abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:11:18 #1
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68996130
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #21

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro (in Nederland en België dus 100.000 euro). Inmiddels is in Europa afgesproken dat eind 2010 alle lidstaten verplicht een dekking bieden van 100.000 euro.

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 20 maart 2009**:

Rente van de Europese Centrale Bank per 20 maart 2009**:

** Bovenstaande yield-curve en rente van de ECB worden niet automatisch geüpdate. De meest aktuele grafieken zijn hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 30

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden

-Break-
Ik heb de OP zo neergezet, klopt alles?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:14:16 #2
188877 Stupendous76
pi_68996257
En de laatste posts van het vorige topic:
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
Simpel gezegd, een bank hoeft maar iets van 10% van het vermogen ook daadwerkelijk in kas te hebben. Als je dus 1000 euro ontvangt kun je 10000 euro uitlenen. Hierover kun je rente vragen. Dit is natuurlijk heel simpel gesteld maar zo zit het ongeveer in elkaar.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je moet 1000o euro in kas hebben om 10000 euro te kunnen uitlenen, 10% daarvan moet EIGEN VERMOGEN zijn, 9000 mogen DEPOSITOS zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat je over 10000 euro rente beurt, maar slechts over 1000 euro rente moet betalen

Ik begrijp wel waarom dit een lange crisis wordt: met een negatieve rentemarge kun je geen winst maken, en de hefboom van de leverage (10x in jouw voorbeeld) maakt het verlies alleen erger.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dus de maatregelen om 'de crisis' tegen te gaan zijn er alleen om de bevolking te laten geloven dat het systeem correct is? Want het argument was dat de banken onderling elkaar niet meer vertrouwden en geen geld meer leenden.
Repent, Pray, Forgive
pi_68996408
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je moet 1000o euro in kas hebben om 10000 euro te kunnen uitlenen, 10% daarvan moet EIGEN VERMOGEN zijn, 9000 mogen DEPOSITOS zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat je over 10000 euro rente beurt, maar slechts over 1000 euro rente moet betalen

Ik begrijp wel waarom dit een lange crisis wordt: met een negatieve rentemarge kun je geen winst maken, en de hefboom van de leverage (10x in jouw voorbeeld) maakt het verlies alleen erger.
Die overige 9000 leen je uit tegen een hoger rentepercentage, ook wel een lening genoemd, daar verdien je dus aan. Ook zijn er banken die dat geld dus beleggen (mede door slechte beleggingen zitten we nu in shit) en daar hun winst vandaan halen.
pi_68996897
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die overige 9000 leen je uit tegen een hoger rentepercentage, ook wel een lening genoemd, daar verdien je dus aan. Ook zijn er banken die dat geld dus beleggen (mede door slechte beleggingen zitten we nu in shit) en daar hun winst vandaan halen.
klik nog eens terug naar het vorige topic. Daar werd gesteld als een bank 1x 5% rente betaalde, ze 10x 4% ontving. In het voorbeeld is dat 9 x 5% betalen en 10x 4% ontvangen.

Er werd gesteld dat die stoute banken geld verdienen door meer rente te betalen dan ze ontvangen.

Not dus.

Daarom zijn korte spaarrentes van boven de 4% buitengewoon vreemd op dit moment. Daar lijdt een bank inderdaad verlies op (nog afgezien dat ze tegen 1% bij de ECB kunnen trekken, dus waarom 4% betalen).
pi_68997058
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klik nog eens terug naar het vorige topic. Daar werd gesteld als een bank 1x 5% rente betaalde, ze 10x 4% ontving. In het voorbeeld is dat 9 x 5% betalen en 10x 4% ontvangen.

Er werd gesteld dat die stoute banken geld verdienen door meer rente te betalen dan ze ontvangen.

Not dus.

Daarom zijn korte spaarrentes van boven de 4% buitengewoon vreemd op dit moment. Daar lijdt een bank inderdaad verlies op (nog afgezien dat ze tegen 1% bij de ECB kunnen trekken, dus waarom 4% betalen).
Jij reageerde hierop:
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een populistische ONZIN!
Banken lenen elke gespaarde euro minimaal 10 keer uit, m.a.w. zelfs als ze 5 % rente geven, en maar 4% krijgen op leningen, dan krijgen ze die 4 % nog altijd 10 keer, oftewel 40%...
Ze hebben 1000 euro waar ze 5% rente over geven. Verder hebben ze 9000 uitstaan aan leningen, dus zelfs al vangen ze daar minder rente op zouden ze nog winst maken.

Goed er zal vast nog wel wat anders achter zitten wat wij niet weten.
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:03:35 #6
188877 Stupendous76
pi_68998257
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Not dus.

Die hogere rente (alhoewel, hoog?) geven ze om spaarders aan te trekken, immers: hoe meer spaarders, hoe meer dekking ze hebben voor hun leningen. Omdat zijzelf 1% rente moeten betalen aan de centrale bank en 3% aan hun spaarders maken ze een verlies van 2%, daarom daalt de rente voor de spaarders. Maar nogmaals, het gaat over peanuts, die 2% stelt heel weinig voor in het totaalplaatje van een bank.

-edit-
Bij de centrale bank kunnen ze niet zo veel lenen, daarom willen ze ook spaarders. Ze zouden natuurlijk ook bij private banken kunnen lenen, maar dat gebeurt volgens mij niet/nauwelijks. Ik ga er even van uit dat dat komt omdat het niet mag of omdat het absoluut niet aantrekkelijk is.
Repent, Pray, Forgive
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 13 mei 2009 @ 23:52:23 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_69000481
Interessant onderwerp. Heeft alleen niet echt met Hoge rente (meer) te maken

hele kleine tvp
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_69003976
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:52 schreef Nizno het volgende:
Interessant onderwerp. Heeft alleen niet echt met Hoge rente (meer) te maken

TT change, banken met rente
pi_69006183
De deposito's van Delta Loyd in de op kloppen niet meer.
Deposito's Rente Rekening:
- 6 maanden 4,20%
- 12 maanden 4,30%
- 18 maanden 4,40%
- 24 maanden 4,50%
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:00:10 #10
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_69006221
tvp
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:43:52 #11
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_69009960
tvp'tje.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_69011983
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 09:58 schreef HumbertoT het volgende:
De deposito's van Delta Loyd in de op kloppen niet meer.
Deposito's Rente Rekening:
- 6 maanden 4,20%
- 12 maanden 4,30%
- 18 maanden 4,40%
- 24 maanden 4,50%
Klopt, ik hoop de lijstjes op korte termijn weer bij te werken. Maar ik heb natuurlijk meer te doen dan deze lijstjes up-to-date houden. Met deze dagelijkse renteverlagingen heb ik er bijna een dagtaak aan. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden, maar vergeef het mij als het eens een weekje niet lukt.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:27:25 #13
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_69020252
Vandaag geswitcht van Toprekening (3,5%) naar Moneyou (4,25%), nu maar hopen dat het niet teveel gaat zakken...
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:34:29 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_69058814
Ook weer meld in het nieuwe topic
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_69060602
Zojuist gebeld door Credit Europe. Op 31 december 2008 hadden we nog net een 6% deposito afgesloten voor 6 maanden. Ze gaven aan dat er meerdere rentedalingen aan zitten te komen. 1 voor volgende week en waarschijnlijk daarna nog een. Ze polste ons of we de huidige deposito wilden openbreken om alsnog in de 5-jaars deposito te springen.

Ze liet vallen (voor wat dat waard is natuurlijk) dat er een daling van 0,9% tot 1% aan zit te komen.

Ik heb vriendelijk bedankt..5 jaar vast vindt ik veel te lang, plus we moeten nu nog even flexibel blijven ivm werk en baanperikelen, maar misschien hebben jullie wat aan deze info
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_69061955
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:17 schreef Essebes het volgende:
Ze polste ons of we de huidige deposito wilden openbreken om alsnog in de 5-jaars deposito te springen.
Dat was je enige optie?(!)

In Duitsland en België zit CEB al een stuk lager (korte deposito's iets boven de 2%).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_69062156
Gelukkig duurt mijn deposito van 6% nog ruim een half jaar, de rest staat lekker bij MoneYou, al iets van een half jaar niet meer geschoven met mijn geld (behalve wat extratjes doorgeschoven naar MoneYou). Maar toch houd ik dit topic goed in de gaten, je weet maar nooit wat er allemaal nog gaat gebeuren qua wijzigen (waarschijnlijk nog wel een tijdje dalen).
pi_69064688
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:02 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat was je enige optie?(!)

In Duitsland en België zit CEB al een stuk lager (korte deposito's iets boven de 2%).
nee, ze had het ook over 10 jaars deposito's en zo. Maar het kwam erop neer, dat ze alleen voor een overstap naar de 5 jaar of langer deposito's onze huidige mocht openbreken. Een kortere termijn kiezen (of vrijvallen) mocht wel, maar pas per 1 juli as.

heb in iedergeval wel kunnen regelen dat onze deposito nu per 1 juli direct naar de vrije rekening gaat. Hoef ze dus niet nogmaals te bellen of te schrijven.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_69064702
oeps dubbel
(Roos Vonk)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:16:23 #20
188877 Stupendous76
pi_69072226
Kreeg vanochtend een mailtje van de TEB, rentetarieven deposito's gaan omlaag:
TEB Ster deposito van 12 maanden van 4,50% naar 4,25%
TEB Ster deposito van 24 maanden van 4,80% naar 4,60%
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:25:12 #21
174940 W00fer
Maar echt
pi_69077910
Er hingen platen op de plaatselijke ABN Amro voor een spaaractie: 4,75% rente.

Wat zou dat betekenen ? Heb het ook al bij een ander filiaal gezien. Eindhoven praat ik over.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:04:35 #22
246373 Idler
Simplicity!
pi_69079632
Van de hoge rente bij Credit Europe is weinig over helaas, misschien moet ik maar een rekening gaan openen bij Moneyou.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_69080413
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 08:04 schreef Idler het volgende:
Van de hoge rente bij Credit Europe is weinig over helaas, misschien moet ik maar een rekening gaan openen bij Moneyou.
lijkt me erg verstandig. Openen kan binnen 2 a 3 dagen geheel geregeld zijn! Gewoon doen!
(Roos Vonk)
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:53:10 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69080481
tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:39:13 #25
254383 Stranttent
Inderdaad met een T ja!
pi_69081189
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 08:04 schreef Idler het volgende:
Ik denk dus precies hetzelfde.

Hebben mensen hier goeie ervaringen met Moneyou?
pi_69082259
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:39 schreef Stranttent het volgende:

[..]

Ik denk dus precies hetzelfde.

Hebben mensen hier goeie ervaringen met Moneyou?
Die vraag is in het vorige topic ook al een stuk of 10x gesteld en het antwoord is ja.
pi_69083514
quote:
Sparen Vast bij MoneYou

* MoneYou Sparen 1 Jaar Vast
Je spaargeld 1 jaar vast; al mogelijk vanaf ¤ 500,-.

2,50%

* MoneYou Sparen 2 Jaar Vast
Je spaargeld 2 jaar vast; al mogelijk vanaf ¤ 500,-.

2,75%
Dat is lager dan de normale MoneYou spaarrekening?
pi_69083581
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:22 schreef tralalala het volgende:

[..]

Dat is teken dat banken denken dat de rente de komende tijd nog flink gaat dalen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:25:36 #29
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_69090810
Ben nu zo ver dat ik voor 10 jaar geld vast ga zetten bij Credit Europe, daar zij nog de hoogste rente hebben: 5,5% als je het dus 10 jaar vastzet. Verder zijn alle depositorentes nu 5% of (veel) minder, en ik verwacht dat het de komende maanden -en wellicht jaren- heel veel lager wordt.

Het handige van de 5,5% bij CE voor die 10 jaar, is dat je wel elk jaar je rente uitbetaald krijgt.
En ik weet het: 10 jaar is wel heeeeel erg lang, maar why not? Heb het geld nu niet nodig, en 5,5% is gewoon uitzonderlijk hoog. Niet alleen nu nog, maar zelfs in de hoogtijdagen van de rentes vorig jaar was het ook hoog.

Toch...?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_69090853
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:25 schreef darktower het volgende:
Ben nu zo ver dat ik voor 10 jaar geld vast ga zetten bij Credit Europe, daar zij nog de hoogste rente hebben: 5,5% als je het dus 10 jaar vastzet. Verder zijn alle depositorentes nu 5% of (veel) minder, en ik verwacht dat het de komende maanden -en wellicht jaren- heel veel lager wordt.

Het handige van de 5,5% bij CE voor die 10 jaar, is dat je wel elk jaar je rente uitbetaald krijgt.
En ik weet het: 10 jaar is wel heeeeel erg lang, maar why not? Heb het geld nu niet nodig, en 5,5% is gewoon uitzonderlijk hoog. Niet alleen nu nog, maar zelfs in de hoogtijdagen van de rentes vorig jaar was het ook hoog.

Toch...?

Tja, mijn grootste bezwaar zou zijn dat je niet weet wat er de komende jaren gaat gebeuren, misschien raak je werkloos en zal je het geld ineens nodig hebben. Als jij echt denkt het geld niet nodig te hebben kan je het wel weg zetten.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 17:43:12 #31
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_69091185
Dan zou je het geld toch alsnog tegen wat verlies (boete) op kunnen nemen?
pi_69091764
Ik denk dat we binnen een paar jaar een hoge inflatie zullen krijgen. Er is wereldwijd enorm veel geld door de overheden in de economie gepompt en de staatsschulden zijn fors gestegen. Qua rentes zitten we nu laag, maar dat blijft niet zo voor de komende 10 jaar verwacht ik.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:43 schreef Mr.Talisker het volgende:
Dan zou je het geld toch alsnog tegen wat verlies (boete) op kunnen nemen?
Kan, maar kost 0,25% per kwartaal (of deel van een kwartaal). Stel dat je hem al na 2 jaar open wil breken, dan betekend het dat je een boete van 8% (8*4*0,25%) moet betalen. Uitzonderingen zijn:
quote:
binnen 180 kalenderdagen nadat zich tijdens de Contractuele looptijd één van de onderstaande gevallen heeft voorgedaan:

• bij huwelijk / geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s);
  • bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken;
  • bij overlijden van (één van) de Rekeninghouders;
  • in geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s);
  • in geval van werkloosheid (conform de Werkloosheidswet, WW) van (één van) de Rekeninghouder(s)
    .
  •   zaterdag 16 mei 2009 @ 18:20:30 #33
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69092050
    Stel dat er inderdaad hoge inflatie komt, wat gaat er dan met de spaarrente gebeuren? Ook keihard omhoog, net als in IJsland...? :/

*denkt er nog even over na*

Tis tegenwoordig 1 grote tombola, of je nu spaart of belegt maakt nauwelijks meer uit, je geld raak je toch wel kwijt. :/
      zaterdag 16 mei 2009 @ 18:36:43 #34
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69092446
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 18:20 schreef darktower het volgende:
    Stel dat er inderdaad hoge inflatie komt, wat gaat er dan met de spaarrente gebeuren? Ook keihard omhoog, net als in IJsland...? :/
    Amerikaanse cijfers hoe dat er ongeveer uitziet:

quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 18:20 schreef darktower het volgende:
    Tis tegenwoordig 1 grote tombola, of je nu spaart of belegt maakt nauwelijks meer uit, je geld raak je toch wel kwijt. :/
    Sparen/ beleggen in een inflatoire periode heb ik onlangs nog een topic over gemaakt:
    Goud, Sparen en Aandelenmarkt 1968-2009
    Mijn reisverslagen
      zaterdag 16 mei 2009 @ 23:47:06 #35
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69103741
    Lijkt alsof de rente omlaag gaat als de inflatie stijgt? Of lees ik die grafiek nou verkeerd?
      zaterdag 16 mei 2009 @ 23:57:39 #36
    188877 Stupendous76
    pi_69104192
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 23:47 schreef darktower het volgende:
    Lijkt alsof de rente omlaag gaat als de inflatie stijgt? Of lees ik die grafiek nou verkeerd?
    Je leest het goed: inflatie betekent dat het geld minder waarde krijgt, dus goedkoper wordt. Veel rente is duur of hoge waarde voor het geld, weinig rente is voor goedkoop geld of een lage waarde.

Bovenaan deze pagina staan de volgende posts:
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 12:22 schreef tralalala het volgende:

[..]

en
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 12:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is teken dat banken denken dat de rente de komende tijd nog flink gaat dalen.
    Dat betekent dus eigenlijk dat het geld ons geld nog minder waard gaat worden (tot de bom echt barst wat dan dus nog moet gebeuren)?
    Repent, Pray, Forgive
      zondag 17 mei 2009 @ 00:21:42 #37
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69105146
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 23:47 schreef darktower het volgende:
    Normaal gesproken stijgt de nominale rente als de inflatie stijgt (in de grafiek is de 10yr yield getekend (blauw), dus zeg maar de effectieve rente op 10-jarige staatsobligaties). Het belangrijkste is echter de reele rente (gele grafiek) wat dus de nominale rente is min inflatie. Dit is wat je 'echt' rijker wordt.

Je ziet in de grafiek dat tijdens de inflatie pieken in de jaren '70 de nominale rente weliswaar hoog was, maar per saldo werd je toch armer omdat de reele rente negatief was (inflatie was hoger dan de nominale rente).

Geel = roze - blauw
    Mijn reisverslagen
      zondag 17 mei 2009 @ 09:42:43 #38
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69110393
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 22:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]
    Goed er zal vast nog wel wat anders achter zitten wat wij niet weten.
    En banken houden dat maar al te graag zo! Zolang mensen denken dat banken alleen spaargeld uitlenen, houdt dat een veilig gevoel. Zodra mensen er achter komen dat hun spaargeld wel 10 keer is uitgeleend, neemt het vertrouwen terecht af, en dat willen banken niet, want (misplaatst) vertrouwen is de basis van hun bestaan.
    censuur :O
      zondag 17 mei 2009 @ 09:48:44 #39
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_69110459
    Ik kijk ook weer eens mee...
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_69110479
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En banken houden dat maar al te graag zo! Zolang mensen denken dat banken alleen spaargeld uitlenen, houdt dat een veilig gevoel. Zodra mensen er achter komen dat hun spaargeld wel 10 keer is uitgeleend, neemt het vertrouwen terecht af, en dat willen banken niet, want (misplaatst) vertrouwen is de basis van hun bestaan.
    ik krijg daar echt hoofdpijn van.

spaargeld wordt niet 10 x uitgeleend, maar 1x, het risicodragende eigen vermogen (aandelen en diep achtergestelde leningen) van banken wordt 30 keer uitgeleend.
    banken kunnen geen knaak meer uitlenen dan de cash die ze binnenkrijgen.

Punt is alleen dat ze onbeperkt cash kunnen ophalen bij de ECB tegen afbraaktarieven, dus waarom zouden ze thans meer rente betalen aan een particulier?
    pi_69110673
    De lijstje in de OP zijn weer bijgewerkt. Alles is weer op-to-date (zal morgen wel weer achterhaald zijn).
      zondag 17 mei 2009 @ 10:42:43 #42
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69111175
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 09:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik krijg daar echt hoofdpijn van.
    Bekijk de documentaire uit het vorige topic eens. Of denk je nou echt dat de vele honderden miljarden die banken aan hypotheken hebben uitstaan daadwerkelijk in de vorm van bankbiljetten in de kluis van die banken liggen? Ben je nou zo naief, of heb je belangen bij het stil houden van deze mythe?
    pi_69112784
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 10:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bekijk de documentaire uit het vorige topic eens. Of denk je nou echt dat de vele honderden miljarden die banken aan hypotheken hebben uitstaan daadwerkelijk in de vorm van bankbiljetten in de kluis van die banken liggen? Ben je nou zo naief, of heb je belangen bij het stil houden van deze mythe?
    laten we het er maar op houden dat ik belang bij het stil houden van deze 'mythe'

Maar het staat je natuurlijk helemaal vrij je eens te verdiepen in de balans van een willekeurige bank en het de actief zijde eens te vergelijken met de passief zijde exclusief het vermogen, en dan te berichten hoevaak de actief zijde (bezittingen, depositos en ander grut dus) is uitgeleend (passiefzijde excl. het vermogen). Als je er eentje vindt die boven de 1x komt (laat staan de genoemde 10x) hoor ik het graag, want die bank zou een negatief vermogen (!) hebben.

Overigens vind ik het niet erg als je inhoudelijk reageert op mijn weerlegging in het vorige topic dat een bank door 5% intrest op een deposito the betalen 10 x 4% intrest op leningen ontvangt.

Nogmaals, linkjes ten spijt, je haalt twee zaken door elkaar:
    leverage van eigen vermogen en "leverage van deposito's"

Als een bank een negatieve rentemarge maakt, gaat hun winst daar niet van omhoog, maar leverage werkt dan negatief: hun verlies wordt alleen maar groter.

Vandaar dat het een illusie is dat banken een hogere rente kunnen betalen dan dat ze ontvangen. Hoe hoog ze hun vermogen ook geleveraged hebben.... (en nog even afgezien van het feit dat ze een deel marge nodig hebben om oninbaarheidsverliezen te kunnen dragen).

Dan is het niet raar om te voorspellen dat de rentes op spaarrekeningen nog verder omlaag gaan. De banken met de hoogste rente betalen meer rente op depositos dan ze voor hypotheken kunnen vragen. Da's dus tijdelijk, tenzij hypotheekrentes of rente op uitgegeven leningen omhoog gaan.
      zondag 17 mei 2009 @ 15:55:38 #44
    254383 Stranttent
    Inderdaad met een T ja!
    pi_69120197
    Ik heb net een rekening geopend bij Moneyou, dus ik kan volgende week e.e.a overhevelen van CEB.
    pi_69134155
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 17:25 schreef darktower het volgende:
    Ben nu zo ver dat ik voor 10 jaar geld vast ga zetten bij Credit Europe, daar zij nog de hoogste rente hebben: 5,5% als je het dus 10 jaar vastzet.
    Ik vind 10 jaar veel te lang en dus per definitie niet interessant.

Overigens, als er in de komene jaren een flinke inflatie komt is dat voor velen niet erg, zo lang je salaris maar mee stijgt en je een leuke hypotheek hebt.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 mei 2009 @ 17:31:36 #46
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69157150
    En daar is de grote verlaging van CEB
    quote:
    Actuele rente Top-Interest rekening per 19 mei 2009
    Met ingang van 19 mei 2009 zal de actuele rente op uw dagelijks opvraagbare Top-Interest rekening 2,85%* per jaar bedragen. Nieuwe klanten bieden wij 2,5% per jaar.
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_69157475
    Ik ben benieuwd of de rente over een tijdje weer net zo hard omhoog gaat als hij omlaag is gegaan de laatste maanden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2009 17:41:06 ]
    pi_69157699
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:31 schreef Nizno het volgende:
    En daar is de grote verlaging van CEB
    [..]
    Dat, is echt heel weinig...
    pi_69157700
    Over Top-Interest kunnen we nou niet echt meer spreken
    pi_69157842
    Dat doet CEB bij mij nu echt keihard de das om, ik ga naar een ander. Van 5,1 nogwat naar 2,85..
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_69157890
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:51 schreef MrData het volgende:
    Dat doet CEB bij mij nu echt keihard de das om, ik ga naar een ander. Van 5,1 nogwat naar 2,85..
    Het zal waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd zijn eer de andere banken ook hun percentages gaan verlagen, dat kan haast niet anders.
      maandag 18 mei 2009 @ 17:57:27 #52
    98135 TeleluvR
    pi_69158044
    quote:
    Inderdaad... wel jammer, want het spaarde wel lekker met dik 5%
    pi_69158124
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd zijn eer de andere banken ook hun percentages gaan verlagen, dat kan haast niet anders.
    Ja dat geloof ik wel. Ik denk dat ik de hele handel naar Moneyou overpomp en hoop dat die lang genoeg hoog blijft om het verlies eruit te halen. En als die gaat verlagen zal de rente daar waarschijnlijk nog hoger worden dan bij CEB nu..hoop ik
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    pi_69158366
    Is wel een behoorlijk grote verlaging. Heb bij CEB alles in deposito's gezet om de rentewinter te overbruggen.
    Ben benieuwd of andere banken binnenkort gaan volgen.
    pi_69159968
    Behoorde CEB begin vorig jaar nog tot de top van de "banken met hoge rente", nu is het tegendeel waar. Ze laten zich nu echt afzakken naar dezelfde rentes als de "bekende grote banken". Ik ben ook erg benieuwd hoe snel de rest nu gaat volgen.

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we weer eens omhoog richting de 5% gaan.
    pi_69160927
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 19:00 schreef RJD het volgende:
    Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat we weer eens omhoog richting de 5% gaan.
    Don't hold your breath
    pi_69161337
    Zou er nou niet 1 bank kunnen zijn die denk: hee, de rest gaat omlaag, laat ik 4+ procent houden om klanten te trekken/te houden?
      maandag 18 mei 2009 @ 23:52:37 #58
    188877 Stupendous76
    pi_69174160
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 19:42 schreef MrData het volgende:
    Zou er nou niet 1 bank kunnen zijn die denk: hee, de rest gaat omlaag, laat ik 4+ procent houden om klanten te trekken/te houden?
    Een bank die wat doet voor haar klanten?
    Repent, Pray, Forgive
      maandag 18 mei 2009 @ 23:58:25 #59
    215387 joko90
    Yoko One
    pi_69174367
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 19:42 schreef MrData het volgende:
    Moneyou anyone?

Overigens vind ik al die verlagingen van CEB in korte tijd dubieus. Waarschijnlijk kunnen ze het geleende geld niet goed beleggen of uitlenen.
    pi_69180527
    That's it, ik haal bij CEB een groot deel van mijn geld weg en stop het bij Moneyou. Dit is peanuts, de rente die ze geven!
      dinsdag 19 mei 2009 @ 15:32:24 #61
    95517 Openminded
    Tuurlijk...
    pi_69191054
    Bij de ASN bank krijg ik nog 4,25% op mijn ASN ideaalsparen rekening. ¤ 500,- inleg per maand.
    pi_69192598
    Dit is inderdaad een behoorlijke fail van CEB. Ik haal mijn spaarrekening leeg en zet het bij NIBC erop Het renteverlies heb ik dan in no-time goedgemaakt. Heb nog wel 10k staan als deposito bij CEB dat nu nog voor iets meer als een jaar vast staat. Was toen wel gunstig, tegen de 6 procent aan geloof ik. Maar als dat vrijkomt en er is niets veranderd dan is dat geld ook zo weg bij ze!
    Zit er zelfs over te denken om een tweejarig deposito bij NIBC af te sluiten want als dit de trend gaat worden...
      dinsdag 19 mei 2009 @ 16:28:02 #63
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69193110
    Oke, ik doe het anders: ik zet NIET voor 10 jaar geld vast bij Credit Europe voor 5,5% (hoogste rente die je nog kunt krijgen, bij wie dan ook), maar ik zet het 5 jaar vast voor 5% rente bij ATB. De lol daar is dat ze de rente maandelijks uitkeren op je 'gewone' spaarrekening bij ATB, waar je dan ook nog eens rente over krijgt. Effectieve rente is op die manier nog ietsje hoger dan die 5% dus.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 17:18:22 #64
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_69194979
    Ik had bij de vorige verlaging mijn geld al van de rekening gehaald en ben blij toe, want 2,85% is echt de moeite niet meer en er zal nu wel weer een run op geld komen. Voor dat percentage heb ik het dan toch liever bij de Rabobank Beste bank hoor, maar niet met rente
    pi_69195236
    NIBC gaat ook mee: per 20 mei naar 4%.

Per 27 mei gaan de deposito's naar beneden:
    3 maanden - 3,75% » 3,50%
    6 maanden - 4,00% » 3,50%
    9 maanden - 4,25% » 3,50%
    1 jaar - 4,50% » 3,75%
    2 jaar - 4,50% » 4,00%
    3/4 jaar - 4,75% » 4,25%
    5/6 jaar - 5,00% » 4,50%
    7/8 jaar - 5,00% » 4,75%
    9/10 jaar - 5,00% » 5,00%

Het is gelukkig nog niet zo erg als bij ING Direct in de VS met 1,50%
    pi_69195577
    Hmm, ik heb kennelijk helemaal gemist dat MoneYou kennelijk van de deposito's af wil. Alleen nog looptijden van 1 en 2 jaar, tegen een rentepercentage dat niet bepaald tot de top behoort.

Spaarrente is gelukkig nog wel de top.
    pi_69204775
    Is NIBC van het mailen vandaag ofzo ? Ik heb al 6 keer precies hetzelfde mailtje gehad
      dinsdag 19 mei 2009 @ 22:24:40 #68
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_69206797
    Het gaat niet goed met de spaarrente momenteel. De rente is momenteel extreem laag. Ik heb nu mn spaargeld bij moneyyou voor een schamele 4.25% , volgens mij is er momenteel niks beters zonder voorwaarden. Hopelijk gaan de rentes straks weer omhoog!
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      dinsdag 19 mei 2009 @ 22:31:39 #69
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_69207154
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 21:36 schreef wibraman het volgende:
    Is NIBC van het mailen vandaag ofzo ? Ik heb al 6 keer precies hetzelfde mailtje gehad
    Ze willen steeds extra zout in de wonden strooien dat de rente omlaag gaat.....

Serieus.. ik heb ze ook 6x gehad, en steeds op verschillende tijdstippen verstuurd...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 22:32:28 #70
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_69207198
    Het lijkt erop dat men kunstmatig de rentes omlaag manipuleert. Erg jammer dat icesave omviel. Hopelijk komt er weer wat meer concurrentie op de markt. Zijn er nieuwkomers op komst? Voor sparen krijg je bijna niets (je wordt ook nog eens gestraft met die hufterige vermogensrendementsheffing) en lenen is extreem duur. Het falen van het kapitalisme wordt gespekt met het geld van de hardwerkende burger.

Straks gaat de overheid de staatsschuld nog even fijn wegwerken met hyperinflatie en we zijn weer de lul. Toch maar goudstaven kopen?
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
      dinsdag 19 mei 2009 @ 22:56:42 #71
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69208349
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 22:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ze willen steeds extra zout in de wonden strooien dat de rente omlaag gaat.....

Serieus.. ik heb ze ook 6x gehad, en steeds op verschillende tijdstippen verstuurd...
    Idem, alsof één zo'n melding niet genoeg is.
    Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
    Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
      woensdag 20 mei 2009 @ 00:28:42 #72
    188877 Stupendous76
    pi_69211507
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 22:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Het lijkt erop dat men kunstmatig de rentes omlaag manipuleert. Erg jammer dat icesave omviel. Hopelijk komt er weer wat meer concurrentie op de markt. Zijn er nieuwkomers op komst? Voor sparen krijg je bijna niets (je wordt ook nog eens gestraft met die hufterige vermogensrendementsheffing) en lenen is extreem duur. Het falen van het kapitalisme wordt gespekt met het geld van de hardwerkende burger.
    Als burger ben je dat altijd, ik heb niets tegen belastingen zolang het op een goede manier wordt besteed en dat zie ik de laatste jaren steeds minder (marktwerking waardoor ik de topsalarissen betaal van mensen die bepalen dat ik ergens 'geen recht' meer op heb)
    Volgens het filmpje van het vorige topic klopt het verder wel: door de lage rente wordt het geld zo weinig waard dat je er als spaarder nog op toelegt: de inflatie is meer dan je er voor kan sparen. Wat al een gotspé an sich is.
    quote:
    Straks gaat de overheid de staatsschuld nog even fijn wegwerken met hyperinflatie en we zijn weer de lul. Toch maar goudstaven kopen?
    Bonen in blik lijkt mij verstandiger
    Repent, Pray, Forgive
    pi_69214045
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 21:36 schreef wibraman het volgende:
    Ik was dus niet de enige bij wie ze dat deden. Hier ook irritant veel e-mail.

Raar trouwens, meestal leek NIBC Moneyou op de hielen te zitten: verlaagde MY het percentage dan hobbelde NIBC er achteraan. En zo te zien is de rente van Moneyou nog altijd hoger....
    pi_69224264
    Jammer dat Credit Europe als eerste verlaagt. Ik heb een tweede deposito afgesloten voor 3 jaar vast tegen 4,5%. Een belangrijke reden voor mij om geld vast te zetten bij Credit Europe is niet alleen de vrij hoge rente maar ook gunstige voorwaarden mocht ik toch tussentijds het depositio willen beëindigen. IK heb nog niet besloten waar ik de rest van mijn geld wegzet.
    pi_69224866
    Als ik die lage rentes nu zie ben ik blij dat ik een aantal maanden geleden mijn geld een jaar heb vastgezet bij rabobank voor 4.7%
    pi_69228903
    Hupsakee, ¤45.000,- weggehaald bij Credit Europe. Bij die prutsers wil ik mijn geld niet meer hebben. Ik voel me geschoffeerd, met zulke lage rente.
    pi_69230295
    Hehe, hier gaat hetzelfde gebeuren als ik thuis kom na mijn werk vanavond. Achterlijke 2,85%
      woensdag 20 mei 2009 @ 16:36:19 #78
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_69230711
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 15:47 schreef FinancialBubble het volgende:
    Hupsakee, ¤45.000,- weggehaald bij Credit Europe. Bij die prutsers wil ik mijn geld niet meer hebben. Ik voel me geschoffeerd, met zulke lage rente.
    That's a lotta money boy.
    pi_69230942
    Credit Europe gaat dus vallen?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 mei 2009 @ 22:56:24 #80
    862 Arcee
    Look closer
    pi_69244325
    quote:
    Wow, da's wel een heel stuk minder, zeg.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_69244486
    Ik heb nu toch ook maar een rekening bij moneyou aangevraagd, want 2,85% is momenteel toch echt te weinig. Nu heb ik (relatief gezien) niet zo heel veel geld meer om over te schrijven maar alle beetjes helpen zegmaar. Als de rente bij moneyou dan alsnog gaat dalen maakt het ook niet zo uit, het is altijd goed om je geld te spreiden (heb ook nog een deposito bij CEB) en het is ook altijd makkelijk om een extra rekening aan te houden wanneer de rente weer gaat stijgen.
    pi_69252324
    Al mijn geld is ook weg bij CEB, tijdelijk bij rabo ondergebracht (3,6%) en Moneyou 1e storting gedaan ter verificatie.
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      donderdag 21 mei 2009 @ 10:35:46 #83
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_69253464
    Als ik dit zo lees kan ik maar beter vaart maken met het weghalen van mijn zuurverdiende spaarcentjes bij CEB, voordat de site ineens op zwart gaat
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    pi_69253541
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 10:35 schreef Idler het volgende:
    Als ik dit zo lees kan ik maar beter vaart maken met het weghalen van mijn zuurverdiende spaarcentjes bij CEB, voordat de site ineens op zwart gaat
    Dat zal hopelijk wel meevallen, ik denk dat ze nog genoeg deposito's hebben staan daar.
      donderdag 21 mei 2009 @ 11:11:48 #85
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69254433
    Het verlagen van de rente is echt geen teken dat ze geld te kort komen hoor, eerder andersom!
      donderdag 21 mei 2009 @ 11:15:01 #86
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69254532
    dubbel
    pi_69254656
    tsja je weet het gewoon niet. Punt is wel dat ze weinig 'variabel renderend' geld meer over zullen houden op deze manier. En als de rabobank al een stuk meer rente geeft (laat staan ABN dochter Moneyou) dan is het natuurlijk voor de meeste spaarders snel bekeken.
    pi_69254832
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 11:19 schreef komrad het volgende:
    tsja je weet het gewoon niet. Punt is wel dat ze weinig 'variabel renderend' geld meer over zullen houden op deze manier. En als de rabobank al een stuk meer rente geeft (laat staan ABN dochter Moneyou) dan is het natuurlijk voor de meeste spaarders snel bekeken.
    ik denk echter niet dat Rabo en ABN zullen nalaten als de spaarders 'binnen' zijn de rente ook te verlagen, onder het mom van 'marktcondities dwong ons om.....'
    pi_69255233
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk echter niet dat Rabo en ABN zullen nalaten als de spaarders 'binnen' zijn de rente ook te verlagen, onder het mom van 'marktcondities dwong ons om.....'
    dat zal ongetwijfeld, maar dan gaan de dynamische spaarders (en die zitten in deze reeks) gewoon weer naar de dan beste aanbieder. Feit is dat ik niet voor 0,2% rente overstap van Rabo naar CE maar wel terug ga van CE naar Rabo als me dat 0,2% oplevert. Is natuurlijk financieel gezien onzinnig, maar zo werkt de menselijke psyche.
    pi_69255780
    waar zijn de tijden dat je 13% op een maanddeposito kreeg?
    pi_69256321
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 11:39 schreef komrad het volgende:

[..]

dat zal ongetwijfeld, maar dan gaan de dynamische spaarders (en die zitten in deze reeks) gewoon weer naar de dan beste aanbieder. Feit is dat ik niet voor 0,2% rente overstap van Rabo naar CE maar wel terug ga van CE naar Rabo als me dat 0,2% oplevert. Is natuurlijk financieel gezien onzinnig, maar zo werkt de menselijke psyche.
    Speak for yourself...
    pi_69261865
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 12:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Speak for yourself...
    De spaarders in dit topic zijn niet te vergelijken met de modale spaarder. Als die al overstapt zal over de linie dit gedrag wel een beetje optreden, daar ben ik van overtuigd. En daar verdienen banken ook veel geld aan, spaarders die of niet opletten, of niet overstappen
    pi_69268868
    Beste allemaal,

Ik las in uw post dat u meerdere e-mails hebt ontvangen over de renteverlaging.
    Wegens een tijdelijke storing op de server heeft u meer e-mails ontvangen
    dan noodzakelijk was.
    Onze excuses hiervoor. Dit probleem zal zich in de toekomst niet meer
    voordoen.

Kijk voor meer informatie over NIBC Direct op http://www.nibcdirect.nl of
    bel met één van onze servicemedewerkers op 0900 - 409 409 4 (10 cent per
    minuut), bereikbaar op werkdagen van 9.00 - 21.00 uur en in het weekend
    van 9.00 - 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar info@nibcdirect.nl

met vriendelijke groet,

Inge - webcare team NIBC Direct. verifieer deze link op http://validate.webrepassociates.com met code: 5wr0bob5f
      donderdag 21 mei 2009 @ 19:18:23 #94
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69269068
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 19:12 schreef inge_WR het volgende:
    Beste allemaal,

Ik las in uw post dat u meerdere e-mails hebt ontvangen over de renteverlaging.
    Wegens een tijdelijke storing op de server heeft u meer e-mails ontvangen
    dan noodzakelijk was.
    Onze excuses hiervoor. Dit probleem zal zich in de toekomst niet meer
    voordoen.

Kijk voor meer informatie over NIBC Direct op http://www.nibcdirect.nl of
    bel met één van onze servicemedewerkers op 0900 - 409 409 4 (10 cent per
    minuut), bereikbaar op werkdagen van 9.00 - 21.00 uur en in het weekend
    van 9.00 - 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar info@nibcdirect.nl

met vriendelijke groet,

Inge - webcare team NIBC Direct. verifieer deze link op http://validate.webrepassociates.com met code: 5wr0bob5f
    De banken lezen mee in dit topic?
    Mijn reisverslagen
      donderdag 21 mei 2009 @ 19:26:46 #95
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69269357
    Ik ga dus ook van CEB naar moneyou, die 2,5% rente bij CEB is schandalig.
    pi_69269412
    Same here, ook mijn spaarcenten gaan richting Moneyou.

Heb me al aangemeld, nu nog even de eerste storting regelen.
    http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
      donderdag 21 mei 2009 @ 21:28:00 #97
    238199 mister-v
    zeker en vast
    pi_69273012
    Ik verwacht dat Moneyou binnen 2 weken ook met een rente verlaging zal komen:

reden 1: staatsbank (ABN AMRO) mag niet bovenaan in de rentelijst staan
    reden 2: waarom meer rente geven dan andere banken

Mogelijk wordt het binnenkort 4,00% ook ...
    pi_69274229
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 19:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

De banken lezen mee in dit topic?
    Blijkbaar.
    Ook op de fora van tweakers en spaarinformatie komt dit soms voor.
    pi_69274626
    Opzich niet erg dat ze meelezen.
    pi_69277724
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 21:28 schreef mister-v het volgende:
    Ik verwacht dat Moneyou binnen 2 weken ook met een rente verlaging zal komen:

reden 1: staatsbank (ABN AMRO) mag niet bovenaan in de rentelijst staan

En dat hebben ze nu opeens bedacht?
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 mei 2009 @ 00:16:59 #101
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69278743
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 22:07 schreef Aether het volgende:

[..]

Blijkbaar.
    Ook op de fora van tweakers en spaarinformatie komt dit soms voor.
    het mooiste is dat het verifieren van het bericht niet eens lukt.
    pi_69279633
    Kan iemand nog eens vertellen hoe het ook weer zat met die ING rekening voor vermogende spaarders?
    Ik kan me herinneren dat ze 4,5% gaven voor bedragen boven de 50K ofzo?
    pi_69279756
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 09:27 schreef komrad het volgende:
    Al mijn geld is ook weg bij CEB, tijdelijk bij rabo ondergebracht (3,6%) en Moneyou 1e storting gedaan ter verificatie.
    Rabobank is momenteel 2,1%, als je het geld er minder dan 3 maanden laat staan.
    pi_69284229
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 01:05 schreef hp38guser het volgende:

[..]

Rabobank is momenteel 2,1%, als je het geld er minder dan 3 maanden laat staan.
    3,1% +0,5% bonus bij meer dan 3 maanden, maar het is ook maar even ter overgang totdat moneyou werkt
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 mei 2009 @ 11:04:25 #105
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69284896
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 10:35 schreef komrad het volgende:

[..]

3,1% +0,5% bonus bij meer dan 3 maanden, maar het is ook maar even ter overgang totdat moneyou werkt
    minimale inleg 20.000 dus
    pi_69286549
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 11:04 schreef Nizno het volgende:

[..]

minimale inleg 20.000 dus
    klopt idd
    pi_69290486
    ik had mijn geld bij ceb al weggehaald na de renteverlaging naar 3,75%. ik vermoed dat ze al het ingezamelde geld niet meer kwijt kunnen en dat ze er ook wel voorbereid zijn dat iedereen hun geld aan het weghalen is
    pi_69290597
    Moneyou heeft een rente van 4.25 %. Alleen het duurt wel lang voordat je geld dan overgeboekt is op de spaarrekening zeg. Ik had het woensdag overgeboekt, en het staat er nu nog steeds niet op.
    En als het vandaag er niet op staat staat het er dus waarschijnlijk maandagavond pas op en dat scheelt dan dus toch 4 dagen rente. Of is het vandaag gewoon een werkdag? Dan zou het als het goed is vanavond erop moeten staan.
    pi_69290650
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 13:55 schreef Gehannes het volgende:
    Moneyou heeft een rente van 4.25 %. Alleen het duurt wel lang voordat je geld dan overgeboekt is op de spaarrekening zeg. Ik had het woensdag overgeboekt, en het staat er nu nog steeds niet op.
    En als het vandaag er niet op staat staat het er dus waarschijnlijk maandagavond pas op en dat scheelt dan dus toch 4 dagen rente. Of is het vandaag gewoon een werkdag? Dan zou het als het goed is vanavond erop moeten staan.
    Volgens doen spaarbanken niets op hemelvaart, mijn overschrijving van CEB van woensdag is ook nog niet overgeboekt.
    pi_69290754
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 13:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens doen spaarbanken niets op hemelvaart, mijn overschrijving van CEB van woensdag is ook nog niet overgeboekt.
    Maar doen ze vandaag wel wat dan?
    pi_69290863
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 14:00 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Maar doen ze vandaag wel wat dan?
    Geen idee, bel ze even zou ik zeggen De reguliere banken werken vandaag wel gewoon.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 14:05:56 #112
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69290960
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 13:55 schreef Gehannes het volgende:
    Dat is vreemd, want bij mij ging de overboeking binnen een dag (vanaf ING).
    De valutadatum van afboeking bij ING is hetzelfde als de datum van bijboeking bij Moneyou.

Uit de MoneYou voorwaarden: "Een bedrag dat bij de bank ter creditering van een spaarrekening binnenkomt wordt nog dezelfde dag rentedragend". Oftewel, helemaal geen renteverlies!
    Mijn reisverslagen
    pi_69292171
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 14:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is vreemd, want bij mij ging de overboeking binnen een dag (vanaf ING).
    De valutadatum van afboeking bij ING is hetzelfde als de datum van bijboeking bij Moneyou.

Uit de MoneYou voorwaarden: "Een bedrag dat bij de bank ter creditering van een spaarrekening binnenkomt wordt nog dezelfde dag rentedragend". Oftewel, helemaal geen renteverlies!
    ja dat schijnt dan alleen op werkdagen voor 19;00 zo te zijn las ik.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 14:46:45 #114
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69292325
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 14:41 schreef Gehannes het volgende:

[..]

ja dat schijnt dan alleen op werkdagen voor 19;00 zo te zijn las ik.
    Ik doe dit soort 'switches' tussen accounts altijd s'morgens. In veel gevallen staat het dan s'middags al op de andere rekening.
    Mijn reisverslagen
    pi_69292396
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 14:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doe dit soort 'switches' tussen accounts altijd s'morgens. In veel gevallen staat het dan s'middags al op de andere rekening.
    De vraag is alleen of er vandaag wat gedaan wordt, want mijn geld van CEB naar ING is ook nog niet overgeschreven, terwijl naar dat naar mijn ervaring normaal binnen een dag gedaan wordt.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 15:01:37 #116
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69292814
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 11:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    waar zijn de tijden dat je 13% op een maanddeposito kreeg?
    Wanneer was dat?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 15:03:36 #117
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69292874
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef darktower het volgende:

[..]

Wanneer was dat?
    Begin jaren '80
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 22 mei 2009 @ 15:10:34 #118
    98135 TeleluvR
      vrijdag 22 mei 2009 @ 15:27:18 #119
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69293646
    Ik de 19e geld overgeschreven naar ATB, staat er nu pas op, en nu is per de 20e ineens de rente met 0,5% omlaag gegaan, waardoor ik het niet meer voor 5% vast kan zetten. Net gebeld, maar ze vinden dat ik een mail moet sturen. Zucht.
    pi_69293985
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef darktower het volgende:

[..]

Wanneer was dat?
    idd begin/medio jaren 80 toen mijn ouders naar de plaatselijke Rabobank werden gesommeerd omdat ze minder hypotheek rente betaalden op hun hypotheek dan ze rente ontvingen.

Maar meneer ******* dat kan toch niet?
    Antwoord van mijn vader: dat heb ik van jullie geleerd!

Een boerenbank eist boerenslimheid

Maar ik bedoelde er eigenlijk mee aan te geven hoe opvallend is het is dat we inderdaad 5% als 'lekker sparen' bestempelen, terwijl de rente in historisch opzicht eigenijk retelaag is.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 16:15:56 #121
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69295396
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    ..., terwijl de rente in historisch opzicht eigenijk retelaag is.
    De inflatie ook
    pi_69295444
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 16:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De inflatie ook
    vast wel
      vrijdag 22 mei 2009 @ 17:41:59 #123
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69297916
    Kudos voor ATBank overigens: ze hebben nu al op mijn mail gereageerd en zetten het geld alsnog voor 5% vast.

Maar goed: allemaal opletten nu dus, de rentepercentages kelderen nu overal... Het gaat niet meer met 0,25% tegelijk, maar met 0,5% of zelfs meer. Als je nog geld kunt vastzetten nu, dan zou ik het iig doen. Ik heb nu alles vast staan wat vast kan staan.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 21:33:44 #124
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_69305918
    Kun je nog steeds geld vastzetten bij ATBank voor 5% ? En hoelang vastzetten dan ?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 23:04:49 #125
    20979 darktower
    www.twitter.com/locuta
    pi_69309657
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 21:33 schreef W00fer het volgende:
    Kun je nog steeds geld vastzetten bij ATBank voor 5% ? En hoelang vastzetten dan ?
    Nee, nu dus niet meer. Ze hebben voor mij een uitzondering gemaakt omdat ik het eigenlijk al de 19e vast wilde zetten, maar dat was door een communicatiefoutje niet gelukt. Per de 20e is de rente omlaag gegaan van 5 naar 4,5%. Ik heb het voor 5 jaar vastgezet.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 00:39:21 #126
    174940 W00fer
    Maar echt
    pi_69313932
    Ja hallo, dat is wel lang 5 jaar. 5 jaar geleden wist ik niet eens hoe de wereld van vandaag er uit zou zien. Nee dat is echt te ver in de toekomst.
    pi_69321488
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 00:57 schreef Greetings het volgende:
    Kan iemand nog eens vertellen hoe het ook weer zat met die ING rekening voor vermogende spaarders?
    Ik kan me herinneren dat ze 4,5% gaven voor bedragen boven de 50K ofzo?
    Het betreft de ING Profijtrekening
    <b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
      zaterdag 23 mei 2009 @ 13:33:17 #128
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_69323143
    Vraagje: Ik heb mijn geld nu weggehaald bij CEB, maar ik heb nog wel wat rente van ze tegoed. Is de enige manier om dat nu uit te laten betalen het opheffen van de rekening? Of kan het ook makkelijker?
      zaterdag 23 mei 2009 @ 13:34:17 #129
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69323167
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 13:33 schreef Idler het volgende:
    Vraagje: Ik heb mijn geld nu weggehaald bij CEB, maar ik heb nog wel wat rente van ze tegoed. Is de enige manier om dat nu uit te laten betalen het opheffen van de rekening? Of kan het ook makkelijker?
    Gewoon wachten?
      zaterdag 23 mei 2009 @ 13:35:37 #130
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_69323196
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gewoon wachten?
    Ja ok, dat is natuurlijk wel de makkelijkste oplossing, maar ik zou het liever vast overmaken naar een andere rekening met meer rente.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 23 mei 2009 @ 13:37:08 #131
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69323225
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 13:35 schreef Idler het volgende:

[..]

Ja ok, dat is natuurlijk wel de makkelijkste oplossing, maar ik zou het liever vast overmaken naar een andere rekening met meer rente.
    Dan moet je je rekening opzeggen.

Echter als de rente bij CEB hoger was gebleven had je over dit rentebedrag ook geen rente gekregen natuurlijk. Dus een beetje idioot om nu te zeggen dat je over die rente ook graag meer rente wilt.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 13:40:11 #132
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_69323290
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 13:37 schreef Nizno het volgende:

[..]

Echter als de rente bij CEB hoger was gebleven had je over dit rentebedrag ook geen rente gekregen natuurlijk. Dus een beetje idioot om nu te zeggen dat je over die rente ook graag meer rente wilt.
    Klopt, maar het zou ook gewoon makkelijker zijn als ik alles op één rekening kan zetten.

Opzeggen dan maar.
    pi_69368447
    Voor wie 10 jaar te lang vond: Credit Europe komt nu met de 84 maanden (7 jaar) deposito tegen 5,25%
    pi_69374820
    quote:
    Op zondag 24 mei 2009 23:25 schreef Aether het volgende:
    Voor wie 10 jaar te lang vond: Credit Europe komt nu met de 84 maanden (7 jaar) deposito tegen 5,25%
    Goh, vanwaar die ingeving voor dit product bij CEB ineens?
      maandag 25 mei 2009 @ 12:12:07 #136
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_69378226
    moneYou naar 4%
    pi_69378538
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:12 schreef Fugie het volgende:
    moneYou naar 4%
    Vanaf wanneer?
    Wel handig dat je dat er even bij vermeld.
      maandag 25 mei 2009 @ 12:25:37 #138
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_69378547
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:12 schreef Fugie het volgende:
    moneYou naar 4%
    quote:
    Met ingang van 25 mei 2009 heeft MoneYou de spaarrente verlaagd. Onlangs heeft de Europese Centrale Bank een belangrijk rentetarief verlaagd. MoneYou is hierdoor ook genoodzaakt de rente voor de variabele spaarrekening te verlagen.

Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening is met ingang van 25 mei 2009 verlaagd naar 4,00% (effectieve rente op jaarbasis).

Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.

was te verwachten
    pi_69378988
    beetje jammer, maar was te verwachten.. dik 1% in iets meer dan 3 maanden is toch wel flink...
    pi_69379042
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    komt een nieuwe rentestunter aan: http://www.fd.nl/artikel/11653783/leaseplan-start-spaarbank
    Weer een bedrijf dat met overheidsgeld overeind gehouden wordt...
      maandag 25 mei 2009 @ 12:55:16 #141
    56459 RdeV
    Are you a paper fool?
    pi_69379436
    De ING profijt rekening geeft 4,5% voor de eerste 3 maanden (én bij minimum inleg ¤50k), daarna slechts 4%.
    There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
    If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
    pi_69380623
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:01 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Ach, moneyou zal ook binnenkort wel naar 4% of zo dalen
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Ik denk binnen een maand
    Helaas heb ik gelijk...
    quote:
    Met ingang van 25 mei 2009 heeft MoneYou de spaarrente verlaagd. Onlangs heeft de Europese Centrale Bank een belangrijk rentetarief verlaagd. MoneYou is hierdoor ook genoodzaakt de rente voor de variabele spaarrekening te verlagen.

Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening is met ingang van 25 mei 2009 verlaagd naar 4,00% (effectieve rente op jaarbasis).

Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 mei 2009 @ 13:52:19 #143
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69381011
    Een Duitse spreuk uit het Dagblad van het Noorden van vanmorgen....
    Geld moet je niet naar de bank brengen, investeer het in bier, daarvoor krijg je meer procenten.
    pi_69382376
    Het rendement daalt:

4,0% (max rente zonder beperkende voorwaarden) - 1,8% (laatst bekende inflatie CBS) - 1,2% (vermogensrendementsheffing) =1,0%

Gezien het feit dat ik ook nog wat spreid en daarmee meer richting 3,5% kom zit ik maar op 0,5% reeel rendement.
    pi_69383511
    Klote Moneyou.

Ik heb m'n geld maandenlang op een bagger spaarrekening van de Rabo gehad, en ben onlangs op Moneyou overgestapt toen ik merkte dat de Rabobank stiekem de rente elke maand met een paar procentpunten verlaagde, zonder mij daarover in te lichten.

Nu staat m'n geld net twee weken bij Moneyou, waar de rente meer dan twee keer zo hoog is als bij de Rabo, en dan gaan ze de rente verlagen.

Nou ja, zat eraan te komen natuurlijk, zeker als je ziet dat de deposito's bij Moneyou een veel lagere rente hebben dan de normale spaarrekeningen...
      maandag 25 mei 2009 @ 15:42:36 #146
    101282 Het_Biertje
    internet bierdrinkheld
    pi_69384375
    en nog wel adverteren met 4,25
    pi_69384388
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 15:15 schreef Omniej het volgende:
    Klote Moneyou.

Ik heb m'n geld maandenlang op een bagger spaarrekening van de Rabo gehad, en ben onlangs op Moneyou overgestapt toen ik merkte dat de Rabobank stiekem de rente elke maand met een paar procentpunten verlaagde, zonder mij daarover in te lichten.

Nu staat m'n geld net twee weken bij Moneyou, waar de rente meer dan twee keer zo hoog is als bij de Rabo, en dan gaan ze de rente verlagen.

Nou ja, zat eraan te komen natuurlijk, zeker als je ziet dat de deposito's bij Moneyou een veel lagere rente hebben dan de normale spaarrekeningen...
    Ik heb precies hetzelfde gedaan Rabo - Moneyou
    pi_69385148
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 15:42 schreef Het_Biertje het volgende:
    en nog wel adverteren met 4,25
    Nou ja, op de Moeyou website staat netjes 4.0% heel groot op de homepage. Maar toch, het blijft lullig.
      maandag 25 mei 2009 @ 16:23:58 #149
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_69385761
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 15:15 schreef Omniej het volgende:
    Klote Moneyou.

Dat had ik ook, maar dan met tussenstap Credit Europe. Toen die naar 3,75 ging werd het mij wat te gortig en heb ik er wat bij geopend bij Moneyou. Is in die maand tijd al met een half procent gedaald. Maar goed, het is nog beter dan de Rabobank en over anderhalve maand ben ik toch het grootste deel van mijn geld kwijt, dus dan maakt het ook weer minder uit.
    pi_69386236
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    komt een nieuwe rentestunter aan: http://www.fd.nl/artikel/11653783/leaseplan-start-spaarbank
    Maar niet eerder dan het derde kwartaal. Nog even geduld dus
    pi_69386249
    Dubbel
    pi_69387612
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 14:41 schreef komrad het volgende:
    Het rendement daalt:

4,0% (max rente zonder beperkende voorwaarden) - 1,8% (laatst bekende inflatie CBS) - 1,2% (vermogensrendementsheffing) =1,0%

Gezien het feit dat ik ook nog wat spreid en daarmee meer richting 3,5% kom zit ik maar op 0,5% reeel rendement.
    jij betaalt vermogensrendementsheffing? uit jezelf?
    Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
      maandag 25 mei 2009 @ 18:14:04 #153
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_69389552
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 17:25 schreef dddour het volgende:

[..]

jij betaalt vermogensrendementsheffing? uit jezelf?
    geef jij je spaargeld dan iet op aan de belasting? Ben jij dan niet bang dat ze controleren? Het kost je flink wat geld, maar ik betaal liever geen boetes!
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_69389769
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

geef jij je spaargeld dan iet op aan de belasting? Ben jij dan niet bang dat ze controleren? Het kost je flink wat geld, maar ik betaal liever geen boetes!
    aangezien de banken verplicht zijn de saldi aan de BD door te geven weten ze toch wat je vermogen is.
    pi_69390600
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 12:55 schreef RdeV het volgende:
    De ING profijt rekening geeft 4,5% voor de eerste 3 maanden (én bij minimum inleg ¤50k), daarna slechts 4%.
    Waar heb je dit gevonden? kon het zelf iig niet vinden in de voorwaarden. Lijkt gewoon altijd 4,5 % te zijn.
    http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 mei 2009 @ 18:55:33 #156
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69390925
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 18:44 schreef Keffo het volgende:

[..]

Waar heb je dit gevonden? kon het zelf iig niet vinden in de voorwaarden. Lijkt gewoon altijd 4,5 % te zijn.
    in de link van die post:

http://www.ing.nl/particu(...)aarrentes/index.aspx
      maandag 25 mei 2009 @ 19:04:52 #157
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_69391259
    Zo te zien is het niet enkel MoneYou die de percentages naar beneden weer bijstelt . Jammer maargoed, we hebben er een tijd van kunnen profiteren
      maandag 25 mei 2009 @ 19:22:32 #158
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_69391827
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef Sjowhan het volgende:
    Zo te zien is het niet enkel MoneYou die de percentages naar beneden weer bijstelt . Jammer maargoed, we hebben er een tijd van kunnen profiteren
    Precies. 4% is nog steeds niet slecht. Helaas gaat het wel allemaal naar beneden.
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      maandag 25 mei 2009 @ 19:50:18 #159
    188877 Stupendous76
    pi_69392837
    quote:
    Op maandag 25 mei 2009 19:22 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Precies. 4% is nog steeds niet slecht. Helaas gaat het wel allemaal naar beneden.
    Kreeg vandaag mail van alert@dividendpagina.nl, het gaat weer bar slecht met de rente. Misschien moet die 'crisis' maar eens omslaan in een echte crisis, echt raar dat geld zo weinig waard mag zijn.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_69417648
    Ik ben nu ook een beetje aan het kijken waar ik mijn geld kan wegzetten. Heb het nu bij ABN staan, maar volgens mij niet tegen een toprente. Ik wil eerst ¤5.000,- inleggen en dan per maand nog max. 200 euro erbij.

Op het oog heb ik nu Aegon EIgen Stijl Sparen, Ohra Maand Spaarrekening of Moneyou. Ik wil graag wel de mogelijkheid hebben om op te nemen wanneer ik dit wil. Welke past het beste bij mij?
      dinsdag 26 mei 2009 @ 15:34:42 #161
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69419938
    Anadolubank renteverlaging

"Het nieuwe rentepercentage is vanaf 26 mei 2009 3,80% eff. op jaarbasis."

Mijn reisverslagen
    pi_69420396
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:

is toch nog steeds niet heel slechts??

wel zuur natuurlijk
      dinsdag 26 mei 2009 @ 16:07:20 #163
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_69420921
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:

Een 0,2% verlaging, niet echt veel maargoed. Hopen dat MY ze niet volgt..
      dinsdag 26 mei 2009 @ 16:32:32 #164
    98135 TeleluvR
    pi_69421710
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 16:07 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Een 0,2% verlaging, niet echt veel maargoed. Hopen dat MY ze niet volgt..
    Dat zou wel erg zijn, als ze op zo'n korte termijn weer een verlaging doen bij MY.
    pi_69423079
    ALMERE - Leaseplan, het grootste autoleasebedrijf van Europa, wil beginnen met een spaarbank.

http://www.ad.nl/economie(...)gt_op_spaargeld.html
    pi_69425084
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 17:10 schreef corus het volgende:
    ALMERE - Leaseplan, het grootste autoleasebedrijf van Europa, wil beginnen met een spaarbank.

http://www.ad.nl/economie(...)gt_op_spaargeld.html
    Ja, oud nieuws. Lees het topic.
    pi_69425320
    Nieuwe concurrentie is natuurlijk prima en kan wat mij betreft alleen maar worden aangemoedigd. Maar als ik dit lees:
    quote:
    Het zal een concurrerend tarief zijn, meldt de nieuwe bank, maar het is niet de bedoeling om prijsvechter te worden.
    Dan vraag ik me echt af hoe ze meer dan ¤ 100 miljoen bij elkaar willen krijgen. Ten eerste spaart volgens het artikel nog steeds 80% van de mensen bij zijn eigen bank, ook al bieden die maar 1% rente. De mensen die wel ergens anders sparen zullen goed om zich heen kijken en wil je daar een aanzienlijk deel van binnenhalen dan moet je toch echt in de top gaan zitten qua rente. Een andere mogelijkheid is een grote reclamecampagne houden, maar dan moet je iig wel een rente bieden die hoger ligt dan de reguliere banken. Zo'n reclamecampagne zal misschien wel een positieve impuls zijn voor de spaarmarkt, andere banken zullen daarop in spelen. Nadeel is denk ik ook dat Leaseplan niet echt een goede naam heeft; uit nood de spaarmarkt betreden terwijl je al een injectie van de overheid hebt gehad (plus de associatie met de auto-branche).
    pi_69428250
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef MrBadGuy het volgende:
    Nieuwe concurrentie is natuurlijk prima en kan wat mij betreft alleen maar worden aangemoedigd. Maar als ik dit lees:
    [..]

Dan vraag ik me echt af hoe ze meer dan ¤ 100 miljoen bij elkaar willen krijgen. Ten eerste spaart volgens het artikel nog steeds 80% van de mensen bij zijn eigen bank, ook al bieden die maar 1% rente. De mensen die wel ergens anders sparen zullen goed om zich heen kijken en wil je daar een aanzienlijk deel van binnenhalen dan moet je toch echt in de top gaan zitten qua rente. Een andere mogelijkheid is een grote reclamecampagne houden, maar dan moet je iig wel een rente bieden die hoger ligt dan de reguliere banken. Zo'n reclamecampagne zal misschien wel een positieve impuls zijn voor de spaarmarkt, andere banken zullen daarop in spelen. Nadeel is denk ik ook dat Leaseplan niet echt een goede naam heeft; uit nood de spaarmarkt betreden terwijl je al een injectie van de overheid hebt gehad (plus de associatie met de auto-branche).
    Yep... En zeker door hun niet al te beste naam, zouden ze voor mij toch wel een verdomd goede rente moeten bieden, wil ik gaan nadenken over een overstap. Nu zit ik prima bij Moneyou voor 4%. Tenzij Leaseplan meer dan 5% gaat geven (meer richting de tarieven uit het Icesave-tijdperk dus ), zal ik er niet over peinzen over te stappen. En zelfs dán weet ik eigenlijk niet of ik wel over zou stappen; bij Moneyou voel ik me toch een stuk veiliger, aangezien het van ABN en dus eigenlijk van de staat is.

Nee, ik vind het een leuk idee van ze, maar bij die 100 miljoen euro zullen ze lang niet in de buurt gaan komen.
    pi_69431558
    Ik mis icesave nog steeds. Tijd voor meer concurrentie, alleen ze willen geen prijsvechter zijn
    pi_69453488
    ik heb vandaag geld van mij ATB rekening gehaald, ik zie nu dat ze dat als spoedopdracht verwerkt hebben. Is dat normaal? en gaan ze me hier nog voor chargen? (lijkt er niet op)
    pi_69459529
    Heb ik eigenlijk altijd bij ATB, en ik heb er nog nooit wat voor hoeven te betalen.
    pi_69464269
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 13:52 schreef komrad het volgende:
    ik heb vandaag geld van mij ATB rekening gehaald, ik zie nu dat ze dat als spoedopdracht verwerkt hebben. Is dat normaal? en gaan ze me hier nog voor chargen? (lijkt er niet op)
    Ja dat doen ze standaard, nee het kost je niks.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
    pi_69464561
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 19:25 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ja dat doen ze standaard, nee het kost je niks.
    is wel goede service want een paar uur later stond het al op mijn tegenrekening
      woensdag 27 mei 2009 @ 20:14:03 #174
    188877 Stupendous76
    pi_69466072
    Van de frontpage:
    quote:
    Lange en korte rente lopen op
    Na een implosie van de korte Europese rente (de Euribor) in het afgelopen half jaar, begint de korte rente weer gestaag op te lopen. In 5 dagen tijd kwam er 0,25 procent bij voor de 1-weeks Euribor.

Enerzijds lijkt de rentemarkt een economisch herstel in te prijzen en anderzijds wordt het financieren van kredieten moeilijker wat juist een verder herstel in de weg kan zitten. Ook gaat de markt er van uit dat de inflatie mogelijk weer zal oplopen in de toekomst.

De lange rente, gebruikt voor bijvoorbeeld hypotheken met een lange looptijd, loopt al sinds december op.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_69485246
    Ik kreeg vandaag een mailtje van Moneyou over de "Bufferweken" waar je 1000 euro kan "winnen".
    De enige eisen zijn dat je een rekening moet hebben met minimaal 1000 euro erop en je moet inschrijven.
    Ik verwacht alleen nog ergens een addertje onder het gras. Waarom geven ze anders "gratis" geld weg?
    Zie ik iets over het hoofd?
    pi_69485455
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Werewolf het volgende:
    Ik kreeg vandaag een mailtje van Moneyou over de "Bufferweken" waar je 1000 euro kan "winnen".
    De enige eisen zijn dat je een rekening moet hebben met minimaal 1000 euro erop en je moet inschrijven.
    Ik verwacht alleen nog ergens een addertje onder het gras. Waarom geven ze anders "gratis" geld weg?
    misschien willen ze voorkomen dat spaarders weggaan, en daarom dus een actie. Er moet minimaal ¤ 1.000 op de rekening staan om mee te mogen doen.

Heb me zojuist aangemeld trouwens (nadat de site verschrikkelijk langzaam tevoorschijn kwam)
    (Roos Vonk)
      donderdag 28 mei 2009 @ 11:46:26 #177
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_69485540
    quote:
    en dat ga je hier melden? zo wordt de kans dat die 1000 euro's naar mij gaan nog kleiner

[ Bericht 0% gewijzigd door Gnittoo op 28-05-2009 11:54:28 ]
    pi_69485574
    quote:
    in de aktievoorwaarden staan trouwens geen andere gekke dingen, behalve dat als je gewonnen hebt, je daarna uitgesloten wordt van verdere deelname
    (Roos Vonk)
    pi_69486604
    quote:
    Andere acties (overgenomen van spaarinformatie):

Rabobank
    Zet vóór 8 juni minimaal ¤750 op spaarrekening
    Iedere dag verloting honderd toegangskaarten Efteling en eenmaal 10× VIP-arrangement Efteling.

ABN
    Zet vóór 11 juni vakantiegeld op spaarrekening
    Elke week wordt van twee winnaars dit bedrag verdubbeld.

ING
    Zet vóór 19 juli minimaal ¤500 op spaarrekening
    Gratis toilettas of 2500 rentepunten.

DSB
    Zet vóór 10 juni ¤1000 op spaarrekening/deposito en laat 3 maanden staan
    24 september trekking: 1× ¤10.000 en 5× ¤1000 prijzen.

Reaal
    Zet vóór 15 juli ¤500 op spaarrekening
    5× reis Parijs t.w.v. ¤750.
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:15:41 #180
    56459 RdeV
    Are you a paper fool?
    pi_69488488
    Die van de ING is wel het meest hylarisch. Wie gaat er nu voor de gratis oranje Toilettas?
    There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
    If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
      donderdag 28 mei 2009 @ 13:15:48 #181
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_69488492
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:47 schreef Essebes het volgende:

[..]

in de aktievoorwaarden staan trouwens geen andere gekke dingen, behalve dat als je gewonnen hebt, je daarna uitgesloten wordt van verdere deelname
    Kon zo snel ook niets vinden, wel leuk om je voor aan te melden dus
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_69489491
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:46 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

en dat ga je hier melden? zo wordt de kans dat die 1000 euro's naar mij gaan nog kleiner
    Oh shit, snel iedereen zijn post editen!!!

Iedereen met een rekening krijgt toch diezelfde mail?
    pi_69489777
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 13:15 schreef RdeV het volgende:
    Die van de ING is wel het meest hylarisch. Wie gaat er nu voor de gratis oranje Toilettas?
    [ afbeelding ]

Handig tijdens de EK

‘Vroeger’ waren ze nog blauw...
      donderdag 28 mei 2009 @ 14:04:14 #184
    245136 stijnhetzwijn
    Doe mij maar voetbal
    pi_69490294
    Geinig dat voeren van Buffers! Goeie actie...

Ik heb me net ook aangemeld.....
    Weet niet wat voor internetverbinding jij hebt, want bij mij ging het supersnel
      donderdag 28 mei 2009 @ 16:56:25 #185
    98135 TeleluvR
    pi_69496536
    Wel een aardige actie. Als ik win, dan is de 0,25% renteverlaging ze voor dit jaar vergeven
      donderdag 28 mei 2009 @ 21:18:43 #186
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69504982
    Oranje tasjes is wel heel verwijfd... Gaat lekker met die Postbank...
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:43:20 #187
    188877 Stupendous76
    pi_69508175
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 21:18 schreef RemcoDelft het volgende:
    Oranje tasjes is wel heel verwijfd... Gaat lekker met die Postbank...
    Anders ga je toch voor die rentepunten
    Repent, Pray, Forgive
      donderdag 28 mei 2009 @ 22:57:33 #188
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_69508754
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef stijnhetzwijn het volgende:
    Geinig dat voeren van Buffers! Goeie actie...

Ik heb me net ook aangemeld.....
    Weet niet wat voor internetverbinding jij hebt, want bij mij ging het supersnel
    ik vertrouw het niet, is dit geen phishing???
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_69508904
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 22:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik vertrouw het niet, is dit geen phishing???
    Tuurlijk. Want met je achternaam en rekeningnummer plunderen ze al je rekeningen!

Waarom ga je herhalen wat er in een ander topic gezegd is? Grote onzin dat phising, maar goed. Dan doe je het lekker niet, meer kans voor ons
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:21:32 #190
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69531362
    Rabobank Loyaalspaarrekening 3,60% --> 3,40%
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 29 mei 2009 @ 17:57:42 #191
    188877 Stupendous76
    pi_69532411
    En zojuist mail van The Economy Bank:
    quote:
    Geachte rekeninghouder/Dear accountholder,

The Economy Bank N.V. past met ingang van 5 Juni, 2009 haar rentetarieven als volgt aan:
    The Economy Bank N.V. will change their interest rates on the 5th of June, 2009 as follows:

Teb Ster Spaarrekening 3,85 % (was 4 %)

Teb Ster Deposito

3 maanden/months 3,85 % (was 4 %)
    6 maanden/months 3,85 % (was 4 %)
    9 maanden/months 3,85 % (was 4 %)
    1 jaar/year 4,25 %
    2 jaar/years 4,60 %
    3 jaar/years 4,50 %
    4 jaar/years 4,60 %
    5 jaar/years 4,80 %

Hoogachtend/yours faithfully,

The Economy Bank NV
    Website www.tebnv.nl
    E-mail sparen@tebnv.nl
    Telefoon/phone 0800 55 55 055
    Repent, Pray, Forgive
    pi_69540995
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 17:21 schreef SeLang het volgende:
    Rabobank Loyaalspaarrekening 3,60% --> 3,40%
    dat vind ik echt minder grappig
    pi_69541119
    Heb me ook maar even voor de moneyou actie aangemeld
      zaterdag 30 mei 2009 @ 00:14:40 #194
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_69544097
    ING:
    Internetspaarrekening 2,3% ¤ 2.500.000

Maximum rentegevend tegoed van 2.500
      zaterdag 30 mei 2009 @ 16:18:22 #195
    14736 ABundy
    I can DO it!
    pi_69554850
    Heb ook maar een rekening geopend bij Moneyou nadat de rente van CEB naar 2,85% is truggeschroefd. Al dat heen en weer geschuif met dat spaarcenten. Gelukkig gaat dat overboeken nog best snel tegenwoordig. Binnen 3 dagen account geactiveerd en nu lekker sparen bij Moneyou. De vraag is alleen, tot wanneer? Hoop dat de rente voorlopig nog lekker "hoog" blijft bij Moneyou
    pi_69557752
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 00:14 schreef daNpy het volgende:
    ING:
    Internetspaarrekening 2,3% ¤ 2.500.000

Maximum rentegevend tegoed van 2.500
    Volgens mij zie je een paar nulletjes over het hoofd. Het maximaal rentegevend tegoed is dus ¤ 2,5 miljoen en geen ¤ 2,5 duizend.
    pi_69558646
    Pffff. CEB had wel een goede reputatie om de rente op langere termijn hoog te houden. Ik twijfel eigenlijk wat ik nu moet doen. Ik zie de rentepercentage van Moneyou en NIBC ook nog wel dalen.
    pi_69565581
    Reken daar maar wel op. 1 jaar deposito van Moneyou staat op 2,5 %
    Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
    pi_69570754
    Niet het goede topic maar een apart topic openen leek me ook zo overbodig.

Iemand die een goed alternatief weet voor een betaalrekening bij de Rabo? Wederom is net nu ik wat betalingen wil doen telebankieren voor de 6de keer geblokkeerd.
    Ik ben die boerenpummels echt zo zat en ING of ABN is ook geen optie.
    pi_69571326
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:44 schreef g0dz0r het volgende:

Iemand die een goed alternatief weet voor een betaalrekening bij de Rabo? Wederom is net nu ik wat betalingen wil doen telebankieren voor de 6de keer geblokkeerd.
    ligr eraan wat je precies zoekt in een betaalrekening.
    Bijv. ASN of Triodos zijn goede (groene) alternatieven.

Zoek je ook een creditcard, iDeal etc. dan moet je even goed vergelijken, want nog niet alle banken bieden dit nu aan (Triodos gaat iDeal dit jaar implementeren, creditcard wordt, voor zover ik weet, door Triodos en ASN nog niet aangeboden).

Ikzelf ben overgestapt naar Triodos, naar volle tevredenheid, maar ik wacht wel met smart op de iDealimplementatie!
    (Roos Vonk)
      zondag 31 mei 2009 @ 12:27:58 #201
    21112 ArnoKlaassen
    The Magnificient One
    pi_69571724
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:44 schreef g0dz0r het volgende:

Vreemd verhaal. Wat is de reden daarvoor? Ik zit al mijn hele leven daar en het is nog nooit 1x gebeurd
    pi_69571750
    Ik zoek gewoon een hele basic betaalrekening met twee rekeningnummers, een gezamelijke (met 2 passen en beide toegang tot online bankieren) en eentje waar ze mijn loon op kunnen storten (met 1 pas), CC heb ik via Visa en iDeal gebruik ik nooit. Wat ik zo zie bij Triodos is dat de kosten ook reuze meevallen, is die Identifier vergelijkbaar met de Random Reader van de Rabo?

Waar ik nu echt zat ben bij de Rabo:
    - Telebankieren vaak geblokkeerd
    - Gezamelijke rekening kan maar 1 persoon telebankieren
    - Alleen regiokantoren kunnen dingen aan- of uitzetten
    - Kan op 1 pas twee rekeningen beheren maar liever zie ik per pas de bijbehorende rekening
      zondag 31 mei 2009 @ 12:34:54 #203
    98135 TeleluvR
    pi_69571886
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:28 schreef g0dz0r het volgende:
    - Gezamelijke rekening kan maar 1 persoon telebankieren
    Dat is om te beginnen niet waar... voor de rest prima redenen om te vertrekken ja!
    pi_69571965
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:27 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Vreemd verhaal. Wat is de reden daarvoor? Ik zit al mijn hele leven daar en het is nog nooit 1x gebeurd
    Nieuwe pas aangevraagd.
    Wel aangegeven dat ik ook wil telebankieren, geen probleem maar nu zit ik met een bak betalingen die ik op mijn gemak wilde klaarzetten en moet ik wachten tot dinsdag het regiokantoor weer geopend is. En bedankt.
    Maar nieuwe pas of niet, het is ook al eens zonder een dergelijke actie geblokkeerd.
    pi_69571992
    CEB heeft het afgelopen jaar iig goede resultaten behaald:
    quote:
    Credit Europe Bank boekt winstgroei van 27%

Gebaseerd op: Bank- en Effectenbedrijf (mei 2009)

Credit Europe Bank (CEB) boekte in 2008 een winstgroei van 27%. De winst bedroeg 74,5 miljoen euro. Het balanstotaal nam toe met 25% en kwam uit op 9,5 miljard euro. Daarmee is CEB de tiende bank van Nederland. CEB is de onbekendste middelgrote bank. CEB is gevestigd in Amsterdam en staat onder toezicht van DNB. CEB investeert vrijwel niets in advertenties en heeft een geringe naamsbekendheid onder consumenten. In de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen zetelt slechts één Nederlander. CEB kan met recht enigmatisch worden genoemd.

Ceo Turhan Cemal Beriker is bereid om helderheid te verschaffen. Hij verklaart dat CEB zowel qua funding als financieringsactiviteiten zeer internationaal opereert. Als spaarbank via het direct-model is CEB actief in Duitsland, Nederland en België. In Rusland en Roemenië zijn 125 lokale kantoren gevestigd. De bank zet zijn middelen uit als handelsfinanciering voor im- en exportfirma`s die actief zijn in wereldhavens.

Tevens verzorgt CEB handelsfinanciering voor ondernemingen in Zwitserland, de VS, Europa en Azië die opereren in nichemarkten. Tot twee jaar geleden ging CEB door het leven als Finansabank Holland. Wereldwijd werken 6.000 mensen bij CEB.
    Bron: http://www.mdweekly.nl/91(...)kt-winstgroei-van-27

Natuurlijk zegt het weinig, maar toch een mooie winstgroei in een sector die het erg lastig heeft.
    pi_69572171
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:34 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Dat is om te beginnen niet waar... voor de rest prima redenen om te vertrekken ja!
    Okee die neem ik even terug want dat kan ik niet controleren op het moment. (die pas is ook geblokkkeerd)
      zondag 31 mei 2009 @ 12:47:50 #207
    98135 TeleluvR
    pi_69572207
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:46 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Okee die neem ik even terug want dat kan ik niet controleren op het moment. (die pas is ook geblokkkeerd)
    Man, ga nou gewoon weg bij die boeren. Ik had er ook liever niet gezeten, het is dat mijn vriendin bij die eppo's een rekening wilde...
    pi_69572597
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:28 schreef g0dz0r het volgende:
    1 Telebankieren vaak geblokkeerd
    2 Gezamelijke rekening kan maar 1 persoon telebankieren
    3 Alleen regiokantoren kunnen dingen aan- of uitzetten
    4 Kan op 1 pas twee rekeningen beheren maar liever zie ik per pas de bijbehorende rekening
    1. Vreemd, is mij nog nooit gebeurd dat Telebankieren (of internetbankieren in mijn geval) geblokkeerd is. Zal waarschijnlijk wel aan de gebruiker zelf liggen...
    2. Is niet waar. Bij een gezamenlijke rekening kunnen beide rekeninghouders de rekening bekijken. Als dat bij jou niet het geval is, dan kan je dat door jouw bankkantoor telefonisch laten aanpassen.
    3. Wat voor "dingen" wil je dan aan- of uitzetten? Ook hiervoor geldt... 1 telefoontje met de eigen bankkantoor en ze passen het direct voor je aan.
    4. Ook dat is een instelling die ze op jouw bankkantoor kunnen aanpassen. Zou geen probleem moeten zijn.

Sinds kort maak ik gebruik van de ASN Bankrekening (naast Rabobank) en ik moet zeggen dat het prima werkt. Vanaf medio dit jaar gaan ze ook iDeal introduceren en komen ze met een creditcard. Enige nadeel vind ik dat je bij de betaalomschrijving geen leestekens kan gebruiken, maar daar wordt aan gewerkt.
    pi_69579117
    tvp
    pi_69579271
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:47 schreef MrBadGuy het volgende:
    Over Top-Interest kunnen we nou niet echt meer spreken
    Dat top kunnen ze nu gerust weglaten.
      zondag 31 mei 2009 @ 18:55:31 #211
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69580988
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:39 schreef MrBadGuy het volgende:
    CEB heeft het afgelopen jaar iig goede resultaten behaald:
    Winsten van banken zeggen helemaal niets.
    Als dat na vorig jaar nog niet duidelijk is...
    Mijn reisverslagen
    pi_69585575
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Winsten van banken zeggen helemaal niets.
    Als dat na vorig jaar nog niet duidelijk is...
    ik zei er ook na dat het weinig zegt
    pi_69598504
    quote:
    [ afbeelding ]

Krijg je dat ook als je even 500 euro op je spaarrekening stort, vervolgens het formulier invult en dan het bedrag er weer afhaalt als je de tas ontvangen hebt??
      maandag 1 juni 2009 @ 13:27:05 #214
    151749 Gnittoo
    I WANT THAT ONE!
    pi_69600430
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 12:14 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Krijg je dat ook als je even 500 euro op je spaarrekening stort, vervolgens het formulier invult en dan het bedrag er weer afhaalt als je de tas ontvangen hebt??
    staat gewoon in de actievoorwaarden:

Actievoorwaarden

* De actie loopt tot 19 juli 2009.
    * Minimale inleg ¤ 500 (in één keer).
    * Het ingelegde spaarbedrag moet minimaal drie maanden op uw spaarrekening blijven staan.
      maandag 1 juni 2009 @ 14:45:27 #215
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_69627548
    ABN
    Beleggers Spaarrekening - 2,50% » 2,25%
    InternetJaar Spaarrekening - 3,75% » 3,50%
    Vermogens Spaarrekening - 3,75% » 3,50%

Anadolubank
    Alfa Spaarrekening - 4,15% » 3,80%

ASN
    Ideaalsparen - 4,25% » 4,00%
    Internetsp@ren - 2,75% » 2,50%
    Meersparen - 3,75% » 3,50%
    Optimaalsparen - 2,75% » 2,50%
    Wereldsp@ren - 3,25% » 3,00%

Garantibank
    Gouden Internet Rekening - 3,80% » 3,60%

Rabobank
    InternetBonusSparen - 2,70% » 2,50%
    InternetLoyaalSparen - 3,60% » 3,40%

Yapi Kredi Bank
    Euro-Plus Spaarrekening - 3,50% » 3,10%
    quote:
    Nederlander let niet op rente
    Bijna 70 procent van de Nederlanders vergelijkt de rente op zijn spaarrekening niet of nauwelijks met die van andere banken. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Winkle in opdracht van spaarbank MoneYou.
    Bijna eenderde van de spaarders weet ook niet wat het rentepercentage is op zijn huidige rekening. Volgens het onderzoek vinden consumenten veiligheid en gemak belangrijker dan rente.
    pi_69629006
    Nederlanders maken weer dezelfde fout als toen.....banken maken gewoon misbruik hiervan.
    pi_69629736
    Ik zag dat de Jongerenspaarrekening van mijn dochter bij ARGENTA nog op 4% is blijven hangen.
    Terwijl de reguliere (volwassenen) internetspaarrekening bij ARGENTA al ergens in de 3% is gezakt.

Wat zou de reden zijn dat ze hem op die jongerenrekening wel zo hoog houden?
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:01:26 #219
    98135 TeleluvR
    pi_69634737
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 11:49 schreef tinny het volgende:
    Ik zag dat de Jongerenspaarrekening van mijn dochter bij ARGENTA nog op 4% is blijven hangen.
    Terwijl de reguliere (volwassenen) internetspaarrekening bij ARGENTA al ergens in de 3% is gezakt.

Wat zou de reden zijn dat ze hem op die jongerenrekening wel zo hoog houden?
    Zal gemiddeld minder geld op staan dan een volwassenen rekening (=absoluut minder rente uitkeren) en klantbinding...
    pi_69635052
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 12:46 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Het kan dus gewoon niet, zojuist gebeld en helaas. Mijn punt is dus weldegelijk valide.
    pi_69656367
    Het wordt steeds minder met die Argenta. Rente was al niet veel meer, nu gaat ook al de gratis bankrekening weg. Iemand nog een idee voor een gratis rekening met betaalpas?

Geachte relatie,
    Argenta Spaarbank NV positioneert zich al meer dan 50 jaar als een solide bankverzekeraar. Ook in de Nederlandse markt is Argenta al jaren actief. Argenta biedt via internetbankieren direct opvraagbare spaarrekeningen en betaalrekeningen met een gratis bankpas aan.
    In de afgelopen periode heeft Argenta in Nederland voor wat betreft het assortiment bancaire producten een strategische heroverweging gemaakt, waardoor besloten is om in Nederland geen betaalrekeningen met een bankpas meer aan te bieden.
    Argenta zal zich met het internetbankieren verder toeleggen op het aanbieden van (nieuwe) producten met vermogensopbouw, zoals spaar- en termijndepositorekeningen. Hiermee wenst Argenta haar positie verder te behouden en uit te bouwen.
    Verder constateren wij dat het blijven aanbieden van een (gratis) betaalrekening met bankpas dermate grote investeringen met zich meebrengen, die niet meer in verhouding staan tot de opgebouwde portefeuille.
    Wij beseffen dat deze beslissing gevolgen heeft voor uw administratie. Aangezien u in de gelegenheid dient te zijn om een alternatief te zoeken, zal Argenta derhalve de mogelijkheid om te internetbankieren via uw betaalrekening en betaalpas beëindigen met ingang van 15 september 2009. Na die datum is het niet meer mogelijk om verrichtingen te doen via uw betaalrekening en met uw bankpas bij Argenta.
    Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van de Afdeling Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 076 – 520 53 73 of via de e-mail: helpdesk@argenta.nl
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip en medewerking.

Met vriendelijke groet,
    Directie Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland
    pi_69657922
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 09:00 schreef Berto het volgende:
    Het wordt steeds minder met die Argenta. Rente was al niet veel meer, nu gaat ook al de gratis bankrekening weg. Iemand nog een idee voor een gratis rekening met betaalpas?
    Om wat voor bedrag gaat het hier?
    DSB Bank is gratis, ASN Bank rekent anderhalve euro per maand en ING ¤3,10 per kwartaal.
      woensdag 3 juni 2009 @ 17:55:06 #223
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69672631
    Aanpassing rente spaarrekeningen

In navolging van de ontwikkelingen op de financiële markten, zal Akbank N.V. per 05 juni 2009 de rentepercentages van de AK Spaarrekeningen aanpassen.

- AK Internet Spaarrekening: 3,50%* (voorheen 3,75%)
    - AK Internet Plus Spaarrekening: 3,25%* (voorheen 3,50%)
    - AK Spaarrekening: 3,25%* (voorheen 3,50%)
    - AK Plus Spaarrekening: 3,20%* (voorheen 3,45%)

Maar ook:

U kunt komende drie weken (tot en met 26 juni) profiteren van de zomerbonus (0,25% - 0,75%) die Akbank N.V. geeft op nieuw te openen Spaardeposito’s met een looptijd van 12 maanden en langer. Onderstaand treft u een overzicht aan met de van toepassing zijnde rentes.

Looptijd Huidige rente Zomerbonus Totaal
    12 maanden 4,00% 0,25% 4,25%
    24 maanden 4,00% 0,50% 4,50%
    36 maanden 4,00% 0,50% 4,50%
    48 maanden 4,00% 0,75% 4,75%
    60 maanden 4,00% 0,75% 4,75%

Korte rente gaat dus omlaag en lange rente omhoog, net als op de kapitaalmarkt
    Met dank aan Obama voor het geld printen
    Mijn reisverslagen
      woensdag 3 juni 2009 @ 19:37:45 #224
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_69675815
    En Loyalis geeft vanaf vandaag 2,5% rente aan degene die loyaal is/blijft...
    pi_69826280
    ING
    Bonusrenterekening - 2,75% » 2,50%
    Internetspaarrekening - 2,30% » 2,20%
    Kwartaalextrarekening - 2,50% » 2,25%
    Profijtrekening - 4,00% » 3,75%
    Toprekening - 3,50% » 3,25%
    pi_69827641
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 14:51 schreef Aether het volgende:
    ING
    Bonusrenterekening - 2,75% » 2,50%
    Internetspaarrekening - 2,30% » 2,20%
    Kwartaalextrarekening - 2,50% » 2,25%
    Profijtrekening - 4,00% » 3,75%
    Toprekening - 3,50% » 3,25%
    Het was al niks en dan weer verlagen. Gelukkig ben ik al een hele tijd bij de postbank/ing weg. Pauperbank
    -je UI was te groot en daarom verwijderd-
    pi_69828260
    Er blijft geen flikker meer over zo.
      maandag 8 juni 2009 @ 15:56:23 #228
    98135 TeleluvR
    pi_69828269
    Yep, wederom een goede reden om weg te gaan/blijven bij de ING/Postbank!
    pi_69829701
    quote:
    [ afbeelding ]
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_69830451
    Vergeet het goede nieuws

ING
    Deposito (2 jaar) - 2,30% » 2,50%
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:40 schreef Syrena het volgende:

[..]

En, bevalt ie?
    pi_69834509
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 17:00 schreef Aether het volgende:
    Vergeet het goede nieuws

ING
    Deposito (2 jaar) - 2,30% » 2,50%
    [..]

En, bevalt ie?
    Ik heb 'm nog niet binnen maar ik denk dat ie veel kleiner is dan ik me voorstel, als je ziet hoe die tandenborstel er nog uit steekt. Oh well....
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_69848917
    De TT kan je gerust veranderen naar banken met lage rente.
    pi_69946127
    Met ingang van morgen hanteert NIBC een rentepercentage van 3,6 (vrij opneembaar) deposito's worden op 18 juni verlaagd.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 18:55:38 ]
    pi_69949988
    Ik zag dat DSB de rente ook verlaagd heeft .

Internetsparen Extra: 3.75 (minimaal 25000) (was 4.0)

Internet TOPsparen is gelijk gebleven: 4.6 (4.8 voor 65+)
    You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
    Meh.
      donderdag 11 juni 2009 @ 22:21:08 #235
    242666 BeamofLight
    Light in the darkness, Tafkap
    pi_69955242
    Ben benieuwd wat de Rabo me gaat voorstellen. Had per 1-10-2008 voor 12 maanden 5% gekregen...
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 juni 2009 @ 22:40:26 #236
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69956148
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 22:21 schreef BeamofLight het volgende:
    Ben benieuwd wat de Rabo me gaat voorstellen. Had per 1-10-2008 voor 12 maanden 5% gekregen...
    Volgens mij was die rente nu voor 10 jaar vast
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juni 2009 @ 23:01:17 #237
    862 Arcee
    Look closer
    pi_69957086
    NizWex!
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_69978666
    Hmmm rekening bij dsb aangevraagd en kopie van me identiteitskaart meegestuurd maar nu zeggen ze dat ze een kopie van mijn rijbewijs willen(die ik niet heb) om mijn burger servicenummer aan te tonen.
    Lijkt me dat ze toch wel weten dat pers nummer hetzelfde is...
    Heb ze al gemailed erover.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 20:34:59 #239
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_69984735
    Lage nominale rente, maar de reele rente (=rente min inflatie) is zo slecht nog niet

Mijn reisverslagen
      vrijdag 12 juni 2009 @ 21:12:57 #240
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_69985854
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 09:00 schreef Berto het volgende:

Geachte relatie,
    Argenta Spaarbank NV positioneert zich al meer dan 50 jaar als een solide bankverzekeraar. Ook in de Nederlandse markt is Argenta al jaren actief. Argenta biedt via internetbankieren direct opvraagbare spaarrekeningen en betaalrekeningen met een gratis bankpas aan.
    In de afgelopen periode heeft Argenta in Nederland voor wat betreft het assortiment bancaire producten een strategische heroverweging gemaakt, waardoor besloten is om in Nederland geen betaalrekeningen met een bankpas meer aan te bieden.
    Argenta zal zich met het internetbankieren verder toeleggen op het aanbieden van (nieuwe) producten met vermogensopbouw, zoals spaar- en termijndepositorekeningen. Hiermee wenst Argenta haar positie verder te behouden en uit te bouwen.
    Verder constateren wij dat het blijven aanbieden van een (gratis) betaalrekening met bankpas dermate grote investeringen met zich meebrengen, die niet meer in verhouding staan tot de opgebouwde portefeuille.
    Wij beseffen dat deze beslissing gevolgen heeft voor uw administratie. Aangezien u in de gelegenheid dient te zijn om een alternatief te zoeken, zal Argenta derhalve de mogelijkheid om te internetbankieren via uw betaalrekening en betaalpas beëindigen met ingang van 15 september 2009. Na die datum is het niet meer mogelijk om verrichtingen te doen via uw betaalrekening en met uw bankpas bij Argenta.
    Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van de Afdeling Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 076 – 520 53 73 of via de e-mail: helpdesk@argenta.nl
    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen op uw begrip en medewerking.

Met vriendelijke groet,
    Directie Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland
    Ik had ze gemaild hoe ik kan opzeggen (kan via de website). Reactie: "het spijt ons te horen dat u geen gebruik meer wilt maken van onze diensten"... Gekke Belgen!

Ik heb nu een rekening bij DSB geopend.
    pi_70001799
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik had ze gemaild hoe ik kan opzeggen (kan via de website). Reactie: "het spijt ons te horen dat u geen gebruik meer wilt maken van onze diensten"... Gekke Belgen!

Ik heb nu een rekening bij DSB geopend.
    Nee die Dirk is 100% zuiver van de graat
    pi_70003286
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef SeLang het volgende:
    Lage nominale rente, maar de reele rente (=rente min inflatie) is zo slecht nog niet

[ afbeelding ]
    Nou 2% zo ongeveer. Wordt ik niet echt warm van... Moet soms ook nog 1.2% af , want de fiscus wilt ook wat
    pi_70010593
    quote:
    Op zaterdag 13 juni 2009 14:49 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nee die Dirk is 100% zuiver van de graat
    Als ik daar geld zou lenen, dan zou ik me eerst wel tien keer achter de oren krabben. Nu weet ik niet hoe terecht dat is, maar de verhalen zijn wel heel negatief over hun hypotheken. Een spaar- of betaalrekening zal denk ik wel wat meevallen, maar ze hebben wel een hele slechte naam gekregen de afgelopen tijd.
    pi_70033760
    Bericht van de AKBANK
    quote:
    Aanpassing rente spaarrekeningen

In navolging van de ontwikkelingen op de financiële markten, zal Akbank N.V. per 16 juni 2009 de rentepercentages van de AK Spaarrekeningen aanpassen.

- AK Internet Spaarrekening: 3,00%* (voorheen 3,50%)
    - AK Internet Plus Spaarrekening: 2,75%* (voorheen 3,25%)
    - AK Spaarrekening: 2,75%* (voorheen 3,25%)
    - AK Plus Spaarrekening: 2,70%* (voorheen 3,20%)
    * Rentewijzigingen voorbehouden. Het rentepercentage is effectief op jaarbasis en kan dagelijks variëren.
    Ik ga terug naar de ABN die geven meer rente
    pi_70039446
    terugvindrente
    pi_70075049
    Ik dacht even dat moneyou weer hogere rente had gekregen.. onderaan dit topic stond een banner met 4,25 % rente, maar das blijkbaar een foutje.. helaas! :p
      woensdag 17 juni 2009 @ 08:46:27 #247
    98135 TeleluvR
    pi_70084554
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 21:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
    Ik dacht even dat moneyou weer hogere rente had gekregen.. onderaan dit topic stond een banner met 4,25 % rente, maar das blijkbaar een foutje.. helaas! :p
    4% is nog een van de hogere rentes voor een rekening zonder beperkingen.
    pi_70091486
    quote:
    Rentewijziging ATB Internet Spaar- en Depositorekeningen

Geachte relatie,

Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van maandag 22 juni 2009 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar: 3,00% (was 3,50%)

Eveneens op maandag 22 juni 2009 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor nieuwe Internet Spaardeposito's als volgt wijzigen:

Nieuwe tarieven per 22-06-2009 (oude tarieven boven nieuwe)
    3 maanden vast
    3,50 %
    3,00 %

6 maanden vast
    3,50 %
    3,00 %

9 maanden vast
    3,50 %
    3,00%

1 jaar vast
    4,00 %
    3,75 %

2 jaar vast
    4,25 %
    4,25 % (ongewijzigd)

3 jaar vast
    4,50 %
    4,50 % (ongewijzigd)

4 jaar vast
    4,50 %
    4,50 % (ongewijzigd)

5 jaar vast
    4,50 %
    4,50 % (ongewijzigd)
    Het gaat echt helemaal nergens meer over.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 12:21:08 ]
    pi_70091617
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het gaat echt helemaal nergens meer over.
    Duidelijk dat de ATBank problemen heeft leningen te verstrekken op korte termijn. Niet vreemd ansich, dat zie je nu overal.
    -je UI was te groot en daarom verwijderd-
    pi_70091794
    De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.

Wordt lastig kiezen zo...
    pi_70092386
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
    De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.

SNS misschien?

http://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
    pi_70093497
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

SNS misschien?

http://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
    Voorwaarde: minimaal 10.000 euro.
    Ik weet dat hier allemaal grootverdieners zitten, maarre... zoveel heb ik niet.
    pi_70097261
    Nvm, stond er al...
    pi_70119888
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:

ik zit met hetzelfde "probleem"

Zit te twijfelen om een MY rek te openen maar ben bang dat tegen de tijd dat het geregeld is de MY-rente ook richting de 3% is gegaan... Bijkomend nadeel is dat ik toevallig nu net (donderdag ochtend 7.30u geen rek. kan openen bij MY, pag. kan niet gevonden worden!) misschien zegt dat al genoeg??
    pi_70126834
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 07:41 schreef tinny het volgende:

[..]

ik zit met hetzelfde "probleem"

Zit te twijfelen om een MY rek te openen maar ben bang dat tegen de tijd dat het geregeld is de MY-rente ook richting de 3% is gegaan...
    Dat is ook precies de reden dat ik twijfel. Straks heb ik er nog een spaarrekening bij waarbij de rente snel naar de 3% daalt. Dan wordt het er niet overzichtelijker op met al die spaarrekeningen. Ik denk dat ik een aantal rekeningen ga samenvoegen.

Wel grappig, ik zag onderaan deze topic een reclame van MoneYou voor 4,25% op de spaarrekening. Beetje achterhaald.
    pi_70127639
    De rente smelt als sneeuw voor de zon. De plusrente van SNS is ook al weer een kwart procent minder. Ik verwacht dat Reaal ook snel gaat volgen.

Op naar de nul procent.

Verander de TT maar gerust in 'Banken met lage rente" Het gaat weer helemaal nergens meer over. Zoals tot voorkort...

En de langere hypotheekrente zakt maar niet......:')!
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 18 juni 2009 @ 13:01:56 #257
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_70128032
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
    De rente smelt als sneeuw voor de zon. De plusrente van SNS is ook al weer een kwart procent minder. Ik verwacht dat Reaal ook snel gaat volgen.

Op naar de nul procent.

Verander de TT maar gerust in 'Banken met lage rente" Het gaat weer helemaal nergens meer over. Zoals tot voorkort...

En de langere hypotheekrente zakt maar niet......:')!
    Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.
    Dit had ik niet zien aankomen dat het zo rap gaat... Maar vind het heel niet erg dat ik zoveel naar Centraal Beheer heb gegooid.
    pi_70128369
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 13:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.
    Dit had ik niet zien aankomen dat het zo rap gaat... Maar vind het heel niet erg dat ik zoveel naar Centraal Beheer heb gegooid.
    Inderdaad, ook niet voorzien dat dit zo rap gaat....

En die buitenlandse banken zijn ook niet zo interessant meer... Het plaatje ziet er nu heel anders uit dan een half jaar terug
    pi_70132777
    Na 2 jaar tevreden klant te zijn geweest bij ATB ben ik het nu zat. Ze lopen duidelijk in de voorhoede met het verlagen van hun rente. Ik heb het een half jaar aangekeken, maar iedere maand is het weer raak. Ik ga dus switchen.

Nu twijfel ik tussen Moneyou met 4% en Reaal met 4.25%. Wat zouden jullie aanraden?
      donderdag 18 juni 2009 @ 17:11:23 #260
    183595 Lente_ninja
    They never saw it coming
    pi_70138104
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef kwahgib het volgende:
    Na 2 jaar tevreden klant te zijn geweest bij ATB ben ik het nu zat. Ze lopen duidelijk in de voorhoede met het verlagen van hun rente. Ik heb het een half jaar aangekeken, maar iedere maand is het weer raak. Ik ga dus switchen.

Nu twijfel ik tussen Moneyou met 4% en Reaal met 4.25%. Wat zouden jullie aanraden?
    Zelfde verhaal hier . Eerst ging het nog met kwart procentjes, maar nu hebben ze 'm lekker van de 3,5 naar de 3 laten kelderen. Meteen afstraffen die hap!

Ik denk ook dat het een tactiek is: door zo snel die rente te laten dalen, probeert de AT ons lekker te maken voor een deposito. We dalen! We dalen! Maar omdat we zulke goede gozers zijn, mag je (als je snel bent!) nog even een deposito afsluiten. Nu of nooit!!!!

Ik vermoedt dat er nog wel een nieuwe spaarrenteoorlog uit gaat breken, en ze ons op deze manier willen strikken voordat overal de rente op de normale rekeningen weer omhoog gaat.
    pi_70138677
    Jep.

Ik twijfel nog of ik m'n rekening opzeg (en m'n opgebouwde rente gelijk krijg uitbetaald) of m'n rekening openlaat met 10 euro er op (en m'n opgebouwde rente aan het einde van het jaar krijg).

Rekening opzeggen zou problemen kunnen geven met als ik ooit weer klant wil worden.. Maar goed, ik zie het niet zo snel gebeuren dat ATB weer in de top qua rentes staat.

Wat zouden jullie doen?
    pi_70138746
    Ligt er aan hoeveel rente er op staat. Als het om duizenden euro's gaat is het de moeite waard om er een procentpunt rente meer voor te krijgen. Anders zou ik 'm open laten, zo'n gek idee is het toch niet dat ATB over een tijd weer een goede rente geeft?
    pi_70138823
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 17:30 schreef Sloggi het volgende:
    Ligt er aan hoeveel rente er op staat. Als het om duizenden euro's gaat is het de moeite waard om er een procentpunt rente meer voor te krijgen. Anders zou ik 'm open laten, zo'n gek idee is het toch niet dat ATB over een tijd weer een goede rente geeft?
    Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.

Kijk ik vind het persoonlijk niet erg dat ATB z'n rente verlaagde, de markt is immers veranderd. Maar ATB was altijd de eerste, en zet iedere keer de grootste stappen. Waar ze eerst in de top-5 stonden, staat ze nu niet eens meer in de top-20. Daarvoor zet ik m'n geld niet bij hun neer.
      donderdag 18 juni 2009 @ 17:33:13 #264
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70138834
    Je moet niet gebruikte rekeningen gewoon open laten en alleen je geld af en toe heen en weer slepen naar de rekeningen met de hoogste rente.
    Mijn reisverslagen
      donderdag 18 juni 2009 @ 21:23:50 #265
    188877 Stupendous76
    pi_70146214
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.

Kijk ik vind het persoonlijk niet erg dat ATB z'n rente verlaagde, de markt is immers veranderd. Maar ATB was altijd de eerste, en zet iedere keer de grootste stappen. Waar ze eerst in de top-5 stonden, staat ze nu niet eens meer in de top-20. Daarvoor zet ik m'n geld niet bij hun neer.
    Nou, ik vind het persoonlijk wel erg dat wij als spaarder (dus zorgzaam en zuinig met geld) daar zo bespottelijk weinig voor krijgen.
    Repent, Pray, Forgive
      donderdag 18 juni 2009 @ 21:27:30 #266
    98135 TeleluvR
    pi_70146335
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 17:33 schreef SeLang het volgende:
    Je moet niet gebruikte rekeningen gewoon open laten en alleen je geld af en toe heen en weer slepen naar de rekeningen met de hoogste rente.
    Het voordeel van opzeggen is dat de dan toe opgelopen rente vrijkomt en dat kan wel flink oplopen...
    pi_70148673
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 08:46 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

4% is nog een van de hogere rentes voor een rekening zonder beperkingen.
    Dat weet ik, daarom ben ik al sinds februari MY klant
    pi_70170549
    Bagger bij die Credit Europe Gaat denk ik ook maar een andere rekening nemen...
    pi_70172970
    Nou, ik ga mijn geld ook maar eens overslepen naar Moneyou.
    pi_70177115
    ~tvp.
    pi_70177362
    Ze zakken wel hard nu bij die AT-Bank.
    pi_70191569
    Je kan aan het overhevelen blijven. Banken lokken eerst klanten met een hogere rente dan gemiddeld en als ze eenmaal veel klanten hebben, dan weten ze niet hoe snel ze moeten zakken.

Ze spelen dus gewoon een spelletje met je.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 12:55:42 #273
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_70192169
    je moet het spelletje dus gewoon meespelen. Je geld heen -en weer schuiven dus.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_70192268
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    zit weinig anders op ja...
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:01:00 #275
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70192320
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    Dit
    Mijn reisverslagen
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:03:54 #276
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70192412
    Snapshot van verdeling over verschillende rekeningen

Mijn reisverslagen
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2009 @ 13:07:51 #277
    862 Arcee
    Look closer
    pi_70192548
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
    Als je de helft bij Rabo hebt staan, betekent dat dan dan je max. 2 ton hebt?
    pi_70192641
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

ik schat 'm in op 7,5 ton, op basis van het ING deel
    pi_70192700
    grappig trouwens dat Ohra hier niet vaker genoemd wordt. Die hebben op dit moment toch bij uitstek de meeste concurrerende deposito tarieven (als je net als ik niet geloofd dat die vrije spaarrekening rente nog lang stand houden.....)
      zaterdag 20 juni 2009 @ 13:15:33 #280
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70192759
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, bij een aantal systeembanken (en met name Rabo) ga ik zwaar over de limiet tegenwoordig.
    Dit soort risicozoekend gedrag is een gevolg van de staatsobligatie yield die nu bijna nul is
    Mijn reisverslagen
    pi_70193045
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, bij een aantal systeembanken (en met name Rabo) ga ik zwaar over de limiet tegenwoordig.
    Dit soort risicozoekend gedrag is een gevolg van de staatsobligatie yield die nu bijna nul is
    ik los dat op door geld aan mijn ouders te lenen, die dat vervolgens bij een bank wegzetten.
    Zo wordt de limiet ipv 100k opeens 100k + 2 x 100k is 300k (per bank)

Zij lenen bij mij op dezelfde condities als die zij ontvangen van de bank. Geen centje pijn, geen schenkingsrecht problemen o.i.d., en juridisch nog waterdicht ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 20-06-2009 13:33:22 ]
    pi_70198705
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
    Zie er indrukwekkend uit.
      maandag 22 juni 2009 @ 15:05:39 #283
    44885 Metatron
    THE VOICE
    pi_70253964
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maarreh.. Is het bij de Rabo niet mogelijk om bij verschillende kantoren een rekening te openen? Rabobanken zijn allemaal ( * ) zelfstandig, en opereren allemaal met een eigen bankvergunning. Theoretisch zou dit dus ook voor elke bank een garantie van 100k pp moeten opleveren. Heeft iemand de DNB al eens gevraagd hoe ze daarmee om denken te gaan?

( * ) Nou ja, bijna dan. Er zijn in flink wat regios een aantal voorheen losse kantoren juridisch samengegaan. Maar er blijven nog genoeg separate instanties over.
    You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
    Meh.
      maandag 22 juni 2009 @ 15:23:16 #284
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70254627
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 15:05 schreef Metatron het volgende:

[..]

Maarreh.. Is het bij de Rabo niet mogelijk om bij verschillende kantoren een rekening te openen? Rabobanken zijn allemaal ( * ) zelfstandig, en opereren allemaal met een eigen bankvergunning. Theoretisch zou dit dus ook voor elke bank een garantie van 100k pp moeten opleveren. Heeft iemand de DNB al eens gevraagd hoe ze daarmee om denken te gaan?

( * ) Nou ja, bijna dan. Er zijn in flink wat regios een aantal voorheen losse kantoren juridisch samengegaan. Maar er blijven nog genoeg separate instanties over.
    Het zijn inderdaad verschillende entiteiten met hun eigen 100k garantie, maar...

Mijn redenering is als volgt: de Rabobank filialen dekken elkaar (ze hebben eigenlijk een ingebouwd depositogarantiestelsel) dus er zal imo nooit slechts één Rabobank omvallen. OF er valt niemand, OF ze vallen allemaal. Stel dat de hele keten omvalt, dan zou elk filiaal dus apart een 100k garantie hebben van het Depositogarantiestelsel.

Het probleem is alleen dat het Depositogarantiestelsel wordt opgebracht door alle banken die eraan deelnemen. Aangezien de Rabobank >50% (dacht ik) van de totale spaarmarkt heeft kan het Depositogarantiestelsel dat nooit vergoeden. In feite IS de Rabobank het depositograntiestelsel

Daarom denk ik dat bij een omvallen van Rabo je enige mogelijke redding de NL staat is die enorme staatsleningen uitgeeft om het te financieren. Zelfs dit is twijfelachtig of het feasible is....

Om deze reden beschouw ik de Rabobank als bijna zo goed als een staatsobligatie, want uiteindelijk gaat het dan gewoon neerkomen op de mate waarin de Nederlandse staat de klap zou kunnen opvangen.
    Mijn reisverslagen
    pi_70254738
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 15:05 schreef Metatron het volgende:

[..]

je hebt in theorie gelijk, maar onderling hebben Rabobanken afgesproken dat je slechts bij 1 locale rabobank kunt bankieren. Probeer je ergens anders een rekening te openen zul je terugverwezen worden naar je 'eigen' rabobank.
    pi_70260291
    GVD zeg wat maakt dat moneyou het moeilijk om een rekening te openen.
      maandag 22 juni 2009 @ 18:04:16 #287
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70260343
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 18:02 schreef HiZ het volgende:
    Wat raar, bij mij was dat juist de allermakkelijkste.
    Alles kon online, hoefde niets op te sturen, etc...
    Mijn reisverslagen
      maandag 22 juni 2009 @ 18:56:34 #288
    98135 TeleluvR
    pi_70262347
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 18:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies, veel makkelijker dan bij moneyou ben ik nog niet tegengekomen iig!
    pi_70265054
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 18:02 schreef HiZ het volgende:
    Kun je aangeven wat er moeilijk aan gaat? Zoals de personen hierboven is het de makkelijkste aanvraag die ik gehad heb en was het in 3 dagen gepiept (zelfs inclusief een storing dat mijn eerste storting ter activering terug gestort werd)
      maandag 22 juni 2009 @ 19:56:17 #290
    98135 TeleluvR
    pi_70265179
    Yep, bij mij binnen twee dagen. Wel raar dat ze hieronder nog steeds adverteren met 4.25%
    pi_70265891
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef TeleluvR het volgende:
    Yep, bij mij binnen twee dagen. Wel raar dat ze hieronder nog steeds adverteren met 4.25%
    Bij mij staat in die Moneyou advertentie hieronder gewoon 4.0% hoor.

Verder was het openen van de rekening bij hen inderdaad totaal niet ingewikkeld... Heb er zonder gedoe en binnen enkele dagen een rekening kunnen openen. De enige bank waarbij ik nóg sneller en eenvoudiger een rekening heb kunnen openen was IceSave, maar ja, helaas hielpen zij mij even later net zo gemakkelijk weer van m'n geld af.
      maandag 22 juni 2009 @ 20:23:04 #292
    44885 Metatron
    THE VOICE
    pi_70266397
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad verschillende entiteiten met hun eigen 100k garantie, maar...

Mijn redenering is als volgt: de Rabobank filialen dekken elkaar (ze hebben eigenlijk een ingebouwd depositogarantiestelsel) dus er zal imo nooit slechts één Rabobank omvallen. OF er valt niemand, OF ze vallen allemaal. Stel dat de hele keten omvalt, dan zou elk filiaal dus apart een 100k garantie hebben van het Depositogarantiestelsel.

Het probleem is alleen dat het Depositogarantiestelsel wordt opgebracht door alle banken die eraan deelnemen. Aangezien de Rabobank >50% (dacht ik) van de totale spaarmarkt heeft kan het Depositogarantiestelsel dat nooit vergoeden. In feite IS de Rabobank het depositograntiestelsel

Daarom denk ik dat bij een omvallen van Rabo je enige mogelijke redding de NL staat is die enorme staatsleningen uitgeeft om het te financieren. Zelfs dit is twijfelachtig of het feasible is....

Om deze reden beschouw ik de Rabobank als bijna zo goed als een staatsobligatie, want uiteindelijk gaat het dan gewoon neerkomen op de mate waarin de Nederlandse staat de klap zou kunnen opvangen.
    Dat heb ik ook overwogen, alleen zit er één addertje onder het gras: Er is niet zo heel veel wat de Rabo tegenhoudt om die 'interne garantstelling' in de ijskast te zetten, en een filiaal wat in de problemen komt gewoon te laten klappen.

Maar goed, als Rabobank B je als klant weigert omdat je al bij Rabobank A zit, dan houdt elke leuke theorie gewoon op natuurlijk.

Overigens heb ik het grootste deel van m'n geld nu elders ondergebracht. Met name de regelijk die de Rabo hanteert dat de 'bonusrente' op de loyaalrekening berekent wordt over het laagste saldo in een kwartaal. Aangezien ik een niet onaanzienlijk bedrag gestort kreeg, zo'n 3 dagen na het begin van dat kwartaal was de financiele afweging snel gemaakt om het hele zaakje door te schuiven naar een rekening elders. Ten eerste krijg ik daar een rentevergoeding op (nagenoeg) dagbasis, plus nog eens een hogere rente. Zolang ik bij die andere banken onder de garantiestellingslimiet blijf maak ik me niet zo heel druk. Ik heb nog niet het 'probleem' van zoveel geld dat ik alle grote banken in NL tot dat bedrag kan afvullen .

Ik vind de Rabo een prima bank hoor, zit er m'n hele leven al, en hun internetbankieren werkt vlekkeloos, maar qua rente op spaarrekeningen vind ik ze wel erg zuinigjes.
    Meh.
      maandag 22 juni 2009 @ 20:25:42 #293
    98135 TeleluvR
    pi_70266516
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Bij mij staat in die Moneyou advertentie hieronder gewoon 4.0% hoor.
    Bij mij echt 4,25!

maandag 22 juni 2009 @ 20:44:52 #294
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70267267
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 20:23 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat heb ik ook overwogen, alleen zit er één addertje onder het gras: Er is niet zo heel veel wat de Rabo tegenhoudt om die 'interne garantstelling' in de ijskast te zetten, en een filiaal wat in de problemen komt gewoon te laten klappen.
    Dat kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk en onverstandig als ze dat zouden doen. Op dat moment is namelijk de naam Rabobank besmet en als kennelijk elk (klein!) Rabobankje er alleen voor staat dan komen spaarders heel erg snel hun geld terughalen om het bij een grootbank te parkeren (want dan kun je Rabo niet meer als een grote bank zien). De beste overlevingsstrategie voor Rabo is om tot het einde elk filiaal te ondersteunen.
    quote:
    Ik vind de Rabo een prima bank hoor, zit er m'n hele leven al, en hun internetbankieren werkt vlekkeloos, maar qua rente op spaarrekeningen vind ik ze wel erg zuinigjes.
    Voor mij is een belangrijk criterium dat ik via dezelfde bank het geld onmiddellijk kan omzetten in aandelen als dat nodig is (incl. effectenkrediet). Dan vallen de meeste banken al af. De rente op de loyaalrekening is niet het beste, maar toch heel behoorlijk. Het verschil in rente met anderen zie ik als een soort van 'opportunity cost' voor het direct kunnen omzetten als dat nodig is. Vorig jaar gebruikte ik voor dat doel kortlopende staatsobligaties die gewoon bij Binck stonden, maar toen was de yield daarop ook nog ruim 4%.
    Mijn reisverslagen
    pi_70267318
    Same here, hoor. 4,25%
      maandag 22 juni 2009 @ 20:47:12 #296
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_70267360
    Ik heb die banner altijd uit staan
    Mijn reisverslagen
    pi_70267542
    TVP
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70269617
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 20:25 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Bij mij echt 4,25!

[ afbeelding ]
    Vreemd zeg.

Dit zie ik:

pi_70270043
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 18:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Om de een of andere vage reden zijn ze niet in staat om mijn ABN rekening te verifieren. ABN of all banks !!!! Moet ik nu dus een bankafschrift gaan opsturen.

Ik ben al sinds woensdag bezig om een rekening te openen. Wat ook leuk was, was dat het inloggen wel heel erg overgevoelig is; je bent een kwartier bezig om namen en postcode precies zo te typen dat het systeem je herkent. Zelfde probleem bij het password, dat bij het resetten OOK weer absurd moeilijk deed bij het antwoord op mijn 'vraag' waarvan ik het antwoord echt gegarandeerd zeker wel weet.
      maandag 22 juni 2009 @ 21:50:20 #300
    98135 TeleluvR
    pi_70270111
    Ik heb gewoon 1 euro overgemaakt en klaar was de verificatie!
    pi_70270260
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
    Ik heb gewoon 1 euro overgemaakt en klaar was de verificatie!
    Ja, ik het dat dus ook gedaan en vervolgens raakten ze in de war of zo. Die ABN rekening is overigens wel een en/of rekening.

Wat het natuurlijk extra absurd maakt is dat juist een ABN rekening dit probleem heeft bij een volle ABN dochter.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')