Gister nog langs de weg gestaan met m'n opeltje... de auto wou niet starten, accu zwak. Gelukkig had ik nog een reserve accu in de auto

. Startkabeltjes er aan, starten, OK, in orde!
Dacht ik... hard op trekken en hij hielt in, knipper licht knipperde een keer zo langzaam als normaal... raar, dynamo misschien kapot?
Stukje verder gereden, zo'n 10 kilometer, moest ik remmen bij een kruispunt omdat zo'n vrouwtje in haar panda twijfelde of ze de weg wel op kon. Auto sloeg af, geen stroom meer...
je kent het wel(tenminste, als je opel rijdt), uitstappen, naar de kant drukken. Onder de kap kijken, niet bijzonders. V-snaartje naar de dynamo zit er nog wel op... andere accutje weer aan de start kabels, minuutje wachten. Starten zonder problemen. Knipperlicht deed weer normaal en ik kon weer normaal optrekken.
Naar Boensma gereden, want daar moest ik de kop ophalen, zonder problemen verder. Daar hebben we (als in ik en dude van Boensma) even gekeken met een multimeter. Maar de accu lade (nu) gewoon bij.
Naar huis gereden zonder problemen en vanmorgen kon ik hem weer gewoon starten...
vaag...