quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:15 schreef Droeke het volgende:
Nou, Droeke heeft gisteravond een MOOIE jurk aangehad!!! *kwijl* De tip van Silmarwen (die van apart bovenstukje en aparte 'rok') was echt super!!! Ik heb zo'n mooie jurk!!! (nou ja 'hebben' is een groot woord, maar hij PAST in ieder geval!!!) Nu moet ik mijn (schoon) mamma's nog subtiel gaan vertellen dat ik een jurk gevonden heb en dat ze nog een keertje door de ballotagecommissie moeten... Ik hoop dat ze niet boos/verdrietig zijn...
En dan nog iets: mijn moeder vond het zo zielig dat de vorig passessie op zo'n drama was uitgelopen dat zij en mijn vader besloten hebben dat zij de bruidsjurk betalen!!! Echt supertjes!!! Maar ik wil het alleen aannemen als dat dan ook meteen het 'cadeau' is, niet dat ze denken dat ze op de dag zelf ook nog in de buidel moeten tasten... zo'n jurk is duur zat!!!
Klinkt mooi zeg!quote:Op zondag 6 november 2005 20:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ook ik heb mijn jurk gekochtheb alleen geen foto want het is een samenstellertje geworden
bordeau rode rok en een ivoor witte top en een bordeau rode stola
. Helemaal naar mijn eigen wensen en dat voor goed ¤ 500 dank je wel pa en ma
![]()
2 juni trouwen?!?quote:Op zondag 6 november 2005 11:28 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met het vinden van de jurk dames!
Pfew, da's even schrikken! Wij moesten ook het gedoe met de IND doorlopen, omdat Tinuviel Duitse is, maar het was na twee (!) maanden geklaard. Gelukkig konden we op de door ons opgegeven datum gewoon een tijdstip in het gemeentehuis uitkiezen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:57 schreef Silmarwen het volgende:
*knip*
Ja de planning loopt verder wel goed. We willen graag om 14:00 trouwen en dat kan waarschijnlijk wel, alleen is het nu ene gedoe met parkeren, want op het rapenburg parkeren is een crime, dus ik ben benieuwd. En ik moet nu helemaal naar het stadhuis voor de befaamde Trapfoto. Leiden heeft een hele mooie trap voor het stadhuis en ieder die daar trouwt heeft daar altijd ene hele mooie foto van.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:02 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Pfew, da's even schrikken! Wij moesten ook het gedoe met de IND doorlopen, omdat Tinuviel Duitse is, maar het was na twee (!) maanden geklaard. Gelukkig konden we op de door ons opgegeven datum gewoon een tijdstip in het gemeentehuis uitkiezen!
Verder alles met de planning ok?
Wij hebben niet alleen Nederlands, maar ook Duits en Engels als talen, omdat er familie en vrienden van overal komen (hopen we dan maar he)
Is een vertaal boekje geen optie dan? Wij doen bijvoorbeeld voor de kerkdienst een boekje met links de Engelse tekst en rechts de Nederlandse tekst. En zo ook voor de gemeente. Zo kan iedereen begrijpen wat er gezegd wordt, maar an sich is het geen probleem, alleen de Britten onder ons spreken echt helemaal geen Nederlands behalve mijn vader (ik en mijn broertje)quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:48 schreef iamredleader het volgende:
Dat zal nog wel wat worden inderdaad!
Kijk, ik ben zelf Nederlander en Amerikaan. Van mijn vaders kant komen er misschien een paar mensen, en die spreken geen woord Nederlands of Duits. Dus behalve het Nederlands moet er ook Engels bijkomen. En van Tinuviel haar kant spreken een aantal mensen behalve Duits geen andere talen, waaronder haar moeder. Tsja, dan heb je niet veel keus, toch?
Maar enfin, we passen er wel een mouw aan...
Ben je lekker aan het aftellen?
En ik denken dat Engels Nederlands lastig wasquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
Een echte joodse bruiloft? Met stoelen en scherven enzo? gaaf!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef iamredleader het volgende:
Jazeker, met stoelen, een kapot-te-trappen glas, de hele reutemeteut. We zullen tzt wel foto's en een soort van blog bijhouden voor jullie![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:11 schreef Troel het volgende:
[..]
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!
Yes ik ben niet de enige!!quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:13 schreef BloodyLotte het volgende:
TrouwenIk wil meelezen en genieten enzoooo
Ons was verteld dat je na je trouwen wel in 1 huis moest gaan wonen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie stond ook niet bij mij ingeschreven toen we trouwden hoor.
Lijkt me ook vreemd dat dat niet zou mogen want er zullen nog best gelovige stelletjes zijn die echt eerst braaf gaan trouwen en dan samenwonen.
Ivm familieomstandigheden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet bij elkaar wonen na het trouwen?
Zeg het maar als de vraag impertinent is hoor!
Ah... ok...quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:39 schreef Anitra het volgende:
Ivm familieomstandigheden.
Fijn dat je een jurk hebt!!quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:37 schreef Kyara het volgende:
Laatste nieuws van hier: ik heb een jurk!!!!!!!!!!!
Hij is supermooi en meer kan ik er niet over zeggen aangezien mijn aanstaande echtgenoot () hier ook rondwandeld....
Ik heb vandaag online gekeken naar jurken en echt bijna niks gezien wat ik leuk vindquote:Op maandag 14 november 2005 17:39 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik had dat gevoel dus wel. Heb zoveel jurken aangehad die het NET NIET waren (heel frustrerend) en ik had me zelf dus voorgenomen om dus niet in een jurk te trouwen die het net niet is.
1 tip voor als het zo ver is Anitra: pas ook jurken waarvan je denkt dat het je niet staat of die je niet heel erg mooi vind. Ik heb nu een jurk die ongeveer alles heeft wat ik van te voren niet wilde en ik vind hem echt super! En dit soort verhalen hoor ik van veel meer bruidjes in spe.
Ik wist niet dat je vriend een eigen zaak hadquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:22 schreef Martineke het volgende:
je hoeft niet te delen in de winsten evenstar, met een eigen zaak.
vriendlief heeft hier zn eigen bedrijf en daarom hebben wij huwelijkse voorwaarden gedaan.
het staat nu vast dat dat van hem is, en niet van mij. wij moeten elkander het nodige verschaffen om elkaar te verzorgen, en de rest is ieder voor zich. wij delen alleen de dingen die wij samen kopen.
huwelijkse voorwaarden is vooral vastleggen hoe het moet als je gaat scheiden.
alles word ook vastgelegd wat van wie is, de ander kan dan ook nooit moeilijk gaan doen als je in scheiding ligt.
neemt niet weg dat het zeer irritant is om dat vast te leggen, ga net trouwen en dan al moeten denken aan scheiden![]()
Dat is idd lekker dan, want je zit straks wel met de kinderen. En dan is het lekker als je toch een beetje rust heb als het fout mocht gaan met het bedrijf!quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:57 schreef Martineke het volgende:
als vriendlief zn eigen bedrijf niet had waren wij ook getrouwd in gemeenschap van goederen.
wij vinden dit nu juist ook wel lekker met de wetenschap dat als het ooit fout mocht gaan met bedrijf (failissement of zo, noem maar wat) kunnen ze ook nooit aan mijn geld/spullen wat dan ook komen. dus gaan we nooit met zn 2en de afgrond in.
Het is alleen maar beter om op HV te trouwen wanneer hij of zij een eigen zaak hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:22 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is ieders eigen keuze uiteraard .. maar je gaat er toch vanuit dat je als je een zaak hebt dit goed loopt etc.. risico heb je altijd toch?
we hebben het er wle over gehad hier , maar meer omdat we elke optie wouden bespreken
Het belangrijkste voor deze overweging is dat je zelf besluit wat je wil, en zo te horen lezen heb je dat gedaan. Huldequote:Op vrijdag 18 november 2005 17:15 schreef Anitra het volgende:
De situatie van teigertje heb ik dus ook. Alleen kom ik dan uit een eerder huwelijk.
De schulden zijn afbetaald, mede dankzij Rick! Maar door wat er gebeurt is toen denk ik nu toch wel 2x na. Ik wil Rick niet voor zijn hoofd stoten want ik vertrouw hem wel, maar aan de andere kant is dat toch best moeilijk. Ik weet nu al dat ik een stapje opzij zet en dat het GvG gaat worden. Hij weet ook wat er in mijn hoofd afspeelt, ik heb het allemaal al een keer gedaan.
Eigen zaak hebben we niet.
Thanks iedereen voor openheid van zaken, want hier door heb ik een betere kijk gekregen op het HV en GvG! Ik ga voor GvG
Oh op mijn verjaardag! wat leukquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Frollo het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Frollo en vriendin: 31 maart 2006
Nog even wachten en dan kun je het live aanschouwenquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:14 schreef miss_bleu het volgende:
Sil ik ben zo benieuwd meis! Wat zal jij mooi zijn zeg
kan ik me heel goed voorstellen schat! Zou zelf denk ik ook niet kunnen wachten, nu je zelfs al je jurk hebt uitgezocht!quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nog even wachten en dan kun je het live aanschouwen
Het duurt me allemaal veelte langIk wil NU trouwens
Alvast gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef Droeke het volgende:
Oh op mijn verjaardag! wat leuk![]()
Bovendien wordt ik dan de mooie leeftijd van een kwart eeuw!!!
Dank!quote:Van harte proficiat trouwens![]()
Nou, voor een deel inderdaadquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:25 schreef Bluezz het volgende:
Wat een lange lijst is het van de mensen die gaan trouwen...
Van de mensen die snel gaan trouwen zou ik best wel wat meer plannetjes willen lezen
De voorpret met voorbereidingen is zooooo
quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:03 schreef Frollo het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?
Frollo en vriendin: 31 maart 2006
Nou, het joodse deel is pas zondag de 11e hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:51 schreef Troel het volgende:
Ja maar, ja maar, dan kan ik helemaal niet
Ik ben de 5e jarig. Weg hoop op joods huwelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |