abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69609027
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Weet je wat ik irritant vind? Mensen zoals jij die denken wat te weten en dan volledige bullshit verkondigen. Dus ik corrigeer je gewoon, opdat mensen die dit meelezen er misschien nog wat van opsteken, ipv jouw onzin geloven.
Raar dat ik niet de enige ben die zo over jou denkt. Je kunt geen post doen zonder iemand voor "dom" uit te maken en hem uit te lachen. Als je echt zo slim was als je denkt dat je bent dan had je het wel op een andere manier verteld. Je bent gewoon een sociaal wrak die niet kan communiceren met mensen.
pi_69609069
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zitten heel wat verschillen in het aerodynamisch ontwerp van een straaljager en een passagiersvliegtuig
Dat er verschillen zitten in het aerodynamische ontwerp tussen straaljagers en passagiersvliegtuigen, oké.

Maar probeer je nu te beweren dat het aerodynamische ontwerp van een zelfgevouwen papieren vliegtuigje béter vergelijkbaar is met een Airbus dan dat van een straaljager?
pi_69609089
Vliegtuig kan op veel mogelijke manieren naar beneden afhankelijk van de schade en stand van besturingskleppen.
*****Kraak........
  maandag 1 juni 2009 @ 18:31:21 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_69609094
Kan het weer ontopic? De rest mag in een topic over aerodynamica in WFL.
pi_69609097
-zie post hierboven-

[ Bericht 95% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:32:09 ]
pi_69609159
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:30 schreef Omniej het volgende:

[..]


[..]

Dat er verschillen zitten in het aerodynamische ontwerp tussen straaljagers en passagiersvliegtuigen, oké.

Maar probeer je nu te beweren dat het aerodynamische ontwerp van een zelfgevouwen papieren vliegtuigje béter vergelijkbaar is met dat van een Airbus dan dat van een straaljager?
Hetzelfde effect van een standaard papieren vliegtuigje laat zien zou ook optreden bij een Airbus inderdaad. Een straaljager zoals de F16, kan in een unrecoverable spin komen waarin de romp horizontaal blijft en bijna verticaal naar beneden valt (een straaljager is dan ook niet ontworpen om stabiel te zijn, zoals een passagiersvliegtuig). Bij een passagiersvliegtuig is dit zo goed als onmogelijk, tenzij je wel hele absurde capriolen uithaalt, maar zelfs dan, vanaf 10km hoogte zou je dat moeten kunnen corrigeren.
pi_69609180
Wat Lightning zegt
pi_69609181
Wat gebeurd er als bliksem een vliegtuig raakt?
http://www.scientificamer(...)happens-when-lightni (Engels)
pi_69609190
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Kan zijn dat de bemanning nog een ACARS (electronisch tekstbericht) heeft verstuurd naar Parijs.
Die is automatisch verstuurd, naar ik heb begrepen.
  maandag 1 juni 2009 @ 18:35:59 #160
3185 Adelante
To let it go now
pi_69609211
quote:
Communiqué N° 4

Air France adresse ses sincères condoléances aux familles et aux proches des passagers et membres d’équipage qui se trouvaient à bord du vol AF 447 du 31 mai 2009, disparu entre Rio de Janeiro et Paris-Charles de Gaulle.

Air France met tout en ½uvre pour soutenir les familles et les proches : une assistance psychologique a été mise en place à l’aéroport de Paris-Charles de Gaulle 2 et à l’aéroport de Rio de Janeiro. Elle est composée de médecins et de psychologues ainsi que de volontaires de la compagnie, spécialement formés.

La compagnie a également mis en place un numéro d’appel spécial à l’attention des familles des passagers. Elle les informe, à leur demande, de l’éventuelle présence à bord d’un proche.
Air France geeft uiting van haar condoleances.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_69609257
-Klaar nu, volgende die met dit offtopic gezwam doorgaat heeft een ban.-

[ Bericht 86% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:38:33 ]
pi_69609277
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.
pi_69609290
Ik vind het vreemd dat ze in deze tijd nog steeds niet weten waar het toestel nou ligt.
pi_69609291
Disparu is echt een naar woord.
Inmiddels is het hopen op een wonder, nu er al bijna 12 uur geen spoor van het vliegtuig is.
pi_69609302
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:38 schreef Hoppy het volgende:

[..]

We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.
Jawel, jawel...je hebt gelijk, maar dan moet de info wel correct zijn, niet dan?
pi_69609304
- tot over 48 uur -

[ Bericht 40% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:40:46 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 18:39:24 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_69609307
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:38 schreef Hoppy het volgende:

[..]

We zijn het allemaal zat. Dit is een info-topic. Geen kijken-wie-de-grootste-pik-heeft-topic.
Precies, klaar nu.
pi_69609341
Mooi zo, remlof

Goed, wat ik vreemd vind is dat er zo weinig nieuws naar buiten komt. Mja, aantal passagiers etc. Maar men kan niet zeggen op welk tijdstip en waar het vliegtuig ws. zou zijn gecrasht.
  maandag 1 juni 2009 @ 18:41:51 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_69609381
edit
Haters everywhere but I don't really care.
pi_69609396
Goede actie remlof

Hoe is het weer nu dan in dat gebied ? Misschien dat dit ook de zoekactie moeilijker maakt ?
<>
pi_69609397
-dat mag in [NWS FB] Feedback met SCH als Meki -

[ Bericht 81% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:43:40 ]
pi_69609558
Iemand die er familie, vrienden of andere verwanten aan boord had?
pi_69609560
Volgens de gazet van Antwerpen zijn er Nederlanders aan boord :

18:36 Update De Airbus van Air France die rond 8 uur Belgische tijd van de radar verdween ter hoogte van de Braziliaanse kust is waarschijnlijk "neergebliksemd". Dat meldt de Franse luchtvaartmaatschappij.


Het toestel had nog een automatische boodschap gestuurd vooraleer het contact verloren ging. Er is sprake van een "panne van het elektrisch circuit". Er waren 216 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord, waaronder Fransen, Britten, Brazilianen, Italianen, Duitsers, Marokkanen, Amerikanen, Chinezen, Ieren en Nederlanders. Het gaat om 126 mannen, 82 vrouwen, zeven kinderen en een baby.




Het is niet duidelijk of er ook Belgen aan boord waren. Vier passagiers hadden Brussel-Zuid als eindbestemming. Er werden twee noodnummers geopend. Het nummer 0033/1.57.02.10.55 is bereikbaar vanuit het buitenland.
pi_69609568
-doei-

[ Bericht 49% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:48:37 ]
pi_69609616
Volgens nos teletekst zijn er belgen aan boord, nederlanders is nog niet bekend.
Teletekst pagina 131.
  maandag 1 juni 2009 @ 18:48:36 #176
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69609621
ik blijf het volgen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_69609659
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:46 schreef master111 het volgende:
Iemand die er familie, vrienden of andere verwanten aan boord had?
Op een ander forum zit een piloot die bij AF op een A330 vliegt. Hij heeft zich daar nog niet laten zien.

Edit: inmiddels dus wel
  maandag 1 juni 2009 @ 18:55:15 #178
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69609823
Met een filmpje van een persconferentie. Geen idee of die al voorbij gekomen is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 1 juni 2009 @ 18:57:54 #179
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_69609907
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:48 schreef Dos37 het volgende:
ik blijf het volgen
amen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  maandag 1 juni 2009 @ 18:58:50 #180
3185 Adelante
To let it go now
pi_69609930
quote:
18h56 : deux Français racontent qu'ils ont raté le vol Rio-Paris. "C'est miraculeux, on aurait dû être dans l'avion", explique Claude Jaffiol et son épouse qui avaient fait "des pieds et des mains" pour embarquer, mais l'avion était plein.
Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 1 juni 2009 @ 19:01:15 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69610003
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:07 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, of die landing op het Hudson....

Die Hudson-crash was voor het eerst dat het gelukt was om met zo'n groot toestel op het water te landen.
Let wel: rustig water. Met een paar meter golf zit een glijlanding er niet in, dan heeft de eerste golf het effect van een berg zand waar je met de neus in vliegt.
Maar gezien het spontaan verdwijnen, zal er weinig sprake zijn geweest van een gecontroleerde noodlanding
censuur :O
pi_69610030
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken
Dan ben je echt blij.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:05:04 #183
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69610124
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dan ben je echt blij.
Hier tegenover staan natuurlijk altijd de mensen die hun vorige vlucht gemist hebben, en daardoor in dit toestel zaten... (maar deze mensen hoor je niet meer)
censuur :O
pi_69610157
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Op een ander forum zit een piloot die bij AF op een A330 vliegt. Hij heeft zich daar nog niet laten zien.
Linkje?
I had a signature once. It was awful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 juni 2009 @ 19:06:28 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69610169
Betekent buiten radarbereik ook buiten radiobereik? Ik begrijp uit de berichten dat er geen radiocontact meer is geweest en ik vraag me af of dat komt doordat er geen bereik was op die plek of omdat er door die kortsluiting wellicht geen radiocontact meer mogelijk was.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 juni 2009 @ 19:07:33 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69610202
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die Hudson-crash was voor het eerst dat het gelukt was om met zo'n groot toestel op het water te landen.
Let wel: rustig water. Met een paar meter golf zit een glijlanding er niet in, dan heeft de eerste golf het effect van een berg zand waar je met de neus in vliegt.
Maar gezien het spontaan verdwijnen, zal er weinig sprake zijn geweest van een gecontroleerde noodlanding
Kortsluiting, waardoor de piloten de macht over de cockpit kwijtraakten.

Ik weet niet of dat toestel van Air France zo min of meer letterlijk uit de lucht kwam vallen als dat van Turkish Airlines.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:08:11 #187
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69610227
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

Het lijkt er op of de eerste berichten van de gezegenden die de vlucht hebben gemist ook opduiken
Wrang. Maar wel voer voor de prachtigste boeken, films en verhalen natuurlijk.
Intelligent, but fucked up.
pi_69610253
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:06 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Linkje?
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9837
  maandag 1 juni 2009 @ 19:11:09 #189
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69610322
Er wordt steeds meer bekend over de passagiers, maar is er al een lijst vrijgegeven?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 1 juni 2009 @ 19:11:48 #190
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69610342
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:06 schreef Rewimo het volgende:
Betekent buiten radarbereik ook buiten radiobereik? Ik begrijp uit de berichten dat er geen radiocontact meer is geweest en ik vraag me af of dat komt doordat er geen bereik was op die plek of omdat er door die kortsluiting wellicht geen radiocontact meer mogelijk was.
Boven de Atlantische Oceaan gaat de communicatie via HF (korte golf). Er vindt tijdens een oversteek echter weinig communicatie plaats tussen ATC en vliegtuig.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 1 juni 2009 @ 19:16:42 #191
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69610519
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kortsluiting, waardoor de piloten de macht over de cockpit kwijtraakten.

Is het niet zo dat die vliegtuigen allerlei noodstroom en backup systemen hebben? Hoe kan een kortsluiting dan een heel vliegtuig platleggen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 juni 2009 @ 19:18:08 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69610568
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Boven de Atlantische Oceaan gaat de communicatie via HF (korte golf). Er vindt tijdens een oversteek echter weinig communicatie plaats tussen ATC en vliegtuig.
Dus het was op zich niet vreemd dat er geen berichten kwamen. Maar je zou toch verwachten dat de bemanning de radio wel zou gebruiken als er iets mis was. Daarom vroeg ik me af of die kortsluiting misschien heeft gezorgd dat er geen radioverkeer meer mogelijk was. Omdat er geen SOS of iets dergelijks is ontvangen, alleen die naar ik begrijp automatische boodschap van het vliegtuig zelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_69610601
A Air France informou nesta segunda-feira (1) no Rio de Janeiro que há 80 passageiros brasileiros no voo AF 447, que desapareceu no Oceano Atlântico com 228 pessoas a bordo -216 passageiros e 12 tripulantes. Os números são provisórios, segundo
Jorge Assunção, gerente da empresa no Rio de Janeiro.

Segundo a companhia, também estariam a bordo 73 passageiros franceses, 18 alemães, 9 italianos, 6 americanos, 4 húngaros, 5 chineses, 2 espanhóis, 2 ingleses, 2 marroquinhos, 2 irlandeses, 1 angolano, 1 belga, 1 turco, 1 norueguês, 1 russo, 1 eslovaco, 1 austríaco, 1 argentino, 1 polonês, 1 romeno, 1 sueco, 1 islandês e 1 filipino.

Entre os 12 tripulantes, havia brasileiros e franceses, ainda segundo a empresa.


geen nederlanders dus
  maandag 1 juni 2009 @ 19:20:50 #194
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_69610648
Het ziet er niet naar uit dat de passagiers/crew dit overleefd hebben. En verder vind ik het vreemd (en 'n beetje beangstigend) dat dat vliegtuig nog steeds niet gevonden is...
Hallon!
  maandag 1 juni 2009 @ 19:21:07 #195
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69610660
quote:
Paris, FRANCE (BNO NEWS) -- Air France was incorrectly quoted in Brazilian news reports on Monday, apparently saying that details from the passenger list of Air France flight 447 had been released, a spokesman told BNO News.

According to several Brazilian news reports, which quoted Air France and was picked up by several international news organizations, the plane was carrying a total of 76 French, 18 Germans, 9 Italians, 6 Americans, 5 Chinese, 4 Hungarian, 2 Spanish, 2 British, 2 Moroccans and 2 Irish. One citizen from each of the following countries were also said to be on board: Angola, Argentina, Belgium, Iceland, Philippines, Norway, Poland, Romania, Russia, Slovakia, Sweden, Austria and Turkey.

A spokesman for Air France, however, told BNO News that the reports came from an "invalidated" Air France statement, which had not been confirmed. Information on the passengers was said to be released soon, according to the spokesman, who stressed the numbers were incorrect. "The situation is a big confuse," he added.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 1 juni 2009 @ 19:23:39 #196
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_69610737
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_69610798
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:23 schreef XDo het volgende:
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden.
Hij zal best gevonden gaan worden ik denk alleen niet dat ze het vliegtuig ooit naar boven gaan halen. Misschien alleen de zwarte doos.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:26:24 #198
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_69610823
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:20 schreef BlueMage het volgende:
Het ziet er niet naar uit dat de passagiers/crew dit overleefd hebben. En verder vind ik het vreemd (en 'n beetje beangstigend) dat dat vliegtuig nog steeds niet gevonden is...
Als het inderdaad in de Oceaan is terecht gekomen, kan het nog wat langer duren . Ik hoop het andere, dat ze het nog vandaag kunnen vinden.
Want dan hebben ze ook een zekerheid, en kunnen (want, wie overleefd zolang in het koude water van de oceaan?) ze de passagiers gaan identificeren...
  maandag 1 juni 2009 @ 19:28:02 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_69610883
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:23 schreef XDo het volgende:
Grote kans dat het vliegtuig helemaal nooit meer gevonden gaat worden.
Daar zat ik ook al aan te denken. Geen idee of zo'n vliegtuig uit elkaar klapt als het op water neerstort, maar dan nog, mocht er wat drijven dan is de kans zeer klein dat dat wordt opgemerkt. Aan de andere kant, er bestaan toch vliegtuigen met een speciaal radarsysteem aan boord waar je van alles en nog wat mee kunt detecteren vanaf grote hoogte? Dus als je de route na vliegt met wat marges, dan heb je nog een kansje?
  maandag 1 juni 2009 @ 19:28:09 #200
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_69610889
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij zal best gevonden gaan worden ik denk alleen niet dat ze het vliegtuig ooit naar boven gaan halen. Misschien alleen de zwarte doos.
Hoe wou je een vliegtuig vinden dat ergens op 3-8 KM diep in zee ligt?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')