abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66937031
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste Reacties:
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb vandaag heerlijk met eli op mn rug 1,5 uur gewandeld in de girasol, die ik dus zat was
en meneer heeft lekker getukt op mn rug! we hebben er fotpptje van gemaakt met de telefoon, dus kmoet ff wachten tot hij over de mail naar me toe komt.

Wel leuk al die verslaafden in een topic
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:16 schreef LovelyLady het volgende:
Dus je girasolletje gaat nog niet de deur uit?
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:22:02 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66937065
Ben weer aan het twijfelen
Maar een extra doek (lees: didy red tom ) kan uiteraard nooit kwaad, toch? Ben bijna *kuch* jarig
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66937107
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Ben weer aan het twijfelen
Maar een extra doek (lees: didy red tom ) kan uiteraard nooit kwaad, toch? Ben bijna *kuch* jarig
Oow ik denk dat een Tommie jullie heel goed staat, lekker fleurige kleurtjes
SPOILER
pi_66939741
Davinia, hihihi.
Wat lekker trouwens zo'n stuk gelopen!
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 16:34:59 #5
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66939969
Waarschuwing: Geekpost

Voor m'n praktijk had ik snel een draagdoek met duidelijk contrasterende zijden in grootte 4 nodig. Tweedehands bleek die niet te vinden, het goedkoopst was een Nino Safran-Honig met wol in de Didymos afprijshoek. Dus vooruit dan maar, kon ik meteen eens een Nino uitproberen. Op de Didysite was 'ie donkerroze. Nou is roze niet echt mijn kleur, maar voor de verandering best wel eens leuk. Dus gisteren besteld.

Vandaag ging de bel, en ik heb de eerste live foto's gemaakt. Nino Safran-Honig en de Zijden Vogels Rubinrot-Gold:

Honig is ietsjes bruiner dan Gold, en je ziet goed hoe zijde een doek kan verlevendigen.
En waar ken ik dat rood nog meer van? Van de Trageschule Dresden Sommer doek! De weving van de drie doeken is ook gelijk.

Safran is dus gelijk aan Rubinrot en zomerrood. Slotsom: Didymos is kleurenblind en ze hebben iig een ander fototoestel nodig!

Ticootje, lief heeft Nino omgedoopt tot Conimexvrouwtjes
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66940723
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:34 schreef Macka66 het volgende:
Slotsom: Didymos is kleurenblind en ze hebben iig een ander fototoestel nodig!

Bijna dezelfde kleuren ja!
pi_66940860
ik stond net mihoen te maken en toen viel me op dat het conimexvrouwtje net een ninovrouwtje was

Wat een verschil zeg, met of zonder zijdeglans!
pi_66940982
Ja zeg zijdeglans is veel mooierder maar daar betaal je ook wel voor

Ik wil "Linnie" misschien wel ruilen.. maar ik weet niet wat haalbaar is eigenlijk

Cattie heb jij nog succes met winnen? Of wacht je nog op nieuwe linnies bij Didy?
pi_66941576
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:06 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil "Linnie" misschien wel ruilen.. maar ik weet niet wat haalbaar is eigenlijk
Ik heb de paar keer dat ik iets geruild heb vooral geprobeerd om er een doek voor terug te krijgen (of zoveel geld zodat ik die doek kon kopen) die ik graag wilde hebben. Zonder al te precies naar de prijzen te kijken. Op een paar uitzonderingen na liggen de prijzen toch allemaal redelijk dicht bij elkaar en is het maar net wat de gek er voor geeft.

Mijn eerste ingeving is dat je voor een naturel linnen indio eigenlijk alle gangbare doeken wel terug zou kunnen ruilen. Dus geen vogels of cashmere of smekkie, maar wel de standaard doeken en de wat meer voorkomende limited edition doeken.

Heb je een wishlist? Het is ook leuk om gewoon te kijken wat mensen aanbieden, wie weet zit er iets heel leuks tussen!

Over geekiness gesproken, ik probeer al een paar dagen om de kleuren van tulpe op de foto te krijgen maar het lukt maar niet. Op de een of andere manier oogt hij heel luxe, het goudgeel en rood samen zorgen voor een soort iridisatie. Heel anders dan ik verwacht had maar wel erg mooi. Ik denk dat dit een blijvertje is.
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 17:38:44 #10
141844 Macka66
pi_66941945
We zouden eens een foto van Indio Tulpe, Nino Safran-Honig en Vögel rubin-gold naast elkaar moeten maken. Lijkt me een heel mooi trio!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:17:29 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_66943213
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:06 schreef LovelyLady het volgende:
Ja zeg zijdeglans is veel mooierder maar daar betaal je ook wel voor

Cattie heb jij nog succes met winnen? Of wacht je nog op nieuwe linnies bij Didy?
Ik ben bezig op ebay en wacht op nieuwe bij Didymos! Misschien morgen wat van ebay.

Macka, mooie foto, alledrie mooie doeken! Zo'n trageschule Dresden vind ik ook wel erg mooi...
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:59:44 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66946717
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:23 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Oow ik denk dat een Tommie jullie heel goed staat, lekker fleurige kleurtjes
SPOILER
15 mei

Grappig idd, dat die kleuren zo hetzelfde lijken! Dragen ze ook vergelijkbaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66946926
Keiharde fotospam. Het wordt weer draaaagweer!

Hardloper.
IG @webkim
pi_66947042
vennen en duinen Ik hou van brabants landschap
ik wil ook in het bos dragen1!!

waar in de buurt van den haag vind ik bos???
Heerlijk vrijdag of zondag met pepijn door het bos struinen!
pi_66947234
Hardloper.
IG @webkim
pi_66947378
das geen bos

das 2 m2 park

Ik wil een BOS BOS, een echt BOS, zo'n bos waar je gewoon een wandelroute van 5-10km kunt lopen zonder dat je midden tussen de drukke haagse wegen staat. Een fatsoenlijke bos.
pi_66947612
Webkim, je doek kleurt erg mooi bij de lucht en straks als er van die lichtgroene blaadjes aan de bomen komen pas je er helemaal mooi tussen zo.
Lekker he, dat het weer warmer wordt!
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 20:51:34 #18
141844 Macka66
pi_66948460
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:59 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

15 mei

Grappig idd, dat die kleuren zo hetzelfde lijken! Dragen ze ook vergelijkbaar?
Dat wordt nog lastig vergelijken tussen een gr 2 van 100% katoen, een gr 4 van 40% wol en 60% katoen, en een gr 6 van 30% zijde en 70% katoen

De rodezijdenvogels 6 heeft in ieder geval iets meer rek dan de Dresden 2, maar daar merk ik weinig van omdat ik in de rodezijdenvogels eigenlijk altijd met twee lagen over elkaar draag. Nino safran-honig 4 ligt nu op het droogrek, dus daar ga ik maar even geen rekproef mee doen
ik herinner mij verhalen over dames die een natte draagdoek met dierlijke vezels erin even glad trokken op de waslijn, en RATSSS

Over een paar dagen kan ik vast meer vertellen
pi_66949970
Mooie foto's webkim! Ik hoop dat het van het weekend ook echt lekker weer is; dan gaan we hier ook lekker op pad (duinen, bos of strand, gelukkig lekker in de buurt).
Vandaag had ik ook zoiets van laat die zomerdoek maar komen! Het is nu bijna aftellen geblazen tot 22 maart; dan mag ik weer naar huis met in iedergeval 2 doeken, en nog een doek-op-reis ook

Kijken of ik dan ook meteen een miniconsult rugdragen mee kan pakken, want Amber is nu over de 8 maanden, wordt toch weleens tijd dat ik dat onder de knie krijg
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66950414
leuke fotospam, Webkim!
pi_66950423
Owlet, wishlist is groot genoeg Maar idd wat jij zegt, is kijken wat men aanbiedt misschien ook wel verrassend.

Webkim, prachtige foto's hoor!

Llewella, krijg je je 2 doeken de 22e mee naar huis? Dat is eigenlijk wel heel stoer. En ik ben ook wel in voor een miniconsultje...
Ik vind het eigenlijk wel zonde... ik draag helemaal niet zo veel meer omdat Koen best wel zwaar is voorop en omdat het rugdragen me niet lukt liggen mijn doekjes maar te liggen
pi_66950620
Het mooiere weer zal straks ook vast wel weer meehelpen LL
Ik draag Lotte alleen nog maar voorop en vind het qua gewicht reuze meevallen eigenlijk!
Op m'n rug is me nog niet veilig gelukt dus ik hou het even bij voorop voorlopig
pi_66951430
Ik draag altijd als we op pad gaan; op de buik.

Ik hoop dat m'n doeken binnen zijn bij lilababy dan; dan neem ik ze fijn mee naar huis Ik zal even navragen voor ik me voor niks zit te verheugen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66951895
Welke doeken heb je besteld?
pi_66952206
CB Amazing Amber ligt al voor me klaar (Ja, dat was een kwestie van die doek moeten we gewoon hebben! )

En Zara Fresh is onderweg naar nederland.

Verder gaat er dan mogelijk nog een kinderdraagdoek mee naar huis voor als Amber zelf wil dragen als ze groter is.

En de doek-op-reis die mee naar huis gaat dan is Lana harmonie
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')