quote:Op maandag 11 mei 2009 08:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo meteen in ondertrouw. Heb dr wel "zin"in, maar vraag me alleen af waarom ik die afspraak zo vroeg gemaakt heb.....
Heb je geen vrienden of kennissen met een boerderij en een grote schuur waar je evt wat mee kan? Zodat je bij slecht weer ook beetje naar binnen kan uitwijken? Is altijd heel gezellig.quote:Op maandag 11 mei 2009 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
neh... we willen wel gewoon een feestje, maar dat hoeft allemaal niet ' tot in de puntjes verzorgd en chique' . Gewoon een feest, met bier en een bbq
zie topic 'Normale' en goedkope trouwlocatie gezocht omg. Nijmegenquote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef bigbird het volgende:
[..]
Heb je geen vrienden of kennissen met een boerderij en een grote schuur waar je evt wat mee kan? Zodat je bij slecht weer ook beetje naar binnen kan uitwijken? Is altijd heel gezellig.
Oeps, sorry, daar had ik nog niet gekeken (werk dus moet al sneaky af en toe spieken hierquote:Op maandag 11 mei 2009 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zie topic 'Normale' en goedkope trouwlocatie gezocht omg. Nijmegen
daar geef ik ook al aan dat we die vrienden/kennissen/familie dus niet hebben
hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 12:27 schreef bigbird het volgende:
[..]
Oeps, sorry, daar had ik nog niet gekeken (werk dus moet al sneaky af en toe spieken hier)
Heb hem aangepast hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 20:43 schreef Allan24 het volgende:
*meldt*
De OP klopt niet meer trouwens! CalamityJane is (als 't goed is) getrouwd op 08-05-2009.
Wie is er dan daarna als eerste de sjaak...? Even zien...!! Ikke!!
Misschien vind je Xen dan ook wel wat..quote:Op maandag 11 mei 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
http://zelzi.com/
deze ringen zijn mooi
quote:Op maandag 11 mei 2009 21:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Allan, spannend man!![]()
Zaterdag ben ik voor een proefkapsel naar de kapper geweest...
En na een uurtje was al duidelijk wat het wordt..
Nu nog 16 juni voor highlights, en 23 juni is het zover..
Dan moet ze om 8 uur al bij me zijn ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
zo eindelijk weer eens de kans om ff te posten (laptop heeft kuren)
Vandaag gebeld voor volgend jaar 14 mei.. het staat nu vast we trouwen op kasteel terworm in heerlen om 11uur nu nog alleen in de loop van de tijd ff bellen voor een afspraak voor de ondertrouw.. we waren wel een dag te vroeg maar omdat het best wel een speciale datum is ( de dag naar hemelvaart) had ze hem toch al vast gezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
Dus hij was dan nu eindelijk binnenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vandaag ben ik naar de bruidswinkel voor een 'doorpas' geweest..
Het was GE-WEL-DIG!![]()
Ik was echt de enige in die winkel, een aangezien de winkel een grote glazen pui heeft..
Had ik heeeel wat bekijks van buitenaf ..![]()
16 juni laatste pas en mogelijk dan ook meenemen..
Alsjeblieft zeg, op de dag zelf duurt het al lang genoeg, ik was blij dat we met een kwartier weer buiten stonden!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:00 schreef IJzercookie het volgende:
Het is echt jammer dat ondertrouw niet leuk is.... Ze zouden er toch iets bijzonders van kunnen maken?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:16 schreef droomvrouwtje het volgende:
zo eindelijk weer eens de kans om ff te posten (laptop heeft kuren)
Vandaag gebeld voor volgend jaar 14 mei.. het staat nu vast we trouwen op kasteel terworm in heerlen om 11uur nu nog alleen in de loop van de tijd ff bellen voor een afspraak voor de ondertrouw.. we waren wel een dag te vroeg maar omdat het best wel een speciale datum is ( de dag naar hemelvaart) had ze hem toch al vast gezetMooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
tofheidquote:Op maandag 18 mei 2009 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
wij gaan gewoon zelf de kaartjes bedenken
iets nerdy
Roses are #FF0000, Violets are #0000FF ofzo![]()
er had iemand geantwoord geloof ik, maar 't is meer dus iets ouderwetsigs, zo van ' aankondiging' van trouwen en dan gaan sparen voor de uitzet enzo. Want vroeger woonde je tot je trouwen nog netjes thuis natuurlijk enzoquote:Op maandag 18 mei 2009 14:45 schreef Mirjam het volgende:
ik heb het ergens in een vorig deel gevraagd, maar daarna nooit meer gekeken
dus ik vraag 't nog een keer
wie kan me vertellen wat precies het nut is verloven?
is dat iets vrijblijvends, wat is de gedachte erachter?
doen mensen dier ook eerst verloven?
juh.. dit bedacht ik nu net plekke (nou ja, niet dat begin van dat gedichtje, want dat is al heel oudquote:
Tja, voor mij was het gewoon het definitief "besluiten" om te gaan trouwen door het met een knieval voor eens en altijd uit de wereld te helpen.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:45 schreef Mirjam het volgende:
ik heb het ergens in een vorig deel gevraagd, maar daarna nooit meer gekeken
dus ik vraag 't nog een keer
wie kan me vertellen wat precies het nut is verloven?
is dat iets vrijblijvends, wat is de gedachte erachter?
doen mensen dier ook eerst verloven?
Ik ben al getrouwdquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt anders ook een bruid importeren sjimz, als je jaloers bent maar niemand kunt vinden ?
ook voor mensen als jij zijn er oplossingenleuk hè?
oh nee.. het is zelfs nog iets complexer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:49 schreef motorbloempje het volgende:
jij wil geen kerk?
julie hebben allebei een andere kerk?
jij wil een kerk en zij niet?
Ben blij dat wij niets met een kerk hebben
Geen opties helaas.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:36 schreef Lishe het volgende:
Avotar, kun je alles dan niet in je geboortedorp doen? Of zo vroeg mogelijk in het gemeentehuis trouwen, hop naar de kerk en weer terug? Of feest in je geboortedorp? En anders een picknick halverwege zodat die 60 kilometer ook een beetje gebroken is?
Klopt.... de meesten vinden dat helemaal geweldig.... alleen... oud-gereformeerden niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:11 schreef IJzercookie het volgende:
Je kan ook vragen of de voorganger vanuit jouw geboortedorp bereid is om naar de kerkdienstlokatie te komen voor een oecomenische bruiloft. Dus met twee voorgangers van twee verschillende richtingen. Soms vinden ze dat juist heel erg leuk!
Mn vriendin nodigd haar directe collega's voor het feest uit. Van 1 collega komt de partner ook mee aangezien we die prive ook kennen. Deze 2 hebben we ook apart uitgenodigd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:17 schreef _aurum_ het volgende:
Hoe doen jullie 't trouwens met het uitnodigen van collega's? Wel/niet? Partners van collega's? wel/niet? en als laatste kinderen van collega's? wel/niet?
wat mij betreft zijn mijn collega's van harte welkom op de receptiequote:Op woensdag 20 mei 2009 17:17 schreef _aurum_ het volgende:
Hoe doen jullie 't trouwens met het uitnodigen van collega's? Wel/niet? Partners van collega's? wel/niet? en als laatste kinderen van collega's? wel/niet?
Misschien een stomme vraag maar ik stel hem toch, wat zit er precies in die 6500 euro?quote:Op maandag 25 mei 2009 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben de begroting van de locatie binnen. We hebben de dingen genomen die ons het leukst en normaalst leken en ook gelet op de prijs. We komen dan rond een bedrag van 6500 euro, exclusief de fotograaf, want die moeten we nog regelen.
Trouwen zelf en muziek zitten daarbij in.
Das dan mooi weer iets om af te strepen!quote:Op maandag 25 mei 2009 19:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Veel plezier Dude! Het stelt echt geen jota voor !![]()
Fijn dat dat geregeld is Droomvrouwtje!
Taartje !.. ik sta paf..
Fijn dat alles zo goed gaat op dit moment, en fijn van je kaartjes!![]()
Moblo, klinkt goed allemaal !![]()
Hier momenteel ook nog weinig te regelen..16 juni, jurk passen en dan kijken of tie goed is afgespeld (en halen) Het menu doornemen met de avondlocatie ..
Is voor nu de 2 grootste dingen..
Vorige week hebben we ons ringenkussentje gekregen..
Mijn schoonmoeder heeft m gemaakt, en er staan 2 dingen op die de stad typeren waar we vandaan komen!
Geborduurd en wel !![]()
Gewoon je eigen naam gekkiequote:Op maandag 25 mei 2009 17:19 schreef Duderella het volgende:
Mijn aanstaande moet nog beslissen of hij nou wil trouwen of partnerschappen. Dat zal hij vijf minuten van te voren wel bedenken, schat ik.![]()
Moet je bij de ondertrouw ook al aangeven of je elkaars naam wil gaan dragen?
Want dan moet ik daar vanavond ook nog even over nadenken.
Wij trouwen ook op 22-07.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind 22-07-2010 wel een mooie datumeens kijken of Mr.MoBlo dat ook vindt : ):9
Achternaam van allebei zou het beste zijn als je het mij vraagt, al dragen mijn kinderen nu de achternaam van hun vader. (Ze zijn geboren in de jaren 80) Als ik nu kinderen zou krijgen hadden ze alletwee de achternamen mogen dragen wat mij betreftquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:53 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik neem na lang dubben toch de achternaam over van mijn vriend. Ik ga het wel heel erg wennen vinden want ik ben heel erg gehecht aan mijn eigen achternaam. Mijn vader is enig kind en ik ben dat ook: na mij sterft onze 'lijn' dus uit.... Maar gelukkig heeft mijn vriend geen erge achternaam en wat heel stiekem ook wel fijn is, is dat ik met een nieuwe achternaam nergens op internet te vinden ben![]()
Maar de hoofdreden is dat het later gewoon gemakkelijker is als je kinderen hebt. Want wiens achternaam krijgen de kinderen dan? Als het die van de vader is, ben ik dan niet de echte moeder? Of als ze mijn achternaam hebben is mijn man natuurlijk niet de vader.... Het is voor een kind ook fijn om gewoon een van de *achternamen* te zijn en niet zo verwarrend als beide ouders dezelfde achternaam hebben
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:50 schreef Duderella het volgende:
Nou, het stelde inderdaad geen jota voor en toch zat ik de hele tijd stompzinnig te hinneken.![]()
Ik lijk wel een wijf.
Met mijn karma gaat het wel, maar mijn vriendin is een zondagskind. Dus ik zie het zonnig tegemoetquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:35 schreef Lishe het volgende:
Avotar, goedzo. Hoe staat het met jouw karma? Grote kans op mooi weer?
Ik ben echt blij als ik de 4e eindelijk dat gemeentehuis vast kan leggen. Dan is het echt-echt-echt en hoef ik niet steeds te zuchten dat ik 'volgend jaar om deze tijd echt nog niet getrouwd ben.'
Nouja. Verder geen nieuws, dat duurt nog wel een half jaar.
Qua achternaam ga ik die van hem erachter plakken denk ik. Maar ik wil eigenlijk niet dat hij dat al weet. Ik was altijd tegen, maar vanwege de kinderen nu om. Ik hoop dat het lukt het geheim te houden tot het tekenen. Nouja, anders pas kort van te voren in ondertrouw ofzo.
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik ga ook trouwen![]()
Vriendje heeft me gister gevraagd![]()
Volgend jr 28 mei, dan zijn we precies 4 jr samen.
Nu alleen nog uitzoeken wat we precies willen. Het moet niet TE worden, maar wel iets "speciaals".
Van harte gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik ga ook trouwen![]()
Vriendje heeft me gister gevraagd![]()
Volgend jr 28 mei, dan zijn we precies 4 jr samen.
Nu alleen nog uitzoeken wat we precies willen. Het moet niet TE worden, maar wel iets "speciaals".
Aurum, wij trouwen over 23 dagen al, zie de op of mijn sigquote:@rijstebuiltje; als je Rottedam niks lijkt, wil je er dan wel trouwen?
Die had ik helemaal over 't hoofd gezienquote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:53 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Aurum, wij trouwen over 23 dagen al, zie de op of mijn sig
Maar we trouwen gewoon in Rotterdam, maar niet in 1 van de Gemeentehuizen..
Wij trouwen op 1 van de vele locaties, die Rotterdam heeftdie de mogelijkheid hebben om mensen te mogen trouwen..
Ik ben erg benieuwd naar die van ons. Wij hebben niet van tevoren geproefd, dus beetje spannend is het wel. Wij hadden er ergens een gezien op een site en contact opgenomen met die persoon. Zij maakt hem voor ons zoals ie op de foto stond maar dan zonder de topper. Is wel een wat dure taart geworden maar hij ziet er zo mooi uit en de persoon die hem gaat maken is erg aardig en flexibel enzo. Hebben er een goed gevoel bij.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Die had ik helemaal over 't hoofd gezien![]()
![]()
Wij zijn vanaaf bruidstaartjes wezen proeven en onze bruidstaart wordt lekker en tof![]()
En bewolking is geloof ik beter voor foto's!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:30 schreef Allan24 het volgende:
Hoe meer mensen dat aan me vragen, hoe minder nerveus ik word, zo lijkt het
Nah, 't valt allemaal wel mee, mijn aanstaande wederhelft heeft er meer last van dan ikzelf. We hebben alles eigenlijk wel goed geregeld dus dat scheelt
Het weer ziet er niet zo geweldig uit ([ afbeelding ] bij 15 graden) maar aan de andere kant, gisteren hing daar nog een regendruppel onder! En ik moet zeggen, 15 graden is wel een prettige temperatuur om de hele dag een pak te dragen, beter dan 26 graden
dus wat zeur ik eigenlijk
Kloptquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
En bewolking is geloof ik beter voor foto's!
wat goedquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb zojuist onze locatie gemailed, dat we 'accoord gaan'![]()
![]()
![]()
Dankjequote:
dat dusquote:Op donderdag 4 juni 2009 16:48 schreef bigbird het volgende:
Allan, alvast voor het geval dat ik niet meer online ben vanavond: Heel veel plezier morgen en veel geluk samen!![]()
Das ook wel plan, alhoewel ik al een heel mooie gouden heb die ik van hen heb gekregen voor mijn 18e verjaardag. Maar mijn ring is voornamelijk witgoud dus dan kan het richting zilver of witgoud gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:53 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Alan, ook hier veel liefde voor jullie morgen !
Ow BB, en een heel dun fijn armbandje ? Niet te opvallend lijkt mij!
Bij ons was het zo dat de eerste die voor een dag reserveert gelijk de hele dagplanning beïnvloedt. Ben jij de eerste die per se kwart voor 2 wil, dan zullen alle andere stellen die die dag trouwen ook een kwart-voor-tijd moeten kiezen. Aangezien er na het gemeentehuis een lunch is met alle gasten, wilden we een mooie lunchtijd.... 12 uur is dan weer zo laat, 11 uur weer zo vroeg.... 11.30 is het dus geworden, mooie tijd en niet te vroeg uit bedquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:41 schreef Lishe het volgende:
Alleen kun je bij ons alleen op hele uren trouwen.
idem hier Allan!quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:48 schreef bigbird het volgende:
Allan, alvast voor het geval dat ik niet meer online ben vanavond: Heel veel plezier morgen en veel geluk samen!![]()
quote:
gemeenschap van goederen nu. Kan daarna altijd wijzigen naar huwelijkse voorwaarden als dat handiger is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:42 schreef teamlead het volgende:
Trouwen jullie in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden? Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat nu handig is om te doen
Veel mensen met eigen bedrijf doen het op huwelijkse voorwaarden, maar verder doen meesten het gewoon in gemeenschap van goederen. Wij doen gemeenschap van goederen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:42 schreef teamlead het volgende:
Trouwen jullie in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden? Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat nu handig is om te doen
Gefeliciteerd! Mooi dat het helemaal super wasquote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:56 schreef Allan24 het volgende:
Gisteren was ZO een GEWELDIGE dag!
's Morgens had het wat gedruppeld, een spatje regen maar veel was het niet. Tegen de tijd dat het programma begon (lunchtijd) klaarde het mooi op; een goed uur later zijn we foto's gaan maken met prachtig licht (maar géén direct zonlicht, dus ideaal) en toen we bij het gemeentehuis waren brak de zon door. En de rest van de middag en avond was het met een lekker zonnetje heel aangenaam!
En ja, we hebben allebei zitten jankenen het avondfeest was echt super gaaf
de dag had werkelijk niet beter kunnen zijn!
Foto's volgen, maar pas ná de vakantie (we vertrekken maandagochtend naar Florida)
Aiiii das helemaal suckyquote:Op maandag 8 juni 2009 16:17 schreef seadarius het volgende:
Mijn grootste zorg is dat ik vrijdag weer helemaal beter ben
we zitten nu op 60 daggasten en 100 avondgastenquote:Op maandag 8 juni 2009 16:50 schreef MichielPH het volgende:
Hoeveel gasten nodigt iedereen uit eigenlijk?
mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:48 schreef MichielPH het volgende:
Ik heb dus laatst gewerkt op een bruiloft, voor de receptie was er voor 100 man koffie en 's avonds op het feest voor 35 man diner. Uiteindelijk zijn er de hele dag maar 25 man geweest..
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vond het zo sneu. Hopen dat zij een mooie dag hadden.
Poeh .. wat erg zeg idd..quote:Op maandag 8 juni 2009 22:58 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen niet komen en dat je dat niet vooraf weet?!
voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dusquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:03 schreef Duderella het volgende:
Wat is toch het idee achter zo'n receptie?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: Goh, ik was er gisteren toch op een leuke!
Ik vind het zelf altijd maar wat verplicht handje schudden en cadeautje afleveren (een 'envelop' kunnne ze sowieso steken waar de zon niet schijnt) en ga er eigenlijk maar gewoon nooit meer naar toe. Het zijn meestal toch van die net-niet-kennissen of - familieleden en er gebeurt ook verder niets. Zit je daar naast de tante van de zus van de buurvrouw van de bruid, aan een lauw kopje koffie op een plastic tafel.
Of zien jullie dat helemaal anders?
Precies wat ik zeg dus.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dus
Het feestje is gewoon voor ons, onze vrienden en directe familie
DIn ons geval zijn dat ook mensen die ik er absoluut graag bij wil hebben op het avondfeest, maar ik heb helaas geen geld om 200 man een hele avond te voeren. Maar je moet die mensen je de kans geven je te feliciteren en jezelf tde kans geven ze te zien op zo'n dag. En een deftige receptie kan wel leuk zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg dus.
Ik snap echt niet wat daar de lol van is. De gasten vinden er geen zak aan en het bruidspaar zit alleen maar enveloppen te tellen. Het siert je dat je er eerlijk over bent, dat voorop gesteld, maar ik vind het persoonlijk zelfs een beetje respectloos naar de receptiegasten toe. Ik doel niet op jouw specifieke geval, maar in het algemeen dus. Dat zo'n zaaltje vol zit met mensen die weten dat het bruidspaar hun aanwezigheid nou echt niet zo bijzonder op prijs stelt, maar dat je er bent om de bruiloft mede te financieren.
Die bruiloft waarop de mensen mogen komen die ze wél mogen.
Afschuwelijk gewoon.![]()
Die twee, drie keer dat ik bij zulke treurnis ben geweest, heb ik overigens een mooi verpakte stapel HEMA-enveloppen gegeven. A4. Die zijn nog best duur hoor!Stomkoppen.
ben ik het wel mee eens.. ik nodig ook geen collega's uit, René inmiddels ook niet meer.... alleen vrienden en familiequote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:34 schreef Duderella het volgende:
Maar wat moet de directie nou op je trouwdag?Dat is toch een privé-aangelegenheid? Dat heeft toch niets met je werk te maken? Ja of de directie moet bestaan uit toffe jongens die je erbij wilt hebben. Maar zo niet: why?? Nodig je de directie ook uit op je verjaardag? Bij de geboorte van je kinderen? Op de begrafenis van een geliefd familielid?? Op je housewarming?
Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!
Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Het is verdorie jóuw trouwdag (niets minder, maar ook niets meer) en niet de G7. Ga gewoon een borrel drinken met de mensen die je liefhebt en maak er een fijn feest van. En zorg dat je genoeg cash hebt om dat te kunnen betalen, zodat je niet een uur opgeprikt achter zo'n tafel moet staan om het klamme handje en de natte kus van oud-tante Dinie te moeten doorstaan.
Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen.En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.
En gelukkig hebben we nog 1 dagje om te hopen op beter weerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
BB.. ik heb zo met jou en R. van doen..
Slecht weer is het laatste wat je wil op je mooiste dag!![]()
Gelukkig staat er nog een hele mooie zon aan de hemel die dag!
En ook hier denken we aan jullie.. het wordt een mooie dag!![]()
MoBlo..Moorkoppen! Geweldig!!
Wij hebben stroopwafels !![]()
Ow, nog even een update van dit front
Volgende week dinsdag zit ik om 11:00 bij de kapper voor mijn highlights..
Die middag heb ik mijn jurk nog eens aan, omdat hij dan vermaakt is.. een dag of 2 later mag ik heb halen..
Dan de 22e mijn nageltjes laten doen .. 14 days left ! *insert nagelbijt*
ik denk dat het oa. te maken heeft met het werk dat je doet en hoe groot de organisatie is waar je werkt. Ik heb bij bedrijven gewerkt waar het inderdaad niet in me op zou komen om de directie uit te nodigen... bij m'n huidige werkgever zou het niet in me opkomen om ze níet uit te nodigenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:34 schreef Duderella het volgende:
Maar wat moet de directie nou op je trouwdag?Dat is toch een privé-aangelegenheid? Dat heeft toch niets met je werk te maken? Ja of de directie moet bestaan uit toffe jongens die je erbij wilt hebben. Maar zo niet: why?? Nodig je de directie ook uit op je verjaardag? Bij de geboorte van je kinderen? Op de begrafenis van een geliefd familielid?? Op je housewarming?
quote:Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!
voor een deel conformeer ik inderdaad aan dogma's en conventiesquote:Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Het is verdorie jóuw trouwdag (niets minder, maar ook niets meer) en niet de G7. Ga gewoon een borrel drinken met de mensen die je liefhebt en maak er een fijn feest van. En zorg dat je genoeg cash hebt om dat te kunnen betalen, zodat je niet een uur opgeprikt achter zo'n tafel moet staan om het klamme handje en de natte kus van oud-tante Dinie te moeten doorstaan.
adem-in, adem-outquote:Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen.En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.
tja aan de ene kant ben ik hier mee eens maar aan de andere kant.. 'Maar helaas past het ook niet in het budget om maar te zeggen iedereen kan komen.. dus dan splits je het maar.. en ik heb dit al vaker mee gemaakt hoor eerst een receptie en daarna feest en dat alles wat niet voor de hele avond is uitgenodigd verzocht werd om te vertrekken en tot nu toe heeft dat geen problemen op gebracht... Ik wil iedereen de gelegenheid geven om ons te feliciteren ze kunnen zelf bepalen of ze komen ja of nee... en tja mijn verloofde heeft het over lekker chashen hahaha nou voor mij hoeft dat niet.. ik zou het al fijn vinden als ze me alleen maar feliciteerde daar zit niks aan vast.. ik trouw niet voor de enveloppen...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:34 schreef Duderella het volgende:
Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!
Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen.En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik trouw niet voor de enveloppen...
hahaha lekker ding dat je bent idd... moet er niet aandenken dat mijn baas ons zo in de kroonluchter ziet hangenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:42 schreef teamlead het volgende:
Het feestje... da's different coock. Da's lam in de kroonluchter met een handvol van onze beste vrienden, in koor bier en tieten, tralalalala zingend tot we de zaal uitgegooid worden
Als wij gaan trouwen mag iedereen komen kijken op het stadhuis. Daarna houden we een receptie in mijn ouders huis en doen we ook de taart. Daar mag iedereen aan de tapas en sangria (mijn verloofde is Spaans) en uiteraard ook Hollandse hapjes.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg dus.
Ik snap echt niet wat daar de lol van is. De gasten vinden er geen zak aan en het bruidspaar zit alleen maar enveloppen te tellen. Het siert je dat je er eerlijk over bent, dat voorop gesteld, maar ik vind het persoonlijk zelfs een beetje respectloos naar de receptiegasten toe. Ik doel niet op jouw specifieke geval, maar in het algemeen dus. Dat zo'n zaaltje vol zit met mensen die weten dat het bruidspaar hun aanwezigheid nou echt niet zo bijzonder op prijs stelt, maar dat je er bent om de bruiloft mede te financieren.
Die bruiloft waarop de mensen mogen komen die ze wél mogen.
Afschuwelijk gewoon.![]()
Die twee, drie keer dat ik bij zulke treurnis ben geweest, heb ik overigens een mooi verpakte stapel HEMA-enveloppen gegeven. A4. Die zijn nog best duur hoor!Stomkoppen.
Hehe, ik nog niet niet misschien dat ik dat morgen krijg. Ik ben iig wel blij dat ik me al een stuk beter voelquote:
Dank je wel! En fijn dat het al beter gaat! Want ziek zijn op dé dag is veeeeeel erger dan slecht weer.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:50 schreef seadarius het volgende:
[..]
Hehe, ik nog niet niet misschien dat ik dat morgen krijg. Ik ben iig wel blij dat ik me al een stuk beter voel
Veel plezier en succes morgen!
quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
gaat allemaal helemaal goedkomen![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:01 schreef Lishe het volgende:
BlaBlaBla, dan hou je extra veel tijd over voor de leuke dingen.Jurk, kaarten, decoratie.
![]()
![]()
![]()
Lekker toch, om er zo wat over te kneuteren?
je bent echt niet de enige. Wij hebben ook bijna alles al gedaan, alleen het trouwkaartje moet nog gemaakt worden. Terwijl wij ook volgend jaar zomer trouwenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:Fijne dag morgen seadarius
![]()
Nog niet zenuwachtig nu?
Ik ga als t goed is de 20e al voor een jurk kijkenhij is zooo mooi
en ben bang dat als ik nu niet ervoor ga kijken ik m straks nergens meer kan vinden
ik ben echt erg...we hebben nog bijna een heel jaar en heb nu al zo goed als alles geregeld
trouwlocatie, dagindeling, trouwauto waarschijnlijk al rond, fotograaf uitgezocht (alleen nog afspraak maken)
We weten al wat voor kaartje we willen, bedankjes zijn we ook al uit.
![]()
nu maar eens even pas op de plaats
![]()
Zeg MiMu, mag ik er ook in? Het mooiste kwartier van mijn leven is op 22 juli!quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Ik zet jullie wel even in de wiki. Dit topic is toch bijna vol dus aanpassen in de OP heeft weinig zin denk ik.
ah okequote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
BlaBla: dat kun je dus zelf op de wiki aanpassen. Linkje naar de wiki staat in de OP
GB![]()
Jeuj!!quote:
kan ik alvast reserveren voor 2012?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:38 schreef Duderella het volgende:
[..]
Jeuj!!![]()
Ik voel me wel een beetje een trouwhoer, maar anderzijds: wie zegt dat de mooiste dag van je leven geen jaarlijks terugkerend event mag zijn?
Nog kandidaten voor 2011? Kom maaarrrrrrrrr!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |