abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2007 @ 11:21:37 #1
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48035752
Welkom in trouwen enzo waar aanstaande bruiden en bruidegommen vol verwachting de datum afwachten. Plus al het andere zwijmelende publiek uiteraard!

Vorige topics
Trouwen en zo
Trouwen en zo (deel 2)
Trouwen en zo (deel 3)
Trouwen enzo (deel 4)
Trouwen enzo (deel 5)
Trouwen enzo (deel 6)
Trouwen enzo (deel zeven)
Trouwen enzo (deel 8)
Trouwen enzo deel 9
Trouwen enzo deel 10
Trouwen enzo deel 11
Trouwen enzo deel 12
Trouwen enzo deel 13
Trouwen enzo Deel 14
Trouwen enzo deel 15 *O*
Trouwen enzo - deel 16 *O*
Trouwen enzo - deel 17
Trouwen enzo deel 18
Trouwen en zo deel 19
Trouwen en zo deel 20!
Trouwen enzo deel 21!
Trouwen deel 22
Trouwen deel 23
Trouwen # 24
Trouwen enzo # 25 - waar 2007 een goed trouwjaar is!
Trouwen enzo #26 Ook voor getuigen ;)

Foto's
Zie hier de foto's van Digger en EW.
Zie hier foto's van Snakelady.
Zie hier de foto's van Xlarge.
Zie hier de foto's van Sugar.
Zie hier de foto's van golfer en Bluezz.
Zie hier de foto's van Yorout en Coco-loco.
Zie hier de foto's van Armanimania en Neva.
Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.
Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van Droeke.
Zie hier de foto's van -Bubseltje-.
Zie hier de foto's van Knut en Silmarwen.
Zie hier de foto's van Slasher.
Zie hier de foto's van Tally.
Zie hier de foto's van YPPY en Jarno.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van Slaapmeisje.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van Rebelbitch.
Zie hier de foto's van Beaker.
Zie hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van MevrouwKorn.
Zie hier de foto's van Suerte.
Zie hier de foto's van Wennie.
Zie hier de foto's van Sorbootje.

Data
2007: kruimel20
10 februari 2007: Shira
voorjaar 2007: Levitation
16 maart 2007:bayswater
21 maart 2007: TARAraboemdijee en freecell
25 april 2007: wokje en Hester
28 april 2007: amaranta en mex
16 mei 2007 Bert en Troel burgerlijk huwelijk
19 mei 2007 Bert en Troel kerkelijk huwelijk
25 mei 2007: Doopy-X-
31 mei 2007: Peaceman en Diaan73
1 juni 2007: Donders
1 juni 2007: Spiegelei en SirG
8 juni 2007: Joene
12 juni 2007: Marky en happyme28
14 juni 2007: kruimel20
10 juli 2007: Roonaan en "Lief"
14 juli 2007 leonieke kerkelijk huwelijk
20 juli 2007: Freeflyer
20 juli 2007: Gabberhead
4 augustus 2007: Shai
9 augustus 2007: seilram
16 augustus 2007:: Marie79
24 augustus 2007 : Pluisje en Rickmans
28 september 2007: Michael en Bianca
28 december 2007: Everia
20-10-2010 Conflict & Biancavia

De op in de wiki

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!
En dan ben ik vast wel wat essentialia vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door wokje op 05-04-2007 11:28:32 (typo en \\ [ik copypaste ook alleen maar]) ]
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_48035886
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:21 schreef wokje het volgende:
Welkom in trouwen enzo waar aanstaande bruiden en bruidengommen vol verwachting de datum afwachten. Plus al het andere zwijmelende publiek uiteraard!
Die tussen-n is een leuk ding, maar je beseft toch wel dat het nog steeds bruidegom is en niet bruidengom? Tenzij je misschien met meerdere bruidjes op 1 dag trouwt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 april 2007 @ 11:27:02 #3
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48035895
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een tante die daar nog heel mooi over kan vertellen. Hoe de pastoor inderdaad al voor het huwelijk seksuele voorlichting gaf. Ze zei dat ze zich nog nooit zo gegeneerd had gevoeld
Alsof die pastoor er zelf ook maar iets van weet
pi_48036071
Dat is wel mooi ja, iemand zonder kinderen moet het allemaal maar uit gaan leggen.

Wij zijn overigens wel getrouwd min of meer voor 'kinderen'. Op zich hoefde een huwelijk voor mij niet per se, maar ik vond het wel zo praktisch om getrouwd te zijn als er een kind zou komen. Makkelijker regelen en daarnaast zouden we dan allemaal dezelfde naam hebben.
Oorspronkelijk zouden we trouwen op 28 juli, maar omdat ik 19 augustus was uitgerekend, is dat naar voren geschoven. Ergens weet je wel dat je toevallig snel zwanger kunt raken, maar we hadden niet verwacht dat het bij ons zo snel zou zijn. Op zich had ik er dus wel op gerekend zwanger te trouwen (of eigenlijk had het ons leuk geleken op het stadhuis te vertellen dat ik zwanger was), maar hoogzwanger ging me te ver.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 april 2007 @ 11:33:50 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48036113
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
(Un)masking for the greater good.
pi_48036678
nieuw deel, nieuwe bruiden/bruidegommen? vind het trouwens nog steeds heel leuk om mee te lezen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48036847
een vriendin van mij vraagt elke keer of ik al zenuwachtig ben voor de bruidloft..en dan zeg ik...nee k ben niet zenuwachtig voor de BRUILOFT!!!

Het heeft idd iets met consumeren te maken ja.
pi_48036849
Wij zijn voor de kerk getrouwd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 11:56:41 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48036868
Volgens mij mogen we wel uit de lijst met data en in de lijst met foto's

Overigens staat er in de Bijbel, zeker in het Nieuwe Testament, niets over kinderen in het huwelijk. Er staat dat je als man moet zorgen voor je gezin. Mijn gezin is nu freecell en 2 vissen

Zacharia en Elizabeth waren in Gods ogen onberispelijk, terwijl ze geen kinderen hadden. En freecell had het over 2 medewerkers van Paulus, met elkaar getrouwd en zonder kinderen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 11:58:21 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48036929
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef amaranta het volgende:
een vriendin van mij vraagt elke keer of ik al zenuwachtig ben voor de bruidloft..en dan zeg ik...nee k ben niet zenuwachtig voor de BRUILOFT!!!

Het heeft idd iets met consumeren te maken ja.
Het woord 'consumeren' komt in de Bijbel niet voor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_48036966
Zacharias en Elisabeth (later de ouders van Johannes) waren hoogbejaard en kinderloos, ze waren met elkaar getrouwd en zij was onvruchtbaar tot op zeer hoge leeftijd.
Toch worden ze beschreven als "onberispelijk in de ogen des Heren"
Dus ik denk dat het onzin is en een uitlucht van de kerk

En hoezo niet geconsumeerd? Dus als je geen kinderen krijgt kan je tegen de kerk net doen alsof je nog nooit seks gehad hebt?
pi_48037195
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggen Toen Atrimar het een vorige keer bij toeval noemde was mijn moeder heel erg ontstemd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2007 @ 12:06:59 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48037279
En om het "gaat heen en vermenigvuldigt u" nu voor te blijven. Dat slaat op Noach, zijn vrouw en drie zonen en schoondochters, die na de zondvloed een opdracht meekrijgen:

"Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde."

Overigens precies dezelfde opdracht als Adam en Eva ook meekregen.
Hier is die opdracht niet zo raar, aangezien Adam & Eva de enige mensen waren, als ze niet vruchtbaar waren dan zouden er geen mensen zijn. na de zondvloed waren Noach en zijn gezin ook de enige mensen. Nogal logisch dat je dan die opdracht meegeeft.
pi_48037294
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef freecell het volgende:
En hoezo niet geconsumeerd? Dus als je geen kinderen krijgt kan je tegen de kerk net doen alsof je nog nooit seks gehad hebt?
Yep. Met kinderen gaat dat een stuk moeilijker Ik heb trouwens wel eens gesproken met een echt paar wat op bejaarde leeftijd nog nooit seks had gehad. Tevens ken ik iemand die is gescheiden als maagd.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:20:01 #15
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48037772
quote:

We hebben beiden niet veel met het geloof, dus niemand was ook echt verbaasd denk ik (hm, Rick zijn opa en oma zijn wel behoorlijk gelovig... vraag me af of die het al weten eigenlijk ).

En wij hebben met trouwen dus even gewacht tot na Tobi's geboorte, en toen ie er eenmaal was ook nog maar even tot ie ook als bruidsjonkertje kon fungeren
Hij heeft al Rick zijn achternaam, en na de bruiloft volg ik dus ook officiel qua naam.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:20:47 #16
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48037806
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggen Toen Atrimar het een vorige keer bij toeval noemde was mijn moeder heel erg ontstemd.
'Succes met uitleggen' is in dit geval dus van toepassing
Wij zouden ook niet voor de kerk trouwen, trouwens. Mijn moeder is dan wel katholiek, maar doet verder niets met haar geloof. Ook mijn zus en ik geloven niet. Dat wordt enkel een ritje naar het gemeentehuis voor ons.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:24:03 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48037911
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:20 schreef pluisje het volgende:

We hebben beiden niet veel met het geloof, dus niemand was ook echt verbaasd denk ik (hm, Rick zijn opa en oma zijn wel behoorlijk gelovig... vraag me af of die het al weten eigenlijk ).

En wij hebben met trouwen dus even gewacht tot na Tobi's geboorte, en toen ie er eenmaal was ook nog maar even tot ie ook als bruidsjonkertje kon fungeren
Hij heeft al Rick zijn achternaam, en na de bruiloft volg ik dus ook officiel qua naam.
Het is meestal die oudere generatie die er problemen mee heeft, hè. Mijn opa was ook zeer ontstemd over het feit dat mijn neefje buiten het huwelijk geboren is. En hoewel hij wel de achternaam van de vader draagt, ziet opa hem niet als stamhouder (ja ja, dat vindt ie belangrijk) omdat de ouders niet gehuwd zijn.

Lijkt me heel speciaal om je eigen zoontje als bruidsjonker te hebben btw
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 12:25:06 #18
43556 miss_dynastie
pi_48037955
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Amaranta en miss_dynastie, hadden jullie het toevallig over de RK kerk?
Yep
  donderdag 5 april 2007 @ 12:43:27 #19
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48038575
Gelukkig trouwen de meesten in onze cultuur in de eerste plaats vanwege de liefde! Een collega van me (uit Pakistan) heeft z'n ouders gevraagd om een bruid te zoeken (werd z'n nauwelijks volwassen nicht) om zijn behoeften als man te "kanaliseren". Alleen maar bepaald door zijn cultuur... Het hele verhaal is natuurlijk veel ingewikkelder allemaal, maar het kwam daarop neer. Dus wat dat betreft heb ik nog liever een pastoor die over seks en kinderen begint!
Maar ook in de bijbel staan heel veel dubbelzinnigheden. Wat je eruit wilt halen kun je ook vaak wel ergens (in verdraaide vorm) terugvinden in de bijbel.. Voor ons heeft trouwen in de kerk wel iets extra's, omdat je daar ten aanzien van de hele "gemeente" toch belooft elkaar trouw te blijven... Mocht het minder gaan dan kun je je misschien extra gesteund voelen door het ja-woord in de kerk!
  donderdag 5 april 2007 @ 12:52:53 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_48038921
Overigens staan er ook stukken in de Bijbel waar er wel scheidingen zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48043319
Hier wil ik toch ook wel nog ff volgen

En kwestie van mezelf wat op te jagen: hoe ver zitten de bruidjes en bruidegommen van eind juni/juli met de voorbereidingen voor het feest?
  donderdag 5 april 2007 @ 15:46:04 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48045337
Mijn ouders zijn volgende maand trouwens 30 jaar getrouwd (en nog steeds erg gelukkig en gek op elkaar ).
pi_48051720
quote:
Voor de wet , in een kerkje
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48051765
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef leonieke het volgende:
Hier wil ik toch ook wel nog ff volgen

En kwestie van mezelf wat op te jagen: hoe ver zitten de bruidjes en bruidegommen van eind juni/juli met de voorbereidingen voor het feest?
Begin juni dan even

Alles is geregeld op de bedankjes na
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 5 april 2007 @ 19:17:20 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48052737
TVP
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:48 schreef Diaan73 het volgende:
Ons kaartje:

Buitenzijde:

Binnenzijde:

Psst als je erop klikt, kun je de tekst beter lezen.
pi_48055268
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef amaranta het volgende:
... daar het doel van het huwelijk de voortplanting is...
O, dan kunnen Michael en ik ons huwelijk ook wel afblazen. Wij trouwen namelijk met onder één 'huwelijkse voorwaarde' : Geen Kinderen!!! Nu 12 jaar samen en allebei in de verste verte géén kinderwens.

Wij trouwen ook niet voor de kerk, Michael is van origine katholiek, maar niet meer actief en inmiddels gelooft hij ook niet in het bestaan van god, en ik ben atheïst. Alhoewel wij een kerkelijk huwelijk mooi vinden 'voor het plaatje', zou het bijzonder schijnheilig zijn wanneer wij in de kerk zouden trouwen!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 5 april 2007 @ 20:30:49 #27
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48055382
Wij gaan alleen voor de wet trouwen. Ben ooit getrouwd geweest voor RK-kerk en volgens mij is het dus niet eens meer mogelijk om nog een keer daar te trouwen als ik al zou willen. Ben ook niet actief practiserend RK en heb niet veel met andere geloofsovertuigingen om daar te gaan trouwen.

Wij zitten eind mei, maar hoeven alleen nog maar een pak en het bruidsboeket te kopen. Bedankjes moeten we nog maken, maar dat doen we zelf thuis. Ook de muziek voor de die dag moet nog uitgezocht worden. Maar ik voel nog steeds geen druk. Vandaag de ringen opgehaald en ze zijn echt heel erg mooi en zitten ook heel erg goed.
Make love, not war ☮
  donderdag 5 april 2007 @ 21:36:41 #28
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_48058143
Wij geloven niet, dus we trouwen alleen voor de wet. Overigens zijn we ook niet gelovig opgevoed en de opa en oma die we gelovig zijn hebben zich allang neergelegd bij het gedrag van hun "zondige" kinderen en kleinkinderen . hahaha geen probleem om uit te leggen ofzo
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
...
Wij zitten eind mei, maar hoeven alleen nog maar een pak en het bruidsboeket te kopen. Bedankjes moeten we nog maken, maar dat doen we zelf thuis. Ook de muziek voor de die dag moet nog uitgezocht worden. Maar ik voel nog steeds geen druk. Vandaag de ringen opgehaald en ze zijn echt heel erg mooi en zitten ook heel erg goed.
Wij 1 juni wij moeten nog boeket, muziek en bedankjes, maar inderdaad wij maken onze bedankjes ook gewoon zelf.
Jurk moet nog wel vermaakt worden, maar goed dan moet íe wel eerst binnen komen. Dat zal pas in mei zijn (ja ik was wat laat ) daar kan ik nu toch niets aan veranderen; komt wel goed.
klerkje
pi_48069091
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Begin juni dan even

Alles is geregeld op de bedankjes na
Mijn god

Hier blijft het nog steeds hetzelfde: menu, misviering, muziek, uitnodigingen, bloemen, bedankjes (dat zal voor na het huwelijk zijn denk ik ), ..
Nog steeds: alles behalve de kleren

Misschien is het daardoor dat ik geen oog meer dichtdoe de laatste tijd
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:28:45 #30
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48069631
Ik heb gisteren het materiaal besteld om zelf de uitnodigingen te gaan maken (ja die ga ik allemaal zelf schrijven, ik ben gek ), de gastenlijst voor het diner is ook klaar (ok, kan nog 3 keer wijzigen ons kennende, maar toch ). Locaties voor de trouwfoto's heb ik ook in gedachten, moeten we alleen nog een keer met de fotograaf doornemen, maar ook daaraan wordt gewerkt.

Nu moeten we voor eind juli nog een keer langs bij de gemeente Delft om de papieren van de ondertrouw te brengen en de kosten te voldoen enzo, Rick moet nog een pak kopen, er moeten nog kleertjes komen voor Tobias (maar dat doe ik ivm zijn voorspoedige groei pas een maand tevoren ) en meer van die kleine dingen, jurk iets in laten korten enzo. Maar we liggen goed op schema
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:38:59 #31
114177 Diaan73
pi_48069856
Ow ondertrouw ja... dat doen wij woensdag 25 april a.s.
Make love, not war ☮
pi_48069916
tvp.. trouwens, trouwen voor de kerk? mij niet gezien
pi_48069925
Wij waren op 22 maart 2006 al in ondertrouw
Dat vonden ze bij de burgerlijke stand wel komisch geloof ik
pi_48070524
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:43 schreef freecell het volgende:
Wij waren op 22 maart 2006 al in ondertrouw
Dat vonden ze bij de burgerlijke stand wel komisch geloof ik
Ik vond het een beetje gek dat hij dat komisch vond. Het mag toch een jaar van te voren? Nou dan.
pi_48073345
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:28 schreef pluisje het volgende:
Ik heb gisteren het materiaal besteld om zelf de uitnodigingen te gaan maken (ja die ga ik allemaal zelf schrijven, ik ben gek ), de gastenlijst voor het diner is ook klaar (ok, kan nog 3 keer wijzigen ons kennende, maar toch ). Locaties voor de trouwfoto's heb ik ook in gedachten, moeten we alleen nog een keer met de fotograaf doornemen, maar ook daaraan wordt gewerkt.

Nu moeten we voor eind juli nog een keer langs bij de gemeente Delft om de papieren van de ondertrouw te brengen en de kosten te voldoen enzo, Rick moet nog een pak kopen, er moeten nog kleertjes komen voor Tobias (maar dat doe ik ivm zijn voorspoedige groei pas een maand tevoren ) en meer van die kleine dingen, jurk iets in laten korten enzo. Maar we liggen goed op schema
Locatie trouwfoto's: had ik zelfs helemaal uit het oog verloren. Nog een puntje erbij op de todo-list

De uitnodiging zelf ook schrijven? Hoeveel moet je er zo opsturen? Ik mag er namelijk niet aan denken om 120 uitnodigingen volledig zelf te schrijven. Ik zie er al tegenop om de adressen er allemaal netjes op te krijgen

En de gastenlijst, die moet eind volgende week maar klaar zijn aangezien ik dacht echt naar de drukker wil gaan om de bestelling te maken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:17:04 #36
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48075371
Ik maak er max. 50. We vieren het klein, en zullen een deel ook per e-mail versturen (bv collega's en mensen die je uit netheid wel wil uitnodigen, maar waarvan je toch al weet dat ze niet komen).
Het wordt sowieso een hele klus, maar ik wil er gewoon elke avond 1 of 2 doen, niet allemaal achter elkaar
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:45:32 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48095351
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:17 schreef pluisje het volgende:
Ik maak er max. 50. We vieren het klein, en zullen een deel ook per e-mail versturen (bv collega's en mensen die je uit netheid wel wil uitnodigen, maar waarvan je toch al weet dat ze niet komen).
Het wordt sowieso een hele klus, maar ik wil er gewoon elke avond 1 of 2 doen, niet allemaal achter elkaar
Ik vind het erg onpersoonlijk om een uitnodiging voor een bruiloft via de mail te doen. Als ik via de mail zou worden uitgenodigd voor een bruiloft zou ik al bij voorbaat niet meer komen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:47:58 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48095436
Ik heb mooie adreslabels op de computer gemaakt. Met een mooi lettertype. Plak plak. Ook niet super persoonlijk, maar wel verrekes hendig!
Wat betreft gastenlijst doorgeven aan de locatie. WIj mogen tot 1 dag van te voren doorgeven met hoeveel komen, zolang ze maar ongeveer weten hoeveel het er zijn ivm inkopen.
Fotolocatie was al besproken tijdens het bespreken van de fotograaf.
Alles is klaar. De trouwboekjes moeten nog geprint worden en de muziek moet definitief gekozen worden. C'est tout!
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:48:28 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_48095454
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het erg onpersoonlijk om een uitnodiging voor een bruiloft via de mail te doen. Als ik via de mail zou worden uitgenodigd voor een bruiloft zou ik al bij voorbaat niet meer komen.
Tja, opgelost dus. Ze zegt toch al dat ze die stuurt naar de mensen die ze toch al niet verwacht

Ik heb ook alle uitnodigingen zelf gemaakt en heb er echt superleuke reacties op gehad. Ik heb ook de mensen een kaart gestuurd waarvan ik weet dat ze toch niet komen, dat er geen reactie komt of wat dan ook, maar dan vooral voor het "maar het telt wel".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:49:34 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48095500
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, opgelost dus. Ze zegt toch al dat ze die stuurt naar de mensen die ze toch al niet verwacht

Ik heb ook alle uitnodigingen zelf gemaakt en heb er echt superleuke reacties op gehad. Ik heb ook de mensen een kaart gestuurd waarvan ik weet dat ze toch niet komen, dat er geen reactie komt of wat dan ook, maar dan vooral voor het "maar het telt wel".
Nodig ze dan niet uit :S
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:52:25 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48095593
WIj hebben overigens 3 soorten uitnodigingen laten drukken bij de drukker en waren er niet zo heel veel geld voor kwijt.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 22:56:50 #42
43556 miss_dynastie
pi_48095740
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook, als je ze bij voorbaat al emailt geef je ze imho niet eens een eerlijke kans om te komen, want de meeste mensen zullen dat zo ongeinteresseerd vinden dat ze denken 'laat maar'. En terecht trouwens.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:00:56 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_48095888
quote:

[..]

Tja, en soms heb je nou eenmaal een familie die dan vervolgens bij je ouders gaat zeuren en aangezien mijn ouders wel wat anders aan hun hoofd hebben, hebben ze gewoon een uitnodiging gehad. 44 cent voor de postzegel, ik denk maximaal 75 cent voor envelop, papier en inkt enzo. Kost dus nog geen 2 euro en scheelt een heleboel ergernis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 april 2007 @ 09:38:17 #44
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48103048
We hebben ook mensen uitgenodigd die zonodig niet echt hoefden te komen. Alleen uitgenodigd voor de kerkdienst en receptie erna. Niet het feest. Meesten daarvan kwamen dan ook niet, enkelen wel. krijg je dan toch weer een cadeautje van, en je hebt toch weinig tijd om met ze te praten.
Oh en om eerlijk te zijn hebben we ook enkele kaarten verstuurd met het idee 'deze kaart kan uit'. En ja hoor, kaartje terug met leuke bijdrage

Anyway, dit scheelde ook in 'wij zijn getrouwd' kennisgevingkaartjes. Die sommigen nog wel eens aan vage kennissen sturen
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:49:36 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103160
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
We hebben ook mensen uitgenodigd die zonodig niet echt hoefden te komen. Alleen uitgenodigd voor de kerkdienst en receptie erna. Niet het feest. Meesten daarvan kwamen dan ook niet, enkelen wel. krijg je dan toch weer een cadeautje van, en je hebt toch weinig tijd om met ze te praten.
Oh en om eerlijk te zijn hebben we ook enkele kaarten verstuurd met het idee 'deze kaart kan uit'. En ja hoor, kaartje terug met leuke bijdrage
Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...

Persoonlijk snap ik dat geneuzel ook niet zo over mensen die je 'moet' uitnodigen, maar er liever niet bij zou willen hebben.. Natuurlijk heb je altijd een paar van die mensen, maar die kun je wel tot het minimum beperken....
Wij zijn van mening dat 99,9% van de gasten die je uitnodigt mensen moeten zijn die er ook bij wilt hebben. Dan maar wat minder cadeaus.... But who cares? Je trouwt toch niet vanwege de cadeaus?
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:54:03 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103214
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, en soms heb je nou eenmaal een familie die dan vervolgens bij je ouders gaat zeuren en aangezien mijn ouders wel wat anders aan hun hoofd hebben, hebben ze gewoon een uitnodiging gehad. 44 cent voor de postzegel, ik denk maximaal 75 cent voor envelop, papier en inkt enzo. Kost dus nog geen 2 euro en scheelt een heleboel ergernis.
precies...
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:56:09 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103239
Ik heb trouwens ernstige vermoedens dat mijn vrijgezellenfeest vandaag gaat plaatsvinden. Dus ik zit hier op de bank braaf te wachten...
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:58:12 #48
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103260
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

precies...
Mwah.. Mijn ouders en schoonouders zijn daar gelukkig heel simpel in. Als er mensen zijn die tegen hun beginnen te zeuren over waarom ze niet of niet de hele dag mogen komen, zeggen zij gewoon dan moet je bij Diaan en Peaceman zijn. Heerlijk simpel. En denk je dat ze ons bellen daarover? Nee, tuurlijk niet. Waarom niet? Omdat ze dan ook wel beseffen dat het ze geen donder aangaat. Het is onze dag, niet die van de gasten.
De familie/vrienden bepaalt niet wie er op je bruiloft komt, dat bepaal jezelf!
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:01:07 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103290
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:58 schreef peaceman het volgende:

[..]

Mwah.. Mijn ouders en schoonouders zijn daar gelukkig heel simpel in. Als er mensen zijn die tegen hun beginnen te zeuren over waarom ze niet of niet de hele dag mogen komen, zeggen zij gewoon dan moet je bij Diaan en Peaceman zijn. Heerlijk simpel. En denk je dat ze ons bellen daarover? Nee, tuurlijk niet. Waarom niet? Omdat ze dan ook wel beseffen dat het ze geen donder aangaat. Het is onze dag, niet die van de gasten.
De familie/vrienden bepaalt niet wie er op je bruiloft komt, dat bepaal jezelf!
Heb je ook gelijk in. En die mensen nodig ik zeker niet uit als daggast. Maar er is bijv wel een vriendin van mijn moeder. Die ik dus ook al ken vanaf mn nulde. En die ook altijd heel erg betrokken is geweest bij mij. En die heb ik op verzoek van mama wel gevraagd. Maar in de daggasten ben ik (zijn we) heel strikt geweest.
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!! 35 gasten uit Spanje. Lief he!
Die zijn natuurlijk allemaal daggast, kan het niet maken om te zeggen, leuk dat je er bent, ga maar bij de mac eten ik zie jullie vanavond!
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:06:19 #50
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103352
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in. En die mensen nodig ik zeker niet uit als daggast. Maar er is bijv wel een vriendin van mijn moeder. Die ik dus ook al ken vanaf mn nulde. En die ook altijd heel erg betrokken is geweest bij mij. En die heb ik op verzoek van mama wel gevraagd.
Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.
quote:
Maar in de daggasten ben ik (zijn we) heel strikt geweest.
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!! 35 gasten uit Spanje. Lief he!
Die zijn natuurlijk allemaal daggast, kan het niet maken om te zeggen, leuk dat je er bent, ga maar bij de mac eten ik zie jullie vanavond!
Dat is idd leuk ja. Ik ben het met je eens dat het bij zo'n groep die van ver komt lastig is om die niet daggast te laten zijn.. Maar zoals je al aangeeft, vind je het ook super dat ze komen en was het dus niet een moeilijke beslissing om ze op de lijst van daggasten te zetten.
En gelukkig maar!
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:15:40 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103474
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:06 schreef peaceman het volgende:

Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.
Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:18:26 #52
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103504
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:23:51 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48103569
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:24:53 #54
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48103586
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:29:44 #55
43556 miss_dynastie
pi_48103660
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:
Wat stoer, wat lief !
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:35:08 #56
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48103754
Ik nodig de mensen lekker uit op de manier die ik zelf wil, en als dat bijvoorbeeld om mensen gaat die we normaal alleen online spreken (bv FOK! collega's van Rick) dan nodigen we die ook online uit. En om nog eens een voorbeeld te noemen van mensen die een email kaartje als uitnodiging krijgen: Rick heeft een stuk of 50 echte collega's. Een papieren uitnodiging gaat op het prikbord of whatever, een digitale gaat per mail.

Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:43:13 #57
43556 miss_dynastie
pi_48103890
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef pluisje het volgende:
Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
Je hoeft aan helemaal niemand verantwoording af te leggen, maar als je een post plaatst heb je nou eenmaal kans dat mensen daarop reageren.
pi_48103898
quote:

[..]

Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:44:08 #59
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48103913
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ook niet e-mailen
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 10:46:23 #60
43556 miss_dynastie
pi_48103948
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?
pi_48104006
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?

Dan zou ze idd niet komen

Maar ah, ze komt sowieso niet (93 jaar, 100km reizen) en een cadeau hebben we al gekregen. Maar toch krijgt ze nog een officiële uitnodiging
pi_48105321
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...
Die mensen kregen dan ook niet een uitnodiging voor het feest oid, maar alleen de kaart, waarop stond dat we gingen trouwen en dat je welkom was in de kerkdienst en er nadien koffie was.
We hebben geen mensen uitgenodigd op het feest of op de dag waar we een naar gevoel bij hadden.
Als je van te voren weet dat mensen bij je ouders gaan zeuren als ze geen kaart krijgen, dan maar een kaart bij de kerkdienst is iedereen hartelijk welkom.
We hebben trouwens nog wel even bij onze ouders gevraagd of er nog mensen waren die naar hun idee echt een kaart moesten hebben en die wij misschien zouden vergeten.

En natuurlijk gaat het helemaal niet om de cadeaus! (minder leuke mensen geven ook minder leuke cadeaus trouwens )

TARA doelt meer op gesprekken als:
Mijn moeder: Stuur anders die-en-die ook even een kaartje?
TARA: hmm, ik ken die persoon niet echt en freecell heet hem heel lang niet gezien
Mijn moeder: nee, maar ze leven altijd wel met jullie mee en we hebben ook een kaartje gekregen van hun zoon.
TARA: Dat is een rare reden!
Ik: Jeps, en kaartjes zijn niet gratis
Mijn moeder: dat is ook zo, maar ik denk dat het wel uitkan om ze een kaartje te sturen

Het waren ook heel erg aardige mensen, ik had ze alleen een tijd niet gezien. Ik heb ze wel een kaartje gestuurd en dat kon inderdaad wel uit

En volgens mij is dat ook het enige voorval geweest waarbij het zo ging
pi_48105382
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
Bij het feest en bij de daggasten hebben wij niet ge-vooruitdanmaard
Bij het kaartjes sturen wél af en toe
pi_48105579
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.

En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd
pi_48105660
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.

En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd
Daar hadden we er één van. De vriendin wilde ik wel, de partner heb ik langzaamaan mee leren leven, maar echt aardig vind ik hem nog niet.
Wel samen uitgenodigd en hij gedroeg zich erg gezellig en heeft zelfs nog hele stukken van de dag gefilmd...
pi_48105715
Yups, Isabeau, maar we nodigen ze gewoon allebei uit, hoor
Het zal gewoon een toeval zijn dat ik tegen de partner minder zal spreken
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:19:46 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48106225
Tja Freecell... misschien zijn wij daar wel gewoon anders in.
Er is slechts 1 geval waarvan ik nog echt ten zeerste twijfel of wij die een uitnodiging ga sturen. Een stiefoom die ik een nare man vind. Mijn vader vindt dat ik die wel hoor uit te nodigen. Ik vind eigenlijk van niet. Mijn stieftante vind ik wel aardig (ook al heb ik er verder geen band mee), maar hem vind ik een dermate nare kerel dat de kans heel klein is dat hij (en dus zij) die uitnodiging krijgt.
En daarmee kom ik ook op het parnter verhaal, want als je iemand uitnodigt weet je dat er een partner aan vast zit en dat die dus ook mee kan komen. Het is dus beide of geen van beide.

Persoonlijk vind ik ook dat je het niet kan maken om bij een stel slechts 1 van de 2 uit te nodigen. Ik zou dat zelfs ook heel erg raar vinden, als ik een uitnodiging kreeg voor een bruiloft, die alleen aan mij gericht zou zijn. Denk niet dat ik dan zou gaan.
pi_48106470
Ik heb het al met ooms en tantes. Ik heb best leuke ooms en tantes, maar ook ooms en tantes die ik niet leuk vind. Maar die gaan wel allemaal goed met elkaar om en mijn ouders gaan ook nog veel met de niet leuke ooms en tantes om. En ik heb ze liever niet op een feest van mij. Maar alleen de leuke ooms en tantes uitnodigen gaat geheid gedoe geven (zowel van mijn ouders als de rest van de familie). Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
pi_48106562
Wij nodigen gewoon iedereen uit van de familie. Sommige hebben we er ook liever bij dan anderen, maar begin maar eens te schiften in familie... Dat zou hier zeker en vast niet geapprecieerd worden
Er zijn zelfs familieleden die we uitnodigen die mijn man nog nooit heeft gezien... Leuke kennismaking
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:34:12 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48106632
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
Op die ene oom na, hier geen problemen. Ik heb echter ook wel het gevoel dat wij het anders benaderd hebben dan de meesten hier.
Voor ons geldt:
- wie willen wij op onze bruiloft?
- hebben ouders suggesties, dan valt erover te praten, maar wij nemen de beslissing. Ook als dat tegen het zere been van mensen is.
- bij negatieve twijfel geen uitnodiging.

Veel lui zie je nooit en die zou je dan wel ineens uit moeten nodigen op je bruiloft??

Dan gaan ze maar zeuren, maar laat ze het dan wel tegen ons doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door peaceman op 07-04-2007 12:40:49 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 april 2007 @ 12:35:45 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48106665
Ach, we hadden een daggast die we nog nooit eerder gezien hadden: vriendin van mijn beste vriend
Oh en freecell had mijn broers vriendin nog niet eerder gezien (ik ook maar 1x daarvoor)
pi_48117541
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..

(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 20:10:39 #73
43556 miss_dynastie
pi_48117794
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:16:38 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_48118021
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:04 schreef teigan het volgende:
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..

(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
is dat die waar ik ook was?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:20:47 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_48118162
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
Ik heb de enveloppen op naam gestuurd, dus overal met of zonder partner erbij, en in de kaart duidelijk jij of jullie zeg maar.

Als men nu nog gaat twijfelen dan moet men beter lezen
Ach, in sommige gevallen mogen partners van mij best komen, maar als ik ze niet kennen, hebben zowel ik (en Bert) als die partner er zo weinig aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 april 2007 @ 10:42:57 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48138836
Vrijgezellenfeestje was leuk!
  maandag 9 april 2007 @ 10:43:40 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48138849
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:42 schreef amaranta het volgende:
Vrijgezellenfeestje was leuk!
Je hebt t overleefd!
pi_48138873
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Troel het volgende:

[..]

is dat die waar ik ook was?
ja, dat was die
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48139051
26 Mei 2007 gaan wij Liesbeth en Dennis(ranzige_pad) trouwen

dit is ons kaartje:

De binnenkant ben ik nog mee bezig, maar die gaat deze week door de printer.
  maandag 9 april 2007 @ 10:54:38 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48139126
Fraaie voorzijde!
pi_48151101
Qua sportauto's als trouwauto. Welke zijn ook een beetje aangenaam zitten voor mensen van rond de 1m94?
  maandag 9 april 2007 @ 20:03:05 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_48154212
Goede vraag. Bij gewone auto's is dat altijd al een crime. Wellicht kun je Knut vragen, die is zelf natuurlijk ook lang, ik weet niet wat voor auto zij toen hadden, maar wellicht dat hij wel in meerdere auto's is wezen passen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 april 2007 @ 21:05:03 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48156683
Ik zou niet voor een sportauto gaan...... wat mezelf betreft zou de jurk niet in de auto passen...of ja...passen wel maar dan komt ie er vreselijk gekreukt uit!
pi_48169043
Wij nemen een Amerikaanse schoobus als vervoer, alles kan er in en hard scheuren met dat ding zit er niet in.
pi_48169141
Ik heb een klassieke dodge super six uit 1933 geregeld.
pi_48169906
Een sportwagen is klote om in te trouwen.. Knut had een auto van zn schoonpa geloof ik..
Geen sportwagen i.i.g. Wij zijn getrouwd in onze Renault 5 Cabrio..
En deze is erg ruim qua zit en toch had ik moeite met mijn jurk..

En de uitnodigingen.. Wij hebben iedereen per kaart uitgenodigd..
Ook diegene die we eigenlijk niet hadden verwacht kwamen toch..
Er waren maar een handje vol die niet kwamen en dat was omdat ze verplichtingen elders hadden..
Op de kaart/enveloppe was wel duidelijk wie er uitgenodigd waren..
Er stonden de naam/namen van de personen op of als er stond famillie ..... dan was iedereen uitgenodigd..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:04:20 #87
114177 Diaan73
pi_48170028
Wij hebben een witte kever 1303 uit 1973... niet erg groot, maar wel cool. Hij is ook nog uit mn geboortejaar wat ik wel erg leuk vind.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 april 2007 @ 11:11:58 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48170279
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh en freecell had mijn broers vriendin nog niet eerder gezien (ik ook maar 1x daarvoor)
Had je broer zijn vriendin bij zich? Hopelijk heb ik die dan ergens op de foto staan want dat is me dus compleet ontgaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:14:18 #89
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48170355
Knut en Sil gebruikten de Jaguar van Knut zijn vader als trouwauto. Wij ook
pi_48170450
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Had je broer zijn vriendin bij zich? Hopelijk heb ik die dan ergens op de foto staan want dat is me dus compleet ontgaan
Die was er alleen op het feest
Dus die heb je inderdaad gemist
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 april 2007 @ 11:20:56 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48170561
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:17 schreef freecell het volgende:
Die was er alleen op het feest
Dus die heb je inderdaad gemist
O, okee *opgelucht ademhaalt*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48170613
wij hadden een oude citroën (traction avant)

prima auto, lekker ruim ook trouwens

zoiets dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48172573
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:22 schreef DarkElf het volgende:
wij hadden een oude citroën (traction avant)

prima auto, lekker ruim ook trouwens

zoiets dus
kheb persoonlijk niet zoveel met auto's. Noch oude, noch nieuwe. Een sport auto leek me dan nog het grappigst omdat ik dan zelf de bruid op kan halen en met zijn tweeën naar de trouwlocatie kan rijden. Met een oude bak heb je bijna automagisch een chauffeur erbij.
pi_48172650
ja met een chauffeur wat is er nu leuker dan bediend te worden op die dag?(vond ik ) kun je lekker rustig samen de tijd nemen voor elkaar terwijl iemand anders zich druk maakt om het verkeer

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48173599
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:27 schreef DarkElf het volgende:
ja met een chauffeur wat is er nu leuker dan bediend te worden op die dag?(vond ik ) kun je lekker rustig samen de tijd nemen voor elkaar terwijl iemand anders zich druk maakt om het verkeer

chauf is juist top idd
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:09:27 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_48174015
Ik heb de Ford S-Max van mijn pa met mijn pa als chauf geregeld, ruimte voor een jurk die nog dubbel zo breed is als de mijne
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:58:35 #97
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_48186430
Wij gaan in de Peugeot 306 break van schoonpapa.. Lekker goedkoop ook Wel wat minder romantisch dan een echte trouwauto... maarja het is toch 2 minuten rijden van huis naar het stadhuis
pi_48188101
Bij ons ligt de kerk schuin tegenover het huis van waar we gaan vertrekken Geen gehuurde auto dus.
We denken trouwens dat de familie te voet naar de kerk zal gaan als het goed weer is. Wij gebruiken (waarschijnlijk) de auto van mijn schoonouders.
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:52:18 #99
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48188461
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:00 schreef Tally het volgende:
En de uitnodigingen.. Wij hebben iedereen per kaart uitgenodigd..
Op de kaart/enveloppe was wel duidelijk wie er uitgenodigd waren..
Er stonden de naam/namen van de personen op of als er stond famillie ..... dan was iedereen uitgenodigd..
Precies.. zo hebben wij het ook gedaan.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:43:15 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_48190592
vandaag mijn jurk weer gepast.

Hij moet weer kleiner en de schoenen waren nog niet besteld (bij vorige keer passen waren ze echt gewoon een maat te groot). Nu dus 1 mei nog een keer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')