abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:51:53 #276
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_69888653
Ben ik normaal met een ritje van 15 haltes 1,49 kwijt, moet ik gisteren maar 3 haltes op 't zelfde traject, kostte mij dat in ene 0,86?!

Ik ga maar weer even mailen.

/edit:
En OV-chipkaart.nl loopt nog steeds dagen achter met een transactieoverzicht. Stelletje sukkels, kan nu max mijn gegevens van de 5e zien.

[ Bericht 42% gewijzigd door Mr.J op 10-06-2009 09:58:50 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:38:36 #277
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69894100
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:41 schreef wdn het volgende:
Ongenadeloze trap
[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1
Verdorie, daar gaat mijn scope
Maar goed, het blijkt dus dat ze op gewoon keihard falen.
Zo ongeveer vanaf het begin is hier al door critici op gewezen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:44:30 #278
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69894304
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Verdorie, daar gaat mijn scope
Maar goed, het blijkt dus dat ze op gewoon keihard falen.
Zo ongeveer vanaf het begin is hier al door critici op gewezen.

Het systeem wat men nu aan het opzetten is gewoon verrot.

Uitgangspunt was een volledig gesloten systeem waar je alleen maar inkomt met een chip kaart. Maar dat is men meteen al weer los gaan laten.

En omdat er meerdere plekken zijn waar dit systeem open is (niet elke plek krijgt een toegangspoort) zul je altijd vele malen meer zwartrijders krijgen dan met de huidige controles.

Wat wel gebeurd is dat het aantal zwartrijders verdwijnt omdat ze niet meer worden geregistreerd: er is geen fysieke controle meer. Dus het lijkt alsof er niet meer wordt zwartgereden.

En dan hebben we het niet eens gehad over de mogelijkheid je vervoersdocument te vervalsen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_69898038
Hilarisch.
Wat zei "snowgoon" / "houtworm" ook alweer constant? Dit systeem is er mede om het zwartrijden wat altijd zoveel gebeurde tegen te gaan.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:58:11 #280
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_69903347
Hmm, je betaalt dus niet automatisch een basistarief van x cent, beetje als je in de Amsterdamse metro/tram altijd 1 strip moet betalen als starttarief? Dus als je instapt, je checkt in en meteen daarna check je uit betaal je niks? Wat voor bosmongool bedenkt zo'n systeem nou weer?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_69903362
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:27 schreef OldJeller het volgende:
Hilarisch.
Wat zei "snowgoon" / "houtworm" ook alweer constant? Dit systeem is er mede om het zwartrijden wat altijd zoveel gebeurde tegen te gaan.
Ja normaal reageert hij als eerste, maar nu niet. Vreemd.
Hij heeft dubbel pech want nu zijn het niet eens die domme consumenten die over de chipkaart klagen, maar de OV bedrijven zelf
pi_69922641
Alles valt wel te kraken. Die OV chip is gewoon een dikke FAIL.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:50:09 #283
188877 Stupendous76
pi_69950975
Van de Frontpage:
quote:
Arnhem en Nijmegen aan de OV-chipkaart
Nederland - door Redactie op 11-06-2009 @ 20:19
Nederland Buspassagiers in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen kunnen vanaf 1 juli gebruik maken van de OV-chipkaart. Dat meldde de stadsregio vandaag. Het nieuwe vervoersbewijs wordt in fases in heel Nederland ingevoerd.

Rond Arnhem en Nijmegen verzorgen vervoersbedrijven Connexxion, Novio en Hermes het busvervoer. De OV-chipkaart is verkrijgbaar via de klantenservice van de drie vervoerders en via de websites. Vanaf 1 juli is de kaart ook te koop bij één verkooppunt in elke gemeente. Passagiers in de regio kunnen bovendien tot begin volgend jaar gebruik blijven maken van de strippenkaart.

De OV-chipkaart is al ingevoerd in onder meer Amsterdam en Rotterdam.
Repent, Pray, Forgive
pi_69951241
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:50 schreef Stupendous76 het volgende:
Van de Frontpage:
[..]

Dan kunnen die ook gratis reizen
pi_70070824
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan kunnen die ook gratis reizen
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaag

Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.

Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.

Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
pi_70071177
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.

Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.

Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
pi_70072652
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.
pi_70078316
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee want je moet dan door een poortje bij de eindbestemming en daar kan je niet doorheen als je al uitgecheckt bent. Je kan het wel achter iemand anders aanlopen uiteraard

De truc bij die metrocijfers is trouwnes dat het aantal controles flink is opgevoerd de laatste maanden.
Daardoor komen er uiteraard minder zwartrijders. Het mindere aantal zwartrijders komt dus niet alleen door invoering van de chipkaart, maar vooral door flink aantal controles.

Iets wat de chipkaart trouwens overbodig moest maken.....
pi_70078343
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.
Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checken
Of door apparatuur die hapert uiteraard
pi_70078786
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:51 schreef Mr.J het volgende:
Ben ik normaal met een ritje van 15 haltes 1,49 kwijt, moet ik gisteren maar 3 haltes op 't zelfde traject, kostte mij dat in ene 0,86?!

Ik ga maar weer even mailen.

/edit:
En OV-chipkaart.nl loopt nog steeds dagen achter met een transactieoverzicht. Stelletje sukkels, kan nu max mijn gegevens van de 5e zien.
Volgens mijn transactieoverzicht heb ik 10 juni zelfs 2x in en uitgecheckt om 2x exact dezelfde tijd.
Dit geld ook voor 4 juni.
Hetgeen volgens het systeem niet eens mogelijk is, omdat er 1 min tussen moet zitten.

Op 11 juni ben ik niet naar huis gegaan volgens het transcatieoerzicht, wel naar mijn werk
pi_70078935
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checken
Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?
pi_70079047
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?
Ja, het is mij al 3x overkomen, omdat het systeem mij wel uitcheckte, maar het poortje niet openging.
LET WEL volgens het systeem ging het GOED
Niet erg bij een druk metrosysteem, maar s'avonds bij een verlaten metrostation heb je een groot probleem/
pi_70189520
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er stond vandaag een zeer lang artikel in het AD over de overlast in het OV in Rotterdam.
Daarin zegt de RET dagelijks undercover controleurs en gewone controleurs in te zetten om meelopers en intrappers te betrappen.

Op de zogenaamde hotspots zijn ze permanent aanwezig, de liften worden vaak gecontrroleerd omdat mensen daar zonder in- en uit te checken doorheen kunnen.

Hoezo helpt de chipkaart tegen het zwartrijden ? Als je zoveel controleert zoals de RET nu doet, gaan die cijfers naar beneden, het is zeker niet alleen te danken aan de invoering van de chipkaart.

Maar ja de cijfers moeten naar beneden, anders wordt het draagvlak voor de chipkaart nog lager.

Ik ben benieuwd hoe ze dat straks bij alle bussen gaan doen waar het zwartrijden nog makkelijker wordt door de chipkaart. Ook undercovercontroleurs ?

Er stond ook dat het zwartrijden in bussen en trams toegenomen was
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:51:53 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_70997562
Maandag heb ik het weer eens geprobeerd, in de Amsterdamse metro deze keer. Ik moest van Amstel naar de Nieuwmarkt, overstappen vanuit de trein. Poortje 1 (eigenlijk al de 3e, de eerste twee die ik probeerde deden het niet): "Kaart geblokkeerd". Poortje 2: "Kaart geblokkeerd". Poortje 3: "Kaart geblokkeerd". Voor ik vertrok had ik thuis al de status van mijn kaart bekeken op OV-Chipkaart.nl, die geeft aan 'actief'. Toen al, en nu nog steeds.

Ik naar een oplaadautomaat (de enige op het perron op Amstel zo te zien) lopen, defect. Na mij komt er een tourist, drukt op alle knoppen, loopt om het ding heen en vraagt zich zo te zien af "in welk 3e wereldland ben ik nu weer beland?". Anyway, dan maar chipkaartloos in de metro. Aangekomen op Nieuwmarkt was de enige automaat daar ook defect, was net een mannteje mee bezig. Op de terugweg ben ik vanaf Waterlooplein gegaan en gok eens... ook daar was net een mannetje bezig de enige automaat aldaar (in ieder geval aan de Waterloopleinkant) te fixen.

Ik heb mijn kaart nu 1x gebruikt (2x eigenlijk, retourrit), in de Rotterdamse metro, daar heb ik hem ook opgeladen. Dat zal het zijn. De Rotterdamse OV-Chipkaart (oh wacht, die heb ik niet eens, het is er eentje van TLS, met zo'n prairie-plaatje er op) is niet compatible met de hoofdstedelijke.

Lekker systeem. . Ik word er een beetje verdrietig van. . Ik wil het zo graag! Snowgoon help! Wat had ik moeten doen?

.

-edit-
Even wat plaatjes van OV-Chipkaart.nl om kracht bij te zetten en ja, CS - Stadhuis is een pisstukje maar het ging even om het uitproberen.

For great justice!
pi_71011862
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:51 schreef Q. het volgende:

[ afbeelding ]
80 cent voor 1 halte ?
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:06:55 #296
141482 Q.
JurassiQ
pi_71011883
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

80 cent voor 1 halte ?
Instaptarief enzo hè?
For great justice!
pi_71012469
Er is gewoon veels te weinig duidelijk over de kosten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:40:24 #298
188877 Stupendous76
pi_71012860
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Instaptarief enzo hè?
Hetzelfde als de eerste strip van een strippenkaart.
Repent, Pray, Forgive
pi_71014391
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Instaptarief enzo hè?
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
pi_71019436
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
gewoon net als de rest doen in bus en tram, zwartrijden
De RET is al zo ten einde raad dat er undercover controleurs worden ingezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')