Welkom terug.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik denk dat ik ook weer eens aansluit. Vorig jaar heb ik een tijdje hier gepost en ben ik ook netjes afgevallen, maar helaas zit alles (en ietsje meer) er weer bijIk ben een echte emotie-eter en tijdens m'n afstuderen is het helemaal misgegaan... Dus ik kan wel een beetje motivatie gebruiken!
Ahw, dat heb ik ook jaquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Levitation het volgende:
Vanmiddag moet ik pasfoto's laten maken voor mijn nieuwe paspoort. Baal wel een beetje dat ik nu net weer zo zwaar ben, krijg ik een plofkop-foto in mijn paspoort.![]()
Zo jammer he... Ben net zo'n emo-eter. Gelukkig nog steeds een redelijk gewicht, maar zou toch echt graag weer terug onder de 80 kilo komen. alleen heb ik op het moment steeds weer andere excuses om niet te sporten enzoquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik denk dat ik ook weer eens aansluit. Vorig jaar heb ik een tijdje hier gepost en ben ik ook netjes afgevallen, maar helaas zit alles (en ietsje meer) er weer bijIk ben een echte emotie-eter en tijdens m'n afstuderen is het helemaal misgegaan... Dus ik kan wel een beetje motivatie gebruiken!
Ja! Of balspelletjes spelen met je dochter ofzoquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:17 schreef YPPY het volgende:
Echt sporten hoeft ook niet meteen. Wandelen of fietsen is ook gezond. Of skeeleren als je dat leuk vindt, of de tuin opknappen.
Balen is dat gewoon... En ja, het is de vorige keer gelukt, maar ik ben zo de motivatie kwijt... Ik wil wel, maar zit zo met m'n hoofd ergens anders zeg maar. En ik schaam me gewoon ontzettend... zou het liefste mezelf de hele dag verstoppen eigenlijk. Dus het wordt echt tijd dat knopje weer te vinden en om te zetten!quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Welkom terug.![]()
Weer aankomen is altijd super frusterend, ik weet er alles van.![]()
Maar, gewoon: kop op en er weer tegenaan. Het is toen gelukt en gaat nu ook weer lukken.
Ja, stom he? Terwijl ik weet dat ik er niet gelukkiger van wordt... Had al bedacht om gewoon iedere ochtend een stuk te gaan fietsen, m'n vriend moet toch altijd om 6 uur op dus het is dan nog lekker rustig, hoef ik me ook niet te schamen voor gehijgquote:Op vrijdag 17 april 2009 11:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo jammer he... Ben net zo'n emo-eter. Gelukkig nog steeds een redelijk gewicht, maar zou toch echt graag weer terug onder de 80 kilo komen. alleen heb ik op het moment steeds weer andere excuses om niet te sporten enzo
*driftig naar knopje zoekt...
Het ligt er ook even aan waar je woont en uiteraard moet het lekker weer zijnquote:Op vrijdag 17 april 2009 16:25 schreef Mejuffrouw het volgende:
Wanneer je maar wilt!
In tegenstelling tot de sportschool is het gratis en ik wil ook nog wel gezonde hapjes en drankjes verzorgen!
Geen idee hoe de jouwe is, maar ik heb gisteren een volle tummytub gras geknipt en vandaag bijna 3 volle tummytubs aan gesnoeid heggeblad verzameld.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef Mejuffrouw het volgende:
Goh, ken jij mijn tuin dan?
Dat zou gewoon zware lichamelijke arbeid zijn.
Ik nodig bij deze iedereen uit om kilo,s kwijt te raken in mijn voortuin.
Geef ze weg.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:36 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben de laatste tijd wat minder actief geweest met posten en helaas ook met afvallen. Wegens drukte heb ik nauwelijks aandacht besteed aan afvallen, tot ik gister mijzelf betrapte dat ik zonder nadenken 2 pakken paaskoeken in de winkel gekocht had. (ja want ze waren flink in de aanbieding dus die kon ik niet laten liggen).
En nu zit ik dus met 2000 kcal aan koeken vol met verzadigd vet en andere zooi...... (en eten weggooien doe ik uit principe nooit)
Ben iig netjes op de fiets naar mijn werk gegaan.quote:Op zaterdag 18 april 2009 13:53 schreef Fuente het volgende:
Sowieso balen dat je op zaterdag moet werken Levi! Dan is een snoepje niet zo erg
Ik wil niet vervelend doen (als iemand dat zegt betekent dat volgens mij altijd dat het wel zo isquote:Op zaterdag 18 april 2009 13:53 schreef Fuente het volgende:
Sowieso balen dat je op zaterdag moet werken Levi! Dan is een snoepje niet zo erg
In het weekend ben ik iets minder streng voor mezelf dan door de weeks.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen (als iemand dat zegt betekent dat volgens mij altijd dat het wel zo ismaar alvast sorry dan)
Maar Levi wil net weer beginnen met echt gezond doen en dan lijkt me een tip zoals deze om jezelf eigenlijk te troosten met snoep niet zo'n lekker zetje in de rug.
Waar zie jij dat als tip staan dan?quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen (als iemand dat zegt betekent dat volgens mij altijd dat het wel zo ismaar alvast sorry dan)
Maar Levi wil net weer beginnen met echt gezond doen en dan lijkt me een tip zoals deze om jezelf eigenlijk te troosten met snoep niet zo'n lekker zetje in de rug.
Wat goed! Ik ben ook vreselijk onsportief maar zit nu op Les 15 en ik heb er plezier inquote:Op zondag 19 april 2009 13:49 schreef zesje het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb net les 1 van Evy gelopen![]()
![]()
Voor mij echt een big deal omdat ik al sinds de kleuterschool on-/a-/anti- sportief ben. Ik heb altijd enorm opgezien tegen hardlopers omdat het iets was wat ik nooit zou kunnen. Maar na het stoppen met roken 5 maanden geleden heb ik ineens gewoon zin gekregen om te sporten en moest ook wel aangezien er binnen 6 weken 7 kilo's bijzaten.... En ook dankzij jullie want jullie hebben me de weg gewezen naar Evy en doen inzien dat je niet in een keer een half uur hoeft te lopen en niet eerst superslank hoeft te zijn om te kunnen lopen. Thanks!
Weet iemand ook het schema van Evy zodat ik kan zien hoe de opbouw is? Begrijp ik het nu goed dat de eigenlijke bedoeling is dit 3 x in een week te doen dus 3 x les 1 en dan volgende week naar les 2? Ik hoop echt dat ik het vol ga houden want is zo ideaal. Lekker lopen vanuit huis, zeker met dit weer, rondje plas (voor de Utrechters: de Strijkviertelplas) en binnen een half uur weer thuis.
ik ben een beetje anti-principieelquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:36 schreef dyna18 het volgende:
En nu zit ik dus met 2000 kcal aan koeken vol met verzadigd vet en andere zooi...... (en eten weggooien doe ik uit principe nooit)
Ik loop als het donker is.quote:Op maandag 20 april 2009 09:18 schreef Mejuffrouw het volgende:
Waar vind ik die Evy lessen?
Eigenlijk moet ik er ook niet aan denken dat iemand mij rennend (schuddend, hijgend etc,) ziet. Hoe doen jullie dat? of ben ik de enige die zich daar bij voorbaat al voor schaamt?
Hoe krijg je het voor elkaar!quote:Op maandag 20 april 2009 09:01 schreef Levitation het volgende:
Conclusie: het zat wat tegen en uiteindelijk heb ik teveel gelopen, maar ik heb les 9 uitgelopen!
Moet je wat langzamer lopenquote:Op maandag 20 april 2009 12:28 schreef karoltje het volgende:
Ik word altijd helemaal paars van het hardlopen...ook niet echt charmant!
Maar ik denk eerder dat mensen denken "Zo, zie die eens sportief doen", dan "Jezus wat een paars aangelopen zeekoe loopt daar".
Jah, dat ken ik... Met je shirtje vol zweetplekken en piekerig haar (ja, echtquote:Op maandag 20 april 2009 12:28 schreef karoltje het volgende:
Ik word altijd helemaal paars van het hardlopen...ook niet echt charmant!
Maar ik denk eerder dat mensen denken "Zo, zie die eens sportief doen", dan "Jezus wat een paars aangelopen zeekoe loopt daar".
Ze zouden hier: http://www.keep-running.be/ vandaag gepost worden maar ik zie nog niks. Misschien komen de schema's er ook wel te staan en anders heb ik inmiddels het schema van week 1 tm 10 te pakken. Ik denk trouwens ook dat mensen er wel positief naar kijken als ze mensen met overgewicht zien hardlopen. Ik vind het zelfs gewoon uber-stoerquote:Op maandag 20 april 2009 09:18 schreef Mejuffrouw het volgende:
Waar vind ik die Evy lessen?
Eigenlijk moet ik er ook niet aan denken dat iemand mij rennend (schuddend, hijgend etc,) ziet. Hoe doen jullie dat? of ben ik de enige die zich daar bij voorbaat al voor schaamt?
Gisteren stopte er een auto naast me, terwijl ik aan het rennen was en de inzittenden schreeuwde iets naar me. Ik verstond ze niet omdat Evy me net aan het vertellen was dat ik goed bezig was, maar ik vermoed dat ze me aan het uitschelden/beledigen waren.quote:Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef zesje het volgende:
[..]
Ze zouden hier: http://www.keep-running.be/ vandaag gepost worden maar ik zie nog niks. Misschien komen de schema's er ook wel te staan en anders heb ik inmiddels het schema van week 1 tm 10 te pakken. Ik denk trouwens ook dat mensen er wel positief naar kijken als ze mensen met overgewicht zien hardlopen. Ik vind het zelfs gewoon uber-stoer
jeeeezzzquote:Op maandag 20 april 2009 19:55 schreef Levitation het volgende:
Gisteren stopte er een auto naast me, terwijl ik aan het rennen was en de inzittenden schreeuwde iets naar me. Ik verstond ze niet omdat Evy me net aan het vertellen was dat ik goed bezig was, maar ik vermoed dat ze me aan het uitschelden/beledigen waren.![]()
Helden.
een zakje bevroren rode kool voldoet ook wel neem ik aan?quote:Op maandag 20 april 2009 20:24 schreef ColdFeet het volgende:
Teigan: ijs erop dan!
Ik glimlach ook altijd vriendelijk naar oude mensen (die meestal wat geschokt kijken als je aan komt stampen). Reacties vrijwel altijd positief
Er zijn hier ook wel heren, alleen is de omloopsnelheid in mannen hoger... die vallen over het algemeen sneller af.quote:Op maandag 20 april 2009 21:01 schreef dyonvbaal het volgende:
Misschien een domme vraag, waarom reageren er alleen dames hier?
Getest (niet met kater, maar wel wat brakjes na lange avond met alcoholquote:Op maandag 20 april 2009 16:23 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb geen hard bewijs, maar volgens mij is de combi van veel water en 5 km hardlopen een hele snelle manier om van je kater af te komen. Het is wel even moeizaam starten, though
quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Getest (niet met kater, maar wel wat brakjes na lange avond met alcohol) en hoewel het hardlopen beroerd ging was mijn tijd wel redelijk en ben ik nu zo fit als een hoentje aan het ontbijten
Geen ideequote:Op dinsdag 21 april 2009 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon zijn dat je sneller je laatste restjes alcohol in je bloed verbrandt, ofzo?
Met hardlopen kweek je meer spier en meer conditie dan met wandelen. En je valt er sneller mee af.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:21 schreef Pallas_Athena het volgende:
Ik wandel heel veel, of is het beter/gaat het sneller om die hardlooplessen te doen ?
Oké. Met wandelen gaat het nu eigenlijk ook heel goed, daar niet van. Ik heb voornamelijk enorme kwabben op mijn heupen wara ik van af wil zijnquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:25 schreef freecell het volgende:
[..]
Met hardlopen kweek je meer spier en meer conditie dan met wandelen. En je valt er sneller mee af.
Ik wandel altijd al veel en dat heeft nog nooit iets nuttigs gedaan. Met hardlopen vliegt het er af. (nu nog discipline)
91 kilo, 1.72 meterquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben ook voor hardlopen, maar ik weet niet hoe zwaar je bent, P_A? Als je flink overgewicht hebt, kan hardlopen wel erg belastend zijn voor je knieën en enkels.
Ah, dat valt wel mee dan. Denk ik. Maar het is wel iets om in de gaten te houden! Heb zelf echt zo'n zeurende, irritante knieblessure opgelopenquote:
Ik ben kleiner en zwaarder en loop ook hard.quote:
Dat moet kunnen, bij dat gewicht heb ik ook hardgelopen en ik ben nog iets kleiner.quote:
Voor de meeste mensen is les 1 ook wel te doen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:24 schreef freecell het volgende:
Ik ben wel gewoon les 1 gaan lopen, maar of dat achteraf zo'n goed idee was weet ik niet
Ja, dat moet ik ook echt eens gaan doen samen met mijn vriend.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef ColdFeet het volgende:
Een goeie lange wandeling in het weekend is ook echt top voor de lijnLekker op het strand of in het bos
Het wordt geweldig weer, dit weekend
Je bent niet de enige Teigan!quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:22 schreef teigan het volgende:
Ik ben alleen nog maar aangekomen sinds ik begonnen ben met hardlopen en skaten weer, terwijl ik niet heel anders als eerst eet...
Blegh, ik heb nog wel wat gevoelige knieën, ik denk dat ik morgen maar ga zwemmen, en do weer softbaltraining...
Ik moet echt altijd wat in mijn mond hebbenquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:39 schreef ColdFeet het volgende:
Te weinig drinken is geen reden waarom je aan zou komen, Teigan.
Zijn er geen andere sporten die geschikt zijn voor je?
Maar dan kan ze toch lekker langer voor het eten spelen?quote:Op woensdag 22 april 2009 08:47 schreef Mejuffrouw het volgende:
Gisteren rijst, gesudderd rundvlees en een hele zak rauwkost van de aldi. Misschien is later eten een optie. Ik vind dat alleen zo sneu voor mijn dochter, want dan wordt het na-het-eten-buiten-spelen tijd zo kort. En om nou allebei apart te eten is ook weer zo wat.
Maar hoelaat eten jullie nu dan?quote:Op woensdag 22 april 2009 08:53 schreef Mejuffrouw het volgende:
Dan eet de rest van het dorp, en is er geen kind buiten. Helaas heb ik mij aangepast aan de eettijden van de ouders van de vriendinnetjes van mijn kind.
Nu ik het zo opschrijf klinkt het wel heel zielig......
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet zielig. Dat klinkt juist heel lief!quote:Op woensdag 22 april 2009 08:53 schreef Mejuffrouw het volgende:
Dan eet de rest van het dorp, en is er geen kind buiten. Helaas heb ik mij aangepast aan de eettijden van de ouders van de vriendinnetjes van mijn kind.
Nu ik het zo opschrijf klinkt het wel heel zielig......
Inderdaad... en dan gewoon iets te eten inplannen, om half 9 ofzo. Dan voorkom je dat je om 22 uur een vreetkick krijgt. Knäckebröd met kaas of een boterham, of inderdaad een toetje oid.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:10 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet zielig. Dat klinkt juist heel lief!
Ik zou er ook voor kiezen om later op de avond nog wat te eten. Wel iets gezonds natuurlijk.
géén appeltjes eten. veel mensen krijgen echt een enrome vreethonger van appels (ik ook)quote:Op woensdag 22 april 2009 08:23 schreef Mejuffrouw het volgende:
Verdorie, alweer 3 avonden achter elkaar een vreetkick gehad. De hele dag gaat het prima en dan s'avonds na 10 uur gaat het helemaal los. Alle zelfdiscipline kwijt. Iemand tips en tricks om dat gat in mijn maag te voorkomen? (behalve veel water en een appeltje...)
Nee, ik heb al wel 3x eerder een half jaar getrained bij een dure sportschool (¤50,--) en weet wel ongeveer wat ik kan en moet doen, ze hebben ook (algemene) trainigs schema's daar voor beginners en gevorderden, kracht, conditie en afvallen.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:35 schreef dyna18 het volgende:
Veel succes Chev.
3x sporten klinkt goed, dus dat gaat vast goedkomen. Heb je samen met de sportschool een programma opgesteld?
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C01&SC=L0C&KAC=LA7&ArtikelNummer=348052&KW8=30881&M=92&SM=0quote:Op donderdag 23 april 2009 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Voor de zware hardlopers, waaaar kopen jullie sportbh's? Ik moet 95 of misschien wel 100C hebben, maar dat is een probleem hoor. Tot nu toe kan ik niks vinden in mijn maat wat het volhoudt bij vijf keer springen in het pashokje... =/
best lekker . Geschild ws nog beter.quote:Op woensdag 22 april 2009 08:35 schreef Miss_S het volgende:
Inderdaad later eten of vroeger naar bed gaan.
Een appel kan je touwens wel lekkeder maken door hem in de magnetron te doen en dan met kaneel (en optimel vanille vla)
Ik heb gewoon een shockabsorber (85D) bij een sportzaak gekocht. Volgens mij hadden ze ook wel grotere omtrekken.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Voor de zware hardlopers, waaaar kopen jullie sportbh's? Ik moet 95 of misschien wel 100C hebben, maar dat is een probleem hoor. Tot nu toe kan ik niks vinden in mijn maat wat het volhoudt bij vijf keer springen in het pashokje... =/
quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:28 schreef ColdFeet het volgende:
Het scheelt echt heel veel als je ze via Ebay kooptIk was minder dan 20 euro per stuk kwijt, inclusief verzenden! Als je eenmaal je maat weet, kun je ze misschien de volgende keer daar kopen? Chico van Slank heeft volgens mij alle betrouwbare verkopers van SA's in de peiling.
Is dat dan 100/2,54 (1 inch = 2,54 cm) = 39,37 = 39 ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:43 schreef Chicolate het volgende:
Gewoon op je eigen maat zoeken (wel de engelse maat, even in je huidige bh's kijken, getal in de 30/40/50 ipv 100), en kijken of de verkoper 99-100% positieve feedback heeft.
Ik moest nogal lachen om die website, die mevrouw die zichzelf 'CEO en deskundige' noemtquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:16 schreef zesje het volgende:
Ik heb een impactfree gekocht bij http://www.kiesdejuistesportbh.nl/ Men vond het hier maar niks geloof ik maar ik ben best tevreden. Heb ook een keer geruild en dat ging probleemloos.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:04 schreef Liejannuh het volgende:
85E is 38E.
Reden dat ik de site van Kiesdejuistesportbh niets vind, is o.a. omdat ik de site onduidelijk vind
Nee dat omrekenen gaat niet op die manier. Op internet zijn wel wat omrekentools te vinden, bijv:quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:38 schreef zesje het volgende:
[..]
Is dat dan 100/2,54 (1 inch = 2,54 cm) = 39,37 = 39 ?
Ik heb maat 85 E = 33,46 = 33E of 34E?
Thnxquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:48 schreef Chicolate het volgende:
Nee dat omrekenen gaat niet op die manier. Op internet zijn wel wat omrekentools te vinden, bijv:
http://www.85b.org/bra_conv.php
Heb mijn eigen maat er ook even doorheen gehaald, en hij klopt wel. Eigen maat invullen bij EU/Jap en aflezen bij UK.
Ja, je hebt wel gelijk, maar ik had toch wel errug graag een zwarte gehad, gezien ik eigenlijk altijd zwarte kleding draag. Verder hoop ik maar gewoon dat ie lekker zit. Nou ja, voor zover iets wat je decollete moet afknellen lekker kan zitten dan.quote:Op zondag 26 april 2009 11:44 schreef Liejannuh het volgende:
Sportbeha's koop je niet voor het mooi, maar voor de functionaliteit.
Heel soms kom je ze tegen in een tof kleurtje, dus zodra je die ziet: kopen!
Fijn dat je geslaagd bent!
Je bent terugquote:Op maandag 27 april 2009 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik had onlangs een PM van iemand die in het lijstje wilde, maar waar ik in verband met mijn ziekenhuisbezoek niet aan toegekomen was. Nu heb ik met mijn slimme kop mijn PM-box opgeruimd, dus graag even opnieuw een seintje geven
ik loop wel redelijk bewust niet langs al te drukke plekken, maar als ik loop let ik eigenlijk niet meer zo op de mensen om mij heen..quote:Op zondag 26 april 2009 21:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voelden jullie je in het begin ook zo belachelijk als je ging hardlopen? Ik heb echt het idee dat iedereen naar me kijkt, ten eerste om het feit dat ik uberhaupt beweeg en ten tweede omdat ik er naar mijn idee als een belachelijke denderende vleesberg uit moet zien als ik ren. Misschien beeld ik het me in, maar ik durf toch echt niet alleen naar buiten.
Nopes. Ook geen infuus gehad hoorquote:Op maandag 27 april 2009 09:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Je bent terug
Beetje gerehydrateerd?
meer zoiets van "ah nu weet ik wel een beetje hoe het werkt, ik doe een beter minder zus en een beetje minder zo" En dan let je niet zoveel meer op hoeveelheden of denk je " voor deze keer kan het wel" en dat kan dan natuurlijk nietquote:Op maandag 27 april 2009 14:23 schreef Liejannuh het volgende:
Waar is het misgegaan littledrummergirl?
- meer eten?
- minder bewegen?
- meer snoepen?
- geen zin meer om op te letten?
- combinatie?
Wow goed hoor!quote:Op zondag 26 april 2009 18:53 schreef omearos het volgende:
Maar hij heeft het vandaag prima gehouden tijdens de 5km. Hardlopen in de volle zon is niet fijn, gelukkig werden er water en natte sponzen uitgedeeld. En ik heb er weer 44 minuten over gedaan![]()
dat iddquote:Op maandag 27 april 2009 14:34 schreef Liejannuh het volgende:
Herkenbaar hoor.
Eigenlijk moet je voor jezelf een minimum en maximum gewicht bepalen waarbij je aan de bel trekt voor jezelf. Maar afijn, dat is de theorie. In de praktijk "vergeet" je dan iedere keer te wegen en dan zit die ene broek toch weer strak en dan boeit die zak chipt ook niet meer en voor dat je het weet zitten er weer 5 kilo aan.
Sport je erbij eigenlijk?
Ook van mij nog even eenquote:Op zondag 26 april 2009 18:53 schreef omearos het volgende:
Ik moet ook maar eens op zoek naar een nieuwe sportbeha, de mijn begint te slijten.
Maar hij heeft het vandaag prima gehouden tijdens de 5km. Hardlopen in de volle zon is niet fijn, gelukkig werden er water en natte sponzen uitgedeeld. En ik heb er weer 44 minuten over gedaan![]()
Dank jequote:
quote:Voor mij is dit Evy week 2/les4 maar helaas helemaal niet zo'n lekker weer als vorige week. Ik heb niet eens een windjack bedenk ik meVooruit, toch schoenen en sweater aan en gaaaaaaan
dank jequote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef teigan het volgende:
[..]
Ook van mij nog even eenen een
.
Goed gedaan hoor, je flikt het hem maar wel weer eventjes!!
Wanneer heb je tijd? GEwoon alle mogelijke momenten bedenken en er daarvan een aantal aanwijzen. Hielp bij mij wel, dan wordt het steeds meer onderdeel van je wekelijkse routine.quote:Ik wil deze week ergens les 15 lopen, en dan goed op mijn looptechniek letten zodat mijn knieen niet alle klappen opvangen...
Ik weet alleen nog niet wanneer, moet mezelf even een schop geven denk ik...
ik heb meivakantie, dus ik heb in principe de hele week wel de tijd... Ik begin pas weer op 7 mei...quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef omearos het volgende:
[..]
dank je
[..]
Wanneer heb je tijd? GEwoon alle mogelijke momenten bedenken en er daarvan een aantal aanwijzen. Hielp bij mij wel, dan wordt het steeds meer onderdeel van je wekelijkse routine.
Enneh... *schop*
Ik ook, maar het is niet anders en we maken er gewoon het beste van. Ik heb sinds kort een scootertje en dat zal waarschijnlijk minder energie kosten om naar mijn werk te gaan dan met de tram en ik moet zeggen dat op sommige punten het me nu wel makkelijker valt (gewoon omdat je weet dat het nou eenmaal niet anders is, dat het net zo goed weer tot 33 weken kan duren en dat het kotsen beter was dan die voorweeenquote:Op maandag 27 april 2009 10:09 schreef freecell het volgende:
Hmmm
Balen zeg....
* freecell knuffelt Troel
k had echt voor je gehoopt dat het nu beter zou gaan!
Erg positieve reacties allemaal. Sommigen die me tijdje niet hadden gezien herkenden me serieus niet meer. x'Dquote:Op maandag 27 april 2009 19:55 schreef teigan het volgende:
Het verschil is goed te zien hoor!!! Top gedaan!
hoe vind je omgeving het nu?
Diëtiste / diëten geloof ik niet in.quote:Op maandag 27 april 2009 20:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat goed zeg jhvh!Het verschil is inderdaad goed zichtbaar!
En hoe heb je het aangepakt? Zelf of via de diëtiste oid?
Leuk dat je met de 4 mijl mee mag doen!quote:Op maandag 27 april 2009 21:53 schreef teigan het volgende:
Goed gedaan Levi!!!
Ik kreeg nu net een mailtje binnen dat ik definitief een plek heb bij de 4 mijl..
Ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd echt wel weer kan lopen, maar het voelde best ironisch aan, aangezien ik dus net besloten had voorlopig even niet te lopen.
wat goed! En wat een verschil!quote:Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef jhvhprotocol het volgende:
[..]
Diëtiste / diëten geloof ik niet in.Stiekem weet iedereen zelf best goed wat goed en wat slecht voor ze is, denk ik. Verder gewoon gezond eten en 1 keer per week sporten. Dus helemaal geen intensieve work-out of zo, maar ach, ik heb het ook zijn tijd gegeven.
Mijn streegewicht is 80, en ik weeg nu 88. Dus nog 8 kilo te gaan. ^^
... dan kun je weer makkelijker gaan sporten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Gaat lekker TAP!
Hier gelijkmatig en das eigenlijk ook wel prima.
Ik houd wel mijn hart vast over wat er gebeurt als ik stop met de borstvoeding
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:13 schreef zesje het volgende:
JHVH: echt heel goed en je ziet er prima uit![]()
en TaP: goed bezig!
@ Levi zo herkenbaar! Ik heb ook erg veel last van mijn darmen en als ik weer eens een aantal dagen achter elkaar last heb dwz opgeblazen, winderig, buikpijn en rare stoelgang dan kom ik ook eerder aan dan dat ik afval. Frustrerend.
Heb jij PDS en zo ja wat geeft bij jou verlichting/verergering? Ik heb op de een of andere manier vaak door de weeks meer last als in een weekend, stress is een factor en kan niet goed tegen vezels uit granen en prei, champignons. Osteopathie en probiotica helpen wel maar ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden.
Dat probleem heb ik ook.quote:Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat idden sporten doe ik ook echt bijna niet.. tenzij het lopen naar de metro, boodschappen doen met de fiets en winkelen meetellen
niet echt dus.
maar het stomme is, dat hele gewicht interesseert me niet eens zohet is ongezond, en kleren kopen is lastig, maar ik zit er verder echt niet mee
dat werkt ook niet echt motiverend. Vond ik mezelf maar een dik lelijk vadsje, dan ging het vast makkelijker..
Ik heb geen diagnose voor m'n darmen maar heb er wel altijd snel last van. Het enige wat bij mij werkt om het weer op het goede spoor te krijgen is het eten van twee kommen Kellogs AllBran per dag, met sojamelk dan in mijn geval, en verder brood en een normale avondmaaltijd. Zonder die AllBran kan ik doen wat ik wil, maar dan blijft het tobben. De laatste twee weken eet ik echter behoorlijk netjes en ik blijf gewoon pijn houden en verstopt zitten, ook met AllBran (al had ik nu de imitatie van AH, misschien zit daar het probleem - ik zal de echte maar weer halen van de week). En inderdaad, ik blijf ook weer te veel wegen terwijl er nu denk ik best alweer een of twee kilo af had moeten zijn, normaalgesproken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.Had zelf de BBQ georganiseerd en volgens mij zaten er geen rare dingen bij. Maar ik was gisteren dus wel bijna 2kg zwaarder dan maandag.
![]()
Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar ik goed op reageer. Probiotica neem ik niet meer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Werd daar alleen maar ellendiger van. Maar ik kan dan ook best slecht tegen zuivel.Van die vezelzakjes heb ik ook geen baat bij. Loopt de boel alleen maar door vast.
![]()
Wat ik wel weet is dat mijn darmen niet geheel standaard reageren, maar hoe ik het onder controle moet houden?? Geen idee. Denk wel dat een stress-vrij bestaan een deel van de ellende zou oplossen. Maarja, dat bestaat natuurlijk niet.
Lijkt me toch niet verstandig om te gaan skaten. Neem nu maar gewoon echt ff rust, je lijf heeft het nodig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:58 schreef teigan het volgende:
Ik ben vanmorgen bij de hardloopwinkel langsgeweest... Mijn schoenen kunnen nog wel even mee, mijn techniek is ook het probleem niet, ik had gewoon niet zoveel moeten skaten en hardlopen zonder pauze..
Dus hun advies was om nu twee weken niet te hardlopen/skaten.. Zwemmen mag ik proberen, maar liever geen schoolslag, en daarna weer rustig aan te beginnen...
Dus dat ga ik nu maar doen, al denk ik dat ik het skaten niet zal kunnen laten, maar dan gewoon maar rustig aan peddelen, ipv verkeersregelaartje spelen..
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Op zich goed nieuws toch? Twee weken rustig aan doen is een stuk makkelijker dan je hele techniek veranderen hoor
Gewoon gaan fietsen en wandelen om toch in beweging te blijven, maar voorkom dat je de boel verder overbelast.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
Eensch.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef omearos het volgende:
[..]Doe rustig aan. Je hebt maar 1 lijf en dat lijf moet nog best een tijd mee.
Wat wil je nu horen? Dat het best kan?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef jhvhprotocol het volgende:
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
Nou ja wat denk je zelfquote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef jhvhprotocol het volgende:
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
Nee, ik zat zeker niet naar zo'n antwoord te vissen. Ik zeg alleen dat ik er niet heel veel van merk, en mij afvraag of het dus echt zo'n mega impact heeft op je conditie.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat wil je nu horen? Dat het best kan?![]()
Roken is gewoon heel slecht voor je lijf. Zeker zo vlak voor het sporten lijkt het mij niet zo heel verstandig om te doen.
quote:Op woensdag 29 april 2009 15:48 schreef jhvhprotocol het volgende:
Waar ben ik aan begonnen, stel een vraag en krijg direct de hele verantwoorde roken-shitload over me heen. x'D
Hmm, door die vergelijking met dik zijn snap ik wel beter wat je bedoelt. Ik weet wel dat roken slecht voor me is, echt waar; dat weet ik, mja. Stoppen is toch lastig.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Had je natuurlijk wel een beetje kunnen voorzien.
Maar: roken voor je gaat sporten is gewoon een zware aanslag op je lijf. Je belast je longen met sporten nogal zwaar en het is natuurlijk niet handig om ze dan eerst te beschadigen.
Echt, niemand wil je dissen... het is gewoon heel ongezond. En hoe ongezond het is merk je echt pas als je gestopt bent, omdat je dan het verschil voelt.Net als met dik zijn, eigenlijk... je merkt pas goed hoe beperkend dat vet was als je het kwijt bent.
Ik heb het 3 maanden weten te combineren met een lange afstand relatie (=dure treinkaartjes), dus ja, ik moest er wel geld voor vrijmaken. x'D Ik krijg 75,- Euro zak- en kleedgeld per maand, en gezien mijn gewichtsverlies moet ik ook mijn hele kledingkast vernieuwen, dus het is allemaal een dure periode voor mij, ja.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
15 en dan al roken, waar haal je het geld vandaan, als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Ik heb zelf ook gerookt, pakje per dag hoor![]()
begon toen ik 18 was
maar inmiddels is het zó duur
dat het bijne niet te betalen is als je ook nog andere leuke dingen wilt doen
Ik word over het algemeen ouder dan 18 geschat, alhoewel je dat natuurlijk niet kan zeggen van 1 foto. Ik ben groot, dat speelt ook mee. Op straat word ik ook altijd lastig gevallen door die goede doelen types, en als ik dan zeg dat ik 15 ben is het van 'o.. o..'.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:07 schreef dyonvbaal het volgende:
NIet om je lastig te vallen...
Maar ik vond je er op de foto niet al te oud zien. Je zegt zelf ook dat je nog 15 bent (ook al is dan voor een paar weken)... hoe kom je dan in godesnaam aan cigaretten. Ik werk bij een (onder andere) bij een pompstation achter de kassa en ik moet zeggen... Bij mij had jij geen cigaretten gekregen...
Niet dat ik je wil tegenhouden voor het vernielen van je lichaam, moet je helemaal zelf weten (doe ik ook door te veel te snoepen, het verkeerde te eten, te drinken...dus daar oordeel ik niet over)... Maar de boetes die de winkel opgelegd kan krijgen als ze zien dat jij iets koopt... echt belachelijk dom van een winkel om het je dan toch te verkopen...
Ik las het ook in Psychologie Magazine, best interessant. Maar denk niet dat ik er geschikt voor benquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Heeft iemand hier al denk je slank geprobeerd?
http://www.psychologiemag(...)ng-Denk-je-slank.htm
Ik ben van plan om dit te gaan doen omdat ik een emotionele eter ben....
Ik ben inmiddels begonnenquote:Op zondag 3 mei 2009 21:46 schreef Sjeen het volgende:
Ik las het ook in Psychologie Magazine, best interessant. Maar denk niet dat ik er geschikt voor ben
Welke lessen? hardlooppodcast ?quote:Ben trouwens vanmorgen les 8 gaan lopen, maar dat doe ik niet meer, 's morgens. Heb de eerste deel vreselijk last van mijn rug gehad. Denk dat 's avonds lopen, voor mij beter is...
's morgens lopen gaat bij mij meestal ook niet hoorquote:Op zondag 3 mei 2009 21:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik las het ook in Psychologie Magazine, best interessant. Maar denk niet dat ik er geschikt voor ben
Ben trouwens vanmorgen les 8 gaan lopen, maar dat doe ik niet meer, 's morgens. Heb de eerste deel vreselijk last van mijn rug gehad. Denk dat 's avonds lopen, voor mij beter is...
We hebben hier ook een stapeltje mannen hoorquote:Op maandag 4 mei 2009 07:57 schreef rene90 het volgende:
Dag voornamelijk, Dames?
Ik ben inmiddels ook begonnen omdat ik er gewoon schijtziek van wordt en dunner wil zijn kort gezegd. Heb nu de discipline en doe het, jawel, op de sonja bakker manierHeel cliché maar werkt voor mij wel, heb ook totaal geen honger.
Veel succes allemaal
Ooh vandaar, nouja misschien kom ik zo nu en dan nog eens op bezoek maar ik weet uit ervaring dat ik die snelheid van jullie dames niet bijhoudt, om steeds het nieuwe topic te zoekenquote:Op maandag 4 mei 2009 08:07 schreef freecell het volgende:
[..]
We hebben hier ook een stapeltje mannen hoor
Alleen die zijn vaak snel weer weg, omdat mannen nu eenmaal sneller en effectiever afvallen (is dit psychisch en zijn ze gewoon wilskrachtiger of is het lichamelijk? Ik onthoud me van stemming)
Dus de mannen verdwijnen meestal weer na een maand of 2
Veel succes!
We gaan hier niet zo heel hard hoor, kijk maar eens hoe lang dit topic al looptquote:Op maandag 4 mei 2009 08:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ooh vandaar, nouja misschien kom ik zo nu en dan nog eens op bezoek maar ik weet uit ervaring dat ik die snelheid van jullie dames niet bijhoudt, om steeds het nieuwe topic te zoeken
Jup, Eviquote:Op zondag 3 mei 2009 23:58 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels begonnen![]()
[..]
Welke lessen? hardlooppodcast ?
Ik kan 's morgens ook niet hardlopen.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jup, EviIk ben tot de conclusie gekomen dat ik 's morgens gewoon te stijf
ben. 's Avonds is mijn rug een stuk soepeler, van de hele dag bewegen, dan gaat lopen ook een stuk lekkerder.
Ben benieuwd hoe 'Denk je slank' je gaat bevallen, succes!
Ik durfde het wel aan, want ik heb het emo-eten redelijk onder controle en mijn zelfbeeld is best goed. Dacht ik althans. Blijkbaar toch niet helemaal.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:03 schreef teigan het volgende:
Ik ben maar niet eens begonnen aan de testen, ik weet toch wel ongeveer wat eruit gaat komen...
Die uitkomst had ik ook.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:27 schreef teigan het volgende:
Mijn zelfbeeld belemmerd mij in mijn werk en in het aangaan van contacten, dus ik wil er wel weer mee aan de slag.. En hoe ik dat "aan de slag" precies ga invullen zie ik nog wel..
Dit is niet de uitslag die ik kreeg hoor, dit is hoe ik op dit moment denk wat mijn probleem is zeg maar... En zelfs dat verschilt soms per uur nog weer..quote:Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die uitkomst had ik ook.![]()
![]()
Vind die uitkomst een tikkie overdreven, ik functioneer prima, vind alleen mijn buik te dik.
Ah, ok.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:21 schreef teigan het volgende:
[..]
Dit is niet de uitslag die ik kreeg hoor, dit is hoe ik op dit moment denk wat mijn probleem is zeg maar... En zelfs dat verschilt soms per uur nog weer..
Heb het al eens eerder gepost, maar...quote:Op zondag 3 mei 2009 22:06 schreef Ritmo het volgende:
Mmm moeilijk te zeggen. Een beetje, maar dat kan ook net zo goed psychologisch zijn. Dikker ben ik in elk geval niet.
Ik eet al elke dag muesli naturel en een boterham of 5 (met mager vlees zoals kipfilet). En nou ja, iets 'mis'. Ik heb het al jaren eigenlijk en het is niet ernstig ofzo. Zo af en toe lichte krampjes die nauwelijks serieus te noemen zijn, en snel een opgeblazen gevoel.
Les 9 is pittig.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb schijnbaar een flink zelfvertrouwen, volgens die test... Nu klopt dat ook wel, ik heb last van (zoals Isa het ook noemt) 'omgekeerde anorexia', ik vind mezelf helemaal niet dikEn op de een of andere manier straal ik dat ook uit
Ben trouwens wel een emo-eter, geen externe eter...
Omearos, ik ga morgen weer lopen, les 9 van EviWeet toevallig iemand wat me dan te wachten staat? Ik heb geen idee of ik die les al eens ooit gelopen heb
Ah, die pdf is het zelfde als het excel doc dat ik heb... dit is wel makkelijker zo.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef zesje het volgende:
Succes Sjeenwant het wordt zwaarder met 1,2,4,4 en 5 minuten, voor het eerst > 3 minuten achter elkaar hardlopen. Ben benieuwd hoe die overgang gaat want het lijkt me pittig.
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf
Die overgang is wel makkelijk hoor als je een beetje doorzet. Vooral een eigen tempo aanhouden is belangrijkquote:Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef zesje het volgende:
Succes Sjeenwant het wordt zwaarder met 1,2,4,4 en 5 minuten, voor het eerst > 3 minuten achter elkaar hardlopen. Ben benieuwd hoe die overgang gaat want het lijkt me pittig.
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf
Hoi, ik ben nog steeds aanwezig hoor. Ik post alleen de laatste 2 maanden niet meer zo veel, aangezien het bij mij niet echt lekker gaat.quote:Op maandag 4 mei 2009 08:07 schreef freecell het volgende:
We hebben hier ook een stapeltje mannen hoor
Alleen die zijn vaak snel weer weg, omdat mannen nu eenmaal sneller en effectiever afvallen (is dit psychisch en zijn ze gewoon wilskrachtiger of is het lichamelijk? Ik onthoud me van stemming)
Dus de mannen verdwijnen meestal weer na een maand of 2![]()
quote:Op maandag 4 mei 2009 11:32 schreef teigan het volgende:
Tja, voor de klas moet je soms echt stevig in je schoenen staan, vooral als het de klas niet bevalt, en dat is soms nog best moeilijk..
En ik merk dat ik niet altijd doorpak, dat ik altijd nog even bevestiging wil hebben of ik het wel goed aanpak. Nu is dat de afgelopen maanden enorm vooruitgegaan, maar het kan nog altijd beter.
omearos: ik was graag ook gaan hardlopen, maar vrees dat ik dat flink moet bekopen. Woensdag ga ik kijken of zwemmen wil..
quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Heeft iemand hier al denk je slank geprobeerd?
http://www.psychologiemag(...)ng-Denk-je-slank.htm
Ik ben van plan om dit te gaan doen omdat ik een emotionele eter ben....
Afvallenquote:
zwemmen mag alleen als ik de borstcrawl of rugcrawl doe. Schoolslag mag ook niet, geeft ook een redelijke klap op de knieen...quote:Op maandag 4 mei 2009 20:14 schreef omearos het volgende:
[..]elke vooruitgang is weer mooi meegenomen. En voor de klas staan is inderdaad zwaar als je niet blaakt van zelfvertrouwen.
Verstandig dat je niet gaat hardlopen, hoe lastig dat ook is. Zwemmen mag toch wel? Dat is niet zo belastend voor je gewrichten.
Hier ging het hardlopen lekker, deed er 45 minuten over deze keer. Woensdag weer lopen.
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:41 schreef freecell het volgende:
Uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.
Waaaah
Is dat ding niet standaard negatief?Want ik voel me best prima!
Preciesquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Jij zo'n slechte score... had ik niet verwacht.
![]()
Wat een stomme test.
Blijft onzin, want ik ben best blij met mij, maar ik kan niet ontkennen dat ik te dik ben.quote:Uw score is 24
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u hebt weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen?
Toelichting:
0-10 U hebt een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen
11-20 U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam
21-30 U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en hebt weinig zelfvertrouwen
31-40 U hebt een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven
41-80 U hebt een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld
Ik kwijl elke keer als ik langs de patatkraam fiets, jaquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:17 schreef Levitation het volgende:
Ik heb de test ff opnieuw gedaan, blijkbaar vind ik mezelf vandaag aardiger dan vorige keer
[..]
Blijft onzin, want ik ben best blij met mij, maar ik kan niet ontkennen dat ik te dik ben.
Die test met of je een emo-eter en/of een externe eter bent is trouwens ook vaag... ik heb vaak zin om iets te eten, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook doe.![]()
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:17 schreef Levitation het volgende:
Ik heb de test ff opnieuw gedaan, blijkbaar vind ik mezelf vandaag aardiger dan vorige keer
[..]
Blijft onzin, want ik ben best blij met mij, maar ik kan niet ontkennen dat ik te dik ben.
Die test met of je een emo-eter en/of een externe eter bent is trouwens ook vaag... ik heb vaak zin om iets te eten, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook doe.![]()
nee, maar dat betekent wel dat je gevoelig bent voor externe prikkels, en dat je, wellicht, jezelf een handje kunt helpen door die externe prikkels te vermijden - zodat je je niet hoeft in te houden zeg maar...quote:Ik heb áltijd zin in eten als ik iets lekker zie, hoor, ruik, etc. Maar dat zegt niet dat ik 't ook dóe
Voor mij nietquote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, maar dat betekent wel dat je gevoelig bent voor externe prikkels, en dat je, wellicht, jezelf een handje kunt helpen door die externe prikkels te vermijden - zodat je je niet hoeft in te houden zeg maar...
of zeg ik nu iets heel geks?
Ik word er juist makkelijker in, nu. Of zakelijker; als ik heel erg zin heb in chips, koop ik een klein zakje, bijvoorbeeld (200-300 kcal ipv een hele zak van meer dan 1000).quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Voor mij niet
Het kost op den duur inderdaad wel energie om lekkere dingen te negeren
Welkom!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:51 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou ook graag meedoen aan de dieetclub. Ik ben nu al twee kilo afgevallen maar dit lijkt me een mooie stok achter de deur.
Dank je voor de opbeurende woorden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
En wow @ grafiekje van Dyna! Goed bezig zie ik! Het is logisch dat het eerst snel gaat en dan langzamer, laat je niet ontmoedigen, want je bent nog steeds kick-ass afgevallen!
dat ik ergens trek in krijg zegt ook niet dat het een onverbiddelijke trek is. Dan denk ik 'ooowh, wat lekker!' en vervolgens denk ik zónder enige moeite: 'oh, maar ik heb net gegeten', of 'ik ga zo eten', of weetikveelwat.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, maar dat betekent wel dat je gevoelig bent voor externe prikkels, en dat je, wellicht, jezelf een handje kunt helpen door die externe prikkels te vermijden - zodat je je niet hoeft in te houden zeg maar...
of zeg ik nu iets heel geks?
Ik wou dat ik dat had, dan was ik nu heel slank.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:24 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben trouwens helemaal geen emotie-eter, als ik ergens mee zit krijg ik juist geen hap door m'n keel.
@Dyna: misschien is dit ook wel wat voor jou, of het scheiden van koolhydraten en eiwitten als in Montignac of een leven lang fit. Ik heb dit ook vaker geprobeerd in eerdere lijnperiodes als ik op een plateau zat en het helpt wel. Of een dag in de week kan ook.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Probeer eens 1 week zo min mogelijk koolhydraten te eten? Dus brood vervangen door Wasa Vezelrijk crackers, geen aardappelen, geen pasta, geen rijst?
Dat werkte bij mij wel, mijn spijsvertering was in 'slaapstand' doordat ik een piek had aan koolhydraten in mijn lichaam. En ik viel ook toen amper af. Sinds ik 1 week amper koolhydraten binnenkreeg ben ik nu elke week 1 kilo kwijt.
Klopt wel, maar ik word nog best wel gehinderd door kramp-achtige verschijnselen in mijn onderbenen tijdens het lopen, daardoor loop ik minder hard dan ik (volgens mij) zou kunnen. Hoop met nog een keer les 13 mijn spieren wat meer tijd te geven om te wennen voor ik het weer zwaarder maak.quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou zeggen: probeer volgens het gewone ritme (dus morgen gewoon 14) Evy 1 uit te lopen op dit tempo.
Als je denkt: ik wil snellers, dan doe je Evy 1 (vanaf les 7 ofzo?) weer een keer en probeer je het tempo op te voeren. Constant lopen is ook met een minder hoog tempo prima bezig zijn hoor
Lastig. Mocht zwemmen nog wel?quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:49 schreef teigan het volgende:
Doe je ook iets van een warming up vantevoren Levitation? Misschien dat dat wat helpt tegen de krampen..
Ik heb vanmorgen even gebeld naar de huisarts, en ik moet nog minimaal 2 weken rust houden.. Het enige wat ik mag is fietsen met lage weerstand...
Naast dat ik het heel vervelend vind dat ik niets meer aan sport kan doen, ben ik toch ook bang wat dit met mijn gewicht gaat doen. Ben iig blij dat de vakantie morgen voorbij is, dan heb ik weer meer ritme in mijn dagen...
Dat heb ik ook vrij regelmatig, zeker als ik niet warmgefietst heb (sportschool; loopband) of wanneer ik niet aan een (goede) warming-up heb gedaan voor het lopen. Je gaat je benen opeens veel zwaarder belasten en dat vinden je spieren niet altijd leuk.. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik lees de meeste dingen in het amateurhardloperstopic.quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Klopt wel, maar ik word nog best wel gehinderd door kramp-achtige verschijnselen in mijn onderbenen tijdens het lopen, daardoor loop ik minder hard dan ik (volgens mij) zou kunnen. Hoop met nog een keer les 13 mijn spieren wat meer tijd te geven om te wennen voor ik het weer zwaarder maak.
heb ik eigenlijk niet specifiek naar gevraagd, ik kan het proberen, maar zodra ik last krijg moet ik weer stoppen, zelfde verhaal voor skaten... En aangezien ik nu al last heb als ik hier in de portiek de trap afloop, zal het nog wel niet gaan..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |