abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 september 2005 @ 17:10:43 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30795966
Trouwen en zo
Trouwen en zo (deel 2)
Trouwen en zo (deel 3)
Trouwen enzo (deel 4)
Trouwen enzo (deel 5)
Trouwen enzo (deel 6)
Trouwen enzo (deel zeven)
Trouwen enzo (deel 8)
Trouwen enzo deel 9
Trouwen enzo deel 10
Trouwen enzo deel 11
Trouwen enzo deel 12
Trouwen enzo deel 13
Trouwen enzo Deel 14
Trouwen enzo deel 15 *O*
Trouwen enzo - deel 16 *O*

Hier weer verder.
Zie deze post voor het verslag en de foto's van Digger en EW.
Zie deze post voor het verslag en de foto's van Snakelady en echtgenoot
Zie deze post voor het verslag en de foto's van Xlarge
Zie Hier de foto's van Sugar en echtgenoot
Zie Hier de foto's van golfer en Bluezz
Zie deze post voor foto's van Yorout en Coco-loco
Zie deze Link naar de foto's van Armanimania en Neva
Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.


21 December 2005: Martineke
16 februari 2006: Realbase en vriendin
17 februari 2006: Gunner en vriendin
21 april 2006: Droeke en Droekestijger (mss 7 april)
03 mei 2006: -Bubseltje-
10 mei 2006: junkiexp
15 mei 2006: Knut en Silmarwen
26 mei 2006: Tally
02 juni 2006 : Kyara
20 juni 2006: teig
Zomer 2006: iamredleader en Tinuviel
2006?: Beaker
1 september 2006 : Wennie
04 augustus 2007: Shai
2007: TARAraboemdijee en freecell
24 augustus 2007 : Pluisje en Rickmans

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 26-10-2005 12:50:35 ]
***
pi_30796000
Ik wilde je dus net nog even feliciteren met de ondertrouw BE, en Stinkie natuurlijk ook. En toen kon het ineens niet meer
Whatever I want.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 17:19:16 #3
43556 miss_dynastie
pi_30796192
Kun je geen brief schrijven voor je vader, jelief? Die kan je zusje eventueel voor hem achterlaten als ze naar jullie toe gaat. Je moet hem toch duidelijk kunnen maken dat het jouw beslissing is hem erbuiten te laten, en je zusje er niks mee van doen heeft (ik neem tenminste aan dat jullie relatie niet zo is dat dit -objectief gezien- een hele verrassing zal zijn).
pi_30796245
kan iemand mij eens uitleggen hoe je nou precies trouwt? ik bedoel, je gaa tnaar het gemeentehuis en makt een arfspraak om te trouwen, zo moeilijk is het niet.... maar alle tradities etc. is het zoals je in de films ziet dat iedereen een verlovings ring heeft? en hoe koop je die? ga je eerst passen, van schat, laten we ff ringen gaan passen dan kan ik je volgende weet en huwelijk vragen?

kortom, kan iemand mij het ff uit leggen.... en ook hoe het er in turkije aan toegaat als iemand dat weet, wat zijn daar de tradities? (en dan bedoel ik bij gewone turken die in istanbul wonen en niet uitgehuwlijkt worde ofzo...
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 17:23:49 #5
43556 miss_dynastie
pi_30796313
Steve, de formaliteiten zijn voor ieder gelijk, en verder doe je het hoe je het zelf wil, zijn echt geen regels voor. En Turkije, geen idee, maar als je met een Turks meisje trouwt kan ze je dat wel vertellen
  woensdag 21 september 2005 @ 17:27:01 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30796389
Als je als verrassing een ring voor haar wil kopen kan je het beste proberen een andere ring van haar te ontvoeren en die meenemen om een verlovingsring te gaan kopen. Als dat niet lukt mss een afdruk maken van een ring van haar in klei of zo.
Er zijn ook stellen die het niet met verlovingsringen doen.

Als je eenmaal verloofd bent kies je samen een datum.
Op dat moment kan je het beste even het gemeentehuis bellen om te vragen wat de volgende stappen zijn. Bij ons hebben ze daar een hele handige brochure over, die zal er vast ook wel zijn in andere gemeentes.

Hier is een heel stuk over een trouwen in Turkije: http://www.islamenburgerschap.nl/moslima3.html

Deze is zelfs nog beter: http://www.turksebruiloft.nl/paginas/main.htm

(google op bruiloft in Turkije )
***
pi_30796579
*weer stiekem meeleest*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_30796717
Of je probeert een van haar ringen "voor de gein" eens om je eigen vingers. Onthoud om welke vinger deze het beste past. Is makkelijk als je bij de juwelier een indruk wilt hebben, ringen kunnen altijd wel iets vergroot worden, verkleinen kan ook maar is lastiger.

Trouwen is verder erg basic gezegd.

(Verloven)
Ondertrouwen
Trouwen (+Kerk)

De tussen haakjes is aan je zelf.
pi_30798604
bedankt allemaal

ik ga met een turkse trouwen alleen woont ze nog in turkije enzo, e heeft ze een ebetje veel centjes en ik niet, dus das allemaal wat problematisch en ik snap geen zak van hoe je trouwt enzo...
pi_30807823
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:34 schreef MissBliss het volgende:
*weer stiekem meeleest*
Dat dus.
En BE feli met je ondertrouw! En Jelief succes met dat gedoe... meh lijkt me helemaal niks zeg! Maar als hij je goed kent zal hij waarschijnlijk je redenen ook wel snappen, hoop ik maar..

* innepin weer in lurkmode gaat...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30807942
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:40 schreef The_Masterer het volgende:
Of je probeert een van haar ringen "voor de gein" eens om je eigen vingers. Onthoud om welke vinger deze het beste past. Is makkelijk als je bij de juwelier een indruk wilt hebben, ringen kunnen altijd wel iets vergroot worden, verkleinen kan ook maar is lastiger.
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit, zowel verkleinen als vergroten kan, maar niet *te* veel. Dan kan je beter ruilen. Als het gewoon een simpele dunne band is met bv een steen er los op is de ring wel een tot twee maten te verkleinen/vergroten. Maar volgens mij is vergroten juist best lastig omdat ze er een extra stuk in moeten zetten (uitrekken lukt niet zo erg ) en dat gaat alleen maar als de band erg simpel is (als er dus een patroon over de hele ring heen staat is dat moeilijker).

Maar goed, genoeg off topic
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30815074
TARAraboemdijee en ik hadden voor onze verloving samen ringen uitgezocht. Hij heeft ze toen laten graveren. Het enige wat ik wist: We gaan ergens tussen nu en een half jaar verloven.
Was best spannend!
pi_30821653
Brief naar mijn vader gaat vandaag weg... moet hem alleen nog even schrijven
Verder begin ik mij nu toch wel te beseffen dat we a.s. woensdag toch echt gaan trouwen. Ik leef een beetje in een dromerig wereldje zo an het eind van mijn zwangerschap. Iedereen heeft beloofd om een camera mee tenemen dus tussen al die foto's zullen zeker wel een paar mooie zitten! Ik ga nu ff naar mijn moeder om een betaalbaar plekje voor haar en mijn zussen te zoeken in de buurt van Elspeet/ Nunspeet om dinsdag daar te slapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_30832051
Succes Jelief. Lijkt me absoluut niet makkelijk.....
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:09:22 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30844095
Spannend he Jelief! Het komt nu echt onwijs dichtbij!

Ik hoop dat het schrijven van de brief en het ontvangen niet al te veel gedoe op gaat leveren. Ten slotte is het jullie trouwdag én ook nog eens het einde van je zwangerschap!
***
pi_30874940
Mijn broer is verloofd

Misschien niet zo heel erg relevant maar ik vind het zo schattig dat ik het eventjes ergens kwijt moest

Trouwens...mijn broer is 22, heeft z'n in Turkije woonachtige vriendin online ontmoet en zag haar zondag voor het eerst Tikkeltje aan de snelle kant, he? Heheh. Nou ja, het is wel lief.

Hij stelde mij ook een vraag waar ik niet heeeeel zeker het antwoord van wist:
Verlovingsringen, doet men dat hier? Hij heeft er wel een gekocht, maar moet die nou aan de linker- of rechterhand? En de trouwringen dan?

Ik weet dat het in Amerika links moet, en dan trouwring meestal gewoon ook op dezelfde vinger. In Nederland dacht ik dat trouwringen meestal rechts waren, behalve bij katholieken

Raar allemaal.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30875449
Hoi.
Ik ga trouwen.
Met iemand die ook wle eens in dit topic post.

Mogen jullie raden wie
pi_30890076
De trouwring gaat aan de hand die je zelf het prettigst vindt of bij protestanten rechts en bij katholieken links (dacht ik). Dus hecht je geen waarde aan geloof dan kun je het helemaal zelf uitkiezen. bvb de hand waar je niet mee schrijft. Ow ennuh de verlovingsring zit meestal tegenovergesteld aan de trouwring.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_30892901
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 16:34 schreef Jelief het volgende:
De trouwring gaat aan de hand die je zelf het prettigst vindt of bij protestanten rechts en bij katholieken links (dacht ik). Dus hecht je geen waarde aan geloof dan kun je het helemaal zelf uitkiezen. bvb de hand waar je niet mee schrijft. Ow ennuh de verlovingsring zit meestal tegenovergesteld aan de trouwring.
In Amerika doen ze dus juist gewoon de verlovingsring en de trouwring aan dezelfde vinger Raar eigenlijk.

Hoe ging het schrijven van de brief?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:35:13 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30899134
Wij gaan onze ringen links dragen. Oa omdat ik een andere (dierbare) ring heb die door zijn vorm alleen rechts kan. En daarnaast heeft stinkie ook zoiets van 'ik ben rechts, dus dan is links gewoon prettiger, minder storend bij handelingen'.
Zo werd het ons ook verteld. Gewoon wat je zelf prettig vind.

Jelief? Hoe ging het met de brief? Heeft hij hem al ontvangen?
***
pi_30899587
wij gaan onze ringen aan een kettinkje om de nek dragen En daar hebben we een goede reden voor
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:53:02 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30899739
*nieuwsgierig is*
Want?
***
pi_30900644
ze hebben met vuurwerk gespeeld
pi_30900701
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:15 schreef steve2003 het volgende:
ze hebben met vuurwerk gespeeld
Nee.
pi_30952417
Brief is een kaartje in een enveloppe geworden met een heel korte tekst. gewoon dat we gaan trouwen en dat we ze graag langs zien komen als de baby er is ( nou ja en dan iets langer). Nog geen reactie gekregen. Ik hoor het woensdag wel vn min zusje denk ik zo.
Verder worden we hier al wel wat zenuwachtig, morgen gaan we weg richting Elspeet. Het enige dat we nu nog moeten regelen zin de mailtjes dat we getrouwd zijn. Owja we hebben ook nog bedacht dat we donderdag even op mijn en zijn werk langs gaan met taart. Verder niks te vertellen denk ik zo, tot donderdag.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')