quote:Op maandag 1 juni 2009 16:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?quote:
Onmogelijk niet, extreem klein wel. Reken er maar op dat iedereen dood is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
Mocht het toestel "normaal" op het water geland zijn, dan is er een heel kleine kans dat er mensen het overleefd hebben. Ik ga er echter vanuit dat het toestel met een klap (misschien zelfs wel verticaal) is neergekomen. Denk dat de kans op overlevenden uitgesloten is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
De vraag is of er daar boven de oceaan überhaupt bereik zou zijn geweest.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef fespo het volgende:
lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop.
Dat ligt lijkt mij helemaal aan de manier waarop het is neergestort... als je met een enorme knal het water raakt, zal iedereen op slag dood zijn geweest. Als je een noodlanding op zee maakt, bestaat de kans dat er (in 1e instantie) overlevenden zijn. Maar goed, die kans lijkt me zéér klein.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
Even nagezocht dan maar: het USGS werkt inderdaad met een magnitudes gebaseerd op de Richter schaal. Een vliegtuig veroorzaakt geen seismische gebeurtenis met een kracht van 4.7 op de schaal van Richter.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".
Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit.
En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen.
Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert.
1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet.
Misschien dat ze net zoals in Lost op een eiland terecht komen die voor de buitenwereld niet te vinden is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef starla het volgende:
jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn
4.7 op de schaal van richter lijkt me van een crashend vliegtuig een tikkeltje overdreven inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Tijdens de landing op het water zullen de motoren zeer grote klappen van het water krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat het vliegtuig omslaat, of in stukken breekt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Dat eilandje ziet er wel chill uit trouwensquote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'quote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Een nucleaire onderzeeer is niet echt te vergelijken met een vliegtuig. Het ding is 50-100 keer zo zwaar, militair geheim, en ligt zeker niet in kleine stukjes...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:18 schreef Tiemie het volgende:
[..]
De berging van de koersk was al een hele klus en die lag op slechts 100 meter diepte
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?quote:Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Diezelfde glijbaan kan als bootje dienen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef PabloLopez het volgende:
zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |