abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2009 @ 19:52:13 #226
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69836618
wij doen alleen overdag een feest. Verwachten zo`n 60 volwassenen en grotere kinderen, en 30 kleintjes
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69836905
We hebben DE locatie gevonden .

We zijn er net gaan kijken en het is precies wat we zochten. Direct een optie genomen en we krijgen komende week de offerte
  maandag 8 juni 2009 @ 20:04:37 #228
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_69837178
Wij zitten overdag op zo'n 40 mensen incluis kinderen..
In de avond als iedereen komt zitten we met een totaal van 85 !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_69837673
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:50 schreef MichielPH het volgende:
Hoeveel gasten nodigt iedereen uit eigenlijk?
we zitten nu op 60 daggasten en 100 avondgasten

grote familie

wat voor soorten familie nodigen jullie uit 's middags?

We hebben nu ongeveer alles en zaten laatst met een vriend aan tafel die ook naar een bruiloft moest van zijn nicht: de hele dag, en dat had hij niet verwacht
Dus ja.. ik had al zoiets van ja.. waarom iedereen uitnodigen enzo...
Ja doei.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:17:58 #230
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_69837794
MoBlo.. ik hoorde van lief dat zijn familie ook enorm groot is..
Maar aangezien hij die zelf ook al in geen jaaaaaaaaren heeft gezien, hebben we die ook niet uitgenodigd..
pi_69837991
probleem hier is dat we het gros van de familieleden met regelmaat zien. Alleen aan mijn kant zitten er wat mensen die we écht nooit zien en die dus ook niet uitgenodigd worden..

Financieel gezien was 't beter geweest als er meer mot in de familie was geweest
Ja doei.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:25:15 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_69838141
Wij hadden iedereen voor de hele dag, geen onderscheid en ook geen receptie. Ik heb één oom en tante van mijn moeder's kant uitgenodigd en (toevallig) ook één tante van mijn vader's kant. En nichtjes met wie ik een vriendschappelijke band heb.
Mijn man had ook van elke kant één oom en tante uitgenodigd. Dat was toeval, met die mensen heeft ie wel wat, met de rest niet zo. Geen nichten of neven verder.

Ik hield als criterium aan: zou ik me verplicht voelen een praatje te maken en me misschien ongemakkelijk voelen bij diegene? Dan was het een no go. Dat gold in mijn geval toen voor collega's, die heb ik dus ook níet uitgenodigd. Werkte heel verhelderend.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_69838183
wij zitten op 65 man, voor de plechtigheid en het diner.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 8 juni 2009 @ 22:48:38 #234
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_69845098
Ik heb dus laatst gewerkt op een bruiloft, voor de receptie was er voor 100 man koffie en 's avonds op het feest voor 35 man diner. Uiteindelijk zijn er de hele dag maar 25 man geweest..
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vond het zo sneu. Hopen dat zij een mooie dag hadden.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_69845398
Damn das echt klote.

Tot 12 juni kunnen ze zich afmelden bij ons, dat hebben er pas een paar gedaan. Ben benieuwd of er op de dag zelf afhakers zijn.
pi_69845553
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:48 schreef MichielPH het volgende:
Ik heb dus laatst gewerkt op een bruiloft, voor de receptie was er voor 100 man koffie en 's avonds op het feest voor 35 man diner. Uiteindelijk zijn er de hele dag maar 25 man geweest..
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vond het zo sneu. Hopen dat zij een mooie dag hadden.
mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.

Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen niet komen en dat je dat niet vooraf weet?!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 9 juni 2009 @ 06:56:38 #237
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_69850925
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:58 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.

Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen niet komen en dat je dat niet vooraf weet?!
Poeh .. wat erg zeg idd..

Wij hebben 22 daggasten, ongeveer 60 man voor receptie en iets van 35 extra gasten voor het avondfeest (wat ongeveer 60 man op het feest maakt), wat we nu in gedachten hebben.
Maar goed, het is nog iets minder als een jaar.. er kan nog zoveel gebeuren...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:22:17 #238
26244 bigbird
*brrrrr*
pi_69853797
Ik ben benieuwd hoeveel er bij ons (niet) op komen dagen.

De weersvoorspellingen worden steeds weer slechter voor de donderdag
O+ 11-06-2009 O+
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:03:26 #239
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69856863
Wat is toch het idee achter zo'n receptie?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: Goh, ik was er gisteren toch op een leuke!

Ik vind het zelf altijd maar wat verplicht handje schudden en cadeautje afleveren (een 'envelop' kunnne ze sowieso steken waar de zon niet schijnt ) en ga er eigenlijk maar gewoon nooit meer naar toe. Het zijn meestal toch van die net-niet-kennissen of - familieleden en er gebeurt ook verder niets. Zit je daar naast de tante van de zus van de buurvrouw van de bruid, aan een lauw kopje koffie op een plastic tafel.

Of zien jullie dat helemaal anders?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_69856929
wij doen 'borrel', gebak (moorkoppen ) en handjes schudden als men dat wil
Ja doei.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:07:06 #241
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_69857009
BB.. ik heb zo met jou en R. van doen..
Slecht weer is het laatste wat je wil op je mooiste dag!

Gelukkig staat er nog een hele mooie zon aan de hemel die dag!
En ook hier denken we aan jullie.. het wordt een mooie dag!

MoBlo.. Moorkoppen! Geweldig!!
Wij hebben stroopwafels !

Ow, nog even een update van dit front

Volgende week dinsdag zit ik om 11:00 bij de kapper voor mijn highlights..
Die middag heb ik mijn jurk nog eens aan, omdat hij dan vermaakt is.. een dag of 2 later mag ik heb halen..
Dan de 22e mijn nageltjes laten doen .. 14 days left ! *insert nagelbijt*
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:07:51 #242
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_69857041
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:03 schreef Duderella het volgende:
Wat is toch het idee achter zo'n receptie?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: Goh, ik was er gisteren toch op een leuke!

Ik vind het zelf altijd maar wat verplicht handje schudden en cadeautje afleveren (een 'envelop' kunnne ze sowieso steken waar de zon niet schijnt ) en ga er eigenlijk maar gewoon nooit meer naar toe. Het zijn meestal toch van die net-niet-kennissen of - familieleden en er gebeurt ook verder niets. Zit je daar naast de tante van de zus van de buurvrouw van de bruid, aan een lauw kopje koffie op een plastic tafel.

Of zien jullie dat helemaal anders?
voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dus

Het feestje is gewoon voor ons, onze vrienden en directe familie
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:21:04 #243
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69857492
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dus

Het feestje is gewoon voor ons, onze vrienden en directe familie
Precies wat ik zeg dus.

Ik snap echt niet wat daar de lol van is. De gasten vinden er geen zak aan en het bruidspaar zit alleen maar enveloppen te tellen. Het siert je dat je er eerlijk over bent, dat voorop gesteld, maar ik vind het persoonlijk zelfs een beetje respectloos naar de receptiegasten toe. Ik doel niet op jouw specifieke geval, maar in het algemeen dus. Dat zo'n zaaltje vol zit met mensen die weten dat het bruidspaar hun aanwezigheid nou echt niet zo bijzonder op prijs stelt, maar dat je er bent om de bruiloft mede te financieren.
Die bruiloft waarop de mensen mogen komen die ze wél mogen.

Afschuwelijk gewoon.

Die twee, drie keer dat ik bij zulke treurnis ben geweest, heb ik overigens een mooi verpakte stapel HEMA-enveloppen gegeven. A4. Die zijn nog best duur hoor! Stomkoppen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:23:31 #244
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_69857570
de overweging bij ons was voornamelijk dat we bepaalde mensen niet voor het hoofd wilden stoten (directieleden etc), maar om nou de hele avond naar die koppen te kijken....dat ging ook weer wat ver
En als we dan tóch uitnodigen voor een receptie, kunnen een aantal andere mensen ook nog wel langskomen

overigens zou ik me te barsten lachen als mensen idd met een stapel enveloppen ik kadopapier aan komen zetten
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_69857918
We hebben nu voor de hele dag 25 gasten. We hebben niet echt een receptie, we gaan wel tussen het trouwen en het eten in het ouderlijk huis van mijn vriend proosten op het huwelijk. Dit gaan we doen met jip en janneke champagne. Gewoon omdat wij dat leuk vinden.
Ook mogen de familieleden (hoe verschrikkelijk we dat ook vinden) hun stukjes doen. We kunnen het niet tegenhouden, dan maar liever thuis dan in het restaurant.

We hebben zondag weer gegeten in het restaurant. We hebben hetzelfde menu gegeten als dat we met de bruiloft krijgen. We besluiten er wat dingetjes uit te halen. (we gaan tapas eten)

Ennuh.... Over precies een half jaar is het zover!!!!
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:34:55 #246
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_69857934
Maar wat moet de directie nou op je trouwdag? Dat is toch een privé-aangelegenheid? Dat heeft toch niets met je werk te maken? Ja of de directie moet bestaan uit toffe jongens die je erbij wilt hebben. Maar zo niet: why?? Nodig je de directie ook uit op je verjaardag? Bij de geboorte van je kinderen? Op de begrafenis van een geliefd familielid?? Op je housewarming?
Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!

Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Het is verdorie jóuw trouwdag (niets minder, maar ook niets meer) en niet de G7. Ga gewoon een borrel drinken met de mensen die je liefhebt en maak er een fijn feest van. En zorg dat je genoeg cash hebt om dat te kunnen betalen, zodat je niet een uur opgeprikt achter zo'n tafel moet staan om het klamme handje en de natte kus van oud-tante Dinie te moeten doorstaan.

Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen. En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderella op 09-06-2009 12:40:57 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:40:11 #247
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69858091
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:21 schreef Duderella het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg dus.

Ik snap echt niet wat daar de lol van is. De gasten vinden er geen zak aan en het bruidspaar zit alleen maar enveloppen te tellen. Het siert je dat je er eerlijk over bent, dat voorop gesteld, maar ik vind het persoonlijk zelfs een beetje respectloos naar de receptiegasten toe. Ik doel niet op jouw specifieke geval, maar in het algemeen dus. Dat zo'n zaaltje vol zit met mensen die weten dat het bruidspaar hun aanwezigheid nou echt niet zo bijzonder op prijs stelt, maar dat je er bent om de bruiloft mede te financieren.
Die bruiloft waarop de mensen mogen komen die ze wél mogen.

Afschuwelijk gewoon.

Die twee, drie keer dat ik bij zulke treurnis ben geweest, heb ik overigens een mooi verpakte stapel HEMA-enveloppen gegeven. A4. Die zijn nog best duur hoor! Stomkoppen.
DIn ons geval zijn dat ook mensen die ik er absoluut graag bij wil hebben op het avondfeest, maar ik heb helaas geen geld om 200 man een hele avond te voeren. Maar je moet die mensen je de kans geven je te feliciteren en jezelf tde kans geven ze te zien op zo'n dag. En een deftige receptie kan wel leuk zijn.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:42:09 #248
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_69858156
Ik snap niet wat er zo negatief is aan een receptie overigens, da's best gezellig vaak.
pi_69858178
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:34 schreef Duderella het volgende:
Maar wat moet de directie nou op je trouwdag? Dat is toch een privé-aangelegenheid? Dat heeft toch niets met je werk te maken? Ja of de directie moet bestaan uit toffe jongens die je erbij wilt hebben. Maar zo niet: why?? Nodig je de directie ook uit op je verjaardag? Bij de geboorte van je kinderen? Op de begrafenis van een geliefd familielid?? Op je housewarming?
Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!

Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Het is verdorie jóuw trouwdag (niets minder, maar ook niets meer) en niet de G7. Ga gewoon een borrel drinken met de mensen die je liefhebt en maak er een fijn feest van. En zorg dat je genoeg cash hebt om dat te kunnen betalen, zodat je niet een uur opgeprikt achter zo'n tafel moet staan om het klamme handje en de natte kus van oud-tante Dinie te moeten doorstaan.

Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen. En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.
ben ik het wel mee eens.. ik nodig ook geen collega's uit, René inmiddels ook niet meer.... alleen vrienden en familie
Ja doei.
pi_69858285
Ook hier geen collega's.
Dit is precies de reden dat wij geen dag en avond gasten hebben, maar gewoon de hele dag met dezelfde mensen. Dat zijn nl de mensen die we er graag bij willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')