Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.quote:
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.
Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.htmlquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.
Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....?
De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
Heeft het AD ook getest hoe gemakkelijk het te lezen is bij andere apparaten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
Ach als dat bij de metro gebeurt kan je er helemaal niet meer uit, je hbt nog geluk !!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:00 schreef Mr.J het volgende:
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Ach ja hoe kon ik het vergeten pas 6 jaarquote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdamquote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
quote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
En wat was het probleem dan precies?quote:Op maandag 27 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
weet je dat niet meer ?quote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?quote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurtquote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?quote:Op maandag 27 april 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
Ik ben al regelmatig met de chipkaart bij de Bijlmer Arena geweest. Geen enkel probleem gezien of meegemaakt.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.quote:Op maandag 27 april 2009 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.quote:Op maandag 27 april 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
nee maar ze kunnen wel gebruikt worden, zie Rotterdam, dual systeem.quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
En waar is dat de gebruikelijke gang van zaken die 2 poortjes?quote:Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
quote:Amsterdam wil ov-chipkaart in metro eind juni verplichten
Door Mick de Neeve, maandag 27 april 2009 20:35, views: 11.068
Amsterdam heeft toestemming gevraagd om vanaf 25 juni enkel nog de ov-chipkaart toe te staan als vervoersbewijs in de metro. De gemeente acht dat moment geschikt, omdat de kaart dan ook in het streekvervoer rondom de stad is ingevoerd.
Het verzoek om toestemming werd maandag ingediend bij staatssecretaris Huizinga van Verkeer door Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van Amsterdam en vijftien omliggende gemeenten. Formeel gaat het om een ontheffing voor de plicht om de strippenkaart als vervoersbewijs te accepteren. Eigelijk wilde Amsterdam de ov-chippoortjes al in april dichtdoen, maar het was nog niet duidelijk wanneer de chipkaart in streekbussen in de regio rondom de hoofdstad zou kunnen worden gebruikt.
Zaterdag werd de ov-chipkaart ingevoerd in de Connexxion-bussen in de Zaanstreek, in de busdiensten van die maatschappij in de Bollenstreek, de Rijstreek en Leiden gebeurt dit in mei, op een niet nader gespecificeerde dag. De Arriva-bussen in Waterland zouden begin juni volgen. In januari 2010 wil Huizinga dat de kaart bij alle vervoersbedrijven is te gebruiken. Wanneer het gebruik vervolgens wordt verplicht is nog niet duidelijk.
In de Amsterdamse trams en bussen kan al sinds oktober met het vervoersbewijs worden gereisd, en in de metro zelfs al sinds najaar 2006. De reden om de strippenkaart uit de metro te weren is goeddeels financieel: met het hanteren van twee betaalsystemen verspilt het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB naar eigen zeggen maandelijks 800.000 euro. Vanaf januari is de ov-chipkaart al verplicht in de metro van Rotterdam. Kort na de invoering slaagden reporters er evenwel in om dagenlang met een gekraakte kaart te reizen. Een beter beveiligde chip werd in oktober door fabrikant NXP aangekondigd.
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef macca728 het volgende:
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
Het zijn dan ook verschillende steden hequote:Op dinsdag 28 april 2009 18:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Ja Amsterdammers rijden sowieso meer zwart natuurlijk haha, zit in de aard van het beestjequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
Ah. Het was dus een proef waar dat misschien gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?
En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.
Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.
Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
Yep.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaarquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
Ik heb me aangemeld ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Yep.
Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
Vind eerst maar eens een bron waaruit blijkt dat het bij de RET 200.000 was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
ROVER vindt het wel jammer dat de OV-chipkaart al is ingevoerd terwijl het distributie- en oplaadnetwerk in de Zaanstreek nog niet op orde is. Zaanse busreizigers moeten voorlopig nog eerst helemaal naar Amsterdam om bij GVB hun kaart op te laden. Opladen moet 'bij elke sigarenboer' kunnen, net zoals je nu in de hele Zaanstreek een nieuwe strippenkaart kunt kopen. Het is dan ook jammer, dat het beloofde systeem om van alles via internet te kunnen bestellen en betalen, nog niet werkt. Met de OV-chipkaart verandert ook het tarief van zones in een prijs per gereden kilometer, maar de reiziger kan nog helemaal nergens terugvinden wat hij of zij betaalt voor een reis met de OV-chipkaart in de Zaanstreek. Reizigers uit Amstelland-Meerlanden en Haarlem/IJmond, waar Connexxion de OV-chipkaart al in september vorig jaar heeft ingevoerd, kunnen nog steeds nergens vinden hoeveel hun reis met de OV-chipkaart kost! Dit terwijl alle tarieven van GVB in Amsterdam en RET in Rotterdam op internet na te kijken zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
Omdat er geen oplaadpunten zijn de invoering helemaal stopzetten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek
ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.
Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.
Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.
Mogen ze wel opschieten
Dus de controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?
14% of 4% (2%)
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangtquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart
Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig
volgens de theorie dan
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloosquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus de controleurs blijven bestaan.
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Welke theorie was dat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos
In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt
Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdamquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.
Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel
En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.
Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straksquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.
Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?
Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
zeker voor tram en busquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
Welke sites dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio
metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NSquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke sites dan?
Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.quote:Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
[..]
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
De discussie over het afschaffen van de controleur is niet gevoerd. Jij roept dat die in theorie helemaal afgeschaft zouden worden maar weigert aan te geven wie dat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?
[quote]
Die good old strippenkaart? Dat is 1 kaartje, door heel Nederland. Het gaat hierbij om de chipkaart, die dus niet landelijk is (of: dat is ie wel, maar niet voor alle soorten ov, want dan heb je een andere chipkaart nodig) Zo bekeken is dat dus een verslechtering tov de strippenkaart.
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
Ach hou nou toch op zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach hou nou toch op zeg.
Er wordt een nieuwe regio bij de invoering betrokken en dat is niet om die regio erbij te betrekken, maar om eerder ingevoerde regio's makkelijker daar naar toe te laten reizen?!![]()
Dat rare koste wat koste de boel goedpraten neemt nu wel heel ridicule vormen aan hoor.
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef snowgoon het volgende:
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?quote:Leg mij maar eens uit waarom de OV chipkaart apparatuur uitgeschakeld moet worden in de bussen in de Zaanstreek.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
Jij hebt het over dat het aantal partijen terug gebracht moet worden tot 1.
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...quote:En welke tegenstrijdige dingen zijn ze dan allemaal aan het doen?
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.quote:Bij de OV chipkaart heb je straks maar 1 kaartje nodig. Onzin om te stellen dat je meerdere nodig hebt.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Mr.J het volgende:
Achossie, je begrijpt het echt totaal niet he.
Ok, nu nog even zonder mooie tekening maar wel in Jip en Janneke taal:
[..]
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?
[..]
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken? De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Diepe zucht.
Als je nu eens probeert te begrijpen wat er staat, en dat is niet dat ze fuseren tot 1 bedrijf, maar dat Translink (= 1 bedrijf) namens alle ov-bedrijven de chipkaart verzorgt.
[..]
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...
[..]
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.quote:Lijkt me juist goed voor de acceptatie als er zo snel mogelijk zo veel mogelijk bussen rondreizen waar je met je OV chipkaart terecht kunt.
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.quote:Dat er nog niet zoveel oplaadpunten zijn is vervelend en ook wel vreemd. Maar niet onoverkomelijk en zeker geen reden om de invoering te stoppen zoals de Rover wilt.
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken?
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)quote:De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.
Waaruit blijkt dat dat niet werkt?
Die chipkaart is gewoon een kaart waar een saldo op staat of een product. En het ene product werkt wel in Amsterdam (als het van het GVB is) en niet in Rotterdam (als het van de RET is) het saldo kan in heel Nederland gebruikt worden.
Nu is het nog even zo dat de NS eigen kaarten uitgeeft maar ook daar kun je RET of GVB abbo's op zetten. Helaas is het nog niet mogelijk om op RET of GVB kaarten NS abbo's te zetten. Maar ook dat is een kwestie van tijd.
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.
Maar goed; Het probleem zit het in het faciliteren van een halve oplossing. Dus alleen bussen, geen achterliggende infrastructuur. Dan kan je beter wachten zodat zowel het vervoer, alsmede de oplaadpunten aanwezig zijn.
Dus geef nu eens antwoord op mijn eerdere vraag: "Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied? "
[..]
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.
[..]
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.
[..]
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)
Draai je weer eea om he.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.quote:Mensen in de Zaanstreek die nu nog een strippenkaart gebruiken, zullen er niet wakker van liggen dat ze hun OV chipkaart nog niet kunnen gebruiken. Mensen die nu al hun OV chipkaart gebruiken in Amsterdam zullen het wel fijn vinden dat ze nu ook in de Zaanstreek met de bus kunnen reizen. En dat zal de acceptatie bevorderen.
Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
En voor de derde keer, mensen uit de Zaanstreek kunnen de OV chipkaart ook gewoon gebruiken als ze die kaart hebben en bijvoorbeeld automatisch opladen aanzetten.
Je kunt ook wel al oplaadpunten neerzetten maar geen bussen uitrusten met OV chipkaart apparatuur. Ik denk juist dat dat slechter is.
Omdat je reizigers die geen oplaadpunten nodig hebben niet wilt laten wachten. Lijkt me een goede reden om niet maanden te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Draai je weer eea om he.!
Waarom niet eea een maandje of 2 a 3 uitstellen en het in 1x goed doen?
[..]
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef snowgoon het volgende:
En jij kunt me geen goede reden geven om wel te wachten.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.
Ik blijf verder niet bezig, lees maar terug waarom ik aangaf dat men veel beter had kunnen wachten.
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreidenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga niet eens moeite doen om op dat gezeur te reageren.
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hierquote:Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreiden
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat moet tot mij doordringen?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal afquote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
a) jij legt niets uitquote:Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij negeert 90% van mijn reactie en gaat dan nog lopen zeggen dat ik niet op jouw punten inga
Hoe hypocriet kun je zijn zeg...
Ik heb nog nergens een uitleg gezien waarom mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben (mensen uit A'dam, abbonementen, automatisch opladen) moeten wachten totdat er genoeg oplaadpunten zijn. Daar heb je nog geen enkele keer op geantwoord want jij kijkt alleen maar naar de mensen die nu de strippenkaar gebruiken.
Dus er valt niks te weigeren om te lezen.
Ik klik gewoon op invoeren.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?
Mijn punt (en nu even opletten en lezen svp) is dat wanneer een regio toegevoegd wordt (waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen) dat je dan wel alles direct in orde moet hebben om een snelle en breedgedragen acceptatie te kunnen bewerkstelligen. Iets wat met het ontbreken van oplaadpunten een flink stuk lastiger is.
Daarom hadden ze beter even nog een kunnen wachten zodat wanneer het vervoer gaat rijden en de mensen in die gebieden er gebruik van kunnen maken, ze dit ook zeer makkelijk kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |