abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 16:20:24 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69605360
Vorige topics:
Vliegtuig Air France met 215 passagiers van radar verdwenen
Vliegtuig Air France Rio de Janeiro - Parijs verdwenen #2
quote:
Toestel Air France vrijwel zeker neergestort

Vlucht 447 van Air France is boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting. Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen en was er turbulentie geweest.

De Airbus A330-200 met 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zegt een Franse regeringswoordvoerder.

De Airbus was middernacht Nederlandse tijd vertrokken en zou om 11.15 uur in Parijs aankomen. Drie uur na de start verdween het toestel van de radar en sindsdien was er geen radiocontact meer. Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet.

De Franse president Nicolas Sarkozy heeft zijn bezorgdheid over het lot van de inzittenden uitgesproken.

Zoekactie
Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan is een zoekactie naar het verdwenen toestel gestart.

Identiteit
Over de identiteit van de passagiers is tot nu toe alleen bekendgemaakt dat zestig Fransen en drie Italianen aan boord waren. Verder wordt gesproken over 82 vrouwen en 126 mannen. Daarnaast waren er één baby en zeven kinderen aan boord.

Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radar

Vluchtroute:


  • Google Maps-visualisatie
  • Feiten over de vlucht
  • Feiten over de vlucht #2
  • Missing Air France jet 'hit by electric fault'

    [ Bericht 4% gewijzigd door donroyco op 01-06-2009 16:31:08 ]
  • Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
      Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 16:22:06 #2
    35237 Nuongirl
    pi_69605403
    131 Teletekst ma 01 jun
    ***************************************
    Mogelijk Nederlanders aan boord

    ***************************************
    ` Aan boord van het verongelukte Franse
    toestel zaten 216 passagiers en 12
    bemanningsleden.

    Het ministerie van Buitenlandse Zaken
    heeft nog geen aanwijzingen dat er
    Nederlanders aan boord waren.Ook de
    reisorganisatie TUI en alarmcentrale
    Mondial Assistence hebben hiervoor tot
    nu toe geen aanwijzingen.

    Over de nationaliteit van de passagiers
    is bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3
    Italianen aan boord waren.Onder de
    passagiers waren 7 kinderen en een
    baby.De Airbus was een relatief nieuw
    toestel en de bemanning was ervaren,zei
    een Franse regeringswoordvoerder. *****
    ***************************************
    volgende nieuws weer&verkeer sport
    Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
    maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
      maandag 1 juni 2009 @ 16:24:52 #3
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_69605489
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:22 schreef Nuongirl het volgende:
    131 Teletekst ma 01 jun
    ***************************************
    Mogelijk Nederlanders aan boord

    ***************************************
    ` Aan boord van het verongelukte Franse
    toestel zaten 216 passagiers en 12
    bemanningsleden.

    Het ministerie van Buitenlandse Zaken
    heeft nog geen aanwijzingen dat er
    Nederlanders aan boord waren.Ook de
    reisorganisatie TUI en alarmcentrale
    Mondial Assistence hebben hiervoor tot
    nu toe geen aanwijzingen.

    Over de nationaliteit van de passagiers
    is bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3
    Italianen aan boord waren.Onder de
    passagiers waren 7 kinderen en een
    baby.De Airbus was een relatief nieuw
    toestel en de bemanning was ervaren,zei
    een Franse regeringswoordvoerder. *****
    ***************************************
    volgende nieuws weer&verkeer sport
    Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
      maandag 1 juni 2009 @ 16:26:27 #4
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69605537
    tvp
    pi_69605562
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
    Tsja, niet zo gek veel in ieder geval... En het meest lullige is natuurlijk dat er van de zwarte dozen volgens mij ook niet meer zo heel veel overblijft na een maand op de zeebodem. 't Zal in ieder geval vrij hard achteruit gaan.
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
    Mwoah, het is op zich redelijk aannemelijk dat er Nederlanders aan boord waren, maar 't is misschien wel een wat vreemde kop inderdaad.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Omniej op 01-06-2009 16:40:26 ]
      maandag 1 juni 2009 @ 16:27:15 #6
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69605564
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
    Nou ja, KLM en Air France opereren samen tegenwoordig, dus grote kans dat als je als Nederlander een vlucht naar Rio boekt je via Parijs met AF erheen vliegt.
    pi_69605566
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
    Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.
      Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 16:28:09 #8
    35237 Nuongirl
    pi_69605588
    quote:
    Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.

    The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).

    The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.

    The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.

    216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.

    There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.

    The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.

    Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).

    The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.

    The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.

    Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.

    Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
    bron
    Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
    maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
      maandag 1 juni 2009 @ 16:28:21 #9
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_69605599
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
    Goede vraag, dus ff gaan zoeken:

    http://natgeotv.com.au/Pr(...)re-article/black-box
    quote:
    To help locate the cockpit voice recorder and a flight data recorder in the aftermath of a plane crash that occurs at sea, each recorder has a device fitted to it known as an Underwater Locator Beacon (ULB). The device is activated as soon as the recorder comes into contact with water and it can transmit from a depth as deep as 14,000 feet. Also, to help investigators find them; a Black Box is not actually black at all, but bright orange.
    14 000 feet = 4,2672 kilometers
      maandag 1 juni 2009 @ 16:28:57 #10
    108725 e-wok
    niet mokken, lekker fokken
    pi_69605619
    http://twitter.com/BreakingNews
    (BNO NEWS) -- Air France statement on crashed airliner in the Atlantic (#2): http://adjix.com/efz4
      maandag 1 juni 2009 @ 16:33:23 #11
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_69605758
    Wat een verschrikkelijk scenario voor natuurlijk de passagiers, maar ook die verschrikkelijke onzekerheid voor de nabestaanden, dat eigenlijk geen onzekerheid is..
    pi_69605767
    De speciaalheid van dit bericht geeft aan hoe veilig de (westerse) luchtvaart is.

    tvp
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_69605783
    tvptje
      maandag 1 juni 2009 @ 16:34:58 #14
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_69605816
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:28 schreef e-wok het volgende:
    http://twitter.com/BreakingNews
    (BNO NEWS) -- Air France statement on crashed airliner in the Atlantic (#2): http://adjix.com/efz4
    Staat ook in de OP
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
      maandag 1 juni 2009 @ 16:35:03 #15
    18952 beware_reageerd
    Pappie sinds 15-07-2003
    pi_69605818
    Brazilian Air Force just made an announcement with the following facts. Local times(LT) are given based on Brasilia official time (valid for this area)

    19:30LT/22:30Z: Departure from GIG

    22:33LT/01:33Z: Last contact made on VHF with Cindacta III (Recife Centre) on INTOL position (more or less 310Nm from Natal VOR, on UN873 airway), informing it was estimating TASIL position (around 670Nm from Natal VOR on the same airway) at 23:20LT/02:20Z

    22:48LT/01:48Z: Flight left area covered by Recife Centre ATC radar, and it was cruising normally at FL350 with TAS 453KT

    23:20LT/02:20Z: No radio contact was made (this time the flight would be already talking to Atlantico Centre on HF) and Dakar Oceanic was informed about this.

    Today morning, Air France informed that around 50Nm after TASIL position, the flight informed (my remark: not sure if via SATCOM, ACARS message or both) electrical problems and pressurisation problems as well.

    On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.

    Leek mij behoorlijk relevant. Iig voor de wijsneuzen hier. (wie hem past, trekke hem aan) Suc6.
    pi_69605945
    tvp
    ............................
    pi_69605947
    tvp
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
    pi_69605964
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
    Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:39:56 #19
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_69605965
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:27 schreef Specularium het volgende:

    [..]

    Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.
    Dat dus. Ook al is het zeker wel goed mogelijk dat er Nederlanders waren, veel mensen vinden dit bericht pas interessant als er landgenoten in het vliegtuig zaten
    pi_69606014
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:


    On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.

    Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
    pi_69606015
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:
    Brazilian Air Force just made an announcement with the following facts. Local times(LT) are given based on Brasilia official time (valid for this area)

    19:30LT/22:30Z: Departure from GIG

    22:33LT/01:33Z: Last contact made on VHF with Cindacta III (Recife Centre) on INTOL position (more or less 310Nm from Natal VOR, on UN873 airway), informing it was estimating TASIL position (around 670Nm from Natal VOR on the same airway) at 23:20LT/02:20Z

    22:48LT/01:48Z: Flight left area covered by Recife Centre ATC radar, and it was cruising normally at FL350 with TAS 453KT

    23:20LT/02:20Z: No radio contact was made (this time the flight would be already talking to Atlantico Centre on HF) and Dakar Oceanic was informed about this.

    Today morning, Air France informed that around 50Nm after TASIL position, the flight informed (my remark: not sure if via SATCOM, ACARS message or both) electrical problems and pressurisation problems as well.

    On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.

    Leek mij behoorlijk relevant. Iig voor de wijsneuzen hier. (wie hem past, trekke hem aan) Suc6.
    TASIL waypoint schijnt hier te liggen...
    pi_69606038
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:

    [..]

    Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
    Precies Tuurlijk, het is zeker mogelijk dat er Nederlanders aan boord waren, maar de kop is alleen maar aandachttrekkerij.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:43:34 #23
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_69606053
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:

    [..]

    Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
    En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!
    Hallon!
    pi_69606086
    tvp, ik hoop echt dat het vliegtuig snel boven water komt (oh, wat een flauwe woordspeling weer).
    I had a signature once. It was awful.
    pi_69606109
    tvp
    I feel kinda Locrian today
    pi_69606117
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:43 schreef BlueMage het volgende:

    [..]

    En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!


    It's half guinea pig, half T-rex!
    Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
    Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
      maandag 1 juni 2009 @ 16:47:06 #27
    18952 beware_reageerd
    Pappie sinds 15-07-2003
    pi_69606133
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:

    [..]

    Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
    Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".

    Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit.
    En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen.

    Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert.
    1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet.
    pi_69606134
    misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:48:38 #29
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69606180
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:20 schreef donroyco het volgende:
  • Google Maps-visualisatie
  • Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?

    pi_69606203
    lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop.
    pi_69606210
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
    misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
    Onmogelijk niet, extreem klein wel. Reken er maar op dat iedereen dood is.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:49:50 #32
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_69606212
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
    misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
    Mocht het toestel "normaal" op het water geland zijn, dan is er een heel kleine kans dat er mensen het overleefd hebben. Ik ga er echter vanuit dat het toestel met een klap (misschien zelfs wel verticaal) is neergekomen. Denk dat de kans op overlevenden uitgesloten is.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_69606233
    Tvp
    pi_69606277
    Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
    pi_69606296
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef fespo het volgende:
    lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop.
    De vraag is of er daar boven de oceaan überhaupt bereik zou zijn geweest.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:53:05 #36
    243385 Flappe-du-Pomme
    Flap des Appels
    pi_69606301
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
    misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
    Dat ligt lijkt mij helemaal aan de manier waarop het is neergestort... als je met een enorme knal het water raakt, zal iedereen op slag dood zijn geweest. Als je een noodlanding op zee maakt, bestaat de kans dat er (in 1e instantie) overlevenden zijn. Maar goed, die kans lijkt me zéér klein.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:53:11 #37
    219969 Ghazi
    Ille qui nos omnes servabit
    pi_69606307
    Is er nog hoop voor de baby?
    What lies in the shadow of the statue?
    pi_69606309
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef beware_reageerd het volgende:

    [..]

    Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".

    Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit.
    En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen.

    Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert.
    1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet.
    Even nagezocht dan maar: het USGS werkt inderdaad met een magnitudes gebaseerd op de Richter schaal. Een vliegtuig veroorzaakt geen seismische gebeurtenis met een kracht van 4.7 op de schaal van Richter.
    pi_69606320
    jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn
    I feel kinda Locrian today
      maandag 1 juni 2009 @ 16:56:10 #40
    219969 Ghazi
    Ille qui nos omnes servabit
    pi_69606387
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef starla het volgende:
    jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn
    Misschien dat ze net zoals in Lost op een eiland terecht komen die voor de buitenwereld niet te vinden is.
    What lies in the shadow of the statue?
      maandag 1 juni 2009 @ 16:56:14 #41
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_69606390
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef Ghazi het volgende:
    Is er nog hoop voor de baby?
    Ik heb een slecht vermoeden van niet
    pi_69606414
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:

    [..]

    Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
    4.7 op de schaal van richter lijkt me van een crashend vliegtuig een tikkeltje overdreven inderdaad.

    Met een atoombom krijg je zo'n aardschok nog wel voor elkaar (de Tsar Bomba veroorzaakte een aardschok van meer dan 5 op de schaal van richter geloof ik), maar met een vliegtuigcrash kom je daar dus lang niet in de buurt.
      maandag 1 juni 2009 @ 16:58:02 #43
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_69606445
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
    Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
    Tijdens de landing op het water zullen de motoren zeer grote klappen van het water krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat het vliegtuig omslaat, of in stukken breekt.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_69606459
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:

    [..]

    Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?

    [ afbeelding ]
    Dat eilandje ziet er wel chill uit trouwens
    gr gr
    pi_69606468
    zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan!
      maandag 1 juni 2009 @ 16:58:41 #46
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_69606471
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:

    [..]

    Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?

    [ afbeelding ]
    Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
      maandag 1 juni 2009 @ 16:59:01 #47
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69606481
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:18 schreef Tiemie het volgende:

    [..]
    De berging van de koersk was al een hele klus en die lag op slechts 100 meter diepte
    Een nucleaire onderzeeer is niet echt te vergelijken met een vliegtuig. Het ding is 50-100 keer zo zwaar, militair geheim, en ligt zeker niet in kleine stukjes...
    censuur :O
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2009 @ 16:59:51 #48
    862 Arcee
    Look closer
    pi_69606507
    quote:
    Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
    Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:01:17 #49
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_69606547
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
    Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
    Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:01:27 #50
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_69606554
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef PabloLopez het volgende:
    zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan!
    Diezelfde glijbaan kan als bootje dienen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_69606574
    tvp
      maandag 1 juni 2009 @ 17:02:30 #52
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_69606579
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:

    [..]

    Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
    Hij had om 11 uur moeten landen, ja dus
    Don't ask me what I think of you
    I might not give the answer that you want me to
    Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
    pi_69606582
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:

    [..]

    Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
    Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
    I had a signature once. It was awful.
    pi_69606642
    quote:
    Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle
    http://alphasite.airfrance.com/s01/

    Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?

    Edit: In het Engels staat het er als "Air France expresses its deepest sympathy"... Dat laat nog een mogelijkheid tot leven open.
    pi_69606680
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:01 schreef beantherio het volgende:

    [..]

    Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
    Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat aan een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Teteteterek op 01-06-2009 17:11:31 ]
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:06:11 #56
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_69606683
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:04 schreef krukrukru het volgende:

    [..]

    http://alphasite.airfrance.com/s01/

    Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
    Air France extends its sincere condolences to the families and friends of the passengers and crew who were aboard Flight AF 447 from 31 May 2009, disappeared between Rio de Janeiro and Paris-Charles de Gaulle
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_69606719
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgelosten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
    Ja, of die landing op het Hudson....

    I feel kinda Locrian today
      maandag 1 juni 2009 @ 17:07:33 #58
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_69606728
    Als ik het dus goed begrijp, houd Airfrance het ook op dat er geen overlevenden meer zijn?
      Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 17:07:37 #59
    35237 Nuongirl
    pi_69606730
    Mja dat ze dood zijn kan imo ook niet anders......
    Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
    maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
      maandag 1 juni 2009 @ 17:08:35 #60
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_69606752
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 @ 17:04 schreef krukrukru het volgende:

    [..]

    http://alphasite.airfrance.com/s01/

    Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
    Dat lees je goed.
    (Un)masking for the greater good.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:08:39 #61
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_69606756
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:

    [..]

    Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
    Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:

    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_69606792
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:

    Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
    I feel kinda Locrian today
    pi_69606878
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:09 schreef starla het volgende:

    [..]

    Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
    Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...

    Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2009 @ 17:14:21 #64
    862 Arcee
    Look closer
    pi_69606911
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef zoeperzazke het volgende:
    Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
    Okee, duidelijk.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:15:13 #65
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69606937
    Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:

    pi_69606947
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
    Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
    Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
    I feel kinda Locrian today
    pi_69606964
    Maarja, waarschijnlijk was dat vliegtuig niet meer in al te beste staat als hij op het water moet landen. Misschien zijn er bijvoorbeeld wel bepaalde delen van de roeren en flaps kapot gegaan of onbestuurbaar geraakt door het slechte weer. Dat soort mankementen maken een waterlanding extreem moeilijk en dan is het onvergelijkbaar met de Hudson of die crash bij Schiphol afgelopen februari. Daar had het vliegtuig amper snelheid. Terwijl het goed zou kunnen dat in dit geval het vliegtuig heel hard op het water terecht is gekomen.
    gr gr
    pi_69606984
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:

    [..]

    Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...

    Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
    Hoe waarschijnlijk is een dergelijk scenario?
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:17:18 #69
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_69606996
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 @ 17:01 schreef beantherio het volgende:

    [..]

    Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
    En het luistert nogal nauw hoe je op het water terecht komt. Niet vlak genoeg aan komen vliegen en je duikt zo de zee in. Als een van de vleugels het water raakt dan kantelt dat hele vliegtuig sowieso om. Paar graden kunnen het verschil maken.
    (Un)masking for the greater good.
    pi_69607019
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

    [..]

    Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
    Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
    Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
    gr gr
      maandag 1 juni 2009 @ 17:18:43 #71
    192229 XDo
    Orgasm beat it!
    pi_69607041
    tvp
    It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
    pi_69607065
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:18 schreef Quyxz_ het volgende:
    Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
    Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
    Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.
    I feel kinda Locrian today
    pi_69607086
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

    [..]

    Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
    Onzin

    Een landing op het water waarbij er een kans is op overlevenden is bijzonder zeldzaam.

    Vandaar dat de piloot die z'n toestel landde op de Hudson-rivier werd uitgeroepen tot held. En dat was nog maar een riviertje op een windstille dag. Nu een oceaan.
    pi_69607089
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

    [..]

    Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
    Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:21:28 #75
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_69607130
    tvplane
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_69607139
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:19 schreef starla het volgende:

    [..]

    Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.
    hehe ja
    Tja die vliegtuigen waren echter niet op kruishoogte toen het noodlot toesloeg. En in dit geval wel lijkt mij.

    edit: trouwens, over dat filmpje weet ik het verhaal neit meer
    gr gr
    pi_69607151
    Als er geen overlevenden zijn hoop ik in ieder geval dat ze allemaal op slag dood waren. Maarja, de val richting de oceaan zal wel even geduurd hebben helaas
    Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
      maandag 1 juni 2009 @ 17:22:15 #78
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_69607154
    quote:
    Minute par minute : 40 Français à bord du Rio-Paris
    Créé le 01/06/09 - Dernière mise à jour à 17h12

    Un Airbus A330 d'Air France transportant 228 personnes a disparu lundi matin au-dessus de l'Atlantique, entre Rio de Janeiro et Paris Charles-de-Gaulle, ne laissant "aucun espoir" quant à d'éventuels survivants.

    17h00 : au moins 40 Français, une majorité de Brésiliens, plus de 20 Allemands se trouvaient dans l'avion, selon Jean-Louis Borloo.

    16h35 (heure de Paris) : au moins 60 Français parmi les passagers du vol, selon l'agence Reuters qui cite la direction de la sécurité civile.

    16h30 : les recherches de l'Airbus sont menées sur une immense zone de l'océan Atlantique, entre le nord-est du Brésil et l'archipel du Cap-Vert, distants de quelque 2.000 km, dans une zone non entièrement couverte par les radars.

    16h00 : "toute hypothèse serait fausse et erronée" sur la disparition du vol Rio-Paris, selon le secrétaire d'Etat français aux Transports Dominique Bussereau.

    14h30 : trois Marocains, une femme et deux hommes, se trouvaient à bord de l'avion, selon une source proche du gouvernement.

    14h00 : l'hypothèse "la plus tragique" doit être envisagée, selon le ministre de l'Ecologie, Jean-Louis Borloo qui dirige avec Dominique Bussereau la cellule de crise.

    13h53 : l'Airbus d'Air France était déjà bien avancé au-dessus de l'océan quand le contact a été rompu, affirme l'armée de l'air brésilienne.

    13h50 : l'hypothèse la "plus vraisemblable" est que l'Airbus A330 "a été foudroyé", déclare François Brousse, directeur de la communication d'Air France.

    12h50 : l'aviation brésilienne lance des recherches au-dessus de l'Océan atlantique.

    12h50 : cinq Italiens se trouveraient à bord de l'avion, indique l'agence italienne Ansa, citant des sources aéroportuaires. Cette information n'a pas été confirmé.

    09h30 : la situation est jugée "grave", une cellule est mise en place à Roissy.

    07h00/08h00 : il apparaît que l'avion a eu un problème important. Un appel est lancé aux autorités militaires pour détecter l'écho de l'avion.

    04h15 : "des messages automatiques de maintenance sont émis par l'appareil pour annoncer un certain nombre de défaillances", notamment une panne électrique, selon Air France. Une procédure classique en cas de perte de contrôle aérien est lancée et les contrôles aériens brésilien et africains sont alertés.

    04h00 : l'Airbus entre dans une zone de fortes turbulences.

    03h30 : dernier contact radio entre l'appareil et le contrôle aérien brésilien.

    00h29 (heure de Paris) : selon les dernières précisions d'Air France, un Airbus A330-200 de la compagnie Air France décolle de l'aéroport de Rio de Janeiro, avec à son bord 216 passagers et 12 membres d'équipage. Il est attendu à l'aéroport parisien de Roissy Charles de Gaulle à 11h10 à Paris.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 17:23:23 #79
    35237 Nuongirl
    pi_69607190
    Sky News: Most people on board crashed Air France airliner were Brazilian along with 40 French and 30 German, French minister says
    Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
    maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
      maandag 1 juni 2009 @ 17:23:27 #80
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_69607194
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef remlof het volgende:
    Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:

    [ afbeelding ]
    Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_69607197
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:22 schreef Adelante het volgende:

    [..]
    merci beaucoup mais je ne comprend pas
    gr gr
      maandag 1 juni 2009 @ 17:24:15 #82
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_69607220
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:

    [..]

    Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
    zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signal
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      maandag 1 juni 2009 @ 17:24:37 #83
    187891 Ofresca
    Lucky you.
    pi_69607231
    Ze zijn toch verdwenen tijdens een storm? Kan me niet voorstellen dat je tijdens een storm op water kunt landen.
    pi_69607234
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:

    [..]

    Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
    Een 330 is een tweemotorig vliegtuig
    pi_69607236
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:

    [..]

    Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
    2
    gr gr
    pi_69607257
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:


    Met die maatschappij vloog ik vorige week. Toen was de landing wat comfortabeler.

    (tvp)
    Don't think twice, it's all right.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:25:34 #87
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_69607264
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    merci beaucoup mais je ne comprend pas
    Moi aussi
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_69607274
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:
    Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
    Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson). Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn. Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (Atlantische Oceaan is veel kouder dan Hudson, haaien, golven, omstandigheden van neerstorten (storm?), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen.
    I feel kinda Locrian today
      maandag 1 juni 2009 @ 17:26:14 #89
    86793 wwwer
    The one and only
    pi_69607280
    speculeren kunnen we allemaal...
    "het vliegtuig is gekaapt en staat nu ergens veilig aan de grond in de boes boes, en straks komt er een bericht van de bosjesmannen die in ruil voor het lijk van een bepaald politiek leider de gijzelnemers zullen loslaten"

    Het lijkt me heeel erg om in dat vliegtuig te zitten en dit te moeten meemaken. al die mensen zijn getekend voor het leven...

    Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. (heb ook niet alle voorgaande topics gelezen)
    quote:
    Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.

    The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).

    The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.

    The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.

    216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.

    There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.

    The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.

    Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).

    The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.

    The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.

    Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.

    Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
    Graaauuww?
    pi_69607285
    Op verschillende sites lees ik dit:
    quote:
    Het vliegtuig van Air France kreeg om 04.14 uur Franse tijd te maken met kortsluiting nadat het door een zone met hevige turbulentie was gevlogen.
    Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
    gr gr
    pi_69607298
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:24 schreef Re het volgende:

    [..]

    zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signal
    Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.

    Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort, dan dat ze geprobeerd hebben een noodlanding te maken. Juist bij een poging tot nette waterlanding zouden ze immers wel contact hebben gezocht...
      maandag 1 juni 2009 @ 17:27:28 #92
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_69607310
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef donroyco het volgende:

    [..]

    Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'
    Je hebt gelijk:

    De zoekoperatie is begonnen op het eiland Fernando de Noronha voor de noordoostkust van Brazilië. Het is echter onduidelijk waar in het uitgestrekte gebied moeten worden gezocht.
    bron

    Dat is dat eiland dus.
    pi_69607318
    -niet doen-

    [ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 17:30:16 ]
    gr gr
    pi_69607381
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:
    Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort
    Ja, een vliegtuig valt binnen 1 seconde van 4 kilometer hoogte uit de lucht en verdwijnt plots van de radar. Wat dacht je van verlies van contact met de vluchtleiding? Dan kan het vliegtuig zowel loodrecht naar beneden zijn gestort als een noodlanding hebben gemaakt die een half uur duurde.
    I feel kinda Locrian today
    pi_69607416
    # AIR DISASTER -- Air France spokeswoman tells BNO News that no wreckage has been found as of yet.3 minuten ago from web
    I had a signature once. It was awful.
      maandag 1 juni 2009 @ 17:32:21 #96
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_69607469
    tvp
    Waiting for This is it!
      maandag 1 juni 2009 @ 17:32:36 #97
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_69607483
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
    Op verschillende sites lees ik dit:
    [..]

    Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
    quote:
    Officials said the Airbus A330-200 sent automated messages of electrical failure and pressure loss as it hit turbulence, vanishing from the radar early in its flight from Rio de Janeiro to Charles de Gaulle airport in Paris.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_69607503
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:

    [..]

    Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.

    Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort, dan dat ze geprobeerd hebben een noodlanding te maken. Juist bij een poging tot nette waterlanding zouden ze immers wel contact hebben gezocht...
    Als ze al een landing hebben gemaakt was dit waarschijnlijk in het radarvrije gebied en lijkt 'contact zoeken' me vrij onmogelijk.
    pi_69607566
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 17:32 schreef Adelante het volgende:

    [..]


    [..]
    Ah, dat is duidelijk.
    En hebben we iets aan het feit dat er drukverlies was? Een gat in de romp, of bepaalde systemen die uitvallen.
    gr gr
    pi_69607597
    # The Brazilian government says around 60 citizens were on board the crashed airliner.minder dan 10 seconden ago from web
    I had a signature once. It was awful.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')