we zitten nu op 60 daggasten en 100 avondgastenquote:Op maandag 8 juni 2009 16:50 schreef MichielPH het volgende:
Hoeveel gasten nodigt iedereen uit eigenlijk?
mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:48 schreef MichielPH het volgende:
Ik heb dus laatst gewerkt op een bruiloft, voor de receptie was er voor 100 man koffie en 's avonds op het feest voor 35 man diner. Uiteindelijk zijn er de hele dag maar 25 man geweest..
Iedereen zijn eigen ding hoor, maar ik vond het zo sneu. Hopen dat zij een mooie dag hadden.
Poeh .. wat erg zeg idd..quote:Op maandag 8 juni 2009 22:58 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, da's klote. Maar je kan je ook afvragen of ze niet vooraf bevestiging hebben gevraagd van wie er wel/niet zou komen.
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen niet komen en dat je dat niet vooraf weet?!
voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dusquote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:03 schreef Duderella het volgende:
Wat is toch het idee achter zo'n receptie?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: Goh, ik was er gisteren toch op een leuke!
Ik vind het zelf altijd maar wat verplicht handje schudden en cadeautje afleveren (een 'envelop' kunnne ze sowieso steken waar de zon niet schijnt) en ga er eigenlijk maar gewoon nooit meer naar toe. Het zijn meestal toch van die net-niet-kennissen of - familieleden en er gebeurt ook verder niets. Zit je daar naast de tante van de zus van de buurvrouw van de bruid, aan een lauw kopje koffie op een plastic tafel.
Of zien jullie dat helemaal anders?
Precies wat ik zeg dus.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
voor mij is zo'n receptie het ideale moment om mensen uit te nodigen die ik niet de hele avond erbij wil hebben, maar die ik toch "moet" uitnodigen.. collega's, directie, vage kennissen uit m'n netwerk, "belangstellenden" (lees: nieuwsgierige oude wijven) uit de straat etc. Simpel cashen dus
Het feestje is gewoon voor ons, onze vrienden en directe familie
DIn ons geval zijn dat ook mensen die ik er absoluut graag bij wil hebben op het avondfeest, maar ik heb helaas geen geld om 200 man een hele avond te voeren. Maar je moet die mensen je de kans geven je te feliciteren en jezelf tde kans geven ze te zien op zo'n dag. En een deftige receptie kan wel leuk zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg dus.
Ik snap echt niet wat daar de lol van is. De gasten vinden er geen zak aan en het bruidspaar zit alleen maar enveloppen te tellen. Het siert je dat je er eerlijk over bent, dat voorop gesteld, maar ik vind het persoonlijk zelfs een beetje respectloos naar de receptiegasten toe. Ik doel niet op jouw specifieke geval, maar in het algemeen dus. Dat zo'n zaaltje vol zit met mensen die weten dat het bruidspaar hun aanwezigheid nou echt niet zo bijzonder op prijs stelt, maar dat je er bent om de bruiloft mede te financieren.
Die bruiloft waarop de mensen mogen komen die ze wél mogen.
Afschuwelijk gewoon.![]()
Die twee, drie keer dat ik bij zulke treurnis ben geweest, heb ik overigens een mooi verpakte stapel HEMA-enveloppen gegeven. A4. Die zijn nog best duur hoor!Stomkoppen.
ben ik het wel mee eens.. ik nodig ook geen collega's uit, René inmiddels ook niet meer.... alleen vrienden en familiequote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:34 schreef Duderella het volgende:
Maar wat moet de directie nou op je trouwdag?Dat is toch een privé-aangelegenheid? Dat heeft toch niets met je werk te maken? Ja of de directie moet bestaan uit toffe jongens die je erbij wilt hebben. Maar zo niet: why?? Nodig je de directie ook uit op je verjaardag? Bij de geboorte van je kinderen? Op de begrafenis van een geliefd familielid?? Op je housewarming?
Daarbij: denk je nou écht, werkelijk, diep in je hart... dat de directie erop zit te wachten om naar je receptie te komen? Dat ze thuis tegen moeder de vrouw zeggen: Joepie! Weer een receptie van een personeelslid! Mijn lust en mijn leven! De krenten in de pap van mijn baan!
Nu neem ik gerust aan dat het aan mij ligt hoor, dat ik werkelijk geen bál snap van dit soort dogma's en conventies, maar ik verbaas me erover dat mensen gedachtenloos dingen doen 'omdat dat nu eenmaal zo hoort.' Van wie? Waarom? En: nou en?
Het is verdorie jóuw trouwdag (niets minder, maar ook niets meer) en niet de G7. Ga gewoon een borrel drinken met de mensen die je liefhebt en maak er een fijn feest van. En zorg dat je genoeg cash hebt om dat te kunnen betalen, zodat je niet een uur opgeprikt achter zo'n tafel moet staan om het klamme handje en de natte kus van oud-tante Dinie te moeten doorstaan.
Maar goed, ik wind me er vast te veel over op. Ieder zijn ding en zoooo, ying-yang, tralala, zen Dude, zen.En ik wens jullie echt allemaal een mooie dag, dat staat voorop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |