Oh kom op....quote:Op maandag 1 juni 2009 17:25 schreef starla het volgende:
[..]
Moet ik nu echt de opmerking 'begrijpend lezen valt niet voor iedereen mee' maken? Ik reageerde op een andere gebruiker die stelde dat je niet moest aannemen dat er overlevenden zijn omdat landingen op water funest zouden zijn. Dan gebruikt diegene als voorbeeld een vliegtuig dat op water landt waarbij 50 mensen het ongeluk overleefden. Met andere woorden (feit): een landing op het water is te overleven (zie ook voorgaande post van landing op het Hudson).
Dérgelijke landingen (zoals die in het filmpje en op de Hudson) zijn te overleven ja. Het enige wat ik jou duidelijk probeer te maken is dat niet elke waterlanding op deze manier verloopt, en een vliegtuig dus ook nog wel eens loodrecht naar beneden kan duiken. Dát overleef je niet.quote:Hóe dit desbetreffende vliegtuid van Air France landde en wát de aanleiding was doet niets af aan het feit dat dergelijke landingen te overleven zijn.
Nou, dat is toch precies wat ik de hele tijd al zeg?quote:Dat die kans zeer onwaarschijnlijk is (...), volledig verlies over controle etc.) is inderdaad aannemelijker dan een scenario waarbij alle passagiers op een vleugel ronddobberen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_boord___.html?p=1,1quote:Zaten er Nederlanders aan boord?
onze redactie internet
AMSTERDAM - Weet u misschien of zich Nederlanders bevonden aan boord van het vermiste en vermoedelijk verongelukte Air France toestel, laat ons dat dan weten. Vermoedt u dus dat een familielid of kennis van u zich aan boord van de airbus die van Rio de Janeiro onderweg was naar Parijs heeft bevonden, laat ons dat dan weten. U kunt ons dat melden via de e-mail op reageer@telegraaf.nl.
Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik ben wellicht iets optimistischer dan jijquote:Op maandag 1 juni 2009 17:40 schreef Omniej het volgende:
verhaal
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:41 schreef JohnDDD het volgende:
Als het vliegtuig op 10km hoogte recht naar beneden is gedoken was iedereen voor de klap al lang buiten bewustzijn.
het vliegtuig is dus niet opeens van de rader verdwenen, maar hij vloog in een gebied waar geen radarverkeer mogelijk is. Pas op het moment dat het vliegtuig daaruit zou moeten zijn gekomen kwamen ze erachter dat het vliegtuig niet op die positie was.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef IkWilbert het volgende:
nog steeds niets bekend? Toch raar dat zo'n vliegtuig opeens van de aardbodem verdwijnt....
Shock lijkt me (ook).quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Waarschijnlijk wel, aangezien het woord 'citizens' gebruikt wordt. Braziliaanse staatsburgers, dus...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:41 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Lijkt me sterk dat Brazilië Air France gaat tegenspreken, dus misschien werd er over brazilianen gesproken?
Onbestuurbaar als een pijl recht naar beneden vanaf 10km is sowieso onmogelijkquote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Nja, er verdwijnen dagelijks duizenden vliegtuigen van de aardbodem, dus zo vreemd is dat nu ook weer nietquote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef IkWilbert het volgende:
nog steeds niets bekend? Toch raar dat zo'n vliegtuig opeens van de aardbodem verdwijnt....
Dat Gordon naakt een single gaat opnemen met Jordy van Loon?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:42 schreef Stephan1237 het volgende:
Hopelijk komt er meer informatie, ik vrees het ergste
Ok, dank voor de updatequote:Op maandag 1 juni 2009 17:51 schreef Tiemie het volgende:
[..]
het vliegtuig is dus niet opeens van de rader verdwenen, maar hij vloog in een gebied waar geen radarverkeer mogelijk is. Pas op het moment dat het vliegtuig daaruit zou moeten zijn gekomen kwamen ze erachter dat het vliegtuig niet op die positie was.
Vraag ik me ook wel af ja. Als 't goed is raak je pas buiten bewustzijn bij zo'n 9g namelijk...quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik geloof je helemaal, maar wat is dan de oorzaak van het buitenbewust zijn raken?
Als het vliegtuig recht naar beneden valt krijg je verticaal maximaal 1g op je toch?
Of wordt de snelheid dan zo groot dat heel het vliegtuig begint te schudden en je dan teveel g op je krijgt?
Met "recht naar beneden" bedoelde hij gewoon een vrije val denk ik.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Onbestuurbaar als een pijl recht naar beneden vanaf 10km is sowieso onmogelijkTenzij de vleugels zijn afgebroken natuurlijk.
de fok clown in actiequote:Op maandag 1 juni 2009 17:54 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Nja, er verdwijnen dagelijks duizenden vliegtuigen van de aardbodem, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet
Ligt helemaal aan de 'onset-rate' en de lengte.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vraag ik me ook wel af ja. Als 't goed is raak je pas buiten bewustzijn bij zo'n 9g namelijk...
[..]
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurtquote:Met "recht naar beneden" bedoelde hij gewoon een vrije val denk ik.
Te lui om een vliegtuigje te vouwen, maar waarschijnlijk zal het vliegtuig weer redelijk horizontaal komen te liggen en gaan spinnen. 't Zelfde effect als bij een vliegtuig dat stallt, zeg maar.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
Een papieren vliegtuig is heel iets anders dan een A330. Als je het gewicht van beide bekijkt dan is een papieren vliegtuigje in verhouding veel lichter en dus beter geschikt om te zweven. Als zo'n A330 gaat tollen dan ben je de macht over het toestel kwijt. Als je geen motorvermogen meer hebt en je zit in een stall dan kun je het ook wel vergeten.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Vouw een papieren vliegtuigje, en gooi 'm eens van enkele verdiepingen hoog rechtstandig naar beneden en zie wat er gebeurt
quote:Reuters: Chairman of German steelmaker ThyssenKrupp's Brazil unit CSA was on board crashed airliner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |