Ik vraag me ook nog steeds af of je wel rente krijgt over de opgebouwde rente.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:50 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. ze rekenen de rente per dag uit, dus de effectieve rente is lager.
Even verder gaan op jouw voorbeeld, voor eht gemak maak ik even gebruik van 360 dagen in een jaar.
dagrente = (1 + jaarrente)1 / 360 − 1
dagrente is dan dus 0,000161871%
stel je neemt na 180 dagen geld op dan heb je dus geen 300 euro rente, maar 295.63 ((1+0,06)^(180/360)-1)*10000
Om wat voor een mierenneukerij je je allemaal niet druk kan maken zeg, je kunt wel bezig blijven met spaargeld op de variabele rente internetrekeningen.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:10 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Om de rente vrij te maken en niet te hoeven wachten tot het eind van het jaar.
Geld gaat naar Moneyou, die betalen volgens mij ook rente per kwartaal waar ik toch een voorstander van ben. Dat ze in de toekomst weer gaan stunten dat zie ik dan wel weer. Ik maak alleen gebruik van de internetspaarrekening en niet van depositos, dat dan moneyou misschien in de toekomst een fractie lager kan zijn dat doet me niet zo veel.
maar bedankt voor de tip iig
Zoals ik kijk op mijn excel bestand.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vraag me ook nog steeds af of je wel rente krijgt over de opgebouwde rente.
Want: een half jaar zoals hierboven staat ==> 295,63 euro rente.
Een heel jaar ==> 600 euro rente.
Maar als je het eerste half jaar geld er op hebt staan, en daar 295,63 euro rente over krijgt, en het tweede half jaar geldt hetzelfde, dan moet er blijkbaar over die 295,63 euro rente nog een half jaar rente worden berekend, om op het totaal van 600 uit te komen.
daar zul je ook vast heel rijk mee wordenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zoals ik kijk op mijn excel bestand.
1 jaar vast 3000 euro. 5% rente.
Vanaf 20 januari.
Op 20 juli zit ik op 74 en een beetje, op 21 juli zit ik op 75 en een beetje.
Echter op 20 januari zit ik wel op 150 euro.
Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:43 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand ervaring met de spaarrekening van kruidvar/ohra?
Ik zit nu bij de akbank maar met 3,75% rente is het niet echt aantrekkelijk meer.
En sowieso spaar ik elke maand ¤100 dus zou ik gewoon die rekening van de kruidvat kunnen nemen.
Of zijn daar nog andere beperkingen die ik moet weten?
zodra jij weet hoe de rest van mijn geld verdeeld is mag je verder piepen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 02:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
daar zul je ook vast heel rijk mee worden
Dat is blijkbaar voor iedereen andersquote:Op donderdag 23 april 2009 20:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Om wat voor een mierenneukerij je je allemaal niet druk kan maken zeg, je kunt wel bezig blijven met spaargeld op de variabele rente internetrekeningen.
Is een kwestie van zelf even de voorwaarden doorlezen, ik weet niet waar jij specifiek over struikelt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:41 schreef Hanneke1983 het volgende:
Klantenservice, eventuele opvallende dingen? (voorwaarden)
Het grote nadeel is dat die hoge rente bij MoneyYou slechts geldt tot een maximumsaldo van 1 miljoen euro.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:36 schreef KneiterS het volgende:
Ik zie dat money you de op één na hoogste rente heeft, maar toch gaat het in dit topic vrij weinig erover. Zitten er soms haken en ogen aan? Wat zijn dan precies de nadelen van een rekening bij deze bank? Of is het echt aan te raden?
quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Het grote nadeel is dat die hoge rente bij MoneyYou slechts geldt tot een maximumsaldo van 1 miljoen euro.
0,5% rente, en daar gaat dan nog 40% belasting afquote:For your savings account, recently transferred from Kaupthing Edge, the rate
will be 1.52% AER (2.52% gross p.a. variable for 6 months. This includes a 2.02% gross p.a. fixed bonus). Please note that after 6 months, the interest rate will revert to our standard ING Direct Savings Account rate, currently 0.5% AER variable (0.50% gross p.a.).
In Nederland betaal je sowieso 30% over een fictief rendement van 4%, of je die nou haalt of niet ...quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:07 schreef SeLang het volgende:
In Engeland wordt het er ook niet beter op
[..]
0,5% rente, en daar gaat dan nog 40% belasting af
quote:Per 29 april 2009 bedraagt de actuele rente op uw Top-Interest rekening 3,75% p.j. Rentewijzigingen voorbehouden.
Ach, moneyou zal ook binnenkort wel naar 4% of zo dalenquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:49 schreef Furia het volgende:
Het gaat wel heel hard zo.
Inlogscherm CE
[..]
Edit: Heb ook maar even een rekening bij Moneyou geopend, het verschil tussen 3,75 en 4,5% is me wel de moeite waard!
sju....quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:49 schreef Furia het volgende:
Inlogscherm CE
[..]
Edit: Heb ook maar even een rekening bij Moneyou geopend, het verschil tussen 3,75 en 4,5% is me wel de moeite waard!
Ik heb een vermoeden, maar ik kan er helemaal naast zitten...quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:49 schreef Furia het volgende:
Inlogscherm CE
[..]
Het is wel een renteverlaging van 2x in nog niet eens 10 dagen. Dat is best pittig. Maar misschien zakken ze ook wel harder omdat ze bij de koplopers hoorden. Als iedereen dan vervolgens naar CE blijft rennen omdat de rente daar hoog is, dan kost het ze veel geld, terwijl het ze ook minder kan kosten. Zelfs met 3,75% zitten ze nog boven een aantal andere banken. Als het zo doorgaat kan ik bijna alles maar beter weer bij de Rabo (quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden, maar ik kan er helemaal naast zitten...
Zou het kunnen dat CE heeft een zwakke balans heeft en DNB niet toestaat dat CE meer depositors krijgt? De fout die ze bij Icesave maakten is dat ook toen al bekend was hoe zwak die bank was DNB niet ingreep en toestond dat Icesave spaarders bleef aantrekken en zo het risico voor het depositogarantiestelsel verhoogte.
Ik zeg niet dat het zo is, maar stel dat...
DNB kan natuurlijk nooit zeggen dat CE zwak is want dan krijg je een bankrun. CE kan ook niets zeggen. Het enige dat ze kunnen doen is zorgen dat er geen nieuwe spaarders bijkomen (maar het is wel in het belang van de bank om te houden wat ze hebben). Dat zou kunnen verklaren waarom ze nieuwe spaarders slechtere voorwaarden geven. Dit is precies het omgekeerde van wat je normaal verwacht namelijk. Op die manier ontmoedig je toestroom van nieuwe klanten zonder te zeggen dat je geen nieuwe klanten meer aanneemt, want dan heb je iets uit te leggen.
Nogmaals, ik zal het wel helemaal fout hebben maar dit kwam bij me op naar aanleiding van de recente acties van CE.
Optimistquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:01 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Ach, moneyou zal ook binnenkort wel naar 4% of zo dalen
Ik heb toch nog 3,6% bij de Rabo (Loyaalrekening).quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:12 schreef Furia het volgende:
Zelfs met 3,75% zitten ze nog boven een aantal andere banken. Als het zo doorgaat kan ik bijna alles maar beter weer bij de Rabo (![]()
![]()
2,6%
![]()
![]()
) stallen.
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/topinterest/quote:Wij bieden een aantrekkelijke jaarlijkse rente van 4,00 % (variable rente) voor alle nieuwe klanten. Let op! Op 29 april 2009 wordt de rente voor nieuwe klanten verlaagd naar
3,5% p.j.
Bestaande klanten (alle rekeningen geopend voor 07.04.2009) ontvangen 4,15% p.j. Op 29 april 2009 wordt ook de rente voor bestaande klanten (alle rekeningen geopend voor 29.04.2009) aangepast. Bestaande klanten zullen wederom een rente-voordeel genieten.
Als je met die Loyaalrekening een keer onder de 20k komt, krijg je meteen weer een stuk lagere rente, dat is wel een beetje jammer. Ze maken het sparen zo wel lastig, al die moeite steeds weer. Ik heb inmiddels meer bankrekeningen dan broekenquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb toch nog 3,6% bij de Rabo (Loyaalrekening).
Ook goed momenteel is ING Profijtrekening met 4,5%. Toch ook een soort van semi-staatsbank.
Maar je moet dan wel een hoog bedrag hebben.
Denk het wel, maar weet het niet zeker. Ik was een bestaande klant, dus mijn rente ging van 4,15 naar 3,75 (nou ja, 'gaat', morgen).quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:24 schreef dyna18 het volgende:
Damn.... Ik was juist naar CE gegaan om de lage rente van ING te ontvluchten. Nu hebben ze dan beide de rente van 3.75%....
Bieden ze nu trouwens weer dezelfde rente voor nieuwe en bestaande klanten?
Dat klopt ja, en de rente blijft relatief laag ten opzichte van de voorwaarden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef Furia het volgende:
[..]
Als je met die Loyaalrekening een keer onder de 20k komt, krijg je meteen weer een stuk lagere rente, dat is wel een beetje jammer.
Ik ben nog nooit onder de 3% rente geweest op mijn spaarrekening (sinds ik begonnen ben met serieus sparen). De 3,75% dadelijk op CEB zal de laagste rente in tijden zijn voor mij, vind dat dus ook wel zwaar tegenvallen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
3 jaar geleden waren de meesten van ons best wel content met 2,5% rente.
Ondertussen merk ik toch aanmijzelf dat ik er nu anders tegen aan ben gaan kijken nu ik eenmaal heb mogen proeven aan de rente van 5,25%.
Ik ben benieuwd of de mensen weer tevreden gaan zijn met 2,5%. Zelf denk ik niet dat dat op korte termijn mogelijk is. Zoiets duurt weer jaren om te slijten.
Voor mijn idee heb ik bijna altijd op mijn Rabo Internetbonusspaarrekening iets van 3,5% rente gehad. Dat vond ik op zich wel redelijk normaal. Als het echt richting de 2,5% gaat (overal dan), dan zal ik daar zeker heel lang aan moeten wennen, maar dan heeft het ook bijna geen zin meer om je geld op een spaarrekening te zetten, maar kun je het beter voor wat anders gebruiken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
3 jaar geleden waren de meesten van ons best wel content met 2,5% rente.
Ondertussen merk ik toch aanmijzelf dat ik er nu anders tegen aan ben gaan kijken nu ik eenmaal heb mogen proeven aan de rente van 5,25%.
Ik ben benieuwd of de mensen weer tevreden gaan zijn met 2,5%. Zelf denk ik niet dat dat op korte termijn mogelijk is. Zoiets duurt weer jaren om te slijten.
En dat maar een half jaar langquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
Doelde op de variabele rente. 5%+ deposito's kun je nu ook nog wel vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:11 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Of langer als je 3 deposito's heb vastgezet voor 5,75%, 6% en 6%
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het nietquote:Op woensdag 29 april 2009 07:11 schreef athlonkmf het volgende:
16k teruggesluisd van ceb. 10k laten staan. moet toch een signaal geven dat zomaar verlagen van rente niet gewaardeerd wordt.
je verplaats je geld toch niet alleen om een signaal af te geven? Ik neem aan dat de renteopbrengst een groter wegend argument is?quote:Op woensdag 29 april 2009 08:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het niet
jaquote:Op woensdag 29 april 2009 09:28 schreef Kadooosh het volgende:
Krijg je bij MoneYou een apart rekeningnummer?
Gaat hardquote:Per 29 april 2009 bedraagt de actuele rente op uw Top-Interest rekening 3,75% p.j. Rentewijzigingen voorbehouden.
Van 1 klant niet, maar als 10-20% van hun klanten dat doen? En dan overheffen naar een andere spaarrekening met een hogere rente.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het niet
Dan gaan daar ook de rentes zakken en komen de klanten weer terug. Er is heus wel een goede reden waarom CEB zijn rente naar beneden gooit, de andere banken zullen vast volgen. Ik moet wel zeggen de 3,75% momenteel wel wat laag is. Ik zit er ook aan te denken om mijn geld daar even vanaf te halen en naar een andere rekening van me met 4,25% te zetten. Maar waarschijnlijk gaat dus ook die bank binnenkort naar beneden.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:11 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Van 1 klant niet, maar als 10-20% van hun klanten dat doen? En dan overheffen naar een andere spaarrekening met een hogere rente.
Het is een dochteronderneming van ABN AMRO (je weet wel, die bank van Wouter Bos) en tot ¤ 100.000 is het gegarandeerd door het Nederlands depositogarantiestelsel. Veel betrouwbaarder kun je het eigenlijk niet krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:54 schreef daNpy het volgende:
Ik vertrouw MoneYou eigenlijk niet zo vanwege al die reclame's over lenen e.d.
Maar het is qua spaarbank wel een betrouwbare bank? Velen van hier maken hun spaargeld er naar over iig.
Nope, helemaal geen addertjes. Je kan zo vaak je wilt geld bijstorten en opnemen als je wilt.quote:Ze bieden een rente van 4.5% op een vrij opneembare rekening. Geen addertjes verder?
bij MY?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef Sjowhan het volgende:
En als ik het goed gezien heb, wordt de rente per maand (of kwartaal?) uitgekeerd
quote:Hoe wordt de rente op mijn MoneYou Spaarrekening berekend?
De rente op de MoneYou Spaarrekening wordt dagelijks berekend. Voor de renteberekening wordt de looptijd op het werkelijke aantal dagen per maand en per jaar vastgesteld.
Hoe wordt de rente uitgekeerd?
De rente wordt direct na afloop van ieder kwartaal uitgekeerd.
Weet ik dat ook weerquote:
Ja, die kreeg ik ook.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:36 schreef Furia het volgende:
Kreeg vandaag een brief; voor nieuwe klanten van CEB is het rentepercentage nu 'nog maar' 3,5%. Vaste klanten krijgen vanaf vandaag dus 3,75%.
Idem.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:49 schreef Brad het volgende:
moneyou aangevraagd na de laatste verlaging van CEB. Voor mijn gevoel had ik het al eerder moeten doen, maar het verschil wordt nu duidelijk te groot kwa rente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |