abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68439969
Ik kan misschien wel blijven wandelen, maar hardlopen doe ik de eerste paar weken maar even niet.

Het is wel erg vervelend zo, maar voor mijn gevoel maak ik echt dingen alleen maar erger als ik er nu teveel mee ga doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 27 april 2009 @ 22:33:28 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68441087
Wowies, ik zie me net toch even een metamorfose langs komen! Repsects, protocol-dude! Echt goed!

Dat geeft de mens weer hoop
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_68441794
JHVH Ziet er goed uit
voor Levi, hardgelopen
voor Teigan, ook hardgelopen wanneer is die 4mijl? Langsgaan bij de winkel klinkt als een goed plan. Wanneer ga je dat doen?
pi_68442266
Ik ga morgen bij de winkel langs..

Ik denk eigenlijk dat ik de boel wat overbelast heb, maar de 4 mijl is pas half oktober, dus ik heb genoeg tijd om te herstellen voor die tijd..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_68448496
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef jhvhprotocol het volgende:

[..]

Diëtiste / diëten geloof ik niet in. Stiekem weet iedereen zelf best goed wat goed en wat slecht voor ze is, denk ik. Verder gewoon gezond eten en 1 keer per week sporten. Dus helemaal geen intensieve work-out of zo, maar ach, ik heb het ook zijn tijd gegeven. Mijn streegewicht is 80, en ik weeg nu 88. Dus nog 8 kilo te gaan. ^^
wat goed! En wat een verschil! hulde
Ja doei.
  dinsdag 28 april 2009 @ 08:43:14 #181
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68449032
Ook van deze lurker complimenten aan jhvh! Knap dat je het helemaal zelf hebt gedaan. Je ziet er goed uit!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_68450430
JHVH: Goed gedaan hoor!! Mijn complimenten

Ik zit nu op 88,8 (in de avond) Ik was helemaal verbaasd gisteren toen ik op de weegschaal ging staan in de sportschool. De week daarvoor woog ik namelijk 90,6... Dus dat scheelt bijna 2 kg in 1 week!
Vanochtend stond de weegschaal trouwens op 88,1
Het gaat de goede kant op, en ik ben blij
Tralalalaaa
pi_68450673
Gaat lekker TAP!
Hier gelijkmatig en das eigenlijk ook wel prima.
Ik houd wel mijn hart vast over wat er gebeurt als ik stop met de borstvoeding
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:09:54 #184
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68450891
Ik was de afgelopen 2 weken 2 kilo kwijt geraakt. Sta ik gisterochtend op de weegschaal, zit het er spontaan allemaal weer aan. Maar ik heb weer last van mijn darmen, dus in denk dat het vanzelf wel weer daalt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_68452809
JHVH: echt heel goed en je ziet er prima uit
en TaP: goed bezig!

@ Levi zo herkenbaar! Ik heb ook erg veel last van mijn darmen en als ik weer eens een aantal dagen achter elkaar last heb dwz opgeblazen, winderig, buikpijn en rare stoelgang dan kom ik ook eerder aan dan dat ik afval. Frustrerend.
Heb jij PDS en zo ja wat geeft bij jou verlichting/verergering? Ik heb op de een of andere manier vaak door de weeks meer last als in een weekend, stress is een factor en kan niet goed tegen vezels uit granen en prei, champignons. Osteopathie en probiotica helpen wel maar ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68453126
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Gaat lekker TAP!
Hier gelijkmatig en das eigenlijk ook wel prima.
Ik houd wel mijn hart vast over wat er gebeurt als ik stop met de borstvoeding
... dan kun je weer makkelijker gaan sporten?

TAP, dat geeft de burger moed! Lekker zeg
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:27:42 #187
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68453318
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:13 schreef zesje het volgende:
JHVH: echt heel goed en je ziet er prima uit
en TaP: goed bezig!

@ Levi zo herkenbaar! Ik heb ook erg veel last van mijn darmen en als ik weer eens een aantal dagen achter elkaar last heb dwz opgeblazen, winderig, buikpijn en rare stoelgang dan kom ik ook eerder aan dan dat ik afval. Frustrerend.
Heb jij PDS en zo ja wat geeft bij jou verlichting/verergering? Ik heb op de een of andere manier vaak door de weeks meer last als in een weekend, stress is een factor en kan niet goed tegen vezels uit granen en prei, champignons. Osteopathie en probiotica helpen wel maar ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden.
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was. Had zelf de BBQ georganiseerd en volgens mij zaten er geen rare dingen bij. Maar ik was gisteren dus wel bijna 2kg zwaarder dan maandag.

Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar ik goed op reageer. Probiotica neem ik niet meer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Werd daar alleen maar ellendiger van. Maar ik kan dan ook best slecht tegen zuivel. Van die vezelzakjes heb ik ook geen baat bij. Loopt de boel alleen maar door vast.

Wat ik wel weet is dat mijn darmen niet geheel standaard reageren, maar hoe ik het onder controle moet houden?? Geen idee. Denk wel dat een stress-vrij bestaan een deel van de ellende zou oplossen. Maarja, dat bestaat natuurlijk niet.
***Levi was here***
pi_68461802
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat idd en sporten doe ik ook echt bijna niet.. tenzij het lopen naar de metro, boodschappen doen met de fiets en winkelen meetellen niet echt dus.

maar het stomme is, dat hele gewicht interesseert me niet eens zo het is ongezond, en kleren kopen is lastig, maar ik zit er verder echt niet mee dat werkt ook niet echt motiverend. Vond ik mezelf maar een dik lelijk vadsje, dan ging het vast makkelijker..
Dat probleem heb ik ook.

Misschien helpt het dan als je probeert niet zozeer minder te eten, maar gezonder? Een zak chips laten staan omdat je er dik van wordt is iets anders dan bijv. een klein bakje nemen omdat het nu eenmaal ongezond is een hele zak op te eten. Dat helpt voor mij nog wel iets.

En qua bewegen probeer ik in de zomer altijd gewoon meer te lopen en te fietsen. Ik kan met de auto naar de metro rijden of ik kan er naartoe lopen. Nou ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik nooit die tien minuten ga lopen als het regent, maar nu het lekker weer is ben ik al twee keer op de fiets naar de stad geweest (25 minuten).

Overigens scheelt het voor mij nog het meest dat ik de laatste paar weken erg op m'n geld moet letten. Da's eigenlijk de belangrijkste reden om geen ongezonde dingen te kopen en als ik ze al heb, ze dan met mate te eten. Ik heb nu noten in huis, maar dat zijn verschillende ongezouten noten waarvan ik er iedere dag een paar neem vanwege de vitaminen en mineralen, maar ik eet ze niet in een keer op want ik heb geen geld om iedere dag nieuwe te halen. Toetjes, chips, frisdrank etc. zijn ook al afgevallen op die manier. Ik doe nu drie dagen met een pak ijsthee, in plaats van een dag, cola komt er niet meer in en ik neem braaf iedere dag brood mee naar m'n werk. Vroeger liet ik dat nog weleens achterwege en kocht dan wat ongezonds bij de bakker, maar iedere keer 1,30 voor een kaascroissantje neertellen kan nu niet.

En ik koop ook expres dingen die niet heel erg lekker zijn, maar net voldoening geven als je echt trek in snoep hebt. Als je echt iets moet snoepen, dan volstaat het wel, maar omdat het ook weer niet enorm lekker is, ben je er na drie happen mee klaar. Ik heb nu bijvoorbeeld een soort chocoladereep van rijstemelk liggen (ivm lactose intolerantie). Nou, het kan er mee door, maar het houdt niet over. Ik doe nu voor het eerst in m'n leven denk ik al vijf dagen met een 'chocoladereep'. Verkade kookchocolade werkte wat dat betreft ook goed en van die Japanse rijstzoutjes kon ik ook best goed afblijven.

Overigens is geldgebrek ook een goede reden om te gaan fietsen. Niet zozeer vanwege de benzinekosten of parkeerkosten, maar gezien ik te lui ben om dingen mee te sjouwen op te fiets, koop ik dan ook niks in de stad.
Sanity is (not) statistical
pi_68462249
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was. Had zelf de BBQ georganiseerd en volgens mij zaten er geen rare dingen bij. Maar ik was gisteren dus wel bijna 2kg zwaarder dan maandag.

Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar ik goed op reageer. Probiotica neem ik niet meer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Werd daar alleen maar ellendiger van. Maar ik kan dan ook best slecht tegen zuivel. Van die vezelzakjes heb ik ook geen baat bij. Loopt de boel alleen maar door vast.

Wat ik wel weet is dat mijn darmen niet geheel standaard reageren, maar hoe ik het onder controle moet houden?? Geen idee. Denk wel dat een stress-vrij bestaan een deel van de ellende zou oplossen. Maarja, dat bestaat natuurlijk niet.
Ik heb geen diagnose voor m'n darmen maar heb er wel altijd snel last van. Het enige wat bij mij werkt om het weer op het goede spoor te krijgen is het eten van twee kommen Kellogs AllBran per dag, met sojamelk dan in mijn geval, en verder brood en een normale avondmaaltijd. Zonder die AllBran kan ik doen wat ik wil, maar dan blijft het tobben. De laatste twee weken eet ik echter behoorlijk netjes en ik blijf gewoon pijn houden en verstopt zitten, ook met AllBran (al had ik nu de imitatie van AH, misschien zit daar het probleem - ik zal de echte maar weer halen van de week). En inderdaad, ik blijf ook weer te veel wegen terwijl er nu denk ik best alweer een of twee kilo af had moeten zijn, normaalgesproken.
pi_68463359

Ik ben vanmorgen bij de hardloopwinkel langsgeweest... Mijn schoenen kunnen nog wel even mee, mijn techniek is ook het probleem niet, ik had gewoon niet zoveel moeten skaten en hardlopen zonder pauze..

Dus hun advies was om nu twee weken niet te hardlopen/skaten.. Zwemmen mag ik proberen, maar liever geen schoolslag, en daarna weer rustig aan te beginnen...

Dus dat ga ik nu maar doen, al denk ik dat ik het skaten niet zal kunnen laten, maar dan gewoon maar rustig aan peddelen, ipv verkeersregelaartje spelen..
pi_68463825
Op zich goed nieuws toch? Twee weken rustig aan doen is een stuk makkelijker dan je hele techniek veranderen hoor
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:16:50 #192
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68464026
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:58 schreef teigan het volgende:

Ik ben vanmorgen bij de hardloopwinkel langsgeweest... Mijn schoenen kunnen nog wel even mee, mijn techniek is ook het probleem niet, ik had gewoon niet zoveel moeten skaten en hardlopen zonder pauze..

Dus hun advies was om nu twee weken niet te hardlopen/skaten.. Zwemmen mag ik proberen, maar liever geen schoolslag, en daarna weer rustig aan te beginnen...

Dus dat ga ik nu maar doen, al denk ik dat ik het skaten niet zal kunnen laten, maar dan gewoon maar rustig aan peddelen, ipv verkeersregelaartje spelen..
Lijkt me toch niet verstandig om te gaan skaten. Neem nu maar gewoon echt ff rust, je lijf heeft het nodig.
***Levi was here***
pi_68464168
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Op zich goed nieuws toch? Twee weken rustig aan doen is een stuk makkelijker dan je hele techniek veranderen hoor
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:28:24 #194
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68464482
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:

[..]

dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
Gewoon gaan fietsen en wandelen om toch in beweging te blijven, maar voorkom dat je de boel verder overbelast.
***Levi was here***
pi_68464618
Dat was nu ook wel het plan ja..
Ik ben vandaag de halve stad doorgefietst, en dat was best lekker...
pi_68465743
Net 5km gelopen in 44:32 Ik heb een rondje hier in de buurt uitgestippeld die ongeveer 5km is en die wil ik 3x per week lopen. En dan kijken of de tijd omlaag gaat.
pi_68465770
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:

[..]

Doe rustig aan. Je hebt maar 1 lijf en dat lijf moet nog best een tijd mee.
pi_68466858
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef omearos het volgende:

[..]

Doe rustig aan. Je hebt maar 1 lijf en dat lijf moet nog best een tijd mee.
Eensch.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:50:32 #199
187444 jhvhprotocol
Mijn username is vaag.
pi_68499172
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
Oh noes!
pi_68499357
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef jhvhprotocol het volgende:
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
Wat wil je nu horen? Dat het best kan?
Roken is gewoon heel slecht voor je lijf. Zeker zo vlak voor het sporten lijkt het mij niet zo heel verstandig om te doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')