Maar dan kan ze toch lekker langer voor het eten spelen?quote:Op woensdag 22 april 2009 08:47 schreef Mejuffrouw het volgende:
Gisteren rijst, gesudderd rundvlees en een hele zak rauwkost van de aldi. Misschien is later eten een optie. Ik vind dat alleen zo sneu voor mijn dochter, want dan wordt het na-het-eten-buiten-spelen tijd zo kort. En om nou allebei apart te eten is ook weer zo wat.
Maar hoelaat eten jullie nu dan?quote:Op woensdag 22 april 2009 08:53 schreef Mejuffrouw het volgende:
Dan eet de rest van het dorp, en is er geen kind buiten. Helaas heb ik mij aangepast aan de eettijden van de ouders van de vriendinnetjes van mijn kind.
Nu ik het zo opschrijf klinkt het wel heel zielig......
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet zielig. Dat klinkt juist heel lief!quote:Op woensdag 22 april 2009 08:53 schreef Mejuffrouw het volgende:
Dan eet de rest van het dorp, en is er geen kind buiten. Helaas heb ik mij aangepast aan de eettijden van de ouders van de vriendinnetjes van mijn kind.
Nu ik het zo opschrijf klinkt het wel heel zielig......
Inderdaad... en dan gewoon iets te eten inplannen, om half 9 ofzo. Dan voorkom je dat je om 22 uur een vreetkick krijgt. Knäckebröd met kaas of een boterham, of inderdaad een toetje oid.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:10 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klinkt helemaal niet zielig. Dat klinkt juist heel lief!
Ik zou er ook voor kiezen om later op de avond nog wat te eten. Wel iets gezonds natuurlijk.
géén appeltjes eten. veel mensen krijgen echt een enrome vreethonger van appels (ik ook)quote:Op woensdag 22 april 2009 08:23 schreef Mejuffrouw het volgende:
Verdorie, alweer 3 avonden achter elkaar een vreetkick gehad. De hele dag gaat het prima en dan s'avonds na 10 uur gaat het helemaal los. Alle zelfdiscipline kwijt. Iemand tips en tricks om dat gat in mijn maag te voorkomen? (behalve veel water en een appeltje...)
Nee, ik heb al wel 3x eerder een half jaar getrained bij een dure sportschool (¤50,--) en weet wel ongeveer wat ik kan en moet doen, ze hebben ook (algemene) trainigs schema's daar voor beginners en gevorderden, kracht, conditie en afvallen.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:35 schreef dyna18 het volgende:
Veel succes Chev.
3x sporten klinkt goed, dus dat gaat vast goedkomen. Heb je samen met de sportschool een programma opgesteld?
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C01&SC=L0C&KAC=LA7&ArtikelNummer=348052&KW8=30881&M=92&SM=0quote:Op donderdag 23 april 2009 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Voor de zware hardlopers, waaaar kopen jullie sportbh's? Ik moet 95 of misschien wel 100C hebben, maar dat is een probleem hoor. Tot nu toe kan ik niks vinden in mijn maat wat het volhoudt bij vijf keer springen in het pashokje... =/
best lekker . Geschild ws nog beter.quote:Op woensdag 22 april 2009 08:35 schreef Miss_S het volgende:
Inderdaad later eten of vroeger naar bed gaan.
Een appel kan je touwens wel lekkeder maken door hem in de magnetron te doen en dan met kaneel (en optimel vanille vla)
Ik heb gewoon een shockabsorber (85D) bij een sportzaak gekocht. Volgens mij hadden ze ook wel grotere omtrekken.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Voor de zware hardlopers, waaaar kopen jullie sportbh's? Ik moet 95 of misschien wel 100C hebben, maar dat is een probleem hoor. Tot nu toe kan ik niks vinden in mijn maat wat het volhoudt bij vijf keer springen in het pashokje... =/
quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:28 schreef ColdFeet het volgende:
Het scheelt echt heel veel als je ze via Ebay kooptIk was minder dan 20 euro per stuk kwijt, inclusief verzenden! Als je eenmaal je maat weet, kun je ze misschien de volgende keer daar kopen? Chico van Slank heeft volgens mij alle betrouwbare verkopers van SA's in de peiling.
Is dat dan 100/2,54 (1 inch = 2,54 cm) = 39,37 = 39 ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:43 schreef Chicolate het volgende:
Gewoon op je eigen maat zoeken (wel de engelse maat, even in je huidige bh's kijken, getal in de 30/40/50 ipv 100), en kijken of de verkoper 99-100% positieve feedback heeft.
Ik moest nogal lachen om die website, die mevrouw die zichzelf 'CEO en deskundige' noemtquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:16 schreef zesje het volgende:
Ik heb een impactfree gekocht bij http://www.kiesdejuistesportbh.nl/ Men vond het hier maar niks geloof ik maar ik ben best tevreden. Heb ook een keer geruild en dat ging probleemloos.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:04 schreef Liejannuh het volgende:
85E is 38E.
Reden dat ik de site van Kiesdejuistesportbh niets vind, is o.a. omdat ik de site onduidelijk vind
Nee dat omrekenen gaat niet op die manier. Op internet zijn wel wat omrekentools te vinden, bijv:quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:38 schreef zesje het volgende:
[..]
Is dat dan 100/2,54 (1 inch = 2,54 cm) = 39,37 = 39 ?
Ik heb maat 85 E = 33,46 = 33E of 34E?
Thnxquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:48 schreef Chicolate het volgende:
Nee dat omrekenen gaat niet op die manier. Op internet zijn wel wat omrekentools te vinden, bijv:
http://www.85b.org/bra_conv.php
Heb mijn eigen maat er ook even doorheen gehaald, en hij klopt wel. Eigen maat invullen bij EU/Jap en aflezen bij UK.
Ja, je hebt wel gelijk, maar ik had toch wel errug graag een zwarte gehad, gezien ik eigenlijk altijd zwarte kleding draag. Verder hoop ik maar gewoon dat ie lekker zit. Nou ja, voor zover iets wat je decollete moet afknellen lekker kan zitten dan.quote:Op zondag 26 april 2009 11:44 schreef Liejannuh het volgende:
Sportbeha's koop je niet voor het mooi, maar voor de functionaliteit.
Heel soms kom je ze tegen in een tof kleurtje, dus zodra je die ziet: kopen!
Fijn dat je geslaagd bent!
Je bent terugquote:Op maandag 27 april 2009 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik had onlangs een PM van iemand die in het lijstje wilde, maar waar ik in verband met mijn ziekenhuisbezoek niet aan toegekomen was. Nu heb ik met mijn slimme kop mijn PM-box opgeruimd, dus graag even opnieuw een seintje geven
ik loop wel redelijk bewust niet langs al te drukke plekken, maar als ik loop let ik eigenlijk niet meer zo op de mensen om mij heen..quote:Op zondag 26 april 2009 21:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voelden jullie je in het begin ook zo belachelijk als je ging hardlopen? Ik heb echt het idee dat iedereen naar me kijkt, ten eerste om het feit dat ik uberhaupt beweeg en ten tweede omdat ik er naar mijn idee als een belachelijke denderende vleesberg uit moet zien als ik ren. Misschien beeld ik het me in, maar ik durf toch echt niet alleen naar buiten.
Nopes. Ook geen infuus gehad hoorquote:Op maandag 27 april 2009 09:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Je bent terug
Beetje gerehydrateerd?
meer zoiets van "ah nu weet ik wel een beetje hoe het werkt, ik doe een beter minder zus en een beetje minder zo" En dan let je niet zoveel meer op hoeveelheden of denk je " voor deze keer kan het wel" en dat kan dan natuurlijk nietquote:Op maandag 27 april 2009 14:23 schreef Liejannuh het volgende:
Waar is het misgegaan littledrummergirl?
- meer eten?
- minder bewegen?
- meer snoepen?
- geen zin meer om op te letten?
- combinatie?
Wow goed hoor!quote:Op zondag 26 april 2009 18:53 schreef omearos het volgende:
Maar hij heeft het vandaag prima gehouden tijdens de 5km. Hardlopen in de volle zon is niet fijn, gelukkig werden er water en natte sponzen uitgedeeld. En ik heb er weer 44 minuten over gedaan![]()
dat iddquote:Op maandag 27 april 2009 14:34 schreef Liejannuh het volgende:
Herkenbaar hoor.
Eigenlijk moet je voor jezelf een minimum en maximum gewicht bepalen waarbij je aan de bel trekt voor jezelf. Maar afijn, dat is de theorie. In de praktijk "vergeet" je dan iedere keer te wegen en dan zit die ene broek toch weer strak en dan boeit die zak chipt ook niet meer en voor dat je het weet zitten er weer 5 kilo aan.
Sport je erbij eigenlijk?
Ook van mij nog even eenquote:Op zondag 26 april 2009 18:53 schreef omearos het volgende:
Ik moet ook maar eens op zoek naar een nieuwe sportbeha, de mijn begint te slijten.
Maar hij heeft het vandaag prima gehouden tijdens de 5km. Hardlopen in de volle zon is niet fijn, gelukkig werden er water en natte sponzen uitgedeeld. En ik heb er weer 44 minuten over gedaan![]()
Dank jequote:
quote:Voor mij is dit Evy week 2/les4 maar helaas helemaal niet zo'n lekker weer als vorige week. Ik heb niet eens een windjack bedenk ik meVooruit, toch schoenen en sweater aan en gaaaaaaan
dank jequote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef teigan het volgende:
[..]
Ook van mij nog even eenen een
.
Goed gedaan hoor, je flikt het hem maar wel weer eventjes!!
Wanneer heb je tijd? GEwoon alle mogelijke momenten bedenken en er daarvan een aantal aanwijzen. Hielp bij mij wel, dan wordt het steeds meer onderdeel van je wekelijkse routine.quote:Ik wil deze week ergens les 15 lopen, en dan goed op mijn looptechniek letten zodat mijn knieen niet alle klappen opvangen...
Ik weet alleen nog niet wanneer, moet mezelf even een schop geven denk ik...
ik heb meivakantie, dus ik heb in principe de hele week wel de tijd... Ik begin pas weer op 7 mei...quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef omearos het volgende:
[..]
dank je
[..]
Wanneer heb je tijd? GEwoon alle mogelijke momenten bedenken en er daarvan een aantal aanwijzen. Hielp bij mij wel, dan wordt het steeds meer onderdeel van je wekelijkse routine.
Enneh... *schop*
Ik ook, maar het is niet anders en we maken er gewoon het beste van. Ik heb sinds kort een scootertje en dat zal waarschijnlijk minder energie kosten om naar mijn werk te gaan dan met de tram en ik moet zeggen dat op sommige punten het me nu wel makkelijker valt (gewoon omdat je weet dat het nou eenmaal niet anders is, dat het net zo goed weer tot 33 weken kan duren en dat het kotsen beter was dan die voorweeenquote:Op maandag 27 april 2009 10:09 schreef freecell het volgende:
Hmmm
Balen zeg....
* freecell knuffelt Troel
k had echt voor je gehoopt dat het nu beter zou gaan!
Erg positieve reacties allemaal. Sommigen die me tijdje niet hadden gezien herkenden me serieus niet meer. x'Dquote:Op maandag 27 april 2009 19:55 schreef teigan het volgende:
Het verschil is goed te zien hoor!!! Top gedaan!
hoe vind je omgeving het nu?
Diëtiste / diëten geloof ik niet in.quote:Op maandag 27 april 2009 20:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat goed zeg jhvh!Het verschil is inderdaad goed zichtbaar!
En hoe heb je het aangepakt? Zelf of via de diëtiste oid?
Leuk dat je met de 4 mijl mee mag doen!quote:Op maandag 27 april 2009 21:53 schreef teigan het volgende:
Goed gedaan Levi!!!
Ik kreeg nu net een mailtje binnen dat ik definitief een plek heb bij de 4 mijl..
Ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd echt wel weer kan lopen, maar het voelde best ironisch aan, aangezien ik dus net besloten had voorlopig even niet te lopen.
wat goed! En wat een verschil!quote:Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef jhvhprotocol het volgende:
[..]
Diëtiste / diëten geloof ik niet in.Stiekem weet iedereen zelf best goed wat goed en wat slecht voor ze is, denk ik. Verder gewoon gezond eten en 1 keer per week sporten. Dus helemaal geen intensieve work-out of zo, maar ach, ik heb het ook zijn tijd gegeven.
Mijn streegewicht is 80, en ik weeg nu 88. Dus nog 8 kilo te gaan. ^^
... dan kun je weer makkelijker gaan sporten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef freecell het volgende:
Gaat lekker TAP!
Hier gelijkmatig en das eigenlijk ook wel prima.
Ik houd wel mijn hart vast over wat er gebeurt als ik stop met de borstvoeding
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:13 schreef zesje het volgende:
JHVH: echt heel goed en je ziet er prima uit![]()
en TaP: goed bezig!
@ Levi zo herkenbaar! Ik heb ook erg veel last van mijn darmen en als ik weer eens een aantal dagen achter elkaar last heb dwz opgeblazen, winderig, buikpijn en rare stoelgang dan kom ik ook eerder aan dan dat ik afval. Frustrerend.
Heb jij PDS en zo ja wat geeft bij jou verlichting/verergering? Ik heb op de een of andere manier vaak door de weeks meer last als in een weekend, stress is een factor en kan niet goed tegen vezels uit granen en prei, champignons. Osteopathie en probiotica helpen wel maar ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden.
Dat probleem heb ik ook.quote:Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat idden sporten doe ik ook echt bijna niet.. tenzij het lopen naar de metro, boodschappen doen met de fiets en winkelen meetellen
niet echt dus.
maar het stomme is, dat hele gewicht interesseert me niet eens zohet is ongezond, en kleren kopen is lastig, maar ik zit er verder echt niet mee
dat werkt ook niet echt motiverend. Vond ik mezelf maar een dik lelijk vadsje, dan ging het vast makkelijker..
Ik heb geen diagnose voor m'n darmen maar heb er wel altijd snel last van. Het enige wat bij mij werkt om het weer op het goede spoor te krijgen is het eten van twee kommen Kellogs AllBran per dag, met sojamelk dan in mijn geval, en verder brood en een normale avondmaaltijd. Zonder die AllBran kan ik doen wat ik wil, maar dan blijft het tobben. De laatste twee weken eet ik echter behoorlijk netjes en ik blijf gewoon pijn houden en verstopt zitten, ook met AllBran (al had ik nu de imitatie van AH, misschien zit daar het probleem - ik zal de echte maar weer halen van de week). En inderdaad, ik blijf ook weer te veel wegen terwijl er nu denk ik best alweer een of twee kilo af had moeten zijn, normaalgesproken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad PDS. Zondagavond na een BBQ zwol mijn buik helemaal op. Volgens mij houden mijn darmen vocht vast oid. Geen idee wat ik heb gegeten wat zo irriterend was.Had zelf de BBQ georganiseerd en volgens mij zaten er geen rare dingen bij. Maar ik was gisteren dus wel bijna 2kg zwaarder dan maandag.
![]()
Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waar ik goed op reageer. Probiotica neem ik niet meer, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Werd daar alleen maar ellendiger van. Maar ik kan dan ook best slecht tegen zuivel.Van die vezelzakjes heb ik ook geen baat bij. Loopt de boel alleen maar door vast.
![]()
Wat ik wel weet is dat mijn darmen niet geheel standaard reageren, maar hoe ik het onder controle moet houden?? Geen idee. Denk wel dat een stress-vrij bestaan een deel van de ellende zou oplossen. Maarja, dat bestaat natuurlijk niet.
Lijkt me toch niet verstandig om te gaan skaten. Neem nu maar gewoon echt ff rust, je lijf heeft het nodig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:58 schreef teigan het volgende:
Ik ben vanmorgen bij de hardloopwinkel langsgeweest... Mijn schoenen kunnen nog wel even mee, mijn techniek is ook het probleem niet, ik had gewoon niet zoveel moeten skaten en hardlopen zonder pauze..
Dus hun advies was om nu twee weken niet te hardlopen/skaten.. Zwemmen mag ik proberen, maar liever geen schoolslag, en daarna weer rustig aan te beginnen...
Dus dat ga ik nu maar doen, al denk ik dat ik het skaten niet zal kunnen laten, maar dan gewoon maar rustig aan peddelen, ipv verkeersregelaartje spelen..
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Op zich goed nieuws toch? Twee weken rustig aan doen is een stuk makkelijker dan je hele techniek veranderen hoor
Gewoon gaan fietsen en wandelen om toch in beweging te blijven, maar voorkom dat je de boel verder overbelast.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:20 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is zo, maar ik zat eigenlijk net een beetje lekker in het ritme van bewegen, en nu kan het weer even niet... En het is ook ergens wel een beetje mijn eigen schuld, ik wilde te veel...
Eensch.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef omearos het volgende:
[..]Doe rustig aan. Je hebt maar 1 lijf en dat lijf moet nog best een tijd mee.
Wat wil je nu horen? Dat het best kan?quote:Op woensdag 29 april 2009 14:50 schreef jhvhprotocol het volgende:
Is roken btw echt heel moordend voor je conditie? Ik ben zelfs zo erg dat ik voor het sporten vaak nog even een peukje rook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |