Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.quote:
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.
Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.htmlquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.
Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....?
De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
Heeft het AD ook getest hoe gemakkelijk het te lezen is bij andere apparaten?quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
Ach als dat bij de metro gebeurt kan je er helemaal niet meer uit, je hbt nog geluk !!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:00 schreef Mr.J het volgende:
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Ach ja hoe kon ik het vergeten pas 6 jaarquote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdamquote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
quote:Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
En wat was het probleem dan precies?quote:Op maandag 27 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
weet je dat niet meer ?quote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?quote:Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.
Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurtquote:Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?quote:Op maandag 27 april 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
Ik ben al regelmatig met de chipkaart bij de Bijlmer Arena geweest. Geen enkel probleem gezien of meegemaakt.quote:Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.quote:Op maandag 27 april 2009 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.quote:Op maandag 27 april 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
nee maar ze kunnen wel gebruikt worden, zie Rotterdam, dual systeem.quote:Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
En waar is dat de gebruikelijke gang van zaken die 2 poortjes?quote:Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
quote:Amsterdam wil ov-chipkaart in metro eind juni verplichten
Door Mick de Neeve, maandag 27 april 2009 20:35, views: 11.068
Amsterdam heeft toestemming gevraagd om vanaf 25 juni enkel nog de ov-chipkaart toe te staan als vervoersbewijs in de metro. De gemeente acht dat moment geschikt, omdat de kaart dan ook in het streekvervoer rondom de stad is ingevoerd.
Het verzoek om toestemming werd maandag ingediend bij staatssecretaris Huizinga van Verkeer door Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van Amsterdam en vijftien omliggende gemeenten. Formeel gaat het om een ontheffing voor de plicht om de strippenkaart als vervoersbewijs te accepteren. Eigelijk wilde Amsterdam de ov-chippoortjes al in april dichtdoen, maar het was nog niet duidelijk wanneer de chipkaart in streekbussen in de regio rondom de hoofdstad zou kunnen worden gebruikt.
Zaterdag werd de ov-chipkaart ingevoerd in de Connexxion-bussen in de Zaanstreek, in de busdiensten van die maatschappij in de Bollenstreek, de Rijstreek en Leiden gebeurt dit in mei, op een niet nader gespecificeerde dag. De Arriva-bussen in Waterland zouden begin juni volgen. In januari 2010 wil Huizinga dat de kaart bij alle vervoersbedrijven is te gebruiken. Wanneer het gebruik vervolgens wordt verplicht is nog niet duidelijk.
In de Amsterdamse trams en bussen kan al sinds oktober met het vervoersbewijs worden gereisd, en in de metro zelfs al sinds najaar 2006. De reden om de strippenkaart uit de metro te weren is goeddeels financieel: met het hanteren van twee betaalsystemen verspilt het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB naar eigen zeggen maandelijks 800.000 euro. Vanaf januari is de ov-chipkaart al verplicht in de metro van Rotterdam. Kort na de invoering slaagden reporters er evenwel in om dagenlang met een gekraakte kaart te reizen. Een beter beveiligde chip werd in oktober door fabrikant NXP aangekondigd.
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef macca728 het volgende:
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
Het zijn dan ook verschillende steden hequote:Op dinsdag 28 april 2009 18:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Ja Amsterdammers rijden sowieso meer zwart natuurlijk haha, zit in de aard van het beestjequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
Ah. Het was dus een proef waar dat misschien gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?
En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.
Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.
Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
Yep.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaarquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het zijn dan ook verschillende steden he
Ik heb me aangemeld ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Yep.
Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
Vind eerst maar eens een bron waaruit blijkt dat het bij de RET 200.000 was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.
De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
ROVER vindt het wel jammer dat de OV-chipkaart al is ingevoerd terwijl het distributie- en oplaadnetwerk in de Zaanstreek nog niet op orde is. Zaanse busreizigers moeten voorlopig nog eerst helemaal naar Amsterdam om bij GVB hun kaart op te laden. Opladen moet 'bij elke sigarenboer' kunnen, net zoals je nu in de hele Zaanstreek een nieuwe strippenkaart kunt kopen. Het is dan ook jammer, dat het beloofde systeem om van alles via internet te kunnen bestellen en betalen, nog niet werkt. Met de OV-chipkaart verandert ook het tarief van zones in een prijs per gereden kilometer, maar de reiziger kan nog helemaal nergens terugvinden wat hij of zij betaalt voor een reis met de OV-chipkaart in de Zaanstreek. Reizigers uit Amstelland-Meerlanden en Haarlem/IJmond, waar Connexxion de OV-chipkaart al in september vorig jaar heeft ingevoerd, kunnen nog steeds nergens vinden hoeveel hun reis met de OV-chipkaart kost! Dit terwijl alle tarieven van GVB in Amsterdam en RET in Rotterdam op internet na te kijken zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.
Prutsers.
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaartquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:
[..]
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
Omdat er geen oplaadpunten zijn de invoering helemaal stopzetten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek
ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.
Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.
Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.
Mogen ze wel opschieten
Dus de controleurs blijven bestaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?
14% of 4% (2%)
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangtquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart
Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig
volgens de theorie dan
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloosquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus de controleurs blijven bestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |