quote:Volgens mij weet ik prima hoe het werkt met de strippenkaart. Die geeft nergens aan waar iemand is geweest, hooguit een zone.
Dus ik zou niet weten hoe de werkgever dan precies kan weten waar iemand geweest is.
Goede tactie weer Macca. Domme uitspraken doen, zeggen dat de werkgever precies wil weten waar iemand gereisd heeft. Stellen dat dat met de strippenkaart en maand abbo wel kan en met de OV chipkaart niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:18 schreef macca728 het volgende:
laatste reactie Snowgoon
[..]
Nee je weet niet hoe het werkt met de strippenkaart, dat blijkt
Kan de werkgever dat niet dan ?
Als je niet weet hoe de strippenkaart werkt, hoe kan je dan de chipkaart beoordelen ?
Nee je weet niet hoe het werkt, want een werknemer moet bewijzen aan de werkgever wat hij gereist heeft en daarvan bewijzen overleggen. Dat kan nu dmv STRIPPENKAART EN PAPIEREN ABONNEMENT.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goede tactie weer Macca. Domme uitspraken doen, zeggen dat de werkgever precies wil weten waar iemand gereisd heeft. Stellen dat dat met de strippenkaart en maand abbo wel kan en met de OV chipkaart niet.
En om je eruit te lullen, ga je maar roepen dat ik niet weet hoe de strippenkaart werkt in plaats van uit te leggen hoe dat dan werkte met de strippenkaart en maandabbo...
En waarom kan dat nu dan niet met de OV chipkaart? Je kunt na elke rit op het station een uitdraai laten maken van je laatste reizen.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je weet niet hoe het werkt, want een werknemer moet bewijzen aan de werkgever wat hij gereist heeft en daarvan bewijzen overleggen. Dat kan nu dmv STRIPPENKAART EN PAPIEREN ABONNEMENT.
En de werkgever moet bewijzen dat hij die bewijzen in bezit heeft. DMV STRIPPENKAART EN PAPIEREN ABONNEMENT te overleggen.
Aan wie ? De belastingdienst
MAKKELIJK ZEGquote:Op donderdag 23 april 2009 21:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom kan dat nu dan niet met de OV chipkaart? Je kunt na elke rit op het station een uitdraai laten maken van je laatste reizen.Waarom zou dat niet goed genoeg zijn?
En dat papieren abbonoment moet je om de zoveel tijd bij de baas inleveren en dan elke keer een nieuwe kopen ofzo?
Daarvan snap ik inderdaad niet HOE JIJ DENKT dat het werkt.
Ja heel makkelijk.quote:
JA , dan moet je met de chipkaart ook doen hoor, elke keer een nieuw abonnement kopenquote:Op donderdag 23 april 2009 21:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom kan dat nu dan niet met de OV chipkaart? Je kunt na elke rit op het station een uitdraai laten maken van je laatste reizen.
Waarom zou dat niet goed genoeg zijn?
En dat papieren abbonoment moet je om de zoveel tijd bij de baas inleveren en dan elke keer een nieuwe kopen ofzo?Daarvan snap ik inderdaad niet HOE JIJ DENKT dat het werkt.
Niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:14 schreef snowgoon het volgende:
Hoevaak ging jij je strippenkaart nalopen op de reizen die je hebt gemaakt?
4 keer per maand een uitdraai maken. Is dat nou zo moeilijk en veel gevraagd?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
JA , dan moet je met de chipkaart ook doen hoor, elke keer een nieuw abonnement kopen
Leg me eens uit hoe ik mijn chipkaart abonnement in moet leveren bij mijn werkgever, Meneertje Betweter
via internet ? DAT GAAT DUS NIET, want je ziet geen abonnement op die site.
via auotmaat ? DAT GAAT DUS NIET, want dan zie je de laatste 10 transacties en ik doe er min 40 in een maand
Dus je loopt te klagen dat een functie die je toch niet gebruikt, niet goed genoeg isquote:Op donderdag 23 april 2009 21:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Niet.
Net zo min als je van een pc uit 1987 niet kan verwachten Crysis op 60fps te spelen.
Begrijp je het nou nog niet ofzo ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
4 keer per maand een uitdraai maken. Is dat nou zo moeilijk en veel gevraagd?
Dan weet de baas ook precies waar jij was, welke halte in en uit gestapt want dat is volgens jou ook heel erg belangrijk. De strippenkaart was nooit zo precies.
Maar leg jij nou eens uit hoe iemand die een jaar abbonoment heeft NU dat doorgeeft aan zijn werkgever. Elke maan een nieuwe jaarbbo kopen omdat die elke maand het papiertje in moet leveren?
Je loopt echt te zeuren op het niveau van "het is de verkeerde vorm".
Jij gebruikte internet op je Commodore PC ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus je loopt te klagen dat een functie die je toch niet gebruikt, niet goed genoeg is
kut man, de kleuren van mijn TV werken niet meerquote:Op donderdag 23 april 2009 21:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Niet.
Net zo min als je van een pc uit 1987 niet kan verwachten Crysis op 60fps te spelen.
Leg nou eens uit hoe het NU gaat met een jaarkaart. Jij stelt dat de werkgever precies wil weten waar men gereisd heeft. Hoe gaat dat nu dan?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Begrijp je het nou nog niet ofzo ?
Of je nou een jaarabonnent koopt of een maandabonnement, dat moet je met de chipkaart nog steeds doen.
Ja Snowgoon, vertel eens hoe het nu gaat met een jaarabonnement ? Hoe kan ik die inleveren bij mijn werkgever ?
48 A4's inleveren ?
EN als jij het beter weet hoe het zit met reiskosten, prima voor je
Wat lul je weer krom. Het gaat niet om iets wat stuk is gegaan, maar iets wat nieuw is nog niet de functies heeft die mensen verwachten.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
kut man, de kleuren van mijn TV werken niet meer
ACH NIET ERG, want vroeger was er toch geen kleur![]()
![]()
![]()
![]()
Ja goed he.quote:
Jij krijgt je voordeelurenkaart vergoed , maar je reizen niet ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg nou eens uit hoe het NU gaat met een jaarkaart. Jij stelt dat de werkgever precies wil weten waar men gereisd heeft. Hoe gaat dat nu dan?
En bij mijn kaart staat gewoon op de site dat het een NS voordeeluren kaart is. Samen met het afschrift van de betaling is dat genoeg voor mijn baas.
JA ik lach me ook kapot dat iemand zo dom is, die niet eens weet hoe de strippenkaart werkt, zijn chipkaart 5 x heeft gebruikt en dan wil meediscussierenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja goed he.
Macca heeft een obsessies dat die moet klagen op de OV chipkaart en kan er niet tegen dat andere mensen niet zoveel kwaad in de OV chipkaart zien.
Ik vind het wel leuk vermaak
Waar zeg ik dat ik mijn reizen niet vergoed krijg?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij krijgt je voordeelurenkaart vergoed , maar je reizen niet ?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH Je moet beter leren liegen
Hoe het NU gaat Snowgoon heb je al een paar keer kunnen lezen, men nemen een papieren abonnement, men levert dat in en men krijgt dat abonnement vergoed.
OP INTERNET KAN JE NIET ZIEN WAT VOOR ABONNEMENT JE HEBT, kijk maar
En ja, je baas moet weten waar je heengaat, anders betaalt hij jou niet, NEVER
Dat moet jij bewijzen en je baas bewijzen aan de belastingdienst ZWART OP WIT
Ik weet niet hoe een strippenkaart werktquote:Op donderdag 23 april 2009 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
JA ik lach me ook kapot dat iemand zo dom is, die niet eens weet hoe de strippenkaart werkt, zijn chipkaart 5 x heeft gebruikt en dan wil meediscussieren
Krijg jij je reizen wel vergoed ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik mijn reizen niet vergoed krijg?
Dus als men een jaar abbo heeft, moet men nu een jaar wachten voordat je je geld terug krijgt van de baas. Wat is het verschil als de OV chipkaart komt dan?
En hoe kan de baas nu met een strippenkaart of abbo zien waar iemand geweest is?
Dat kan bij een OV chipkaart toch veel nauwkeuriger dan nu.
Nee want je weet niet hoe je baas aan je strippenkaart kan zien waar je geweest ben.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe een strippenkaart werkt
Het moet niet gekker worden. Jij verzint een nieuwe werkwijze, tuurlijk weet ik niet hoe dat werkt.
Leg dan eens uit hoe de baas dat aan de strippenkaart kan zien.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee want je weet niet hoe je baas aan je strippenkaart kan zien waar je geweest ben.
MBT tot de chipkaart heb ik het trouwens over abonnementen, want losse reizen kan je wel zien op de site met 10 dagen vertraging weliswaar, maar abonnementen kan je niet zien, alleen dat je een abonnement heb maar niet waarvoor
En dat laatste gaat het om.
Nou zeg dan maar hoeveel zones er op staat en van waar tot waar dat abonnement geldig is.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe de baas dat aan de strippenkaart kan zien.
En hoe ziet een baas waar je bent geweest als je een abbonement hebt. Kan de baas dan wel zien dat je die ook echt voor je werk gebruikt hebt?
Je kunt wel telkens blijven janken dat ik niet weet hoe een strippenkaart werkt, leg het dan eens uit.
Ik zie bij mij op de site staan welk abbonement ik heb. Staat gewoon bij kaartinformatie.
Wat het kost: Bonnetje. Als je voor de baas een bos bloemen koopt, staat de prijs dan ook op dat bos bloemen?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef macca728 het volgende:
Dit staat op de OV chipkaart site .nl als ik inlog bij kaartinformatie
Ster Maandabonnement 2009 Actief -
Nou zeg maar Snowgoon, waar reis ik ? Hoeveel kost het ?
Nou zeg dan maar hoeveel zones er op staat en van waar tot waar dat abonnement geldig is.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat het kost: Bonnetje. Als je voor de baas een bos bloemen koopt, staat de prijs dan ook op dat bos bloemen?
En die ster maandabbo's gaan per zone. Dus sowieso is al niet te zien waar je reist.
Bonnetje zoals ik net al zei.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zeg dan maar hoeveel zones er op staat en van waar tot waar dat abonnement geldig is.
Staat dat op de OV chipkaart site.nl ? copy+paste bewijs graag
Leg eens uit hoe je je reizen nu vergoed krijgt
NEE ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat het kost: Bonnetje. Als je voor de baas een bos bloemen koopt, staat de prijs dan ook op dat bos bloemen?
En die ster maandabbo's gaan per zone. Dus sowieso is al niet te zien waar je reist.
Weet je toch ? Je krijgt tcoh reiskosten vergoed ? Hoe doe je dat dan ?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bonnetje zoals ik net al zei.
En als je het de balie dame lief vraagt, kan ze vast ook wel een papiertje geven waar op staat wat voor een abbo het is.
Leg jij nou eens uit hoe de baas kan zien waar iemand met een jaar abbo NU reist. Die vraag heb ik ondertussen al diverse malen verteld. Waarom geef je daar geen antwoord op?
PAPIEREN KAART OVERLEGGEN< HEB IK AL #X GEZEGTquote:Op donderdag 23 april 2009 22:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bonnetje zoals ik net al zei.
En als je het de balie dame lief vraagt, kan ze vast ook wel een papiertje geven waar op staat wat voor een abbo het is.
Leg jij nou eens uit hoe de baas kan zien waar iemand met een jaar abbo NU reist. Die vraag heb ik ondertussen al diverse malen verteld. Waarom geef je daar geen antwoord op?
Geen abbo. Hooguit incidenteel.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Weet je toch ? Je krijgt tcoh reiskosten vergoed ? Hoe doe je dat dan ?
Vraag een extra bonnetje als je het abbo koopt.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
NEE ?
Dus als er bij jou bv zone 5340 op staat en 3 ster abbo, wat met de chipkaart niet meer het gval is, weet jouw baas niet waar je gereist hebt ? Hoe claimt hij die kosten dan bij de belasting ? en nee bonnetje is niet goed genoeg in dit geval voor de belasting. Zijn de regels he
BIJ EEN PAPIEREN OV JAAR ABBO WEET DE BAAS TOCH NIET WAAR JE ALLEMAAL GEREISD HEBT!quote:Op donderdag 23 april 2009 23:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
PAPIEREN KAART OVERLEGGEN< HEB IK AL #X GEZEGT
met alle info erop, prijs, zones, soort kaart. Precies wat de belasting meneer wil.
Maar nu is het makkelijker, ik moet prijsbonnetje bewaren, ik moet aan de balie vragen voor een uitdraai of ik moet al mijn transacties uitdraaien, 78x in maart alleen al
bijna 1000 transacties per jaar
Ja dat kan hij zien aan de zones en het aantal sterren, dat moet overeen komen met jouw woonplaats en waar je werkt. ANDERS KRIJG JE GEEN REISKOSTENquote:Op donderdag 23 april 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
BIJ EEN PAPIEREN OV JAAR ABBO WEET DE BAAS TOCH NIET WAAR JE ALLEMAAL GEREISD HEBT!
En volgens jou moet de baas precies weten waar je allemaal gereisd hebt. Hoe werkt dat dan als je een OV jaarkaart hebt?
VERTEL DE OPLOSSING DAN EENSquote:Op donderdag 23 april 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:
Het is weer een lekker discussie zeg!
Het gaat echt over belangrijjke zaken die niet op te lossen zijn...
LAAT EENS ZIENquote:Op donderdag 23 april 2009 22:41 schreef macca728 het volgende:
Laat ook even zien waar dat voordeelurenabonnement staat of waaruit blijkt dat de NS kaart voordeeluren is,
want bij mij zegt hij daar helemaal niets over en ik heb dezelfde chipkaart als jij van de NS
quote:OV-chipkaart en de fiscus
De omstreden OV-chipkaart zorgt ook voor fiscale problemen. De regels voor het belastingvrij verstrekken van openbaar vervoerkaartjes zijn niet op dit fenomeen afgestemd. Staatssecretaris De Jager (Financiën) heeft daarom aparte regels ontworpen voor werknemers met een OV-chipkaart. Normaal gesproken moeten ze bij hun werkgever bijvoorbeeld de metrokaartjes inleveren. De chipkaart levert zulke kaartjes niet, dus dat geeft problemen.De Belastingdienst heeft deze week geschreven dat hij voortaan ook het reisoverzicht accepteert dat iedere chipkaarthouder via internet kan ophalen.
Het inleveren van bijvoorbeeld treinkaartjes loopt ook spaak als men een vertragingsvergoeding claimt bij de NS. Die wil om fraude te voorkomen dat u het originele kaartje toestuurt. Maar de belastinginspecteur wil ook het originele kaartje zien. Met een kopie neemt hij geen genoegen. Uiteindelijk bindt de fisus in, maar daar komt wel een speciale regeling aan te pas. Men moet bij de fotokopie van het treinkaartje het origineel vastnieten van de brief (of de e-mail) waarmee de NS de vertragingsvergoeding toekent. Of afwijst trouwens. Die beide stukken moet u bij uw werkgever inleveren. En omdat de Belastingdienst het behalve makkelijker ook leuker wil maken, is apart geregeld dat de vertragingsvergoeding zelf, niet apart wordt belast.
EN HOE GAAT DAT DAN ALS JE EEN OV JAARKAART VOOR al HET OPENBAAR VERVOER HEBT?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat kan hij zien aan de zones en het aantal sterren, dat moet overeen komen met jouw woonplaats en waar je werkt. ANDERS KRIJG JE GEEN REISKOSTEN
Het probleem is allang opgelost ? Noem je dat een oplossing ? Ik moet 78 transacties uitprinten en overleggen aan mijn werkgever ?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
http://weblogs3.nrc.nl/geld/2008/09/25/ov-chipkaart-en-de-fiscus/
Ik zie net dat dat probleem toch allang opgelost is:
[..]
*wacht tot Macca gaat beginnen over de geld terug regeling. *
dan moet je die kaart overleggen sukkel. Mijn broer heeft er 1, die moet dat ook doen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
EN HOE GAAT DAT DAN ALS JE EEN OV JAARKAART VOOR al HET OPENBAAR VERVOER HEBT?
HOE KAN DE BAAS DAN ZIEN WAAR JE REIST?
Makkelijker dan alle kaartjes en strippenkaarten bewaren. Kun je alleen maar kwijtraken.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het probleem is allang opgelost ? Noem je dat een oplossing ? Ik moet 78 transacties uitprinten en overleggen aan mijn werkgever ?
En wie vind dat MAKKELIJKER, want de OV chipkaart is toch makkelijker ?
Dus jouw broer moet elk jaar die OV kaart voorschieten en krijgt het pas aan het eind van het jaar terug. Lekker is dat.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan moet je die kaart overleggen sukkel. Mijn broer heeft er 1, die moet dat ook doen.
Maar dat zijn uitzonderingen, want de meeste werkende mensen krijgen alleen woon-werkverkeer vergoed, vaak dmv abonnement omdat de goedkoopste optie is.
Duurdere optie krijg je niet vergoed
Nee die krijgt hij van de baasquote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus jouw broer moet elk jaar die OV kaart voorschieten en krijgt het pas aan het eind van het jaar terug. Lekker is dat.
Nogmaals:quote:Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
De Belastingdienst heeft deze week geschreven dat hij voortaan ook het reisoverzicht accepteert dat iedere chipkaarthouder via internet kan ophalen.
Hier ging de discussie juist over, de website geeft pas na 10 dagen de transacties weer.
En hoe moet je nu je abonnement declareren, want ook dat staat niet op de OV chipkaart site.nl
Nou en? Dan wacht je toch even 10 dagen. Vraag jij elke dag dat je gereisd hebt meteen je geld terug?quote:En voor een abbo gewoon even een extra bonnetje vragen bij de aankoop. Moet de werknemer ook doen als die andere dingen voor de baas koopt
Dat je loopt te zeiken.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee die krijgt hij van de baas
Als jij jaarabonnement koopt, moet je die voorschieten
JA
Met jaarabonnement op chipkaart voorschieten ?
JA
Wat is het verschil ? NIETS
dus wat is je punt ?
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
4k zie bij mij op de site staan welk abbonement ik heb. Staat gewoon bij kaartinformatie.
LAAT EENS ZIEN DAN OV chipkaart.nl, copy + paste
Anders lieg je dus gewoon weer
Nou zo dan. Jankerd.quote:Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 1
Voordeel-urenkaart Onbekend -
quote:
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:
De discussie was trouwens of het nu makkelijker is geworden om je reiskosten te declareren door de chipkaart en dat is het dus duidelijk niet.
Je hebt 10 dagen vertraging op de OV chipkaart site
Je moet transacties uitprinten
Je moet kassabon bewaren + evt bon van het abbonnement, waar je ook nog om moet vragen speciaal.
1x abonnement inleveren per maandquote:Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.
Als je dat kwijt bent, ben je het kwijt.
Print van de OV chipkaart kun je nog een keer opnieuw uitdraaien. En die 10 dagen wordt waarschijnlijk nog wel korter. Had het laatst een keer dat het binnen 3 dagen was. Dus wieweet komt ook dat nog wel goed.
Hoe doe jij dat nou met je declaraties dan? Ga je elke dag bij de administratie langs of spaar je dat op per maand?
En hoe heb je dat de afgelopen maanden gedaan?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
1x abonnement inleveren per maand
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.
Als je dat kwijt bent, ben je het kwijt.
Print van de OV chipkaart kun je nog een keer opnieuw uitdraaien. En die 10 dagen wordt waarschijnlijk nog wel korter. Had het laatst een keer dat het binnen 3 dagen was. Dus wieweet komt ook dat nog wel goed.
Hoedanook. Je loopt weer gigantisch te zeiken om een suf detail.
Hoe doe jij dat nou met je declaraties dan? Ga je elke dag bij de administratie langs of spaar je dat op per maand?
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe heb je dat de afgelopen maanden gedaan?
Geen geld terug gekregen?
Je moet de vorige topics een lezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.
Ik krijg nu vergoed op basis van dat PAPIEREN abonnement, dat gaat verdwijnen met landelijke invoering.
Waarom ?? Omdat het voor bedrijven blijkbaar ook erg ingewikkeld is om de chipkaart te declareren.
Meer tijd eraan kwijt = hogere loonkosten.
Ook al eerder gezegd
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je moet de vorige topics een lezen
je wordt toch gek van zon iemand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonnetjes die je niet krijgt kun je kwijtraken?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus je kan ook nog meer kwijtraken nl bonnetjes, die je niet meer krijgt. Alleen aan het begin van de periode, dus je kan ze een maaand lang elke dag kwijtraken
Nu alleen een abonnement dat je elke dag gebruikt, hoeveel mensen raken die kwijt ?
*spiegel voorhoud*quote:Op donderdag 23 april 2009 23:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
je wordt toch gek van zon iemand.
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het tochquote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.
Ik krijg nu vergoed op basis van dat PAPIEREN abonnement, dat gaat verdwijnen met landelijke invoering.
Waarom ?? Omdat het voor bedrijven blijkbaar ook erg ingewikkeld is om de chipkaart te declareren.
Meer tijd eraan kwijt = hogere loonkosten.
Ook al eerder gezegd
extra werk met 1 jaarabonnement of 10/11 maandabonnenten te verwerken ?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het toch
Jankerd.
die bonnetjes heb je alleen nodig bij de chipkaart, niet bij je PAPIEREN abonnementquote:Op donderdag 23 april 2009 23:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het toch
Jankerd.
78 losse kaartjes of een stuk of 2 A4'tjes.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
extra werk met 1 jaarabonnement of 10/11 maandabonnenten te verwerken ?
t.o.v. 1 A4 ? Hoeveel transacties passen daarop ? 1000 ? Ik heb er namelijk al 78 per maand
Ga maar op een administratie werken, dan weet je dat ?
Ga eens buurten bij je salarisadministratie
????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
78 losse kaartjes of een stuk of 2 A4'tjes.
Denk je echt dat de administratie liever die losse kaartjes heeft?
Jij begint over 78 transacties en stelt dat je die in moet leveren bij de administratie.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Wat basel je nou weer
Leuk artikel trouwens, nu de praktijkquote:Op donderdag 23 april 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
http://weblogs3.nrc.nl/geld/2008/09/25/ov-chipkaart-en-de-fiscus/
Ik zie net dat dat probleem toch allang opgelost is:
[..]
*wacht tot Macca gaat beginnen over de geld terug regeling. *
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leuk artikel trouwens, nu de praktijk
MIjn transactieoverzicht
28-02-2009 Reis
Check-in 15:37 Locatie afgeschermd
Check-out 15:51 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:26 Locatie afgeschermd
Check-out 12:32 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:24 Locatie afgeschermd
Check-out 12:26 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:12 Locatie afgeschermd
Check-out 12:23 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
27-02-2009 Reis
Check-in 16:15 Locatie afgeschermd
Check-out 16:25 Locatie afgeschermd RET
Hoeveel krijg ik vergoed ? Prijs staat er niet bij, want abonnement. Abonnement staat niet op internet
Dus hoe krijgt men abonnementen vergoed bij de chipkaart
Niet op basis van internet in elk geval
Waar dan ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij begint over 78 transacties en stelt dat je die in moet leveren bij de administratie.
BEN JE NOU ZO DOM ?????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?
Wat loop je dan te janken dat het niet zou werken?
Bij een abbo hoef je niet al je transacties in te leveren sufkop!quote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar dan ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Nu lever ik 1, ik zeg 1 abonnement in per maand, De meeste doen het nog 1x per jaar
JIJ zegt dat je je transacties per maand in moet leveren bij chipkaart, wat al niet klopt
Dat zijn er dus 78 per maand
EEN KASSABON IS NIET GENOEG VOOR DE FISCUS !!!!!!!!!!!!!! NIET VOOR REISKOSTEN, begrijp dat nou eens een keer manquote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?
Wat loop je dan te janken dat het niet zou werken?
Bij een abbo gewoon een bonnetje vragen. Die moet je altijd vragen als je iets voor je werk koopt.
Begrijp je de vergelijking echt niet?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef snowgoon het volgende:
Dus je loopt te klagen dat een functie die je toch niet gebruikt, niet goed genoeg is
NIET ZOMAAR EEN KASSABON. EEN KASSABON WAAROP STAAT wat JE GEKOCHT HEBT.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
EEN KASSABON IS NIET GENOEG VOOR DE FISCUS !!!!!!!!!!!!!! NIET VOOR REISKOSTEN, begrijp dat nou eens een keer man
DAT IS DUS MET PAPIEREN ABBOquote:Op donderdag 23 april 2009 23:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een abbo hoef je niet al je transacties in te leveren sufkop!
Alleen je ene abbo natuurlijk
Dan maakt het geen ene fuck uit of je 1 of 870 keer hebt gereisd.
omdat het niet klopt wat je zegt.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
NIET ZOMAAR EEN KASSABON. EEN KASSABON WAAROP STAAT wat JE GEKOCHT HEBT.
DAT MOET JE NU OOK VRAGEN ALS JE ANDERE DINGEN VOOR HET WERK KOOPT.
hOEVAAK MOET IK DAT NU NOG ZEGGEN?
Tuurlijk kan er het eea verbeterd worden. Sterker nog, het product is nog niet eens af. De webwinkel werkt nog niet helemaal, de OV chipkaart is nog niet landelijk ingevoerd.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Begrijp je de vergelijking echt niet?
Heel sim-pel; nieuw product --> nieuwe features die met de tijd meegaan --> ondermeer via internet je transactie overzicht kunnen inzien --> helaas dikke week vertraging met verwerking --> anno 2009 onnodig want de techniek is allang zover.
Waarmee ik dus niet zeg dat het een slecht idee/product is (anders zou ik hem niet al aangeschaft hebben nog voor het hier in A'dam verplicht is, want de theoretische voordelen sta ik achter) maar er kan gewoon nog wel eea verbeterd worden. Zeker als je ontwikkeltijd en de kosten meeweegt.
Dat jij dan elk puntje van kritiek met je strippenkaart-stokpaardje wegwuift, tsja...Het zou je sieren als je zou toegeven dat het product gewoon veel beter gepresenteerd en ingevoerd had moeten worden.
OP DE KASSABON KUN JE OOK LATEN ZETTEN VOOR WELKE ZONE HET IS.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat het niet klopt wat je zegt.
Nog 1 keer, je moet bewijzen waar je gereist heb met reiskosten, een kassabon alleen werkt niet
HET ARTIKEL GAAT NIET OVER ABBONOMENTEN.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
DAT IS DUS MET PAPIEREN ABBO
LEES JE ARTIKEL DAN ZELF< je moet al je transacties inleveren bij chipkaart declaraties
Met jaarabonnement is dat bv 78 x 11 = bijna 900 !!!!!
Nee het probleem is dat er een product VERPLICHT wordt ingevoerd, terwijl het QUOTE SNOWGOON nog niet af is QUOTE SNOWGOONquote:Op vrijdag 24 april 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk kan er het eea verbeterd worden. Sterker nog, het product is nog niet eens af. De webwinkel werkt nog niet helemaal, de OV chipkaart is nog niet landelijk ingevoerd.
Auto's zijn ook niet af. Die verbeteren ook met elk model. Veiliger, zuiniger etc.
Zoiets als ala minute je transactie overzicht inzien vind ik echt niet belangrijk. Zijn wel belangrijkere zaken waar aan gewerkt kan worden. Zoals de webshop dat je online kaarten kunt bestellen.
Ik zie geen reden om toe te geven dat het product veel beter gepresenteerd had kunnen worden. Want ik ben van mening dat de OV bedrijven meer dan genoeg hun best doen om de klanten op de hoogte te brengen.
Als er mensen zijn die dat niet genoeg vinden en ook nog verwachten dat alles binnen no-time picobello werkt, is dat een probleem van de mensen met de hoge verwachtingen.
4 jaar is No time ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als er mensen zijn die dat niet genoeg vinden en ook nog verwachten dat alles binnen no-time picobello werkt, is dat een probleem van de mensen met de hoge verwachtingen.
Allemaal kulargumenten om die kaart niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:
En ik ben ook voor vernieuwing, ik heb mijn chipkaart al 3 jaar en ik gebruik hem ook.
Alleen ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving (collega's met name) dat die de chipkaart niet hebben en ook niet gaan gebruiken.
Waarom niet ? Omdat ze het geen verbetering vinden, onveilig, niet makkelijk, te weinig info hebben.
Die komen dus nu lekker met de auto
Mensen die de kaart niet gebruiken kunnen er ook niet over oordelen.
Een auto kan rustig in een fabriek worden getest. Daar worden eerst verschillende testmodelen van gebouwd, testrijders gaan kijken of de auto goed werkt, er worden auto's gecrashed om te kijken of de auto veilig is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat er een product VERPLICHT wordt ingevoerd, terwijl het QUOTE SNOWGOON nog niet af is QUOTE SNOWGOON
En het verbeterd helemaal niet.
Op OV chipkaart.nl kon je namelijk eerst wel je transacties zien na 1 dag, wat ook de bedoeling is
ALLEEN de laatste weken niet meer
Communicatie van OV bedrijven is volkomen bagger, prijzen zijn onbekend, OV sites verwijzen of naar elkaar of geven foute informatie bv over prijzen (OV9292.nl bv) of geven helemaal geen info
Declarreen van reiskosten is voor bedrijven en werknemers totaal onduidelijk
Webshop is onvolledig.
Een auto die op de markt gezet wordt, werkt.
OV chipkaart, die OOK op de markt gzet wordt is nog niet af.
DAT IS HET VERSCHIL
Wat denk jij dat de OV bedrijven het belangrijkste vinden?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
4 jaar is No time ?
Ja over 20 jaar werkt de chipkaart perfect, dat geloof ik ook
Een klant vindt het wel belangrijk dat deze zijn transacties kan zien, maar klanten zijn in jou optiek ondergeschikt aan de organisatie, terwijl de organisatie alleen maar bestaansrecht heeft bij gratie van de klanten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de OV bedrijven het belangrijkste vinden?
Goed werkende poortjes of binnen een dag je transacties in kunnen zien?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef Freeflyer het volgende:
We komen ergens. Snowgoon wil niet toegeven vanwege gezichtsverlies.
Dit was mijn TVP.
Wat deden die klanten dan ten tijde van de strippenkaart? Gingen ze 's avonds ook de strippenkaart teruglezen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een klant vindt het wel belangrijk dat deze zijn transacties kan zien, maar klanten zijn in jou optiek ondergeschikt aan de organisatie, terwijl de organisatie alleen maar bestaansrecht heeft bij gratie van de klanten.
Welke kinderziektes zitten er allemaal nog in?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Zo jullie hebben goed je best gedaan binnen 1 avond bijna 100 postings, het lijkt wel een bitchfight.![]()
En snowgoon bij de introductie van een nieuw product verwacht ik als klant wel een product waar tenminste een groot gedelete van de kinderziektes die men de afgelopen 4 jaar tijdens praktijktesten heeft gevonden er wel al uit gehaald zijn. Zelfs dat heeft die falende ov-chip consortium niet voor elkaar gekregen. Ja dan is het niet meer dan normaal dat daar over geklaagd wordt. Dat jij dat met hand en tand verdedigd ik snap het echt niet.
Ik ontwikkel ook producten en als ik een slecht product heb gemaakt dan durf ik ook best mijn fouten toe te geven, en probeer zo snel mogelijk een revisie te maken waarbij de klachten verholpen zijn.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:
Gisteren een groot artikel in het AD over het skimmen bij de OV chipkaartautomaten.
Automaten waar je wel gebruik van moet maken omdat de producten nauwelijks ergens te koop zijn.
8 miljoen transacties waren er al bij de nieuwe automaten.
Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.quote:
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.
Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.htmlquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.
Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....?
De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
Heeft het AD ook getest hoe gemakkelijk het te lezen is bij andere apparaten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
Ach als dat bij de metro gebeurt kan je er helemaal niet meer uit, je hbt nog geluk !!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:00 schreef Mr.J het volgende:
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Ach ja hoe kon ik het vergeten pas 6 jaarquote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdamquote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
quote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
En wat was het probleem dan precies?quote:Op maandag 27 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
weet je dat niet meer ?quote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?quote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurtquote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?quote:Op maandag 27 april 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
Ik ben al regelmatig met de chipkaart bij de Bijlmer Arena geweest. Geen enkel probleem gezien of meegemaakt.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.quote:Op maandag 27 april 2009 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.quote:Op maandag 27 april 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
nee maar ze kunnen wel gebruikt worden, zie Rotterdam, dual systeem.quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
En waar is dat de gebruikelijke gang van zaken die 2 poortjes?quote:Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
quote:Amsterdam wil ov-chipkaart in metro eind juni verplichten
Door Mick de Neeve, maandag 27 april 2009 20:35, views: 11.068
Amsterdam heeft toestemming gevraagd om vanaf 25 juni enkel nog de ov-chipkaart toe te staan als vervoersbewijs in de metro. De gemeente acht dat moment geschikt, omdat de kaart dan ook in het streekvervoer rondom de stad is ingevoerd.
Het verzoek om toestemming werd maandag ingediend bij staatssecretaris Huizinga van Verkeer door Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van Amsterdam en vijftien omliggende gemeenten. Formeel gaat het om een ontheffing voor de plicht om de strippenkaart als vervoersbewijs te accepteren. Eigelijk wilde Amsterdam de ov-chippoortjes al in april dichtdoen, maar het was nog niet duidelijk wanneer de chipkaart in streekbussen in de regio rondom de hoofdstad zou kunnen worden gebruikt.
Zaterdag werd de ov-chipkaart ingevoerd in de Connexxion-bussen in de Zaanstreek, in de busdiensten van die maatschappij in de Bollenstreek, de Rijstreek en Leiden gebeurt dit in mei, op een niet nader gespecificeerde dag. De Arriva-bussen in Waterland zouden begin juni volgen. In januari 2010 wil Huizinga dat de kaart bij alle vervoersbedrijven is te gebruiken. Wanneer het gebruik vervolgens wordt verplicht is nog niet duidelijk.
In de Amsterdamse trams en bussen kan al sinds oktober met het vervoersbewijs worden gereisd, en in de metro zelfs al sinds najaar 2006. De reden om de strippenkaart uit de metro te weren is goeddeels financieel: met het hanteren van twee betaalsystemen verspilt het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB naar eigen zeggen maandelijks 800.000 euro. Vanaf januari is de ov-chipkaart al verplicht in de metro van Rotterdam. Kort na de invoering slaagden reporters er evenwel in om dagenlang met een gekraakte kaart te reizen. Een beter beveiligde chip werd in oktober door fabrikant NXP aangekondigd.
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef macca728 het volgende:
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
Het zijn dan ook verschillende steden hequote:Op dinsdag 28 april 2009 18:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Ja Amsterdammers rijden sowieso meer zwart natuurlijk haha, zit in de aard van het beestjequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
Ah. Het was dus een proef waar dat misschien gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?
En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.
Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.
Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
Yep.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaarquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
Ik heb me aangemeld ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Yep.
Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
Vind eerst maar eens een bron waaruit blijkt dat het bij de RET 200.000 was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
ROVER vindt het wel jammer dat de OV-chipkaart al is ingevoerd terwijl het distributie- en oplaadnetwerk in de Zaanstreek nog niet op orde is. Zaanse busreizigers moeten voorlopig nog eerst helemaal naar Amsterdam om bij GVB hun kaart op te laden. Opladen moet 'bij elke sigarenboer' kunnen, net zoals je nu in de hele Zaanstreek een nieuwe strippenkaart kunt kopen. Het is dan ook jammer, dat het beloofde systeem om van alles via internet te kunnen bestellen en betalen, nog niet werkt. Met de OV-chipkaart verandert ook het tarief van zones in een prijs per gereden kilometer, maar de reiziger kan nog helemaal nergens terugvinden wat hij of zij betaalt voor een reis met de OV-chipkaart in de Zaanstreek. Reizigers uit Amstelland-Meerlanden en Haarlem/IJmond, waar Connexxion de OV-chipkaart al in september vorig jaar heeft ingevoerd, kunnen nog steeds nergens vinden hoeveel hun reis met de OV-chipkaart kost! Dit terwijl alle tarieven van GVB in Amsterdam en RET in Rotterdam op internet na te kijken zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
Omdat er geen oplaadpunten zijn de invoering helemaal stopzetten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek
ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.
Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.
Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.
Mogen ze wel opschieten
Dus de controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?
14% of 4% (2%)
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangtquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart
Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig
volgens de theorie dan
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloosquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus de controleurs blijven bestaan.
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Welke theorie was dat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos
In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt
Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdamquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.
Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel
En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.
Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straksquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.
Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?
Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
zeker voor tram en busquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
Welke sites dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio
metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NSquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke sites dan?
Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.quote:Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
[..]
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
De discussie over het afschaffen van de controleur is niet gevoerd. Jij roept dat die in theorie helemaal afgeschaft zouden worden maar weigert aan te geven wie dat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?
[quote]
Die good old strippenkaart? Dat is 1 kaartje, door heel Nederland. Het gaat hierbij om de chipkaart, die dus niet landelijk is (of: dat is ie wel, maar niet voor alle soorten ov, want dan heb je een andere chipkaart nodig) Zo bekeken is dat dus een verslechtering tov de strippenkaart.
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
Ach hou nou toch op zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach hou nou toch op zeg.
Er wordt een nieuwe regio bij de invoering betrokken en dat is niet om die regio erbij te betrekken, maar om eerder ingevoerde regio's makkelijker daar naar toe te laten reizen?!![]()
Dat rare koste wat koste de boel goedpraten neemt nu wel heel ridicule vormen aan hoor.
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef snowgoon het volgende:
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?quote:Leg mij maar eens uit waarom de OV chipkaart apparatuur uitgeschakeld moet worden in de bussen in de Zaanstreek.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
Jij hebt het over dat het aantal partijen terug gebracht moet worden tot 1.
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...quote:En welke tegenstrijdige dingen zijn ze dan allemaal aan het doen?
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.quote:Bij de OV chipkaart heb je straks maar 1 kaartje nodig. Onzin om te stellen dat je meerdere nodig hebt.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Mr.J het volgende:
Achossie, je begrijpt het echt totaal niet he.
Ok, nu nog even zonder mooie tekening maar wel in Jip en Janneke taal:
[..]
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?
[..]
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken? De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Diepe zucht.
Als je nu eens probeert te begrijpen wat er staat, en dat is niet dat ze fuseren tot 1 bedrijf, maar dat Translink (= 1 bedrijf) namens alle ov-bedrijven de chipkaart verzorgt.
[..]
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...
[..]
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.quote:Lijkt me juist goed voor de acceptatie als er zo snel mogelijk zo veel mogelijk bussen rondreizen waar je met je OV chipkaart terecht kunt.
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.quote:Dat er nog niet zoveel oplaadpunten zijn is vervelend en ook wel vreemd. Maar niet onoverkomelijk en zeker geen reden om de invoering te stoppen zoals de Rover wilt.
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken?
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)quote:De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.
Waaruit blijkt dat dat niet werkt?
Die chipkaart is gewoon een kaart waar een saldo op staat of een product. En het ene product werkt wel in Amsterdam (als het van het GVB is) en niet in Rotterdam (als het van de RET is) het saldo kan in heel Nederland gebruikt worden.
Nu is het nog even zo dat de NS eigen kaarten uitgeeft maar ook daar kun je RET of GVB abbo's op zetten. Helaas is het nog niet mogelijk om op RET of GVB kaarten NS abbo's te zetten. Maar ook dat is een kwestie van tijd.
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.
Maar goed; Het probleem zit het in het faciliteren van een halve oplossing. Dus alleen bussen, geen achterliggende infrastructuur. Dan kan je beter wachten zodat zowel het vervoer, alsmede de oplaadpunten aanwezig zijn.
Dus geef nu eens antwoord op mijn eerdere vraag: "Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied? "
[..]
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.
[..]
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.
[..]
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)
Draai je weer eea om he.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.quote:Mensen in de Zaanstreek die nu nog een strippenkaart gebruiken, zullen er niet wakker van liggen dat ze hun OV chipkaart nog niet kunnen gebruiken. Mensen die nu al hun OV chipkaart gebruiken in Amsterdam zullen het wel fijn vinden dat ze nu ook in de Zaanstreek met de bus kunnen reizen. En dat zal de acceptatie bevorderen.
Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
En voor de derde keer, mensen uit de Zaanstreek kunnen de OV chipkaart ook gewoon gebruiken als ze die kaart hebben en bijvoorbeeld automatisch opladen aanzetten.
Je kunt ook wel al oplaadpunten neerzetten maar geen bussen uitrusten met OV chipkaart apparatuur. Ik denk juist dat dat slechter is.
Omdat je reizigers die geen oplaadpunten nodig hebben niet wilt laten wachten. Lijkt me een goede reden om niet maanden te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Draai je weer eea om he.!
Waarom niet eea een maandje of 2 a 3 uitstellen en het in 1x goed doen?
[..]
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef snowgoon het volgende:
En jij kunt me geen goede reden geven om wel te wachten.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.
Ik blijf verder niet bezig, lees maar terug waarom ik aangaf dat men veel beter had kunnen wachten.
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreidenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga niet eens moeite doen om op dat gezeur te reageren.
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hierquote:Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreiden
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat moet tot mij doordringen?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal afquote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
a) jij legt niets uitquote:Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij negeert 90% van mijn reactie en gaat dan nog lopen zeggen dat ik niet op jouw punten inga
Hoe hypocriet kun je zijn zeg...
Ik heb nog nergens een uitleg gezien waarom mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben (mensen uit A'dam, abbonementen, automatisch opladen) moeten wachten totdat er genoeg oplaadpunten zijn. Daar heb je nog geen enkele keer op geantwoord want jij kijkt alleen maar naar de mensen die nu de strippenkaar gebruiken.
Dus er valt niks te weigeren om te lezen.
Ik klik gewoon op invoeren.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?
Mijn punt (en nu even opletten en lezen svp) is dat wanneer een regio toegevoegd wordt (waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen) dat je dan wel alles direct in orde moet hebben om een snelle en breedgedragen acceptatie te kunnen bewerkstelligen. Iets wat met het ontbreken van oplaadpunten een flink stuk lastiger is.
Daarom hadden ze beter even nog een kunnen wachten zodat wanneer het vervoer gaat rijden en de mensen in die gebieden er gebruik van kunnen maken, ze dit ook zeer makkelijk kunnen.
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal af![]()
[..]
a) jij legt niets uit
b) mij hoef je het niet uit te leggen, dat moeten de ov-bedrijven doen
c) het dringt ten minste nog tot mij door, jou daarentegen...
Helaas is dat in jouw geval nodig.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:
Je kunt jezelf wel telkens wel blijven herhalen,
Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?quote:maar ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waarom moeten de mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, 3 maanden wachten?
Waarom maak je het hun moeilijker om met de OV chipkaart te reizen.
Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helaas is dat in jouw geval nodig.
[..]
Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?
Nogmaals dan maar:
"waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen"
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.
Jeetje, dit wordt wel heel erg betreurenswaardig hoor.
In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.
En wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is? Misschien hebben de OV bedrijven wel bepaald dat het hoofddoel is dat de kaart op zoveel mogelijk plaatsen gebruikt kan worden door mensen met een OV chipkaart.
Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:03 schreef snowgoon het volgende:
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?
Aangezien daar zo te zien weinig haast mee wordt gemaakt is de conclusie dat het hoofddoel het "zsm pushen van de chipkaart in zoveel mogelijk regio's" is. Daarna gaan ze pas kijken om de achterliggende infrastructuur goed werkend te krijgen (storingen op poortjes, oplaadapparaatuur).
Man wat lul je nou krom!quote:Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.
omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?
En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
Waarom moet het perse abbonomenten zijn?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?
Waar kan je die kopen dan voor de chipkaart ? op internet ?
DACHT HET NIET
hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom moet het perse abbonomenten zijn?
En denk je echt dat niemand in Zaanstad wel eens in Amsterdam komt?
Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?
Waarom zou iedereen uit Zaanstad in Amsterdam moeten komen en een jaarabbo kopen?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?
En dan ? Kopen ze allemaal een jaarabonnement dan ?
En waar kan ik ze kopen in Amsterdam ? Ook overal waar ik nu stripenkaarten en abonnementen kan
kopen ?
DACHT HET NIET
digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.
Net zoals 1e en 2e klas ook digitaal op het kaartje komt te staan.
Of denk jij dat er nu ook aparte poortjes komen voor 1e klas reizigers?
Ja duh! De treinkaartjes voor het buitenland zijn nu al heel anders dan de binnelandse kaartjes.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?
Voor internationale treinen hou je aparte kaartjes omdat conducteurs uit Frankrijk geen chipkaartapparaatje hebben. DIE KOMEN DUS NIET OP JE CHIPKAART TE STAAN
Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?
Waar kom jij dan vandaan ? Zeg eens, meneer mijn privacy doet er niet toe, iedereeen mag weten waar ik reis ?
]quote:Op woensdag 29 april 2009 20:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.
Kun je even aangeven waar ik zeg dat ik mijn privacy totaal niet belangrijk vind? Of anders ophouden met dat kinderachtig gejengel.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Waar kom je dan vandaan ? Staat niet in je profiel .Is niet kinderachtig, want volgens jou kan iemand die uit Limburg komt geen goed oordeel geven over de chipkaart.
Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?
Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:quote:En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:08 schreef snowgoon het volgende:
Man wat lul je nou krom!
Je werpt dus drempels op voor mensen die de kaart al gebruiken en geen oplaadpunt nodig hebben
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar?)
[..]
Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:
[..]
Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.
[..]
Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?
Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?quote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?quote:Op woensdag 29 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?
Is het technisch zo moeilijk ?
Ook in Rotterdan en Amsterdam zijn er veel minder, dan verkooppunten voor strippenkaarten en andere kaarten nu
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?
Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.
En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.
Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
*zuchtquote:Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.quote:En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.
Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
Ik blijf het kulargumenten. Het zijn namelijk ook niet alleen mensen uit Amsterdam die gebruik kunnen maken van de OV chipkaart, maar ook mensen uit de Zaanstad die die oplaadpunten niet nodig hebben. Die de kaart bijvoorbeeld via internet op kunnen laden.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.
Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
[..]
*zucht* De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.
Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.
Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
[..]
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.
Zo helder?
Het probleem van de skimmers is makkelijk te verhelpen, zorgen dat ze je pincode niet kunnen lezen. Of automatisch opladen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.
Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeurquote:Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef macca728 het volgende:
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.
Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
Ja en nu?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:57 schreef macca728 het volgende:
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)
Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
Jij en een normale discussiequote:Op donderdag 30 april 2009 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.
En neem eens een cursus begrijpend lezen
Ja wat nou?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef macca728 het volgende:
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?
kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Als je mij quote graag goed quoten.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij en een normale discussie
"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
Je bedoeld de HiSpeed treinen naar het buitenland die je gewoon kunt gebruiken als je een toeslag betaald.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je mij quote graag goed quoten.
fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
Als je woorden weglaat in een zin, maak je het mij behoorlijk lastig om te begrijpen wat je bedoeldquote:Op donderdag 30 april 2009 11:14 schreef macca728 het volgende:
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.
Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij de metro bij Centraal Stationquote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...quote:Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij Centraal Station
Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen
De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.
Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
Ja het personeel was natuurlijk weer massaal ingezet om de OV chipkaart problemen het hoofd te bieden.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
En jij zal morgen wel weer komen zeuren over iets onbenulligs.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:39 schreef macca728 het volgende:
we zullen morgen de triomfen van de RET wel lezen in de krant![]()
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Wel lezen he!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de druktequote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel lezen he!
Het ging niet om vervangend vervoer maar om extra bussen naar Amsterdam!
Wie heeft het over meer betalen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de drukte
Waarom zou je daar meer voor moeten betalen ?
]quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer betalen?
Als je naar een concert in het Gelredome gaat betaal je ook een apart kaartje a 3 euro voor een retourtje station - Gelredome.
Dat zal denk ik ook niet veranderen bij de invoering van de OV chipkaart.
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Dit ging waarshijnlijk over extra bussen bij reguliere dienst, als daar de chipkaart gebruikt wordt mag je wel verwachten dat de mogelijkheid er is om met de OV chipkaart te betalen. Ik denk niet dat als de chipkaart verplicht wordt straks landelijk dat mensen nog strippenkaarten mee zullen nemen voor evt extra bussen zonder chipkaartapparaat (zoals bv touringcars die weleens ingezet worden)
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.
En aangezien strippenkaarten uiteindelijk worden afgeschaft zou het wel heel lastig worden om die nog mee te gaan nemen bij extra bussen.
Portable apparaten. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Kun je nou echt niet lezen? Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.) maar extra bussen zei ik dus.
Extra bussen zonder die apparatuur. Dan vind ik dat ik niet contant een dikke ritprijs moet gaan betalen. Het is toch niet mijn probleem dat die apparatuur niet aanwezig is op lijnen waar deze wel hoort te zijn?
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.quote:
Waarom haal je dat er dan in ene bij?quote:Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.quote:Waarom zou die apparatuur wel op extra bussen moeten zijn? En hoe moesten de andere passagiers betalen.
Uhm? Jij hebt het over extra bussen en de manier van betalen. Dan is het toch niet zo raar dat ik zeg wat ik regelmatig heb meegemaakt qua betalen bij extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.
[..]
Waarom haal je dat er dan in ene bij?
[..]
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.
Medelijden is niet nodig hoor, ik vind mijzelf niet zielig. Misschien een beetje stom dat ik wel al met zo'n rampending loop terwijl het nog niet verplicht is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
Achgut... Ik krijg bijna medelijden met je. Heb je de chauffeur nog gevraagd waarom die geen OV chip had?
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.quote:http://tweakers.net/nieuws/60326/streekvervoerders-kiezen-apparaat-voor-mobiele-controle-ov-chipkaart.html
Streekvervoerders kiezen apparaat voor mobiele controle ov-chipkaart
Door Arie Jan Stapel, dinsdag 26 mei 2009 10:44, views: 943
De streekvervoersbedrijven RET, Connexxion en HTM hebben een apparaat gekozen waarmee ze op zwartrijden met de OV-chipkaart gaan controleren. Hun keus is gevallen op de Sigmax ChipPocket, een van de vier gecertificeerde apparaten.
Zwart- en grijsrijden is met de OV-chipkaart nog steeds mogelijk. Als er geen toegangspoortjes zijn, zou iemand kunnen instappen zonder in te checken; uitchecken zonder uit te stappen is een andere mogelijkheid. Bij de strippenkaart is gemakkelijk te zien of een reiziger wel voldoende strippen afgestempeld heeft, maar bij de OV-chipkaart niet, omdat deze informatie alleen in elektronische vorm beschikbaar is.
Om hierop controle te kunnen uitvoeren is een apparaat nodig waarmee de chip kan worden uitgelezen. De RET, Connexxion en de HTM hebben gekozen voor de ChipPocket, zo meldt leverancier Sigmax. Met het apparaat kunnen tevens de boetes voor het zwartrijden worden uitgeschreven. De ChipPocket is een van de vier apparaten die door Trans Link Systems, de uitvoerder van het chipkaartproject, is gecertificeerd.
Ik kreeg recentelijk controle bij het overstappen bij station Beurs, het duurde ongeveer een minuut voordat mijn chipkaart in het apparaat was en gelezen was.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.
En half gelijk van Tweakers:quote:Amsterdam mag strippenkaart metro afschaffen
(Novum) - Amsterdam krijgt toestemming om de strippenkaart in de metro af te schaffen vanaf 27 augustus. Vanaf die datum is de ov-chipkaart het enige vervoerbewijs. Dat maakte staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) donderdag bekend tijdens een persconferentie.
Amsterdam wordt daarmee de tweede stad die de strippenkaart afschaft in de metro; Rotterdam had eind januari de primeur. Volgens de bewindsvrouw voldoet Amsterdam aan alle criteria. Dan gaat het om het belang van de reiziger, zorgvuldigheid en de veiligheid van het systeem.
Amsterdam laat weten dat het op 25 juni al klaar was om 'de poortjes te sluiten' in de hoofdstedelijke metro, maar dat wordt gewacht tot eind augustus om zo de reizigers goed te kunnen voorbereiden. Amsterdam is 'blij met deze belangrijke stap voor de invoering van de chipkaart'. In bus en tram mag de strippenkaart nog wel worden gebruikt. Huizinga verwacht dat zij nog dit jaar een verzoek van zowel Amsterdam als Rotterdam krijgt om de strippenkaart ook in tram en bus af te schaffen.
Tijdens de persbijeenkomst werd verder bekendgemaakt dat nog dit kwartaal de provincies Noord- en Zuid-Holland en de regio Haaglanden beginnen met de introductie van de ov-chipkaart. Vanaf juli volgen Almere, de stadsregio Utrecht, de stadsregio Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. De verwachting is dat na de zomer van volgend jaar in het hele land kan worden gereisd met de ov-chipkaart.
Uitgegeven op Donderdag 28 mei 2009 om 17:32:38
quote:Overheid wil nog dit jaar grootschalige invoering ov-chipkaart
Door Wilbert de Vries, donderdag 28 mei 2009 17:29, views: 4.785
Eind dit jaar moet de ov-chipkaart in grote delen van Nederland zijn ingevoerd. De gemeente Amsterdam is nu als eerste aan de beurt. Vanaf eind augustus zal er in de hoofdstad niet meer met de strippenkaart kunnen worden betaald in de metro.
Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft dit donderdagmiddag bekendgemaakt. Als gevolg van het besluit zal vanaf 27 augustus de strippenkaart niet langer een geldig betaalmiddel zijn in de Amsterdamse metro. Naar verwachting zal de strippenkaart later dit jaar in de hoofdstad ook niet meer in de bus en trein kunnen worden gebruikt.
Amsterdam heeft lering kunnen trekken uit de introductie van de ov-chipkaart in Rotterdam, waar de strippenkaart sinds begin dit jaar niet meer kan worden gebruikt. Huizinga heeft benadrukt dat zij er waarde aan hecht dat Stadsregio Amsterdam en vervoersbedrijf GVB hun leerervaringen delen met andere decentrale overheden en vervoersbedrijven. Dit om de verdere uitrol en invoering van de ov-chipkaart ook in andere regio’s voorspoedig en succesvol te realiseren, aldus de staatssecretaris.
Nog dit kwartaal zullen bovendien de vervoersbedrijven in de regio Haaglanden en de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland een start maken met de introductie van de ov-chipkaart. In het derde kwartaal volgen dan Almere, Stadsregio's Utrecht en Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. In deze regio's zal de chipkaart echter naast de ouderwetse strippenkaart als vervoersbewijs dienen.
Staatssecretaris Huizinga zegt tevreden te zijn met deze uitrolplanning. "Met deze planning blijven we stevig op koers om te zorgen dat die ene kaart als vervoer- en betaalmiddel voor tram, trein, bus en metro er daadwerkelijk komt", aldus Huizinga
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:38 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik voorzie een hoop problemen en chaos als dit systeem landelijk word ingevoerd, stel wilt je tijdens een druk moment je trein halen en er staat een flinke rij omdat 6 van de 10 poortjes defect zijn. Het is gewoon een belachelijk systeem en dient zo snel mogelijk per direct te worden afgeschaft!![]()
Waarvan Akte.
Dat is opzich geen probleem, je kunt ze blijkbaar vrij simpel opentrappen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!![]()
![]()
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1quote:AMSTERDAM, woensdag - Het zwartrijden in bussen, trams en sommige treinen neemt enorm toe bij de introductie van de ov-chipkaart. Dat stellen vooral busbedrijven, die hun prognose hebben meegedeeld aan staatssecretaris Huizinga van Verkeer. "Hun zorg is bij ons bekend", zegt een woordvoerder. Die eraan toevoegt niet te weten wat het effect precies zal zijn.
De busvervoerders weten dat wel en spreken in vertrouwelijke memo's van 'grootschalige' fraude. De verwachtingen van de vervoerders zijn opmerkelijk, omdat de chipkaart vooral is bedoeld om zwartrijden tegen te gaan en de sociale veiligheid van reizigers te bevorderen. In tegenstelling tot het spoor dat op de drukke stations goed is af te schermen met poortjes, kunnen bus- en tramreizigers makkelijk frauderen. Dat kan door de ov-chipkaart, na het inchecken via een automaat, snel en stiekem langs de uitcheckautomaat te halen, waardoor men daarna gratis verder reist. Er is geen haan die daar naar kraait, zeggen de vervoerders. "Wij rijden vooral veel op stations die gewoon open zijn en daar doet dit risico zich dus ook voor", zegt een woordvoerster van busbedrijf Arriva.
Alleen controleurs kunnen de chipkaart met speciale apparatuur lezen, maar die zouden nu juist verdwijnen om de chipkaart te betalen. De busvervoerders denken door de fraude verlies te lijden op de chipkaart. Dat is des te vervelender, omdat op dit moment in bussen het minst wordt zwartgereden.
Sommige vervoerders willen daarom wachten op de resultaten van de proeven met chipkaart in Amsterdam en Rotterdam.
maar dan kunnen we wel met 1 kaart door nederland reizen. Het kost wat maar dan krijgen we ook niets.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Komt het wel op neer ja. Waarbij de opmerking komt: het afschaffen van die loonkosten aan controleurs zou deze omschakeling moeten financieren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Verdorie, daar gaat mijn scopequote:Op woensdag 10 juni 2009 08:41 schreef wdn het volgende:
Ongenadeloze trap
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Verdorie, daar gaat mijn scope![]()
Maar goed, het blijkt dus dat ze op gewoon keihard falen.
Zo ongeveer vanaf het begin is hier al door critici op gewezen.
Ja normaal reageert hij als eerste, maar nu niet. Vreemd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:27 schreef OldJeller het volgende:
Hilarisch.
Wat zei "snowgoon" / "houtworm" ook alweer constant? Dit systeem is er mede om het zwartrijden wat altijd zoveel gebeurde tegen te gaan.
quote:Arnhem en Nijmegen aan de OV-chipkaart
Nederland - door Redactie op 11-06-2009 @ 20:19
Nederland Buspassagiers in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen kunnen vanaf 1 juli gebruik maken van de OV-chipkaart. Dat meldde de stadsregio vandaag. Het nieuwe vervoersbewijs wordt in fases in heel Nederland ingevoerd.
Rond Arnhem en Nijmegen verzorgen vervoersbedrijven Connexxion, Novio en Hermes het busvervoer. De OV-chipkaart is verkrijgbaar via de klantenservice van de drie vervoerders en via de websites. Vanaf 1 juli is de kaart ook te koop bij één verkooppunt in elke gemeente. Passagiers in de regio kunnen bovendien tot begin volgend jaar gebruik blijven maken van de strippenkaart.
De OV-chipkaart is al ingevoerd in onder meer Amsterdam en Rotterdam.
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaagquote:
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaag
Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.
Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.
Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
Nee want je moet dan door een poortje bij de eindbestemming en daar kan je niet doorheen als je al uitgecheckt bent. Je kan het wel achter iemand anders aanlopen uiteraardquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checkenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.
Volgens mijn transactieoverzicht heb ik 10 juni zelfs 2x in en uitgecheckt om 2x exact dezelfde tijd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:51 schreef Mr.J het volgende:
Ben ik normaal met een ritje van 15 haltes 1,49 kwijt, moet ik gisteren maar 3 haltes op 't zelfde traject, kostte mij dat in ene 0,86?!
Ik ga maar weer even mailen.
/edit:
En OV-chipkaart.nl loopt nog steeds dagen achter met een transactieoverzicht. Stelletje sukkels, kan nu max mijn gegevens van de 5e zien.
Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checken
Ja, het is mij al 3x overkomen, omdat het systeem mij wel uitcheckte, maar het poortje niet openging.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?
Er stond vandaag een zeer lang artikel in het AD over de overlast in het OV in Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaag
Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.
Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.
Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
Hetzelfde als de eerste strip van een strippenkaart.quote:
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.quote:
gewoon net als de rest doen in bus en tram, zwartrijdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |