jij betaalt vermogensrendementsheffing? uit jezelf?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:41 schreef komrad het volgende:
Het rendement daalt:
4,0% (max rente zonder beperkende voorwaarden) - 1,8% (laatst bekende inflatie CBS) - 1,2% (vermogensrendementsheffing) =1,0%
Gezien het feit dat ik ook nog wat spreid en daarmee meer richting 3,5% kom zit ik maar op 0,5% reeel rendement.
geef jij je spaargeld dan iet op aan de belasting? Ben jij dan niet bang dat ze controleren? Het kost je flink wat geld, maar ik betaal liever geen boetes!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:25 schreef dddour het volgende:
[..]
jij betaalt vermogensrendementsheffing? uit jezelf?
aangezien de banken verplicht zijn de saldi aan de BD door te geven weten ze toch wat je vermogen is.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
geef jij je spaargeld dan iet op aan de belasting? Ben jij dan niet bang dat ze controleren? Het kost je flink wat geld, maar ik betaal liever geen boetes!
Waar heb je dit gevonden? kon het zelf iig niet vinden in de voorwaarden. Lijkt gewoon altijd 4,5 % te zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:55 schreef RdeV het volgende:
De ING profijt rekening geeft 4,5% voor de eerste 3 maanden (én bij minimum inleg ¤50k), daarna slechts 4%.
in de link van die post:quote:Op maandag 25 mei 2009 18:44 schreef Keffo het volgende:
[..]
Waar heb je dit gevonden? kon het zelf iig niet vinden in de voorwaarden. Lijkt gewoon altijd 4,5 % te zijn.
Precies. 4% is nog steeds niet slecht. Helaas gaat het wel allemaal naar beneden.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef Sjowhan het volgende:
Zo te zien is het niet enkel MoneYou die de percentages naar beneden weer bijstelt. Jammer maargoed, we hebben er een tijd van kunnen profiteren
Kreeg vandaag mail van alert@dividendpagina.nl, het gaat weer bar slecht met de rente. Misschien moet die 'crisis' maar eens omslaan in een echte crisis, echt raar dat geld zo weinig waard mag zijn.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:22 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Precies. 4% is nog steeds niet slecht. Helaas gaat het wel allemaal naar beneden.
is toch nog steeds niet heel slechts??quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:
Anadolubank renteverlaging
"Het nieuwe rentepercentage is vanaf 26 mei 2009 3,80% eff. op jaarbasis."
Een 0,2% verlaging, niet echt veel maargoed. Hopen dat MY ze niet volgt..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:
Anadolubank renteverlaging
"Het nieuwe rentepercentage is vanaf 26 mei 2009 3,80% eff. op jaarbasis."
Dat zou wel erg zijn, als ze op zo'n korte termijn weer een verlaging doen bij MY.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:07 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Een 0,2% verlaging, niet echt veel maargoed. Hopen dat MY ze niet volgt..
Ja, oud nieuws. Lees het topic.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:10 schreef corus het volgende:
ALMERE - Leaseplan, het grootste autoleasebedrijf van Europa, wil beginnen met een spaarbank.
http://www.ad.nl/economie(...)gt_op_spaargeld.html
Dan vraag ik me echt af hoe ze meer dan ¤ 100 miljoen bij elkaar willen krijgen. Ten eerste spaart volgens het artikel nog steeds 80% van de mensen bij zijn eigen bank, ook al bieden die maar 1% rente. De mensen die wel ergens anders sparen zullen goed om zich heen kijken en wil je daar een aanzienlijk deel van binnenhalen dan moet je toch echt in de top gaan zitten qua rente. Een andere mogelijkheid is een grote reclamecampagne houden, maar dan moet je iig wel een rente bieden die hoger ligt dan de reguliere banken. Zo'n reclamecampagne zal misschien wel een positieve impuls zijn voor de spaarmarkt, andere banken zullen daarop in spelen. Nadeel is denk ik ook dat Leaseplan niet echt een goede naam heeft; uit nood de spaarmarkt betreden terwijl je al een injectie van de overheid hebt gehad (plus de associatie met de auto-branche).quote:Het zal een concurrerend tarief zijn, meldt de nieuwe bank, maar het is niet de bedoeling om prijsvechter te worden.
Yep... En zeker door hun niet al te beste naam, zouden ze voor mij toch wel een verdomd goede rente moeten bieden, wil ik gaan nadenken over een overstap. Nu zit ik prima bij Moneyou voor 4%. Tenzij Leaseplan meer dan 5% gaat geven (meer richting de tarieven uit het Icesave-tijdperk dusquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Nieuwe concurrentie is natuurlijk prima en kan wat mij betreft alleen maar worden aangemoedigd. Maar als ik dit lees:
[..]
Dan vraag ik me echt af hoe ze meer dan ¤ 100 miljoen bij elkaar willen krijgen. Ten eerste spaart volgens het artikel nog steeds 80% van de mensen bij zijn eigen bank, ook al bieden die maar 1% rente. De mensen die wel ergens anders sparen zullen goed om zich heen kijken en wil je daar een aanzienlijk deel van binnenhalen dan moet je toch echt in de top gaan zitten qua rente. Een andere mogelijkheid is een grote reclamecampagne houden, maar dan moet je iig wel een rente bieden die hoger ligt dan de reguliere banken. Zo'n reclamecampagne zal misschien wel een positieve impuls zijn voor de spaarmarkt, andere banken zullen daarop in spelen. Nadeel is denk ik ook dat Leaseplan niet echt een goede naam heeft; uit nood de spaarmarkt betreden terwijl je al een injectie van de overheid hebt gehad (plus de associatie met de auto-branche).
Ja dat doen ze standaard, nee het kost je niks.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:52 schreef komrad het volgende:
ik heb vandaag geld van mij ATB rekening gehaald, ik zie nu dat ze dat als spoedopdracht verwerkt hebben. Is dat normaal? en gaan ze me hier nog voor chargen? (lijkt er niet op)
is wel goede service want een paar uur later stond het al op mijn tegenrekeningquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja dat doen ze standaard, nee het kost je niks.
quote:Lange en korte rente lopen op
Na een implosie van de korte Europese rente (de Euribor) in het afgelopen half jaar, begint de korte rente weer gestaag op te lopen. In 5 dagen tijd kwam er 0,25 procent bij voor de 1-weeks Euribor.
Enerzijds lijkt de rentemarkt een economisch herstel in te prijzen en anderzijds wordt het financieren van kredieten moeilijker wat juist een verder herstel in de weg kan zitten. Ook gaat de markt er van uit dat de inflatie mogelijk weer zal oplopen in de toekomst.
De lange rente, gebruikt voor bijvoorbeeld hypotheken met een lange looptijd, loopt al sinds december op.
misschien willen ze voorkomen dat spaarders weggaan, en daarom dus een actie. Er moet minimaal ¤ 1.000 op de rekening staan om mee te mogen doen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Werewolf het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van Moneyou over de "Bufferweken" waar je 1000 euro kan "winnen".
De enige eisen zijn dat je een rekening moet hebben met minimaal 1000 euro erop en je moet inschrijven.
Ik verwacht alleen nog ergens een addertje onder het gras. Waarom geven ze anders "gratis" geld weg?
Zie ik iets over het hoofd?
en dat ga je hier melden? zo wordt de kans dat die 1000 euro's naar mij gaan nog kleinerquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Werewolf het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje van Moneyou over de "Bufferweken" waar je 1000 euro kan "winnen".
De enige eisen zijn dat je een rekening moet hebben met minimaal 1000 euro erop en je moet inschrijven.
Ik verwacht alleen nog ergens een addertje onder het gras. Waarom geven ze anders "gratis" geld weg?
in de aktievoorwaarden staan trouwens geen andere gekke dingen, behalve dat als je gewonnen hebt, je daarna uitgesloten wordt van verdere deelnamequote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Werewolf het volgende:
Andere acties (overgenomen van spaarinformatie):quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:39 schreef Werewolf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |