Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:Toestel Air France vrijwel zeker neergestort
Vlucht 447 van Air France is boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting. Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen en was er turbulentie geweest.
De Airbus A330-200 met 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zegt een Franse regeringswoordvoerder.
De Airbus was middernacht Nederlandse tijd vertrokken en zou om 11.15 uur in Parijs aankomen. Drie uur na de start verdween het toestel van de radar en sindsdien was er geen radiocontact meer. Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet.
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft zijn bezorgdheid over het lot van de inzittenden uitgesproken.
Zoekactie
Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan is een zoekactie naar het verdwenen toestel gestart.
Identiteit
Over de identiteit van de passagiers is tot nu toe alleen bekendgemaakt dat zestig Fransen en drie Italianen aan boord waren. Verder wordt gesproken over 82 vrouwen en 126 mannen. Daarnaast waren er één baby en zeven kinderen aan boord.
Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:22 schreef Nuongirl het volgende:
131 Teletekst ma 01 jun
***************************************
Mogelijk Nederlanders aan boord
***************************************
` Aan boord van het verongelukte Franse
toestel zaten 216 passagiers en 12
bemanningsleden.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken
heeft nog geen aanwijzingen dat er
Nederlanders aan boord waren.Ook de
reisorganisatie TUI en alarmcentrale
Mondial Assistence hebben hiervoor tot
nu toe geen aanwijzingen.
Over de nationaliteit van de passagiers
is bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3
Italianen aan boord waren.Onder de
passagiers waren 7 kinderen en een
baby.De Airbus was een relatief nieuw
toestel en de bemanning was ervaren,zei
een Franse regeringswoordvoerder. *****
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tsja, niet zo gek veel in ieder geval... En het meest lullige is natuurlijk dat er van de zwarte dozen volgens mij ook niet meer zo heel veel overblijft na een maand op de zeebodem. 't Zal in ieder geval vrij hard achteruit gaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
Mwoah, het is op zich redelijk aannemelijk dat er Nederlanders aan boord waren, maar 't is misschien wel een wat vreemde kop inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Nou ja, KLM en Air France opereren samen tegenwoordig, dus grote kans dat als je als Nederlander een vlucht naar Rio boekt je via Parijs met AF erheen vliegt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
bronquote:Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.
The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).
The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.
The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.
216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.
There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.
The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.
Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).
The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.
The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.
Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.
Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
Goede vraag, dus ff gaan zoeken:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
14 000 feet = 4,2672 kilometersquote:To help locate the cockpit voice recorder and a flight data recorder in the aftermath of a plane crash that occurs at sea, each recorder has a device fitted to it known as an Underwater Locator Beacon (ULB). The device is activated as soon as the recorder comes into contact with water and it can transmit from a depth as deep as 14,000 feet. Also, to help investigators find them; a Black Box is not actually black at all, but bright orange.
Staat ook in de OPquote:Op maandag 1 juni 2009 16:28 schreef e-wok het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews
(BNO NEWS) -- Air France statement on crashed airliner in the Atlantic (#2): http://adjix.com/efz4
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Dat dus. Ook al is het zeker wel goed mogelijk dat er Nederlanders waren, veel mensen vinden dit bericht pas interessant als er landgenoten in het vliegtuig zatenquote:Op maandag 1 juni 2009 16:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:
On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.
TASIL waypoint schijnt hier te liggen...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Brazilian Air Force just made an announcement with the following facts. Local times(LT) are given based on Brasilia official time (valid for this area)
19:30LT/22:30Z: Departure from GIG
22:33LT/01:33Z: Last contact made on VHF with Cindacta III (Recife Centre) on INTOL position (more or less 310Nm from Natal VOR, on UN873 airway), informing it was estimating TASIL position (around 670Nm from Natal VOR on the same airway) at 23:20LT/02:20Z
22:48LT/01:48Z: Flight left area covered by Recife Centre ATC radar, and it was cruising normally at FL350 with TAS 453KT
23:20LT/02:20Z: No radio contact was made (this time the flight would be already talking to Atlantico Centre on HF) and Dakar Oceanic was informed about this.
Today morning, Air France informed that around 50Nm after TASIL position, the flight informed (my remark: not sure if via SATCOM, ACARS message or both) electrical problems and pressurisation problems as well.
On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.
Leek mij behoorlijk relevant. Iig voor de wijsneuzen hier. (wie hem past, trekke hem aan) Suc6.
Preciesquote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!quote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?quote:
Onmogelijk niet, extreem klein wel. Reken er maar op dat iedereen dood is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
Mocht het toestel "normaal" op het water geland zijn, dan is er een heel kleine kans dat er mensen het overleefd hebben. Ik ga er echter vanuit dat het toestel met een klap (misschien zelfs wel verticaal) is neergekomen. Denk dat de kans op overlevenden uitgesloten is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
De vraag is of er daar boven de oceaan überhaupt bereik zou zijn geweest.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef fespo het volgende:
lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop.
Dat ligt lijkt mij helemaal aan de manier waarop het is neergestort... als je met een enorme knal het water raakt, zal iedereen op slag dood zijn geweest. Als je een noodlanding op zee maakt, bestaat de kans dat er (in 1e instantie) overlevenden zijn. Maar goed, die kans lijkt me zéér klein.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
Even nagezocht dan maar: het USGS werkt inderdaad met een magnitudes gebaseerd op de Richter schaal. Een vliegtuig veroorzaakt geen seismische gebeurtenis met een kracht van 4.7 op de schaal van Richter.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".
Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit.
En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen.
Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert.
1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet.
Misschien dat ze net zoals in Lost op een eiland terecht komen die voor de buitenwereld niet te vinden is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef starla het volgende:
jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn
4.7 op de schaal van richter lijkt me van een crashend vliegtuig een tikkeltje overdreven inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Tijdens de landing op het water zullen de motoren zeer grote klappen van het water krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat het vliegtuig omslaat, of in stukken breekt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Dat eilandje ziet er wel chill uit trouwensquote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'quote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Een nucleaire onderzeeer is niet echt te vergelijken met een vliegtuig. Het ding is 50-100 keer zo zwaar, militair geheim, en ligt zeker niet in kleine stukjes...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:18 schreef Tiemie het volgende:
[..]
De berging van de koersk was al een hele klus en die lag op slechts 100 meter diepte
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?quote:Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Diezelfde glijbaan kan als bootje dienen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef PabloLopez het volgende:
zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan!
Hij had om 11 uur moeten landen, ja dusquote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
http://alphasite.airfrance.com/s01/quote:Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat aan een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
Air France extends its sincere condolences to the families and friends of the passengers and crew who were aboard Flight AF 447 from 31 May 2009, disappeared between Rio de Janeiro and Paris-Charles de Gaullequote:Op maandag 1 juni 2009 17:04 schreef krukrukru het volgende:
[..]
http://alphasite.airfrance.com/s01/
Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Ja, of die landing op het Hudson....quote:Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgelosten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Dat lees je goed.quote:Op maandag 1 juni 2009 @ 17:04 schreef krukrukru het volgende:
[..]
http://alphasite.airfrance.com/s01/
Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:quote:Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:
Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:09 schreef starla het volgende:
[..]
Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
Okee, duidelijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
Hoe waarschijnlijk is een dergelijk scenario?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...
Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
En het luistert nogal nauw hoe je op het water terecht komt. Niet vlak genoeg aan komen vliegen en je duikt zo de zee in. Als een van de vleugels het water raakt dan kantelt dat hele vliegtuig sowieso om. Paar graden kunnen het verschil maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 @ 17:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
Onzinquote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
hehe jaquote:Op maandag 1 juni 2009 17:19 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.
quote:Minute par minute : 40 Français à bord du Rio-Paris
Créé le 01/06/09 - Dernière mise à jour à 17h12
Un Airbus A330 d'Air France transportant 228 personnes a disparu lundi matin au-dessus de l'Atlantique, entre Rio de Janeiro et Paris Charles-de-Gaulle, ne laissant "aucun espoir" quant à d'éventuels survivants.
17h00 : au moins 40 Français, une majorité de Brésiliens, plus de 20 Allemands se trouvaient dans l'avion, selon Jean-Louis Borloo.
16h35 (heure de Paris) : au moins 60 Français parmi les passagers du vol, selon l'agence Reuters qui cite la direction de la sécurité civile.
16h30 : les recherches de l'Airbus sont menées sur une immense zone de l'océan Atlantique, entre le nord-est du Brésil et l'archipel du Cap-Vert, distants de quelque 2.000 km, dans une zone non entièrement couverte par les radars.
16h00 : "toute hypothèse serait fausse et erronée" sur la disparition du vol Rio-Paris, selon le secrétaire d'Etat français aux Transports Dominique Bussereau.
14h30 : trois Marocains, une femme et deux hommes, se trouvaient à bord de l'avion, selon une source proche du gouvernement.
14h00 : l'hypothèse "la plus tragique" doit être envisagée, selon le ministre de l'Ecologie, Jean-Louis Borloo qui dirige avec Dominique Bussereau la cellule de crise.
13h53 : l'Airbus d'Air France était déjà bien avancé au-dessus de l'océan quand le contact a été rompu, affirme l'armée de l'air brésilienne.
13h50 : l'hypothèse la "plus vraisemblable" est que l'Airbus A330 "a été foudroyé", déclare François Brousse, directeur de la communication d'Air France.
12h50 : l'aviation brésilienne lance des recherches au-dessus de l'Océan atlantique.
12h50 : cinq Italiens se trouveraient à bord de l'avion, indique l'agence italienne Ansa, citant des sources aéroportuaires. Cette information n'a pas été confirmé.
09h30 : la situation est jugée "grave", une cellule est mise en place à Roissy.
07h00/08h00 : il apparaît que l'avion a eu un problème important. Un appel est lancé aux autorités militaires pour détecter l'écho de l'avion.
04h15 : "des messages automatiques de maintenance sont émis par l'appareil pour annoncer un certain nombre de défaillances", notamment une panne électrique, selon Air France. Une procédure classique en cas de perte de contrôle aérien est lancée et les contrôles aériens brésilien et africains sont alertés.
04h00 : l'Airbus entre dans une zone de fortes turbulences.
03h30 : dernier contact radio entre l'appareil et le contrôle aérien brésilien.
00h29 (heure de Paris) : selon les dernières précisions d'Air France, un Airbus A330-200 de la compagnie Air France décolle de l'aéroport de Rio de Janeiro, avec à son bord 216 passagers et 12 membres d'équipage. Il est attendu à l'aéroport parisien de Roissy Charles de Gaulle à 11h10 à Paris.
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef remlof het volgende:
Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:
[ afbeelding ]
zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signalquote:Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
Een 330 is een tweemotorig vliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
2quote:Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
Met die maatschappij vloog ik vorige week. Toen was de landing wat comfortabeler.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:
Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson). Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn. Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (Atlantische Oceaan is veel kouder dan Hudson, haaien, golven, omstandigheden van neerstorten (storm?), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:
Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
quote:Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.
The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).
The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.
The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.
216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.
There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.
The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.
Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).
The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.
The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.
Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.
Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?quote:Het vliegtuig van Air France kreeg om 04.14 uur Franse tijd te maken met kortsluiting nadat het door een zone met hevige turbulentie was gevlogen.
Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:24 schreef Re het volgende:
[..]
zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signal
Je hebt gelijk:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'
Ja, een vliegtuig valt binnen 1 seconde van 4 kilometer hoogte uit de lucht en verdwijnt plots van de radar. Wat dacht je van verlies van contact met de vluchtleiding? Dan kan het vliegtuig zowel loodrecht naar beneden zijn gestort als een noodlanding hebben gemaakt die een half uur duurde.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:
Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Op verschillende sites lees ik dit:
[..]
Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
quote:Officials said the Airbus A330-200 sent automated messages of electrical failure and pressure loss as it hit turbulence, vanishing from the radar early in its flight from Rio de Janeiro to Charles de Gaulle airport in Paris.
Als ze al een landing hebben gemaakt was dit waarschijnlijk in het radarvrije gebied en lijkt 'contact zoeken' me vrij onmogelijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.
Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort, dan dat ze geprobeerd hebben een noodlanding te maken. Juist bij een poging tot nette waterlanding zouden ze immers wel contact hebben gezocht...
Ah, dat is duidelijk.quote:
Oh kom op....quote:Op maandag 1 juni 2009 17:25 schreef starla het volgende:
[..]
Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson).
Dérgelijke landingen (zoals die in het filmpje en op de Hudson) zijn te overleven ja. Het enige wat ik jou duidelijk probeer te maken is dat niet elke waterlanding op deze manier verloopt, en een vliegtuig dus ook nog wel eens loodrecht naar beneden kan duiken. Dát overleef je niet.quote:Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn.
Nou, dat is toch precies wat ik de hele tijd al zeg?quote:Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (...), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_boord___.html?p=1,1quote:Zaten er Nederlanders aan boord?
onze redactie internet
AMSTERDAM - Weet u misschien of zich Nederlanders bevonden aan boord van het vermiste en vermoedelijk verongelukte Air France toestel, laat ons dat dan weten. Vermoedt u dus dat een familielid of kennis van u zich aan boord van de airbus die van Rio de Janeiro onderweg was naar Parijs heeft bevonden, laat ons dat dan weten. U kunt ons dat melden via de e-mail op reageer@telegraaf.nl.
Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik ben wellicht iets optimistischer dan jijquote:Op maandag 1 juni 2009 17:40 schreef Omniej het volgende:
verhaal
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:41 schreef JohnDDD het volgende:
Als het vliegtuig op 10km hoogte recht naar beneden is gedoken was iedereen voor de klap al lang buiten bewustzijn.
het vliegtuig is dus niet opeens van de rader verdwenen, maar hij vloog in een gebied waar geen radarverkeer mogelijk is. Pas op het moment dat het vliegtuig daaruit zou moeten zijn gekomen kwamen ze erachter dat het vliegtuig niet op die positie was.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef IkWilbert het volgende:
nog steeds niets bekend? Toch raar dat zo'n vliegtuig opeens van de aardbodem verdwijnt....
Shock lijkt me (ook).quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Waarschijnlijk wel, aangezien het woord 'citizens' gebruikt wordt. Braziliaanse staatsburgers, dus...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:41 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Lijkt me sterk dat Brazilië Air France gaat tegenspreken, dus misschien werd er over brazilianen gesproken?
Onbestuurbaar als een pijl recht naar beneden vanaf 10km is sowieso onmogelijkquote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Nja, er verdwijnen dagelijks duizenden vliegtuigen van de aardbodem, dus zo vreemd is dat nu ook weer nietquote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef IkWilbert het volgende:
nog steeds niets bekend? Toch raar dat zo'n vliegtuig opeens van de aardbodem verdwijnt....
Dat Gordon naakt een single gaat opnemen met Jordy van Loon?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:42 schreef Stephan1237 het volgende:
Hopelijk komt er meer informatie, ik vrees het ergste
Ok, dank voor de updatequote:Op maandag 1 juni 2009 17:51 schreef Tiemie het volgende:
[..]
het vliegtuig is dus niet opeens van de rader verdwenen, maar hij vloog in een gebied waar geen radarverkeer mogelijk is. Pas op het moment dat het vliegtuig daaruit zou moeten zijn gekomen kwamen ze erachter dat het vliegtuig niet op die positie was.
Vraag ik me ook wel af ja. Als 't goed is raak je pas buiten bewustzijn bij zo'n 9g namelijk...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Met "recht naar beneden" bedoelde hij gewoon een vrije val denk ik.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Onbestuurbaar als een pijl recht naar beneden vanaf 10km is sowieso onmogelijkTenzij de vleugels zijn afgebroken natuurlijk.
de fok clown in actiequote:Op maandag 1 juni 2009 17:54 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Nja, er verdwijnen dagelijks duizenden vliegtuigen van de aardbodem, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet
Ligt helemaal aan de 'onset-rate' en de lengte.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vraag ik me ook wel af ja. Als 't goed is raak je pas buiten bewustzijn bij zo'n 9g namelijk...
[..]
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurtquote:Met "recht naar beneden" bedoelde hij gewoon een vrije val denk ik.
Te lui om een vliegtuigje te vouwen, maar waarschijnlijk zal het vliegtuig weer redelijk horizontaal komen te liggen en gaan spinnen. 't Zelfde effect als bij een vliegtuig dat stallt, zeg maar.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
Een papieren vliegtuig is heel iets anders dan een A330. Als je het gewicht van beide bekijkt dan is een papieren vliegtuigje in verhouding veel lichter en dus beter geschikt om te zweven. Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
quote:Reuters: Chairman of German steelmaker ThyssenKrupp's Brazil unit CSA was on board crashed airliner.
Bliksem was ook mijn eerste gedachte maar daar moet het vliegtuig gewoon tegen kunnen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hmm door bliksem? Daar kan zo een vliegtuig toch gewoon tegen?
Juist. En als je op zo'n moment geen motorvermogen meer hebt dan ben je op 10 km hoogte al ten dode opgeschreven.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Te lui om een vliegtuigje te vouwen, maar waarschijnlijk zal het vliegtuig weer redelijk horizontaal komen te liggen en gaan spinnen. 't Zelfde effect als bij een vliegtuig dat stallt, zeg maar.
Normaal welquote:Op maandag 1 juni 2009 18:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hmm door bliksem? Daar kan zo een vliegtuig toch gewoon tegen?
Dat dus.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.
Niet dat ik weet..quote:Op maandag 1 juni 2009 18:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst?
Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een papieren vliegtuig is heel iets anders dan een A330. Als je het gewicht van beide bekijkt dan is een papieren vliegtuigje in verhouding veel lichter en dus beter geschikt om te zweven. Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.
quote:Op maandag 1 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Juist. En als je op zo'n moment geen motorvermogen meer hebt dan ben je op 10 km hoogte al ten dode opgeschreven.
-niet doen-quote:Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.
Gebeurt er met een Airbus niet iets vergelijkbaars als met deze straaljager in onderstaand filmpje dan?quote:Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.
Die lijsten zijn er al lang, alleen worden die nog niet bekend gemaakt. Het vertrekstation (Rio) heeft sowieso een lijst met wie er aan boord gegaan is. Lijkt mij dat de autoriteiten eerst de familieleden op de hoogte willen brengen, voordat de media de lijsten te zien krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst?
Er zitten heel wat verschillen in het aerodynamisch ontwerp van een straaljager en een passagiersvliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 18:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Gebeurt er met een Airbus niet iets vergelijkbaars als met deze straaljager in onderstaand filmpje dan?
Rond de 12 sec. komt het vliegtuig in een stall en 'valt' spinnend naar beneden. Dit filmpje is natuurlijk van een of andere vliegshow ofzo, maar de manier waarop het ding spint tijdens zijn val lijkt me vergelijkbaar met de manier waarop een Airbus naar beneden zou moeten komen zetten? Met als enige verschil dat deze straaljager nog motorvermogen heeft en weer makkelijk recht getrokken kan worden, maar als de motoren van een Airbus naar de kloten zijn, valt er weinig meer te corrigeren lijkt me.(ik noem maar even een mogelijk scenario)
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.quote:
Als het vliegtuig recht naar beneden zou gaan gaan de vleugels inderdaad voor (horizontale) lift zorgen. Maar dan ligt het aan het massamiddelpunt van het vliegtuig welke kant de neus op gaat wijzen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Dat is niet zo, zolang er vleugels op een vliegtuig zitten.
Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.
Kan zijn dat de bemanning nog een ACARS (electronisch tekstbericht) heeft verstuurd naar Parijs.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Op verschillende sites lees ik dit:
[..]
Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
Doe dat dan eens op een normale manier. Bij de TK crash kon je dat al niet, en nu blijkbaar nog steeds niet.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Omdat je een betweter bent. Vroeger of nog steeds vaak gepest of niet?quote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Doe ff normaal.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Het vliegtuig gaat gewoon weer recht vliegen, ze zijn stabiel, zo zijn ze ontworpen. Mja, sommige mensen hier begrijpen dat niet en zeggen dan dat ik moet ophoudenquote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Als het vliegtuig recht naar beneden zou gaan gaan de vleugels inderdaad voor (horizontale) lift zorgen. Maar dan ligt het aan het massamiddelpunt van het vliegtuig welke kant de neus op gaat wijzen.
Dus de vraag, waar ligt het massamiddelpunt van een vliegtuig? Als het achter de vleugels ligt, gata het vliegtuig in theorie inderdaad weer recht, maar het gaat hier om zulke grote massa's en snelheden, dus ik weet niet in hoeverre deze theorie nog klopt dan.
Weet je wat ik irritant vind? Mensen zoals jij die denken wat te weten en dan volledige bullshit verkondigen. Dus ik corrigeer je gewoon, opdat mensen die dit meelezen er misschien nog wat van opsteken, ipv jouw onzin geloven.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Omdat je een betweter bent. Vroeger of nog steeds vaak gepest of niet?
Je bent bloed irritant.
Raar dat ik niet de enige ben die zo over jou denkt. Je kunt geen post doen zonder iemand voor "dom" uit te maken en hem uit te lachen. Als je echt zo slim was als je denkt dat je bent dan had je het wel op een andere manier verteld. Je bent gewoon een sociaal wrak die niet kan communiceren met mensen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weet je wat ik irritant vind? Mensen zoals jij die denken wat te weten en dan volledige bullshit verkondigen. Dus ik corrigeer je gewoon, opdat mensen die dit meelezen er misschien nog wat van opsteken, ipv jouw onzin geloven.
quote:Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
Dat er verschillen zitten in het aerodynamische ontwerp tussen straaljagers en passagiersvliegtuigen, oké.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zitten heel wat verschillen in het aerodynamisch ontwerp van een straaljager en een passagiersvliegtuig
Hetzelfde effect van een standaard papieren vliegtuigje laat zien zou ook optreden bij een Airbus inderdaad. Een straaljager zoals de F16, kan in een unrecoverable spin komen waarin de romp horizontaal blijft en bijna verticaal naar beneden valt (een straaljager is dan ook niet ontworpen om stabiel te zijn, zoals een passagiersvliegtuig). Bij een passagiersvliegtuig is dit zo goed als onmogelijk, tenzij je wel hele absurde capriolen uithaalt, maar zelfs dan, vanaf 10km hoogte zou je dat moeten kunnen corrigeren.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
Dat er verschillen zitten in het aerodynamische ontwerp tussen straaljagers en passagiersvliegtuigen, oké.
Maar probeer je nu te beweren dat het aerodynamische ontwerp van een zelfgevouwen papieren vliegtuigje béter vergelijkbaar is met dat van een Airbus dan dat van een straaljager?
Die is automatisch verstuurd, naar ik heb begrepen.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Kan zijn dat de bemanning nog een ACARS (electronisch tekstbericht) heeft verstuurd naar Parijs.
Air France geeft uiting van haar condoleances.quote:Communiqué N° 4
Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle.
Air France met tout en ½uvre pour soutenir les familles et les proches : une assistance psychologique a été mise en place à l’aéroport de Paris-Charles de Gaulle 2 et à l’aéroport de Rio de Janeiro. Elle est composée de médecins et de psychologues ainsi que de volontaires de la compagnie, spécialement formés.
La compagnie a également mis en place un numéro d’appel spécial à l’attention des familles des passagers. Elle les informe, à leur demande, de l’éventuelle présence à bord d’un proche.
We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Jawel, jawel...je hebt gelijk, maar dan moet de info wel correct zijn, niet dan?quote:Op maandag 1 juni 2009 18:38 schreef Hoppy het volgende:
[..]
We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.
Precies, klaar nu.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:38 schreef Hoppy het volgende:
[..]
We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.
Op een ander forum zit een piloot die bij AF op een A330 vliegt. Hij heeft zich daar nog niet laten zien.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:46 schreef master111 het volgende:
Iemand die er familie, vrienden of andere verwanten aan boord had?
amenquote:
Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduikenquote:18h56 : deux Français racontent qu'ils ont raté le vol Rio-Paris. "C'est miraculeux, on aurait dû être dans l'avion", explique Claude Jaffiol et son épouse qui avaient fait "des pieds et des mains" pour embarquer, mais l'avion était plein.
Die Hudson-crash was voor het eerst dat het gelukt was om met zo'n groot toestel op het water te landen.quote:
Dan ben je echt blij.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken
Hier tegenover staan natuurlijk altijd de mensen die hun vorige vlucht gemist hebben, en daardoor in dit toestel zaten... (maar deze mensen hoor je niet meer)quote:
Linkje?quote:Op maandag 1 juni 2009 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Op een ander forum zit een piloot die bij AF op een A330 vliegt. Hij heeft zich daar nog niet laten zien.
Kortsluiting, waardoor de piloten de macht over de cockpit kwijtraakten.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die Hudson-crash was voor het eerst dat het gelukt was om met zo'n groot toestel op het water te landen.
Let wel: rustig water. Met een paar meter golf zit een glijlanding er niet in, dan heeft de eerste golf het effect van een berg zand waar je met de neus in vliegt.
Maar gezien het spontaan verdwijnen, zal er weinig sprake zijn geweest van een gecontroleerde noodlanding
Wrang. Maar wel voer voor de prachtigste boeken, films en verhalen natuurlijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken
Boven de Atlantische Oceaan gaat de communicatie via HF (korte golf). Er vindt tijdens een oversteek echter weinig communicatie plaats tussen ATC en vliegtuig.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:06 schreef Rewimo het volgende:
Betekent buiten radarbereik ook buiten radiobereik? Ik begrijp uit de berichten dat er geen radiocontact meer is geweest en ik vraag me af of dat komt doordat er geen bereik was op die plek of omdat er door die kortsluiting wellicht geen radiocontact meer mogelijk was.
Is het niet zo dat die vliegtuigen allerlei noodstroom en backup systemen hebben? Hoe kan een kortsluiting dan een heel vliegtuig platleggen?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kortsluiting, waardoor de piloten de macht over de cockpit kwijtraakten.
Dus het was op zich niet vreemd dat er geen berichten kwamen. Maar je zou toch verwachten dat de bemanning de radio wel zou gebruiken als er iets mis was. Daarom vroeg ik me af of die kortsluiting misschien heeft gezorgd dat er geen radioverkeer meer mogelijk was. Omdat er geen SOS of iets dergelijks is ontvangen, alleen die naar ik begrijp automatische boodschap van het vliegtuig zelf.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Boven de Atlantische Oceaan gaat de communicatie via HF (korte golf). Er vindt tijdens een oversteek echter weinig communicatie plaats tussen ATC en vliegtuig.
quote:Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France was incorrectly quoted in Brazilian news reports on Monday, apparently saying that details from the passenger list of Air France flight 447 had been released, a spokesman told BNO News.
According to several Brazilian news reports, which quoted Air France and was picked up by several international news organizations, the plane was carrying a total of 76 French, 18 Germans, 9 Italians, 6 Americans, 5 Chinese, 4 Hungarian, 2 Spanish, 2 British, 2 Moroccans and 2 Irish. One citizen from each of the following countries were also said to be on board: Angola, Argentina, Belgium, Iceland, Philippines, Norway, Poland, Romania, Russia, Slovakia, Sweden, Austria and Turkey.
A spokesman for Air France, however, told BNO News that the reports came from an "invalidated" Air France statement, which had not been confirmed. Information on the passengers was said to be released soon, according to the spokesman, who stressed the numbers were incorrect. "The situation is a big confuse," he added.
Hij zal best gevonden gaan worden ik denk alleen niet dat ze het vliegtuig ooit naar boven gaan halen. Misschien alleen de zwarte doos.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:23 schreef XDo het volgende:
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden.
Als het inderdaad in de Oceaan is terecht gekomen, kan het nog wat langer durenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:20 schreef BlueMage het volgende:
Het ziet er niet naar uit dat de passagiers/crew dit overleefd hebben.En verder vind ik het vreemd (en 'n beetje beangstigend) dat dat vliegtuig nog steeds niet gevonden is...
Daar zat ik ook al aan te denken. Geen idee of zo'n vliegtuig uit elkaar klapt als het op water neerstort, maar dan nog, mocht er wat drijven dan is de kans zeer klein dat dat wordt opgemerkt. Aan de andere kant, er bestaan toch vliegtuigen met een speciaal radarsysteem aan boord waar je van alles en nog wat mee kunt detecteren vanaf grote hoogte? Dus als je de route na vliegt met wat marges, dan heb je nog een kansje?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:23 schreef XDo het volgende:
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden.
Hoe wou je een vliegtuig vinden dat ergens op 3-8 KM diep in zee ligt?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij zal best gevonden gaan worden ik denk alleen niet dat ze het vliegtuig ooit naar boven gaan halen. Misschien alleen de zwarte doos.
Ik neem aan dat daar wel apparatuur voor is tegenwoordig?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:28 schreef XDo het volgende:
[..]
Hoe wou je een vliegtuig vinden dat ergens op 3-8 KM diep in zee ligt?
Probleem zijn die marges. Zo'n toestel kan door problemen al snel kilometers uit koers geraken en als er weinig brokstukken drijven, zal het een hele klus worden het ding op te sporen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Geen idee of zo'n vliegtuig uit elkaar klapt als het op water neerstort, maar dan nog, mocht er wat drijven dan is de kans zeer klein dat dat wordt opgemerkt. Aan de andere kant, er bestaan toch vliegtuigen met een speciaal radarsysteem aan boord waar je van alles en nog wat mee kunt detecteren vanaf grote hoogte? Dus als je de route na vliegt met wat marges, dan heb je nog een kansje?
het ging ook niet om de inhoud, het ging om de toon. Nuttige bijdragen worden voor zover ik weet altijd gewaardeerd op fok, maar niet als het keer op keer op de meest betweterige 'zeggen jullie nou maar niks, want jullie zeggen toch alles fout'-toon gezegd wordt. Ook 'leken' hebben het recht om hun eigen ideeën en theorieën te uiten. We weten gewoon op dit moment nog he-le-maal niks, misschien was het een groot complot en zit het hele vliegtuig iedereen uit te lachen op een onbewoond eilandje met kokosnoten en bananen (God, was het maar zo, wat gun ik het ze dat), en hebben we allemaal ongelijk.....quote:Op maandag 1 juni 2009 19:31 schreef beware_reageerd het volgende:
Tot zo ver en klaar. (jammer want het klopt gewoon tot op de milimeter, maar users die denken wijzer te zijn krijgen gelijk. Hij en ik hebben nog wel contact. Daar hebben wij ONZE site's voor)
Sorry, was dat vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die vliegtuigen allerlei noodstroom en backup systemen hebben? Hoe kan een kortsluiting dan een heel vliegtuig platleggen?
Julien, vandaag 16.03quote:Op maandag 1 juni 2009 19:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9837
quote:Met mij is alles redelijk goed. Lekker zo'n tweede Pinksterdag een dagje naar Disneyland. Kreeg een SMSje van een collega en schrok me kapot. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en ben er helemaal kapot van. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Het komt allemaal zo dichtbij wat het gewoon eng maakt. Ik hou me dan ook bij deze afzijdig van dit topic en van het forum voor een poosje.
Vind het overigens wel top hier op airwork dat er meteen echte bezorgdheid is. Diep respect hiervoor.
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:51 schreef NY_Giant het volgende:
Heeft Henk Westbroek de vlucht ook weer gemist?
Ik zie hem al liggen op z'n zonnebedje op dat tropisch eilandquote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.
Geen getuigen van zeker? Kut voor hem...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.
Ik moest hardop lachenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zie hem al liggen op z'n zonnebedje op dat tropisch eiland![]()
quote:NEDERLANDER IN VLIEGTUIG
Er zat een Nederlander in het verongelukte Air France toestel. Dit maakte het ministerie van Buitenlandse Zaken zojuist bekend.
Het is chaos op het ministerie, want nog geen tien minuten geleden meldde een woordvoerder dat er 'geen indicatie' was van Nederlandse slachtoffers. Dit ondanks diverse mediaberichten dat er wel degelijk een Nederlander aan boord was.
Ja, hij trekt 't vliegtuig nu naar de Hudson voor wat meer getuigen en aandacht.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Geen getuigen van zeker? Kut voor hem...
Hier de volledige lijst:quote:Op maandag 1 juni 2009 20:05 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens NOS Journaal.
edit: te laat dus.
Tel die getallen eens even op...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:57 schreef Nuongirl het volgende:
BNO NEWS CONFIRMS 58 BRAZILIANS, 61 FRENCH, 26 GERMANS, 3 IRISH AND 5 BRITONS AMONG PASSENGERS.
BNO/Twitter
Is het ook. Maar er is nog een kans dat ze het vliegtuig vinden.. Alleen wordt die kans steeds kleiner naarmate de tijd verstrijkt...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:
Is dat niet verschrikkelijk dat de nabestaanden nooit hun familielid/partner kunnen begraven.Je kan dan nooit echt afscheid nemen.Lijkt me best erg deze gedachte.
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:
Is dat niet verschrikkelijk dat de nabestaanden nooit hun familielid/partner kunnen begraven.Je kan dan nooit echt afscheid nemen.Lijkt me best erg deze gedachte.
Bennoquote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.
Het wordt inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, 10.000 km2 volgens Benno Baksteen waar het ding kan liggen
En dan moet dat wrak nog geborgen worden...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.
Het wordt inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, 10.000 km2 volgens Benno Baksteen waar het ding kan liggen
OK 1 landgenoot zat in dat vliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 20:10 schreef donroyco het volgende:
PARIS, France (BNO NEWS) -- Air France has released the following list of nationalities regarding the passengers on board the airliner which crashed in the Atlantic.
* 1 South African
* 26 Germans
* 2 Americans
* 1 Argentinian
* 1 Austrian
* 1 Belgian
* 58 Brazilians
* 5 Britons
* 1 Canadian
* 9 Chinese
* 1 Croatian
* 1 Danish
* 2 Spanish
* 1 Estonian
* 61 French
* 1 Gambian
* 4 Hungarian
* 3 Irish
* 1 Icelandic
* 9 Italians
* 5 Lebanese
* 2 Moroccans
* 1 Dutch
* 3 Norwegians
* 1 Filipino
* 2 Poles
* 1 Romanian
* 1 Russian
* 3 Slovakians
* 1 Swedish
* 6 Swiss
* 1 Turk
Soort Final Destination.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
En uitendelijk weet je waar dat ding ligt, maar moet je alle stukjes nog boven zien te halen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daar wel apparatuur voor is tegenwoordig?
Wat verschrikkelijk, een Nederlander. Meteen Pinkpop staken! Je kan toch niet naar vrolijke muziek luisteren na zo'n ramp.quote:
Getverquote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
ja, pas maar op, dat zouden ze in NLD wel doen ja.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk, een Nederlander. Meteen Pinkpop staken! Je kan toch niet naar vrolijke muziek luisteren na zo'n ramp.
Toch lijkt me het niet heel gezond door zo'n noodweer vliegen. Echter er omheen vliegen kan ook vast niet altijd. Gelukkig is noodweer hier boven Indonesie vaak van korte duur en klein van omvang, dus dan maar slalommen (wat ik enkele weken geleden deed over Java met een AirAsia toestel).quote:Two Lufthansa jets passed through turbulence before and after a missing Air France plane without incident on Monday, a source with access to data said, leaving experts scrambling to assess the weather's role in the disaster.
Operation "Needle in the Haystack"...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef aqua10 het volgende:
[ afbeelding ]
The Brazilian Air Force is searching the area with the following Brazilian airplanes:
- 1 Bandeirante (P-95) departed from SSA;
- 1 helicopter Blackhawk (H-60) departed from NAT;
- 1 Bandeirante SR (SC-95) departed from CGR;
- 1 Amazonas (SC-105) departed from CGR;
- 1 helicopter Super Puma (H-34), departed from GIG;
- 1 Hercules (C-130) with the elite rescue team of Brazil Air Force, departed from NAT;
- 1 Hercules (C-130), which departed from LPA, Spain, and is doing the reverse route of the AF plane.
Wedden dat ze wat teruf vinden, als was het maar drijvende lijken, tassen, stoelen, reddings vesten,quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Redelijk wanhopige zoekactie lijkt het wel. Vanuit alle kanten zoeken naar iets wat vrijwel onvindbaar zal zijn.
quote:A Portuguese news organization is reporting that people on the ground received text messages from AF447:
http://jn.sapo.pt/PaginaI(...)x?content_id=1250367
"I love you" or "I'm afraid" were some of the messages from phone to the passengers of the plane of Air France sent their relatives disappeared when they realized that the aircraft had problems.
quote:Brazilian media reports that Luiz Roberto, Michelin's president to South America, was on board the crashed airliner.
Misschien via een voorbij varend schip met zenderquote:Op maandag 1 juni 2009 21:01 schreef aqua10 het volgende:
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fjn.sapo.pt%2FPaginaInicial%2FMundo%2FInterior.aspx%3Fcontent_id%3D1250367&sl=pt&tl=en&hl=en&ie=UTF-8
sinds wanneer hebben gsm's bereik op de atlantische oceaan?
Als dit klopt is het exteem simpel te vinden waar het viegtuig ligt,quote:
Satcom,quote:Op maandag 1 juni 2009 21:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Misschien via een voorbij varend schip met zender
Dat vind ik dan wel weer wat overdreven.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een heisa zeg, zelfs een speciale nieuwsuitzending.
quote:
quote:Insgesamt waren 24 Nationalitäten an Bord des Unglücksjets, darunter viele Manager, Prominente und Politiker. Zum Beispiel: Pedro Luis Orleans e Braganca (26), Mitglied der ehemaligen brasilianischen Königsfamilie, Adriana Francisco S. (40), Assistent des Petrobras-Boss, Giovanni Batista L., Bürgermeister aus Trento, Luiz Roberto A., Präsident von Michelin.
Wat een misselijke woordkeuze zegquote:
Ik zou alles lekker heel letterlijk nemen, je snapt precies wat ik bedoelquote:Op maandag 1 juni 2009 21:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een misselijke woordkeuze zeg
"belangrijk"... ja, véél belangrijker dan het plebs dat ook op dit vliegtuig zat.
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:12 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik zou alles lekker heel letterlijk nemen, je snapt precies wat ik bedoel
Maar nog dommer zijn mensen die het te letterlijk nemen, je weet precies wat hij bedoelt.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:18 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:quote:Op maandag 1 juni 2009 21:07 schreef Tourniquet het volgende:
Volgens mij is het helemaal nog niet gebruikelijk dat je met je eigen mobiel kan bellen/sms-en in vliegtuigen. Of heeft Air France dat al wel ingevoerd?
Klinkt erg Nederlands...quote:Confirmed names so far:
Adriana Francisco Sluijs,
Antonio Gueiros,
Christin Pieraerts,
Erich Heine,
Giovanni Batista Lenzi,
Letícia Chem,
Luigi Zortea,
Luiz Roberto Anastácio,
Marcelo Parente & his wife,
Nelson Marinho Filho,
Pedro Luis de Orleans e Bragança (he's a prince)
Rino Zandonai,
Roberto Corrêa Chem,
Vera Chem
Nee, ik wijs mensen op een domme uitspraak. Als je iets anders bedoelt, zet het er dan ook anders neer. De post van de betreffende poster duidt wel degelijk op de "belangrijkheid" van die hoge heren.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar nog dommer zijn mensen die het te letterlijk nemen, je weet precies wat hij bedoelt.
Het zou wel een man zijn, begreep ik. Adriana klinkt vrouwelijk...quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:
Air France laat mobiel bellen aan boord toe
van airliners.net:
[..]
Klinkt erg Nederlands...
In 2001 kon het al (9/11)quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:
Air France laat mobiel bellen aan boord toe
van airliners.net:
[..]
Klinkt erg Nederlands...
Dat is Adriana Francisco Sluijs, 40, PR-dame van Petrobras. Zou de Nederlander kunnen zijn, ze heeft iig wel nederlandse voorouders.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Het zou wel een man zijn, begreep ik. Adriana klinkt vrouwelijk...
Stel je aan zegquote:Op maandag 1 juni 2009 21:18 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.
het kan ook de Belg zijn natuurlijk....quote:Op maandag 1 juni 2009 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is Adriana Francisco Sluijs, 40, PR-dame van Petrobras. Zou de Nederlander kunnen zijn, ze heeft iig wel nederlandse voorouders.
Ik denk niet dat hij het is.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:26 schreef lipboutje het volgende:
deze sluijs?
http://advds.hyves.nl/?ref=sr
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
Dat kan ook idd.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
het kan ook de Belg zijn natuurlijk....
quote:
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.phpquote:Nationalities of the passengers onboard AF 447
Brazil: 80
France: 76
Germany: 18
Italy: 9
US: 6
China: 5
Hungary: 4
Spain: 2
UK: 2
Morocco: 2
Ireland: 2
Angola: 1
Argentina: 1
Austria: 1
Belgium: 1
Iceland: 1
Philippines: 1
Norway: 1
Poland: 1
Romania: 1
Russia: 1
Slovakia: 1
Sweden: 1
Turkey: 1
Dubbel paspoort?quote:Op maandag 1 juni 2009 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
Wel raar dat op andere lijsten van de pers geen Nederlanders staan:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.php
Ik neem aan dat ze de nationaliteit gebruiken waarmee je incheckt ofzo?quote:
mee eens.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:40 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Uhm.... dan ben ik nog maar een keer de zeikerd, maar je gaat hier toch geen foto plaatsen van iemand waarvan je totáál niet weet of het die persoon op de lijst betreft?!
Een paar posts boven je wordt nog gesuggereerd dat het om een PR-dame gaat die Sluys heet.
Zo'n ongeluk gebeurt eens op de honderduizend vluchten, dus juist nu zou ik makkelijker het vliegtuig instappenquote:Op maandag 1 juni 2009 21:39 schreef mafkees01 het volgende:
Nou lekker dit zeg. Pa pakt zometeen ook weer het vliegtuig van air-france KLM. Moet er niet aan denken.
Hoop dat het enigszins meevalt, alhoewel ik er weinig hoop in heb...
Hmm, ik denk dat deze lijst verouderd is, op het Marokkaanse nieuws werd net gezegd dat er 3 dode Marokkanen waren, dus kennelijk is er een update geweest.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
Wel raar dat op andere lijsten van de pers geen Nederlanders staan:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.php
En een Belg was dan VanderSluijs geweest gok ik.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, en het is trouwens Sluijs volgens die lijst, geen van der Sluijs....
pfff net alsof dat wat moet uitmaken ; ook al was je een "eenvoudige" loodgieter of zo iets ;quote:
begrijp ik ook niet zo, ik vermoed dat het nog te vroeg is voor grapjesquote:Op maandag 1 juni 2009 21:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat een commotie om een willekeurige foto met eenPI.
Triest einde voor de beste man.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:05 schreef aqua10 het volgende:
Confirmed names
...
10) Leonardo Leonardo Veloso Dardengo, oceanographer;
...
Ik vind de woordkeuze niet verkeerd. Op een vlucht met "Veel belangrijke mensen" lijkt mij de mogelijkheid van een aanslag groter. In ieder geval niet zomaar uit te sluiten!quote:Op maandag 1 juni 2009 21:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een misselijke woordkeuze zeg
"belangrijk"... ja, véél belangrijker dan het plebs dat ook op dit vliegtuig zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |