abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68662371
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:07 schreef freecell het volgende:

We hebben hier ook een stapeltje mannen hoor
Alleen die zijn vaak snel weer weg, omdat mannen nu eenmaal sneller en effectiever afvallen (is dit psychisch en zijn ze gewoon wilskrachtiger of is het lichamelijk? Ik onthoud me van stemming )
Dus de mannen verdwijnen meestal weer na een maand of 2
Hoi, ik ben nog steeds aanwezig hoor. Ik post alleen de laatste 2 maanden niet meer zo veel, aangezien het bij mij niet echt lekker gaat.

Deze week is het precies 6 maanden dat ik nu bezig ben met afvallen. En zoals jullie misschien nog wel weten was dat ook mijn doel. Namelijk om in 6 maanden tijd 20 kilo af te vallen. Dat is dus helaas niet gelukt, ik was goed op weg, maar de laatste twee maanden blijf het steken, waardoor ik mijn doel niet gehaald heb.
Het vervelende is dat ik niet goed weet waarom ik blijf steken. Ik eet nog steeds netjes en ook beweeg ik nog. Zie hier trouwens de voortgang.

Groen = gepland schema gewicht in kg
Rood = gewicht in kg
Paars = middelomtrek in cm

Zoals je kan zien begon de rode lijn weg te lopen van het schema.
Het resultaat is uiteindelijk dat ik 13,5 kg ben afgevallen. En ook daar ben ik wel blij mee, want het verschil is goed merkbaar door een betere conditie, qua kledingmaat en doordat ik beter in mijn vel zit. Maar het is nog niet genoeg, dus ik blijf doorgaan tot ik de 20 kg bereikt heb, want die buik en zwemband moeten echt weg.
pi_68665957
Uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.

Waaaah

Is dat ding niet standaard negatief? Want ik voel me best prima!
pi_68666191
Nee dus
TARA had een score van 9 en was erg gelukkig

Overigens ben ik een externe én een emotionele eter volgens dat ding, beiden hoog. Met een BMI van 21,9
pi_68666271
Welk testje gaat het om freecell ?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68667220
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:32 schreef teigan het volgende:
Tja, voor de klas moet je soms echt stevig in je schoenen staan, vooral als het de klas niet bevalt, en dat is soms nog best moeilijk..
En ik merk dat ik niet altijd doorpak, dat ik altijd nog even bevestiging wil hebben of ik het wel goed aanpak. Nu is dat de afgelopen maanden enorm vooruitgegaan, maar het kan nog altijd beter.

omearos: ik was graag ook gaan hardlopen, maar vrees dat ik dat flink moet bekopen. Woensdag ga ik kijken of zwemmen wil..
elke vooruitgang is weer mooi meegenomen. En voor de klas staan is inderdaad zwaar als je niet blaakt van zelfvertrouwen.
Verstandig dat je niet gaat hardlopen, hoe lastig dat ook is. Zwemmen mag toch wel? Dat is niet zo belastend voor je gewrichten.

Hier ging het hardlopen lekker, deed er 45 minuten over deze keer. Woensdag weer lopen.
pi_68667379
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:50 schreef rene90 het volgende:
Welk testje gaat het om freecell ?
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Heeft iemand hier al denk je slank geprobeerd?

http://www.psychologiemag(...)ng-Denk-je-slank.htm

Ik ben van plan om dit te gaan doen omdat ik een emotionele eter ben....
  maandag 4 mei 2009 @ 22:19:38 #258
246952 Remsjo
Shoot Me I Am Famous
pi_68672541
Hoi ik ben nieuw hier. En nu?
pi_68672785
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:19 schreef Remsjo het volgende:
Hoi ik ben nieuw hier. En nu?
Afvallen

Allereerst sneller leren tikken, zo verbrand je met één post meer calorieën. Bovendien kweek je er vingerspieren mee die ook in rust nog energie verbruiken...
pi_68672951
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:14 schreef omearos het volgende:

[..]

elke vooruitgang is weer mooi meegenomen. En voor de klas staan is inderdaad zwaar als je niet blaakt van zelfvertrouwen.
Verstandig dat je niet gaat hardlopen, hoe lastig dat ook is. Zwemmen mag toch wel? Dat is niet zo belastend voor je gewrichten.

Hier ging het hardlopen lekker, deed er 45 minuten over deze keer. Woensdag weer lopen.
zwemmen mag alleen als ik de borstcrawl of rugcrawl doe. Schoolslag mag ook niet, geeft ook een redelijke klap op de knieen...

Ik zou woensdag met iemand zwemmen, maar hij is redelijk geveld door hooikoorts, dus ik weet nog niet wat ik ga doen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:27:22 #261
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68681384
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:41 schreef freecell het volgende:
Uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.

Waaaah

Is dat ding niet standaard negatief? Want ik voel me best prima!
Jij zo'n slechte score... had ik niet verwacht.
Wat een stomme test.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_68682415
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 08:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Jij zo'n slechte score... had ik niet verwacht.
Wat een stomme test.
Precies
pi_68682530
Even de test doen
Top 5 China producten
pi_68682573
20
Top 5 China producten
pi_68683101

Vanmorgen mijn hoofd uit het zand gehaald, en even op de weegschaal gaan staan.. Alle lekkere dingen van de afgelopen dagen zijn niet ongestraft gebleven... Goeie motivatie om vandaag maar weer helemaal netjes te gaan eten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:01:30 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_68684742

U scoort 14 op 'emotioneel eten'.
U heeft een lage score. U bent niet typisch een emotionele eter.

U scoort 16 op 'extern eten'.
U heeft een lage score. U bent niet typisch een externe eter.

Uw score is 8
Gefeliciteerd! U hebt een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken.

Toelichting:
0-10 U hebt een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen
11-20 U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam
21-30 U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en hebt weinig zelfvertrouwen
31-40 U hebt een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven
41-80 U hebt een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld

Wat een onzinuitslag.

Ik ben hartstikke ontevreden over mijn vel en wil er zo snel mogelijk iets aan laten doen en dat belemmert me regelmatig in mijn leven, maar ik heb geen negatief lichaamsbeeld? Zeker alleen een negatief velbeeld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68685082
Uw score is 7
Gefeliciteerd! U hebt een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken.
Toelichting:

Welk type eter bent u?

U scoort 12 op 'emotioneel eten'.
U heeft een lage score. U bent niet typisch een emotionele eter.

U scoort 13 op 'extern eten'.
U heeft een lage score. U bent niet typisch een externe eter.

Hieronder kunt u zien hoe uw score zich verhoudt tot het gemiddelde:
Tabel Emotioneel eten
27 – 35 punten: zeer hoog
18 – 26 punten: hoog
17 punten: gemiddeld
10 – 16 punten: laag
7 – 9 punten: zeer laag
Tabel Extern eten
25 – 30 punten: zeer hoog
18 – 24 punten: hoog
17 punten: gemiddeld
10 – 16 punten: laag
6 – 9 punten: zeer laag

Wat een vage test.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:17:58 #268
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68685338
Ik heb de test ff opnieuw gedaan, blijkbaar vind ik mezelf vandaag aardiger dan vorige keer
quote:
Uw score is 24
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u hebt weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen?

Toelichting:
Blijft onzin, want ik ben best blij met mij, maar ik kan niet ontkennen dat ik te dik ben.

Die test met of je een emo-eter en/of een externe eter bent is trouwens ook vaag... ik heb vaak zin om iets te eten, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook doe.
***Levi was here***
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:19:17 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68685406
Hurhur, ik scoorde 31, dus ik word nét beperkt in mijn dagelijkse bezigheden
Yeehaw. Maar goed, niks nieuws onder de zon! Al is er wel vooruitgang, want vroeger was het veeel erger

En wow @ grafiekje van Dyna! Goed bezig zie ik! Het is logisch dat het eerst snel gaat en dan langzamer, laat je niet ontmoedigen, want je bent nog steeds kick-ass afgevallen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_68685523
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:17 schreef Levitation het volgende:
Ik heb de test ff opnieuw gedaan, blijkbaar vind ik mezelf vandaag aardiger dan vorige keer
[..]

Blijft onzin, want ik ben best blij met mij, maar ik kan niet ontkennen dat ik te dik ben.

Die test met of je een emo-eter en/of een externe eter bent is trouwens ook vaag... ik heb vaak zin om iets te eten, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook doe.
Ik kwijl elke keer als ik langs de patatkraam fiets, ja

Ik vond het ook vaag; ik ben echt geen emo-eter meer, maar dat kwam er wel uit. En minder een externe eter. Yeah right. Ik hoef maar een leuk chocoladecakerecept te zien of het ding zit al in mijn oven
pi_68687518
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:17 schreef Levitation het volgende:
[..]

Dat had ik ook
Als ik langs het chipsvak in de supermarkt loop heb ik zeker wel zin om één te kopen en meteen op te eten, maar ik doe het echt nooit
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:35:43 #272
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_68688216
dan kun je natuurlijk wel alsnog een externe eter zíjn. als je het niet doet, chips kopen, dan gebruik je een deel van je bepertke voorraad wilskracht om die externe prikkel te weerstaan. iemand die geen last heeft van de externe prikkel hoeft de voorraad wilskracht niet aan te spreken zeg maar

voor mij is het bijvoorbeeld vaak zo dat ik als ik de externe prikkels in de supermarkt heb weerstaan, me thuis niet nóg een keer kan ninhouden als ik me vevreel/moe voel/rot voel om dán alsnog niks te pakken...

of dat ik een rtodag heb gehad op werk en emo-eten uit de auomaat heb weerstaan, maar dan als ik langshet shipsvak loop ineens 3 zakken chips in mn kar heb liggen...

het gaat in die tests vooral om wat je valkuilen en gevaar-punten zijn. het zou je verbazen hoeveel mensen e uberhaupt niet doorhebben dat ze eten om andere redenen dan lekker of honger...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_68688446
Verveling is mijn grote valkuil
pi_68688663
vind die emotie-toets beetje raar..

Ik heb áltijd zin in eten als ik iets lekker zie, hoor, ruik, etc. Maar dat zegt niet dat ik 't ook dóe dus heb die test maar niet ingevuld. Verder scoorde ik bij die zelfbeeldtoets 19 valt me nog mee

ik ben geen emo-eter, ook geen gewoonte-eter, ben gewoon een lekkerbek ik houd van eten, maar ook van gezond eten enzo, dus ik denk dat de tests niet echt representatief zijn voor mijn manier van met eten bezig zijn
Ja doei.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:55:12 #275
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_68688858
quote:
Ik heb áltijd zin in eten als ik iets lekker zie, hoor, ruik, etc. Maar dat zegt niet dat ik 't ook dóe
nee, maar dat betekent wel dat je gevoelig bent voor externe prikkels, en dat je, wellicht, jezelf een handje kunt helpen door die externe prikkels te vermijden - zodat je je niet hoeft in te houden zeg maar...

of zeg ik nu iets heel geks?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_68689177
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef kwakveense het volgende:

[..]

nee, maar dat betekent wel dat je gevoelig bent voor externe prikkels, en dat je, wellicht, jezelf een handje kunt helpen door die externe prikkels te vermijden - zodat je je niet hoeft in te houden zeg maar...

Voor mij niet
Het kost op den duur inderdaad wel energie om lekkere dingen te negeren
pi_68692192
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

Voor mij niet
Het kost op den duur inderdaad wel energie om lekkere dingen te negeren
Ik word er juist makkelijker in, nu. Of zakelijker; als ik heel erg zin heb in chips, koop ik een klein zakje, bijvoorbeeld (200-300 kcal ipv een hele zak van meer dan 1000).
pi_68695466
Ik zou ook graag meedoen aan de dieetclub. Ik ben nu al twee kilo afgevallen maar dit lijkt me een mooie stok achter de deur.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:19:43 #279
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68696537
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:51 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik zou ook graag meedoen aan de dieetclub. Ik ben nu al twee kilo afgevallen maar dit lijkt me een mooie stok achter de deur.
Welkom!
Hoeveel wil je in totaal kwijt en weet je al hoe je het gaat aanpakken?
***Levi was here***
pi_68697139
Ik wil in totaal 22 kilo kwijt, ik wil op de 60 zitten. Gewoon naar een gezond gewicht dus.
Nu nog 20 te gaan.
Ik wil het aanpakken door gewoon gezond te eten en elke dag een half uur te sporten (Ik heb 'n crosstrainer op m'n kamer staan).
pi_68700135
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
En wow @ grafiekje van Dyna! Goed bezig zie ik! Het is logisch dat het eerst snel gaat en dan langzamer, laat je niet ontmoedigen, want je bent nog steeds kick-ass afgevallen!
Dank je voor de opbeurende woorden.
Ik ga voor mijzelf nog meer letten om echt 3x per week sporten te halen (afgelopen tijd was het meestal 2x per week). Ik moet van mijzelf echt van dit plateau af komen. De laatste 2 maanden val ik namelijk niet meer af, maar schommel ik een beetje op en neer.

Dat is op zich best wel frustrerend, aangezien ik wel lekkere dingen laat staan, maar daar dus geen resultaat voor terug zie.
pi_68700449
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:55 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat ik ergens trek in krijg zegt ook niet dat het een onverbiddelijke trek is. Dan denk ik 'ooowh, wat lekker!' en vervolgens denk ik zónder enige moeite: 'oh, maar ik heb net gegeten', of 'ik ga zo eten', of weetikveelwat.
Dat ik ergens trek in krijg is dan niet zo van 'ik moet 't meteen hebben', maar vaak ook iets in de richting van 'nou ja, dat moet ik dan ook binnenkort maar weer 's een keertje doen'.

Geen kwestie van echt 'inhouden' ofzo
Ja doei.
pi_68700531
Hebben jullie ook bijvoorbeeld een dag wanneer je soepeler mag zijn?
pi_68700821
als je je hele levensstijl omgooit, en dus gewoon gezonder in 't algemeen gaat leven, dan is een keer pizza of patat-met helemaal niet erg maar ik zou daar persoonlijk niet metéén mee beginnen. Leer jezelf eerst aan om met een vast ritme normaal / gezond te eten en als dat er lekker in zit, kun je best 's wat ongezonds eten.

Zelf eet ik inmiddels al anderhalf jaar met dit schema:

Ontbijt (niet te weinig, maar pas op met suikers in 'gezonde' cruesli enzo.)
Tussendoor (fruit bijvoorbeeld
Lunch (genoeg eten ook weer, volkorenboterhammen met magere kaas, filet americain ofzo..)
Tussendoor (noten? Fruit? Pas op met 'gezonde' fruitkicks en ontbijtkoekrepen enzo)
Avondeten (gewoon je verstand gebruiken: niet teveel vet vlees, heel veel groente en rustig aan met sausjes en jus enzo)
(Tussendoor) Eventueel nog een tussendoortje, maar meestal doe ik dit niet. Als wel, dan is 't meestal weekend en is dat een blokje kaas met mosterd ofzo.

Verder sport ik 3 keer per week.

Zorg dat je een maand of 2 ofzo in dit ritme zit voordat je 'bewust' gaat 'zondigen'. Maar zorg tegelijkertijd dat je niet te krampachtig met eten om leert gaan. Als je van jezelf weet dat je de hele week gezond hebt gegeten en op 't werk halen ze een patatje en je heb er écht trek in, dan moet je daar niet te zwaar aan tillen. Als dit élke week gebeurt en je doet elke week mee, dan is 't wat anders.

Gebak op 't werk bijvoorbeeld alleen nemen als je het écht lekker vind (zelfgebakken ofzo, supermarktvlaai sla ik over) en niet rondbazuinen 'dat je aan het lijnen bent'. Dan zegt iedereen 'maar dit kán toch wel een keer', etc. Gewoon zeggen dat je niet hoeft/geen trek hebt is genoeg

etc.

zoiets?
Ja doei.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:22:10 #285
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68700871
Hoe is het hier?
Dyna18, je bent echt goed afgevallen! 13.5 kg, da's echt veel!
En DanseMacabre, welkom. Ikzelf deed dat eerder wel, als ik er echt goed inzat. Als ik er wat moeite mee had dan deed ik het niet, met name om te voorkomen dat ik mezelf dan niet kon herpakken. Maar ik gun(de) mezelf wel iedere dag iets "lekkers" (een koekje, een lolly, dat soort kleine dingen) waardoor het makkelijker vol te houden is Succes in ieder geval!

Nav de positieve berichten hier ook maar een shockabsorber op Ebay besteld, en wel in het roze Hij is vandaag binnen gekomen en ben erg tevreden. Heb ook meteen via Ebay een tweedehands Weight Coach voor op m'n DS besteld (die ook vandaag binnengekomen is), is leuk ter aanmoediging Verder merk ik dat ik echt veel moeite gehad heb de laatste tijd om te herpakken, volgens dat psychologie magazine zou ik gewoon een emotie eter zijn. En omg die uitslag van de zelfbeeldtest, ik zat dus echt onderaan. Dan noemen zij mijn beeld "irreëel", terwijl ik dan denk zolang het vanuit allerlei hoeken bevestigt wordt (t.v., hier op het forum, omgeving) dan lijkt me dat helemaal niet irreëel...

Vandaag wel braaf gedaan, nu is het een kwestie van volhouden Het mooie is wel dat ik nu een tijdelijke baan waarvoor ik ongeveer een uur op de fiets moet zitten.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_68700898
Bedankt motorbloempje!
Met gebak op werk heb ik geen last want ik studeer alleen.
Ik denk dat ik er wel iets aan heb.
pi_68700938
Ik ben trouwens helemaal geen emotie-eter, als ik ergens mee zit krijg ik juist geen hap door m'n keel.
pi_68704400
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:24 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben trouwens helemaal geen emotie-eter, als ik ergens mee zit krijg ik juist geen hap door m'n keel.
Ik wou dat ik dat had, dan was ik nu heel slank.

Ik krijg alleen geen hap door m'n keel als ik boos ben. Helaas ben ik moeilijk boos te krijgen.
Sanity is (not) statistical
pi_68704715
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Probeer eens 1 week zo min mogelijk koolhydraten te eten? Dus brood vervangen door Wasa Vezelrijk crackers, geen aardappelen, geen pasta, geen rijst?
Dat werkte bij mij wel, mijn spijsvertering was in 'slaapstand' doordat ik een piek had aan koolhydraten in mijn lichaam. En ik viel ook toen amper af. Sinds ik 1 week amper koolhydraten binnenkreeg ben ik nu elke week 1 kilo kwijt.
@Dyna: misschien is dit ook wel wat voor jou, of het scheiden van koolhydraten en eiwitten als in Montignac of een leven lang fit. Ik heb dit ook vaker geprobeerd in eerdere lijnperiodes als ik op een plateau zat en het helpt wel. Of een dag in de week kan ook.

Ik ben trouwens puur een externe eter en heb ook geen goed zelfbeeld.

Sjeen hoe was les 9? Ik had vandaag de ergste PDS aanval sinds maanden en dat op de 1e dag van mijn ongesteldheid Ik ben eerder naar huis gegaan en met een pijnstiller en een kruik in bed gekropen. Toen ik wakker werd ging het wel weer en ik heb zojuist les 5 gelopen
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68706319
Ik zou ook wel willen hardlopen maar dat trekken mijn knieen niet.
Dan maar op de crosstrainer.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 mei 2009 @ 21:58:35 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68709017
Welkom DanseMacabre!

Zesje, les 9 ging vanzelf... Ik weet nu zeker dat ik niet 's morgens maar 's avonds moet lopen En ik ben ook maar eens op Ebay aan het struinen voor en Shock Absorber
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 6 mei 2009 @ 08:41:27 #292
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68718968
Goeiemorgen.
Gisteren les 13 gelopen. Ging best goed, al vind ik mijn tempo nog wel erg laag.
Zit nu een beetje te twijfelen of ik morgen les 13 nog een keer zal lopen, of toch door zal gaan met les 14, die wel weer een stukkie zwaarder is. Weet nog niet wat wijsheid is... ik heb geen haast, dus les 13 nog een keer lopen brengt geen schema's in de war oid.
***Levi was here***
pi_68719023
ik zou zeggen: probeer volgens het gewone ritme (dus morgen gewoon 14) Evy 1 uit te lopen op dit tempo.

Als je denkt: ik wil snellers, dan doe je Evy 1 (vanaf les 7 ofzo?) weer een keer en probeer je het tempo op te voeren. Constant lopen is ook met een minder hoog tempo prima bezig zijn hoor
Ja doei.
  woensdag 6 mei 2009 @ 08:46:40 #294
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_68719059
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou zeggen: probeer volgens het gewone ritme (dus morgen gewoon 14) Evy 1 uit te lopen op dit tempo.

Als je denkt: ik wil snellers, dan doe je Evy 1 (vanaf les 7 ofzo?) weer een keer en probeer je het tempo op te voeren. Constant lopen is ook met een minder hoog tempo prima bezig zijn hoor
Klopt wel, maar ik word nog best wel gehinderd door kramp-achtige verschijnselen in mijn onderbenen tijdens het lopen, daardoor loop ik minder hard dan ik (volgens mij) zou kunnen. Hoop met nog een keer les 13 mijn spieren wat meer tijd te geven om te wennen voor ik het weer zwaarder maak.
***Levi was here***
pi_68719101
Doe je ook iets van een warming up vantevoren Levitation? Misschien dat dat wat helpt tegen de krampen..

Ik heb vanmorgen even gebeld naar de huisarts, en ik moet nog minimaal 2 weken rust houden.. Het enige wat ik mag is fietsen met lage weerstand...

Naast dat ik het heel vervelend vind dat ik niets meer aan sport kan doen, ben ik toch ook bang wat dit met mijn gewicht gaat doen. Ben iig blij dat de vakantie morgen voorbij is, dan heb ik weer meer ritme in mijn dagen...
pi_68719120
voor de hardlopers

Ik loop ook niet heel hard, 6,8km/uur. Wat MoBlo zegt was ik ook al van plan, ik ga na de Marikenloop (17 mei) weer Evy 1 opnieuw doen maar dan op een hoger tempo, eens kijken of dat werkt. Mijn eerste doel was 5km achter elkaar hardlopen (wat me nu dus lukt in ong. 44 minuten) Mijn volgende doel is 5km in een half uur, maar daar heb ik geen deadline voor.
pi_68719160
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:49 schreef teigan het volgende:
Doe je ook iets van een warming up vantevoren Levitation? Misschien dat dat wat helpt tegen de krampen..

Ik heb vanmorgen even gebeld naar de huisarts, en ik moet nog minimaal 2 weken rust houden.. Het enige wat ik mag is fietsen met lage weerstand...

Naast dat ik het heel vervelend vind dat ik niets meer aan sport kan doen, ben ik toch ook bang wat dit met mijn gewicht gaat doen. Ben iig blij dat de vakantie morgen voorbij is, dan heb ik weer meer ritme in mijn dagen...
Lastig. Mocht zwemmen nog wel?
Sterkte
pi_68719173
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:46 schreef Levitation het volgende:

[..]

Klopt wel, maar ik word nog best wel gehinderd door kramp-achtige verschijnselen in mijn onderbenen tijdens het lopen, daardoor loop ik minder hard dan ik (volgens mij) zou kunnen. Hoop met nog een keer les 13 mijn spieren wat meer tijd te geven om te wennen voor ik het weer zwaarder maak.
Dat heb ik ook vrij regelmatig, zeker als ik niet warmgefietst heb (sportschool; loopband) of wanneer ik niet aan een (goede) warming-up heb gedaan voor het lopen. Je gaat je benen opeens veel zwaarder belasten en dat vinden je spieren niet altijd leuk.. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik lees de meeste dingen in het amateurhardloperstopic.

Bij mij gaat het trouwens over het algemeen vanzelf weg wanneer ik in een rustig tempo doorga met hardlopen. Als het échte kramp is dan stop ik wel altijd even. Gaat het écht niet meer, dan wandel ik gewoon naar huis.
pi_68719190
omearos doe je ook aan de Marikenloop mee?
pi_68719274
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:53 schreef omearos het volgende:

[..]

Lastig. Mocht zwemmen nog wel?
Sterkte
heb ik eigenlijk niet specifiek naar gevraagd, ik kan het proberen, maar zodra ik last krijg moet ik weer stoppen, zelfde verhaal voor skaten... En aangezien ik nu al last heb als ik hier in de portiek de trap afloop, zal het nog wel niet gaan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')