wat goed! En wat een verschil!quote:Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef jhvhprotocol het volgende:
[..]
Diëtiste / diëten geloof ik niet in.Stiekem weet iedereen zelf best goed wat goed en wat slecht voor ze is, denk ik. Verder gewoon gezond eten en 1 keer per week sporten. Dus helemaal geen intensieve work-out of zo, maar ach, ik heb het ook zijn tijd gegeven.
Mijn streegewicht is 80, en ik weeg nu 88. Dus nog 8 kilo te gaan. ^^
... dan kun je weer makkelijker gaan sporten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Gaat lekker TAP!
Hier gelijkmatig en das eigenlijk ook wel prima.
Ik houd wel mijn hart vast over wat er gebeurt als ik stop met de borstvoeding
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:13 schreef zesje het volgende:
JHVH: echt heel goed en je ziet er prima uit![]()
en TaP: goed bezig!
@ Levi zo herkenbaar! Ik heb ook erg veel last van mijn darmen en als ik weer eens een aantal dagen achter elkaar last heb dwz opgeblazen, winderig, buikpijn en rare stoelgang dan kom ik ook eerder aan dan dat ik afval. Frustrerend.
Heb jij PDS en zo ja wat geeft bij jou verlichting/verergering? Ik heb op de een of andere manier vaak door de weeks meer last als in een weekend, stress is een factor en kan niet goed tegen vezels uit granen en prei, champignons. Osteopathie en probiotica helpen wel maar ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden.
Dat probleem heb ik ook.quote:Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat idden sporten doe ik ook echt bijna niet.. tenzij het lopen naar de metro, boodschappen doen met de fiets en winkelen meetellen
niet echt dus.
maar het stomme is, dat hele gewicht interesseert me niet eens zohet is ongezond, en kleren kopen is lastig, maar ik zit er verder echt niet mee
dat werkt ook niet echt motiverend. Vond ik mezelf maar een dik lelijk vadsje, dan ging het vast makkelijker..
Ik heb geen diagnose voor m'n darmen maar heb er wel altijd snel last van. Het enige wat bij mij werkt om het weer op het goede spoor te krijgen is het eten van twee kommen Kellogs AllBran per dag, met sojamelk dan in mijn geval, en verder brood en een normale avondmaaltijd. Zonder die AllBran kan ik doen wat ik wil, maar dan blijft het tobben. De laatste twee weken eet ik echter behoorlijk netjes en ik blijf gewoon pijn houden en verstopt zitten, ook met AllBran (al had ik nu de imitatie van AH, misschien zit daar het probleem - ik zal de echte maar weer halen van de week). En inderdaad, ik blijf ook weer te veel wegen terwijl er nu denk ik best alweer een of twee kilo af had moeten zijn, normaalgesproken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.Had zelf de BBQ georganiseerd en volgens mij zaten er geen rare dingen bij. Maar ik was gisteren dus wel bijna 2kg zwaarder dan maandag.
![]()
Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar ik goed op reageer. Probiotica neem ik niet meer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Werd daar alleen maar ellendiger van. Maar ik kan dan ook best slecht tegen zuivel.Van die vezelzakjes heb ik ook geen baat bij. Loopt de boel alleen maar door vast.
![]()
Wat ik wel weet is dat mijn darmen niet geheel standaard reageren, maar hoe ik het onder controle moet houden?? Geen idee. Denk wel dat een stress-vrij bestaan een deel van de ellende zou oplossen. Maarja, dat bestaat natuurlijk niet.
Lijkt me toch niet verstandig om te gaan skaten. Neem nu maar gewoon echt ff rust, je lijf heeft het nodig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:58 schreef teigan het volgende:
Ik ben vanmorgen bij de hardloopwinkel langsgeweest... Mijn schoenen kunnen nog wel even mee, mijn techniek is ook het probleem niet, ik had gewoon niet zoveel moeten skaten en hardlopen zonder pauze..
Dus hun advies was om nu twee weken niet te hardlopen/skaten.. Zwemmen mag ik proberen, maar liever geen schoolslag, en daarna weer rustig aan te beginnen...
Dus dat ga ik nu maar doen, al denk ik dat ik het skaten niet zal kunnen laten, maar dan gewoon maar rustig aan peddelen, ipv verkeersregelaartje spelen..
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Op zich goed nieuws toch? Twee weken rustig aan doen is een stuk makkelijker dan je hele techniek veranderen hoor
Gewoon gaan fietsen en wandelen om toch in beweging te blijven, maar voorkom dat je de boel verder overbelast.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
Eensch.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef omearos het volgende:
[..]Doe rustig aan. Je hebt maar 1 lijf en dat lijf moet nog best een tijd mee.
Wat wil je nu horen? Dat het best kan?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef jhvhprotocol het volgende:
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |