Ik neem aan dat daar wel apparatuur voor is tegenwoordig?quote:Op maandag 1 juni 2009 19:28 schreef XDo het volgende:
[..]
Hoe wou je een vliegtuig vinden dat ergens op 3-8 KM diep in zee ligt?
Probleem zijn die marges. Zo'n toestel kan door problemen al snel kilometers uit koers geraken en als er weinig brokstukken drijven, zal het een hele klus worden het ding op te sporen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Geen idee of zo'n vliegtuig uit elkaar klapt als het op water neerstort, maar dan nog, mocht er wat drijven dan is de kans zeer klein dat dat wordt opgemerkt. Aan de andere kant, er bestaan toch vliegtuigen met een speciaal radarsysteem aan boord waar je van alles en nog wat mee kunt detecteren vanaf grote hoogte? Dus als je de route na vliegt met wat marges, dan heb je nog een kansje?
het ging ook niet om de inhoud, het ging om de toon. Nuttige bijdragen worden voor zover ik weet altijd gewaardeerd op fok, maar niet als het keer op keer op de meest betweterige 'zeggen jullie nou maar niks, want jullie zeggen toch alles fout'-toon gezegd wordt. Ook 'leken' hebben het recht om hun eigen ideeën en theorieën te uiten. We weten gewoon op dit moment nog he-le-maal niks, misschien was het een groot complot en zit het hele vliegtuig iedereen uit te lachen op een onbewoond eilandje met kokosnoten en bananen (God, was het maar zo, wat gun ik het ze dat), en hebben we allemaal ongelijk.....quote:Op maandag 1 juni 2009 19:31 schreef beware_reageerd het volgende:
Tot zo ver en klaar. (jammer want het klopt gewoon tot op de milimeter, maar users die denken wijzer te zijn krijgen gelijk. Hij en ik hebben nog wel contact. Daar hebben wij ONZE site's voor)
Sorry, was dat vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die vliegtuigen allerlei noodstroom en backup systemen hebben? Hoe kan een kortsluiting dan een heel vliegtuig platleggen?
Julien, vandaag 16.03quote:Op maandag 1 juni 2009 19:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9837
quote:Met mij is alles redelijk goed. Lekker zo'n tweede Pinksterdag een dagje naar Disneyland. Kreeg een SMSje van een collega en schrok me kapot. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en ben er helemaal kapot van. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Het komt allemaal zo dichtbij wat het gewoon eng maakt. Ik hou me dan ook bij deze afzijdig van dit topic en van het forum voor een poosje.
Vind het overigens wel top hier op airwork dat er meteen echte bezorgdheid is. Diep respect hiervoor.
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:51 schreef NY_Giant het volgende:
Heeft Henk Westbroek de vlucht ook weer gemist?
Ik zie hem al liggen op z'n zonnebedje op dat tropisch eilandquote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.
Geen getuigen van zeker? Kut voor hem...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en Regilio Tuur staat te zwaaien bij de plek waar hij het vliegtuig heeft gevonden.
Ik moest hardop lachenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zie hem al liggen op z'n zonnebedje op dat tropisch eiland![]()
quote:NEDERLANDER IN VLIEGTUIG
Er zat een Nederlander in het verongelukte Air France toestel. Dit maakte het ministerie van Buitenlandse Zaken zojuist bekend.
Het is chaos op het ministerie, want nog geen tien minuten geleden meldde een woordvoerder dat er 'geen indicatie' was van Nederlandse slachtoffers. Dit ondanks diverse mediaberichten dat er wel degelijk een Nederlander aan boord was.
Ja, hij trekt 't vliegtuig nu naar de Hudson voor wat meer getuigen en aandacht.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Geen getuigen van zeker? Kut voor hem...
Hier de volledige lijst:quote:Op maandag 1 juni 2009 20:05 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens NOS Journaal.
edit: te laat dus.
Tel die getallen eens even op...quote:Op maandag 1 juni 2009 19:57 schreef Nuongirl het volgende:
BNO NEWS CONFIRMS 58 BRAZILIANS, 61 FRENCH, 26 GERMANS, 3 IRISH AND 5 BRITONS AMONG PASSENGERS.
BNO/Twitter
Is het ook. Maar er is nog een kans dat ze het vliegtuig vinden.. Alleen wordt die kans steeds kleiner naarmate de tijd verstrijkt...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:
Is dat niet verschrikkelijk dat de nabestaanden nooit hun familielid/partner kunnen begraven.Je kan dan nooit echt afscheid nemen.Lijkt me best erg deze gedachte.
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Terpentin07 het volgende:
Is dat niet verschrikkelijk dat de nabestaanden nooit hun familielid/partner kunnen begraven.Je kan dan nooit echt afscheid nemen.Lijkt me best erg deze gedachte.
Bennoquote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.
Het wordt inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, 10.000 km2 volgens Benno Baksteen waar het ding kan liggen
En dan moet dat wrak nog geborgen worden...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt wel redelijke zekerheid nu. Dit in tegenstelling tot persoonlijke vermissingen.
Het wordt inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg, 10.000 km2 volgens Benno Baksteen waar het ding kan liggen
OK 1 landgenoot zat in dat vliegtuigquote:Op maandag 1 juni 2009 20:10 schreef donroyco het volgende:
PARIS, France (BNO NEWS) -- Air France has released the following list of nationalities regarding the passengers on board the airliner which crashed in the Atlantic.
* 1 South African
* 26 Germans
* 2 Americans
* 1 Argentinian
* 1 Austrian
* 1 Belgian
* 58 Brazilians
* 5 Britons
* 1 Canadian
* 9 Chinese
* 1 Croatian
* 1 Danish
* 2 Spanish
* 1 Estonian
* 61 French
* 1 Gambian
* 4 Hungarian
* 3 Irish
* 1 Icelandic
* 9 Italians
* 5 Lebanese
* 2 Moroccans
* 1 Dutch
* 3 Norwegians
* 1 Filipino
* 2 Poles
* 1 Romanian
* 1 Russian
* 3 Slovakians
* 1 Swedish
* 6 Swiss
* 1 Turk
Soort Final Destination.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
En uitendelijk weet je waar dat ding ligt, maar moet je alle stukjes nog boven zien te halen.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daar wel apparatuur voor is tegenwoordig?
Wat verschrikkelijk, een Nederlander. Meteen Pinkpop staken! Je kan toch niet naar vrolijke muziek luisteren na zo'n ramp.quote:
Getverquote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
ja, pas maar op, dat zouden ze in NLD wel doen ja.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk, een Nederlander. Meteen Pinkpop staken! Je kan toch niet naar vrolijke muziek luisteren na zo'n ramp.
Toch lijkt me het niet heel gezond door zo'n noodweer vliegen. Echter er omheen vliegen kan ook vast niet altijd. Gelukkig is noodweer hier boven Indonesie vaak van korte duur en klein van omvang, dus dan maar slalommen (wat ik enkele weken geleden deed over Java met een AirAsia toestel).quote:Two Lufthansa jets passed through turbulence before and after a missing Air France plane without incident on Monday, a source with access to data said, leaving experts scrambling to assess the weather's role in the disaster.
Operation "Needle in the Haystack"...quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef aqua10 het volgende:
[ afbeelding ]
The Brazilian Air Force is searching the area with the following Brazilian airplanes:
- 1 Bandeirante (P-95) departed from SSA;
- 1 helicopter Blackhawk (H-60) departed from NAT;
- 1 Bandeirante SR (SC-95) departed from CGR;
- 1 Amazonas (SC-105) departed from CGR;
- 1 helicopter Super Puma (H-34), departed from GIG;
- 1 Hercules (C-130) with the elite rescue team of Brazil Air Force, departed from NAT;
- 1 Hercules (C-130), which departed from LPA, Spain, and is doing the reverse route of the AF plane.
Wedden dat ze wat teruf vinden, als was het maar drijvende lijken, tassen, stoelen, reddings vesten,quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Redelijk wanhopige zoekactie lijkt het wel. Vanuit alle kanten zoeken naar iets wat vrijwel onvindbaar zal zijn.
quote:A Portuguese news organization is reporting that people on the ground received text messages from AF447:
http://jn.sapo.pt/PaginaI(...)x?content_id=1250367
"I love you" or "I'm afraid" were some of the messages from phone to the passengers of the plane of Air France sent their relatives disappeared when they realized that the aircraft had problems.
quote:Brazilian media reports that Luiz Roberto, Michelin's president to South America, was on board the crashed airliner.
Misschien via een voorbij varend schip met zenderquote:Op maandag 1 juni 2009 21:01 schreef aqua10 het volgende:
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fjn.sapo.pt%2FPaginaInicial%2FMundo%2FInterior.aspx%3Fcontent_id%3D1250367&sl=pt&tl=en&hl=en&ie=UTF-8
sinds wanneer hebben gsm's bereik op de atlantische oceaan?
Als dit klopt is het exteem simpel te vinden waar het viegtuig ligt,quote:
Satcom,quote:Op maandag 1 juni 2009 21:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Misschien via een voorbij varend schip met zender
Dat vind ik dan wel weer wat overdreven.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:09 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een heisa zeg, zelfs een speciale nieuwsuitzending.
quote:
quote:Insgesamt waren 24 Nationalitäten an Bord des Unglücksjets, darunter viele Manager, Prominente und Politiker. Zum Beispiel: Pedro Luis Orleans e Braganca (26), Mitglied der ehemaligen brasilianischen Königsfamilie, Adriana Francisco S. (40), Assistent des Petrobras-Boss, Giovanni Batista L., Bürgermeister aus Trento, Luiz Roberto A., Präsident von Michelin.
Wat een misselijke woordkeuze zegquote:
Ik zou alles lekker heel letterlijk nemen, je snapt precies wat ik bedoelquote:Op maandag 1 juni 2009 21:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een misselijke woordkeuze zeg
"belangrijk"... ja, véél belangrijker dan het plebs dat ook op dit vliegtuig zat.
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:12 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik zou alles lekker heel letterlijk nemen, je snapt precies wat ik bedoel
Maar nog dommer zijn mensen die het te letterlijk nemen, je weet precies wat hij bedoelt.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:18 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:quote:Op maandag 1 juni 2009 21:07 schreef Tourniquet het volgende:
Volgens mij is het helemaal nog niet gebruikelijk dat je met je eigen mobiel kan bellen/sms-en in vliegtuigen. Of heeft Air France dat al wel ingevoerd?
Klinkt erg Nederlands...quote:Confirmed names so far:
Adriana Francisco Sluijs,
Antonio Gueiros,
Christin Pieraerts,
Erich Heine,
Giovanni Batista Lenzi,
Letícia Chem,
Luigi Zortea,
Luiz Roberto Anastácio,
Marcelo Parente & his wife,
Nelson Marinho Filho,
Pedro Luis de Orleans e Bragança (he's a prince)
Rino Zandonai,
Roberto Corrêa Chem,
Vera Chem
Nee, ik wijs mensen op een domme uitspraak. Als je iets anders bedoelt, zet het er dan ook anders neer. De post van de betreffende poster duidt wel degelijk op de "belangrijkheid" van die hoge heren.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar nog dommer zijn mensen die het te letterlijk nemen, je weet precies wat hij bedoelt.
Het zou wel een man zijn, begreep ik. Adriana klinkt vrouwelijk...quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:
Air France laat mobiel bellen aan boord toe
van airliners.net:
[..]
Klinkt erg Nederlands...
In 2001 kon het al (9/11)quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Air France dat al ingevoerd:
Air France laat mobiel bellen aan boord toe
van airliners.net:
[..]
Klinkt erg Nederlands...
Dat is Adriana Francisco Sluijs, 40, PR-dame van Petrobras. Zou de Nederlander kunnen zijn, ze heeft iig wel nederlandse voorouders.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Het zou wel een man zijn, begreep ik. Adriana klinkt vrouwelijk...
Stel je aan zegquote:Op maandag 1 juni 2009 21:18 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar ik vind het altijd erg dom als mensen zulke uitspraken doen.
het kan ook de Belg zijn natuurlijk....quote:Op maandag 1 juni 2009 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is Adriana Francisco Sluijs, 40, PR-dame van Petrobras. Zou de Nederlander kunnen zijn, ze heeft iig wel nederlandse voorouders.
Ik denk niet dat hij het is.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:26 schreef lipboutje het volgende:
deze sluijs?
http://advds.hyves.nl/?ref=sr
quote:Op maandag 1 juni 2009 16:39 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er was mogelijk ook een hamster aan boord.
Dat kan ook idd.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
het kan ook de Belg zijn natuurlijk....
quote:
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.phpquote:Nationalities of the passengers onboard AF 447
Brazil: 80
France: 76
Germany: 18
Italy: 9
US: 6
China: 5
Hungary: 4
Spain: 2
UK: 2
Morocco: 2
Ireland: 2
Angola: 1
Argentina: 1
Austria: 1
Belgium: 1
Iceland: 1
Philippines: 1
Norway: 1
Poland: 1
Romania: 1
Russia: 1
Slovakia: 1
Sweden: 1
Turkey: 1
Dubbel paspoort?quote:Op maandag 1 juni 2009 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
Wel raar dat op andere lijsten van de pers geen Nederlanders staan:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.php
Ik neem aan dat ze de nationaliteit gebruiken waarmee je incheckt ofzo?quote:
mee eens.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:40 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Uhm.... dan ben ik nog maar een keer de zeikerd, maar je gaat hier toch geen foto plaatsen van iemand waarvan je totáál niet weet of het die persoon op de lijst betreft?!
Een paar posts boven je wordt nog gesuggereerd dat het om een PR-dame gaat die Sluys heet.
Zo'n ongeluk gebeurt eens op de honderduizend vluchten, dus juist nu zou ik makkelijker het vliegtuig instappenquote:Op maandag 1 juni 2009 21:39 schreef mafkees01 het volgende:
Nou lekker dit zeg. Pa pakt zometeen ook weer het vliegtuig van air-france KLM. Moet er niet aan denken.
Hoop dat het enigszins meevalt, alhoewel ik er weinig hoop in heb...
Hmm, ik denk dat deze lijst verouderd is, op het Marokkaanse nieuws werd net gezegd dat er 3 dode Marokkanen waren, dus kennelijk is er een update geweest.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
Wel raar dat op andere lijsten van de pers geen Nederlanders staan:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)1-06-2009-533641.php
En een Belg was dan VanderSluijs geweest gok ik.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, en het is trouwens Sluijs volgens die lijst, geen van der Sluijs....
pfff net alsof dat wat moet uitmaken ; ook al was je een "eenvoudige" loodgieter of zo iets ;quote:
begrijp ik ook niet zo, ik vermoed dat het nog te vroeg is voor grapjesquote:Op maandag 1 juni 2009 21:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat een commotie om een willekeurige foto met eenPI.
Triest einde voor de beste man.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:05 schreef aqua10 het volgende:
Confirmed names
...
10) Leonardo Leonardo Veloso Dardengo, oceanographer;
...
Ik vind de woordkeuze niet verkeerd. Op een vlucht met "Veel belangrijke mensen" lijkt mij de mogelijkheid van een aanslag groter. In ieder geval niet zomaar uit te sluiten!quote:Op maandag 1 juni 2009 21:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wat een misselijke woordkeuze zeg
"belangrijk"... ja, véél belangrijker dan het plebs dat ook op dit vliegtuig zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |