Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Welke theorie was dat dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos
In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt
Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdamquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.
Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel
En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.
Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart
Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.
Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straksquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.
Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?
Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
zeker voor tram en busquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
Welke sites dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio
metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NSquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Welke sites dan?
Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.quote:Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
[..]
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
De discussie over het afschaffen van de controleur is niet gevoerd. Jij roept dat die in theorie helemaal afgeschaft zouden worden maar weigert aan te geven wie dat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?
[quote]
Die good old strippenkaart? Dat is 1 kaartje, door heel Nederland. Het gaat hierbij om de chipkaart, die dus niet landelijk is (of: dat is ie wel, maar niet voor alle soorten ov, want dan heb je een andere chipkaart nodig) Zo bekeken is dat dus een verslechtering tov de strippenkaart.
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
Ach hou nou toch op zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach hou nou toch op zeg.
Er wordt een nieuwe regio bij de invoering betrokken en dat is niet om die regio erbij te betrekken, maar om eerder ingevoerde regio's makkelijker daar naar toe te laten reizen?!![]()
Dat rare koste wat koste de boel goedpraten neemt nu wel heel ridicule vormen aan hoor.
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef snowgoon het volgende:
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?quote:Leg mij maar eens uit waarom de OV chipkaart apparatuur uitgeschakeld moet worden in de bussen in de Zaanstreek.
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
Jij hebt het over dat het aantal partijen terug gebracht moet worden tot 1.
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...quote:En welke tegenstrijdige dingen zijn ze dan allemaal aan het doen?
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.quote:Bij de OV chipkaart heb je straks maar 1 kaartje nodig. Onzin om te stellen dat je meerdere nodig hebt.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Mr.J het volgende:
Achossie, je begrijpt het echt totaal niet he.
Ok, nu nog even zonder mooie tekening maar wel in Jip en Janneke taal:
[..]
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?
[..]
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken? De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Diepe zucht.
Als je nu eens probeert te begrijpen wat er staat, en dat is niet dat ze fuseren tot 1 bedrijf, maar dat Translink (= 1 bedrijf) namens alle ov-bedrijven de chipkaart verzorgt.
[..]
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...
[..]
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.quote:Lijkt me juist goed voor de acceptatie als er zo snel mogelijk zo veel mogelijk bussen rondreizen waar je met je OV chipkaart terecht kunt.
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.quote:Dat er nog niet zoveel oplaadpunten zijn is vervelend en ook wel vreemd. Maar niet onoverkomelijk en zeker geen reden om de invoering te stoppen zoals de Rover wilt.
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken?
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)quote:De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.
Waaruit blijkt dat dat niet werkt?
Die chipkaart is gewoon een kaart waar een saldo op staat of een product. En het ene product werkt wel in Amsterdam (als het van het GVB is) en niet in Rotterdam (als het van de RET is) het saldo kan in heel Nederland gebruikt worden.
Nu is het nog even zo dat de NS eigen kaarten uitgeeft maar ook daar kun je RET of GVB abbo's op zetten. Helaas is het nog niet mogelijk om op RET of GVB kaarten NS abbo's te zetten. Maar ook dat is een kwestie van tijd.
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.
Maar goed; Het probleem zit het in het faciliteren van een halve oplossing. Dus alleen bussen, geen achterliggende infrastructuur. Dan kan je beter wachten zodat zowel het vervoer, alsmede de oplaadpunten aanwezig zijn.
Dus geef nu eens antwoord op mijn eerdere vraag: "Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied? "
[..]
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.
[..]
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.
[..]
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)
Draai je weer eea om he.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.quote:Mensen in de Zaanstreek die nu nog een strippenkaart gebruiken, zullen er niet wakker van liggen dat ze hun OV chipkaart nog niet kunnen gebruiken. Mensen die nu al hun OV chipkaart gebruiken in Amsterdam zullen het wel fijn vinden dat ze nu ook in de Zaanstreek met de bus kunnen reizen. En dat zal de acceptatie bevorderen.
Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
En voor de derde keer, mensen uit de Zaanstreek kunnen de OV chipkaart ook gewoon gebruiken als ze die kaart hebben en bijvoorbeeld automatisch opladen aanzetten.
Je kunt ook wel al oplaadpunten neerzetten maar geen bussen uitrusten met OV chipkaart apparatuur. Ik denk juist dat dat slechter is.
Omdat je reizigers die geen oplaadpunten nodig hebben niet wilt laten wachten. Lijkt me een goede reden om niet maanden te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Draai je weer eea om he.!
Waarom niet eea een maandje of 2 a 3 uitstellen en het in 1x goed doen?
[..]
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef snowgoon het volgende:
En jij kunt me geen goede reden geven om wel te wachten.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.
Ik blijf verder niet bezig, lees maar terug waarom ik aangaf dat men veel beter had kunnen wachten.
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreidenquote:Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik ga niet eens moeite doen om op dat gezeur te reageren.
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hierquote:Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreiden
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat moet tot mij doordringen?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal afquote:Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
a) jij legt niets uitquote:Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?quote:Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij negeert 90% van mijn reactie en gaat dan nog lopen zeggen dat ik niet op jouw punten inga
Hoe hypocriet kun je zijn zeg...
Ik heb nog nergens een uitleg gezien waarom mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben (mensen uit A'dam, abbonementen, automatisch opladen) moeten wachten totdat er genoeg oplaadpunten zijn. Daar heb je nog geen enkele keer op geantwoord want jij kijkt alleen maar naar de mensen die nu de strippenkaar gebruiken.
Dus er valt niks te weigeren om te lezen.
Ik klik gewoon op invoeren.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?
Mijn punt (en nu even opletten en lezen svp) is dat wanneer een regio toegevoegd wordt (waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen) dat je dan wel alles direct in orde moet hebben om een snelle en breedgedragen acceptatie te kunnen bewerkstelligen. Iets wat met het ontbreken van oplaadpunten een flink stuk lastiger is.
Daarom hadden ze beter even nog een kunnen wachten zodat wanneer het vervoer gaat rijden en de mensen in die gebieden er gebruik van kunnen maken, ze dit ook zeer makkelijk kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |