abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69606574
tvp
  maandag 1 juni 2009 @ 17:02:30 #52
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_69606579
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
Hij had om 11 uur moeten landen, ja dus
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_69606582
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Had het toestel überhaupt wel genoeg brandstof mee dan?
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
I had a signature once. It was awful.
pi_69606642
quote:
Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle
http://alphasite.airfrance.com/s01/

Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?

Edit: In het Engels staat het er als "Air France expresses its deepest sympathy"... Dat laat nog een mogelijkheid tot leven open.
pi_69606680
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat aan een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?

[ Bericht 0% gewijzigd door Teteteterek op 01-06-2009 17:11:31 ]
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 1 juni 2009 @ 17:06:11 #56
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69606683
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:04 schreef krukrukru het volgende:

[..]

http://alphasite.airfrance.com/s01/

Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Air France extends its sincere condolences to the families and friends of the passengers and crew who were aboard Flight AF 447 from 31 May 2009, disappeared between Rio de Janeiro and Paris-Charles de Gaulle
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_69606719
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgelosten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Ja, of die landing op het Hudson....

I feel kinda Locrian today
  maandag 1 juni 2009 @ 17:07:33 #58
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69606728
Als ik het dus goed begrijp, houd Airfrance het ook op dat er geen overlevenden meer zijn?
  Voormalig Sport Koningin maandag 1 juni 2009 @ 17:07:37 #59
35237 Nuongirl
pi_69606730
Mja dat ze dood zijn kan imo ook niet anders......
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  maandag 1 juni 2009 @ 17:08:35 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_69606752
quote:
Op maandag 1 juni 2009 @ 17:04 schreef krukrukru het volgende:

[..]

http://alphasite.airfrance.com/s01/

Lees ik het nu goed of condoleert Air France hier de nabestaanden?
Dat lees je goed.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 1 juni 2009 @ 17:08:39 #61
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69606756
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:06 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Als een dergelijke landing (bijna) gelijk staat als een landing op grond, waarom gaat men er dan vanuit dat overlevenden vrijwel uitgesloten zijn? Wat is dan het grote verschil als je kijkt naar die crash van dat Turkse vliegtuig bij Schiphol? Of maak ik nu een hele domme vergelijking?
Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:

Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69606792
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dit kan er gebeuren bij een waterlanding:

Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
I feel kinda Locrian today
pi_69606878
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:09 schreef starla het volgende:

[..]

Moet je wel even erbij zetten dat best veel mensen dit ongeluk overleefd hebben.
Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...

Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 juni 2009 @ 17:14:21 #64
862 Arcee
Look closer
pi_69606911
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, hij zou om 11 uur aankomen en had brandstof om tot 13.00 te vliegen. Marge van 2 uur lijkt me normaal?
Okee, duidelijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 1 juni 2009 @ 17:15:13 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_69606937
Dit is het toestel dat is neergestort, de F-GZCP in betere tijden:

pi_69606947
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:
Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
I feel kinda Locrian today
pi_69606964
Maarja, waarschijnlijk was dat vliegtuig niet meer in al te beste staat als hij op het water moet landen. Misschien zijn er bijvoorbeeld wel bepaalde delen van de roeren en flaps kapot gegaan of onbestuurbaar geraakt door het slechte weer. Dat soort mankementen maken een waterlanding extreem moeilijk en dan is het onvergelijkbaar met de Hudson of die crash bij Schiphol afgelopen februari. Daar had het vliegtuig amper snelheid. Terwijl het goed zou kunnen dat in dit geval het vliegtuig heel hard op het water terecht is gekomen.
gr gr
pi_69606984
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Kan zijn, maar dit was nog een redelijk horizontale landing...

Als de piloten de totale controle over het vliegtuig kwijt zijn en het ding gewoon tollend als een baksteen uit de lucht komt flikkeren, ziet de 'landing' er een stuk minder fraai uit.
Hoe waarschijnlijk is een dergelijk scenario?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  maandag 1 juni 2009 @ 17:17:18 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_69606996
quote:
Op maandag 1 juni 2009 @ 17:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Omdat een landing op het water feitelijk net zo hard is als een landing op het land (misschien zelfs wel harder) + je hebt het nadeel dat je kan zinken.
En het luistert nogal nauw hoe je op het water terecht komt. Niet vlak genoeg aan komen vliegen en je duikt zo de zee in. Als een van de vleugels het water raakt dan kantelt dat hele vliegtuig sowieso om. Paar graden kunnen het verschil maken.
(Un)masking for the greater good.
pi_69607019
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

[..]

Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
gr gr
  maandag 1 juni 2009 @ 17:18:43 #71
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_69607041
tvp
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_69607065
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Tja feitelijk gezien kan dat inderdaad. Maar we kunnen hier denk ik niet aannemen dat het vliegtuig nog in opperbeste staat was, want een piloot gaat niet voor de lol ff op het water landen.
Maar dat is geen feit maar een aanname natuurlijk.
Klopt, en bij de vorig genoemde ongelukken deden de piloten dat ook niet voor de lol.
I feel kinda Locrian today
pi_69607086
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

[..]

Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Onzin

Een landing op het water waarbij er een kans is op overlevenden is bijzonder zeldzaam.

Vandaar dat de piloot die z'n toestel landde op de Hudson-rivier werd uitgeroepen tot held. En dat was nog maar een riviertje op een windstille dag. Nu een oceaan.
pi_69607089
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:15 schreef starla het volgende:

[..]

Maar dat weten we dus niet, ik houd het graag bij feiten. Feit: landing op water is 'goed' te overleven.
Je houdt het graag bij feiten? Wat maakt zo'n mooie horizontale noodlanding voor jou een feit dan? Er is immers nog niets bekend, dus voorlopig behoort zelfs mijn verticale doemscenario tot de mogelijkheden. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat er geprobeerd is een noodlanding op het water te maken.
  maandag 1 juni 2009 @ 17:21:28 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_69607130
tvplane
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')