abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68477581
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
pi_68477652
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos

In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
Welke theorie was dat dan?
Heb je daar een krantenartikel van?
pi_68477990
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt

Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.

Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel

En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.

Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:05:37 #154
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68478117
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Verwarring met dit bericht: Steun in Kamer voor chipkaartplan Rotterdam
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68478139
ROVER-Amsterdam: dwing metroreizigers niet tot OV-chipkaart

De Amsterdamse Reizigersadviesraad, waarin ROVER en andere regionaal werkzame consumentenorganisaties zijn vertegenwoordigd, heeft negatief geadviseerd over het voornemen van de Stadsregio om de strippenkaart over twee maanden ongeldig te verklaren in de metro. De Stadsregio volgt dit advies echter niet op en wil de chipkaartplicht in de metro nog in juni doorzetten.
De Reizigersadviesraad constateert dat de chipkaart in de Amsterdamse regio op tal van punten (nog) niet voldoet aan de 11 reizigerseisen die de consumentenorganisaties in 2005 hebben gesteld. De chipkaart is nog steeds niet bruikbaar op veel buslijnen (o.a. van Arriva) die op de metro aansluiten. Buiten de metrostations zijn er nog nauwelijks verkoop- en oplaadpunten. De streekvervoerbedrijven geven geen informatie over de prijs van een concrete reis met de chipkaart. De middelen waarmee reizigers achteraf kunnen opvragen wat ze voor welke reis betaald hebben (automaten en internet) leveren in veel gevallen incomplete of onduidelijke informatie. Vervoerders hanteren onevenwichtige gebruiksvoorwaarden voor de OV-chipkaart, waarin hun eigen belang centraal staat.

Het is nog onduidelijk welke regeling er in de Amsterdamse regio komt voor reizen in schoolklasverband. De RET heeft in Rotterdam zo’n regeling ingevoerd, maar het Rotterdamse evaluatierapport zegt niets over de ervaringen. ROVER uitte al eerder zware kritiek op het Rotterdamse evaluatierapport, dat niet bepaald onafhankelijk genoemd kan worden. Het effect van de chipplicht op metrogebruik en zwartrijden bleek gebaseerd te zijn op geheime RET-gegevens. Het is nog niet duidelijk welke lessen Amsterdam precies heeft getrokken uit de Rotterdamse ervaringen, bijvoorbeeld het grotere gebruik van wegwerpkaartjes dan was verwacht.

Wie niet met een OV-chipkaart kan of wil reizen, is aangewezen op een eenmalig wegwerpkaartje, waar een chip in zit om de metropoortjes te openen. Met die kaartjes zijn reizigers in veel gevallen nog duurder uit dan met de huidige, ook al prijzige losse kaartjes die je bij de buschauffeur of tramconducteur koopt. ROVER vindt dat er naast het dure wegwerpkaartje een eenvoudig, redelijk geprijsd en goed verkrijgbaar voorverkoopkaartje moet komen voor mensen die incidenteel het OV gebruiken (bijvoorbeeld degenen die het reizen met tram, bus en metro eens willen uitproberen). Dit deel van de vervoersmarkt dreigt te worden verwaarloosd.

De Stadsregio kon de Reizigersadviesraad nog geen duidelijkheid geven over de afspraken met de NS over een gezamenlijk chipkaarttarief (op dit moment kun je met een strippenkaart binnen Amsterdam ook overstappen op de trein) en een voor de reizigers begrijpelijke procedure voor het inchecken, uitchecken en overstappen op de stations Amstel, Duivendrecht, Bijlmer ArenA en RAI. Deze kwestie is urgent. Op de genoemde stations zal NS binnenkort zijn chipkaartapparatuur inschakelen, en dat zal bij de huidige opstelling leiden tot onduidelijkheid en (kostbare) vergissingen bij reizigers die met de OV-chipkaart reizen.

Kijk dit probleem werd hier al eerder aangekaart door een gebruiker.
pi_68478165
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik hou me op de hoogte ja, dat jij dat nou niet doet.

Jij voorziet perrons waar alleen Hi Speed treinen stoppen ? Kan hoor, alleen nu gebeurt het ook niet, dus waarom straks wel

En dan kan je ook het perron bereiken door het "gewone" tariefpoortje.

Dat zijn de plannen, ik zeg niet dat dat gebeurt, maar zo denkt de NS erover. Dat je voor HiSpeed meer gaat betalen is ook al lang bekend hoor. Hoe wil je dat doen met gewone tariefpoortjes of zuilen ?
Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
pi_68478390
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Misschien net zoals het nu gaat bij de internationale treinen dat je een extra toeslag kaartjes moet kopen.
Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
pi_68478437
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Wil je daar nu al over gaan klagen hoe dat straks gaat met de HiSpeed?
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:14:29 #159
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68478465
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar lijkt me onlogisch i.c.m. de chipkaart

Bij de NS is het experiment op de Hoekse lijn op 15 augustus 2008 beëindigd. I.v.m. de toekomstige overdracht en opname van de lijn in het Rotterdamse metronet, zullen de NS-OV-chippoorten vervangen worden door RET-metropoorten. De volgende NS OV-chipkaart introductie is gepland op de Schiphollijn en de Flevolijn. De meeste stations op deze lijnen zijn al voorzien van de 2de generatie NS-toegangspoorten. De invoering van de OV-chipkaart op het landelijk spoornet is voorzien tegen eind 2009. De OV-chipkaart zal bij de NS nog niet verplicht zijn.


Nog onduidelijk is hoe het internationaal treinvervoer geregeld wordt met de OV-chipkaart. Op veel papieren tickets (o.a. Internationale vervoersbewijzen) zal er een barcode staan die gelezen kan worden door apparatuur bij de sommige OV-poorten van NS. In andere situaties kunnen internationale reizigers gecontroleerd en handmatig doorgelaten worden. Voor het binnenlandse HSL verkeer (Amsterdam, Rotterdam, Breda) zullen Hispeed OV-chippoorten ingestalleerd worden. Hispeed heeft een eigen tariefsysteem
Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68478720
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Ja het wordt allemaal nog veel leuker straks

Rover gaat trouwens het overleg weer hervatten, omdat de OV bedrijven een aantal dingen hebben toegezegd. Echter Rover heeft er weinig vertrouwen in

Hieronder een overzicht van de belangrijkste verbeteringen, nader te onderzoeken verbeteringen en verschillen met betrekking tot het eindbeeld OV-chipkaart.
Vervoerbedrijven en overheden hebben toegezegd om op een aantal punten een klantvriendelijker uitwerking van de OV-chipkaart na te streven of te zullen onderzoeken. Bij deze onderzoeken zullen ROVER en een aantal andere consumentenorganisaties betrokken zijn, althans wanneer onze wensen m.b.t. reikwijdte en planning van enkele belangrijke studies worden ingewilligd. Hiermee kiest ROVER voor terugkeer in het chipkaartoverleg op landelijk en regionaal niveau. “We hebben op een aantal punten winst geboekt,” zegt ROVER-voorzitter Michael van der Vlis. “Ook waar het gaat om de effectiviteit van het overleg. En we denken dat we er niet méér uit kunnen halen door nog langer uit het overleg weg te blijven.”
Verbeteringen in het eindbeeld
• Poortjes op treinstations gaan pas dicht als er klantvriendelijke oplossingen zijn voor infrequente OV-gebruikers, internationale reizigers en klanten van inpandige stationsfaciliteiten.
• Er is concreet perspectief op enkele gemaksverbeteringen in de nabije toekomst, zoals gemakkelijk betalen voor diensten in de vervoerketen.
• 9292 zal op inzichtelijke wijze informatie geven over tariefmogelijkheden en de prijs van een concreet geplande reis. Ook voor grensoverschrijdende forenzen en toeristen komt er duidelijke informatie. Informatie over gemaakte reizen op websites en automaat¬bonnen zal op betere wijze worden weergegeven.
• Er komen op alle stations blindengeleidelijnen naar (brede) poortjes en paaltjes.

Mogelijke verbeteringen in het eindbeeld die in studieprojecten worden onderzocht
Klantvriendelijke oplossing (die dus geen vergissingen van reizigers uitlokt) voor het inchecken, uitchecken en overstappen op stations waar de perrontoegang door meerdere vervoerders wordt gedeeld. (Voorbeelden zijn al te zien in Amsterdam: stations Amstel en Bijlmer ArenA). De vervoerbedrijven verwachten dat dit met het aangeven van bedrijfsnamen, wegwijzers en aangepaste looproutes kan worden opgelost. Die verwachting deelt ROVER niet.
• Betere eisen aan uniformiteit en ergonomie van de chipkaartapparatuur.
• Specifieke eisen aan plaatsing, vormgeving en bediening van apparatuur t.b.v. reizigers met beperkingen.
• Autoreload-mogelijkheid voor de anonieme versie van de chipkaart.
• Gemaksverbeteringen op het gebied van tarief (advies op basis van historisch reisgedrag) en reisvolumekortingen per vervoerder.
• Reizigers met vragen en problemen zo goed mogelijk helpen (dus zo min mogelijk doorverwijzen).
• Faciliteren van groepsreizen, bijv. in schoolklasverband.

Verschillen van inzicht over het eindbeeld
De vervoerders en overheden zijn het weliswaar met ons eens dat het in- en uitchecken bij trein en metro consequent op het station zou moeten gebeuren, maar tegelijkertijd mag minstens één vervoerbedrijf het anders doen.
• De overheden en vervoerbedrijven accepteren dat in diverse deelmarkten structurele prijsstijgingen zullen optreden en dat prijsstijgingen voor individuele reizigers hoger kunnen uitvallen dan 10%. Zij maken geen sluitende afspraken over prijsneutraliteit voor reizigers die overstappen tussen NS en een regionale trein of die (op dit moment met een strippenkaart) overstappen tussen trein en metro/tram/bus binnen de grote steden.
• De provincies en stadsregio's zijn niet bereid tot een duurzame afspraak over handhaving van de nu nog nationaal geldende ouderen- en kinderkortingen en van de OV-jaarkaart.
Reizigers die eenvoudigweg 'op saldo' reizen, zullen er niet blindelings op kunnen vertrouwen dat zij bij een overstap op een andere lijn gevrijwaard blijven van aanzienlijke prijseffecten als gevolg van uiteenlopende tariefstructuren en -voorwaarden.
• Aan de OV-chipkaart zijn kosten verbonden.
• De 'geen gezeur'-garantie van de vervoerbedrijven beperkt zich tot de gevolgen van een gekraakte chip voor de bonafide kaarthouder. Als een reiziger door andere problemen buiten zijn schuld niet kan in- of uitchecken, kan de vervoerder van hem eisen dat hij op een andere manier een kaartje koopt (bijv. een duur wagenverkoopkaartje).
Automatisch afrekenen van het gunstigste tarief uit het assortiment (op basis van het feitelijke reisgedrag, eventueel te koppelen aan betaling op rekening) zien de vervoerbedrijven voorlopig niet zitten.
pi_68478743
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Kort samengevat: ze maken er een gigantische puinhoop van waar de consument zwaar de dupe van wordt maar waarbij iedereen vrolijk door gaat (want zij hoeven het niet te betalen maar de reiziger)
Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
pi_68478840
het wordt dus bij veel punten waar metro, trein en evt nog andere (tram) samen komen redelijk onduidelijk waar en hoe je moet in en uitchecken.


Klantvriendelijke oplossing (die dus geen vergissingen van reizigers uitlokt) voor het inchecken, uitchecken en overstappen op stations waar de perrontoegang door meerdere vervoerders wordt gedeeld. (Voorbeelden zijn al te zien in Amsterdam: stations Amstel en Bijlmer ArenA). De vervoerbedrijven verwachten dat dit met het aangeven van bedrijfsnamen, wegwijzers en aangepaste looproutes kan worden opgelost. Die verwachting deelt ROVER niet.
pi_68478912
Overigens neem ik ROVER niet meer zo serieus. Wel jarenlang klagen op de OV chipkaart, maar als de verwachte problemen in Rotterdam mee blijken te vallen en de reizigers zelfs tevreden niks van je laten horen.

Net zoals hier dus, alleen maar zeuren en niks positiefs willen zien.
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:27:06 #164
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68479065
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat geen enkele moeite wordt gedaan de "puinhoop" op te lossen?
Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68479174
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.

Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
pi_68479290
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat ze niets oplossen. Als je logisch nadenkt, dan zou je wel moeten opvallen dat er telkens nieuwe problemen komen (die ze dan ook weer moeten oplossen, ze houden zichzelf wel lekker bezig zo)
Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
pi_68479346
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bovendien blijven ze dezelfde fouten maken, het is allemaal zo onprofessioneel.
Zorg eerst dat de hele infrastructuur eens werkt, dan denken de mensen vel positiever over de chipkaart.

Nu heb je een serieus imagoprobleem, waardoor veel mensen simpel weg niet meer voor het OV kiezen en dat is een gemiste kans
Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?

Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
pi_68479464
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoe wil jij in 1 keer alle infrastructuur foutloos werkend hebben?

Dingen eisen die niet waar gemaakt kunnen worden is niet bepaald slim.
bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:39:07 #169
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68479694
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Blijkbaar moet ik het telkens uitleggen, maar dit is niet een systeem wat in een fabriek compleet bedacht en foutenvrij gemaakt kan worden.
Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68480141
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je begrijpend leest, dan moet je opvallen dat er telkens nieuwe problemen bijkomen (bijvoorbeeld 1 poortje om bij 2 vervoersmiddelen te komen (trein & metro), dat is gewoon dom van de vervoersmaatschappijen)
Overigens ben jij de enige die van mening is dat dit soort blunders normaal is, ook als je weet dat ze vele jaren langer over het bedenken hebben gedaan en dat dit vele honderden miljoenen meer heeft gekost. You do the math.
Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.

Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
pi_68480178
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

bullshit, alles wordt al minstens 3 jaar in de praktijk getest.
Software en hardware kan je wel degelijk bijna perfect werkend maken, websites ook
Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
pi_68480232
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ow dus Rotterdam is nog steeds testgebied zeg je.
zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio

metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
pi_68480710
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

zeker voor tram en bus
Niet alleen Rotterdam hoor, ook Amsterdam regio

metro en trein tests in Rotterdam zijn afgelopen zoals je op verschillende sites kan lezen
Welke sites dan?

Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
pi_68480841
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Welke sites dan?

Die sites waar ook op staat dat de controleurs afgeschaft zouden worden?
die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:59 #175
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68481005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hoezo is het dom om 1 poortje te gebruiken voor 2 vervoersmiddelen?
Nu kunnen ze toch ook 1 kaart gebruiken voor 2 vervoersmiddelen.
Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
quote:
Bij auto's die al jaren in ontwikkeling zijn sluipen er ook fouten in zodat die nog wel eens terug geroepen moeten worden.
Waarom zou dat bij een project wat landelijk in gevoerd moet worden en zoveel verschillende partijen betreft wel foutloos gaan?
Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68481343
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat ze verschillende tarieven willen gebruiken voor die vervoersmiddelen misschien?
[..]

Daarom is nu juist Translink opgericht, om het aantal partijen terug te brengen tot 1. Dat ze het dan toch voor elkaar krijgen om met afwijkingen te komen is best wel een prestatie, alleen niet eentje om trots op te zijn. En als je kijkt naar andere landen, dan zie je dat ze daar lang niet zo veel problemen hebben als wij.
En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?

Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
pi_68481404
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

die discussie ga ik niet meer aan, dat vraag je maar aan de OV chipkaart klantenservice, RET en NS
De discussie over het afschaffen van de controleur is niet gevoerd. Jij roept dat die in theorie helemaal afgeschaft zouden worden maar weigert aan te geven wie dat gezegd heeft.
  woensdag 29 april 2009 @ 00:07:31 #178
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68483113
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En die verschillende vervoertarieven zijn nu niet het geval in de plaatsen waar je met de strippenkaart ook de trein in kan?
[quote]
Die good old strippenkaart? Dat is 1 kaartje, door heel Nederland. Het gaat hierbij om de chipkaart, die dus niet landelijk is (of: dat is ie wel, maar niet voor alle soorten ov, want dan heb je een andere chipkaart nodig) Zo bekeken is dat dus een verslechtering tov de strippenkaart.
Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
[/quote]Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68488943
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Translink is de organisatie die de OV chipkaart "beheerd", niet bedoeld om de OV bedrijven te laten samensmelten. OV bedrijven mogen zelf bepalen wat ze met de kaart doen. De RET heeft bijvoorbeeld ook andere abbonementen dan de GVB.
In welke andere landen word een chipkaart gebruikt voor allerlei verschillende soorten openbaar vervoer?
Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
[/quote]
Jij hebt het over dat het aantal partijen terug gebracht moet worden tot 1.

En welke tegenstrijdige dingen zijn ze dan allemaal aan het doen?

Bij de OV chipkaart heb je straks maar 1 kaartje nodig. Onzin om te stellen dat je meerdere nodig hebt.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:20:10 #180
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68489423
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, wat is er eerst, het kip of het ei?
Lijkt me in dit geval wel handig voor de mensen uit A'dam dat ze de OV chipkaart apparatuur al in werking zetten ook al zijn er nog niet overal oplaadpunten.
Ach hou nou toch op zeg.

Er wordt een nieuwe regio bij de invoering betrokken en dat is niet om die regio erbij te betrekken, maar om eerder ingevoerde regio's makkelijker daar naar toe te laten reizen?!

Dat rare koste wat koste de boel goedpraten neemt nu wel heel ridicule vormen aan hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68489790
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:20 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ach hou nou toch op zeg.

Er wordt een nieuwe regio bij de invoering betrokken en dat is niet om die regio erbij te betrekken, maar om eerder ingevoerde regio's makkelijker daar naar toe te laten reizen?!

Dat rare koste wat koste de boel goedpraten neemt nu wel heel ridicule vormen aan hoor.
Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.
Daarnaast kunnen de mensen in die regio ook prima reizen met de OV chipkaart via automatisch opladen of als ze een keer in Amsterdam zijn een kaartje kopen.

Leg mij maar eens uit waarom de OV chipkaart apparatuur uitgeschakeld moet worden in de bussen in de Zaanstreek.
  woensdag 29 april 2009 @ 10:38:31 #182
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68490068
Achossie, je begrijpt het echt totaal niet he.


Ok, nu nog even zonder mooie tekening maar wel in Jip en Janneke taal:
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:31 schreef snowgoon het volgende:

Je doet nu alsof er geen oplaadpunten meer gaan komen in de Zaanstreek en dat is natuurlijk grote onzin.
Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?
quote:
Leg mij maar eens uit waarom de OV chipkaart apparatuur uitgeschakeld moet worden in de bussen in de Zaanstreek.
Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 29 april 2009 @ 10:51:06 #183
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68490489
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over samensmelten van de ov-bedrijven? Het gaat er om dat ze voor wat betreft de chipkaart als 1 optreden, net als dat bij de strippenkaart het geval was.
Jij hebt het over dat het aantal partijen terug gebracht moet worden tot 1.

Diepe zucht.
Als je nu eens probeert te begrijpen wat er staat, en dat is niet dat ze fuseren tot 1 bedrijf, maar dat Translink (= 1 bedrijf) namens alle ov-bedrijven de chipkaart verzorgt.
quote:
En welke tegenstrijdige dingen zijn ze dan allemaal aan het doen?
Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...
quote:
Bij de OV chipkaart heb je straks maar 1 kaartje nodig. Onzin om te stellen dat je meerdere nodig hebt.
Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68490544
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Mr.J het volgende:
Achossie, je begrijpt het echt totaal niet he.


Ok, nu nog even zonder mooie tekening maar wel in Jip en Janneke taal:
[..]

Dat zeg ik niet, ik vind het alleen een enorme aanfluiting dat die er nog niet staan bij de invoering van een product. Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied?
[..]

Waarom draai je de zaken om? Ben je echt totaal niet in staat tekst tot je te nemen of ben je nu aan het trollen?
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Wat is het probleem dat er al bussen met OV chipkaart apparaten rondreiden in de zaanstreek?
Waarom mogen mensen die een OV chipkaart hebben daar geen gebruik van maken?
Lijkt me juist goed voor de acceptatie als er zo snel mogelijk zo veel mogelijk bussen rondreizen waar je met je OV chipkaart terecht kunt.

Dat er nog niet zoveel oplaadpunten zijn is vervelend en ook wel vreemd. Maar niet onoverkomelijk en zeker geen reden om de invoering te stoppen zoals de Rover wilt.
pi_68490655
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


Diepe zucht.
Als je nu eens probeert te begrijpen wat er staat, en dat is niet dat ze fuseren tot 1 bedrijf, maar dat Translink (= 1 bedrijf) namens alle ov-bedrijven de chipkaart verzorgt.
[..]

Dat kan je lezen in de posts hier. Sterker nog, een voorbeeld staat in een bericht eerder van mij waarop jij ook al quotte...
[..]

Omdat de verschillende vervoersbedrijven met verschillende tarieven en abbonementen willen gaan werken en er tot nu toe niet is aangegeven dat dat gaat lukken. En de NS die binnen haar eigen systeem net zo veel diversiteit wil als nu met de kaartjes.
Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken? De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.
Waaruit blijkt dat dat niet werkt?

Die chipkaart is gewoon een kaart waar een saldo op staat of een product. En het ene product werkt wel in Amsterdam (als het van het GVB is) en niet in Rotterdam (als het van de RET is) het saldo kan in heel Nederland gebruikt worden.

Nu is het nog even zo dat de NS eigen kaarten uitgeeft maar ook daar kun je RET of GVB abbo's op zetten. Helaas is het nog niet mogelijk om op RET of GVB kaarten NS abbo's te zetten. Maar ook dat is een kwestie van tijd.
  woensdag 29 april 2009 @ 11:02:12 #186
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68490834
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.

Maar goed; Het probleem zit het in het faciliteren van een halve oplossing. Dus alleen bussen, geen achterliggende infrastructuur. Dan kan je beter wachten zodat zowel het vervoer, alsmede de oplaadpunten aanwezig zijn.

Dus geef nu eens antwoord op mijn eerdere vraag: "Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied? "
quote:
Lijkt me juist goed voor de acceptatie als er zo snel mogelijk zo veel mogelijk bussen rondreizen waar je met je OV chipkaart terecht kunt.
Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.
quote:
Dat er nog niet zoveel oplaadpunten zijn is vervelend en ook wel vreemd. Maar niet onoverkomelijk en zeker geen reden om de invoering te stoppen zoals de Rover wilt.
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 29 april 2009 @ 11:12:31 #187
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68491188
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:56 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar staat dat het niet gaat lukken om met verschillende tarieven te gaan werken?
Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.
quote:
De ene stad hanteert een andere KM prijs dan de andere stad. Er zijn verschillende dagkaarten, GVB en RET hebben andere kaarten.
Waaruit blijkt dat dat niet werkt?

Die chipkaart is gewoon een kaart waar een saldo op staat of een product. En het ene product werkt wel in Amsterdam (als het van het GVB is) en niet in Rotterdam (als het van de RET is) het saldo kan in heel Nederland gebruikt worden.

Nu is het nog even zo dat de NS eigen kaarten uitgeeft maar ook daar kun je RET of GVB abbo's op zetten. Helaas is het nog niet mogelijk om op RET of GVB kaarten NS abbo's te zetten. Maar ook dat is een kwestie van tijd.
Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68491389
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Omdat je een vraag stelt waaruit blijkt dat je totaal niet begrijpt wat ik post. En ik heb mijn post nagelezen, maar zo onduidelijk was deze niet. Denk dat het dus echt aan jou ligt.

Maar goed; Het probleem zit het in het faciliteren van een halve oplossing. Dus alleen bussen, geen achterliggende infrastructuur. Dan kan je beter wachten zodat zowel het vervoer, alsmede de oplaadpunten aanwezig zijn.

Dus geef nu eens antwoord op mijn eerdere vraag: "Of denk je dat dit totaal geen invloed zal hebben op deze acceptatie van de OV chipkaart in dat gebied? "
[..]

Maar als je een nieuwe regio aanboort, dan hoort de infrastructuur toch ook al in order te zijn om snel een brede acceptatie te bewerkstelligen? Als er geen oplaadpunten zijn zal men veel minder snel de overstap maken lijkt mij.
[..]

Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.

Mensen in de Zaanstreek die nu nog een strippenkaart gebruiken, zullen er niet wakker van liggen dat ze hun OV chipkaart nog niet kunnen gebruiken. Mensen die nu al hun OV chipkaart gebruiken in Amsterdam zullen het wel fijn vinden dat ze nu ook in de Zaanstreek met de bus kunnen reizen. En dat zal de acceptatie bevorderen.

Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.

En voor de derde keer, mensen uit de Zaanstreek kunnen de OV chipkaart ook gewoon gebruiken als ze die kaart hebben en bijvoorbeeld automatisch opladen aanzetten.

Je kunt ook wel al oplaadpunten neerzetten maar geen bussen uitrusten met OV chipkaart apparatuur. Ik denk juist dat dat slechter is.
pi_68491436
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan moet je nog maar eens lezen, dat staat nergens.
[..]

Die kwestie van tijd is al meer dan 'een kwestie van tijd', dit is namelijk al bekend vanaf het begin van de ov-chipkaart. Daar hadden ze van te voren rekening mee moeten houden -> ergo: bij de ontwikkeling van de chipkaart hebben de bedrijven dus blijkbaar niet veel gedaan (behalve dan meer dan een miljard euro belastinggeld geïncasseerd, maar dat is iets waar jij blijkbaar totaal geen probleem mee hebt)


Ik ga niet eens moeite doen om op dat gezeur te reageren.
  woensdag 29 april 2009 @ 11:33:08 #190
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68491978
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zo snel mogelijk invoeren waardoor de kans op storingen en fouten groter wordt. Dat is handig.
Draai je weer eea om he. !

Waarom niet eea een maandje of 2 a 3 uitstellen en het in 1x goed doen?
quote:
Mensen in de Zaanstreek die nu nog een strippenkaart gebruiken, zullen er niet wakker van liggen dat ze hun OV chipkaart nog niet kunnen gebruiken. Mensen die nu al hun OV chipkaart gebruiken in Amsterdam zullen het wel fijn vinden dat ze nu ook in de Zaanstreek met de bus kunnen reizen. En dat zal de acceptatie bevorderen.

Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.

En voor de derde keer, mensen uit de Zaanstreek kunnen de OV chipkaart ook gewoon gebruiken als ze die kaart hebben en bijvoorbeeld automatisch opladen aanzetten.

Je kunt ook wel al oplaadpunten neerzetten maar geen bussen uitrusten met OV chipkaart apparatuur. Ik denk juist dat dat slechter is.
Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68492234
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Draai je weer eea om he. !

Waarom niet eea een maandje of 2 a 3 uitstellen en het in 1x goed doen?
[..]

Nee het ligt niet aan de kant waar je het probleem vandaan bekijkt. Het is echt simpel hoor; er wordt een nieuwe regio betrokken die uiteindelijk over moet gaan op de OV chipkaart. Dan zorg je er voor dat vanaf dag 1 de drempel zo laag mogelijk is. En niet een drempel opwerpen en die later weer corrigeren. Gewoon in 1x het goed doen.
Omdat je reizigers die geen oplaadpunten nodig hebben niet wilt laten wachten. Lijkt me een goede reden om niet maanden te wachten.
En jij kunt me geen goede reden geven om wel te wachten.

Welke last hebben mensen die nu nog met strippenkaart reizen ervan dat die oplaadpunten het niet doen?
En waarom zou je mensen die die oplaadpunten niet nodig hebben, nog maanden laten wachten? De ene keer roep je dat het zo snel mogelijk ingevoerd moet worden, de andere keer moet men maanden wachten.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:53:33 #192
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68494781
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef snowgoon het volgende:
En jij kunt me geen goede reden geven om wel te wachten.
Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.

Ik blijf verder niet bezig, lees maar terug waarom ik aangaf dat men veel beter had kunnen wachten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68494979
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee hoor, die heb ik wel gegeven. Jij weigert gewoon te lezen en verdenk je er zeer van deze discussie niet serieus te nemen door niet op punten in te gaan.

Ik blijf verder niet bezig, lees maar terug waarom ik aangaf dat men veel beter had kunnen wachten.


Jij negeert 90% van mijn reactie en gaat dan nog lopen zeggen dat ik niet op jouw punten inga
Hoe hypocriet kun je zijn zeg...

Ik heb nog nergens een uitleg gezien waarom mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben (mensen uit A'dam, abbonementen, automatisch opladen) moeten wachten totdat er genoeg oplaadpunten zijn. Daar heb je nog geen enkele keer op geantwoord want jij kijkt alleen maar naar de mensen die nu de strippenkaar gebruiken.
Dus er valt niks te weigeren om te lezen.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:32:19 #194
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68496232
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]



Ik ga niet eens moeite doen om op dat gezeur te reageren.
Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreiden
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68496653
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je nu eens helemaal niet meer reageerde in plaats van je stompzinnigheid constant ten toon te blijven spreiden
Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier

Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
pi_68497143
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier

Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?
pi_68497239
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

en na hoeveel keer dringt het tot jou door ?
Wat moet tot mij doordringen?
  woensdag 29 april 2009 @ 14:44:06 #198
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68498949
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zoals al vaker gezegd, als mensen niet zouden gaan zoeken naar dingen om over te zeiken, zou ik niet reageren hier
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal af
quote:
Maar blijkbaar moet jou alles 85 uitgelegd worden voordat het tot jou doordringt.
a) jij legt niets uit
b) mij hoef je het niet uit te leggen, dat moeten de ov-bedrijven doen
c) het dringt ten minste nog tot mij door, jou daarentegen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:54:33 #199
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68499305
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]



Jij negeert 90% van mijn reactie en gaat dan nog lopen zeggen dat ik niet op jouw punten inga
Hoe hypocriet kun je zijn zeg...

Ik heb nog nergens een uitleg gezien waarom mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben (mensen uit A'dam, abbonementen, automatisch opladen) moeten wachten totdat er genoeg oplaadpunten zijn. Daar heb je nog geen enkele keer op geantwoord want jij kijkt alleen maar naar de mensen die nu de strippenkaar gebruiken.
Dus er valt niks te weigeren om te lezen.
Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?

Mijn punt (en nu even opletten en lezen svp) is dat wanneer een regio toegevoegd wordt (waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen) dat je dan wel alles direct in orde moet hebben om een snelle en breedgedragen acceptatie te kunnen bewerkstelligen. Iets wat met het ontbreken van oplaadpunten een flink stuk lastiger is.

Daarom hadden ze beter even nog een kunnen wachten zodat wanneer het vervoer gaat rijden en de mensen in die gebieden er gebruik van kunnen maken, ze dit ook zeer makkelijk kunnen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68508847
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat heb je nu toch steeds met je strippenkaarten? Daar heb ik 't toch niet over?! Begrijp je uberhaupt zelf wel wat je post of ros je gewoon maar wat op je keyboard alvorens je op ALT-S drukt?

Mijn punt (en nu even opletten en lezen svp) is dat wanneer een regio toegevoegd wordt (waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen) dat je dan wel alles direct in orde moet hebben om een snelle en breedgedragen acceptatie te kunnen bewerkstelligen. Iets wat met het ontbreken van oplaadpunten een flink stuk lastiger is.

Daarom hadden ze beter even nog een kunnen wachten zodat wanneer het vervoer gaat rijden en de mensen in die gebieden er gebruik van kunnen maken, ze dit ook zeer makkelijk kunnen.
Ik klik gewoon op invoeren.

Je kunt jezelf wel telkens wel blijven herhalen, maar ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waarom moeten de mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, 3 maanden wachten?
Waarom maak je het voor hun moeilijker om met de OV chipkaart te reizen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')