donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 22:25 |
Vorige topics: Vliegtuig Air France met 215 passagiers van radar verdwenen Vliegtuig Air France Rio de Janeiro - Parijs verdwenen #2 Vliegtuig Air France Rio de Janeiro - Parijs verdwenen #3 quote:Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radar Vluchtroute: ![]() | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 22:26 |
In die automatische melding die het vliegtuig gaf over kortsluiting, werd ook melding gedaan van drukverlies. Echter hoor ik daar helemaal niks meer over op journaals enzo. Dat is toch ook een aanwijzing? | |
fespo | maandag 1 juni 2009 @ 22:27 |
verschrikkelijk. | |
Hukkie | maandag 1 juni 2009 @ 22:28 |
Quel un drama. | |
Palomar | maandag 1 juni 2009 @ 22:28 |
Dat de slachtoffers vlak voor de crash nog sms'jes hebben verstuurd (zoals iemand anders in het vorige deel zei) naar familie lijkt me eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Als er gsm-bereik was dan was er vast ook wel bereik geweest voor de radio van het vliegtuig om nog een maday oid door te geven aan de luchtverkeersleiding (iets meer dan dat automatische ding over kortsluiting). | |
GotC | maandag 1 juni 2009 @ 22:31 |
Bizar ongeluk..nu ook incl een nederlander ![]() | |
capricia | maandag 1 juni 2009 @ 22:31 |
Tvp | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 22:31 |
tvp | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 22:35 |
quote:Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd, Is er trouwens al wat bekend over de mogelijke vindplaats? | |
Adelante | maandag 1 juni 2009 @ 22:38 |
quote:Ja, dat de vindplaats enkele duizenden km2's beslaat ![]() | |
ouderejongere | maandag 1 juni 2009 @ 22:40 |
Misschien toeval, maar Vlucht 447 + 228 passagiers (=675) + 4 +8 +15 +16 +23 +42 (=783) toestel vertrok 31 mei (783+31=814) en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815) Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort. Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen. ![]() | |
DustPuppy | maandag 1 juni 2009 @ 22:41 |
Zijn die niet gewoon op één of ander vreemd eiland neergestort met rook-monsters en toestanden? | |
kraakvandaal | maandag 1 juni 2009 @ 22:42 |
Vliegtuig deed het niet meer, in de oceaan gedonderd, einde verhaal. | |
Tourniquet | maandag 1 juni 2009 @ 22:42 |
quote: ![]() Verder vreselijk natuurlijk wat er is gebeurd. ![]() | |
Tiemie | maandag 1 juni 2009 @ 22:43 |
quote:Dat gebeurd echt bij iedere ramp. tvp | |
Roel_Jewel | maandag 1 juni 2009 @ 22:46 |
quote: ![]() | |
TLC | maandag 1 juni 2009 @ 22:49 |
Een van de slachtoffers, de maestro Silvio Barbato, in deze video te zien 18 jaar voor zijn dood ;![]() | |
MevrouwHopjes83 | maandag 1 juni 2009 @ 22:49 |
Zo die gast op sbs net had geluk. | |
voyeur | maandag 1 juni 2009 @ 22:49 |
quote:OMG! Dus toch een ramp. Ik was juist gerustgesteld door de Volkskrant die kopte 'Vooral Brazilianen aan boord Airbus' | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 22:51 |
quote:Dat gebeurt echt bij iedere vlucht. Ga na hoeveel mensen niet meegaan omdat ze niet op komen dagen, geweigerd worden, toch maar liever niet gaan, vlucht missen, paspoort vergeten/verlopen.... | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 22:51 |
quote:heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan? Anders zou het inderdaad een signaal kunnen zijn ![]() | |
Tourniquet | maandag 1 juni 2009 @ 22:54 |
quote:http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbers | |
kolonel-knalpiemel | maandag 1 juni 2009 @ 23:00 |
quote:WOW, ik ben om!! get a live | |
Swetsenegger | maandag 1 juni 2009 @ 23:01 |
quote:Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen. | |
kraakvandaal | maandag 1 juni 2009 @ 23:04 |
quote: Blup blup waarschijnlijk. | |
Swetsenegger | maandag 1 juni 2009 @ 23:06 |
quote:huh? | |
sander89 | maandag 1 juni 2009 @ 23:06 |
quote: | |
kree | maandag 1 juni 2009 @ 23:07 |
tvp | |
zoeperzazke | maandag 1 juni 2009 @ 23:07 |
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar! | |
donroyco | maandag 1 juni 2009 @ 23:08 |
quote:Linkje? | |
Blaat-Schaap | maandag 1 juni 2009 @ 23:09 |
http://www.flightlevel.be(...)-vlucht-uit-rio.htmlquote: | |
kraakvandaal | maandag 1 juni 2009 @ 23:10 |
quote:Verzuipen duidelijker? | |
Blaat-Schaap | maandag 1 juni 2009 @ 23:11 |
quote:ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft. | |
sander89 | maandag 1 juni 2009 @ 23:12 |
Waarom spreken de meeste er al over dat iedereen dood is, al is het natuurlijke een grote kans. Ik vind dat niet kunnen want we weten nu nog zo weinig. Is tot nu toe ook nog geen spoor van het vliegtuig gevonden? | |
Swetsenegger | maandag 1 juni 2009 @ 23:12 |
quote:Eh nee, aangezien ik post dat bij rampenvluchten méér afzeggingen zijn dan bij 'normale' vluchten. Die verzuipen dus niet. | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 23:13 |
quote:Wat een gelul zeg. Mensen die aandacht trekken over het lijk van een ander ![]() | |
matthijst | maandag 1 juni 2009 @ 23:15 |
The lightning and turbulence that may have hit an Air France jet flying from Rio de Janeiro to Paris are rarely the cause of plane crashes, analysts say. But they note that rough weather may have triggered a series of malfunctions that led to the disappearance of the jetliner. Chief Air France spokesman Francois Brousse suggested the plane could have been struck by lightning. But most experts say lightning doesn't usually bring down a modern airliner, unless it coincides with other factors that contribute to the accident. "Planes are built with lightning strikes in mind and are struck reasonably frequently," said Patrick Smith, a U.S. commercial pilot and aviation writer. "I've been hit by lighting in my career a number of times, which at worst resulted in a superficial mark on the outside of the plane," Smith said in a telephone interview from Sao Paulo, Brazil. Aviation safety statistics indicate that each large passenger jet _ such as the Airbus A330 _ is struck by lightning about once every three years on average. Regional aircraft, however, which fly at lower altitudes, are hit more frequently _ about once a year. Although lightning may have been a contributing factor in a handful of accidents since World War II, only one major crash was attributed directly to a strike. In 1963, a Pan American World Airways Boeing 707 exploded in midair when its fuel tank fumes were ignited by lightning. Since then, aircraft electronic components have been hardened to withstand electric pulses of that magnitude, and new systems have been designed to prevent sparking in fuel tanks. About seven hours after taking off and flying through the night over the mid-Atlantic, the pilots of the Air France Airbus reported that they had encountered an area of intense cumulonimbus activity, part of the massive thunderstorms that regularly batter the world's equatorial belt. To avoid structural damage, both military and civilian pilots use standard onboard radar to maneuver around the thunderheads, which are characterized by electrical discharges, hail and high winds. The mid-Atlantic region is where most hurricanes that hit the Western Hemisphere originate, and this is the beginning of the storm season. Thunderheads in the area can tower up to 60,000 feet (18,000 meters), making it impossible for airliners to climb over them and forcing them to make long diversions. It remains unclear whether Flight 447 took evasive action to avoid the area of heavy turbulence. Air France reported that the aircraft's ACARS (Aircraft Communications and Addressing System) _ a digital datalink that automatically transmits service messages from the aircraft to ground stations _ messaged the company's headquarters regarding a problem with the aircraft's electrical and pressurization systems. Former NTSB chairman Jim Hall said that since the A330 is widely used in international travel it was vitally important to locate the black boxes as quickly as possible and analyze what happened to Flight 447. "At this point accident investigators can't rule out anything," he said."But these aircraft are designed to withstand almost any lightning strikes or any level of turbulence." Although aviation experts stressed it was much too early to speculate about the causes of the crash, they noted that the accident was most likely caused by various factors that combined to cause a catastrophic chain of events. "It sounds like something that evolved into a problem, not something that happened instantly," said Bill Voss, president and CEO of Flight Safety Foundation, in Alexandria, Virginia. "It would appear that their systems were degrading but we don't know why they were degrading." Most aviation accidents are the result of the combination of several adverse circumstances which by themselves would not ordinarily be dangerous. One of the most publicized such occurrences was the July 2000 Concorde crash near Paris in which investigators determined that a metal strip that had detached from another jet earlier in the day had caused a tire to burst on the Concorde as it made its take-off run. Debris from the tire punctured a fuel tank, causing a huge blaze and crash in which 113 people perished. Smith said that that if the crew was forced to ditch the A330 in the ocean at night in stormy weather,"the outcome would not likely have been a good one." "It would be nothing like landing that Airbus at midday in the Hudson river, a completely different scenario," Smith said, referring to the successful Jan. 15 water landing of a US Airways Airbus A320 in New York. | |
MissJ | maandag 1 juni 2009 @ 23:15 |
Nu bij Knevel & Van den Brink.. de kans bestaat dat ze het vliegtuig nooit vinden ![]() | |
Hukkie | maandag 1 juni 2009 @ 23:16 |
quote:Final Destination anyone? | |
Fogel | maandag 1 juni 2009 @ 23:16 |
Nu is het wachten op de mensen die gaan zeggen "ohnee, bij het plannen van de vakantie viel ons oog ook op een vakantie daarheen, het is Mallorca geworden, maar ALS we naar ... bla bla". Ben benieuwd wat de oorzaak is van deze ramp, als ze er al achter kunnen komen. | |
trancethrust | maandag 1 juni 2009 @ 23:16 |
quote:En is neergestort in '09: 675-9=666; het is het werk van de duivel!!!. Of mag aftrekken niet ![]() | |
Re | maandag 1 juni 2009 @ 23:18 |
quote:ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit iets | |
Dirk-Kuijt | maandag 1 juni 2009 @ 23:20 |
quote:Net zoals met Turkisch Airlines. Kwamen van die Turken in beeld en die zeiden: Ja ik heb van de week ook met dat vliegtuig van Istanbul naar Amsterdam gevlogen. Interviewer: Dus dat was met datzelfde toestel? Turk: Ja was het zelfde vluchtnummer ja. En toen heb ik niets aan het toestel gemerkt! ![]() | |
Zephyrus | maandag 1 juni 2009 @ 23:32 |
quote:Heb ik ook gezien. ![]() Misschien zat hij wel op de andere Air France-vlucht vanuit Rio of vloog hij wel met een andere maatschappij. Dit zijn altijd van die non-issues die verder helemaal niet relevant zijn. ![]() | |
Palomar | maandag 1 juni 2009 @ 23:32 |
quote:ze vinden hem ws. wel door die bakens enzo, maar geborgen worden zal wel niet lukken. Hoop iig dat ze de black boxes eruit kunnen halen. | |
kraakvandaal | maandag 1 juni 2009 @ 23:34 |
quote:Dat drijven is is wel mooi in dit geval. Verongelukken kan iedereen overkomen. | |
Quyxz_ | maandag 1 juni 2009 @ 23:37 |
quote:\ ![]() ![]() | |
CecilBDemented | maandag 1 juni 2009 @ 23:44 |
binnenkort bij groeten uit de rimboe | |
Masanga | maandag 1 juni 2009 @ 23:47 |
Twee Belgen aan boord van rampvliegtuig afp RIO DE JANEIRO - Twee Belgen zaten op het vliegtuig van Air France dat maandag is verdwenen tijdens een vlucht van Rio de Janeiro naar Parijs. Een van hen heeft de Belgische en Braziliaanse nationaliteit. Het vliegtuig is nog steeds niet gevonden. De identiteit van de twee verdwenen passagiers wordt pas bekendgemaakt wanneer Buitenlandse Zaken er zeker van is dat de familieleden op de hoogte zijn gebracht en hun toestemming hebben verleend voor de publicatie van de namen. De woordvoerder las op de luchthaven een passagierslijst voor. Daaruit bleek dat het merendeel van de 216 passagiers de Braziliaanse of de Franse nationaliteit hebben. Ook waren er onder meer achttien Duitsers, negen Italianen, zes Amerikanen, vijf Chinezen, vier Hongaren, twee Spanjaarden, twee Britten, twee Marokkanen en twee Ieren aan boord. Het Ierse ministerie van Buitenlandse Zaken meldt echter dat er 3 Ieren meevlogen, mogelijk gaat het ook om iemand met een dubbele nationaliteit. Eerder bleek al dat 4 van de passagiers Brussel als eindbestemming hadden. Zij zouden vanuit Parijs met de TGV naar Brussel moeten reizen. Een team van Air France was in Brussel Zuid aanwezig om indien nodig familieleden of vrienden van de reizigers op te vangen, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig. De Airbus van Air France verdween maandag tijdens een vlucht van Rio de Janeiro naar Parijs. Intussen wordt er in het immense gebied in de Atlantische Oceaan tussen het noordoosten van Brazilië en de Kaapverdische eilanden gezocht naar een spoor van het vliegtuig. De plaats van de ramp is op enkele tientallen zeemijlen nauwkeurig bepaald. Volgens de eerste bevindingen van Air France zou het vliegtuig in een zware storm beland zijn en werd het toestel mogelijk neergebliksemd. Een automatische boodschap van het toestel gewaagde van verscheidene elektrische defecten. Experts betwijfelen intussen of een blikseminslag rechtstreeks tot een crash van het toestel heeft geleid. Mogelijks zou het een samenloop van omstandigheden zijn. De Franse president Nicolas Sarkozy, die maandagmiddag op de luchthaven van Roissy arriveerde om de familieleden een hart onder de riem te steken, verklaarde dat tot dusver "geen enkel precies element" kan verklaren waarom het vliegtuig van Air France verdween. Hij gaf evenwel toe dat de overlevingskansen van de passagiers 'zeer klein' zijn. De Franse regering heeft de Amerikaanse autoriteiten gevraagd om hun satellieten in te zetten om de precieze plaats van de crash te helpen lokaliseren. bron: www.standaard.be | |
matthijst | maandag 1 juni 2009 @ 23:53 |
Mooi taaltje, dat Belgisch : "en werd het toestel mogelijk neergebliksemd" Klinkt haast alsof God persoonlijk bliksempje aan het spelen was ![]() | |
BlueMage | maandag 1 juni 2009 @ 23:55 |
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo. ![]() Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel? | |
GlazenKaak | dinsdag 2 juni 2009 @ 00:33 |
quote: ![]() | |
capricia | dinsdag 2 juni 2009 @ 00:35 |
quote:ze sluiten een aanslag ook nog niet uit. | |
Ole | dinsdag 2 juni 2009 @ 00:47 |
quote:Is dat zo? De laatste 6 keer dat ik vloog (binnen 1 jaar) moesten we 4 keer wachten omdat één of meerdere passagiers zich niet gemeld hadden bij de gate. En dan weet je nog niet hoeveel mensen niet of te laat hebben ingecheckt. Maatschappijen nemen doelbewust het risico van overboeken van vluchten. Overigens zijn vrienden van me ooit aan een ramp ontkomen doordat een vlucht was overboekt. De vlucht die ze eigenlijk hadden geboekt is toen tegen een berg aangevlogen. Ik ken dan wel weer een voorbeeld van dichtbij ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 2 juni 2009 @ 00:50 |
quote:Een gat, of een verstopte luchtinlaat of uitlaatklep, of een falende uitlaatklep door een elektrische storing, het kan vanalles zeggen. | |
The.Apple | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:00 |
quote:WTF..... En oja je bereking klopt niet plane lag al op 31-05 lokale tijd in zee. | |
Tonio-mcdo | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:01 |
quote:niet. | |
aqua10 | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:19 |
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http://www1.folha.uol.com.br/folha/cotidiano/ult95u574965.shtml&sl=pt&tl=en&history_state0= gevonden | |
cuijk | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:34 |
quote:hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam. | |
The.Apple | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:37 |
quote:Ga slapen jij ![]() | |
Tonio-mcdo | dinsdag 2 juni 2009 @ 01:58 |
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd) | |
cuijk | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:01 |
quote:ja dat is franse tijd. Het toestel is franse tijd om 0:30am (in parijs dus al 1 juni, maar in rio nog echt 31 mei) opgestegen in Rio | |
The.Apple | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:02 |
quote:uuhhh tijdzones..... brazilie is 5 of 6 uur volgens mij | |
Bora-Bora | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:19 |
quote:Ik dacht even dat je een mop ging vertellen.... ![]() | |
Tonio-mcdo | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:19 |
quote:Brazilië is 4 uur eerder dan hier. | |
ROG | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:28 |
quote: quote: | |
Bora-Bora | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:37 |
quote: (Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd. bron LCI Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen. Bron Reuters quote: [ Bericht 57% gewijzigd door Bora-Bora op 02-06-2009 02:49:39 ] | |
ROG | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:52 |
quote:Hopelijk is er morgen Nederlandse tijd een specifieker zoekvlak met deze informatie? | |
Specularium | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:55 |
quote:Hehe. | |
Harajuku. | dinsdag 2 juni 2009 @ 02:58 |
tvp | |
ne0h | dinsdag 2 juni 2009 @ 03:02 |
die zie je toch nooit meer terug. | |
The.Apple | dinsdag 2 juni 2009 @ 03:09 |
quote:Stukjes | |
Merkie | dinsdag 2 juni 2009 @ 03:12 |
quote: | |
Sapstengel | dinsdag 2 juni 2009 @ 03:31 |
Luchtvaartdeskundige Benno Baksteen. Epic ![]() | |
Bora-Bora | dinsdag 2 juni 2009 @ 03:38 |
quote:Yeah I know... ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Benno_Baksteen | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 04:58 |
quote:brr, vind het maar griezelig zo.. | |
starla | dinsdag 2 juni 2009 @ 07:41 |
tvp | |
Smoked | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:02 |
Waarom duurt dat zoeken zo lang? in ieder vliegtuig zit toch zo'n beacon device waarmee je hem, bij wijze van spreken, vanaf de andere kant van de wereld kan terugvinden. Of heb ik teveel films gekeken? | |
katerwater | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:12 |
quote:Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen? | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:19 |
quote:Als er een paar kilometer water boven dat beacon ligt, kan ik me voorstellen dat het signaal niet echt goed doorkomt. | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:30 |
quote:door de bliksem getroffen | |
Montagui | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:30 |
quote:Maar,....Fernando do Noronha ligt nou niet echt in de buurt van de Senegalese kust. ![]() | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:34 |
Weten ze nu al waar dat ding ergens moet liggen? De een zegt Portugal, de ander Senegal, weer een ander Brazilie.. lekker handig. | |
donroyco | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:42 |
quote: | |
JortK | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:51 |
quote:Stroming van het water he ![]() | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:02 |
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien? | |
yeahmen | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:04 |
quote:Onderzeeër gaat veeeel te sloom. Zouden ze een jaar bezig kunnen zijn xD | |
donroyco | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:04 |
quote: quote: | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:12 |
quote:Oceanic-size FAIL ![]() | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:12 |
quote:Dan kunnen ze beter gaan zoeken bij Noorwegen. | |
remlof | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:14 |
Er zal vandaag toch wel meer duidelijkheid komen over waar ie is neergestord verwacht ik, nu de eerste berichten over waargenomen wrakstukken binnenkomen. | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:16 |
quote:Mag ik toch hopen, maar met tig verschillende plekken die nu nog genoemd worden begint het een erg slechte B-film te worden. | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:21 |
Van die andere crash die gisteren werd aangehaald, is pas na 7 dagen de exacte locatie bepaald.... Nu was dat ruim 10 jaar geleden, maar toch..... | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:24 |
quote:Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect. | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:33 |
quote:Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk. | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:33 |
Hier is een kaart met South Atlantic Crossing Routes, waaronder route UN873 met het reporting point TASIL, dat in de berichten wordt genoemd. Het automatische "electrical failure" bericht zou zo'n 50nm na TASIL zijn verzonden. Dat is dus echt midden in de oceaan. ![]() | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:34 |
ik hoor nu op de radio dat een aanslag toch niet uitgesloten is, omdat het technisch haast niet mogelijk is dat blikseminslag de oorzaak is...... | |
Tonio-mcdo | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:37 |
'Tweede Nederlander in gecrasht vliegtuig' Uitgegeven: 2 juni 2009 08:10 Laatst gewijzigd: 2 juni 2009 08:10 AMSTERDAM - Op het Air France-toestel dat maandag bij Brazilië van de radar verdween zaten twee Nederlanders. Dat heeft Marcel Brouwer, de zwager van degene die op het vliegtuig zat, dinsdag gezegd op Radio 1. Het zou gaan om een 40-jarige vrouw met twee paspoorten die haar hele leven al in Brazilië woont. De luchtvaartmaatschappij maakte maandag bekend dat op het toestel één Nederlander zat. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde dit. | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:37 |
quote:Die onzekerheid is inderdaad niet niets, maar op een gegeven moment moet de realiteit er toch ingepraat worden, hoe erg dat ook is. | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:39 |
quote:Echt vrijwel op het 'meest midden' op de oceaan op die route als dat ding daar ligt. | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:39 |
quote:Ik had dan eigenlijk wel een video-boodschap verwacht, of deze moet de grotten nog uitkomen.. dat kan ook. | |
bdg118 | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:41 |
Tvp | |
BE | dinsdag 2 juni 2009 @ 09:49 |
Laat ik nou net dit weekend Mayday herlezen hebben... ![]() How fucking bizar... En doodeng... het kan dus toch, dat zo'n ding zomaar uit de lucht dondert. ![]() Brrr... hoe meer ik vlieg hoe enger ik het vind en dit soort dingen helpen niet. ![]() | |
Kriebbel | dinsdag 2 juni 2009 @ 10:00 |
Hoorde net op de radio dat de telefoon van 1 van de passagiers nog wel over gaat. Of de telefoon ligt nog gewoon thuis ![]() | |
Bowny | dinsdag 2 juni 2009 @ 10:04 |
quote:Niet helemaal waar. De blackbox/FDR is om en nabij 30 dagen te traceren (indien ze niet te diep liggen), dus voor datarecovery en onderzoek is het wel degelijk van belang om de locatie tijdig te vinden. | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 2 juni 2009 @ 10:55 |
quote:Ehm, nee | |
Tonio-mcdo | dinsdag 2 juni 2009 @ 10:57 |
quote:UTC: -2, -3, -4, -5 Gedeeltelijk gelijk dus ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 2 juni 2009 @ 10:59 |
quote:Ow wacht, ik dacht dat je het anders bedoelde. Laat maar ![]() | |
fuckbuddy | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:06 |
Tvp | |
_Qmars_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:08 |
Bizar zeg. Je kunt overigens brandende wrakstukken heel goed zien in de nacht. Toen ik terug vloog vanuit Egypte naar Nederland kwam zag ik onderweg paasvuren branden in Duitsland. Hele kleine oranje stipjes, maar op de grond is dat natuurlijk een grote brand. | |
matthijst | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:08 |
With nothing more to go on than the last point where Flight 447 made contact — about 745 miles (1,200 kilometers) northeast of the Brazilian coastal city of Natal — search teams faced an immense area of open ocean, with depths as much as 15,000 feet (4,570 meters). | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:11 |
quote:Ja dat hoorde ik ook, redelijk bizar. Zitten ze met zn alllen op een of ander onbewoond eiland ![]() | |
katerwater | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:14 |
quote:Daar zijn geen eilanden in dat gebied. Dat is een trog van 4000m diep. | |
_Qmars_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:20 |
quote:Daar heb je sowieso geen bereik meer, mochten ze in een luchtbel zitten, of op een richel. 4000 meter. Dan ben je al bijna geimplodeerd. Daarnaast kunnen radiogolven zich slecht verplaatsen door het water heen. Dus dat ding moet ergens aan de oppervlakte zijn. | |
ROG | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:30 |
quote:Hoe heb je uberhaupt bereik met een GSM telefoon, midden op de Atlantische oceaan, over-the-horizon? | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:33 |
quote:dat heb je ook niet. | |
matthijst | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:33 |
quote:Niet. Ding ligt dus thuis ![]() Of, ze zitten allemaal op een eiland, horen die telefoon wel overgaan, maar zijn te drukken met kappen van kokosnoten en bevruchten van inboorlingen. ![]() | |
Prrifth | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34 |
De kans is klein maar ik hoop dat ze het vliegtuig/de wrakstukken snel vinden zodat ze achter de oorzaak van de crash kunnen komen. Het zal inmiddels wel diep in de oceaan zijn gezonken. Ik blijf het nieuws volgen. | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:38 |
quote:Of ze dat ding nu wel of niet vinden maakt niet echt veel meer uit voor het vliegtuig en de pasagiers. ![]() | |
GotC | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:41 |
quote:Maar wel voor eventuele technische foutjes in het vliegtuig ![]() En voor de toekomst zodat er niet nog een keer dezelfde fout wordt gemaakt | |
MevrouwHopjes83 | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:44 |
Maarre als die vrouw belt en de telefoon gaat over kunnen ze toch nakijken waar dat vandaan komt? | |
__Saviour__ | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:46 |
Toch blijf ik het raar vinden dat die toestellen ontraceerbaar zijn boven de oceaan. De radar mag er dan wellicht geen bereik hebben, maar ze zouden makkelijk een GPS ontvanger erin kunnen zetten. Die weet dan zelf z'n positie en kan die via een radiosignaal weer terugsturen. | |
BE | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:47 |
quote:Er wordt niet mét die telefoon gebeld maar náár die telefoon. Nabestaanden die de eigenaar van de telefoon bellen dus... Als de telefoon thuis zou liggen en over zou gaan zouden ze vast wel opnemen denk ik maar zo. ![]() | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:51 |
quote:Gps in vliegtuigen kan miljarden besparen "De Amerikaanse FAA wil twintig miljard dollar steken in de invoering van Next Generation, vliegtuignavigatie op basis van gps (positiebepaling met behulp van satellieten)." Vrij recent artikel; blijkbaar zal er over enige tijd dus ook over worden gestapt op GPS. | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 11:54 |
quote: | |
JohnDDD | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:02 |
Bij Senegal notabene. Dan zijn ze nog een heel eind gekomen... | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:16 |
quote:Of die telefoon ligt op de Lost & Found... ![]() | |
vanhal | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:18 |
quote:Lees dit, en je zult het belang van het vinden van de blackbox snappen ![]() quote:http://www.thedailybeast.(...)ing-doom-flight-447/ | |
Hoppy | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:18 |
![]() Gecrasht bij het blokje dus. Halverwege ![]() | |
vanhal | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:24 |
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen: hoeveel vliegtuigen zijn er op dit moment in de lucht? (hoeveel mensen bevinden zich op dit moment in de lucht)? Ben ik gewoon benieuwd naar. 10.000-en? | |
Re | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:32 |
quote:http://www.timesonline.co(...)e/article6407081.ece lijkt me een stuk plausibeler dan lightning lijkt me | |
Kankerkachelsverkopert | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:33 |
'Brokstukken Air France-toestel gevonden' http://www.nu.nl/algemeen(...)oestel-gevonden.html Duidelijker bericht dan die op de vorige pagina. | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:37 |
quote: quote:Dit zijn dus slechts 2 vliegvelden. Dus het gaat wel richting de 10.000 op dit moment denk ik | |
Space-Chinees | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:46 |
quote: quote:Ik vraag me af hoeveel km van de kust af dat zal zijn. Ze zijn toch aardig eindje gekomen. En ik neem aan dat voor de kust van Senegal wel bereik van radar is. Ik heb zo´n gevoel dat de piloten ondanks de eletriciteitsproblemen toch nog een heel eind hebben weten te vliegen. | |
Re | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:48 |
quote:dan hadden ze toch flink wat meer informatie verstuurd dan een enkel berichtje dat er ergens een zekering was gesprongen | |
Space-Chinees | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:52 |
quote:Maar het laatste berichtje was toch een automatisch gegenereerde bericht? Zou het dan niet zijn dat daarna de electriciteit met betrekking tot communicatie (en navigatie) het niet meer deed, maar dat het vliegtuig ondanks nog een eindje kan doorvliegen zonder de mogelijkheid tot het geven van enige vorm van communicatie. Het zal wel een beetje ver gezocht zijn. (of het slaat misschien helemaal nergens op, omdat iemand me zo gaat vertellen dat vliegtuigen niet verder kunnen vliegen zonder electriciteit). | |
MevrouwHopjes83 | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:56 |
quote:Ja dat begrijp ik maar als die overgaat moeten ze het gps signaal toch kunnen vinden? | |
indahnesia.com | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:08 |
quote:Niet alle telefoons hebben GPS. | |
fuckbuddy | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:21 |
quote:Zou best kunnen.... Ik kijk wel eens Air Crash Investigation op Discovery en dan zie je ook de meeste rare scenario's voorbij komen. Van buiklandingen op zee tot aan met bijna 0 vermogen een vliegtuig landen | |
fuckbuddy | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:22 |
quote:Die bedoelt denk ik dat alle gsm's traceerbaar zijn | |
starla | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:31 |
quote:Denk wel veel meer dan 10.000 Via flightaware > livetracking kun je zien dat er momenteel alleen in de VS al 2200 vliegtuigen in de lucht zijn, op drukke tijdstippen loopt dit op tot bijna 6000. Natuurlijk zitten er vrachtvliegtuigen en kleinere vliegtuigjes bij, maar als je uitgaat van een gemiddeld passagiersaantal van 2 (piloot + 1 passagier ![]() | |
fespo | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:41 |
google: http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences. | |
MevrouwHopjes83 | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:51 |
quote:Ja dat bedoel ik. | |
Roel_Jewel | dinsdag 2 juni 2009 @ 13:59 |
quote:Wat een gaaf filmpje ![]() | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:06 |
quote:Dat filmpje ![]() | |
vanhal | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:09 |
Sjeemienee! ![]() Thx voor het filmpje! Laten we zeggen dat er gemiddeld (voor het gemak) 150 man in een vliegtuig zitten (want behalve passagiersvluchten ook vrachtvluchten), dan heb je dus 'at all times' tussen de 800.000 en 1,2 en 1,9 miljoen mensen in de lucht? | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:15 |
quote: Hoe heb je dat berekend? Die 93.000 vluchten zijn over een tijdspanne van 24 uur he.... ![]() Inderdaad een heel tof filmpje! ![]() | |
BogardeRules | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:16 |
quote:Ja ja, heb je daar ook bewijzen voor? Dit lijkt me echte onzin. | |
BogardeRules | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:20 |
quote:aftrekken mag altijd, sterker nog ..... | |
wise | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:33 |
quote:wtf, sommige stipjes verdwijnen boven zee. Check bij de Noordpool. Daar vliegen stipjes met lichtsnelheid voorbij ![]() | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:36 |
quote:Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven. ![]() | |
Roel_Jewel | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:57 |
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9E380A3172BCC.htmlquote: | |
wise | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:58 |
quote:ah, ok ![]() quote:tot morgen afwachten dus ![]() | |
Niara | dinsdag 2 juni 2009 @ 14:59 |
tja.. ik denk dat het dan bijna niet anders kan als dat het om het vliegtuig gaat. ben benieuwd of ze iets relevants uit de black box kunnen halen. | |
master111 | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:02 |
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen. | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:05 |
quote:wie gaat dat betalen dan? ![]() | |
master111 | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:08 |
Altijd dat geld, er ligt vast wel ergens een koffertje met geld te wachten op die piloot. | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:09 |
Zo, dat ding is toch nog een stuk verder gevlogen dan ik dacht... En maar goed ook denk ik, want de oceaan zal daar ongetwijfeld een stuk minder diep zijn. | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:12 |
quote:Wat een ontzettend gaaf filmpje is dit trouwens zeg. Heel mooi om te zien hoe er op één bepaald moment van de dag een enorme stroom vliegtuigen van de VS en Canada richting Europa gaat, en andersom. ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24 |
quote:Er wordt al met allerlei vliegtuigen daar gezocht. Heeft totaal geen nut om er nog een F16 naartoe te sturen. Bovendien moet dat ding op de handrem vliegen, om wat te kunnen zien. Verder heeft een F16 niet echt de spullen aan boord om naar wrakstukken te gaan zoeken. | |
vanhal | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:26 |
quote: quote:Dus op elk moment zijn er tussen de 8000 en 13000 vliegtuigen in de lucht. Op elk moment dus. Als ik nou voor het gemak 150 passagiers per vliegtuig neem, dan lijkt het rekensommetje me makkelijk. ![]() | |
PiRANiA | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44 |
![]() | |
PiRANiA | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44 |
Ook hier: http://www.msnbc.msn.com/id/31057560/ | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:56 |
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken...... ![]() | |
Anonymousz | dinsdag 2 juni 2009 @ 15:58 |
tvp | |
deedeetee | dinsdag 2 juni 2009 @ 16:21 |
quote: ![]() triest hoor..... ![]() | |
Mestras | dinsdag 2 juni 2009 @ 16:23 |
quote:ja, echt wat een doodsangsten moeten die mensen hebben uitgestaan? ik hoop voor hun dat ze er niks van gemerkt hebben en opeens dood waren maar dat zal vast wel niet kunnen ![]() | |
Chris_eBK | dinsdag 2 juni 2009 @ 16:48 |
Over de ACARS messages:quote:Bron: avherald.com | |
JohnDDD | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:07 |
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel. Wellicht hebben de piloten nog een behoorlijke tijd handmatig gevlogen zonder dat er communicatie mogelijk was met de grond en hebben ze gedacht het vliegtuig in Senegal aan de grond te zetten en zijn ze daar de lucht uit gedonderd. | |
Nuongirl | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:17 |
tvo | |
__Saviour__ | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:21 |
quote:Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem. | |
JohnDDD | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:22 |
quote:Ik las net op cnn.com dat het dan wel mogelijk is om alsnog handmatig te vliegen wat overigens geen probleem zou hoeven zijn voor een getrainde piloot. | |
Nuongirl | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:24 |
Bijglezen is. Ik hoop, voor de nabestaanden, dat het inderdaad de resten van de airbus zullen zijn. Kunnen ze beginnen met verwerken ![]() | |
Chris_eBK | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:32 |
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt). Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Chris_eBK op 02-06-2009 17:37:57 ] | |
Space-Chinees | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:33 |
quote: quote:Heb het gevoel dat de piloten nog een aardig stukje handmatig hebben gevlogen. | |
Tourniquet | dinsdag 2 juni 2009 @ 17:42 |
quote:Je was me net voor, ik wilde dit posten: http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm Onderaan staat ook wat er je nog overhebt bij Mechanical Backup. ![]() Nog een plaatje om aan te geven hoe groot het zoekgebied wel niet is geweest. Een gebied ter grootte van zo'n beetje heel West-Europa: ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Tourniquet op 02-06-2009 17:53:57 ] | |
NY_Giant | dinsdag 2 juni 2009 @ 18:15 |
De brokstukken zouden zich op twee locaties zo'n 60km uit elkaar bevinden. Er zou ook een reddingsvest tussen hebben gelegen. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8079122.stm | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:40 |
quote:Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken.... ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:42 |
quote:Tja, waarschijnlijk is nog niet eens geverifieerd dat het reddingsvest überhaupt wel afkomstig is van een vliegtuig. Want zo een vest is niet heel erg bijzonder om te drijven op een oceaan denk ik. (als je over zeker 5000km² zoekt) | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:47 |
Maar als er staat dat het reddingsvest "amid the debris" gevonden is, lijkt die kans mij toch al een stuk groter. | |
Saekerhett | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:50 |
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...) Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen. | |
Thetallguy | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:53 |
quote:Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar. | |
Saekerhett | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:55 |
quote:Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten... | |
Saekerhett | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:56 |
quote:Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken? Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:58 |
quote:Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine. | |
Thetallguy | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:58 |
quote:En dan moet iedereen als het vliegtuig in een ontcontroleerbare curve naar beneden stort in het donker zijn bootje pakken en naar de uitgang lopen om in mid-air uit het vliegtuig te springen ![]() Plus dat je ticket 3x zo duur wordt. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 2 juni 2009 @ 19:59 |
quote:Je geeft zelf het antwoord al. Wat het tegenhoudt zijn de kosten. Daarom totaal niet haalbaar. | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:10 |
quote:Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen? ![]() Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)... | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:12 |
quote:Idd. Succes met het openen van de deuren ![]() | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:12 |
quote: quote: | |
Ghazi | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:13 |
quote:Je kan toch een valluik maken onder elke stoel? ![]() | |
Red_85 | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15 |
quote:Alanis Morisette zei al 'Isnt it ironic? dont you think?' | |
NY_Giant | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15 |
Of we nemen allemaal een schietstoel... ![]() | |
zoeperzazke | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:44 |
quote:het van het? ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:53 |
quote: ![]() | |
Sport_Life | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:54 |
quote:Dan krijg je een hoop dode met een dikke bult op de kop. | |
kyraaa | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:06 |
Ik ben voor schietstoelen! Leuk idee! | |
Quyxz_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:06 |
Ja of we hangen 5 reservevliegtuigen eronder, net als bij boten ![]() | |
vanhal | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:11 |
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had. Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op. ![]() | |
kyraaa | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:13 |
quote:Wellicht een parachute-boot ![]() | |
Co_OL | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:15 |
Gewoon helemaal niet meer vliegen ![]() Maar goed wel ernstig wat er gebeurt is ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:16 |
Of het systeem dat je oa in een cirrus vind maar dan groter:![]() Voor dat drijven moeten we dan ook nog een oplossing vinden. Verders: ![]() ![]() | |
Omniej | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:17 |
quote:Dan krijg je alleen van die lullige situaties als de valluiken per ongeluk openen. ![]() | |
NY_Giant | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:19 |
Wel grappig, hier een artikel over parachutes in vliegtuigen (net over de helft van de pagina): http://www.xs4all.nl/~kijkweb/kijkaan/vliegen/vliegext.htm . Die reacties ook van mensen... Airbags onder het vliegtuig bijvoorbeeld. ![]() En hier een stukje over hoe je een vrije val zou 'kunnen' overleven: http://www.greenharbor.com/fffolder/carkeet.html . Beetje vaag verhaal wel trouwens. | |
kraakvandaal | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:24 |
Niet zo hoog vliegen scheelt ook al een boel ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:30 |
quote:een boel brandstof en geld ja | |
henkde_j | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:33 |
quote:Nee, des te hoger, des te goedkoper ![]() | |
Quyxz_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:35 |
quote:zeg je nou ![]() | |
henkde_j | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:36 |
quote:Nee. Vet filmpje trouwens dat eerder gepost is. | |
kraakvandaal | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:39 |
quote:Dan is de afstand toch groter? ![]() | |
henkde_j | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:42 |
Hier staat het een en ander uitgelegd: http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=374 ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:55 |
quote:Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn ![]() | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:58 |
quote:Ben je nou zo dom of doe je net alsof? | |
henkde_j | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:06 |
quote: ![]() Anders gooien we gewoon wat kattenbakgrit in de zee. Zijn we gelijk van dat water af. | |
Co_OL | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:19 |
Braziliaanse minister bevestigt vondst ramptoestel RIO DE JANEIRO - De Braziliaanse minister van Defensie heeft bevestigd dat het bij de eerder dinsdag aangetroffen wrakdelen in de Atlantische Oceaan om brokstukken van een neergestort toestel van Air France gaat. Volgens bewindsman Nelson Jobim bestaat er geen twijfel. Hij zei dat bij een bezoek aan nabestaanden van de 58 Braziliaanse inzittenden van het ramptoestel, die zich ophouden in een hotel in Rio de Janeiro. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:22 |
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen. Brrrr.... stel je voor dat je in een neerstortend vliegtuig zit en je nog eens 10 kilometer naar beneden plettert voor je in de oceaan lazert. En dan nog, al zou je het overleven, dan lig je daar... met nog eens 4 km diepte onder je. Heb je een beetje geluk, dan is het ook nog eens noodweer en slaat de bliksem in je donder zodat je meteen katjeflik bent of verzuip je in no-time. Lijkt me dan nog de beste optie. | |
Palomar | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:25 |
Hopen dan maar dat ze de blackbox vinden. Want het klinkt hard, maar elke vliegtuigcrash geeft alle volgende reizigers weer wat minder kans op een ongeluk, omdat onderzocht kan worden wat de oorzaak was en hoe het te voorkomen is. | |
byah | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:27 |
Al die mensen hier die paranoia worden omdat er een vliegtuig neerstort. Relativeer het eens ofzo, een willekeurige dag de straat op stappen/rijden is statistisch veel gevaarlijker dan een vliegtuig instappen.. En wat Maarten van Rossum gisteren mooi zei: alle verkeersdoden van het afgelopen pinksterweekend krijgen toch ook niet al deze media aandacht? Natuurlijk wekt een vliegtuigramp meer emoties op, maar dan nog, relativeer het gewoon.. | |
sander89 | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:29 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:36 |
quote:Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig. Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel. Wat een gare kist was dat zeg. Verrotte Airco waardoor het om en nabij 40 graden in dat ding was en de druppels in je nek vielen en als klap op de vuurpijl nog een landing op Schiphol waarbij we vlak boven de grond nog even naar links kantelden door de harde wind. Vleugel leek bijna de grond te gaan raken, maar piloot trok hem nog net recht. Stewardessen van Arke-fly die met ons mee vlogen slaakten gewoon kreten van angst. Had toen flink wat gedronken voor ik instapte, maar denk niet dat ik weer in dat ding zou stappen. Toen moest ik wel, aangezien het toestel van Arke-fly het liet afweten. Had er 54 uur vertraging opzitten en wilde eigenlijk wel naar huis na al die onzekerheid. Nee.... Vliegen is niet mijn hobby, helaas ontkom je er niet aan als je wat van de wereld wilt zien. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2009 23:51:18 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:37 |
quote:Slaat deze reactie op die vacuumtunnel? | |
Bowny | dinsdag 2 juni 2009 @ 23:52 |
quote:Hoog-->Lage dichtheid-->minder weerstand-->lager verbruik bij dezelfde snelheid. | |
Saekerhett | woensdag 3 juni 2009 @ 00:23 |
quote:Ik ben zo dom. | |
Saekerhett | woensdag 3 juni 2009 @ 00:26 |
quote:Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote. | |
#ANONIEM | woensdag 3 juni 2009 @ 00:35 |
quote:In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien. http://dsc.discovery.com/(...)ive/interactive.html http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel Ooit komt ie er misschien nog wel. ![]() Overigens heb ik het over een trans-atlantische verbinding. Jij hebt het over een trans-pacifische verbinding. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 00:38:15 ] | |
Saekerhett | woensdag 3 juni 2009 @ 00:55 |
quote:Ik ben die aflevering (Extreme Engineering S01E03) effe aan het downloaden en ga hem zo kijken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 3 juni 2009 @ 00:59 |
Veel plezier ermee... ![]() | |
indahnesia.com | woensdag 3 juni 2009 @ 02:38 |
![]() | |
breaky | woensdag 3 juni 2009 @ 03:33 |
quote:Tja...die TriStars vallen nog wel mee als je ooit in oude DC-10 hebt gevlogen waarvan de binneste ramen kapot zijn en op de terug weg een dag vertraging had om het landinggestel in elkaar geklapt was en gerepareerd moest worden. On topic: Het blijft apart dat een modern toestel zoals de Airbus zomaar uit de lucht kan knallen....zelfs in zeer slecht weer. Moderne toestellen zijn zelfs vrij goed beschermd tegen onweer. [ Bericht 0% gewijzigd door breaky op 03-06-2009 04:39:57 ] | |
MikeLowrey | woensdag 3 juni 2009 @ 08:35 |
Al die mazzelaars die roepen dat God ze hebben behoed voor de dood. Gelukkig hebben die lui die gecrashd zijn wel gekregen wat ze verdienden van God. ![]() | |
indahnesia.com | woensdag 3 juni 2009 @ 08:42 |
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen." Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt! Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl. http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html | |
Tourniquet | woensdag 3 juni 2009 @ 08:54 |
quote:Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP. | |
indahnesia.com | woensdag 3 juni 2009 @ 08:58 |
quote:Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet. | |
woid | woensdag 3 juni 2009 @ 09:34 |
quote:politiek ?!? ![]() | |
Merkie | woensdag 3 juni 2009 @ 09:44 |
Boeiend. Stel je niet zo aan zeg. | |
woid | woensdag 3 juni 2009 @ 10:32 |
quote: ![]() | |
ROG | woensdag 3 juni 2009 @ 10:33 |
Precies, dit is (correct me if I'm wrong) het grootste incident sinds 2001 qua doden in de luchtvaart? | |
Merkie | woensdag 3 juni 2009 @ 10:34 |
Had het niet tegen jou ![]() | |
woid | woensdag 3 juni 2009 @ 10:38 |
quote:ah.. dus jij vindt het ook een dood gewoon woord ![]() | |
vanhal | woensdag 3 juni 2009 @ 11:02 |
quote:Ach gut. | |
donroyco | woensdag 3 juni 2009 @ 11:08 |
quote: quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/American_Airlines-vlucht_587 | |
Drifter__ | woensdag 3 juni 2009 @ 11:37 |
Al pics ergens ? | |
Lucifer_Doosje | woensdag 3 juni 2009 @ 12:02 |
quote:Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken. | |
#ANONIEM | woensdag 3 juni 2009 @ 13:08 |
quote:Ik heb begrepen dat Luzair maar over 1 vliegtuig beschikt en dat is toevallig die Tristar. Dat het een Tristar was waarmee ik terugvloog is iig zeker. Kan niet missen dat het dat brakke ding was. Maar goed, als jij zegt dat het niet zo is, dan wil ik wel een bewijs zien. Bron? lees even dit: quote:Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen. Sorry voor het offtopic geblaat. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 13:09:53 ] | |
remlof | woensdag 3 juni 2009 @ 13:12 |
quote:Ja, ontopic weer graag. | |
Bowny | woensdag 3 juni 2009 @ 13:43 |
quote:Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland. | |
Swetsenegger | woensdag 3 juni 2009 @ 13:45 |
5 Dagen voor de crash een bommelding voor een vlucht vanuit Argentinie.... | |
capricia | woensdag 3 juni 2009 @ 13:50 |
quote:Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is. Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens? | |
#ANONIEM | woensdag 3 juni 2009 @ 13:54 |
quote:Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt. quote:Ik las dat er 2 marokkanen aan boord waren ![]() ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 13:55:24 ] | |
Mestras | woensdag 3 juni 2009 @ 14:19 |
quote:lijkt me sterk omdat het dan vast al wel was opgeeist door een organisatie of iets... | |
capricia | woensdag 3 juni 2009 @ 14:19 |
quote:Dat opeisen is geen verplichting of zo hoor... ![]() Denk alleen dat je de mogelijkheid van een aanslag niet zomaar kunt wegstrepen. | |
Freak187 | woensdag 3 juni 2009 @ 14:35 |
quote:De vorige keer dat er een Tristar op Schiphol kwam van Luzair kwam de IVW aanlopen en die keurde dat ding vervolgens af. Echt... die kisten zijn tot op het bot versleten. | |
Omniej | woensdag 3 juni 2009 @ 14:50 |
quote:Die melding was er ja: quote: | |
F04 | woensdag 3 juni 2009 @ 14:52 |
tvp | |
Quyxz_ | woensdag 3 juni 2009 @ 14:54 |
quote:Maar die loss of pressure is wel onduidelijk. Bedoelen ze daar drukverlies in de cabine mee of drukverlies in bijvoorbeeld 1 van de hydraulische kabels die de roeren aanstuurt. | |
NY_Giant | woensdag 3 juni 2009 @ 15:13 |
quote:Hier wordt ook al over de Marokkanen gespeculeerd: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/Air-France-kreeg-bommelding-binnen.htm?forum=194968&showall=true . Wellicht wat voorbarig... | |
remlof | woensdag 3 juni 2009 @ 15:42 |
quote:Dat gaat over een bommelding vijf dagen eerder voor een vlucht van Buenos Aires naar Parijs. Er staat daar niets over de marokkanen aan boord van vlucht 447. edit: ow wacht, in de reacties van de bezoekers ja ![]() | |
capricia | woensdag 3 juni 2009 @ 15:46 |
quote:Dat weet ik ook niet. Maar ik denk aan lost of pressure in het gehele vliegtuig, niet aan 1 kabel. Dat lijkt me te weinig om automatisch melding van te maken. Met "lost of pressure" denk ik aan een gat ergens in het vliegtuig. Of een laadklep wat losgeschoten is of zo. Alleen maar giswerk, want ik weet natuurlijk ook niet meer dan jullie. Het is gewoon te vroeg om dingen uit te sluiten. | |
BE | woensdag 3 juni 2009 @ 16:03 |
Volgens mij hebben ze het altijd wel over 'cabin-pressure' als ze daarop doelen en niet zomaar 'pressure'. | |
Omniej | woensdag 3 juni 2009 @ 16:29 |
quote:Zou kunnen, maar zoals Capricia al zei is een loss of pressure in één kabeltje o.i.d. waarschijnlijk niet voldoende voor een automatische melding. Uiteraard heb ik geen idee tot hoe ver die automatische meldingen gaan hoor, misschien dat het meest lullige probleem inderdaad al automatisch gemeld wordt, maar eerlijk gezegd denk ik dat alleen het verlies van cabin pressure (of een vergelijkbaar groot probleem) het vermelden waard is. | |
SoldMayor | woensdag 3 juni 2009 @ 16:39 |
De kans op een aanslag is er wel degeljk denk ik.. want het schijnt dat er wat kleine wrakstukken kilometers van elkaar zijn gevonden en dat er een olie/kerosine spoor van 20kn is gevonden. dat zou kunnen zijn omdat het vliegtuig is ontploft dus.. ![]() | |
Omniej | woensdag 3 juni 2009 @ 16:46 |
Op NU staat nu trouwens dat ze een 7 meter groot wrakstuk hebben gevonden. BRASILIA - Een patrouillevliegtuig van de Braziliaanse luchtmacht heeft in de Atlantische Oceaan een 7 meter groot wrakstuk van het maandag neergestorte Air Francevliegtuig ontdekt. Meer... | |
Frutsel | woensdag 3 juni 2009 @ 16:59 |
quote:De kans is aanwezig, maar de kans dat het bijv de bliksem was lijkt me groter ![]() | |
Re | woensdag 3 juni 2009 @ 17:04 |
quote:ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald | |
GotC | woensdag 3 juni 2009 @ 17:06 |
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Werd ook gezegd op BBC, combi van onweer, onwijze turbulentie door zware storm en een mogelijk technische fout. | |
Palomar | woensdag 3 juni 2009 @ 17:39 |
Kan een blikseminslag misschien fysieke schade hebben veroorzaakt aan de romp oid? Want een scheurtje op de verkeerde plaats en zo'n vliegtuig kan in 1 keer uit elkaar scheuren. Wat weer kan verklaren waarom de piloten het niet hebben zien aankomen en het vliegtuig in 1 keer weg was. Hopelijk is erop de voice recorder nog iets opgenomen waaruit kan blijken wat er gebeurd is. Als die niet door de blikseminslag gesloopt is. | |
capricia | woensdag 3 juni 2009 @ 17:43 |
quote:Dat is wel vaak wat ik zie op "Aircrash investigation"...dat er vaak meerdere factoren leiden tot een crash. In dit geval zou je verwachten dat het vliegtuig om de zwaarste depressie qua weer heen zou vliegen, om de heftigste turbulentie te omzeilen. Niet alleen voor het vliegtuig zelf, maar vooral voor het welbehagen van de passagiers. Als de 'buienradar' aan boord het bijv. begeven zou hebben, dan is dat een eerste factor waarom het mis gegaan is. Daarna dus de heftige turbulentie en storm en bliksem...dat zou van een extra klein mankementje een groot drama kunnen maken. | |
sander89 | woensdag 3 juni 2009 @ 18:24 |
Zullen nu ook wel snel denk ik filmpjes/foto's van de wrakstukken komen lijkt mij? | |
BE | woensdag 3 juni 2009 @ 18:33 |
quote:Dat idd. Het is bekend dat ze echt in heel zwaar weer zaten. Het zou wel heel toevallig zijn als die terroristen ook precies dan nog eens die bom af lieten gaan... Turbulentie met als evt. gevolg schade/technische storing. | |
Samson | woensdag 3 juni 2009 @ 18:37 |
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt? | |
Omniej | woensdag 3 juni 2009 @ 18:53 |
quote:Ik zou niet weten waar 'ie anders zou moeten liggen... | |
BE | woensdag 3 juni 2009 @ 18:55 |
quote:Ze hebben een stuk van 7 meter gevonden... Dat betekent dat er op z'n minst een gat van 7 meter in de romp zit. ![]() Ik denk dat het best een goeie gok is dat het wrak op de bodem van de zee ligt. Voor zover je van 'het wrak' kan spreken, want goeie kans dat er nog heel veel meer stukken van 7 meter gevonden worden. ![]() | |
indahnesia.com | woensdag 3 juni 2009 @ 18:56 |
quote:Dat vliegtuig is plotseling gestopt met vliegen vermoed ik zo, anders had ie wel ergens geland. ![]() | |
Frutsel | woensdag 3 juni 2009 @ 19:46 |
quote:Lightning blamed for downed Iranian plane (2001) ![]() Maar je hebt idd gelijk, de storm an sich en/of de turbulentie lijkt een logische oorzaak ![]() | |
byah | woensdag 3 juni 2009 @ 20:04 |
Het betreffende vliegtuig is betrokken geweest bij een botsing met een ander vliegtuig op Charles de Gaulle tijdje geleden. En er is dit weekend bij AF een bommelding binnengekomen maar dan voor een andere vlucht (waarom dat erbij werd verteld weet ik ook niet), hoorde ik net op de radio | |
Asskicker14 | woensdag 3 juni 2009 @ 20:17 |
quote: quote:Gecondoleerd. ![]() | |
Re | woensdag 3 juni 2009 @ 20:24 |
quote:ik denk dat je over een kilometertje of 20-25, kleine stukjes terug zult vinden op de bodem, meer niet | |
BE | woensdag 3 juni 2009 @ 20:28 |
quote:Agree. Het ging me erom dat dat 'de bodem van de zee' iig wel juist zou zijn. ![]() | |
Bowny | woensdag 3 juni 2009 @ 20:38 |
De kist is in 2006 betrokken geweest bij een ground collision, ze kwam met haar vleugel tegen een staart aan. Misschien is er bij de inspectie iets over het hoofd gezien (structual damage) en was deze turbulente vlucht de spreekwoordelijke druppel.....100% speculatie overigens. | |
Space-Chinees | woensdag 3 juni 2009 @ 20:38 |
quote: quote:We zullen het waarschijnlijk nooit weten. | |
Mestras | woensdag 3 juni 2009 @ 20:41 |
quote:ben ook wel benieuwd daarnaar | |
Adelante | woensdag 3 juni 2009 @ 20:49 |
Wel netjes dat de familieleden per boot naar de rampplek mogen om daar afscheid te kunnen nemen. | |
Mestras | woensdag 3 juni 2009 @ 20:59 |
http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html#cnnSTCText foto van olievlekken in zee, nabij de plek waar het vliegtuig waarschijnlijk is neergestort | |
Merkie | donderdag 4 juni 2009 @ 00:13 |
Vind het wel raar dat er nog geen lichamen gevonden zijn. Die gaan toch drijven ![]() | |
Re | donderdag 4 juni 2009 @ 00:16 |
quote:nee die zinken wel hoor als ze van 10k hoog vallen, blijft niet veel van over + haaien enzo | |
__Saviour__ | donderdag 4 juni 2009 @ 00:17 |
En als de romp nog intact was zijn ze gewoon mee de verre diepte ingesleurd. | |
F04 | donderdag 4 juni 2009 @ 01:12 |
quote:Toen ik dat nieuwsbericht zag moest ik wel gelijk aan dit denken. http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611 Zou het dan zo kunnen zijn dat er verborgen gebreken aan het toestel zaten en dat die blikseminslag/turbulentie de spreekwoordelijke emmer deed overlopen? Grote verschil is dat dit nog een relatief jong toestel is vergeleken met de oude Boeing van CI. | |
sander89 | donderdag 4 juni 2009 @ 02:07 |
Toch misschien een bom? ![]() | |
Omniej | donderdag 4 juni 2009 @ 02:53 |
quote:Een jong toestel inderdaad, maar het vliegtuig is blijkbaar al wel eerder betrokken geweest bij een botsing op de grond, waarbij dat 'verborgen gebrek' zou kunnen zijn ontstaan. Wellicht is er toen iets heel kleins kapot gegaan (of op z'n minst verzwakt) en heeft het vliegtuig misschien nog wel probleemloos honderden vluchten kunnen maken, totdat de blikseminslag/turbulentie deze week inderdaad de genadeklap gaf. Is zoiets het geval, en ontstaat er bijvoorbeeld een scheur(tje) in de romp, dan kan dat vrij desastreus zijn natuurlijk... Aan een bom zou ik niet meteen willen denken eigenlijk, ook al blijft dat nog wel een mogelijkheid. Edit: Ah, ik had jouw linkje nog niet meteen bekeken. ![]() quote:Nou ja, als dat dus met die China Airlines vlucht is gebeurd, lijkt dat me nu ook een behoorlijk realistisch scenario inderdaad. ![]() | |
Bora-Bora | donderdag 4 juni 2009 @ 03:10 |
De Franse verantwoordelijke van het onderzoek naar de oorzaken van de crash liet vanavond in het journaal los dat het bij die automatische berichten van niet-functionerende instrumenten niet om slechts een paar apparaten ging, maar om pagina's en pagina's!! Voor de rest gaf hij aan dat het nog wel enige dagen ging duren voor ze een begin met hypotheses zouden kunnen gaan maken; voorlopig wilde hij alleen nog maar kwijt dat ze puur met het verzamelen van informatie bezig waren. (Logisch natuurlijk.) | |
Bora-Bora | donderdag 4 juni 2009 @ 03:14 |
quote:Of wie weet wel een mislukte legeroefening met een verdwaald raketje ofzo?.... ![]() (Mocht dat het zijn, dan krijgen we dat de eerste 20 jaar toch niet te horen... | |
Bora-Bora | donderdag 4 juni 2009 @ 03:19 |
quote:Ja, een paar dagen eerder voor een vlucht vanuit Argentinië naar Parijs. Er is toen niets gevonden. | |
Eva4Evah | donderdag 4 juni 2009 @ 04:59 |
Echt afschuwelijk. Dat is toch je ergste nachtmerrie ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 4 juni 2009 @ 06:22 |
Verborgen gebreken? Lijkt me stug dat die ervoor kunnen zorgen dat een heel vliegtuig compleet uit elkaar valt op 12 kilometer hoogte. Volgens mij wordt het scenario van een aanslag angsvallig stilgehouden. | |
indahnesia.com | donderdag 4 juni 2009 @ 06:36 |
quote:Mijn ergste nachtmerrie is het niet, ik was niet aan boord van dat toestel en ben ook geen nabestaande. Had wel een slechte nachtrust overigens, niet gerelateerd aan vliegen. Morgen stap ik gewoon weer aan boord van het vliegtuig, zonder er verder bij na te denken. | |
patatmetfriet | donderdag 4 juni 2009 @ 06:47 |
quote:Wow, dat je dat zomaar kan voelen aan je natte vinger, wat goed! Van Vollenhoven is straks ook maar mooi werkloos... Kijk eens wat vaker naar dingen als Air Crash Investigation, steek je nog wat van op. | |
indahnesia.com | donderdag 4 juni 2009 @ 07:07 |
quote:Ik zei alleen dat het 'me stug lijkt' toch? En gaf daar alleen mijn mening over. Die herhaling van de herhaling heb ik nu wel gezien. Mijn vinger is overigens droog, vriendin is buiten de deur namelijk. ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 4 juni 2009 @ 07:12 |
Tevens is het zo dat er hier in de buurt een Brit woont die 20 jaar als vliegtuig-mechanic gewerkt heeft. Die zei ook dat het best een 'plotselinge ontploffing' kan zijn geweest, gebaseerd op de feiten die nu bekend zijn. "Maar ik ben geen helderziende, er missen nog veel feiten" zei hij er ook bij. Kans is aanwezig, terwijl deze geheel weggewuifd wordt door alle betrokkenen. Erg slecht naar mijn mening. | |
Tourniquet | donderdag 4 juni 2009 @ 08:07 |
Ze zeiden juist dat het kerosine-spoor op zee een aanwijzing is dat het toestel in z'n geheel in zee is gestort. | |
indahnesia.com | donderdag 4 juni 2009 @ 08:18 |
quote:Maar dat is niet zo, want dan liggen de wrakstukken niet over 300 km lengte verspreid, en dat is wel het geval nu. |