abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69608474
Aha, hij gaat spinnen en daardoor wordt de versnelling veel te groot.
gr gr
  maandag 1 juni 2009 @ 18:09:00 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_69608479
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef donroyco het volgende:

[..]
Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst?
pi_69608485
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hmm door bliksem? Daar kan zo een vliegtuig toch gewoon tegen?
Bliksem was ook mijn eerste gedachte maar daar moet het vliegtuig gewoon tegen kunnen.
pi_69608517
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:05 schreef Omniej het volgende:

[..]

Te lui om een vliegtuigje te vouwen, maar waarschijnlijk zal het vliegtuig weer redelijk horizontaal komen te liggen en gaan spinnen. 't Zelfde effect als bij een vliegtuig dat stallt, zeg maar.
Juist. En als je op zo'n moment geen motorvermogen meer hebt dan ben je op 10 km hoogte al ten dode opgeschreven.
pi_69608537
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hmm door bliksem? Daar kan zo een vliegtuig toch gewoon tegen?
Normaal wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69608541
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.
Dat dus.
  maandag 1 juni 2009 @ 18:14:39 #132
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69608608
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst?
Niet dat ik weet..

Press-releases
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_69608639
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Een papieren vliegtuig is heel iets anders dan een A330. Als je het gewicht van beide bekijkt dan is een papieren vliegtuigje in verhouding veel lichter en dus beter geschikt om te zweven. Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.
Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Dat is niet zo, zolang er vleugels op een vliegtuig zitten.
Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.

pi_69608690
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Juist. En als je op zo'n moment geen motorvermogen meer hebt dan ben je op 10 km hoogte al ten dode opgeschreven.
Bull-shit.
pi_69608791
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.

-niet doen-

Fijn dat jij lessen aerodynamica hebt gehad maar verder heb je duidelijk geen verstand van een vliegtuig. Als een vliegtuig in een stall zit en als een baksteen naar beneden valt dan ben jij een knappe piloot als jij hem zonder motorvermogen eruit krijgt. Je krijgt op zo'n moment de neus namelijk niet naar beneden.

[ Bericht 7% gewijzigd door remlof op 01-06-2009 18:21:13 ]
pi_69608801
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Bull-shit.
Hou nou 's op man!
pi_69608813
Dit soort vliegtuigen zijn ontworpen om stabiel te zijn. De horizontale stabilo's hebben daarom ook een minder grote invalshoek dan die van de gewone vleugels. Bij een stall, stallen dus eerst de gewone vleugels. Omdat de horizontale stabilo's een kleinere invalshoek hebben, stallen deze nog niet, gevolg: Achter bij de staart genereren de horizontale stabilo's nog wel lift: staart komt omhoog, neus gaat omlaag: vliegtuig duikt weer snelheid aan.
pi_69608823
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.


Gebeurt er met een Airbus niet iets vergelijkbaars als met deze straaljager in onderstaand filmpje dan?



Rond de 12 sec. komt het vliegtuig in een stall en 'valt' spinnend naar beneden. Dit filmpje is natuurlijk van een of andere vliegshow ofzo (ik kon geen betere vinden), maar de manier waarop het ding spint tijdens zijn val lijkt me vergelijkbaar met de manier waarop een Airbus naar beneden zou moeten komen zetten? Met als enige verschil dat deze straaljager nog motorvermogen heeft en weer makkelijk recht getrokken kan worden, maar als de motoren van een Airbus naar de kloten zijn, valt er weinig meer te corrigeren lijkt me. (ik noem maar even een mogelijk scenario)
  maandag 1 juni 2009 @ 18:21:21 #139
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69608825
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah, ze hebben eindelijk de passagierslijst?
Die lijsten zijn er al lang, alleen worden die nog niet bekend gemaakt. Het vertrekstation (Rio) heeft sowieso een lijst met wie er aan boord gegaan is. Lijkt mij dat de autoriteiten eerst de familieleden op de hoogte willen brengen, voordat de media de lijsten te zien krijgen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69608830
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 01-06-2009 19:08:37 ]
pi_69608851
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Gebeurt er met een Airbus niet iets vergelijkbaars als met deze straaljager in onderstaand filmpje dan?



Rond de 12 sec. komt het vliegtuig in een stall en 'valt' spinnend naar beneden. Dit filmpje is natuurlijk van een of andere vliegshow ofzo, maar de manier waarop het ding spint tijdens zijn val lijkt me vergelijkbaar met de manier waarop een Airbus naar beneden zou moeten komen zetten? Met als enige verschil dat deze straaljager nog motorvermogen heeft en weer makkelijk recht getrokken kan worden, maar als de motoren van een Airbus naar de kloten zijn, valt er weinig meer te corrigeren lijkt me. (ik noem maar even een mogelijk scenario)
Er zitten heel wat verschillen in het aerodynamisch ontwerp van een straaljager en een passagiersvliegtuig
pi_69608871
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:20 schreef Hoppy het volgende:

[..]

Hou nou 's op man!
Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
pi_69608876
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:15 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Gast... ik heb lessen aerodynamica gehad, jij duidelijk niet.
Als een vliegtuig gaat duiken, gaat er meer airflow over de vleugels waardoor deze meer lift genereren. Resultaat: De neus komt weer omhoog.
Waarom zou een A330 nou ineens gaan tollen? Daar ging het toch ook niet om? Het ging erom dat iemand beweerde dat ie verticaal naar beneden zou kunnen vliegen. Dat is niet zo, zolang er vleugels op een vliegtuig zitten.
Als je geen motorvermogen hebt en je zit in een stall op 10km hoogte, heb je nog minuten lang de tijd om dit gewoon te corrigeren.

Als het vliegtuig recht naar beneden zou gaan gaan de vleugels inderdaad voor (horizontale) lift zorgen. Maar dan ligt het aan het massamiddelpunt van het vliegtuig welke kant de neus op gaat wijzen.

Dus de vraag, waar ligt het massamiddelpunt van een vliegtuig? Als het achter de vleugels ligt, gata het vliegtuig in theorie inderdaad weer recht, maar het gaat hier om zulke grote massa's en snelheden, dus ik weet niet in hoeverre deze theorie nog klopt dan.
gr gr
  maandag 1 juni 2009 @ 18:23:25 #144
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69608887
quote:
Op maandag 1 juni 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Op verschillende sites lees ik dit:
[..]

Maar hoe is men erachter gekomen dat er kortsluiting optrad dan?
Kan zijn dat de bemanning nog een ACARS (electronisch tekstbericht) heeft verstuurd naar Parijs.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 1 juni 2009 @ 18:24:10 #145
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69608913
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Doe dat dan eens op een normale manier. Bij de TK crash kon je dat al niet, en nu blijkbaar nog steeds niet.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69608926
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Omdat je een betweter bent. Vroeger of nog steeds vaak gepest of niet?
Je bent bloed irritant.
pi_69608933
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ophouden? Waarom? Als iemand hier gewoon dikke bullshit loopt te vertellen, mag ik best zo'n gast corrigeren.
Doe ff normaal.
pi_69608934
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:22 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Als het vliegtuig recht naar beneden zou gaan gaan de vleugels inderdaad voor (horizontale) lift zorgen. Maar dan ligt het aan het massamiddelpunt van het vliegtuig welke kant de neus op gaat wijzen.

Dus de vraag, waar ligt het massamiddelpunt van een vliegtuig? Als het achter de vleugels ligt, gata het vliegtuig in theorie inderdaad weer recht, maar het gaat hier om zulke grote massa's en snelheden, dus ik weet niet in hoeverre deze theorie nog klopt dan.
Het vliegtuig gaat gewoon weer recht vliegen, ze zijn stabiel, zo zijn ze ontworpen. Mja, sommige mensen hier begrijpen dat niet en zeggen dan dat ik moet ophouden
pi_69608956
quote:
Op maandag 1 juni 2009 18:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Omdat je een betweter bent. Vroeger of nog steeds vaak gepest of niet?
Je bent bloed irritant.
Weet je wat ik irritant vind? Mensen zoals jij die denken wat te weten en dan volledige bullshit verkondigen. Dus ik corrigeer je gewoon, opdat mensen die dit meelezen er misschien nog wat van opsteken, ipv jouw onzin geloven.
En nee, nog nooit gepest, ik snap ook niet waarom je daarover moet beginnen. Je moet gewoon niet zo eigenwijs jouw eigen onzin geloven en posten als je het eigenlijk niet weet. En dan moet je al helemaal niet moeilijk doen als iemand je corrigeert. Kun je niet tegen kritiek ofzo?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lightning_NL op 01-06-2009 18:38:34 ]
pi_69609024
Volgens mij zijn we in dit topic elkaar op de hoogte aan het houden van de crash, en niet om ruzie te maken over hoe die is neergestort.
Beter verdoe je je tijd aan het opzoeken van wat nieuws dan dat je hier onzin gaat posten.
Misschien vind je dit wel onzin maar geen ruzie maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')