SNS misschien?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.
Wordt lastig kiezen zo...
Voorwaarde: minimaal 10.000 euro.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
SNS misschien?
http://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
ik zit met hetzelfde "probleem"quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.
Wordt lastig kiezen zo...
Dat is ook precies de reden dat ik twijfel. Straks heb ik er nog een spaarrekening bij waarbij de rente snel naar de 3% daalt. Dan wordt het er niet overzichtelijker op met al die spaarrekeningen. Ik denk dat ik een aantal rekeningen ga samenvoegen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:41 schreef tinny het volgende:
[..]
ik zit met hetzelfde "probleem"
Zit te twijfelen om een MY rek te openen maar ben bang dat tegen de tijd dat het geregeld is de MY-rente ook richting de 3% is gegaan...
Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
De rente smelt als sneeuw voor de zon. De plusrente van SNS is ook al weer een kwart procent minder. Ik verwacht dat Reaal ook snel gaat volgen.
Op naar de nul procent.
Verander de TT maar gerust in 'Banken met lage rente" Het gaat weer helemaal nergens meer over. Zoals tot voorkort...
En de langere hypotheekrente zakt maar niet......:')!
Inderdaad, ook niet voorzien dat dit zo rap gaat....quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.
Dit had ik niet zien aankomen dat het zo rap gaat... Maar vind het heel niet erg dat ik zoveel naar Centraal Beheer heb gegooid.
Zelfde verhaal hierquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef kwahgib het volgende:
Na 2 jaar tevreden klant te zijn geweest bij ATB ben ik het nu zat. Ze lopen duidelijk in de voorhoede met het verlagen van hun rente. Ik heb het een half jaar aangekeken, maar iedere maand is het weer raak. Ik ga dus switchen.
Nu twijfel ik tussen Moneyou met 4% en Reaal met 4.25%. Wat zouden jullie aanraden?
Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:30 schreef Sloggi het volgende:
Ligt er aan hoeveel rente er op staat. Als het om duizenden euro's gaat is het de moeite waard om er een procentpunt rente meer voor te krijgen. Anders zou ik 'm open laten, zo'n gek idee is het toch niet dat ATB over een tijd weer een goede rente geeft?
Nou, ik vind het persoonlijk wel erg dat wij als spaarder (dus zorgzaam en zuinig met geld) daar zo bespottelijk weinig voor krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef kwahgib het volgende:
[..]
Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.
Kijk ik vind het persoonlijk niet erg dat ATB z'n rente verlaagde, de markt is immers veranderd. Maar ATB was altijd de eerste, en zet iedere keer de grootste stappen. Waar ze eerst in de top-5 stonden, staat ze nu niet eens meer in de top-20. Daarvoor zet ik m'n geld niet bij hun neer.
Het voordeel van opzeggen is dat de dan toe opgelopen rente vrijkomt en dat kan wel flink oplopen...quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:33 schreef SeLang het volgende:
Je moet niet gebruikte rekeningen gewoon open laten en alleen je geld af en toe heen en weer slepen naar de rekeningen met de hoogste rente.
Dat weet ik, daarom ben ik al sinds februari MY klantquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
4% is nog een van de hogere rentes voor een rekening zonder beperkingen.
zit weinig anders op ja...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je moet het spelletje dus gewoon meespelen. Je geld heen -en weer schuiven dus.
Ditquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je moet het spelletje dus gewoon meespelen. Je geld heen -en weer schuiven dus.
Als je de helft bij Rabo hebt staan, betekent dat dan dan je max. 2 ton hebt?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:
Snapshot van verdeling over verschillende rekeningen
[ afbeelding ]
ik schat 'm in op 7,5 ton, op basis van het ING deelquote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als je de helft bij Rabo hebt staan, betekent dat dan dan je max. 2 ton hebt?
Nee, bij een aantal systeembanken (en met name Rabo) ga ik zwaar over de limiet tegenwoordig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als je de helft bij Rabo hebt staan, betekent dat dan dan je max. 2 ton hebt?
ik los dat op door geld aan mijn ouders te lenen, die dat vervolgens bij een bank wegzetten.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, bij een aantal systeembanken (en met name Rabo) ga ik zwaar over de limiet tegenwoordig.
Dit soort risicozoekend gedrag is een gevolg van de staatsobligatie yield die nu bijna nul is
Zie er indrukwekkend uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:
Snapshot van verdeling over verschillende rekeningen
[ afbeelding ]
Maarreh.. Is het bij de Rabo niet mogelijk om bij verschillende kantoren een rekening te openen? Rabobanken zijn allemaal ( * ) zelfstandig, en opereren allemaal met een eigen bankvergunning. Theoretisch zou dit dus ook voor elke bank een garantie van 100k pp moeten opleveren. Heeft iemand de DNB al eens gevraagd hoe ze daarmee om denken te gaan?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, bij een aantal systeembanken (en met name Rabo) ga ik zwaar over de limiet tegenwoordig.
Dit soort risicozoekend gedrag is een gevolg van de staatsobligatie yield die nu bijna nul is
Het zijn inderdaad verschillende entiteiten met hun eigen 100k garantie, maar...quote:Op maandag 22 juni 2009 15:05 schreef Metatron het volgende:
[..]
Maarreh.. Is het bij de Rabo niet mogelijk om bij verschillende kantoren een rekening te openen? Rabobanken zijn allemaal ( * ) zelfstandig, en opereren allemaal met een eigen bankvergunning. Theoretisch zou dit dus ook voor elke bank een garantie van 100k pp moeten opleveren. Heeft iemand de DNB al eens gevraagd hoe ze daarmee om denken te gaan?
( * ) Nou ja, bijna dan. Er zijn in flink wat regios een aantal voorheen losse kantoren juridisch samengegaan. Maar er blijven nog genoeg separate instanties over.
je hebt in theorie gelijk, maar onderling hebben Rabobanken afgesproken dat je slechts bij 1 locale rabobank kunt bankieren. Probeer je ergens anders een rekening te openen zul je terugverwezen worden naar je 'eigen' rabobank.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:05 schreef Metatron het volgende:
[..]
Maarreh.. Is het bij de Rabo niet mogelijk om bij verschillende kantoren een rekening te openen? Rabobanken zijn allemaal ( * ) zelfstandig, en opereren allemaal met een eigen bankvergunning. Theoretisch zou dit dus ook voor elke bank een garantie van 100k pp moeten opleveren. Heeft iemand de DNB al eens gevraagd hoe ze daarmee om denken te gaan?
( * ) Nou ja, bijna dan. Er zijn in flink wat regios een aantal voorheen losse kantoren juridisch samengegaan. Maar er blijven nog genoeg separate instanties over.
Wat raar, bij mij was dat juist de allermakkelijkste.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:02 schreef HiZ het volgende:
GVD zeg wat maakt dat moneyou het moeilijk om een rekening te openen.
Precies, veel makkelijker dan bij moneyou ben ik nog niet tegengekomen iig!quote:Op maandag 22 juni 2009 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat raar, bij mij was dat juist de allermakkelijkste.
Alles kon online, hoefde niets op te sturen, etc...
Kun je aangeven wat er moeilijk aan gaat? Zoals de personen hierboven is het de makkelijkste aanvraag die ik gehad heb en was het in 3 dagen gepiept (zelfs inclusief een storing dat mijn eerste storting ter activering terug gestort werd)quote:Op maandag 22 juni 2009 18:02 schreef HiZ het volgende:
GVD zeg wat maakt dat moneyou het moeilijk om een rekening te openen.
Bij mij staat in die Moneyou advertentie hieronder gewoon 4.0% hoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef TeleluvR het volgende:
Yep, bij mij binnen twee dagen. Wel raar dat ze hieronder nog steeds adverteren met 4.25%
Dat heb ik ook overwogen, alleen zit er één addertje onder het gras: Er is niet zo heel veel wat de Rabo tegenhoudt om die 'interne garantstelling' in de ijskast te zetten, en een filiaal wat in de problemen komt gewoon te laten klappen.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad verschillende entiteiten met hun eigen 100k garantie, maar...
Mijn redenering is als volgt: de Rabobank filialen dekken elkaar (ze hebben eigenlijk een ingebouwd depositogarantiestelsel) dus er zal imo nooit slechts één Rabobank omvallen. OF er valt niemand, OF ze vallen allemaal. Stel dat de hele keten omvalt, dan zou elk filiaal dus apart een 100k garantie hebben van het Depositogarantiestelsel.
Het probleem is alleen dat het Depositogarantiestelsel wordt opgebracht door alle banken die eraan deelnemen. Aangezien de Rabobank >50% (dacht ik) van de totale spaarmarkt heeft kan het Depositogarantiestelsel dat nooit vergoeden. In feite IS de Rabobank het depositograntiestelsel
Daarom denk ik dat bij een omvallen van Rabo je enige mogelijke redding de NL staat is die enorme staatsleningen uitgeeft om het te financieren. Zelfs dit is twijfelachtig of het feasible is....
Om deze reden beschouw ik de Rabobank als bijna zo goed als een staatsobligatie, want uiteindelijk gaat het dan gewoon neerkomen op de mate waarin de Nederlandse staat de klap zou kunnen opvangen.
Bij mij echt 4,25!quote:Op maandag 22 juni 2009 20:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bij mij staat in die Moneyou advertentie hieronder gewoon 4.0% hoor.
Dat kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk en onverstandig als ze dat zouden doen. Op dat moment is namelijk de naam Rabobank besmet en als kennelijk elk (klein!) Rabobankje er alleen voor staat dan komen spaarders heel erg snel hun geld terughalen om het bij een grootbank te parkeren (want dan kun je Rabo niet meer als een grote bank zien). De beste overlevingsstrategie voor Rabo is om tot het einde elk filiaal te ondersteunen.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:23 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat heb ik ook overwogen, alleen zit er één addertje onder het gras: Er is niet zo heel veel wat de Rabo tegenhoudt om die 'interne garantstelling' in de ijskast te zetten, en een filiaal wat in de problemen komt gewoon te laten klappen.
Voor mij is een belangrijk criterium dat ik via dezelfde bank het geld onmiddellijk kan omzetten in aandelen als dat nodig is (incl. effectenkrediet). Dan vallen de meeste banken al af. De rente op de loyaalrekening is niet het beste, maar toch heel behoorlijk. Het verschil in rente met anderen zie ik als een soort van 'opportunity cost' voor het direct kunnen omzetten als dat nodig is. Vorig jaar gebruikte ik voor dat doel kortlopende staatsobligaties die gewoon bij Binck stonden, maar toen was de yield daarop ook nog ruim 4%.quote:Ik vind de Rabo een prima bank hoor, zit er m'n hele leven al, en hun internetbankieren werkt vlekkeloos, maar qua rente op spaarrekeningen vind ik ze wel erg zuinigjes.
Om de een of andere vage reden zijn ze niet in staat om mijn ABN rekening te verifieren. ABN of all banks !!!!quote:Op maandag 22 juni 2009 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat raar, bij mij was dat juist de allermakkelijkste.
Alles kon online, hoefde niets op te sturen, etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |