Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal af![]()
[..]
a) jij legt niets uit
b) mij hoef je het niet uit te leggen, dat moeten de ov-bedrijven doen
c) het dringt ten minste nog tot mij door, jou daarentegen...
Helaas is dat in jouw geval nodig.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:
Je kunt jezelf wel telkens wel blijven herhalen,
Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?quote:maar ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waarom moeten de mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, 3 maanden wachten?
Waarom maak je het hun moeilijker om met de OV chipkaart te reizen.
Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helaas is dat in jouw geval nodig.
[..]
Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?
Nogmaals dan maar:
"waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen"
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 19:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.
Jeetje, dit wordt wel heel erg betreurenswaardig hoor.
In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.
En wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is? Misschien hebben de OV bedrijven wel bepaald dat het hoofddoel is dat de kaart op zoveel mogelijk plaatsen gebruikt kan worden door mensen met een OV chipkaart.
Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:03 schreef snowgoon het volgende:
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?
Aangezien daar zo te zien weinig haast mee wordt gemaakt is de conclusie dat het hoofddoel het "zsm pushen van de chipkaart in zoveel mogelijk regio's" is. Daarna gaan ze pas kijken om de achterliggende infrastructuur goed werkend te krijgen (storingen op poortjes, oplaadapparaatuur).
Man wat lul je nou krom!quote:Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.
omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?
En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
Waarom moet het perse abbonomenten zijn?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?
Waar kan je die kopen dan voor de chipkaart ? op internet ?
DACHT HET NIET
hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom moet het perse abbonomenten zijn?
En denk je echt dat niemand in Zaanstad wel eens in Amsterdam komt?
Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?
Waarom zou iedereen uit Zaanstad in Amsterdam moeten komen en een jaarabbo kopen?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?
En dan ? Kopen ze allemaal een jaarabonnement dan ?
En waar kan ik ze kopen in Amsterdam ? Ook overal waar ik nu stripenkaarten en abonnementen kan
kopen ?
DACHT HET NIET
digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.
Net zoals 1e en 2e klas ook digitaal op het kaartje komt te staan.
Of denk jij dat er nu ook aparte poortjes komen voor 1e klas reizigers?
Ja duh! De treinkaartjes voor het buitenland zijn nu al heel anders dan de binnelandse kaartjes.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?
Voor internationale treinen hou je aparte kaartjes omdat conducteurs uit Frankrijk geen chipkaartapparaatje hebben. DIE KOMEN DUS NIET OP JE CHIPKAART TE STAAN
Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?quote:Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?
Waar kom jij dan vandaan ? Zeg eens, meneer mijn privacy doet er niet toe, iedereeen mag weten waar ik reis ?
]quote:Op woensdag 29 april 2009 20:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.
Kun je even aangeven waar ik zeg dat ik mijn privacy totaal niet belangrijk vind? Of anders ophouden met dat kinderachtig gejengel.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Waar kom je dan vandaan ? Staat niet in je profiel .Is niet kinderachtig, want volgens jou kan iemand die uit Limburg komt geen goed oordeel geven over de chipkaart.
Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?
Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:quote:En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?quote:Op woensdag 29 april 2009 20:08 schreef snowgoon het volgende:
Man wat lul je nou krom!
Je werpt dus drempels op voor mensen die de kaart al gebruiken en geen oplaadpunt nodig hebben
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar?)
[..]
Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:
[..]
Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.
[..]
Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?
Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?quote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?quote:Op woensdag 29 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?
Is het technisch zo moeilijk ?
Ook in Rotterdan en Amsterdam zijn er veel minder, dan verkooppunten voor strippenkaarten en andere kaarten nu
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?
Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.
En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.
Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
*zuchtquote:Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.quote:En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.
Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
Ik blijf het kulargumenten. Het zijn namelijk ook niet alleen mensen uit Amsterdam die gebruik kunnen maken van de OV chipkaart, maar ook mensen uit de Zaanstad die die oplaadpunten niet nodig hebben. Die de kaart bijvoorbeeld via internet op kunnen laden.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan.Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.
Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
[..]
*zucht* De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.
Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.
Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
[..]
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.
Zo helder?
Het probleem van de skimmers is makkelijk te verhelpen, zorgen dat ze je pincode niet kunnen lezen. Of automatisch opladen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.
Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeurquote:Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef macca728 het volgende:
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.
Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
Ja en nu?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:57 schreef macca728 het volgende:
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)
Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
Jij en een normale discussiequote:Op donderdag 30 april 2009 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.
En neem eens een cursus begrijpend lezen
Ja wat nou?quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef macca728 het volgende:
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?
kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Als je mij quote graag goed quoten.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij en een normale discussie
"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
Je bedoeld de HiSpeed treinen naar het buitenland die je gewoon kunt gebruiken als je een toeslag betaald.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je mij quote graag goed quoten.
fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
Als je woorden weglaat in een zin, maak je het mij behoorlijk lastig om te begrijpen wat je bedoeldquote:Op donderdag 30 april 2009 11:14 schreef macca728 het volgende:
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.
Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij de metro bij Centraal Stationquote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...quote:Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij Centraal Station
Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen
De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.
Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
Ja het personeel was natuurlijk weer massaal ingezet om de OV chipkaart problemen het hoofd te bieden.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.
Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.
Prima geregeld weer.
En jij zal morgen wel weer komen zeuren over iets onbenulligs.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:39 schreef macca728 het volgende:
we zullen morgen de triomfen van de RET wel lezen in de krant![]()
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Wel lezen he!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, geen. Komop zeg, hoe achterlijk ben je? Als zij vervangend vervoer aanbieden, dan gaan ze daar echt niet opeens andere tarieven voor hanteren, zoveel service bieden ze nog wel hoor.
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de druktequote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wel lezen he!
Het ging niet om vervangend vervoer maar om extra bussen naar Amsterdam!
Wie heeft het over meer betalen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees zelf nou maar eens, het gaat om extra bussen waarschijnlijk vanwege de drukte
Waarom zou je daar meer voor moeten betalen ?
]quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie heeft het over meer betalen?
Als je naar een concert in het Gelredome gaat betaal je ook een apart kaartje a 3 euro voor een retourtje station - Gelredome.
Dat zal denk ik ook niet veranderen bij de invoering van de OV chipkaart.
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
]
Dit ging waarshijnlijk over extra bussen bij reguliere dienst, als daar de chipkaart gebruikt wordt mag je wel verwachten dat de mogelijkheid er is om met de OV chipkaart te betalen. Ik denk niet dat als de chipkaart verplicht wordt straks landelijk dat mensen nog strippenkaarten mee zullen nemen voor evt extra bussen zonder chipkaartapparaat (zoals bv touringcars die weleens ingezet worden)
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je mag het altijd verwachten. Maar in de periode van de overgang er blind van uitgaan is wel een beetje naief.
En aangezien strippenkaarten uiteindelijk worden afgeschaft zou het wel heel lastig worden om die nog mee te gaan nemen bij extra bussen.
Portable apparaten. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
cash geld bedoel ik uiteraard !! nou reken maar niet dat touringcars allemaal een OV chipkaart apparaatje zullen hebben hoor als ze ingezet worden als extra bussen.
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
Kun je nou echt niet lezen? Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen speciaal tarief (Echt kerel, waar zeg ik dat dan?! Waarom haal je er allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd? Je hebt echt een rare discussietechniek hoor.) maar extra bussen zei ik dus.
Extra bussen zonder die apparatuur. Dan vind ik dat ik niet contant een dikke ritprijs moet gaan betalen. Het is toch niet mijn probleem dat die apparatuur niet aanwezig is op lijnen waar deze wel hoort te zijn?
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.quote:
Waarom haal je dat er dan in ene bij?quote:Ik zeg nergens dat het bij jou het geval was. Ik zeg alleen dat het VAAK zo is.
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.quote:Waarom zou die apparatuur wel op extra bussen moeten zijn? En hoe moesten de andere passagiers betalen.
Uhm? Jij hebt het over extra bussen en de manier van betalen. Dan is het toch niet zo raar dat ik zeg wat ik regelmatig heb meegemaakt qua betalen bij extra bussen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet degene bent die daar problemen mee heeft hoor.
[..]
Waarom haal je dat er dan in ene bij?
[..]
De rest betaalde gewoon via strippenkaart en abbo. Ik was de lul aangezien ik zo nodig voorop moest lopen qua nieuwe OV mogelijkheden.
Medelijden is niet nodig hoor, ik vind mijzelf niet zielig. Misschien een beetje stom dat ik wel al met zo'n rampending loop terwijl het nog niet verplicht is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:
Achgut... Ik krijg bijna medelijden met je. Heb je de chauffeur nog gevraagd waarom die geen OV chip had?
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.quote:http://tweakers.net/nieuws/60326/streekvervoerders-kiezen-apparaat-voor-mobiele-controle-ov-chipkaart.html
Streekvervoerders kiezen apparaat voor mobiele controle ov-chipkaart
Door Arie Jan Stapel, dinsdag 26 mei 2009 10:44, views: 943
De streekvervoersbedrijven RET, Connexxion en HTM hebben een apparaat gekozen waarmee ze op zwartrijden met de OV-chipkaart gaan controleren. Hun keus is gevallen op de Sigmax ChipPocket, een van de vier gecertificeerde apparaten.
Zwart- en grijsrijden is met de OV-chipkaart nog steeds mogelijk. Als er geen toegangspoortjes zijn, zou iemand kunnen instappen zonder in te checken; uitchecken zonder uit te stappen is een andere mogelijkheid. Bij de strippenkaart is gemakkelijk te zien of een reiziger wel voldoende strippen afgestempeld heeft, maar bij de OV-chipkaart niet, omdat deze informatie alleen in elektronische vorm beschikbaar is.
Om hierop controle te kunnen uitvoeren is een apparaat nodig waarmee de chip kan worden uitgelezen. De RET, Connexxion en de HTM hebben gekozen voor de ChipPocket, zo meldt leverancier Sigmax. Met het apparaat kunnen tevens de boetes voor het zwartrijden worden uitgeschreven. De ChipPocket is een van de vier apparaten die door Trans Link Systems, de uitvoerder van het chipkaartproject, is gecertificeerd.
Ik kreeg recentelijk controle bij het overstappen bij station Beurs, het duurde ongeveer een minuut voordat mijn chipkaart in het apparaat was en gelezen was.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja mensen die ov chipkaart is dus wel al gedeeltelijk ingevoerd maar tot nu toe konden controleurs dus niet nagaan of iemand wel ingechecked was, Zo intrepeteer ik in ieder geval deze tekst.
En half gelijk van Tweakers:quote:Amsterdam mag strippenkaart metro afschaffen
(Novum) - Amsterdam krijgt toestemming om de strippenkaart in de metro af te schaffen vanaf 27 augustus. Vanaf die datum is de ov-chipkaart het enige vervoerbewijs. Dat maakte staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) donderdag bekend tijdens een persconferentie.
Amsterdam wordt daarmee de tweede stad die de strippenkaart afschaft in de metro; Rotterdam had eind januari de primeur. Volgens de bewindsvrouw voldoet Amsterdam aan alle criteria. Dan gaat het om het belang van de reiziger, zorgvuldigheid en de veiligheid van het systeem.
Amsterdam laat weten dat het op 25 juni al klaar was om 'de poortjes te sluiten' in de hoofdstedelijke metro, maar dat wordt gewacht tot eind augustus om zo de reizigers goed te kunnen voorbereiden. Amsterdam is 'blij met deze belangrijke stap voor de invoering van de chipkaart'. In bus en tram mag de strippenkaart nog wel worden gebruikt. Huizinga verwacht dat zij nog dit jaar een verzoek van zowel Amsterdam als Rotterdam krijgt om de strippenkaart ook in tram en bus af te schaffen.
Tijdens de persbijeenkomst werd verder bekendgemaakt dat nog dit kwartaal de provincies Noord- en Zuid-Holland en de regio Haaglanden beginnen met de introductie van de ov-chipkaart. Vanaf juli volgen Almere, de stadsregio Utrecht, de stadsregio Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. De verwachting is dat na de zomer van volgend jaar in het hele land kan worden gereisd met de ov-chipkaart.
Uitgegeven op Donderdag 28 mei 2009 om 17:32:38
quote:Overheid wil nog dit jaar grootschalige invoering ov-chipkaart
Door Wilbert de Vries, donderdag 28 mei 2009 17:29, views: 4.785
Eind dit jaar moet de ov-chipkaart in grote delen van Nederland zijn ingevoerd. De gemeente Amsterdam is nu als eerste aan de beurt. Vanaf eind augustus zal er in de hoofdstad niet meer met de strippenkaart kunnen worden betaald in de metro.
Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft dit donderdagmiddag bekendgemaakt. Als gevolg van het besluit zal vanaf 27 augustus de strippenkaart niet langer een geldig betaalmiddel zijn in de Amsterdamse metro. Naar verwachting zal de strippenkaart later dit jaar in de hoofdstad ook niet meer in de bus en trein kunnen worden gebruikt.
Amsterdam heeft lering kunnen trekken uit de introductie van de ov-chipkaart in Rotterdam, waar de strippenkaart sinds begin dit jaar niet meer kan worden gebruikt. Huizinga heeft benadrukt dat zij er waarde aan hecht dat Stadsregio Amsterdam en vervoersbedrijf GVB hun leerervaringen delen met andere decentrale overheden en vervoersbedrijven. Dit om de verdere uitrol en invoering van de ov-chipkaart ook in andere regio’s voorspoedig en succesvol te realiseren, aldus de staatssecretaris.
Nog dit kwartaal zullen bovendien de vervoersbedrijven in de regio Haaglanden en de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland een start maken met de introductie van de ov-chipkaart. In het derde kwartaal volgen dan Almere, Stadsregio's Utrecht en Arnhem-Nijmegen en de provincies Friesland en Utrecht. In deze regio's zal de chipkaart echter naast de ouderwetse strippenkaart als vervoersbewijs dienen.
Staatssecretaris Huizinga zegt tevreden te zijn met deze uitrolplanning. "Met deze planning blijven we stevig op koers om te zorgen dat die ene kaart als vervoer- en betaalmiddel voor tram, trein, bus en metro er daadwerkelijk komt", aldus Huizinga
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:38 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik voorzie een hoop problemen en chaos als dit systeem landelijk word ingevoerd, stel wilt je tijdens een druk moment je trein halen en er staat een flinke rij omdat 6 van de 10 poortjes defect zijn. Het is gewoon een belachelijk systeem en dient zo snel mogelijk per direct te worden afgeschaft!![]()
Waarvan Akte.
Dat is opzich geen probleem, je kunt ze blijkbaar vrij simpel opentrappen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of als je de laatste trein/metro hebt en je wil van het perron af.. maar er is een defect. Dan moet je een nacht op het perron blijven staan!![]()
![]()
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1quote:AMSTERDAM, woensdag - Het zwartrijden in bussen, trams en sommige treinen neemt enorm toe bij de introductie van de ov-chipkaart. Dat stellen vooral busbedrijven, die hun prognose hebben meegedeeld aan staatssecretaris Huizinga van Verkeer. "Hun zorg is bij ons bekend", zegt een woordvoerder. Die eraan toevoegt niet te weten wat het effect precies zal zijn.
De busvervoerders weten dat wel en spreken in vertrouwelijke memo's van 'grootschalige' fraude. De verwachtingen van de vervoerders zijn opmerkelijk, omdat de chipkaart vooral is bedoeld om zwartrijden tegen te gaan en de sociale veiligheid van reizigers te bevorderen. In tegenstelling tot het spoor dat op de drukke stations goed is af te schermen met poortjes, kunnen bus- en tramreizigers makkelijk frauderen. Dat kan door de ov-chipkaart, na het inchecken via een automaat, snel en stiekem langs de uitcheckautomaat te halen, waardoor men daarna gratis verder reist. Er is geen haan die daar naar kraait, zeggen de vervoerders. "Wij rijden vooral veel op stations die gewoon open zijn en daar doet dit risico zich dus ook voor", zegt een woordvoerster van busbedrijf Arriva.
Alleen controleurs kunnen de chipkaart met speciale apparatuur lezen, maar die zouden nu juist verdwijnen om de chipkaart te betalen. De busvervoerders denken door de fraude verlies te lijden op de chipkaart. Dat is des te vervelender, omdat op dit moment in bussen het minst wordt zwartgereden.
Sommige vervoerders willen daarom wachten op de resultaten van de proeven met chipkaart in Amsterdam en Rotterdam.
maar dan kunnen we wel met 1 kaart door nederland reizen. Het kost wat maar dan krijgen we ook niets.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Komt het wel op neer ja. Waarbij de opmerking komt: het afschaffen van die loonkosten aan controleurs zou deze omschakeling moeten financieren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:46 schreef Igen het volgende:
Dus de controleurs die je uitbespaart in de metro mag je blijven inzetten, maar dan op de tram en de bus, omdat daar de chauffeur de kaartjes niet meer kan controleren.
Verdorie, daar gaat mijn scopequote:Op woensdag 10 juni 2009 08:41 schreef wdn het volgende:
Ongenadeloze trap
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ipkaart__.html?p=1,1
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Verdorie, daar gaat mijn scope![]()
Maar goed, het blijkt dus dat ze op gewoon keihard falen.
Zo ongeveer vanaf het begin is hier al door critici op gewezen.
Ja normaal reageert hij als eerste, maar nu niet. Vreemd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:27 schreef OldJeller het volgende:
Hilarisch.
Wat zei "snowgoon" / "houtworm" ook alweer constant? Dit systeem is er mede om het zwartrijden wat altijd zoveel gebeurde tegen te gaan.
quote:Arnhem en Nijmegen aan de OV-chipkaart
Nederland - door Redactie op 11-06-2009 @ 20:19
Nederland Buspassagiers in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen kunnen vanaf 1 juli gebruik maken van de OV-chipkaart. Dat meldde de stadsregio vandaag. Het nieuwe vervoersbewijs wordt in fases in heel Nederland ingevoerd.
Rond Arnhem en Nijmegen verzorgen vervoersbedrijven Connexxion, Novio en Hermes het busvervoer. De OV-chipkaart is verkrijgbaar via de klantenservice van de drie vervoerders en via de websites. Vanaf 1 juli is de kaart ook te koop bij één verkooppunt in elke gemeente. Passagiers in de regio kunnen bovendien tot begin volgend jaar gebruik blijven maken van de strippenkaart.
De OV-chipkaart is al ingevoerd in onder meer Amsterdam en Rotterdam.
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaagquote:
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaag
Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.
Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.
Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
Nee want je moet dan door een poortje bij de eindbestemming en daar kan je niet doorheen als je al uitgecheckt bent. Je kan het wel achter iemand anders aanlopen uiteraardquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar kan je bij de metro ook niet, nadat je hebt ingecheckt, meteen aan die andere kant "uitchecken", vervolgens in de metro stappen.. en dan op je eindbestemming weer uitchecken?
Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checkenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je dan de maximumprijs van 4 euro.
Volgens mijn transactieoverzicht heb ik 10 juni zelfs 2x in en uitgecheckt om 2x exact dezelfde tijd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:51 schreef Mr.J het volgende:
Ben ik normaal met een ritje van 15 haltes 1,49 kwijt, moet ik gisteren maar 3 haltes op 't zelfde traject, kostte mij dat in ene 0,86?!
Ik ga maar weer even mailen.
/edit:
En OV-chipkaart.nl loopt nog steeds dagen achter met een transactieoverzicht. Stelletje sukkels, kan nu max mijn gegevens van de 5e zien.
Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee die betaal je alleen als je vergeet uit te checken
Ja, het is mij al 3x overkomen, omdat het systeem mij wel uitcheckte, maar het poortje niet openging.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus als je uitcheckt maar niet op tijd door het poortje komt ben je theoretisch voorgoed opgesloten?
Er stond vandaag een zeer lang artikel in het AD over de overlast in het OV in Rotterdam.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nieuwe berichten over de chipkaart vandaag
Het % zwartrijden is teruggelopen van 10% nar 4% in de metro volgens informatie die staatssecretaris huizenga naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.
Er wordt steeds minder zwart gerezen volgens dat rapport, wel merkwaardig omdat 2 maanden geleden het % zwartrijden nog onder de 4% lag, maar goed.
Over het zwartrijden in de bussen en trams wordt geen woord gerept, daar klagen busmaatschappijen juist dat het % zwartrijden veel hoger is door de chipkaart
Hetzelfde als de eerste strip van een strippenkaart.quote:
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.quote:
gewoon net als de rest doen in bus en tram, zwartrijdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |