quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Bron: wikipediaquote:De Ford Sierra is een middenklasse auto die door Ford in 1982 als opvolger van de populaire Ford Cortina/Ford Taunus geïntroduceerd werd. Het werd een rank gelijnde auto die de naam Sierra kreeg. De Sierra was ontworpen door Uwe Bahnsan, Robert Lutz en Patrick le Quément.
Sierra (1982–1987)
Sierra Cosworth (1982–1987)
De Sierra werd gepresenteerd op 21 september 1982. De vormgeving van de auto was afgeleid van de in 1981 getoonde Probe III Concept Car. De nieuwe Sierra sloeg gelijk aan bij het grote publiek. Ford was qua vormgeving concurrerende merken voor, al moest de Sierra het nog steeds met achterwielaandrijving stellen; de nieuwe modellen van de concurrentie rond die tijd (onder andere de Opel Ascona en de Volkswagen Passat) hadden voorwielaandrijving.
okquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:37 schreef PeuRac het volgende:
Kom er net achter dat ik sinds de aanschaf van mijn auto, nu 6 maanden geleden) al ruim 20k km gereden heb![]()
Maar incl verzekering en onderhoud rijd ik nog steeds voor ¤0.12/km
okquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:37 schreef PeuRac het volgende:
Kom er net achter dat ik sinds de aanschaf van mijn auto, nu 6 maanden geleden) al ruim 20k km gereden heb![]()
Hehe, hier gaat het net zo hard, ik heb nu sinds 3 maanden weer een auto, inmiddels zit er ruim 10.000 km op. Kosten per kilometer zijn zo'n 9 a 10 cent.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:37 schreef PeuRac het volgende:
Euhmm... Volgens mij ga je dan op zijn minst net zo hard hoor maargoed.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, hier gaat het net zo hard, ik heb nu sinds 3 maanden weer een auto, inmiddels zit er ruim 10.000 km op. Kosten per kilometer zijn zo'n 9 a 10 cent.
Dat staat er toch ook?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Euhmm... Volgens mij ga je dan op zijn minst net zo hard hoor maargoed.
Gisteren was het er wel erg druk ja, vooral om er op te komen. Vorig jaar met Pinksteren had ik het idee dat het qua bezoekers drukker was, maar op de Ring zelf rustiger (toen kon ik er wel op). Er waren gisteren ook vrij veel baansluitingen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik lees dat verschillende mensen hier nog naar de ring gaan de laatste tijd, is het weer zo extreem druk? Dat begrijp ik namelijk min of meer uit eerdere reacties.
De laatste 2 zondagen dat ik ben geweest (3 en 31 Mei) was het verschrikkelijk druk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik lees dat verschillende mensen hier nog naar de ring gaan de laatste tijd, is het weer zo extreem druk? Dat begrijp ik namelijk min of meer uit eerdere reacties.
Ho shitquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook?. Had eigenlijk niet verwacht dat ik zoveel zou gaan rijden.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Gisteren was het er wel erg druk ja, vooral om er op te komen. Vorig jaar met Pinksteren had ik het idee dat het qua bezoekers drukker was, maar op de Ring zelf rustiger (toen kon ik er wel op). Er waren gisteren ook vrij veel baansluitingen.
Dank voor de reacties. Ik ga er zelf niet op maar wil gewoon weer eens een kijkje nemen daarquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:22 schreef BoJo het volgende:
[..]
De laatste 2 zondagen dat ik ben geweest (3 en 31 Mei) was het verschrikkelijk druk.
Je leeft nogquote:
*kuch*quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Ho shit. Doe mij een bril
.
Las het totaal verkeerd
Hey, ik ben maar een gast, geen vaste klant, dus het is jullie feestje - voel je vrij om mijn OP weg te knikkeren en de TT aan te passen.quote:
OK, is het getal van de vorige SC 300 of 1293? Dan ga ik even op zoekquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt de hele OP keurig gekopieerd, maar je had er nog een OP in moeten editten. Kijken naar het getal van de vorige SC, daar één bij op tellen, en een vehikel bij dat getal zoeken. Vehikel + getal verwerken in de topic titel, en in de op, op de plek waar staat OP, wat info en foto's van het betreffende vehikel.
check de filenamequote:
donequote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Top, edit jij hem ook nog even daadwerkelijk in de OP? Dan pas ik de titel voorje aan.
Koop een brilquote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:50 schreef BoJo het volgende:
er komt een hele lange haar uit een moedervlek groeien op m'n arm, wtf![]()
de teringquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Bo, hoe is het ondertussen met je harige moedervlek? Al lang niks meer over gehoord...
[..]
Top, heb een toffe uitgekozenquote:
Groepskorting op dit bovenstaande hippe brilletje is mogelijkquote:
Ja goed eigenlijk, hij is niet verder gegroeid. Bedankt voor je interesse!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Bo, hoe is het ondertussen met je harige moedervlek? Al lang niks meer over gehoord...
[..]
quote:
Balquote:
Wel eens op spa gereden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:33 schreef BoJo het volgende:
[..]![]()
Ik heb 6 stuks van deze velgen met slicks en nog een setje andere velgen met slicks maar die zijn 4x100 en passen niet meer door de tapeinden dus die gebruik ik wel voor de zwarte.
Over 1,5 week Spa Italia weekend![]()
Moet nodig een foto maken van mijn 166, die heb ik sinds eind februari en nu 20k km verder nog geen foto van gemaakt
heb 'em zien rijden maar ik vond het maar een gek ding. beetje alsof hij een enorme brede 'bek' heeft of zo.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:39 schreef BroesWillems het volgende:
Afgelopen weekend trouwens de nieuwe Scirocco is goed kunnen bekijken. Had hem al wel rijdend gezien maar hij stond nu mooi geparkeerd...
...foto's doen die auto geen recht, in het echt ziet er veel beter uit. Wat een vette bak is dat zeg![]()
over 15 jaar een mooie occasion voor mij....
zag hem gister rijden in het zwart, degene die ik bekeken had was wit. In het zwart vond ik het ook maar een gek ding... de lijnen kwamen er niet echt mooi uit... maar goed, nu stond ie dus ook niet stil.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
heb 'em zien rijden maar ik vond het maar een gek ding. beetje alsof hij een enorme brede 'bek' heeft of zo.
moet hem nog eens goed bekijken als hij ergens stil staat idd
Ik kan nooit zeggen dat ik er ooit in een heb gereden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:18 schreef Dingest het volgende:
[..]
OMG, is het zo'n ding![]()
Die zijn zo verschrikkelijk gaaf (vind ik dan)
Volgens mij ga ik een redelijk gelijke situatie krijgen met een bepaalde blauwe Saabquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan nooit zeggen dat ik er ooit in een heb gereden.
Da's best raar, als je 'm al 2 jaar hebt.
Leugenaar! Ik heb ooit in Den Haag een proefritje gemaakt.
Maar die was nog in slechtere staat dan de mijne en die vroeg er 2000 euro voor!
Het enige verschil was, dat die dus wel reed..
Anderhalf jaar terug stonden er 3 te koop. Nu inderdaad geen meer. Apart!quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:37 schreef Dingest het volgende:
We hadden vorig jaar nog naar zo'n Suzuki willen kijken, maar toen stond er nergens eentje te koop
Hij is nu van mijquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef Anne het volgende:
Doe eens niet zo lomp dan met andermans spullen.
ze raken opquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Anderhalf jaar terug stonden er 3 te koop. Nu inderdaad geen meer. Apart!
Volgens mij staat er nog eentje op Markplaats, ook voor 750 euro. Maar dan lijkt die van jou aantrekkelijkerquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Anderhalf jaar terug stonden er 3 te koop. Nu inderdaad geen meer. Apart!
1000 euro zie ik er nu eentje staan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nog eentje op Markplaats, ook voor 750 euro. Maar dan lijkt die van jou aantrekkelijker
Zo. Veel roest!quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:55 schreef Dingest het volgende:
+ http://link.marktplaats.nl/251437384
En nog 2 anderen om op te bieden/NOTKen - ze zijn er dus nog wel
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:57 schreef BaraCuda het volgende:
Vandaag nieuw autotje gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
147 uit 2005
Zolang hij rijdtquote:
Heb zelf sinds kort ook een EOS 1000D maar dan met 18-200mm. Prima camera wat mij betreft voor de beginnende spiegelreflex fotograaf. Had van mij wel iets meer pixels mogen hebben. (zoals bijv. de EOS 500D met 15MP, maar die is wel een stukje duurder/nieuwer).quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:56 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje aan de fotografen hiero:
Ik wil een nieuwe digi cam gaan halen maar nu zit ik aan een spiegelreflex te denken, nu kan ik een leverancier een nieuwe eos 1000d 18-55mm krijgen voor 200, das natuurlijk geen geld voor een camera...
Nu mijn vraag hierover, is het een makkelijke camere waarmee je goed de beginselen onder de knie mee kunt krijgen ????
wat staat er nou op die eerste foto voor tekst dan?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef Paladijn het volgende:
Foto's van dag 1 van vorig weekend (ja, ik ben traag tegenwoordig)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rest (65 stuks door baansluitingen) staat hier in een album.
Duurder hoeft ook voorlopig goed, moet eerst eens kijken als ik wel aan een wat groter model dan een compact kan wennen....quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:37 schreef M5 het volgende:
[..]
Heb zelf sinds kort ook een EOS 1000D maar dan met 18-200mm. Prima camera wat mij betreft voor de beginnende spiegelreflex fotograaf. Had van mij wel iets meer pixels mogen hebben. (zoals bijv. de EOS 500D met 15MP, maar die is wel een stukje duurder/nieuwer).
De volautomatische stand valt me best wel mee, maar heeft bij binnen fotografie heel erg snel de neiging om de flitser te gebruiken waar dat niet echt nodig is. Dan kun je beter een van de handmatige standen gebruiken. De instellingen die je dan zelf moet maken is gewoon een kwestie van wat oefenen en logisch nadenken.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Meteen doen TF! Als ik het kan, kun jij het zeker
Ik kan je alleen aanraden om (snel) een 18-200 lens te kopen. Die is echt lekkerquote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:05 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
Duurder hoeft ook voorlopig goed, moet eerst eens kijken als ik wel aan een wat groter model dan een compact kan wennen....
Een compact neem je wat makkelijker mee en weet niet hoe snel je een dslr meeneemt...
Maar zo te horen is het wel een goede camera...
[..]
kunnen moet ook wel lukken denk ik
![]()
wou alleen wel met een redelijk goede camera beginnen, maar dat is die dus wel zo te horen
Je hebt ook een automatische stand zonder flits.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:37 schreef M5 het volgende:
[..]
Heb zelf sinds kort ook een EOS 1000D maar dan met 18-200mm. Prima camera wat mij betreft voor de beginnende spiegelreflex fotograaf. Had van mij wel iets meer pixels mogen hebben. (zoals bijv. de EOS 500D met 15MP, maar die is wel een stukje duurder/nieuwer).
De volautomatische stand valt me best wel mee, maar heeft bij binnen fotografie heel erg snel de neiging om de flitser te gebruiken waar dat niet echt nodig is. Dan kun je beter een van de handmatige standen gebruiken. De instellingen die je dan zelf moet maken is gewoon een kwestie van wat oefenen en logisch nadenken.
Dat weet Lexxx wel, die heeft't er namelijk vorig jaar in gekrastquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
wat staat er nou op die eerste foto voor tekst dan?
En weet jij of er nog meer afleveringen op insternet gekomen zijn van die duitser die in de AM V8 de 24 ging rijden van de ring?
Jij had toen die linkjes hier gedumpt. Geweldig om naar te kijken
Het verschil tussen de 450D en de 1000D is zo klein dat prijsverschil tussen die twee dan ook niet helemaal de verhoudingen weer geeft. Puur functioneel gezien zie ik geen reden om de 450D boven de 1000D te kiezen. Dan zou ik liever voor nog iets meer geld de 500D kiezen. Daar zit wel een flink verschil tussen.\quote:Op zondag 7 juni 2009 13:31 schreef Paladijn het volgende:
1000D zou ik normaal afraden als castratie-model en meer richting 400/450d als instapper, maar met die prijs zou ik ook voor de 1000D gaan TFJe kan altijd een nieuwere/luxere body kopen als je'm veel gaat gebruiken.
Belangrijkste op langere termijn zijn goede lenzen erbij hebben, daar gaat ook het meeste geld in zitten... bodies dalen redelijk hard in prijs :x
Klopt. Was ik nog vergeten. Ik gebruik ehm dan ook bijna nooit meer. Bijna alles doe ik met 'handmatige' programma's.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook een automatische stand zonder flits.
Idd. Tenzij je de 18-200mm met OS van Sigma wil hebben, die kun je beter laten staan.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:09 schreef lipje het volgende:
[..]
Ik kan je alleen aanraden om (snel) een 18-200 lens te kopen. Die is echt lekker
Waar je die koopt? of welke?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:43 schreef Anne het volgende:
Waar vandaan halen jullie je lenzen eigenlijk?
Je kunt 't ook opvatten als 'van welk merk'.quote:
Ik heb ook maar één lens naast mijn stapel kitlenzen, en die was toevallig in de aanbieding bij de lokale fotograaf toen ik daar was te oriënterenquote:Op zondag 7 juni 2009 21:50 schreef Anne het volgende:
Maar is dat niet ontzettend duur bij de fotograaf?
Bij mij in het dorp was de 450D 200 euro duurder. (geen lens, maar toch, heb het idee dat het met lenzen ook zo zal zijn)
Heb ik al.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:
M5: wat ga je in duitsland kopen? een Anne? bonk.gif
Nee, geen M5quote:Op zondag 7 juni 2009 22:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Anne: wat ga je in duitsland kopen? een M5 ? bonk.gif
maar dat zei ik ook nietquote:Op maandag 8 juni 2009 14:20 schreef Tjabbo het volgende:
jeah broes was er ook nog ff
celica is idd een zéér mooie auto. Maar zelfs geupgrade maar matig een match voor de supras.
dan moet je echt een vet getunede celica meenemen. Die zijn er wel, maar niet veel!
en bedankt...quote:Op maandag 8 juni 2009 14:42 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dacht je nou echt dat ik jou smaak nog serieus zou nemen?
*verwijst naar oude topcs*
kopje van je vriendin d'r crosser al weer klaar?quote:
Boensma in goor, maar gelukkig doe ik dat niet heel vaak...quote:Op maandag 8 juni 2009 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
kopje van je vriendin d'r crosser al weer klaar?
btw waar breng jij je spullen heen om te laten vlakken e.d. ?
ik bestel eigenlijk altijd bij Boensma of ik heb snel wat nodig. Dan ga ik snel naar leoparts ofzo.quote:
als die lens 18-200 maar een OS/IS/VR (stabilisatie) heeftquote:Op maandag 8 juni 2009 20:05 schreef ThaFreak het volgende:
nog een klein vraagje betreffende de 18-200mm
kon er een van deze lenzen tegen 50% erbij krijgen
Sigma DC 18-200mm (100 euro)
Tamron 18-200mm (80 euro)
Canon lenzen kan ik maar iets van 10% korting op krijgen, dus dat is qua korting niet zo heel erg veel....
Maar zijn de lenzen wat of toch kijken voor eentje van canon????
tijd voor een nieuwe auto ?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:09 schreef Fogel het volgende:
Vandaag is mijn raam de deur ingedonderd!
Deed het raam open (electrisch) en na een poos wilde ik die weer dichtmaken, raam ging mooi zoals altijd omhoog, maar halverwege *knoep* *kloenk*, raam weg... shitzooi!
Raam kwam pas terug nadat ik bij de garage was geweest en ca 350¤ lichter mijn auto na ruim 2 uur weer in ontvangst mocht nemen (gelukkig hadden ze een spoedplek). Erg leuk om de week zo te beginnen.
Is al besteldquote:
quote:
Het was al dood toen ik hier weg ging...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:01 schreef ook_gek het volgende:
sinds ik hier niet meer kom, is het dood!
sorry jongens....
de slowchat is dood. leve de slowchat!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:01 schreef ook_gek het volgende:
sinds ik hier niet meer kom, is het dood!
sorry jongens....
Vette smileyquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het was al dood toen ik hier weg ging...![]()
maar nu ben ik terug! [ afbeelding ]
Je wilt met 80 km/u de berm in?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
en J22FlyingDownwind, ik wil nog een rematch drag race....
Dat deed J22 met z'n G klasse.... Daar was jij toch ook bij!?quote:
Tis ook zo lang geleden....quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:14 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat deed J22 met z'n G klasse.... Daar was jij toch ook bij!?
ik dacht dat de bouten kapot waren ?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:32 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga m'n agressie botvieren op een uitlaatspruitstuk![]()
nouja, de moeren ervan dan..
Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.quote:
Hoe toevallig, dat weekend zit ik in Heeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
@herman: 27 juni ben ik in Benschopopen dag Terberg
kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.![]()
maar er waren er nog 2 onder het spruitstuk die we niet los kon krijgen. Na Lang martelen en kleien is 1 daar van toch nog los gekomen. Die ander was echt ral en je kon er vanwege de beperkte ruimte niet met een griptang oid bij. We hebben toen de eerste demper maar los gemaakt, alle kopbouten los gemaakt en alles wat er nog meer aan de kop zat. Auto met een vorklepels aan de shovel opgetild en toen konden we de hele kop inc uitlaat om draaien.![]()
toen konden we er wel met een griptang bij en kon eindelijk de laatste moer los.
Maar nu de kop los is, betwijfel ik of die wel lek was... kon aan de pakking niets apparts zien.![]()
Kopbouten horen er normaal gesproken toch wel helemaal schoon (op de olie na) uit te komen ofniet?
sorry master bruce... was druk vandaagquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:09 schreef BroesWillems het volgende:
Nou het was weer REUUUUZZZE gezellig vandaag hoor.... ik ga weer naar huis...
DOEI!
Ik heb zelf de Canon EF-S 18-200mm IS. Bevalt mij prima, goede kwaliteit foto's, snelle auto focus, prima beeldstabilisatie. (zit dan ook wel een prijsje aan).quote:Op maandag 8 juni 2009 20:05 schreef ThaFreak het volgende:
nog een klein vraagje betreffende de 18-200mm
kon er een van deze lenzen tegen 50% erbij krijgen
Sigma DC 18-200mm (100 euro)
Tamron 18-200mm (80 euro)
Canon lenzen kan ik maar iets van 10% korting op krijgen, dus dat is qua korting niet zo heel erg veel....
Maar zijn de lenzen wat of toch kijken voor eentje van canon????
Geldt helaas niet voor de 18-200mm lenzen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sigma en Tamron zijn, in mijn ogen, jusit beter dan de reguliere Canon lenzen. De L-lenzen van Canon schijnen wel subliem te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
heb zelf een Tamron 55-200, bevalt me perfect!
hij bouwde erg veel druk op in het koelwatersysteem... als de motor ongeveer 80 graden was, en je draait de dop los, dan spoot het eruit. En aangezien hij wel een paar keer echt goed heet is geweest ging ik er eigenlijk een beetje van uit dat het de koppaking was.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.
soms wat viezig doordat er prut (olie, smeermiddel) in de gaten gespoten is om de bouten er makkelijker in te draaien. superslecht natuurlijk want zo kan het zijn dat de bouten niet goed op spec te torquen zijn.
wat waren de symptomen van de "lekke koppakking" dan ?
zou zo maar kunnen, zit een radiator van een Opel in...quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:42 schreef Tjabbo het volgende:
En je thermostaat is er standaard al uit gehaald neem ik aan ?
Is't niet zoiets doms als een verstopte radiator
Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wat voor een effect op een motor heeft een lek in koppaking tussen 2 cilinders eigenlijk?
Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?
Tenminste dat is wat ik me er zo bij voorstel. Echt heel heet worden zal'ie niet doen denk ik.
Te heet worden komt vooral door het verlies van koelwater in de cilinders en dat heb je dan niet.
Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Zo eindelijk dan de camera opgehaald![]()
![]()
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten
De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet![]()
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...
Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....
Klein eerste probeerseltis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
[ link | afbeelding ]
nu is hij vast wel krom jaquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...
Goed plan, ik zal eens een beetje druk op en radiator zetten met een tuinslang. Kijken of die fatsoenlijk doorstroomt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nu is hij vast wel krom jana het verwijderen.
Check dan direct je koelsysteem. ff met de tuinslang doorspoelen is een optie ?
kwestie van wennen denk/hoop ik, en heb nog altijd me compact voor erbijquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...
daarom 'vergeet' ik hem nog wel eens mee te nemen naar een cross bv...
quote:Volkswagen introduced the first V5 engine, though this engine is not a true twin-bank V engine, but rather a VR5, or staggered bank straight-5 engine, and therefore not a true V5. It does not have one cylinder bank with 2 cylinders and one with 3; rather, it has all 5 cylinders sharing a single bank. The engine is derived from the VR6, and is thus a staggered 5, and has much in common with Volkswagen's earlier straight 5 developed in the 1980s for the Passat and Audi Quattro.
damn dudequote:Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
[ link | afbeelding ]
1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
damn dude
je koopt een camera en de eerste post er mee van jou is van een....kabouter ?![]()
![]()
![]()
Een betrouwbare daily die nog een beetje snel is. Deze golf is natuurlijk geen supersnelle auto, maar snel genoeg voor dagelijks gebruik.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:00 schreef Tjabbo het volgende:
ik zou de turbo willen. makkelijker op te voeren.
ehh of is het je betrouwbare daily? dan de V5 natuurlijk.
roflquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb zelf een Bora V5 170 pk proefgereden. Heerlijk spoele motor, mooi geluid (je moet er van houden, maar ik vind die 5 cilinder roffel verslavendquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:21 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Een betrouwbare daily die nog een beetje snel is. Deze golf is natuurlijk geen supersnelle auto, maar snel genoeg voor dagelijks gebruik.
Ik wil met de Ascona sleutelen, maar grote dingen blijven uit om dat ik de volgende ochtend de auto weer nodig heb.
Kijk hier eens:quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Zo eindelijk dan de camera opgehaald![]()
![]()
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten
De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet![]()
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...
Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....
[ link | afbeelding ]
je mist het puntquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niks mis meequote:Op donderdag 11 juni 2009 18:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je mist het punt
TF is zelf een kabouter
was het eerste waar me oog op vielquote:Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
damn dude
je koopt een camera en de eerste post er mee van jou is van een....kabouter ?![]()
![]()
![]()
fleshlight koningquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je mist het punt
TF is zelf een kabouter
return to sender bedoel jequote:Op donderdag 11 juni 2009 18:59 schreef Anne het volgende:
Zit er nog iets leuks bij het Katja-collectie-geval TF?
Vandaar dat ik het niet kon vinden op de sitequote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
return to sender bedoel je![]()
maar tis wel allemaal fris en vrolijk kwa kleuren, loopt iig erg goed dus zal wel erg in trek zijn![]()
maar de huidige/nieuwste collectie staat op http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/returntosender.aspx daarnaast hebben filialen nog overgebleven spullen ook vaak nog in de winkel hangen
quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:52 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Bora V5 170 pk proefgereden. Heerlijk spoele motor, mooi geluid (je moet er van houden, maar ik vind die 5 cilinder roffel verslavend) Redelijk snel, maar 't ligt er aan wat je gewend bent. Heeft redelijke wat koppel, maar het is heel gelijk matig opgebouwd. De originele remmen op de 170 pk V5 zijn ruim boven gemiddeld, genoeg om flink in je gordels te hangen. Allemaal dik voor elkaar. De VR5 is redelijk betrouwbaar.
Er is ook een 150 pk, maar die zou ik niet kiezen, is ouder en verbruikt iets meer.
1.8T turbo is niet veel langzamer, makkelijker te tunen, met eenvoudige chip tuning is 180 pk zonder aanpassingen mogelijk. Heeft wel wat meer onderhoud nodig (V5 heeft geen distributie riem).
Gewoon allebei proberen en kijken wat je het beste bevalt.
Ik zou zonder meer voor de V5 gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 19:33:38 ]
quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:28 schreef BroesWillems het volgende:
Net de kop weggebracht en de oude pakking maar even meegenomen. Volgens hun was de kop wel lek. Zoals hij het mij uitlegde, moet de pakking rond de cilinder helemaal dezelfde kleur hebben goud(?)kleurig* in dit geval. maar zoals je ziet op de foto is er tussen de cilinders zelf een andere kleur. Daar lopen dichtbij koelbanen, het zou dus heel goed kunnen dat er via die kanalen druk opbouwt.
[ link | afbeelding ]dan was er ws niet erg veel mis met je koppakking zelf maar door oververhitting is je kop krom geraakt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als ze veel moeten afvlakken kan je hem het best ook even laten afpersen zodat je weet dat het ding niet lek is.
Hij dacht dat waarschijnlijk een paar lui de kop eerder los hebben gehad, maar zelf een beetje aan het schuren zijn geweest. Dat zag je wel vaker. in het midden schuur je toch altijd net iets harder als de randen. Dat dacht hij iig...quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
dan was er ws niet erg veel mis met je koppakking zelf maar door oververhitting is je kop krom geraakt?
als ze veel moeten afvlakken kan je hem het best ook even laten afpersen zodat je weet dat het ding niet lek is.
ja dat zie je wel eens ja. Zijn we bij de supra van Jos ook tegengekomen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:38 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij dacht dat waarschijnlijk een paar lui de kop eerder los hebben gehad, maar zelf een beetje aan het schuren zijn geweest. Dat zag je wel vaker. in het midden schuur je toch altijd net iets harder als de randen. Dat dacht hij iig...
Jep, snap wat je bedoelt, maar ik wil de auto gewoon een beetje klaar maken voor 1 cross en denk ik dat ik het hele zootje verkoop. Heb geen zin in weer honderden euro's aan revisie.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja dat zie je wel eens ja. Zijn we bij de supra van Jos ook tegengekomen.
Maar als je het goed wilt doen moet je ook even kijken of de nokkenassen nog gelijnhoond moeten worden.
Als de kop namelijk (erg) krom trekt, trekt hij aan de bovenkant ook krom natuurlijk (overdreven gezien: een banaanvorm). Als je dan de kop laat vlakken is de onderkant weer helemaal recht maar de bovenkant niet. Dat kan aan de beide uiteinden extra stress geven op de nokkenassen. Snap je?
bijna weekend.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:41 schreef Fugie het volgende:
does niet zo moeilijke praat, beter vrouwen en bier. KUT
jij bent wel vaak ziek ehquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:49 schreef Anne het volgende:
Verkouden, oorpijn, rugpijn, slapjes.
Volgens mij ben ik ziek aan het worden.
toch de canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS besteld, scheelde maar een paar euro ten op zichte van de sigma, leek me een iets betere image stabilizer wel waard...quote:Op maandag 15 juni 2009 21:11 schreef lipje het volgende:
zolang ie maar OS heeft. Ik heb zelf de18-200 OS van sigma en ben er tevreden over. Qua functionaliteit zit je er goed mee
Let wel een beetje op de lichtdoorlatendheid, aangegeven door het f-getal (mijne is f 3.5-6.2)
Overigens is 18-250 ook wel een beetje het maximum wat je kan halen.
dat is hem jaquote:Op maandag 15 juni 2009 16:19 schreef Fugie het volgende:
een 997 turbo techart heeft dubbele pijpen:
[ afbeelding ]
maar deze was het:
http://www.autojunk.nl/pix/view/159139
Je hebt gewoon de zelfde combi als ik hier heb.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:25 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
toch de canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS besteld, scheelde maar een paar euro ten op zichte van de sigma, leek me een iets betere image stabilizer wel waard...
normaal gekeken zonder kortingen waar de sigma toch een 100 euro goedkoper is had ik deze wel gehaald....
jij had toch de Sigma lens? die combi heb ik dan weerquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:52 schreef M5 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de zelfde combi als ik hier heb.Bevalt me prima.
Nee, EOS1000D met Canon EF-S 18-200mm IS.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:00 schreef lipje het volgende:
[..]
jij had toch de Sigma lens? die combi heb ik dan weer
niet beetje duur voor 1 cross ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:18 schreef BroesWillems het volgende:
Kop weer terug... Mooi gevlakt, nieuwe klepsteelrubbers er in en de kleppen ingeslepen. Eigenlijk hadden de klepgeleiders ook vervangen moeten worden, maar ik vind het wel goed voor 1 cross...
tja, het moest gebeuren, anders was het na een half rondje afgelopen. Dus of 150 euro (dit kost het bij elkaar) uitgeven en wel mee kunnen rijden... of de auto dom laten staan...quote:
dat gebeurde bij mijn auto dus ook nu...quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:24 schreef PeuRac het volgende:
Kan je beter Alfa rijden, problemen daar verdwijnen meestal net zo spontaan als ze gekomen zijn
Lada ook... meestalquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:24 schreef PeuRac het volgende:
Kan je beter Alfa rijden, problemen daar verdwijnen meestal net zo spontaan als ze gekomen zijn
(vanaf 1:10 ongeveer)quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:45 schreef Paladijn het volgende:
NEIN SO GEHTS NICHT @ 00:28 http://www.ring-fokus.de/videos.php?vid=78
Maar een bandje kwijtraken is natuurlijk niets vergeleken hiermee...
das een snelle manier om een auto af te schrijven.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:45 schreef Paladijn het volgende:
NEIN SO GEHTS NICHT @ 00:28 http://www.ring-fokus.de/videos.php?vid=78
Maar een bandje kwijtraken is natuurlijk niets vergeleken hiermee...
Sinds wanneer ben jij weer aan de vrouw dan?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Vrouwlief begint Peugeotliefde te ontwikkelen, daar kan ik ook wel mee leven.
Op Geen Stijl staat dit filmpje met als aankondiging: "Naakte Meisjes, die dingen doen met komkommers op de Albert Cuyp-markt in Amsterdam"quote:Op donderdag 18 juni 2009 10:06 schreef BroesWillems het volgende:
ZEG HALLO, IK KAN GEEN FILMPJES KIJKEN OP HET WERK, DUZZZ ZOUDEN JULLIE DIE ACHTERWEGE WILLEN LATEN ZODAT IK ME NIET ZIT OP TE VRETEN VAN NIEUWSGIERIGHEID...![]()
![]()
alvast bedankt...
dat had ik nu echt niet verwacht....quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Op Geen Stijl staat dit filmpje met als aankondiging: "Naakte Meisjes, die dingen doen met komkommers op de Albert Cuyp-markt in Amsterdam"
quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:24 schreef ThaFreak het volgende:
setje compleet, wat een bakbeest vergeleken met de standaard 18-55 lens![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
helaas, mijn opgebouwde credits zijn nu compleet op bij hun...quote:
nee dat niet helaas. Maar maak er een leuke dag vanquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:57 schreef PeuRac het volgende:
Er zijn voldoende mensen ja, hoezo, wilt er toch nog iemand mee doen? Ik kan em er dan misschien nog bij/tussen plannen.
Het is zaterdag ja
Dank je, ik zal kijken of grafiek kan inscannen en zal deze dan online zetten. Kan wel ff duren, want zit tijdelijk op een andere pc.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nee dat niet helaas. Maar maak er een leuke dag van
dan blijft het volgens mij nog steeds vrij gunstig, in de catalogus staat die voor 22000 excl bpm en btw, dus dan heb je nog een buffer van ~7500-8500 euro.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:00 schreef Paladijn het volgende:
Je vergeet de veilingskosten Fuug, volgens mij is dat ~15% en ook nog eens over de btw heen
En speciaal voor onze Fransozen/Fryslan fapper:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grote versies staan op mijn flickr pagina.
Rock Am Ring?quote:
Als seks c.q. 'weinig subtiele' humor je ding is, probeer eens Jimmy Carrquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:56 schreef ook_gek het volgende:
even een flauwe mop
Kom een man bij de hoeren en ze kleden zich beiden uit. Opeens ziet de man iets op de lies van de vrouw en vraagt wat het is. Nou zegt die hoer, dat is een tattoo kijk maar het is een schelp. Je moet anders even je oor er tegen aan houden zegt die hoer er direct achteraan. HOezo zegt die man, hoor ik dan de zee? Nee zegt die hoer dat niet, maar ruiken doe je hem dan wel!
hoe ging het zaterdag?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dank je, ik zal kijken of grafiek kan inscannen en zal deze dan online zetten. Kan wel ff duren, want zit tijdelijk op een andere pc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |