We hebben net een enorme schrik gekregen. We moesten naar het stadhuis om ondertrouw aan te vragen omdat de madam aan de telefoon in de veronderstelling was dat ik niet in Nederland was geboren omdat ik pas sinds mijn 18-de een Nederlandse nationaliteit had. Nou we hoefde dus helemaal niet langs te komen. Dat was dus al wat gek.
Vervolgens vroeg ze ons op welke datum we wilde trouwen. 15 mei dus. En toen kwam de schok, de trouwzaal is op 15 mei de hele dag bezet omdat mensen die enorm lang getrouwd zijn op die dag gehuldigd worden. Lichte paniek kwam in mij op en het zweet brak me uit. 15 mei moeten we gewoon gaan trouwen, er is geen andere optie punt uit.
Gelukkig kwam de mevrouw aan met andere opties, we konden ook gaan trouwen in de waag, de stadsgehoorzaal, oudheidkundig museum, naturalis of de hortus botanicus. We wilde ook al de foto's nemen in de hortus, dus hebben we besloten (ondanks de extra kosten die het allemaal met zich meebrengt) te gaan trouwen in de hortus.
7 maart gaan we in ondertrouw
![]()
Nu moet ik ze alleen nog zien te bereiken.
![]()
Ow en ze hebben een Engels sprekende ambtenaar en we gaan ook waarschijnlijk voor de anglicaanse kerk trouwen. (Ik ben half Schots en Knut heeft anderhalf jaar in Londen gewoont, we hebben veel Engels sprekende gasten en aangezien iedereen wel Engels spreekt, maar niet iedereen Nederlands, hebben we gekozen voor Engels als voertaal.)