abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 april 2007 @ 11:21:37 #1
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48035752
Welkom in trouwen enzo waar aanstaande bruiden en bruidegommen vol verwachting de datum afwachten. Plus al het andere zwijmelende publiek uiteraard!

Vorige topics
Trouwen en zo
Trouwen en zo (deel 2)
Trouwen en zo (deel 3)
Trouwen enzo (deel 4)
Trouwen enzo (deel 5)
Trouwen enzo (deel 6)
Trouwen enzo (deel zeven)
Trouwen enzo (deel 8)
Trouwen enzo deel 9
Trouwen enzo deel 10
Trouwen enzo deel 11
Trouwen enzo deel 12
Trouwen enzo deel 13
Trouwen enzo Deel 14
Trouwen enzo deel 15 *O*
Trouwen enzo - deel 16 *O*
Trouwen enzo - deel 17
Trouwen enzo deel 18
Trouwen en zo deel 19
Trouwen en zo deel 20!
Trouwen enzo deel 21!
Trouwen deel 22
Trouwen deel 23
Trouwen # 24
Trouwen enzo # 25 - waar 2007 een goed trouwjaar is!
Trouwen enzo #26 Ook voor getuigen ;)

Foto's
Zie hier de foto's van Digger en EW.
Zie hier foto's van Snakelady.
Zie hier de foto's van Xlarge.
Zie hier de foto's van Sugar.
Zie hier de foto's van golfer en Bluezz.
Zie hier de foto's van Yorout en Coco-loco.
Zie hier de foto's van Armanimania en Neva.
Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.
Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van Droeke.
Zie hier de foto's van -Bubseltje-.
Zie hier de foto's van Knut en Silmarwen.
Zie hier de foto's van Slasher.
Zie hier de foto's van Tally.
Zie hier de foto's van YPPY en Jarno.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van Slaapmeisje.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van Rebelbitch.
Zie hier de foto's van Beaker.
Zie hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van MevrouwKorn.
Zie hier de foto's van Suerte.
Zie hier de foto's van Wennie.
Zie hier de foto's van Sorbootje.

Data
2007: kruimel20
10 februari 2007: Shira
voorjaar 2007: Levitation
16 maart 2007:bayswater
21 maart 2007: TARAraboemdijee en freecell
25 april 2007: wokje en Hester
28 april 2007: amaranta en mex
16 mei 2007 Bert en Troel burgerlijk huwelijk
19 mei 2007 Bert en Troel kerkelijk huwelijk
25 mei 2007: Doopy-X-
31 mei 2007: Peaceman en Diaan73
1 juni 2007: Donders
1 juni 2007: Spiegelei en SirG
8 juni 2007: Joene
12 juni 2007: Marky en happyme28
14 juni 2007: kruimel20
10 juli 2007: Roonaan en "Lief"
14 juli 2007 leonieke kerkelijk huwelijk
20 juli 2007: Freeflyer
20 juli 2007: Gabberhead
4 augustus 2007: Shai
9 augustus 2007: seilram
16 augustus 2007:: Marie79
24 augustus 2007 : Pluisje en Rickmans
28 september 2007: Michael en Bianca
28 december 2007: Everia
20-10-2010 Conflict & Biancavia

De op in de wiki

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!
En dan ben ik vast wel wat essentialia vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door wokje op 05-04-2007 11:28:32 (typo en \\ [ik copypaste ook alleen maar]) ]
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_48035886
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:21 schreef wokje het volgende:
Welkom in trouwen enzo waar aanstaande bruiden en bruidengommen vol verwachting de datum afwachten. Plus al het andere zwijmelende publiek uiteraard!
Die tussen-n is een leuk ding, maar je beseft toch wel dat het nog steeds bruidegom is en niet bruidengom? Tenzij je misschien met meerdere bruidjes op 1 dag trouwt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 april 2007 @ 11:27:02 #3
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48035895
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een tante die daar nog heel mooi over kan vertellen. Hoe de pastoor inderdaad al voor het huwelijk seksuele voorlichting gaf. Ze zei dat ze zich nog nooit zo gegeneerd had gevoeld
Alsof die pastoor er zelf ook maar iets van weet
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_48036071
Dat is wel mooi ja, iemand zonder kinderen moet het allemaal maar uit gaan leggen.

Wij zijn overigens wel getrouwd min of meer voor 'kinderen'. Op zich hoefde een huwelijk voor mij niet per se, maar ik vond het wel zo praktisch om getrouwd te zijn als er een kind zou komen. Makkelijker regelen en daarnaast zouden we dan allemaal dezelfde naam hebben.
Oorspronkelijk zouden we trouwen op 28 juli, maar omdat ik 19 augustus was uitgerekend, is dat naar voren geschoven. Ergens weet je wel dat je toevallig snel zwanger kunt raken, maar we hadden niet verwacht dat het bij ons zo snel zou zijn. Op zich had ik er dus wel op gerekend zwanger te trouwen (of eigenlijk had het ons leuk geleken op het stadhuis te vertellen dat ik zwanger was), maar hoogzwanger ging me te ver.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48036113
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_48036678
nieuw deel, nieuwe bruiden/bruidegommen? vind het trouwens nog steeds heel leuk om mee te lezen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48036847
een vriendin van mij vraagt elke keer of ik al zenuwachtig ben voor de bruidloft..en dan zeg ik...nee k ben niet zenuwachtig voor de BRUILOFT!!!


Het heeft idd iets met consumeren te maken ja.
pi_48036849
Wij zijn voor de kerk getrouwd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 11:56:41 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48036868
Volgens mij mogen we wel uit de lijst met data en in de lijst met foto's

Overigens staat er in de Bijbel, zeker in het Nieuwe Testament, niets over kinderen in het huwelijk. Er staat dat je als man moet zorgen voor je gezin. Mijn gezin is nu freecell en 2 vissen

Zacharia en Elizabeth waren in Gods ogen onberispelijk, terwijl ze geen kinderen hadden. En freecell had het over 2 medewerkers van Paulus, met elkaar getrouwd en zonder kinderen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 11:58:21 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48036929
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef amaranta het volgende:
een vriendin van mij vraagt elke keer of ik al zenuwachtig ben voor de bruidloft..en dan zeg ik...nee k ben niet zenuwachtig voor de BRUILOFT!!!


Het heeft idd iets met consumeren te maken ja.
Het woord 'consumeren' komt in de Bijbel niet voor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_48036966
Zacharias en Elisabeth (later de ouders van Johannes) waren hoogbejaard en kinderloos, ze waren met elkaar getrouwd en zij was onvruchtbaar tot op zeer hoge leeftijd.
Toch worden ze beschreven als "onberispelijk in de ogen des Heren"
Dus ik denk dat het onzin is en een uitlucht van de kerk

En hoezo niet geconsumeerd? Dus als je geen kinderen krijgt kan je tegen de kerk net doen alsof je nog nooit seks gehad hebt?
pi_48037195
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggen Toen Atrimar het een vorige keer bij toeval noemde was mijn moeder heel erg ontstemd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 12:06:59 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48037279
En om het "gaat heen en vermenigvuldigt u" nu voor te blijven. Dat slaat op Noach, zijn vrouw en drie zonen en schoondochters, die na de zondvloed een opdracht meekrijgen:

"Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde."

Overigens precies dezelfde opdracht als Adam en Eva ook meekregen.
Hier is die opdracht niet zo raar, aangezien Adam & Eva de enige mensen waren, als ze niet vruchtbaar waren dan zouden er geen mensen zijn. na de zondvloed waren Noach en zijn gezin ook de enige mensen. Nogal logisch dat je dan die opdracht meegeeft.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_48037294
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef freecell het volgende:
En hoezo niet geconsumeerd? Dus als je geen kinderen krijgt kan je tegen de kerk net doen alsof je nog nooit seks gehad hebt?
Yep. Met kinderen gaat dat een stuk moeilijker Ik heb trouwens wel eens gesproken met een echt paar wat op bejaarde leeftijd nog nooit seks had gehad. Tevens ken ik iemand die is gescheiden als maagd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 april 2007 @ 12:20:01 #15
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48037772
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.


We hebben beiden niet veel met het geloof, dus niemand was ook echt verbaasd denk ik (hm, Rick zijn opa en oma zijn wel behoorlijk gelovig... vraag me af of die het al weten eigenlijk ).

En wij hebben met trouwen dus even gewacht tot na Tobi's geboorte, en toen ie er eenmaal was ook nog maar even tot ie ook als bruidsjonkertje kon fungeren
Hij heeft al Rick zijn achternaam, en na de bruiloft volg ik dus ook officiel qua naam.
pi_48037806
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggen Toen Atrimar het een vorige keer bij toeval noemde was mijn moeder heel erg ontstemd.
'Succes met uitleggen' is in dit geval dus van toepassing
Wij zouden ook niet voor de kerk trouwen, trouwens. Mijn moeder is dan wel katholiek, maar doet verder niets met haar geloof. Ook mijn zus en ik geloven niet. Dat wordt enkel een ritje naar het gemeentehuis voor ons.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_48037911
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:20 schreef pluisje het volgende:



We hebben beiden niet veel met het geloof, dus niemand was ook echt verbaasd denk ik (hm, Rick zijn opa en oma zijn wel behoorlijk gelovig... vraag me af of die het al weten eigenlijk ).

En wij hebben met trouwen dus even gewacht tot na Tobi's geboorte, en toen ie er eenmaal was ook nog maar even tot ie ook als bruidsjonkertje kon fungeren
Hij heeft al Rick zijn achternaam, en na de bruiloft volg ik dus ook officiel qua naam.
Het is meestal die oudere generatie die er problemen mee heeft, hè. Mijn opa was ook zeer ontstemd over het feit dat mijn neefje buiten het huwelijk geboren is. En hoewel hij wel de achternaam van de vader draagt, ziet opa hem niet als stamhouder (ja ja, dat vindt ie belangrijk) omdat de ouders niet gehuwd zijn.

Lijkt me heel speciaal om je eigen zoontje als bruidsjonker te hebben btw
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 12:25:06 #18
43556 miss_dynastie
pi_48037955
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Amaranta en miss_dynastie, hadden jullie het toevallig over de RK kerk?
Yep
  donderdag 5 april 2007 @ 12:43:27 #19
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48038575
Gelukkig trouwen de meesten in onze cultuur in de eerste plaats vanwege de liefde! Een collega van me (uit Pakistan) heeft z'n ouders gevraagd om een bruid te zoeken (werd z'n nauwelijks volwassen nicht) om zijn behoeften als man te "kanaliseren". Alleen maar bepaald door zijn cultuur... Het hele verhaal is natuurlijk veel ingewikkelder allemaal, maar het kwam daarop neer. Dus wat dat betreft heb ik nog liever een pastoor die over seks en kinderen begint!
Maar ook in de bijbel staan heel veel dubbelzinnigheden. Wat je eruit wilt halen kun je ook vaak wel ergens (in verdraaide vorm) terugvinden in de bijbel.. Voor ons heeft trouwen in de kerk wel iets extra's, omdat je daar ten aanzien van de hele "gemeente" toch belooft elkaar trouw te blijven... Mocht het minder gaan dan kun je je misschien extra gesteund voelen door het ja-woord in de kerk!
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
  donderdag 5 april 2007 @ 12:52:53 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_48038921
Overigens staan er ook stukken in de Bijbel waar er wel scheidingen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48043319
Hier wil ik toch ook wel nog ff volgen

En kwestie van mezelf wat op te jagen: hoe ver zitten de bruidjes en bruidegommen van eind juni/juli met de voorbereidingen voor het feest?
pi_48045337
Mijn ouders zijn volgende maand trouwens 30 jaar getrouwd (en nog steeds erg gelukkig en gek op elkaar ).
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_48051720
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
Voor de wet , in een kerkje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48051765
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef leonieke het volgende:
Hier wil ik toch ook wel nog ff volgen

En kwestie van mezelf wat op te jagen: hoe ver zitten de bruidjes en bruidegommen van eind juni/juli met de voorbereidingen voor het feest?
Begin juni dan even

Alles is geregeld op de bedankjes na
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 5 april 2007 @ 19:17:20 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48052737
TVP
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:48 schreef Diaan73 het volgende:
Ons kaartje:

Buitenzijde:


Binnenzijde:



Psst als je erop klikt, kun je de tekst beter lezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')