abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68344678
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]


Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.

Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
pi_68346039
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zeg er dan ook even bij dat de RET die apparaten gaat vervangen en dat de politie het skimmen geen hoge prioriteit geeft.

Dan zeg ik er even bij dat de banken de schade door skimmem vergoeden.
Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.

Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
pi_68346291
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Graag bron dat de RET die apparaten gaat vervangen
Ja een maand zonder pinpas minimaal en als je kan bewijzen dat je pas geskimd is.

Vroeger kon je alles bij het postkantoor overal in Nedrland kopen, nu ben je in grote mate afhankelijk van die apparaten, zeker gezien de 8 miljoen transacties. Gat in de markt voor skimmers
http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....? NS heeft ook last van die skimmers.

De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
pi_68346390
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)pkaartautomaten.html
En dat is te wijten aan de OV chipkaart omdat....?

De OV chipkaart zorgt er ook juist voor dat men minder hoeft te pinnen door het automatisch opladen.
Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
pi_68346688
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je volledig wilt zijn, zet er dan ook bij dat het AD een test gedaan heeft bij station Beurs, warbij het kinderlijk eenvoudig was om pincodes af te lezen, als iemand aan het pinnen was bij de OV chipkaartautomaten.
Heeft het AD ook getest hoe gemakkelijk het te lezen is bij andere apparaten?
Zoals bij de NS automaten?

En nogmaals, waarom is het de schuld van de OV chipkaart dat passen geskimd worden?
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:00:06 #106
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68351766
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68361079
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:00 schreef Mr.J het volgende:
Ah, de poortjes van mijn uitstaphalte waren weer eens defect, nu ook aan de overkant van 't spoor. Maandag maar een formuliertje om die 2,51 (4 - 1,49) terug te krijgen opsturen.
Ach als dat bij de metro gebeurt kan je er helemaal niet meer uit, je hbt nog geluk !!!
  maandag 27 april 2009 @ 11:32:20 #108
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68417477
En nu op maandag als je op werk even je formuliertje invult om je geld terug te krijgen zou het zo verdomde handig zijn om online even de gegevens op te kunnen vragen.

Maar nee, kan max tot de 21ste terug. Straks dus na werk naar een automaat, printje maken en dan daarna formulier verder invullen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68418067
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
  maandag 27 april 2009 @ 12:07:40 #110
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68418486
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68418637
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.
Ach ja hoe kon ik het vergeten pas 6 jaar , over een jaar of 6 met nog 1 miljard erbij werkt alles misschien wel.
pi_68442020
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef Basp1 het volgende:
Gisterenwas ik op stattion bijlmer/arena. Mooi om te zien hoeveel poortjes staan (open) , maar de metro en de treinpassagiers moeten door dezelfde poortjes er uit en in . Hoe wil het gemeentelijke vervoerbedrijf voor de metro daar de ov-chip invoeren als de NS nog niet aan de uitrol werkt.
Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.

Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
pi_68442920
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.

Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
pi_68442966
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:07 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hoho niet zo moeilijk doen hoor. Geef ze wat tijd, dit wisten ze pas sinds 2002 ofzo.

Zijn de poortjes al gemaakt eigenlijk ? Bij station Slotlaan 5 dagen na dato nog niet.
Niet belangrijk toch ?
pi_68443050
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Poortjes kunnen al eerder gebruikt worden hoor, bij dual systeem net als in Rotterdam
Nieuw probleem ? Nee niet goed opgelet Snowgoon, bij station Schiedam speelde precies hetzelfde probleem.
En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
pi_68443145
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
pi_68443162
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach, je hebt weer een probleem verzonnen? Denk je.

Waarschijnlijk zoals het nu gaat. Incheckpalen en de poortjes nu nog niet gebruiken.
Die poortjes kunnen pas gebruik worden als de OV chipkaart verplicht is. Duurt nog wel even maar bij de bouw van het Bijlmer station hadden ze waarschijnlijk verwacht dat het sneller zou gaan met de OV chipkaart. En natuurlijk ook wel zo handig om die poortjes al te hebben. Anders zou het weer een dure operatie worden om de poortjes neer te zetten. Dan zou er ook weer gezeurd worden dat dat ze dat meteen hadden kunnen doen.
maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
pi_68443217
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En wat was het probleem dan precies?
Hoe ondervind de reiziger er hinder van?
man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
pi_68443366
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

weet je dat niet meer ?
dubbel inchecken, ja dan wordt de chipkaart geblokkeerd. 2x gebeurt bij mijn collega.
Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
pi_68443388
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

man gebruik die chipkaart toch eens regelmatig, dan weet je precies wat er gebeurt
Ik ben al regelmatig met de chipkaart bij de Bijlmer Arena geweest. Geen enkel probleem gezien of meegemaakt.
pi_68443435
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar hoezo kunnen de poortjes niet gebruikt worden ?
Kon in Rotterdam toch ook ?
Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
pi_68443691
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, dat is niet zo slim he. Waarom zou je 2 keer inchecheken? Ging die ook 2 keer stempelen eerst?
Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
pi_68443740
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als iemand geen chipkaart heeft, kan die niet door de poortjes komen he. Die blijven dan dicht.
Dus zolang de OV chipkaart niet verplicht is, kunnen de poortjes ook niet verplicht worden.
nee maar ze kunnen wel gebruikt worden, zie Rotterdam, dual systeem.
Gebeurt bij de andere metrostations ook in Amsterdam
pi_68443845
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lees de eerste 10 topics nog maar een keer.
Als je niet anders binnen kan komen daar, moet je 2x inchecken ja. Eerst treinpoortje daarna metropoortje.
En waar is dat de gebruikelijke gang van zaken die 2 poortjes?
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:34:27 #125
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68469156
Nieuw nieuwsch
quote:
Amsterdam wil ov-chipkaart in metro eind juni verplichten
Door Mick de Neeve, maandag 27 april 2009 20:35, views: 11.068

Amsterdam heeft toestemming gevraagd om vanaf 25 juni enkel nog de ov-chipkaart toe te staan als vervoersbewijs in de metro. De gemeente acht dat moment geschikt, omdat de kaart dan ook in het streekvervoer rondom de stad is ingevoerd.

Het verzoek om toestemming werd maandag ingediend bij staatssecretaris Huizinga van Verkeer door Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van Amsterdam en vijftien omliggende gemeenten. Formeel gaat het om een ontheffing voor de plicht om de strippenkaart als vervoersbewijs te accepteren. Eigelijk wilde Amsterdam de ov-chippoortjes al in april dichtdoen, maar het was nog niet duidelijk wanneer de chipkaart in streekbussen in de regio rondom de hoofdstad zou kunnen worden gebruikt.

Zaterdag werd de ov-chipkaart ingevoerd in de Connexxion-bussen in de Zaanstreek, in de busdiensten van die maatschappij in de Bollenstreek, de Rijstreek en Leiden gebeurt dit in mei, op een niet nader gespecificeerde dag. De Arriva-bussen in Waterland zouden begin juni volgen. In januari 2010 wil Huizinga dat de kaart bij alle vervoersbedrijven is te gebruiken. Wanneer het gebruik vervolgens wordt verplicht is nog niet duidelijk.

In de Amsterdamse trams en bussen kan al sinds oktober met het vervoersbewijs worden gereisd, en in de metro zelfs al sinds najaar 2006. De reden om de strippenkaart uit de metro te weren is goeddeels financieel: met het hanteren van twee betaalsystemen verspilt het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB naar eigen zeggen maandelijks 800.000 euro. Vanaf januari is de ov-chipkaart al verplicht in de metro van Rotterdam. Kort na de invoering slaagden reporters er evenwel in om dagenlang met een gekraakte kaart te reizen. Een beter beveiligde chip werd in oktober door fabrikant NXP aangekondigd.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68469211
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:46:23 #127
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68469606
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:36 schreef macca728 het volgende:
blijkbaar is het in Amsterdam beter geregeld dan hier in Rotterdam waar het hele streekvervoer nog met de strippenkaart reist
Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68470076
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:46 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Er staat mij bij dat het dubbele systeem volgens de RET 200.000 ofzo kostte en hier dus 800.000, is toch wel een verschil.
Het zijn dan ook verschillende steden he
pi_68470110
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zijn dan ook verschillende steden he
Ja Amsterdammers rijden sowieso meer zwart natuurlijk haha, zit in de aard van het beestje
pi_68471738
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
pi_68473489
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:43 schreef snowgoon het volgende:
Zeg Macca, op welke stations moet men nou dubbel inchecken om bij het perron te komen?
als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?

En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.

Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.

Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
pi_68473596
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
pi_68475528
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je nou nog niet kan lezen, ik heb zelfs je naam er bij gezet.
Is dat nou nog niet genoeg ?

En als je iets vraagt, ook gelijk duidelijk de situatie weergeven.

Ik reageerde op een post van iemand anders, die het had over station Bijlmer-Arena.
Daar moeten metro en treinreizigers door dezelfde poortjes blijkbaar.

Ik ga het verder niet nog een keer uitleggen, want je verdraait mijn woorden of je gelooft ze niet. Bovendien speelt het probleem bij mijn weten niet meer, omdat de proef met de OV chipkaart in Rotterdam met DE NS afgelopen is.
Ah. Het was dus een proef waar dat misschien gebeurd is.
pi_68475587
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef macca728 het volgende:
Ik neem aan dat Snowgoon ook een email heeft gehad van de OV klantenservice als chipkaart gebruiker van het eerste uur ?
Yep.

Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:22:36 #135
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68476108
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het zijn dan ook verschillende steden he
Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68476264
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Yep.

Heb jij je al aangemeld als gebruiker die zijn ervaringen wilt delen? Of ben je zo'n zeiksnor die wel loopt te klagen maar niet wilt helpen om het beter te maken?
Ik heb me aangemeld ja.

Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.

Amsterdam wil dit al in oktober 2009 voor alle metro's, bussen en trams VERPLICHT invoeren. In de metro al in juni dus.
pi_68476428
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Oh ja? Was mij nog niet opgevallen. Maar goed, in vergelijking met jou valt ons wel meer niet op schijnbaar
wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
pi_68476566
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat ik me dan afvraag is waarom het 800.000 in Amsterdam kost en 200.000 in Rotterdam.
Het lijkt me dat het aantal reizigers in Amsterdam echt niet 4x zo groot is als in Rotterdam.

De percentages zwartrijders die eerder genoemd worden door RET en GVB verschillen ook niet zo gek veel
Vind eerst maar eens een bron waaruit blijkt dat het bij de RET 200.000 was.

Dergelijke discussies gaan voeren aan de hand van vermoedens is niet echt zinvol he.
pi_68476898
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek

ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.


Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.


Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.

Mogen ze wel opschieten
pi_68476990
Heeft u al een OV-chipkaart van het GVB of de NS? Die kunt u ook bij Connexxion gebruiken.

Die van de RET niet dan ? gek
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:41:01 #141
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68477018
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68477103
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:41 schreef Mr.J het volgende:
Dit is toch zo kansloos he. Als je zo'n product op de markt wilt zetten en geaccepteerd wilt zien, zorg dan om te beginnen dat de infrastructuur zoals oplaadpunten in orde is.

Prutsers.
ROVER vindt het wel jammer dat de OV-chipkaart al is ingevoerd terwijl het distributie- en oplaadnetwerk in de Zaanstreek nog niet op orde is. Zaanse busreizigers moeten voorlopig nog eerst helemaal naar Amsterdam om bij GVB hun kaart op te laden. Opladen moet 'bij elke sigarenboer' kunnen, net zoals je nu in de hele Zaanstreek een nieuwe strippenkaart kunt kopen. Het is dan ook jammer, dat het beloofde systeem om van alles via internet te kunnen bestellen en betalen, nog niet werkt. Met de OV-chipkaart verandert ook het tarief van zones in een prijs per gereden kilometer, maar de reiziger kan nog helemaal nergens terugvinden wat hij of zij betaalt voor een reis met de OV-chipkaart in de Zaanstreek. Reizigers uit Amstelland-Meerlanden en Haarlem/IJmond, waar Connexxion de OV-chipkaart al in september vorig jaar heeft ingevoerd, kunnen nog steeds nergens vinden hoeveel hun reis met de OV-chipkaart kost! Dit terwijl alle tarieven van GVB in Amsterdam en RET in Rotterdam op internet na te kijken zijn.

ROVER roept Connexxion dan ook op hun tarieven zo snel mogelijk bekend te maken in de bussen en op internet.


Nou zelfs op internet kan je je prijs niet berekenen bij Connexxion.
Overigens kloppen de tarieven van de RET op internet ook niet 100%
pi_68477219
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Overigens ook leuk om te weten is dat in de toekomst op de grote stations aparte HiSpeed poortjes komen voor de binnenlandse HiSpeed treinen. Die hebben aparte tarieven. De NS gaat overigens pas in 2013 ten vroegste over op verplicht chipkaartgebruik.
Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
pi_68477355
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
pi_68477397
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:45 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Kun je dan niet net zo makkelijk door de normale poortjes lopen en vervolgens de HiSpeedtrein in gaan?
Hoe zit het trouwens met de conducteurs, zijn deze straks werkeloos?
Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart


Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig

volgens de theorie dan
pi_68477449
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee hoor. Controleurs blijven bestaan.
Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?

14% of 4% (2%)
pi_68477462
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
Leuk dat invoeren van de chipkaart in de Zaanstreek

ZAANDAM Reizigersvereniging ROVER wil dat de invoering van de OV-chipkaart in de Zaanstreek onmiddellijk wordt stopgezet.


Volgens ROVER grijpt de reiziger in de Zaanstreek mis zodra zijn tegoed, op de OV-chipkaart, op is. Nergens in de Zaanstreek staan namelijk oplaadpunten waardoor er niets anders op zit dan weer een ouderwetse strippenkaart te kopen, zegt ROVER.


Volgens vervoersbedrijf Connexxion wordt er hard gewerkt aan het oplaadnetwerk. Wanneer het in gebruik genomen kan worden is echter nog niet duidelijk.

Mogen ze wel opschieten
Omdat er geen oplaadpunten zijn de invoering helemaal stopzetten.
Typisch weer zo'n voorbeeld waarom het zo lang duurt. Waarom zouden de mensen die de kaart gebruiken die niet automattisch kunnen opladen? Of als ze in Amsterdam zijn?

Het is logisch dat de OV chipkaart niet verplicht wordt tot er genoeg oplaadpunten zijn. Maar de invoering in zijn geheel stopzetten is wel heel erg overdreven.
pi_68477486
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Minder zwartijders = minder controleurs nodig toch ?

14% of 4% (2%)
Dus de controleurs blijven bestaan.
pi_68477544
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja lijkt mij ook, maar dan reis je zwart. Dat kan je nu ook met een normaal kaartje in en HISped trein gaan zitten. He die tarieven zijn nu toch gelijk ? Wordt het toch duurder met de chipkaart


Ja die zijn werkeloos voor een groot deel, besparing personeel, minder zwartrijders, dus minder controle nodig

volgens de theorie dan
Briljant weer. Gaan discusieren over een klepel terwijl je niet eens weet waar de klok hangt

Er is nog niks bekend over poortjes van de HiSpeed treinen maar Macca weet al hoe het gaat werken
pi_68477554
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus de controleurs blijven bestaan.
Ja maar wel een stuk minder, die worden werkeloos

In theorie wilde men met de chipkaart helemaal af van de controleurs i.t.t. bv Londen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')