Vrijdag mijn crossauto op de testbank gehad... en dat was maar goed ook! De eerste Run liep hij veels te arm, dat had me op de cross de motor kunnen kosten. Hele morgen aan het zoeken geweest waarom hij nu zo arm liep. Benzine druk was goed en hebben geen vacuümlekken kunnen ontdekken. Maar er zit bij de spinnenkop een elektrisch onderdeel bij de PL. Deze losgehaald en bekeken er zat een klein stel schroefje aan die we een paar keer hebben versteld en getest. Hij liep daarna eerst te rijk en met een paar keer opnieuw terug stellen kwamen we op een goede AFR-waarde.
Daarna hebben we de ontsteking nog verstelt en dit was het resultaat. (op het plaatje is de eerste en de laatste run te zien. Ik neem aan dat je zelf wel na kunt gaan welke wat is...

)
![]()
Standaard heeft de PL 95kW bij 5800rpm met een maximum koppel van 168Nm 4250rpm. Ik zit dus nu op 102.6kW bij 6323rpm en een maximum koppel van 161.6Nm bij 5616rpm.
Piek vermogen iets meer, maar het maximum koppel minder. Niet optimaal, maar de AFR-waarde is nu beter en daar ging het eigenlijk om.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2009 09:47:19 ]