Dat klopt ja, en de rente blijft relatief laag ten opzichte van de voorwaarden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef Furia het volgende:
[..]
Als je met die Loyaalrekening een keer onder de 20k komt, krijg je meteen weer een stuk lagere rente, dat is wel een beetje jammer.
Ik ben nog nooit onder de 3% rente geweest op mijn spaarrekening (sinds ik begonnen ben met serieus sparen). De 3,75% dadelijk op CEB zal de laagste rente in tijden zijn voor mij, vind dat dus ook wel zwaar tegenvallen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
3 jaar geleden waren de meesten van ons best wel content met 2,5% rente.
Ondertussen merk ik toch aanmijzelf dat ik er nu anders tegen aan ben gaan kijken nu ik eenmaal heb mogen proeven aan de rente van 5,25%.
Ik ben benieuwd of de mensen weer tevreden gaan zijn met 2,5%. Zelf denk ik niet dat dat op korte termijn mogelijk is. Zoiets duurt weer jaren om te slijten.
Voor mijn idee heb ik bijna altijd op mijn Rabo Internetbonusspaarrekening iets van 3,5% rente gehad. Dat vond ik op zich wel redelijk normaal. Als het echt richting de 2,5% gaat (overal dan), dan zal ik daar zeker heel lang aan moeten wennen, maar dan heeft het ook bijna geen zin meer om je geld op een spaarrekening te zetten, maar kun je het beter voor wat anders gebruiken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
3 jaar geleden waren de meesten van ons best wel content met 2,5% rente.
Ondertussen merk ik toch aanmijzelf dat ik er nu anders tegen aan ben gaan kijken nu ik eenmaal heb mogen proeven aan de rente van 5,25%.
Ik ben benieuwd of de mensen weer tevreden gaan zijn met 2,5%. Zelf denk ik niet dat dat op korte termijn mogelijk is. Zoiets duurt weer jaren om te slijten.
En dat maar een half jaar langquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
Doelde op de variabele rente. 5%+ deposito's kun je nu ook nog wel vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:11 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Of langer als je 3 deposito's heb vastgezet voor 5,75%, 6% en 6%
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het nietquote:Op woensdag 29 april 2009 07:11 schreef athlonkmf het volgende:
16k teruggesluisd van ceb. 10k laten staan. moet toch een signaal geven dat zomaar verlagen van rente niet gewaardeerd wordt.
je verplaats je geld toch niet alleen om een signaal af te geven? Ik neem aan dat de renteopbrengst een groter wegend argument is?quote:Op woensdag 29 april 2009 08:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het niet
jaquote:Op woensdag 29 april 2009 09:28 schreef Kadooosh het volgende:
Krijg je bij MoneYou een apart rekeningnummer?
Gaat hardquote:Per 29 april 2009 bedraagt de actuele rente op uw Top-Interest rekening 3,75% p.j. Rentewijzigingen voorbehouden.
Van 1 klant niet, maar als 10-20% van hun klanten dat doen? En dan overheffen naar een andere spaarrekening met een hogere rente.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je goed recht, ik heb ook ruim 20k staan bij de AKBANK waarvan de rente ook in een vrije val is terecht gekomen, terugboeken kan maar of ze daar van onder de indruk zijn? Ik denk het niet
Dan gaan daar ook de rentes zakken en komen de klanten weer terug. Er is heus wel een goede reden waarom CEB zijn rente naar beneden gooit, de andere banken zullen vast volgen. Ik moet wel zeggen de 3,75% momenteel wel wat laag is. Ik zit er ook aan te denken om mijn geld daar even vanaf te halen en naar een andere rekening van me met 4,25% te zetten. Maar waarschijnlijk gaat dus ook die bank binnenkort naar beneden.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:11 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Van 1 klant niet, maar als 10-20% van hun klanten dat doen? En dan overheffen naar een andere spaarrekening met een hogere rente.
Het is een dochteronderneming van ABN AMRO (je weet wel, die bank van Wouter Bos) en tot ¤ 100.000 is het gegarandeerd door het Nederlands depositogarantiestelsel. Veel betrouwbaarder kun je het eigenlijk niet krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:54 schreef daNpy het volgende:
Ik vertrouw MoneYou eigenlijk niet zo vanwege al die reclame's over lenen e.d.
Maar het is qua spaarbank wel een betrouwbare bank? Velen van hier maken hun spaargeld er naar over iig.
Nope, helemaal geen addertjes. Je kan zo vaak je wilt geld bijstorten en opnemen als je wilt.quote:Ze bieden een rente van 4.5% op een vrij opneembare rekening. Geen addertjes verder?
bij MY?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:40 schreef Sjowhan het volgende:
En als ik het goed gezien heb, wordt de rente per maand (of kwartaal?) uitgekeerd
quote:Hoe wordt de rente op mijn MoneYou Spaarrekening berekend?
De rente op de MoneYou Spaarrekening wordt dagelijks berekend. Voor de renteberekening wordt de looptijd op het werkelijke aantal dagen per maand en per jaar vastgesteld.
Hoe wordt de rente uitgekeerd?
De rente wordt direct na afloop van ieder kwartaal uitgekeerd.
Weet ik dat ook weerquote:
Ja, die kreeg ik ook.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:36 schreef Furia het volgende:
Kreeg vandaag een brief; voor nieuwe klanten van CEB is het rentepercentage nu 'nog maar' 3,5%. Vaste klanten krijgen vanaf vandaag dus 3,75%.
Idem.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:49 schreef Brad het volgende:
moneyou aangevraagd na de laatste verlaging van CEB. Voor mijn gevoel had ik het al eerder moeten doen, maar het verschil wordt nu duidelijk te groot kwa rente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |