abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68508910
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Op voorhand zijn zaken duidelijk gemaakt en nu, jaren en jaren later, blijken die dingen gewoon nog steeds te bestaan/voor te komen/er bij te komen. Dat is niet zoeken naar foutjes van de chipkaart, dat is moeten rennen om er niet onder bedolven te raken. Maar jij, die af en toe gebruik maakt van de chipkaart en daarbij gelukkig voor jou weinig problemen meemaakt, doet dat allemaal af
[..]

a) jij legt niets uit
b) mij hoef je het niet uit te leggen, dat moeten de ov-bedrijven doen
c) het dringt ten minste nog tot mij door, jou daarentegen...
Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.

Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
  woensdag 29 april 2009 @ 19:51:04 #202
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68508984
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:


Je kunt jezelf wel telkens wel blijven herhalen,
Helaas is dat in jouw geval nodig.
quote:
maar ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Waarom moeten de mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, 3 maanden wachten?
Waarom maak je het hun moeilijker om met de OV chipkaart te reizen.
Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?

Nogmaals dan maar:

"waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen"
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 29 april 2009 @ 19:53:10 #203
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68509048
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:
Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.
Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.

Jeetje, dit wordt wel heel erg betreurenswaardig hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68509300
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Helaas is dat in jouw geval nodig.
[..]

Het antwoord staat tussen haakjes in de tekst. Je leest dus echt niet?

Nogmaals dan maar:

"waarbij het hoofddoel uiteraard nieuwe OV chipkaart gebruikers aantrekken is en niet zoals jij denkt het makkelijk maken van bezoekers uit een al ingevoerde regio daar naar toe te laten reizen"
Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.
En wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is? Misschien hebben de OV bedrijven wel bepaald dat het hoofddoel is dat de kaart op zoveel mogelijk plaatsen gebruikt kan worden door mensen met een OV chipkaart.
pi_68509333
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als je hiermee mij bedoeld; Ja, dat zsm invoeren van oplaadpunten moet gebeuren ja.

Jeetje, dit wordt wel heel erg betreurenswaardig hoor.
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.
  woensdag 29 april 2009 @ 20:05:03 #206
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68509377
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Telkens weer dat kulantwoord door de huidige OV chipkaart gebruikers te negeren en alleen maar te kijken naar de mensen die de kaart nog moeten ontdekken.
En wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is? Misschien hebben de OV bedrijven wel bepaald dat het hoofddoel is dat de kaart op zoveel mogelijk plaatsen gebruikt kan worden door mensen met een OV chipkaart.
In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?

Aangezien daar zo te zien weinig haast mee wordt gemaakt is de conclusie dat het hoofddoel het "zsm pushen van de chipkaart in zoveel mogelijk regio's" is. Daarna gaan ze pas kijken om de achterliggende infrastructuur goed werkend te krijgen (storingen op poortjes, oplaadapparaatuur).
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 29 april 2009 @ 20:05:58 #207
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68509408
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:03 schreef snowgoon het volgende:
En het zsm invoeren van bussen waar je dat ding kunt gebruiken, vind jij niet belangrijk. Dat kan wel een paar maanden wachten.
Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68509410
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

In dat geval mogen ze om te beginnen de gebieden waar deze al gebruikt wordt eens wat beter in orde krijgen zou je ook niet denken?

Aangezien daar zo te zien weinig haast mee wordt gemaakt is de conclusie dat het hoofddoel het "zsm pushen van de chipkaart in zoveel mogelijk regio's" is. Daarna gaan ze pas kijken om de achterliggende infrastructuur goed werkend te krijgen (storingen op poortjes, oplaadapparaatuur).
Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?

En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
pi_68509487
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als je wilt dat de chipkaart laagdrempelig op de markt gezet wordt lijkt me dat geen overbodige luxe nee.
Man wat lul je nou krom!
Je werpt dus drempels op voor mensen die de kaart al gebruiken en geen oplaadpunt nodig hebben
pi_68510130
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?

En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?

Waar kan je die kopen dan voor de chipkaart ? op internet ?

DACHT HET NIET
pi_68510288
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat je nu ook overal abonnementen kan kopen ?

Waar kan je die kopen dan voor de chipkaart ? op internet ?

DACHT HET NIET
Waarom moet het perse abbonomenten zijn?
En denk je echt dat niemand in Zaanstad wel eens in Amsterdam komt?
pi_68510311
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.

Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?
pi_68510392
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waarom moet het perse abbonomenten zijn?
En denk je echt dat niemand in Zaanstad wel eens in Amsterdam komt?
denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?
En dan ? Kopen ze allemaal een jaarabonnement dan ?

En waar kan ik ze kopen in Amsterdam ? Ook overal waar ik nu stripenkaarten en abonnementen kan
kopen ?

DACHT HET NIET
pi_68510398
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoezo ben ik aan het zeuren over die poortjes ? Dat komt van de NS af, niet van mij. Wat is logischer, aparte poortjes voor DUURDERE treinen of aparte papieren kaartjes, die juist worden afgeschaft door de chipkaart ?
Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.
Net zoals 1e en 2e klas ook digitaal op het kaartje komt te staan.

Of denk jij dat er nu ook aparte poortjes komen voor 1e klas reizigers?
pi_68510529
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

denk je echt dat IEDEREEN uit Zaanstad weleens in Amsterdam komt ?
En dan ? Kopen ze allemaal een jaarabonnement dan ?

En waar kan ik ze kopen in Amsterdam ? Ook overal waar ik nu stripenkaarten en abonnementen kan
kopen ?

DACHT HET NIET
Waarom zou iedereen uit Zaanstad in Amsterdam moeten komen en een jaarabbo kopen?
De mensen die toch al geen OV chipkaart hebben zal het, lijkt mij, echt een biet wezen of die apparaten in de bus al werken.
pi_68510609
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is logische dat het gaat zoals het nu gaat. Een aparte toeslag voor internationale treinen. Maar dan geregistreerd op de OV chipkaart.
Net zoals 1e en 2e klas ook digitaal op het kaartje komt te staan.

Of denk jij dat er nu ook aparte poortjes komen voor 1e klas reizigers?
digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?

Voor internationale treinen hou je aparte kaartjes omdat conducteurs uit Frankrijk geen chipkaartapparaatje hebben. DIE KOMEN DUS NIET OP JE CHIPKAART TE STAAN
pi_68510722
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

digitaal op het kaartje ? En als ik op saldo wil reizen ?

Voor internationale treinen hou je aparte kaartjes omdat conducteurs uit Frankrijk geen chipkaartapparaatje hebben. DIE KOMEN DUS NIET OP JE CHIPKAART TE STAAN
Ja duh! De treinkaartjes voor het buitenland zijn nu al heel anders dan de binnelandse kaartjes.

Als je op saldo wilt reizen, dan kun je lijkt mij, geen gebruik maken van de HiSpeed treinen. Maar wil je nu echt al gaan zeuren over dingen die nog ontwikkeld moeten worden en waar bij beiden amper wat van weten?
pi_68510724
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach komop zeg. Macca begint nu al te zeuren over de eventuele poortjes bij HiSpeed treinen. Er wordt geklaagd dat de OV apparaten in bussen al worden aangezet terwijl er nog niet genoeg oplaadpunten zijn. Terwijl er een paar posts later wel wordt gezegd dat het zsm ingevoerd moet worden.

Gelukkig ben jij in Limburg zo'n grootverbruiker van de OV chipkaart om mij terecht te wijzen
Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?
Waar kom jij dan vandaan ? Zeg eens, meneer mijn privacy doet er niet toe, iedereeen mag weten waar ik reis ?
pi_68510924
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maakt het uit of iemand uit Limburg komt ?
Waar kom jij dan vandaan ? Zeg eens, meneer mijn privacy doet er niet toe, iedereeen mag weten waar ik reis ?
Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.

Kun je even aangeven waar ik zeg dat ik mijn privacy totaal niet belangrijk vind? Of anders ophouden met dat kinderachtig gejengel.
pi_68511013
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Iemand die uit Limburg komt, waar de OV chipkaart nog niet wordt gebruikt, is wel heel erg hypocriet als die mij gaat verwijten dat ik de OV chipkaart niet vaak genoeg gebruik.

Kun je even aangeven waar ik zeg dat ik mijn privacy totaal niet belangrijk vind? Of anders ophouden met dat kinderachtig gejengel.
]

Waar kom je dan vandaan ? Staat niet in je profiel .Is niet kinderachtig, want volgens jou kan iemand die uit Limburg komt geen goed oordeel geven over de chipkaart.
pi_68511177
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

]

Waar kom je dan vandaan ? Staat niet in je profiel .Is niet kinderachtig, want volgens jou kan iemand die uit Limburg komt geen goed oordeel geven over de chipkaart.
Dat zeg ik helemaal niet.
  woensdag 29 april 2009 @ 21:24:59 #222
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68512234
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nogmaals, wie ben jij om te bepalen wat het hoofddoel is?
Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar? )
quote:
En nogmaals, waarom moeten OV chipkaart lezers die al werken maandenlang uitgezet worden terwijl mensen die geen oplaadpunt nodig hebben, die gewoon kunnen gebruiken?
Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:02 schreef Mr.J het volgende:
Stopzetten is idd niet te doen. Wel met veel meer spoed die punten neerzetten EN er eens van leren zodat de volgende regio dioe betrokken wordt tegelijk al over oplaadpunten kan beschikken.
Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:08 schreef snowgoon het volgende:
Man wat lul je nou krom!
Je werpt dus drempels op voor mensen die de kaart al gebruiken en geen oplaadpunt nodig hebben
Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68512726
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik volg gewoon een simpele redenatie. Lees die post maar. (O wacht, jij en lezen, daar gaat het regelmatig foutnietwaar? )
[..]

Huh? Kerel blijf nu eens van de drank/drugs af. Ik heb nergens gezegd dat deze uitgezet moeten worden, integendeel:
[..]

Dus please, lees gewoon eens ipv dingen te roepen die niet waar zijn.
[..]

Waar werp ik drempels op als ik vind dat bij het betrekken van nieuwe regio's de infrastructuur eerst afdoende moet wezen?
Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.

Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.

En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
pi_68513407
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.
Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.

Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.

En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?
Is het technisch zo moeilijk ?

Ook in Rotterdan en Amsterdam zijn er veel minder, dan verkooppunten voor strippenkaarten en andere kaarten nu
pi_68514172
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom zijn die oplaadpunten er eigenlijk niet ?
Is het technisch zo moeilijk ?

Ook in Rotterdan en Amsterdam zijn er veel minder, dan verkooppunten voor strippenkaarten en andere kaarten nu
En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?

Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
pi_68514510
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En welke gigantische problemen veroorzaakt dat?

Waarom die oplaadpunten er nog niet zijn, geen idee. Misschien is de apparatuur niet klaar. Zijn de verbindingen met de TSL computer nog niet gelegd. Kan vanalles zijn.
Ik zou niet weten waarom het technisch moeilijk is als Rotterdam die punten al heeft.
in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.

En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.

Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
pi_68514833
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

in Rotterdam kan je anders ook nog steeds geen abonnementen kopen via de automaten. Automaten die ook nog onveilig blijken te zijn ivm skimmen trouwens.

En er zijn er sowieso VEEL minder dan met de strippenkaart.

Welke problemen veroorzaakt dat ? Dat ik geen abonnement kan kopen buiten Rotterdam, terwijl ik wel verplicht wordt te reizen in Rotterdam. Met mij velen. Dat kost klanten, maar dat begrijp je blijkbaar niet
Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.

Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
  woensdag 29 april 2009 @ 22:59:11 #228
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68515448
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je stelt dat men de chipkaart lezers pas in werking moet stellen als er oplaadpunten genoeg zijn, want dat doe jij, werp je wel degelijk een drempel op voor de mensen die die oplaadpunten helemaal niet nodig hebben.

Die mensen moeten wat jou betreft gewoon 2 a 3 maanden wachten. Waarom zou je geen service verlenen aan de mensen die de oplaadpunten niet nodig hebben?
Een vraag die ik al diverse malen gesteld heb, maar waar jij telkens zorgvuldig omheen lult.
Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan. Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.

Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
quote:
Jouw punt zou ook veel beter overkomen als je nu eindelijk eens uitlegt welke hinder mensen ervan ondervinden als de chiplezers in gebruik worden genomen terwijl de oplaadpunten nog niet allemaal werken.
Als ze toch hun kaart niet op kunnen laden, maakt het geen donder uit of die lezers wel of niet werken.
*zucht * De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.

Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.

Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
quote:
En voor de mensen die wel hun kaart op kunnen laden (in Amsterdam) of dat opladen niet nodig hebben. Is het toch ideaal als ze zo snel mogelijk op zoveel mogelijk plaatsen die kaart kunnen gebruiken. Maar ook dat negeer je consequent.
Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.

Zo helder?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 30 april 2009 @ 03:30:15 #229
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68520363
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Stupendous76 op 30-04-2009 06:37:12 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68521734
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk dat de RET dat risico gewoon neemt en/of ervan uitgaat dat mensen die veel in Rotterdam reizen zo af en toe wel in de buurt komen van een RET shop.

Je doet nu alsof je eerst wel abbonomenten kon kopen in automaten en dat is natuurlijk onzin. En niet alleen de OV chipkaart automaten hebben last van skimmers.
abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.

Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam

Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
pi_68521759
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.

Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
pi_68521968
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)


Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft
· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten
. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
pi_68522984
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, er zijn idd bijzonder veel mensen vanuit regio AMS (met chipkaart) naar Zaandam (nu net pas met chipkaart) gaan. Niet dus. Het gaat om een zeer kleine doelgroep die je dus wilt voorzien van wat service.

Dat slaat dus nergens op. Wat wel ergens op slaat is dat ze een nieuwe regio willen betrekken en dan niet om dat handje vol mensen met chipkaart naar die regio tegemoet te komen, nee om de heel simpele reden om er een nieuw gebied bij te betrekken.
[..]

*zucht * De mensen ondervinden er ook geen hinder van, maar zoals ik al meerdere malen heb gepost is dat je introductie van een nieuw product laagdrempelig moet houden voor acceptatie.

Dus de mensen in de Zaanstreek die door gebrek aan oplaadpunten lekker op een ouderwetse manier reizen ondervinden er geen hinder van, maar zullen ook niet snel overstappen.

Daarom is het juist noodzaak wanneer een regio de chipkaart krijgt, dat zowel vervoer als infrastructuur tegelijk aanwezig is.
[..]

Denk je nu echt dat je over een grote groep praat? De groep die je straks van Zaandam naar A'dam en terug wilt laten reizen met de chipkaart zit dus in het nieuwe gebied Zaandam. Vandaar het op die locatie dus in ene goed aanbieden.

Zo helder?
Ik blijf het kulargumenten. Het zijn namelijk ook niet alleen mensen uit Amsterdam die gebruik kunnen maken van de OV chipkaart, maar ook mensen uit de Zaanstad die die oplaadpunten niet nodig hebben. Die de kaart bijvoorbeeld via internet op kunnen laden.

Die mensen die niet via internet op kunnen laden, kunnen gewoon de strippenkaart gebruiken en die paar maanden wachten.
pi_68523152
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

abonnementen kon je overal kopen en ik denk niet dat de RET daar van uitgaat, omdat in Rotterdam de meeste mensen die er werken of naar school gaan niet in Rotterdam zelf wonen.

Nu heb je 7, ik zeg ZEVEN verkoopunten van de RET in Rotterdam en dan kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam

Nee niet alleen OV chipkaartautomaten, maar ze zijn wel zeer onveilig anders worden ze niet vervangen (eind van het jaar pas). Wel typisch dat skimmers zich binnen een paar maanden richten op NS en OV chipkaartautomaten. Waarom ? Makkelijke targets
Het probleem van de skimmers is makkelijk te verhelpen, zorgen dat ze je pincode niet kunnen lezen. Of automatisch opladen.

Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

RET Verkoop- & Informatiepunten:
Metrostation Spijkenisse Centrum
Maandag 06:00 18:30
Dinsdag 06:00 18:30
Woensdag 06:00 18:30
Donderdag 06:00 18:30
Vrijdag 06:00 18:30
Zaterdag 08:00 18:30
Zondag 09:00 11:00
Zondag 11:30 16:15

Ook gewoon 7 dagen per week open en daarnaast zijn er ook nog tal van ander sigarenwinkels en postkantoren waar je het e.e.a. kunt kopen voor de OV chipkaart.

Voor die service winkels ook ruime openingstijdens, dus kun je makkelijk een keer voor of na werk/school daar langs gaan.
pi_68523177
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef macca728 het volgende:
ik wil trouwens de cijfers weleens zien van mensen die gebruik maken van dat automatisch opladen.

Het aantal wegwerpchipkaarten dat verkocht zou worden is ook schromelijk onderschat door de RET, stond in de krant. De RET dacht natuurlijk dat iedereen een persoonlijke chipkaart zou kopen
Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
pi_68523202
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:57 schreef macca728 het volgende:
Uit een nota van verkeer en waterstaat (voor iedereen in te zien)


Hoofdpunten Distributiestrategie OV-chipkaart
Om de OV-chipkaart een succes te laten worden is distributie een belangrijke randvoorwaarde. De
OV-bedrijven hebben zich daarom ten doel gesteld een service- en distributienetwerk op te zetten met
de volgende kenmerken:
· Het is éénduidig en herkenbaar. Door landelijk maximale uniformiteit in de distributiekanalen
na te streven weet de reiziger waar hij/zij welke producten en services kan verwachten
· Het is toegankelijk zodat de reiziger in heel Nederland met weinig inspanning toegang tot het
OV heeft
· Het faciliteert een soepele overgang naar nieuwe, efficiëntere routines voor reizigers
De uitdaging is om hierbij een gezonde balans te vinden tussen gemak voor de reiziger en efficiëntie.
De OV-bedrijven zien hiervoor goede mogelijkheden door de inzet van nieuwe technische mogelijkheden,
zoals automatisch opladen en het bestellen / opladen via internet of telefoon. Afhankelijk van de
mate van klantacceptatie van deze nieuwe methoden zijn straks potentieel 6,2 miljoen PCs en 19,4
mio. telefoons beschikbaar als service- en distributiepunten. Invoering van deze nieuwe elementen
betekent dat reizigers straks veel minder vaak de gang naar automaat, loket of postkantoor hoeven te
maken. Dit is dan ook het uitgangspunt in de distributiestrategie: het bieden van maximaal gemak voor
de klant tegen aanvaardbare kosten. Onderzoek (NIPO) en de ervaringen van RET in de launch lijken
uit te wijzen dat veel reizigers deze nieuwe methoden als handig en/of veilig beschouwen. Daarnaast
worden uiteraard de bestaande loketten en automaten op OV-stations en -knooppunten uitgerust met
chipkaart-apparatuur.
Voor het verlenen van service zijn de nieuwe technische mogelijkheden voorlopig geen optie omdat
vooralsnog voor veel service-handelingen persoonlijke identificatie vereist is. Daarnaast zijn de nieuwe
zelfservice-kanalen voorlopig niet beschikbaar voor het laden van saldo op anonieme kaarten
. Goede
oplaad-alternatieven zijn daarom nodig voor reizigers die met anonieme kaarten reizen, maar niet in
de buurt van metro of trein-station komen. Tenslotte wensen de vervoerders de klant – zeker in de
startfase – een distributiekanaal te bieden waar persoonlijk contact mogelijk is. Zolang bepaalde service
en het opladen van anonieme kaarten niet via internet of telefoon gefaciliteerd kunnen worden, blijft
een landelijk dekkend bemenst (derden-)netwerk noodzakelijk. De vervoerders denken dat een netwerk
van ca. 800-1.000 punten voldoende is om een servicepunt op aanvaardbare afstand van iedere
reiziger te brengen. Daarnaast worden aanvullende oplaadpunten voorzien. Het installeren van mobiele
oplaadapparatuur op de voertuigen lijkt in dit kader een zeer aantrekkelijke optie die op dit moment
wordt onderzocht. Voor de verwachte extra informatie-behoefte (m.n. rond de migratie) zullen websites
en call centres ingericht zijn.
Ja en nu?
pi_68523299
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zou ook wel eens willen dat jij nou eindelijk ophoud met al dit gezeur
Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.

En neem eens een cursus begrijpend lezen
pi_68523395
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hou zelf maar op, dan kunnen we hier eindelijk een normale discussie voeren.

En neem eens een cursus begrijpend lezen
Jij en een normale discussie

"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
pi_68523405
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]


Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
pi_68523425
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef macca728 het volgende:
[quote]Op donderdag 30 april 2009 11:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]


Niet liegen. Of ligt het metro station Spijkenisse een half uur reizen vanaf Spijkenisse?

kan je Spijkenisse wel vergeten, want dat is een half reizen van het centrum van Rotterdam
Ja wat nou?
Ga eens normaal typen, gebruik eens volzinnen. Dan weet ik wat je bedoeld.

Waarom is het zo erg dat Spijkenisse een half iets van Rotterdam ligt?
pi_68523465
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.

Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
pi_68523516
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij en een normale discussie

"Over een aantal jaar komen er HiSpeed treinen! Wat voor een poortjes krijgen die! Hoe gaat dat werken? Ik weet nu al dat het fout gaat."
Als je mij quote graag goed quoten.

fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen, dat weet je blijkbaar nog niet
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
pi_68523563
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je mij quote graag goed quoten.

fout 1 er zijn al Hi SPeed treinen
fout 2 er komen hi SPeed poortjes volgens NS
fout 3 laatste zin heb ik niet gezegd
Je bedoeld de HiSpeed treinen naar het buitenland die je gewoon kunt gebruiken als je een toeslag betaald.
Waarom loop je nu al te mekkeren over die poortjes die misschien komen? Waarom wil je nu al precies weten hoe dat gaat werken?
pi_68523712
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:14 schreef macca728 het volgende:
Ik zeg al, volg een cursus begrijpend lezen dan kan je op een normaal niveau meediscussieren.

Ga je niet naar Amsterdam vandaag ? Lekker je chipkaart gebruiken in de metro en tram ?
Als je woorden weglaat in een zin, maak je het mij behoorlijk lastig om te begrijpen wat je bedoeld
  donderdag 30 april 2009 @ 23:06:43 #245
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68543767
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68544567
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij de metro bij Centraal Station

Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen. Niet eens extra bussen ofzo

De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.

Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
pi_68544602
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Leve het OV he, in Rotterdam was er een wisselstoring bij Centraal Station

Aangezien de trams richting CS ook niet reden (Coolsingel was afgesloten wegens festiviteiten) kon iedereen vanaf Beurs gaan lopen

De informatievoorziening was ook weer prima, er werd omgeroepen dat er tot Beurs gereden werd, terwijl op het bord gewoon CS sond met de mededeling dat er onregelmatig gereden werd.

Uiteindelijk konden we er bij Leuvehaven al uit, niet dat dat omgeroepen werd, na 5 min werden gewoon de deuren opengezet
Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
pi_68544671
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tsss... Wat een ellende veroorzaakt die OV chipkaart toch allemaal...
Ja het personeel was natuurlijk weer massaal ingezet om de OV chipkaart problemen het hoofd te bieden.

Dat mensen met 3 man achter elkaar door de poortjes gingen ontging ze blijkbaar
pi_68544693
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:
Jaja, vandaag werden er in onze regio extra bussen ingezet om de mensen naar A'dam te vervoeren.

Alleen.... deze extra bussen hadden geen chipkaart apparatuur. Kon ik in een drukke bus met cash gaan betalen en de boel ophouden.

Prima geregeld weer.
Wel een beetje naief om bij extra bussen er vanuit te gaan dat je met de OV chipkaart kunt betalen. Is wel vaker zo dat bussen buiten de reguliere dienstregeling een speciaal tarief hebben.
pi_68544910
we zullen morgen de triomfen van de RET wel lezen in de krant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')