Nee die Dirk is 100% zuiver van de graatquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik had ze gemaild hoe ik kan opzeggen (kan via de website). Reactie: "het spijt ons te horen dat u geen gebruik meer wilt maken van onze diensten"... Gekke Belgen!
Ik heb nu een rekening bij DSB geopend.
Nou 2% zo ongeveer. Wordt ik niet echt warm van... Moet soms ook nog 1.2% af , want de fiscus wilt ook watquote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef SeLang het volgende:
Lage nominale rente, maar de reele rente (=rente min inflatie) is zo slecht nog niet
[ afbeelding ]
Als ik daar geld zou lenen, dan zou ik me eerst wel tien keer achter de oren krabben. Nu weet ik niet hoe terecht dat is, maar de verhalen zijn wel heel negatief over hun hypotheken. Een spaar- of betaalrekening zal denk ik wel wat meevallen, maar ze hebben wel een hele slechte naam gekregen de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:49 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Nee die Dirk is 100% zuiver van de graat
Ik ga terug naar de ABN die geven meer rentequote:Aanpassing rente spaarrekeningen
In navolging van de ontwikkelingen op de financiėle markten, zal Akbank N.V. per 16 juni 2009 de rentepercentages van de AK Spaarrekeningen aanpassen.
- AK Internet Spaarrekening: 3,00%* (voorheen 3,50%)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 2,75%* (voorheen 3,25%)
- AK Spaarrekening: 2,75%* (voorheen 3,25%)
- AK Plus Spaarrekening: 2,70%* (voorheen 3,20%)
* Rentewijzigingen voorbehouden. Het rentepercentage is effectief op jaarbasis en kan dagelijks variėren.
4% is nog een van de hogere rentes voor een rekening zonder beperkingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik dacht even dat moneyou weer hogere rente had gekregen.. onderaan dit topic stond een banner met 4,25 % rente, maar das blijkbaar een foutje.. helaas! :p
Het gaat echt helemaal nergens meer over.quote:Rentewijziging ATB Internet Spaar- en Depositorekeningen
Geachte relatie,
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van maandag 22 juni 2009 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar: 3,00% (was 3,50%)
Eveneens op maandag 22 juni 2009 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor nieuwe Internet Spaardeposito's als volgt wijzigen:
Nieuwe tarieven per 22-06-2009 (oude tarieven boven nieuwe)
3 maanden vast
3,50 %
3,00 %
6 maanden vast
3,50 %
3,00 %
9 maanden vast
3,50 %
3,00%
1 jaar vast
4,00 %
3,75 %
2 jaar vast
4,25 %
4,25 % (ongewijzigd)
3 jaar vast
4,50 %
4,50 % (ongewijzigd)
4 jaar vast
4,50 %
4,50 % (ongewijzigd)
5 jaar vast
4,50 %
4,50 % (ongewijzigd)
Duidelijk dat de ATBank problemen heeft leningen te verstrekken op korte termijn. Niet vreemd ansich, dat zie je nu overal.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het gaat echt helemaal nergens meer over.
SNS misschien?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.
Wordt lastig kiezen zo...
Voorwaarde: minimaal 10.000 euro.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
SNS misschien?
http://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
ik zit met hetzelfde "probleem"quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
De rentes gaan echt met sneltrein vaart naar beneden. Sinds januari heeft ATB elke maand z'n rente verlaagd. Nu komt de rente wel weer heel dicht bij de Rabobank, waar ik de rest van mijn bankzaken heb. Daarnaast heeft ASN Bank op dit moment een hogere rente. Daar heb ik sinds kort ook een betaalrekening en spaarrekening. Misschien dat ik dan voor de ASN kies... of toch voor de hoge rente bij MoneYou.
Wordt lastig kiezen zo...
Dat is ook precies de reden dat ik twijfel. Straks heb ik er nog een spaarrekening bij waarbij de rente snel naar de 3% daalt. Dan wordt het er niet overzichtelijker op met al die spaarrekeningen. Ik denk dat ik een aantal rekeningen ga samenvoegen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:41 schreef tinny het volgende:
[..]
ik zit met hetzelfde "probleem"
Zit te twijfelen om een MY rek te openen maar ben bang dat tegen de tijd dat het geregeld is de MY-rente ook richting de 3% is gegaan...
Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
De rente smelt als sneeuw voor de zon. De plusrente van SNS is ook al weer een kwart procent minder. Ik verwacht dat Reaal ook snel gaat volgen.
Op naar de nul procent.
Verander de TT maar gerust in 'Banken met lage rente" Het gaat weer helemaal nergens meer over. Zoals tot voorkort...
En de langere hypotheekrente zakt maar niet......:')!
Inderdaad, ook niet voorzien dat dit zo rap gaat....quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nog 3 maand 5.27% bij te vullen bij Centraal beheer. Daarnaast nog een klein bedrag bij CEB vast staan voor 5% tot 20 januari.
Dit had ik niet zien aankomen dat het zo rap gaat... Maar vind het heel niet erg dat ik zoveel naar Centraal Beheer heb gegooid.
Zelfde verhaal hierquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:07 schreef kwahgib het volgende:
Na 2 jaar tevreden klant te zijn geweest bij ATB ben ik het nu zat. Ze lopen duidelijk in de voorhoede met het verlagen van hun rente. Ik heb het een half jaar aangekeken, maar iedere maand is het weer raak. Ik ga dus switchen.
Nu twijfel ik tussen Moneyou met 4% en Reaal met 4.25%. Wat zouden jullie aanraden?
Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:30 schreef Sloggi het volgende:
Ligt er aan hoeveel rente er op staat. Als het om duizenden euro's gaat is het de moeite waard om er een procentpunt rente meer voor te krijgen. Anders zou ik 'm open laten, zo'n gek idee is het toch niet dat ATB over een tijd weer een goede rente geeft?
Nou, ik vind het persoonlijk wel erg dat wij als spaarder (dus zorgzaam en zuinig met geld) daar zo bespottelijk weinig voor krijgen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef kwahgib het volgende:
[..]
Het gaat om 600 euro of zo.. Niet om ontzettend veel geld natuurlijk. Maar het geeft dan ook wel een goed signaal af.
Kijk ik vind het persoonlijk niet erg dat ATB z'n rente verlaagde, de markt is immers veranderd. Maar ATB was altijd de eerste, en zet iedere keer de grootste stappen. Waar ze eerst in de top-5 stonden, staat ze nu niet eens meer in de top-20. Daarvoor zet ik m'n geld niet bij hun neer.
Het voordeel van opzeggen is dat de dan toe opgelopen rente vrijkomt en dat kan wel flink oplopen...quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:33 schreef SeLang het volgende:
Je moet niet gebruikte rekeningen gewoon open laten en alleen je geld af en toe heen en weer slepen naar de rekeningen met de hoogste rente.
Dat weet ik, daarom ben ik al sinds februari MY klantquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
4% is nog een van de hogere rentes voor een rekening zonder beperkingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |