abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69868440
ik mag zo naar huis
pi_69870437
ik ben thuis
pi_69870845
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:12 schreef BroesWillems het volgende:
ik ben thuis
Dansje doet, ik ook!
pi_69871020
Ik ga m'n agressie botvieren op een uitlaatspruitstuk

nouja, de moeren ervan dan..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:18:51 #155
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69872546
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:32 schreef BroesWillems het volgende:
Ik ga m'n agressie botvieren op een uitlaatspruitstuk

nouja, de moeren ervan dan..
ik dacht dat de bouten kapot waren ?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:09:16 #156
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_69874301
@herman: 27 juni ben ik in Benschop open dag Terberg
pi_69887191
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik dacht dat de bouten kapot waren ?
Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.

maar er waren er nog 2 onder het spruitstuk die we niet los kon krijgen. Na Lang martelen en kleien is 1 daar van toch nog los gekomen. Die ander was echt ral en je kon er vanwege de beperkte ruimte niet met een griptang oid bij. We hebben toen de eerste demper maar los gemaakt, alle kopbouten los gemaakt en alles wat er nog meer aan de kop zat. Auto met een vorklepels aan de shovel opgetild en toen konden we de hele kop inc uitlaat om draaien.

toen konden we er wel met een griptang bij en kon eindelijk de laatste moer los.

Maar nu de kop los is, betwijfel ik of die wel lek was... kon aan de pakking niets apparts zien.

Kopbouten horen er normaal gesproken toch wel helemaal schoon (op de olie na) uit te komen ofniet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 08:44:51 ]
pi_69887630
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:09 schreef Alexxxxx het volgende:
@herman: 27 juni ben ik in Benschop open dag Terberg
Hoe toevallig, dat weekend zit ik in Heeg.
pi_69895386
Het moet toch echt niet gekker worden...
pi_69903716
Nou het was weer REUUUUZZZE gezellig vandaag hoor.... ik ga weer naar huis...

DOEI!
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:31:32 #161
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69908509
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Tja moeren, bouten.... het waren iig moeren maar sommigen kwamen er uit als bout, omdat ze de draadstang uit blok meenamen.

maar er waren er nog 2 onder het spruitstuk die we niet los kon krijgen. Na Lang martelen en kleien is 1 daar van toch nog los gekomen. Die ander was echt ral en je kon er vanwege de beperkte ruimte niet met een griptang oid bij. We hebben toen de eerste demper maar los gemaakt, alle kopbouten los gemaakt en alles wat er nog meer aan de kop zat. Auto met een vorklepels aan de shovel opgetild en toen konden we de hele kop inc uitlaat om draaien.

toen konden we er wel met een griptang bij en kon eindelijk de laatste moer los.

Maar nu de kop los is, betwijfel ik of die wel lek was... kon aan de pakking niets apparts zien.

Kopbouten horen er normaal gesproken toch wel helemaal schoon (op de olie na) uit te komen ofniet?
kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.
soms wat viezig doordat er prut (olie, smeermiddel) in de gaten gespoten is om de bouten er makkelijker in te draaien. superslecht natuurlijk want zo kan het zijn dat de bouten niet goed op spec te torquen zijn.

wat waren de symptomen van de "lekke koppakking" dan ?
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:31:50 #162
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69908518
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:09 schreef BroesWillems het volgende:
Nou het was weer REUUUUZZZE gezellig vandaag hoor.... ik ga weer naar huis...

DOEI!
sorry master bruce... was druk vandaag
pi_69920246
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:05 schreef ThaFreak het volgende:
nog een klein vraagje betreffende de 18-200mm

kon er een van deze lenzen tegen 50% erbij krijgen
Sigma DC 18-200mm (100 euro)
Tamron 18-200mm (80 euro)

Canon lenzen kan ik maar iets van 10% korting op krijgen, dus dat is qua korting niet zo heel erg veel....

Maar zijn de lenzen wat of toch kijken voor eentje van canon????
Ik heb zelf de Canon EF-S 18-200mm IS. Bevalt mij prima, goede kwaliteit foto's, snelle auto focus, prima beeldstabilisatie. (zit dan ook wel een prijsje aan).
De Sigma 18-200 is op sommige zoom lengtes, met name rond 80mm zichtbaar onscherp.
De Tamron 18-200 heb ik nog niet veel info over gevonden. Wel over de 18-270mm, die is optisch wel ok, maar heeft een langzame auto-focus.
De Canon 18-200 heeft als nadeel dat hij een ietsje vervormd bij groothoek, maar dat is als het al zichtbaar is makkelijk te corrigeren in photoshop. Een ander nadeel is dat hij ietsjes last heeft van 'chromatic aberration'. Dat houd in dat hij met name rond de 180-200 mm bij foto's met groot contrast blauwe of gele randjes geeft daar waar een groot contrast is tussen licht en donker. Ff googlen voor wat voorbeelden. Maar ook dat is (als je in RAW schiet) te corrigeren.

Voor het geld dat je op geeft zou ik beide lenzen van Tamron of Sigma nog wel overwegen, voor die prijs zit je echt goedkoop. Mits ze wel beeldstabilisatie hebben, zonder dat heb je heel snel bewogen foto's. Zeker bij wat langzamere sluitertijd en veel zoom.
De Canon is dan ook veel duurder, en op dit moment is de EF-S 18-200mm IS lastig te verkrijgen voor een goede prijs (mag zo rond de 450-500,- kosten, retail.) Grote prijs verschil tussen de Canon en Sigma/Tamron geeft wel een beetje aan dat er wel degelijk verschil in kwaliteit is.


Over het algemeen hebben 18-200mm lezen altijd een min punt (of onscherp, of langzame AF of beeldvervorming) omdat er een groothoek lens met een telelens gecombineerd wordt. Dan wordt het een beetje een compris-lens. Overhet algemeen goed, maar niet prefect in beide gebieden zoals een pure groothoek lens of pure telelens dat kan zijn.

Houd er overigens wel rekening mee dat meeste EOS camera's een APS-C sensor hebben die 1,6x vergroot t.o.v. een 35mm beeld (dus in feite werk je met een 28-320mm lens als je het beeld wil verglijken met een niet digitale spiegelreflex).
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Sigma en Tamron zijn, in mijn ogen, jusit beter dan de reguliere Canon lenzen. De L-lenzen van Canon schijnen wel subliem te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

heb zelf een Tamron 55-200, bevalt me perfect!
Geldt helaas niet voor de 18-200mm lenzen.

Ze hebben allemaal wel een plus punt, maar de Sigma en de Tamron hebben voor mij meer zwaarder wegende minpunten dan de Canon. Die prijs neem ik dan voor lief. Helaas is er van de L-serie (die idd zeer goed zijn, met bij behorende prijs) geen 18-200mm lens.
V10
pi_69923872
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:31 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

kopbouten komen er vaak redelijk schoon uit ja.
soms wat viezig doordat er prut (olie, smeermiddel) in de gaten gespoten is om de bouten er makkelijker in te draaien. superslecht natuurlijk want zo kan het zijn dat de bouten niet goed op spec te torquen zijn.

wat waren de symptomen van de "lekke koppakking" dan ?
hij bouwde erg veel druk op in het koelwatersysteem... als de motor ongeveer 80 graden was, en je draait de dop los, dan spoot het eruit. En aangezien hij wel een paar keer echt goed heet is geweest ging ik er eigenlijk een beetje van uit dat het de koppaking was.

Maargoed, ik heb hem er nu af, dus kan ik hem net zo goed voor de zekerheid even laten vlakken.








Aan de pakking zijn iig geen echte sporen van een lek te vinden. Misschien tussen eerste en tweede cilinder, maar dat heeft volgens mij geen problemen waarvoor die oorspronkelijk uit elkaar is gehaald.


Mijn nederige wekplek
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:42:24 #165
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69925342
En je thermostaat is er standaard al uit gehaald neem ik aan ?
Is't niet zoiets doms als een verstopte radiator
pi_69925625
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:42 schreef Tjabbo het volgende:
En je thermostaat is er standaard al uit gehaald neem ik aan ?
Is't niet zoiets doms als een verstopte radiator
zou zo maar kunnen, zit een radiator van een Opel in...
pi_69925691
Wat voor een effect op een motor heeft een lek in koppaking tussen 2 cilinders eigenlijk?
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:05:50 #168
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69928053
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wat voor een effect op een motor heeft een lek in koppaking tussen 2 cilinders eigenlijk?
Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?

Tenminste dat is wat ik me er zo bij voorstel. Echt heel heet worden zal'ie niet doen denk ik.
Te heet worden komt vooral door het verlies van koelwater in de cilinders en dat heb je dan niet.
pi_69928189
Zo eindelijk dan de camera opgehaald
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten

De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...

Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....

Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69928230
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Vooral compressieverlies, onregelmatig lopen. .De twee cilinders naast elkaar worden niet tegelijk afgevuurd dus de cilinder die op de ontbrandingsslag zit zal wat compressie kwijt willen in de cilinder die op de lucht inname slag zit ?

Tenminste dat is wat ik me er zo bij voorstel. Echt heel heet worden zal'ie niet doen denk ik.
Te heet worden komt vooral door het verlies van koelwater in de cilinders en dat heb je dan niet.
Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 11:11:01 ]
pi_69928301
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Zo eindelijk dan de camera opgehaald
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten

De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...

Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....

Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
[ link | afbeelding ]
Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...

daarom 'vergeet' ik hem nog wel eens mee te nemen naar een cross bv...
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:14:20 #172
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69928374
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:10 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Tja... we shall see, of het helpt. Breng de kop vanavond direct na het werk weg. Stiekem hoop ik dat dat ie toch een beetje krom is...
nu is hij vast wel krom ja na het verwijderen.

Check dan direct je koelsysteem. ff met de tuinslang doorspoelen is een optie ?
pi_69928608
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

nu is hij vast wel krom ja na het verwijderen.

Check dan direct je koelsysteem. ff met de tuinslang doorspoelen is een optie ?
Goed plan, ik zal eens een beetje druk op en radiator zetten met een tuinslang. Kijken of die fatsoenlijk doorstroomt.
pi_69928755
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Nikon D40, vorig jaar gekocht en geen moment spijt van gehad. Zo veel fijner als een compact. Alleen het blijft zo'n lomp ding om de hele dag om de nek te hebben...

daarom 'vergeet' ik hem nog wel eens mee te nemen naar een cross bv...
kwestie van wennen denk/hoop ik, en heb nog altijd me compact voor erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69929959
Als je maar een paar resultaten hier post...
pi_69930050
ik weet dat hier niet veel VAG liefhebbers zitten...

maar als jullie een golf 4 zouden kopen... (een hele grote ALS dus... ) zouden jullie dan gaan voor de 1.8 20V Turbo of de 2.3 V5 ?
pi_69931720
Ik zou zeker voor V5 gaan, ik ben helemaal gek op de Volvo 5-pitters en die draaien echt heerlijk, met net even een ander geluid. Een turbo is wel makkelijker te kietelen, als je daar voor zou willen gaan.

Overigens heb ik met beide motoren geen ervaring.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_69934738
ongelofelijk lekker stukje gitaar: http://www.dumpert.nl/med(...)godfather_theme.html
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_69935103
dumpert/youtube/alles met video doet het niet op m'n werk...
pi_69935139
ik neig zelf ook meer naar de 5 cilinder...

volvo 5 cilinder, is die in lijn of ook in V vorm?
pi_69935454
Volvo is in lijn, maar die VW V5 is toch meer een VR5 ? die klinken niet heel anders als een lijn motor volgens mij.

De 2.4i en 2.5T die mn ouders hebben klinken heerlijk. En draaien heel soepel.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_69936053
je hebt gelijk:
quote:
Volkswagen introduced the first V5 engine, though this engine is not a true twin-bank V engine, but rather a VR5, or staggered bank straight-5 engine, and therefore not a true V5. It does not have one cylinder bank with 2 cylinders and one with 3; rather, it has all 5 cylinders sharing a single bank. The engine is derived from the VR6, and is thus a staggered 5, and has much in common with Volkswagen's earlier straight 5 developed in the 1980s for the Passat and Audi Quattro.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:00:57 #183
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69939259
ik zou de turbo willen. makkelijker op te voeren.

ehh of is het je betrouwbare daily? dan de V5 natuurlijk.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:02:07 #184
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69939313
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
[ link | afbeelding ]
damn dude

je koopt een camera en de eerste post er mee van jou is van een....kabouter ?

  donderdag 11 juni 2009 @ 16:02:33 #185
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69939335
btw wel vette pic. goede dieptewisseling (blur) en mooie kleuren
pi_69940056
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

damn dude

je koopt een camera en de eerste post er mee van jou is van een....kabouter ?

1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...





[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 16:19:24 ]
pi_69940184
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:00 schreef Tjabbo het volgende:
ik zou de turbo willen. makkelijker op te voeren.

ehh of is het je betrouwbare daily? dan de V5 natuurlijk.
Een betrouwbare daily die nog een beetje snel is. Deze golf is natuurlijk geen supersnelle auto, maar snel genoeg voor dagelijks gebruik.

Ik wil met de Ascona sleutelen, maar grote dingen blijven uit om dat ik de volgende ochtend de auto weer nodig heb.
pi_69940975
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
rofl

Wel herkenbaar trouwens, als je net je nieuwe camera hebt wil je gewoon _gelijk_ fotos maken, niet eerst nog eens nadenken wat je wil fotograferen
pi_69943941
De Prioria is een 111 met een nieuwe jas. Dus de zelfde belabberde,inmiddels nog meerverouderde, techniek, maar dan zo mogelijk NOG lelijker.
pi_69943988
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:21 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Een betrouwbare daily die nog een beetje snel is. Deze golf is natuurlijk geen supersnelle auto, maar snel genoeg voor dagelijks gebruik.

Ik wil met de Ascona sleutelen, maar grote dingen blijven uit om dat ik de volgende ochtend de auto weer nodig heb.
Ik heb zelf een Bora V5 170 pk proefgereden. Heerlijk spoele motor, mooi geluid (je moet er van houden, maar ik vind die 5 cilinder roffel verslavend ) Redelijk snel, maar 't ligt er aan wat je gewend bent. Heeft redelijke wat koppel, maar het is heel gelijk matig opgebouwd. De originele remmen op de 170 pk V5 zijn ruim boven gemiddeld, genoeg om flink in je gordels te hangen. Allemaal dik voor elkaar. De VR5 is redelijk betrouwbaar.
Er is ook een 150 pk, maar die zou ik niet kiezen, is ouder en verbruikt iets meer.
1.8T turbo is niet veel langzamer, makkelijker te tunen, met eenvoudige chip tuning is 180 pk zonder aanpassingen mogelijk. Heeft wel wat meer onderhoud nodig (V5 heeft geen distributie riem).

Gewoon allebei proberen en kijken wat je het beste bevalt.
Ik zou zonder meer voor de V5 gaan.
V10
pi_69944171
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef ThaFreak het volgende:
Zo eindelijk dan de camera opgehaald
Wat een wereld van verschil als je kijkt dat ik voor de rest altijd met compact heb geschoten

De zoomlens heb ik er nog niet bijgedaan wou het eerst even aankijken en ben der nog steeds niet uit welke, en na dat verhaal van m5 al helemaal niet
Maar kijk ik hierna zie ik dat de sigma toch ook erg mooie foto's maakt (let op ik ben compact gewend)...

Zou hem zowiezo met stabilizer halen, denk dat het vooral bij flink zoemen moeilijk gaat worden op de camera stil te houden....

Klein eerste probeersel tis ontzettend kutweer dus niet veel buiten geweest....
[ link | afbeelding ]
Kijk hier eens:

Sigma 18-200 op 80mm. let op de (on)scherpte in de hoeken. Betreft geen bewogen foto, de ongescherpte wordt veroorzaakt door de lens. (wel op full-size bekijken)


Zie overigens www.dpreview.com voor meer info over lenzen en camera's. Veel uitgebreide test en samples.
V10
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:00:06 #193
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_69944281
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:18 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

1 van mijn eerste pics met m'n nieuwe camera...

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
je mist het punt

TF is zelf een kabouter
pi_69946196
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je mist het punt

TF is zelf een kabouter
Niks mis mee .
pi_69946215
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:02 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

damn dude

je koopt een camera en de eerste post er mee van jou is van een....kabouter ?


was het eerste waar me oog op viel en het was ontzettend kutweer
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69946229
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je mist het punt

TF is zelf een kabouter
fleshlight koning
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69946285
Zit er nog iets leuks bij het Katja-collectie-geval TF?
pi_69946583
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:59 schreef Anne het volgende:
Zit er nog iets leuks bij het Katja-collectie-geval TF?
return to sender bedoel je
maar tis wel allemaal fris en vrolijk kwa kleuren, loopt iig erg goed dus zal wel erg in trek zijn

maar de huidige/nieuwste collectie staat op http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/returntosender.aspx daarnaast hebben filialen nog overgebleven spullen ook vaak nog in de winkel hangen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_69946916
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

return to sender bedoel je
maar tis wel allemaal fris en vrolijk kwa kleuren, loopt iig erg goed dus zal wel erg in trek zijn

maar de huidige/nieuwste collectie staat op http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/returntosender.aspx daarnaast hebben filialen nog overgebleven spullen ook vaak nog in de winkel hangen
Vandaar dat ik het niet kon vinden op de site .
pi_69947075
Log-in test

edit:
Gelukt!

kon niet meer inloggen...

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 19:22:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')