Dat je loopt te zeiken.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee die krijgt hij van de baas
Als jij jaarabonnement koopt, moet je die voorschieten
JA
Met jaarabonnement op chipkaart voorschieten ?
JA
Wat is het verschil ? NIETS
dus wat is je punt ?
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
4k zie bij mij op de site staan welk abbonement ik heb. Staat gewoon bij kaartinformatie.
LAAT EENS ZIEN DAN OV chipkaart.nl, copy + paste
Anders lieg je dus gewoon weer
Nou zo dan. Jankerd.quote:Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 1
Voordeel-urenkaart Onbekend -
quote:
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:
De discussie was trouwens of het nu makkelijker is geworden om je reiskosten te declareren door de chipkaart en dat is het dus duidelijk niet.
Je hebt 10 dagen vertraging op de OV chipkaart site
Je moet transacties uitprinten
Je moet kassabon bewaren + evt bon van het abbonnement, waar je ook nog om moet vragen speciaal.
1x abonnement inleveren per maandquote:Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.
Als je dat kwijt bent, ben je het kwijt.
Print van de OV chipkaart kun je nog een keer opnieuw uitdraaien. En die 10 dagen wordt waarschijnlijk nog wel korter. Had het laatst een keer dat het binnen 3 dagen was. Dus wieweet komt ook dat nog wel goed.
Hoe doe jij dat nou met je declaraties dan? Ga je elke dag bij de administratie langs of spaar je dat op per maand?
En hoe heb je dat de afgelopen maanden gedaan?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
1x abonnement inleveren per maand
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nu moet je je strippenkaarten bewaren, treinkaartjes, je abbo.
Als je dat kwijt bent, ben je het kwijt.
Print van de OV chipkaart kun je nog een keer opnieuw uitdraaien. En die 10 dagen wordt waarschijnlijk nog wel korter. Had het laatst een keer dat het binnen 3 dagen was. Dus wieweet komt ook dat nog wel goed.
Hoedanook. Je loopt weer gigantisch te zeiken om een suf detail.
Hoe doe jij dat nou met je declaraties dan? Ga je elke dag bij de administratie langs of spaar je dat op per maand?
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe heb je dat de afgelopen maanden gedaan?
Geen geld terug gekregen?
Je moet de vorige topics een lezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.
Ik krijg nu vergoed op basis van dat PAPIEREN abonnement, dat gaat verdwijnen met landelijke invoering.
Waarom ?? Omdat het voor bedrijven blijkbaar ook erg ingewikkeld is om de chipkaart te declareren.
Meer tijd eraan kwijt = hogere loonkosten.
Ook al eerder gezegd
quote:Op donderdag 23 april 2009 23:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je moet de vorige topics een lezen
je wordt toch gek van zon iemand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonnetjes die je niet krijgt kun je kwijtraken?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus je kan ook nog meer kwijtraken nl bonnetjes, die je niet meer krijgt. Alleen aan het begin van de periode, dus je kan ze een maaand lang elke dag kwijtraken
Nu alleen een abonnement dat je elke dag gebruikt, hoeveel mensen raken die kwijt ?
*spiegel voorhoud*quote:Op donderdag 23 april 2009 23:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
je wordt toch gek van zon iemand.
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het tochquote:Op donderdag 23 april 2009 23:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja , omdat je nu nog een papieren abonnement krijgt SAMEN met je chipkaart.
Ik krijg nu vergoed op basis van dat PAPIEREN abonnement, dat gaat verdwijnen met landelijke invoering.
Waarom ?? Omdat het voor bedrijven blijkbaar ook erg ingewikkeld is om de chipkaart te declareren.
Meer tijd eraan kwijt = hogere loonkosten.
Ook al eerder gezegd
extra werk met 1 jaarabonnement of 10/11 maandabonnenten te verwerken ?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het toch
Jankerd.
die bonnetjes heb je alleen nodig bij de chipkaart, niet bij je PAPIEREN abonnementquote:Op donderdag 23 april 2009 23:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Het kost echt veel meer tijd om 1 a4'tje door te lezen dan 10tallen bonnetjes en strippenkaarten. Poepoe wat een extra werk is het toch
Jankerd.
78 losse kaartjes of een stuk of 2 A4'tjes.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
extra werk met 1 jaarabonnement of 10/11 maandabonnenten te verwerken ?
t.o.v. 1 A4 ? Hoeveel transacties passen daarop ? 1000 ? Ik heb er namelijk al 78 per maand
Ga maar op een administratie werken, dan weet je dat ?
Ga eens buurten bij je salarisadministratie
????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
78 losse kaartjes of een stuk of 2 A4'tjes.
Denk je echt dat de administratie liever die losse kaartjes heeft?
Jij begint over 78 transacties en stelt dat je die in moet leveren bij de administratie.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Wat basel je nou weer
Leuk artikel trouwens, nu de praktijkquote:Op donderdag 23 april 2009 23:07 schreef snowgoon het volgende:
http://weblogs3.nrc.nl/geld/2008/09/25/ov-chipkaart-en-de-fiscus/
Ik zie net dat dat probleem toch allang opgelost is:
[..]
*wacht tot Macca gaat beginnen over de geld terug regeling. *
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leuk artikel trouwens, nu de praktijk
MIjn transactieoverzicht
28-02-2009 Reis
Check-in 15:37 Locatie afgeschermd
Check-out 15:51 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:26 Locatie afgeschermd
Check-out 12:32 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:24 Locatie afgeschermd
Check-out 12:26 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
28-02-2009 Reis
Check-in 12:12 Locatie afgeschermd
Check-out 12:23 Locatie afgeschermd RET ¤ 0,00
27-02-2009 Reis
Check-in 16:15 Locatie afgeschermd
Check-out 16:25 Locatie afgeschermd RET
Hoeveel krijg ik vergoed ? Prijs staat er niet bij, want abonnement. Abonnement staat niet op internet
Dus hoe krijgt men abonnementen vergoed bij de chipkaart
Niet op basis van internet in elk geval
Waar dan ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij begint over 78 transacties en stelt dat je die in moet leveren bij de administratie.
BEN JE NOU ZO DOM ?????????quote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?
Wat loop je dan te janken dat het niet zou werken?
Bij een abbo hoef je niet al je transacties in te leveren sufkop!quote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar dan ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Nu lever ik 1, ik zeg 1 abonnement in per maand, De meeste doen het nog 1x per jaar
JIJ zegt dat je je transacties per maand in moet leveren bij chipkaart, wat al niet klopt
Dat zijn er dus 78 per maand
EEN KASSABON IS NIET GENOEG VOOR DE FISCUS !!!!!!!!!!!!!! NIET VOOR REISKOSTEN, begrijp dat nou eens een keer manquote:Op donderdag 23 april 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij zegt net zelf dat je geld terug hebt gekregen van de afgelopen drie maanden?
Wat loop je dan te janken dat het niet zou werken?
Bij een abbo gewoon een bonnetje vragen. Die moet je altijd vragen als je iets voor je werk koopt.
Begrijp je de vergelijking echt niet?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef snowgoon het volgende:
Dus je loopt te klagen dat een functie die je toch niet gebruikt, niet goed genoeg is
NIET ZOMAAR EEN KASSABON. EEN KASSABON WAAROP STAAT wat JE GEKOCHT HEBT.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
EEN KASSABON IS NIET GENOEG VOOR DE FISCUS !!!!!!!!!!!!!! NIET VOOR REISKOSTEN, begrijp dat nou eens een keer man
DAT IS DUS MET PAPIEREN ABBOquote:Op donderdag 23 april 2009 23:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een abbo hoef je niet al je transacties in te leveren sufkop!
Alleen je ene abbo natuurlijk
Dan maakt het geen ene fuck uit of je 1 of 870 keer hebt gereisd.
omdat het niet klopt wat je zegt.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
NIET ZOMAAR EEN KASSABON. EEN KASSABON WAAROP STAAT wat JE GEKOCHT HEBT.
DAT MOET JE NU OOK VRAGEN ALS JE ANDERE DINGEN VOOR HET WERK KOOPT.
hOEVAAK MOET IK DAT NU NOG ZEGGEN?
Tuurlijk kan er het eea verbeterd worden. Sterker nog, het product is nog niet eens af. De webwinkel werkt nog niet helemaal, de OV chipkaart is nog niet landelijk ingevoerd.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Begrijp je de vergelijking echt niet?
Heel sim-pel; nieuw product --> nieuwe features die met de tijd meegaan --> ondermeer via internet je transactie overzicht kunnen inzien --> helaas dikke week vertraging met verwerking --> anno 2009 onnodig want de techniek is allang zover.
Waarmee ik dus niet zeg dat het een slecht idee/product is (anders zou ik hem niet al aangeschaft hebben nog voor het hier in A'dam verplicht is, want de theoretische voordelen sta ik achter) maar er kan gewoon nog wel eea verbeterd worden. Zeker als je ontwikkeltijd en de kosten meeweegt.
Dat jij dan elk puntje van kritiek met je strippenkaart-stokpaardje wegwuift, tsja...Het zou je sieren als je zou toegeven dat het product gewoon veel beter gepresenteerd en ingevoerd had moeten worden.
OP DE KASSABON KUN JE OOK LATEN ZETTEN VOOR WELKE ZONE HET IS.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat het niet klopt wat je zegt.
Nog 1 keer, je moet bewijzen waar je gereist heb met reiskosten, een kassabon alleen werkt niet
HET ARTIKEL GAAT NIET OVER ABBONOMENTEN.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
DAT IS DUS MET PAPIEREN ABBO
LEES JE ARTIKEL DAN ZELF< je moet al je transacties inleveren bij chipkaart declaraties
Met jaarabonnement is dat bv 78 x 11 = bijna 900 !!!!!
Nee het probleem is dat er een product VERPLICHT wordt ingevoerd, terwijl het QUOTE SNOWGOON nog niet af is QUOTE SNOWGOONquote:Op vrijdag 24 april 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk kan er het eea verbeterd worden. Sterker nog, het product is nog niet eens af. De webwinkel werkt nog niet helemaal, de OV chipkaart is nog niet landelijk ingevoerd.
Auto's zijn ook niet af. Die verbeteren ook met elk model. Veiliger, zuiniger etc.
Zoiets als ala minute je transactie overzicht inzien vind ik echt niet belangrijk. Zijn wel belangrijkere zaken waar aan gewerkt kan worden. Zoals de webshop dat je online kaarten kunt bestellen.
Ik zie geen reden om toe te geven dat het product veel beter gepresenteerd had kunnen worden. Want ik ben van mening dat de OV bedrijven meer dan genoeg hun best doen om de klanten op de hoogte te brengen.
Als er mensen zijn die dat niet genoeg vinden en ook nog verwachten dat alles binnen no-time picobello werkt, is dat een probleem van de mensen met de hoge verwachtingen.
4 jaar is No time ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als er mensen zijn die dat niet genoeg vinden en ook nog verwachten dat alles binnen no-time picobello werkt, is dat een probleem van de mensen met de hoge verwachtingen.
Allemaal kulargumenten om die kaart niet te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:12 schreef macca728 het volgende:
En ik ben ook voor vernieuwing, ik heb mijn chipkaart al 3 jaar en ik gebruik hem ook.
Alleen ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving (collega's met name) dat die de chipkaart niet hebben en ook niet gaan gebruiken.
Waarom niet ? Omdat ze het geen verbetering vinden, onveilig, niet makkelijk, te weinig info hebben.
Die komen dus nu lekker met de auto
Mensen die de kaart niet gebruiken kunnen er ook niet over oordelen.
Een auto kan rustig in een fabriek worden getest. Daar worden eerst verschillende testmodelen van gebouwd, testrijders gaan kijken of de auto goed werkt, er worden auto's gecrashed om te kijken of de auto veilig is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee het probleem is dat er een product VERPLICHT wordt ingevoerd, terwijl het QUOTE SNOWGOON nog niet af is QUOTE SNOWGOON
En het verbeterd helemaal niet.
Op OV chipkaart.nl kon je namelijk eerst wel je transacties zien na 1 dag, wat ook de bedoeling is
ALLEEN de laatste weken niet meer
Communicatie van OV bedrijven is volkomen bagger, prijzen zijn onbekend, OV sites verwijzen of naar elkaar of geven foute informatie bv over prijzen (OV9292.nl bv) of geven helemaal geen info
Declarreen van reiskosten is voor bedrijven en werknemers totaal onduidelijk
Webshop is onvolledig.
Een auto die op de markt gezet wordt, werkt.
OV chipkaart, die OOK op de markt gzet wordt is nog niet af.
DAT IS HET VERSCHIL
Wat denk jij dat de OV bedrijven het belangrijkste vinden?quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
4 jaar is No time ?
Ja over 20 jaar werkt de chipkaart perfect, dat geloof ik ook
Een klant vindt het wel belangrijk dat deze zijn transacties kan zien, maar klanten zijn in jou optiek ondergeschikt aan de organisatie, terwijl de organisatie alleen maar bestaansrecht heeft bij gratie van de klanten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de OV bedrijven het belangrijkste vinden?
Goed werkende poortjes of binnen een dag je transacties in kunnen zien?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef Freeflyer het volgende:
We komen ergens. Snowgoon wil niet toegeven vanwege gezichtsverlies.
Dit was mijn TVP.
Wat deden die klanten dan ten tijde van de strippenkaart? Gingen ze 's avonds ook de strippenkaart teruglezen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een klant vindt het wel belangrijk dat deze zijn transacties kan zien, maar klanten zijn in jou optiek ondergeschikt aan de organisatie, terwijl de organisatie alleen maar bestaansrecht heeft bij gratie van de klanten.
Welke kinderziektes zitten er allemaal nog in?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:27 schreef Basp1 het volgende:
Zo jullie hebben goed je best gedaan binnen 1 avond bijna 100 postings, het lijkt wel een bitchfight.![]()
En snowgoon bij de introductie van een nieuw product verwacht ik als klant wel een product waar tenminste een groot gedelete van de kinderziektes die men de afgelopen 4 jaar tijdens praktijktesten heeft gevonden er wel al uit gehaald zijn. Zelfs dat heeft die falende ov-chip consortium niet voor elkaar gekregen. Ja dan is het niet meer dan normaal dat daar over geklaagd wordt. Dat jij dat met hand en tand verdedigd ik snap het echt niet.
Ik ontwikkel ook producten en als ik een slecht product heb gemaakt dan durf ik ook best mijn fouten toe te geven, en probeer zo snel mogelijk een revisie te maken waarbij de klachten verholpen zijn.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:
Gisteren een groot artikel in het AD over het skimmen bij de OV chipkaartautomaten.
Automaten waar je wel gebruik van moet maken omdat de producten nauwelijks ergens te koop zijn.
8 miljoen transacties waren er al bij de nieuwe automaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |