abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69868440
ik mag zo naar huis
pi_69870437
ik ben thuis
pi_69870845
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:12 schreef BroesWillems het volgende:
ik ben thuis
Dansje doet, ik ook!
pi_69871020
Ik ga m'n agressie botvieren op een uitlaatspruitstuk

nouja, de moeren ervan dan..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:18:51 #155
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69872546
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:32 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga m'n agressie botvieren op een uitlaatspruitstuk

nouja, de moeren ervan dan..
ik dacht dat de bouten kapot waren ?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:09:16 #156
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_69874301
@herman: 27 juni ben ik in Benschop open dag Terberg
pi_69887191
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik dacht dat de bouten kapot waren ?
Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.

maar er waren er nog 2 onder het spruitstuk die we niet los kon krijgen. Na Lang martelen en kleien is 1 daar van toch nog los gekomen. Die ander was echt ral en je kon er vanwege de beperkte ruimte niet met een griptang oid bij. We hebben toen de eerste demper maar los gemaakt, alle kopbouten los gemaakt en alles wat er nog meer aan de kop zat. Auto met een vorklepels aan de shovel opgetild en toen konden we de hele kop inc uitlaat om draaien.

toen konden we er wel met een griptang bij en kon eindelijk de laatste moer los.

Maar nu de kop los is, betwijfel ik of die wel lek was... kon aan de pakking niets apparts zien.

Kopbouten horen er normaal gesproken toch wel helemaal schoon (op de olie na) uit te komen ofniet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 08:44:51 ]
pi_69887630
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
@herman: 27 juni ben ik in Benschop open dag Terberg
Hoe toevallig, dat weekend zit ik in Heeg.
pi_69895386
Het moet toch echt niet gekker worden...
pi_69903716
Nou het was weer REUUUUZZZE gezellig vandaag hoor.... ik ga weer naar huis...

DOEI!
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:31:32 #161
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69908509
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.

maar er waren er nog 2 onder het spruitstuk die we niet los kon krijgen. Na Lang martelen en kleien is 1 daar van toch nog los gekomen. Die ander was echt ral en je kon er vanwege de beperkte ruimte niet met een griptang oid bij. We hebben toen de eerste demper maar los gemaakt, alle kopbouten los gemaakt en alles wat er nog meer aan de kop zat. Auto met een vorklepels aan de shovel opgetild en toen konden we de hele kop inc uitlaat om draaien.

toen konden we er wel met een griptang bij en kon eindelijk de laatste moer los.

Maar nu de kop los is, betwijfel ik of die wel lek was... kon aan de pakking niets apparts zien.

Kopbouten horen er normaal gesproken toch wel helemaal schoon (op de olie na) uit te komen ofniet?
kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.
soms wat viezig doordat er prut (olie, smeermiddel) in de gaten gespoten is om de bouten er makkelijker in te draaien. superslecht natuurlijk want zo kan het zijn dat de bouten niet goed op spec te torquen zijn.

wat waren de symptomen van de "lekke koppakking" dan ?
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:31:50 #162
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69908518
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:09 schreef BroesWillems het volgende:
Nou het was weer REUUUUZZZE gezellig vandaag hoor.... ik ga weer naar huis...

DOEI!
sorry master bruce... was druk vandaag
pi_69920246
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:05 schreef ThaFreak het volgende:
nog een klein vraagje betreffende de 18-200mm

kon er een van deze lenzen tegen 50% erbij krijgen
Sigma DC 18-200mm (100 euro)
Tamron 18-200mm (80 euro)

Canon lenzen kan ik maar iets van 10% korting op krijgen, dus dat is qua korting niet zo heel erg veel....

Maar zijn de lenzen wat of toch kijken voor eentje van canon????
Ik heb zelf de Canon EF-S 18-200mm IS. Bevalt mij prima, goede kwaliteit foto's, snelle auto focus, prima beeldstabilisatie. (zit dan ook wel een prijsje aan).
De Sigma 18-200 is op sommige zoom lengtes, met name rond 80mm zichtbaar onscherp.
De Tamron 18-200 heb ik nog niet veel info over gevonden. Wel over de 18-270mm, die is optisch wel ok, maar heeft een langzame auto-focus.
De Canon 18-200 heeft als nadeel dat hij een ietsje vervormd bij groothoek, maar dat is als het al zichtbaar is makkelijk te corrigeren in photoshop. Een ander nadeel is dat hij ietsjes last heeft van 'chromatic aberration'. Dat houd in dat hij met name rond de 180-200 mm bij foto's met groot contrast blauwe of gele randjes geeft daar waar een groot contrast is tussen licht en donker. Ff googlen voor wat voorbeelden. Maar ook dat is (als je in RAW schiet) te corrigeren.

Voor het geld dat je op geeft zou ik beide lenzen van Tamron of Sigma nog wel overwegen, voor die prijs zit je echt goedkoop. Mits ze wel beeldstabilisatie hebben, zonder dat heb je heel snel bewogen foto's. Zeker bij wat langzamere sluitertijd en veel zoom.
De Canon is dan ook veel duurder, en op dit moment is de EF-S 18-200mm IS lastig te verkrijgen voor een goede prijs (mag zo rond de 450-500,- kosten, retail.) Grote prijs verschil tussen de Canon en Sigma/Tamron geeft wel een beetje aan dat er wel degelijk verschil in kwaliteit is.

Over het algemeen hebben 18-200mm lezen altijd een min punt (of onscherp, of langzame AF of beeldvervorming) omdat er een groothoek lens met een telelens gecombineerd wordt. Dan wordt het een beetje een compris-lens. Overhet algemeen goed, maar niet prefect in beide gebieden zoals een pure groothoek lens of pure telelens dat kan zijn.

Houd er overigens wel rekening mee dat meeste EOS camera's een APS-C sensor hebben die 1,6x vergroot t.o.v. een 35mm beeld (dus in feite werk je met een 28-320mm lens als je het beeld wil verglijken met een niet digitale spiegelreflex).
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sigma en Tamron zijn, in mijn ogen, jusit beter dan de reguliere Canon lenzen. De L-lenzen van Canon schijnen wel subliem te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

heb zelf een Tamron 55-200, bevalt me perfect!
Geldt helaas niet voor de 18-200mm lenzen.

Ze hebben allemaal wel een plus punt, maar de Sigma en de Tamron hebben voor mij meer zwaarder wegende minpunten dan de Canon. Die prijs neem ik dan voor lief. Helaas is er van de L-serie (die idd zeer goed zijn, met bij behorende prijs) geen 18-200mm lens.
V10
pi_69923872
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:31 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.
soms wat viezig doordat er prut (olie, smeermiddel) in de gaten gespoten is om de bouten er makkelijker in te draaien. superslecht natuurlijk want zo kan het zijn dat de bouten niet goed op spec te torquen zijn.

wat waren de symptomen van de "lekke koppakking" dan ?
hij bouwde erg veel druk op in het koelwatersysteem... als de motor ongeveer 80 graden was, en je draait de dop los, dan spoot het eruit. En aangezien hij wel een paar keer echt goed heet is geweest ging ik er eigenlijk een beetje van uit dat het de koppaking was.

Maargoed, ik heb hem er nu af, dus kan ik hem net zo goed voor de zekerheid even laten vlakken.

Aan de pakking zijn iig geen echte sporen van een lek te vinden. Misschien tussen eerste en tweede cilinder, maar dat heeft volgens mij geen problemen waarvoor die oorspronkelijk uit elkaar is gehaald.

Mijn nederige wekplek
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:42:24 #165
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69925342
En je thermostaat is er standaard al uit gehaald neem ik aan ?
Is't niet zoiets doms als een verstopte radiator
pi_69925625
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:42 schreef Tjabbo het volgende:
En je thermostaat is er standaard al uit gehaald neem ik aan ?
Is't niet zoiets doms als een verstopte radiator
zou zo maar kunnen, zit een radiator van een Opel in...
pi_69925691
Wat voor een effect op een motor heeft een lek in koppaking tussen 2 cilinders eigenlijk?
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:05:50 #168
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69928053
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wat voor een effect op een motor heeft een lek in koppaking tussen 2 cilinders eigenlijk?
Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?

Tenminste dat is wat ik me er zo bij voorstel. Echt heel heet worden zal'ie niet doen denk ik.
Te heet worden komt vooral door het verlies van koelwater in de cilinders en dat heb je dan niet.
pi_69928189
Zo eindelijk dan de camera opgehaald
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten

De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...

Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....

Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69928230
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?

Tenminste dat is wat ik me er zo bij voorstel. Echt heel heet worden zal'ie niet doen denk ik.
Te heet worden komt vooral door het verlies van koelwater in de cilinders en dat heb je dan niet.
Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 11:11:01 ]
pi_69928301
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Zo eindelijk dan de camera opgehaald
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten

De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...

Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....

Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
[ link | afbeelding ]
Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...

daarom 'vergeet' ik hem nog wel eens mee te nemen naar een cross bv...
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:14:20 #172
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69928374
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:10 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...
nu is hij vast wel krom ja na het verwijderen.

Check dan direct je koelsysteem. ff met de tuinslang doorspoelen is een optie ?
pi_69928608
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

nu is hij vast wel krom ja na het verwijderen.

Check dan direct je koelsysteem. ff met de tuinslang doorspoelen is een optie ?
Goed plan, ik zal eens een beetje druk op en radiator zetten met een tuinslang. Kijken of die fatsoenlijk doorstroomt.
pi_69928755
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...

daarom 'vergeet' ik hem nog wel eens mee te nemen naar een cross bv...
kwestie van wennen denk/hoop ik, en heb nog altijd me compact voor erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69929959
Als je maar een paar resultaten hier post...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')