quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:15 schreef Droeke het volgende:
Nou, Droeke heeft gisteravond een MOOIE jurk aangehad!!! *kwijl* De tip van Silmarwen (die van apart bovenstukje en aparte 'rok') was echt super!!! Ik heb zo'n mooie jurk!!! (nou ja 'hebben' is een groot woord, maar hij PAST in ieder geval!!!) Nu moet ik mijn (schoon) mamma's nog subtiel gaan vertellen dat ik een jurk gevonden heb en dat ze nog een keertje door de ballotagecommissie moeten... Ik hoop dat ze niet boos/verdrietig zijn...
En dan nog iets: mijn moeder vond het zo zielig dat de vorig passessie op zo'n drama was uitgelopen dat zij en mijn vader besloten hebben dat zij de bruidsjurk betalen!!! Echt supertjes!!! Maar ik wil het alleen aannemen als dat dan ook meteen het 'cadeau' is, niet dat ze denken dat ze op de dag zelf ook nog in de buidel moeten tasten... zo'n jurk is duur zat!!!
Klinkt mooi zeg!quote:Op zondag 6 november 2005 20:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ook ik heb mijn jurk gekochtheb alleen geen foto want het is een samenstellertje geworden
bordeau rode rok en een ivoor witte top en een bordeau rode stola
. Helemaal naar mijn eigen wensen en dat voor goed ¤ 500 dank je wel pa en ma
![]()
2 juni trouwen?!?quote:Op zondag 6 november 2005 11:28 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met het vinden van de jurk dames!
Pfew, da's even schrikken! Wij moesten ook het gedoe met de IND doorlopen, omdat Tinuviel Duitse is, maar het was na twee (!) maanden geklaard. Gelukkig konden we op de door ons opgegeven datum gewoon een tijdstip in het gemeentehuis uitkiezen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:57 schreef Silmarwen het volgende:
*knip*
Ja de planning loopt verder wel goed. We willen graag om 14:00 trouwen en dat kan waarschijnlijk wel, alleen is het nu ene gedoe met parkeren, want op het rapenburg parkeren is een crime, dus ik ben benieuwd. En ik moet nu helemaal naar het stadhuis voor de befaamde Trapfoto. Leiden heeft een hele mooie trap voor het stadhuis en ieder die daar trouwt heeft daar altijd ene hele mooie foto van.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:02 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Pfew, da's even schrikken! Wij moesten ook het gedoe met de IND doorlopen, omdat Tinuviel Duitse is, maar het was na twee (!) maanden geklaard. Gelukkig konden we op de door ons opgegeven datum gewoon een tijdstip in het gemeentehuis uitkiezen!
Verder alles met de planning ok?
Wij hebben niet alleen Nederlands, maar ook Duits en Engels als talen, omdat er familie en vrienden van overal komen (hopen we dan maar he)
Is een vertaal boekje geen optie dan? Wij doen bijvoorbeeld voor de kerkdienst een boekje met links de Engelse tekst en rechts de Nederlandse tekst. En zo ook voor de gemeente. Zo kan iedereen begrijpen wat er gezegd wordt, maar an sich is het geen probleem, alleen de Britten onder ons spreken echt helemaal geen Nederlands behalve mijn vader (ik en mijn broertje)quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:48 schreef iamredleader het volgende:
Dat zal nog wel wat worden inderdaad!
Kijk, ik ben zelf Nederlander en Amerikaan. Van mijn vaders kant komen er misschien een paar mensen, en die spreken geen woord Nederlands of Duits. Dus behalve het Nederlands moet er ook Engels bijkomen. En van Tinuviel haar kant spreken een aantal mensen behalve Duits geen andere talen, waaronder haar moeder. Tsja, dan heb je niet veel keus, toch?
Maar enfin, we passen er wel een mouw aan...
Ben je lekker aan het aftellen?
En ik denken dat Engels Nederlands lastig wasquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
Een echte joodse bruiloft? Met stoelen en scherven enzo? gaaf!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef iamredleader het volgende:
Jazeker, met stoelen, een kapot-te-trappen glas, de hele reutemeteut. We zullen tzt wel foto's en een soort van blog bijhouden voor jullie![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:11 schreef Troel het volgende:
[..]
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!
Yes ik ben niet de enige!!quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:13 schreef BloodyLotte het volgende:
TrouwenIk wil meelezen en genieten enzoooo
Ons was verteld dat je na je trouwen wel in 1 huis moest gaan wonen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie stond ook niet bij mij ingeschreven toen we trouwden hoor.
Lijkt me ook vreemd dat dat niet zou mogen want er zullen nog best gelovige stelletjes zijn die echt eerst braaf gaan trouwen en dan samenwonen.
Ivm familieomstandigheden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet bij elkaar wonen na het trouwen?
Zeg het maar als de vraag impertinent is hoor!
Ah... ok...quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:39 schreef Anitra het volgende:
Ivm familieomstandigheden.
Fijn dat je een jurk hebt!!quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:37 schreef Kyara het volgende:
Laatste nieuws van hier: ik heb een jurk!!!!!!!!!!!
Hij is supermooi en meer kan ik er niet over zeggen aangezien mijn aanstaande echtgenoot () hier ook rondwandeld....
Ik heb vandaag online gekeken naar jurken en echt bijna niks gezien wat ik leuk vindquote:Op maandag 14 november 2005 17:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik had dat gevoel dus wel. Heb zoveel jurken aangehad die het NET NIET waren (heel frustrerend) en ik had me zelf dus voorgenomen om dus niet in een jurk te trouwen die het net niet is.
1 tip voor als het zo ver is Anitra: pas ook jurken waarvan je denkt dat het je niet staat of die je niet heel erg mooi vind. Ik heb nu een jurk die ongeveer alles heeft wat ik van te voren niet wilde en ik vind hem echt super! En dit soort verhalen hoor ik van veel meer bruidjes in spe.
Ik wist niet dat je vriend een eigen zaak hadquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:22 schreef Martineke het volgende:
je hoeft niet te delen in de winsten evenstar, met een eigen zaak.
vriendlief heeft hier zn eigen bedrijf en daarom hebben wij huwelijkse voorwaarden gedaan.
het staat nu vast dat dat van hem is, en niet van mij. wij moeten elkander het nodige verschaffen om elkaar te verzorgen, en de rest is ieder voor zich. wij delen alleen de dingen die wij samen kopen.
huwelijkse voorwaarden is vooral vastleggen hoe het moet als je gaat scheiden.
alles word ook vastgelegd wat van wie is, de ander kan dan ook nooit moeilijk gaan doen als je in scheiding ligt.
neemt niet weg dat het zeer irritant is om dat vast te leggen, ga net trouwen en dan al moeten denken aan scheiden![]()
Dat is idd lekker dan, want je zit straks wel met de kinderen. En dan is het lekker als je toch een beetje rust heb als het fout mocht gaan met het bedrijf!quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:57 schreef Martineke het volgende:
als vriendlief zn eigen bedrijf niet had waren wij ook getrouwd in gemeenschap van goederen.
wij vinden dit nu juist ook wel lekker met de wetenschap dat als het ooit fout mocht gaan met bedrijf (failissement of zo, noem maar wat) kunnen ze ook nooit aan mijn geld/spullen wat dan ook komen. dus gaan we nooit met zn 2en de afgrond in.
Het is alleen maar beter om op HV te trouwen wanneer hij of zij een eigen zaak hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is ieders eigen keuze uiteraard .. maar je gaat er toch vanuit dat je als je een zaak hebt dit goed loopt etc.. risico heb je altijd toch?
we hebben het er wle over gehad hier , maar meer omdat we elke optie wouden bespreken
Het belangrijkste voor deze overweging is dat je zelf besluit wat je wil, en zo te horen lezen heb je dat gedaan. Huldequote:Op vrijdag 18 november 2005 17:15 schreef Anitra het volgende:
De situatie van teigertje heb ik dus ook. Alleen kom ik dan uit een eerder huwelijk.
De schulden zijn afbetaald, mede dankzij Rick! Maar door wat er gebeurt is toen denk ik nu toch wel 2x na. Ik wil Rick niet voor zijn hoofd stoten want ik vertrouw hem wel, maar aan de andere kant is dat toch best moeilijk. Ik weet nu al dat ik een stapje opzij zet en dat het GvG gaat worden. Hij weet ook wat er in mijn hoofd afspeelt, ik heb het allemaal al een keer gedaan.
Eigen zaak hebben we niet.
Thanks iedereen voor openheid van zaken, want hier door heb ik een betere kijk gekregen op het HV en GvG! Ik ga voor GvG
Oh op mijn verjaardag! wat leukquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Frollo het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Frollo en vriendin: 31 maart 2006
Nog even wachten en dan kun je het live aanschouwenquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:14 schreef miss_bleu het volgende:
Sil ik ben zo benieuwd meis! Wat zal jij mooi zijn zeg
kan ik me heel goed voorstellen schat! Zou zelf denk ik ook niet kunnen wachten, nu je zelfs al je jurk hebt uitgezocht!quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nog even wachten en dan kun je het live aanschouwen
Het duurt me allemaal veelte langIk wil NU trouwens
Alvast gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef Droeke het volgende:
Oh op mijn verjaardag! wat leuk![]()
Bovendien wordt ik dan de mooie leeftijd van een kwart eeuw!!!
Dank!quote:Van harte proficiat trouwens![]()
Nou, voor een deel inderdaadquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:25 schreef Bluezz het volgende:
Wat een lange lijst is het van de mensen die gaan trouwen...
Van de mensen die snel gaan trouwen zou ik best wel wat meer plannetjes willen lezen
De voorpret met voorbereidingen is zooooo
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Frollo het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Frollo en vriendin: 31 maart 2006
Nou, het joodse deel is pas zondag de 11e hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:51 schreef Troel het volgende:
Ja maar, ja maar, dan kan ik helemaal niet
Ik ben de 5e jarig. Weg hoop op joods huwelijk
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:42 schreef Martineke het volgende:
nou hier weinig voorbereidingen hoorben al klaar zo ong.
mijn kleren heb ik 2 weken geleden gekocht, gelukkig in 1 x geslaagd.
pak van vriendlief word nu vernaaid, broek en jasje waren iets te lang.
ringen hebben we vorige week opgehaald
uitnodigingen 2 weken geleden de deur uit gedaan
verder hoeven we alleen nog maar de akte te ondertekenen bij de notaris, rest is allemaal klaar
vandaag over 3 weken trouwen we![]()
![]()
vind het wel een gek idee om in de belangstelling te staan die dag
Das best een tof idee zeg!quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:42 schreef RedScorpion het volgende:
De pennen die je gaat gebruiken voor het signen van het trouwboekje. Daarvoor een paar mooie pennen aan te schaffen, met daarin een grafering. Deze dan cadeau doen.
Tis maar een idee.
Veel plezier in ieder geval alvast toegewenst op jullie trouwdag.
Grtz. Remko
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:33 schreef Martineke het volgende:
wat een leuk idee van die pennen.
nu nog uitvinden waar vandaan te halen
Leuk, Beaker, schiet het een beetje op met de planning? Hebben jullie al een beetje een datum-gebied?quote:Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef Beaker het volgende:Alle getrouwden van harte gefeliciteerd
Wij hebben gisteren een offerteaanvraag gedaan! We hebben besloten om het klein te houdenHebben 25 daggasten en ongeveer 75 man uitgenodigd voor de receptie, aansluitend van de receptie willen we met familie en goede vrienden lekker gaan eten.
Wat ons nu nog rest is een datum![]()
Das een leuke idee.. Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:41 schreef Martineke het volgende:
ok bedankjes heb ik al gevonden, een bosje bloemlollies met een kaartje eraan krijgt iedereen
nog iets voor de getuigen dus, sjee iemand een idee?
Bij ons ook 300 euro, alleen trouwen wij ergens anders dus komt e rnog eens 300 euro bij. Je moet volgens mij alleen nog een trouwboekje kopen en uiteraard je geboorteuitreksel regelen enzo!quote:Op zondag 18 december 2005 10:43 schreef Beaker het volgende:
Kan iemand me zeggen wat nu ongeveer het trouwen op het gemeentehuis kost?
Bij ons ¤ 300,= om te trouwen, maar welke kosten komen daar nog bij?
Heb gisteren het nieuwe "trouwen" boek gekocht en de jurk die ik ga passen staat erinnog 6 maanden
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 december 2005 12:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, we gaan nog lááng niet trouwen, alleen ik wilde toch even een beetje in het topic.
Neusaap & ik zijn afgelopen donderdag verloofd. Omdat we toch elkaar wilden beloven dat we echt met elkaar verder willen en zeker ook willen trouwen (in de toekomst).
Verloven dus, niet in de zin van 'we gaan binnen nu en een jaar trouwen' maar meer in de zin van 'we willen elkaar beloven er altijd voor elkaar te zijn'
En ik schijn volgens mensen te 'stralen' en nu iedereen ons feliciteert voelt het ineens heel erg echtdus, jee
Het is iets kleins, en voor onszelf, maar omdat we via Fok bij elkaar zijn gekomen wilde ik het toch eventjes hier neerzetten
Haha ik zal het laten wetenquote:Op zondag 18 december 2005 12:59 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!nieuwe mensen erbij! Laat je het tijdig weten als jullie (ooit) een datum prikken?
en feest
![]()
Echt heel erg leuk! Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar, 2 jaar ongeveer toch?quote:Op zondag 18 december 2005 12:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, we gaan nog lááng niet trouwen, alleen ik wilde toch even een beetje in het topic.
Neusaap & ik zijn afgelopen donderdag verloofd. Omdat we toch elkaar wilden beloven dat we echt met elkaar verder willen en zeker ook willen trouwen (in de toekomst).
Verloven dus, niet in de zin van 'we gaan binnen nu en een jaar trouwen' maar meer in de zin van 'we willen elkaar beloven er altijd voor elkaar te zijn'
En ik schijn volgens mensen te 'stralen' en nu iedereen ons feliciteert voelt het ineens heel erg echtdus, jee
Het is iets kleins, en voor onszelf, maar omdat we via Fok bij elkaar zijn gekomen wilde ik het toch eventjes hier neerzetten
2 december was het 1,5 jaarquote:Op zondag 18 december 2005 13:22 schreef PeRi het volgende:
[..]
Echt heel erg leuk! Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar, 2 jaar ongeveer toch?
Gefeliciteerd met de datum! kan een van de mods de OP bijwerken?quote:Op maandag 19 december 2005 21:42 schreef Beaker het volgende:
We trouwen op donderdag 29 juni 2006 om 15:00en we gaan 21 april om 10:00 uur in ondertrouw.
Hebben het ondertussen aan beide ouders verteld en die vinden het heel erg leuk!!!!
![]()
www.huwelijksidee.nlquote:Op woensdag 21 december 2005 17:58 schreef Beaker het volgende:
Bluezz, waar heb je die besteld? Ik vind ze heel erg leuk
er valt voor alles wat te zeggen...quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd.. je gaat er toch vanuit dat het de rest van je leven is.. tot de dood ons scheidt etc..
Naief? misschien.. ik noem het vertrouwen in elkaar hebben en op elkaar kunnen vertrouwen
Snap alleen niet zo goed dat het willen oprichten van een eigen zaak dan een reden zou zijn op huwelijkse voorwaarden te trouwen.. komt mij enigzins hypocriet over.. wel delen in de winsten en als het mis gaat dan is het hij/zij voor zichzelfMet een huwelijk ga je toch een verbindtenis aan die maak je samen.. en vanaf dat moment beslis je toch samen?
en de redenatie wij zijn lang bij elkaar vind ik ook bull.. mijn man en ik zijn 11 maanden bij elkaar en 2 maanden daarvan getrouwd
2 woorden vertrouwen en communicatie![]()
Ben je niet bang dat al je gasten op vakantie zijn dan?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:05 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ontopic: * Freeflyer stapt op 20-07-2007 in het huwelijksbootje![]()
wellicht...quote:Op donderdag 22 december 2005 11:58 schreef Tobbes het volgende:
Ben je niet bang dat al je gasten op vakantie zijn dan?
Mjah, maar dan moet je idd in december al uitnodigingen versturen: Dquote:Op donderdag 22 december 2005 12:18 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
wellicht...
maar op zich hoeft dat niet een probleem te zijn als je ze op tijd informeert
daarnaast leeft het plan om in een kasteeltje in frankrijk te trouwen
quote:Op donderdag 22 december 2005 14:56 schreef Silmarwen het volgende:
Freeflyer wat cool! Jij leek me echt niet het type dat ooit zou gaan trouwen!
gefeliciteerd
Dan krijg ik mijn vent daar niet heenquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:35 schreef Loena-tik- het volgende:Hé van harte gefeliciteerd Martineke en hubbie
Aan de Coolsingel, echte Feijenoorders trouwen daar he?Five en ik zijn daar ook getrouwd, mooie zaal, geweldige lokatie!!!
feyenoord jaquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:35 schreef Loena-tik- het volgende:Hé van harte gefeliciteerd Martineke en hubbie
Aan de Coolsingel, echte Feijenoorders trouwen daar he?Five en ik zijn daar ook getrouwd, mooie zaal, geweldige lokatie!!!
nee geen fotoos in de tuin was er een tuin dan??quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:14 schreef Igraine het volgende:
Martineke gefeliciteerd!
Zelfde zaal en ambtenaar als die ons getrouwd heeft dit jaar... Leuk, heb je ook nog foto's gemaakt in de tuin?
Volgens mij zei je toen niet te willen trouwen met een zwangere buik, maar is best leuk toch?
quote:
Schatje, ik weet dat je met mij wilde trouwen, maar Knut is het nu eenmaal geworden. Voor jou komt de ware ook echt wel hoorquote:
quote:Op zondag 25 december 2005 19:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Schatje, ik weet dat je met mij wilde trouwen, maar Knut is het nu eenmaal geworden. Voor jou komt de ware ook echt wel hoor
Jaaaa, het stadhuis heeft een hele mooie tuin, met een hele mooie fontein erin...quote:Op zondag 25 december 2005 13:48 schreef Martineke het volgende:
[..]
nee geen fotoos in de tuin was er een tuin dan??
uhh weet niet of ik dat gezegd heb hoor, maar was wel leuk
Zeker wetenquote:Op maandag 2 januari 2006 00:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Even een vraagje, ik heb niet alle topics doorgespit maar ik hoop dat het niet al 1000x gevraagd is.
Doen mensen tegenwoordig nog aan bruidslijsten? Zo'n lijst die je bij een winkel neerlegt, met dingen die je cadeau wilt krijgen. En wat wordt er dan zoal op gezet?
Ja hoor, maar ik voel me als gast niet verplicht om me daaraan te houden. Het is in elk geval handig als men er ook wat goedkopere dingen opzet, bijv. theelepeltjes in plaats van alleen de kop en schotel van 35 euroquote:Op maandag 2 januari 2006 00:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Doen mensen tegenwoordig nog aan bruidslijsten? Zo'n lijst die je bij een winkel neerlegt, met dingen die je cadeau wilt krijgen. En wat wordt er dan zoal op gezet?
Normaal gesproken hoor je dat mensen daar superdure Wedgwood-serviezen opzetten enzo, maar dat zijn mensen die voor de rest alles al hebben. Als mijn vriend en ik trouwen moeten we eigenlijk heel onze 'gewone' uitzet nog bij elkaar sparen, dus lijkt het me handiger om gewoon alledaagse nuttige dingen te vragen, en dat valt vanzelf in verschillende prijsklassen. Is dat erg ongebruikelijk?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja hoor, maar ik voel me als gast niet verplicht om me daaraan te houden. Het is in elk geval handig als men er ook wat goedkopere dingen opzet, bijv. theelepeltjes in plaats van alleen de kop en schotel van 35 euro![]()
Ik weet niet of het ongebruikelijk is, lijkt me niet hoor. Ik zou er in elk geval wel blij mee zijn als ik een lijst met dingen in verschillende prijsklassen voorgelegd krijg, toch leuker dan uitwijken naar een cadeaubon omdat je de cadeaus veel te duur vindtquote:Op maandag 2 januari 2006 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Als mijn vriend en ik trouwen moeten we eigenlijk heel onze 'gewone' uitzet nog bij elkaar sparen, dus lijkt het me handiger om gewoon alledaagse nuttige dingen te vragen, en dat valt vanzelf in verschillende prijsklassen. Is dat erg ongebruikelijk?
Wij gaan geld vragen, dat is gewoon veel praktischer. Straks krijg ik 2 espresso apparaten terwijl we er al een hebben, etc. En zo''n lijst maken voel ik me niet prettig bij. Mensen moet zelf weten welk bedrag ze willen besteden en niet een vaststaand iets. Zo denk ik er iig overquote:Op maandag 2 januari 2006 14:34 schreef pluisje het volgende:
Nee joh, je kan niet voor niks ook bij de Blokker zo'n lijst laten maken
Ik zit er ook over te denken om zoiets te doen, of gewoon geld te vragen, omdat we eik alles wat je normaal vraagt bij een huwelijk al hebben.
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het zo grappig dat jullie gaan trouwen, silmarwen
En dat is meelachen he, niet uitlachenBen superbenieuwd naar de foto's en zo
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:44 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Volgens mij hadden weinig mensen gedacht dat Knut ooit zou trouwen
Foto's gaan we zeker plaatsenMijn jurk is zo mooi
of mag je dat niet zeggen van je eigen jurk![]()
Ik zit er echt tussenin, aan de ene kant vind ik het hebberig, aan de andere kant verstandigquote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat zelf altijd een beetje hebberig staan.
quote:Op maandag 2 januari 2006 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is ook wel waar miss_d. Met het eerste zou ik idd minder moeite hebben.
Ik vind vooral die envelopjes altijd een beetje hypocrieterig. We willen graag geld maar durven dat niet hardop te zeggen.nofi
"SHOW ME THE MONEY"quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat moet je anders doen? "Wij willen geld en geen cadeau's s.v.p."
Ik zou gewoon niks erop zetten...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef Silmarwen het volgende:
Nee dat snap ik wel hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niks erop zetten...
Maar goed, dat is voor iedereen anders. Daarom zei ik ook 'nofi'.
Alsof wij onze gasten niet vetrouwenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Bluezz het volgende:
Mensen mogen toch zelf weten wat ze willen geven?
Zo denk ik erover.. mss te makkelijk, maar wij vertrouwden degene die we uitnodigden genoeg om zelf te beslissen hoe of wat
Dat zijn wel leuke dingen inderdaadquote:Op maandag 2 januari 2006 18:32 schreef Bluezz het volgende:
Nee zo bedoel ik het niet, kwam mss wat rottig uit mijn toetsen.
We vertrouwden erop dat er geen vreselijk onbenullige, overbodige dingen werden gegeven, of 6 peper en zoutstellen
Maar envelopjes of een lijst met wensen... heb IK gewoon moeite mee.
Ze moeten zelf maar kijken wat ze willen geven, als ze iets willen geven
Wij zijn mee uit eten genomen door een broer van golfer bijvoorbeeld.
We kregen een zelfgemaakt trouwboekje met fotootjes. Een beschilderde fles wijn... etc etc.
Dát is juist het leuke vind ik.
-edit- toevoeging
Dát bedoel ikquote:Op maandag 2 januari 2006 18:39 schreef Troel het volgende:
Ik wil geld en die leuke dingen
Ach, het blijft gewoon moeilijk. Zeker als je al gesetteld bent heb je kans dat je dingen krijgt die je al hebt, maar aan de andere kant, de mensen die je uitnodigt WETEN toch dat je gesetteld bent?
Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk pas echt samenwonen als we trouwen (laat samenwonen of jong trouwen, het is maar hoe je het wilt zien). Dan krijg je dus allemaal mensen die dingen willen kopen voor in ons nieuwe huis, wat op zich natuurlijk heel goed bedoeld is, maar het is niet handig als je dan allemaal dingen krijgt die je eigenlijk niet wilt hebben, of die je al hebt. Veel van dat soort dingen wil je toch het liefst zelf uitzoeken, want zelfs de keuze van een koffiezetapparaat kan heel persoonlijk zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Bluezz het volgende:
Mensen mogen toch zelf weten wat ze willen geven?
Zo denk ik erover.. mss te makkelijk, maar wij vertrouwden degene die we uitnodigden genoeg om zelf te beslissen hoe of wat
Mijn schoonzus zat het dus gisteren te vertellen dat ze toen ze de envelopjes open maakten zich rot geschrokken zijn. Er waren max 100 man op het feest, maar toen ze buit bekeken bleken dus in diverse envelopjes 200 euro te zittenquote:Op maandag 2 januari 2006 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
I hear ya!Het is ook gewoo lastig.
He, maar Anitra... hoeveel mensen had je broer dan trouwens uitgenodigd als hij er een complete verbouwing van heeft kunnen betalen?Of begeeft hij zich binnen zeer gegoede kringen?
Precies en ze waren ook behoorlijk geschrokken van het bedrag.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
200 Euro!![]()
Hoewel het bij mij heel welkom zou zijn zou ik het ook zwaar overdone vinden!
Ik vind 100 Euro al een behoorlijke som en zou zelf ook niet hoger komen dan 50 Euro tenzij het wel heeeeeeeeeeeeeel speciale mensen zouden zijn.
Niet echt neequote:Op maandag 2 januari 2006 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ja natuurlijk is dat een goed bedrag!
Het is ruim 100 gulden, wat ik een behoorlijk bedrag vind (considering dat ik voor een verjaardag met een kadootje toch wel rond de 15 euro probeer te blijven).
En daarnaast... als dat jouw limiet is, dan is het toch sowieso goed.
Niet iedereen kan zomaar even 100 euro of zo missen, toch?
Nee joh, helemaal niet doen! 50 euro is een heel net bedrag. Bovendien, als je voor elke bruiloft en nou weet ik wel dat dit je broer is, maar dat geldt voor die 100-200 euro mensen niet 100 euro of meer moet geven, schrik je je toch dood elke keer dat een uitnodiging door de bus valtquote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef Anitra het volgende:
[..]
Precies en ze waren ook behoorlijk geschrokken van het bedrag.
Dus 50 euro is een goed bedrag?Voelde me ineens zo krenterig gisteren omdat het wel mijn broertje is, maar aan de andere kant veel contact hebben we niet.
Het kost ¤ 150 all in vind ik niet veel met acryl nagels en al ik had er dit ook voor uitgetrokken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
De drankjes zelf laten betalendoe dan iets simpelers als je het niet kan betalen ofzo. Wij gaan wel alleen maar binnenlands gedistileerd doen.
Verder zag ik net op een website iemand die thuis je haar en makeup komt doen en ook je nagels in 1 pakket! ben benieuwd wat de kosten zijn.
Geniet er gewoon van. Ik vond het heerlijk. 16 februari mag ik hem weer aanquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:37 schreef Beaker het volgende:Morgen jurken passen
Ik ben helemaal zenuwachtig
Heb vandaag wel tig keer "mijn"jurk bekeken in het boek en op internet
Nu maar hopen dat hij staat, want het zou toch een bummer zijn als hij in het echt niet zo leuk is of hij staat voor geen meter
al ga ik daar wel vanuit
Wij zijn altijd open voor pecuniaire bijdragenquote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wij trouwen eigenlijk niet echt..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Tally? Hoezo hoeven jullie niet in ondertrouw?
Dat is toch verplicht in Nederland?
Dit ken ik ook..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Overigens las ik op een ander forum laatst over iemand die uitgenodigd was in een wat duurdere locatie. Had daar ook met de inhoud van haar envelopje rekening mee gehouden. Aan het einde van de avond kwam de rekening... alleen de eerste twee drankjes waren op kosten van het bruidspaarHet zal wel aan mijn slechte karakter liggen, maar ik was mooi mijn envelopje terug gaan halen met de mededeling 'mijn excuses, die moet ik terug hebben, ik dacht dat jullie voor de rekening zouden zorgen'. Zoiets vind ik toch wel heel erg
![]()
Nee het is ook helemaal niet kil.. Klinkt het wel..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Aha, dat verklaart het.
Enneh... helemaal niet kil toch?
Dat contract is/was kil en nu lekker warm trouwen!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:34 schreef Tally het volgende:
Ik word helemaal week bij het uitzoeken van een jurkje voor mn nichtje..
Ik heb een vrouwtje gevonden die jurkjes maakt en mij een site heeft gegeven met voorbeelden en jurkjes die ze al heeft
www.bruidskind.nl *zucht*
Maar ook hele vreselijke...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Daar staan echt zulke lieve jurkjes tussen!
Ik vind die Yvonne nou ook niet echt dat je zegt van ehhhh.....quote:
Bij ons hadden de ceremoniemeesters ook zoiets geregeld. Gelukkig mochten de gasten de etiketten op de wijn laten zitten (zodat wij ook konden zien welke wijn we aan het drinken waren). Ze hadden kleine kaartjes meegestuurd die de gasten aan de fles konden bevestigen. Dit vond ik wel een leuke:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:00 schreef Merisse het volgende:Vrienden van ons trouwen vrijdag en nou ben ik op zoek naar een mooie wens/quote/uitspraak om op een wijnetiket te zetten (ideetje ceremoniemeester). Weet misschien iemand er een?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:34 schreef Beaker het volgende:Ik heb hem!! Ik heb hem!!
![]()
De gene die il wilde passen heb ik gepast en zou het ook worden omdat hij gewoon als gegoten zat, maar safe the best for last zeggen ze en dat heb ik dus maar gedaan en uiteindelijk heb ik dus voor een heel andere jurk gekozen![]()
![]()
![]()
![]()
Merisse, op internet kun je ook spreuken opzoekensucces!
* gr8w8 pakt agenda.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:35 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwringen gekocht
Inscriptie is 15 mei 2006 met de naam van partner erin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |