Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:Toestel Air France vrijwel zeker neergestort
Vlucht 447 van Air France is boven de Atlantische Oceaan voor de kust van Brazilië van de radar verdwenen. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting. Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen en was er turbulentie geweest.
De Airbus A330-200 met 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zegt een Franse regeringswoordvoerder.
De Airbus was middernacht Nederlandse tijd vertrokken en zou om 11.15 uur in Parijs aankomen. Drie uur na de start verdween het toestel van de radar en sindsdien was er geen radiocontact meer. Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet.
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft zijn bezorgdheid over het lot van de inzittenden uitgesproken.
Zoekactie
Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan is een zoekactie naar het verdwenen toestel gestart.
Identiteit
Over de identiteit van de passagiers is tot nu toe alleen bekendgemaakt dat zestig Fransen en drie Italianen aan boord waren. Verder wordt gesproken over 82 vrouwen en 126 mannen. Daarnaast waren er één baby en zeven kinderen aan boord.
Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:22 schreef Nuongirl het volgende:
131 Teletekst ma 01 jun
***************************************
Mogelijk Nederlanders aan boord
***************************************
` Aan boord van het verongelukte Franse
toestel zaten 216 passagiers en 12
bemanningsleden.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken
heeft nog geen aanwijzingen dat er
Nederlanders aan boord waren.Ook de
reisorganisatie TUI en alarmcentrale
Mondial Assistence hebben hiervoor tot
nu toe geen aanwijzingen.
Over de nationaliteit van de passagiers
is bekendgemaakt dat er 60 Fransen en 3
Italianen aan boord waren.Onder de
passagiers waren 7 kinderen en een
baby.De Airbus was een relatief nieuw
toestel en de bemanning was ervaren,zei
een Franse regeringswoordvoerder. *****
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tsja, niet zo gek veel in ieder geval... En het meest lullige is natuurlijk dat er van de zwarte dozen volgens mij ook niet meer zo heel veel overblijft na een maand op de zeebodem. 't Zal in ieder geval vrij hard achteruit gaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
Mwoah, het is op zich redelijk aannemelijk dat er Nederlanders aan boord waren, maar 't is misschien wel een wat vreemde kop inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Nou ja, KLM en Air France opereren samen tegenwoordig, dus grote kans dat als je als Nederlander een vlucht naar Rio boekt je via Parijs met AF erheen vliegt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
bronquote:Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.
The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).
The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.
The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.
216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.
There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.
The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.
Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).
The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.
The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.
Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.
Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
Goede vraag, dus ff gaan zoeken:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoeveel blijft er over van dat signaal na 3 km water?
14 000 feet = 4,2672 kilometersquote:To help locate the cockpit voice recorder and a flight data recorder in the aftermath of a plane crash that occurs at sea, each recorder has a device fitted to it known as an Underwater Locator Beacon (ULB). The device is activated as soon as the recorder comes into contact with water and it can transmit from a depth as deep as 14,000 feet. Also, to help investigators find them; a Black Box is not actually black at all, but bright orange.
Staat ook in de OPquote:Op maandag 1 juni 2009 16:28 schreef e-wok het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews
(BNO NEWS) -- Air France statement on crashed airliner in the Atlantic (#2): http://adjix.com/efz4
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:24 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Geen enkele aanwijzing dat er Nederlanders aan boord zijn, maar toch koppen met "Mogelijk Nederlanders aan boord" ...
Dat dus. Ook al is het zeker wel goed mogelijk dat er Nederlanders waren, veel mensen vinden dit bericht pas interessant als er landgenoten in het vliegtuig zatenquote:Op maandag 1 juni 2009 16:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sensatiejournalistiek. En dan lijkt het bericht ineens een stuk meer relevant.
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:
On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.
TASIL waypoint schijnt hier te liggen...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:35 schreef beware_reageerd het volgende:
Brazilian Air Force just made an announcement with the following facts. Local times(LT) are given based on Brasilia official time (valid for this area)
19:30LT/22:30Z: Departure from GIG
22:33LT/01:33Z: Last contact made on VHF with Cindacta III (Recife Centre) on INTOL position (more or less 310Nm from Natal VOR, on UN873 airway), informing it was estimating TASIL position (around 670Nm from Natal VOR on the same airway) at 23:20LT/02:20Z
22:48LT/01:48Z: Flight left area covered by Recife Centre ATC radar, and it was cruising normally at FL350 with TAS 453KT
23:20LT/02:20Z: No radio contact was made (this time the flight would be already talking to Atlantico Centre on HF) and Dakar Oceanic was informed about this.
Today morning, Air France informed that around 50Nm after TASIL position, the flight informed (my remark: not sure if via SATCOM, ACARS message or both) electrical problems and pressurisation problems as well.
On a side note, according to a topic on another forum, the USGS reported a 4.7 sismic event 610Nm north from Fernando de Noronha Island.
Leek mij behoorlijk relevant. Iig voor de wijsneuzen hier. (wie hem past, trekke hem aan) Suc6.
Preciesquote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!quote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
En die heeft aan de kabels lopen knagen waardoor er storing optrad. Hamsters on a plane!
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?quote:
Onmogelijk niet, extreem klein wel. Reken er maar op dat iedereen dood is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
Mocht het toestel "normaal" op het water geland zijn, dan is er een heel kleine kans dat er mensen het overleefd hebben. Ik ga er echter vanuit dat het toestel met een klap (misschien zelfs wel verticaal) is neergekomen. Denk dat de kans op overlevenden uitgesloten is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
De vraag is of er daar boven de oceaan überhaupt bereik zou zijn geweest.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:49 schreef fespo het volgende:
lijkt mij dat er vast wel iemand een telefoon bij zich heeft (had) dus ik heb weinig hoop.
Dat ligt lijkt mij helemaal aan de manier waarop het is neergestort... als je met een enorme knal het water raakt, zal iedereen op slag dood zijn geweest. Als je een noodlanding op zee maakt, bestaat de kans dat er (in 1e instantie) overlevenden zijn. Maar goed, die kans lijkt me zéér klein.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef Mestras het volgende:
misschien dat er nog een paar overlevenden ronddobberen? of is dat onmogelijk? misschien dat ze wel bij een eilandje aanmeren ofzoiets.
Even nagezocht dan maar: het USGS werkt inderdaad met een magnitudes gebaseerd op de Richter schaal. Een vliegtuig veroorzaakt geen seismische gebeurtenis met een kracht van 4.7 op de schaal van Richter.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:47 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Waarvan jij maar even onduidelijk je mening weergeeft met "ik neem aan".
Ik neem niet aan (net als lightning) maar ga graag van feiten uit.
En geloof me, dit stukje klopt meer dan jij je kan voorstellen.
Vluchtplan, tijd en-route, positie en communicatie en dat ding wat iets registreert.
1+1+1+1=4 en daar kun jij aan twijfelen, echter doe ik dat niet.
Misschien dat ze net zoals in Lost op een eiland terecht komen die voor de buitenwereld niet te vinden is.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef starla het volgende:
jeuj, vanaf nu wordt het 20 topics lang speculeren of er overlevenden zijn
4.7 op de schaal van richter lijkt me van een crashend vliegtuig een tikkeltje overdreven inderdaad.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit lijkt me iig niet relevant, een crashend vliegtuig veroorzaakt geen aardschok van 4.7 (Richter, ik neem aan dat men daar over spreekt in dit geval), dat lukt nog niet eens met een atoombom.
Tijdens de landing op het water zullen de motoren zeer grote klappen van het water krijgen. Dit kan ervoor zorgen dat het vliegtuig omslaat, of in stukken breekt.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Dat eilandje ziet er wel chill uit trouwensquote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'quote:Op maandag 1 juni 2009 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Op dit eiland staat (toevallig?) je pointer. Klein eilandje met een airstrip vlakbij het crashgebied, lijkt me dat ze vanuit hier de zoekactie coordineren?
[ afbeelding ]
Een nucleaire onderzeeer is niet echt te vergelijken met een vliegtuig. Het ding is 50-100 keer zo zwaar, militair geheim, en ligt zeker niet in kleine stukjes...quote:Op maandag 1 juni 2009 16:18 schreef Tiemie het volgende:
[..]
De berging van de koersk was al een hele klus en die lag op slechts 100 meter diepte
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?quote:Het toestel is vrijwel zeker in zee gestort. De Franse minister van Transport vreesde al het ergste omdat de Airbus niet genoeg brandstof aan boord had om aan het begin van de middag nog in de lucht te kunnen zijn.
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:52 schreef Teteteterek het volgende:
Waarom is de kans dat je overlijdt bij een 'noodlanding' op het water zo groot trouwens?
Diezelfde glijbaan kan als bootje dienen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef PabloLopez het volgende:
zijn er boten aanwezig op een vliegtuig? zie ze wel altijd afdwalen middels een glijbaan!
Hij had om 11 uur moeten landen, ja dusquote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
http://alphasite.airfrance.com/s01/quote:Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat aan een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
Air France extends its sincere condolences to the families and friends of the passengers and crew who were aboard Flight AF 447 from 31 May 2009, disappeared between Rio de Janeiro and Paris-Charles de Gaullequote:Op maandag 1 juni 2009 17:04 schreef krukrukru het volgende:
[..]
http://alphasite.airfrance.com/s01/
Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Ja, of die landing op het Hudson....quote:Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgelosten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Dat lees je goed.quote:Op maandag 1 juni 2009 @ 17:04 schreef krukrukru het volgende:
[..]
http://alphasite.airfrance.com/s01/
Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:quote:Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:
Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:09 schreef starla het volgende:
[..]
Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
Okee, duidelijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
Hoe waarschijnlijk is een dergelijk scenario?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...
Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
En het luistert nogal nauw hoe je op het water terecht komt. Niet vlak genoeg aan komen vliegen en je duikt zo de zee in. Als een van de vleugels het water raakt dan kantelt dat hele vliegtuig sowieso om. Paar graden kunnen het verschil maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 @ 17:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
Onzinquote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
hehe jaquote:Op maandag 1 juni 2009 17:19 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.
quote:Minute par minute : 40 Français à bord du Rio-Paris
Créé le 01/06/09 - Dernière mise à jour à 17h12
Un Airbus A330 d'Air France transportant 228 personnes a disparu lundi matin au-dessus de l'Atlantique, entre Rio de Janeiro et Paris Charles-de-Gaulle, ne laissant "aucun espoir" quant à d'éventuels survivants.
17h00 : au moins 40 Français, une majorité de Brésiliens, plus de 20 Allemands se trouvaient dans l'avion, selon Jean-Louis Borloo.
16h35 (heure de Paris) : au moins 60 Français parmi les passagers du vol, selon l'agence Reuters qui cite la direction de la sécurité civile.
16h30 : les recherches de l'Airbus sont menées sur une immense zone de l'océan Atlantique, entre le nord-est du Brésil et l'archipel du Cap-Vert, distants de quelque 2.000 km, dans une zone non entièrement couverte par les radars.
16h00 : "toute hypothèse serait fausse et erronée" sur la disparition du vol Rio-Paris, selon le secrétaire d'Etat français aux Transports Dominique Bussereau.
14h30 : trois Marocains, une femme et deux hommes, se trouvaient à bord de l'avion, selon une source proche du gouvernement.
14h00 : l'hypothèse "la plus tragique" doit être envisagée, selon le ministre de l'Ecologie, Jean-Louis Borloo qui dirige avec Dominique Bussereau la cellule de crise.
13h53 : l'Airbus d'Air France était déjà bien avancé au-dessus de l'océan quand le contact a été rompu, affirme l'armée de l'air brésilienne.
13h50 : l'hypothèse la "plus vraisemblable" est que l'Airbus A330 "a été foudroyé", déclare François Brousse, directeur de la communication d'Air France.
12h50 : l'aviation brésilienne lance des recherches au-dessus de l'Océan atlantique.
12h50 : cinq Italiens se trouveraient à bord de l'avion, indique l'agence italienne Ansa, citant des sources aéroportuaires. Cette information n'a pas été confirmé.
09h30 : la situation est jugée "grave", une cellule est mise en place à Roissy.
07h00/08h00 : il apparaît que l'avion a eu un problème important. Un appel est lancé aux autorités militaires pour détecter l'écho de l'avion.
04h15 : "des messages automatiques de maintenance sont émis par l'appareil pour annoncer un certain nombre de défaillances", notamment une panne électrique, selon Air France. Une procédure classique en cas de perte de contrôle aérien est lancée et les contrôles aériens brésilien et africains sont alertés.
04h00 : l'Airbus entre dans une zone de fortes turbulences.
03h30 : dernier contact radio entre l'appareil et le contrôle aérien brésilien.
00h29 (heure de Paris) : selon les dernières précisions d'Air France, un Airbus A330-200 de la compagnie Air France décolle de l'aéroport de Rio de Janeiro, avec à son bord 216 passagers et 12 membres d'équipage. Il est attendu à l'aéroport parisien de Roissy Charles de Gaulle à 11h10 à Paris.
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef remlof het volgende:
Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:
[ afbeelding ]
zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signalquote:Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
Een 330 is een tweemotorig vliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
2quote:Op maandag 1 juni 2009 17:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was het een tweemotorig vliegtuig of viermotorig?
Met die maatschappij vloog ik vorige week. Toen was de landing wat comfortabeler.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:
Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson). Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn. Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (Atlantische Oceaan is veel kouder dan Hudson, haaien, golven, omstandigheden van neerstorten (storm?), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:20 schreef Omniej het volgende:
Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
quote:Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France regrets to confirm the disappearance of flight AF 447 flying from Rio de Janeiro to Paris-Charles de Gaulle, scheduled to arrive at 11:10am local time today, as announced to the press by Air France CEO, Pierre-Henri Gourgeon.
The Airbus A330-200, registration F-GZCP, left Rio on 31 May at 7:03pm local time (12:03am in Paris).
The aircraft hit a zone of stormy weather with strong turbulence at 2am this morning (universal time), i.e. 4am in Paris. An automatic message was received from the aircraft at 2:14am (4 :14am in Paris) indicating a failure in the electric circuit a long way from the coast.
The Brazilian, African, Spanish and French air traffic control centres all tried to make contact with flight AF 447 but to no avail. The French military air traffic control centre tried to detect the aircraft but did not succeed.
216 passengers were on board: 126 men, 82 women, 7 children and one infant.
There were 12 flight crew members: 3 pilots and 9 flight attendants.
The flight captain had a record of 11,000 flight hours and had already flown 1,700 hours on Airbus A330/A340s.
Of the two first officers, one had flown 3,000 flight hours (800 of which on the Airbus A330/A340) and the other 6,600 (2,600 on the Airbus A330/A340).
The aircraft was powered by General Electric CF6-80E engines.
The aircraft had totalled 18,870 flight hours and went into service on 18 April 2005.
Its last maintenance check in the hangar took place on 16 April 2009.
Air France fully shares the anxiety and distress of the families concerned. The families are being taken care of in a specially reserved area of Paris-Charles de Gaulle Terminal 2.
Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?quote:Het vliegtuig van Air France kreeg om 04.14 uur Franse tijd te maken met kortsluiting nadat het door een zone met hevige turbulentie was gevlogen.
Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:24 schreef Re het volgende:
[..]
zou er dan niet veel meer contact geweest zijn, ding lijkt plotseling van de radar verdwenen zonder distress signal
Je hebt gelijk:quote:Op maandag 1 juni 2009 16:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Links staat ook 'Plek waar gezocht wordt naar het verdwenen toestel'
Ja, een vliegtuig valt binnen 1 seconde van 4 kilometer hoogte uit de lucht en verdwijnt plots van de radar. Wat dacht je van verlies van contact met de vluchtleiding? Dan kan het vliegtuig zowel loodrecht naar beneden zijn gestort als een noodlanding hebben gemaakt die een half uur duurde.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:
Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort
quote:Op maandag 1 juni 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Op verschillende sites lees ik dit:
[..]
Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
quote:Officials said the Airbus A330-200 sent automated messages of electrical failure and pressure loss as it hit turbulence, vanishing from the radar early in its flight from Rio de Janeiro to Charles de Gaulle airport in Paris.
Als ze al een landing hebben gemaakt was dit waarschijnlijk in het radarvrije gebied en lijkt 'contact zoeken' me vrij onmogelijk.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor zover ik heb begrepen is het ding niet plotseling van de radar verdwenen, maar vlogen ze in een radarvrij gebied en zijn ze niet meer op de radar verschenen op het moment dat ze hadden moeten verschijnen.
Maar los van dat: juist als een toestel plotseling van de radar verdwijnt, lijkt het mij veel aannemelijker dat het toestel recht naar beneden is gestort, dan dat ze geprobeerd hebben een noodlanding te maken. Juist bij een poging tot nette waterlanding zouden ze immers wel contact hebben gezocht...
Ah, dat is duidelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |