Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
Wat voor pastasaus heb je, Greys? Als dat ook al vet bevat, zou ik zeggen: laat die feta maar hangen. Los van het feit dat ei en feta me een ranzige combi lijkt
En kap eens met die eierkoeken, ga eens wat substantieler eten dan crackers met slankie!
Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:12 schreef Greys het volgende:
Muis, die TT![]()
[..]
Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?
Feta zal ik laten zitten. Ik hou het wel bij wat ei door de sla en wat tomaat en komkommer.
Eierkoeken: kap ik nog even niet mee, sorryIk moet een manier zien te vinden die voor mij te doen is zonder te flippen en weer naar mijn sigaretten te grijpen. Die eierkoek - ik zal het vanaf nu bij 1 per dag houden - is voor mij tijdens lijnen iets 'lekkers, zodat ik niet het idee heb dat ik mezelf aan het kwellen ben
Ik ken mezelf, anders hou ik het niet vol. Ontbijten kan/doe ik nooit, dus ik ben al blij dat ik dan een eierkoek eet voordat ik ga werken.
En dat zegt me dus - nog steeds helaasquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
Greys: Jouw lijstje is bijna alleen maar carbs!!
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.quote:Wel goed dat je weer serieus bezig bent!
Oke. Even simpele vraag:quote:Ik zou als lunch bv een stukje koud vlees met een salade meenemen, of had je nu geen koelkast op het werk?
Ohhhhhhhhhh ja, sorryquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?
Heel goed van jullie! Heel crisisbewust!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:21 schreef Laureline het volgende:
Wij gaan vandaag als uitdaging(spannend leven hier
) alle restjes groente en kliekjes opmaken bij het avondeten, ipv naar de winkel. We hebben nu als maaltijdsoep bedacht: spinazie-broccolisoep met gefruite uitjes en stukjes magere rookworst. Kan toch wel?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Greys het volgende:
Even een Vik-je-bent-stoer-zoen nog snel![]()
Tot later!
Minilotje?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter. Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen
Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!"
.
al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer?
D'r is niks mis met roomboterquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter. Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen
Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!"
.
@ cc: ik ben best ongeduldig hoor(ongeduldiger dan ik hier laat blijken iig). Maar ik moet er maar op rekenen dat het gewoon flink wat tijd kan gaan kosten. Ik behoor iig niet tot de lucky few die vrijwel meteen kunnen spraakverstaan.
@ vmw: heb eigenlijk geen last meer van duizeligheid, alleen bij het liggen en opstaan zo af en toe
@ Muis: foei, met je roomboter!(al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer? Een studente psychologie die hier regelmatig kwam...). En pas je wel goed op jezelf, Muis!
.
@ Co: wat ben je slank!Nu niet meer afvallen hoor! (al is het alleen maar omdat ik dan al helemaal stikjaloers word
)
En wie is eierkoekje? Greys?BJ! Hoe gaat het met je?
Zo, nu ben ik bijgelezen en bijgereageerdAls ik iemand vergeten ben, geef dan maar even een gil
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheidquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:20 schreef Greys het volgende:
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.
Hiervoor deed ik maar wat en af en toe eens een streng dagje dat dan altijd halverwege mislukte
Maar toen was het ook niet echt nodig, afvallen. Ik vond mezelf best slank en als ik naar die kont-badkamer foto keek vond ik mezelf gewoon 'goed' en niet te dik of te dun.
Ik koop een voordeelverpakking kipfilet, laat dat een minuut of 20 koken en laat het dan uitlekken. Alles gaat in een tupperware doos in de koelkast en als ik zin heb in een tussendoortje of kip voor op brood nodig heb, ligt het voor het grijpen. Soms snij ik ook een paar filetjes in blokjes en die vries ik in, zodat ik als ik geen zin heb om te koken binnen no time rijst + kip + prei ofzo op m'n bord heb.quote:Oke. Even simpele vraag:
'Een stukje koud vlees'. Noem eens een voorbeeld? Hoe kom ik er aan? Bedoel je dan een leftover van de avond er voor ofzo, fricandeau of rosbief of...? Want ons vlees 's avonds gaat eigenlijk altijd op dus ik heb de volgende dag nooit stukjes koud vlees
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nouquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Minilotje?
En klinkt goed Viking, dat je zo'n gek woord al verstaat. Toch lijkt het me heel erg zwaar allemaal, succes ermee.
Zo ben ik er ook ingekomenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
[..]
Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou. Het was iets met een A geloof ik.
Alcarinquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou. Het was iets met een A geloof ik.
Ja! Die was het!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namen.
Ik ben hierheen gelokt voor de gezelligheid door niet nader te noemen persoon (he Co?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.quote:Ik koop een voordeelverpakking kipfilet, laat dat een minuut of 20 koken en laat het dan uitlekken. Alles gaat in een tupperware doos in de koelkast en als ik zin heb in een tussendoortje of kip voor op brood nodig heb, ligt het voor het grijpen. Soms snij ik ook een paar filetjes in blokjes en die vries ik in, zodat ik als ik geen zin heb om te koken binnen no time rijst + kip + prei ofzo op m'n bord heb.
Ik kook ze wel met een bouillonblokje erbijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben hierheen gelokt voor de gezelligheid door niet nader te noemen persoon (he Co?![]()
)
Nou nee hoor, niet gelokt. Meer van 'Ik zit daar-en-daar en daar is het ook gezellig!'. En daarna ben ik eigenlijk nooit meer weggegaan! Nou ja, een aantal keer dramatisch gegild dat ik het hier gehad had door gedoetjes... dat wel
[..]
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.
Het klinkt ook zo... smakeloosOf is het dat niet? Gekookte kip? Ik hou van gebraden en gerookte kip, maar als gekookte ook goed te doen is, gekookt it will be!
En krijg jij een kilo dan binnen de houdbare datum op? (Nog even voor de duidelijkheid voor deze keukenprinses: je mikt die kipfilets in zijn geheel in een grote pan kokend water?)
Ik heb het twee uur geleden, nog voordat ik het hier kwam posten, op valtaf.nl in zitten voerenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:30 schreef Laureline het volgende:
En een eierkoek is maar 90 kcal zie ik net! De helft van een boterham pindakaas. Nou, dan zou ik er ook niet te moeilijk over doen.
Greys, ik zou wel iedere dag even je eten invoeren op de caloriechecker, dat helpt mij tenminste goed: zie je ineens hoeveel (of hoe weinig!) je gegeten hebt, en hoeveel je nog 'mag'. Door te zorgen dat die lijstjes bij mij niet te dol worden (dus altijd onder de 2000 blijven), val ik best goed af. Ook eet ik vrij veel eiwit, omdat ik hier las dat je dan veel sneller verzadigd blijft, dus veel zuivel, vis of mager vlees. Maar verder zal het me worst wezen of die calorieën nou van macrobiotische granen komen of een verse Zeeuwse bolus
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik kook ze wel met een bouillonblokje erbijvoor de smaak.
Nou ja, die ene keer dat ik het probeerde en weer eens veel te weinig geduld had, waardoor er op een gegeven moment een gehakselde kipfilet in het water dreef omdat 'm steeds doorsneed om te kijken of ie al gaar was
Dankjewelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Goed dat je het zo serieus aanpakt Greys!
In het begin is calorieën tellen zoals Laureline zegt en af en toe de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten checken misschien wel een goed idee. Op den duur ontwikkel je vanzelf wel een gevoel voor hoe ongezond dingen zijn en wat voor voedingsstoffen erin zitten en dan kun je wat meer op gevoel gaan werken.
Ik ben 1.82. Dan maar op 1500 gaan zitten denk je?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Je bent lang, toch? Dan zou ik zeker niet lager dan 1400 gaan.
Ja!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Betekent dat ook dat we voortaan geacht worden om je lijstjes eens kritisch te bekijken?
Ik wil je (ook) wel om je lijstje vragen heurrrquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Greys het volgende:
Co, eigenlijk zou het fijn zijn als je iedere dag even om mijn lijstje kon vragen. Dat klinkt belachelijk kinderachtig enzo, maar dat is dan een stok achter de deur dat ik hier elke dag het lijstje verplicht moet posten.
Das goed hoor liefje. Als jij me een lijst stuurt van alle dingen die je lekker vindt, wil ik ook wel een menuutje voor je in elkaar zetten!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]Dit had ik zelf kunnen schrijven!
![]()
Tenminste, nog nooit kip gekookt, maar ik zie bij mezelf ook al een aan flarden gesneden filetje drijven!
[..]
DankjewelNu hopen dat ik het vol hou, maar ik had het Co beloofd dat ik vanaf gister op mijn eten zou gaan letten om de ikbenmetrokengestoptschade verder te beperken en wellicht al wat schade weg te kunnen werken. Co, eigenlijk zou het fijn zijn als je iedere dag even om mijn lijstje kon vragen. Dat klinkt belachelijk kinderachtig enzo, maar dat is dan een stok achter de deur dat ik hier elke dag het lijstje verplicht moet posten.
ik ben ermee begonnen omdat ik niet zo goed tegen zuivel kan en wel meer eiwitten binnen wilde krijgen. Een stukje gekookte kip krijg ik ook veel makkelijker weg op de vroege ochtend dan een bak kwark. Tussen de middag gaat het vaak op brood of in een salade (salade bij mij bestaat uit een paar flinters sla en 'goodies', stukjes appel, kaas, eigenlijk alles wat geen sla is). Mijn geheime wapen om de kip lekker te maken is dit kruidenzout, ook voor de CUL-ers onder ons een aanrader:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Greys het volgende:
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.
Het klinkt ook zo... smakeloosOf is het dat niet? Gekookte kip? Ik hou van gebraden en gerookte kip, maar als gekookte ook goed te doen is, gekookt it will be!
En krijg jij een kilo dan binnen de houdbare datum op? (Nog even voor de duidelijkheid voor deze keukenprinses: je mikt die kipfilets in zijn geheel in een grote pan kokend water?)
168 is toch niet zo klein? Ik ben maar 6 cm langer en ik ben "lang", dus dat snap ik ook nooit zo goed..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
PF!! 158??Ik ben 168 (da's al klein zat!) heb lengtemaat 34 gekocht omdat 32 net te kort was. (34 is iets te lang, maar niet met hakken). En ik heb geen brede heupen, maar in de rondte ben ik niet superdun en m'n kont is er ook nog steeds. Vind ik allemaal niet erg. Waar ik wel een beetje van baal is dat m'n borsten echt zijn gekrompen. Maar goed je kan niet alles hebben, I guess. En wat Tink zegt klopt ook wel hoor: maat 28 ziet er eigenlijk wel hetzelfde uit, als je 'm vult dan. En Als Greys met haar lengte maat 26 zou hebben, dan zou dat ridicuul dun zijn!!
Greys: Jouw lijstje is bijna alleen maar carbs!! Wel goed dat je weer serieus bezig bent! Ik zou als lunch bv een stukje koud vlees met een salade meenemen, of had je nu geen koelkast op het werk?
Hmja, daar zit wel wat in. Anders begin je gewoon eens met 1500 en kijk je hoe dat werkt? Als je bijna niet afvalt kun je altijd nog lager gaan zitten. Toevallig vanochtend nog iets gelezen over de langdurige schade die je kunt krijgen als je lange tijd te weinig eet, dus misschien ben ik er nu wat té huiverig voor.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben 1.82. Dan maar op 1500 gaan zitten denk je?
Ik dacht iets krapper te gaan zitten in verband met het stoppen met roken en ik weet nog steeds niet zeker of je stofwisseling daar nou wel of niet van vertraagt tijdelijk, of dat ik die 7 kilo er allemaal zelf aan heb zitten vreten
Da's goed hoor, graag! Zit jij me ook maar achter mijn kont aan!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil je (ook) wel om je lijstje vragen heurrr.
Dat idee heb ik inderdaad ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:59 schreef conleche het volgende:
Even over een verneukte stofwisseling. Volgens mij is dat een omkeerbaar iets. Ik had door jarenlang af en toe te crashen een behoorlijk langzame stofwisseling. Maar nu kan ik nu eigenlijk vrij veel eten zonder aan te komen. Dat komt natuurlijk ook door het sporten en zo. Maar toch heb ik de indruk, dat ook in rust mijn verbranding sneller gaat.
Hoe lang is dat geleden, dat het nog traag was?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:59 schreef conleche het volgende:
Even over een verneukte stofwisseling. Volgens mij is dat een omkeerbaar iets. Ik had door jarenlang af en toe te crashen een behoorlijk langzame stofwisseling. Maar nu kan ik nu eigenlijk vrij veel eten zonder aan te komen. Dat komt natuurlijk ook door het sporten en zo. Maar toch heb ik de indruk, dat ook in rust mijn verbranding sneller gaat.
Weet ik niet precies. Ik ben hier 2 jaar geleden begonnen, zowel met gezonder eten, als met sporten en toen was het in het begin nog traag. Maar dat het me echt opviel dat ik eigenlijk niet meer aankom, ook al eet ik soms best veel, dat is pas iets van de laatste maanden. Ik denk dat het dus geleidelijk aan gaat en dat het vooral door het sporten is gekomen en omdat ik niet idioot weinig at, zodat m'n lijf niet ging hamsteren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:03 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden, dat het nog traag was?
Hè bah...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:03 schreef AKnynke het volgende:
getverderrei. Het sneeuwt nog steeds, ik ben gevallen met de fiets omdat het zo glad is en ik ben zo ontzettend chagarijnig. Ruzie met het vriendje om niets, en kan hem niet bellen omdat z'n telefoon nog hier ligt.
bah bah bah bah. Het is niet mijn dag vandag...
Ja, ik ook. Citroensap met verse kruiden, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:54 schreef conleche het volgende:
O en kip koken is natuurlijk prima, maar alle andere manieren van klaarmaken ook hoor. (Ik ben bv dol op gemarineerde, gegrilde kip.)
Hm, 2 jaar is nog wel te overzien. Wel fijn dat je lichaam blijkbaar dit lagere gewicht ook vast wil houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Weet ik niet precies. Ik ben hier 2 jaar geleden begonnen, zowel met gezonder eten, als met sporten en toen was het in het begin nog traag. Maar dat het me echt opviel dat ik eigenlijk niet meer aankom, ook al eet ik soms best veel, dat is pas iets van de laatste maanden. Ik denk dat het dus geleidelijk aan gaat en dat het vooral door het sporten is gekomen en omdat ik niet idioot weinig at, zodat m'n lijf niet ging hamsteren.
Ooit. For funquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
Greys: heb je je onderhoudsniveau en je BMR al berekend? Daar zou ik eerst maar eens van uitgaan.
Nynke,Toch eens naar die pil kijken?
Uitkomst BMR: 1581quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
Greys: heb je je onderhoudsniveau en je BMR al berekend? Daar zou ik eerst maar eens van uitgaan.
Maar absolute rust is toch als je slaapt ofzo? Je doet op een dag toch wel iets meer dan dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Uitkomst BMR: 1581
Dit is het aantal calorieën dat je lichaam per 24 uur verbruikt als je lichaam in absolute rust is.
En aangezien ik op het moment nul komma nul sport, is dat ook mijn onderhoudsniveau.
Die ken ik niet, ik weet wel dat het een stuk lekkerder is dan het kruidenzout van een ander merk wat mijn eigen reformzaak verkocht. Er zit wel selderij in. Toen ik verhuisde was het eerste wat m'n huisgenoot zei "het kruidenzout laat je toch wel staan, hoop ik?"quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:06 schreef ColdFeet het volgende:
Loveli, is dat een soort selderijzout, net als Herbamare van Dr. Vogel? Dat laatste eet ik altijd op mijn eitjes
ja. probleem is dat langzamerhand alle andere pillen gehad heb, en toch wel graag een vorm van anticonceptie wil hebben. En ik weet niet of ik me zo vertrouwd voel om hier om dat soort dingen naar een dokter te gaan, en zou ook niet weten waar ik heen moet etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
Nynke,Toch eens naar die pil kijken?
Dat is onzin. Maar ik zou dus, als ik jou was, minstens 1600 kcal/dag aanhoudenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Uitkomst BMR: 1581
Dit is het aantal calorieën dat je lichaam per 24 uur verbruikt als je lichaam in absolute rust is.
En aangezien ik op het moment nul komma nul sport, is dat ook mijn onderhoudsniveau.
Ik ben eigenlijk een ergere groente nietlust en een snoeper dan jij. Maar dat valt niet zo op, of zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Doe! Al hoef jij niet veel kwijt toch?
Ik vind dat ik er fab uitzie met blush. Hij wil mijn (Macquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:25 schreef Muis006 het volgende:
Ik zie hartstikke bleeken als ik teveel rouge op doe zie ik eruit als een Cliniclown dus dat gaat ook niet werken.
Welke pillen heb je gehad? In onderstaande link kun je kijken welke hormonen dat waren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:21 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja. probleem is dat langzamerhand alle andere pillen gehad heb, en toch wel graag een vorm van anticonceptie wil hebben. En ik weet niet of ik me zo vertrouwd voel om hier om dat soort dingen naar een dokter te gaan, en zou ook niet weten waar ik heen moet etc. etc. etc.
De mijne is van chanel en die ruikt keilekkerquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik vind dat ik er fab uitzie met blush. Hij wil mijn (Mac) blush weggooien want ik ben net een clown
Meningsverschillen
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:26 schreef Miss_S het volgende:
Vik ik heb net weer je blogje gelezen![]()
Het gaat vast helemaal goedkomen
Mannenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik vind dat ik er fab uitzie met blush. Hij wil mijn (Mac) blush weggooien want ik ben net een clown
Meningsverschillen
Cool!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Net voor het eerst Taco horen miauwen (lees: mekkeren, want hij wil eten) met CI. Klonk nergens naar, maar ik hoorde het iig en dat was eerder niet zo, ook al deed ik nog zo m'n best.
Deze post lees ik nu pasquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
De mijne is van chanel en die ruikt keilekkermaar als er iets is dat ik geleerd heb, is het dat je rustig aan moet doen met rouge
![]()
En nu ga ik, boodschappen doen en koken en eten en dan naar mijn oude middelbare school.
doei
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Net voor het eerst Taco horen miauwen (lees: mekkeren, want hij wil eten) met CI. Klonk nergens naar, maar ik hoorde het iig en dat was eerder niet zo, ook al deed ik nog zo m'n best.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Dat dus. Als je zo belabberd bent van de pil is dit toch een heel logische stap?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef loveli het volgende:
Er bestaan ook andere vormen van ac, misschien net wat minder makkelijjk voor vriendje, maar als jij happy bent, is vriendje ook happy. Toch?
Wat fijn!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb van die schattig-roze blush van Clinique. Moet je wel flink kwasten voor de clown-lookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Meningsverschillen
Da's mooi! Al dat zware werk heeft natuurlijk een pracht-doelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik hoorde het met hoortoestel wel natuurlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Pikte je het eerder helemaal niet op of kon je het alleen niet onderscheiden van andere geluiden?
is ook zo. maar vriendje is nog al een panniekerd, dus alleen een condoom vind ie niet goed genoeg. 'wat nou als het breekt?' is nl. een paar keer gebeurd in het begin.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Welke pillen heb je gehad? In onderstaande link kun je kijken welke hormonen dat waren.
http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
Er bestaan ook andere vormen van ac, misschien net wat minder makkelijjk voor vriendje, maar als jij happy bent, is vriendje ook happy. Toch?
Ik bedoelde ook met CI ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoorde het met hoortoestel wel natuurlijk.
Maar met CI nog niet. Maar m'n CI staat nu ook flink harder dan eerder. Toch hoorde ik het gisteren nog niet en nu wel. Dat zijn wel
-momentjes
.
Wow, je kunt een verzameling beginnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
is ook zo. maar vriendje is nog al een panniekerd, dus alleen een condoom vind ie niet goed genoeg. 'wat nou als het breekt?' is nl. een paar keer gebeurd in het begin.
Ik heb zowieso microginon30 en 50, steradril, ministat en nu de yasmin gehad. Kunnen er nog meer zijn, maar dat weet ik echt niet meer.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook met CI ja.
Daar doe je het voor, of niet?
Dat is me nou nog nooit gelukt. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar dan wilde hij de originele niet overschrijven of wegdoen, waardoor ik andere tekens moest gebruiken. En de helft werkte niet of zag er raar uit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:46 schreef Miss_S het volgende:
Ik heb eindelijk Fok! smileys op msnwat ben ik toch nuttig vandaag
Ik heb het op een site ingevuld en toen bij sportniveau de allerlaagste gekozen en toen kwam dat er uitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat is onzin. Maar ik zou dus, als ik jou was, minstens 1600 kcal/dag aanhouden
Ik had ergens een zipje gevonden ofzoquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:47 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat is me nou nog nooit gelukt. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar dan wilde hij de originele niet overschrijven of wegdoen, waardoor ik andere tekens moest gebruiken. En de helft werkte niet of zag er raar uit.
En ik msn nu echt nooit meerMet mijn zeven "vrienden" in m'n lijstje
BMR is niet de hoeveelheid energie die je nodig hebt om op gewicht te blijven (zgn onderhoudsniveau), maar de absoluut basale energie die je nodig hebt voor alle processen in je lichaam! Wil je afvallen, dan moet je onder je onderhoudsniveau gaan zitten, maar altijd boven je BMR blijven. Toch? Daaronder ga je serieus crashen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb het op een site ingevuld en toen bij sportniveau de allerlaagste gekozen en toen kwam dat er uit
Andere site zoeken dus?
ja, dat is absoluut een optie. Alleen voel ik me daar niet echt vertrouwd mee hier in Zweden, aangezien ik niet precies weet waar ik heen moet gaan, etc. En hoe het zit met de kosten natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wow, je kunt een verzameling beginnen.
En de hormoonloze optie, een spiraaltje?
Ik denk dat je bij die laatste Stediril bedoelt, de vetgedrukte pillen hebben allemaal dezelfde hormonen (Rigevidon hoort ook in het rijtje, de pillen met deze hormonen worden het meest geslikt in NL). Van Ministat weet ik niet veel. De Yasmin is voor veel vrouwen prettig, maar hij valt niet bij iedereen goed. Volgens mij had SHE hier veel last van.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
is ook zo. maar vriendje is nog al een panniekerd, dus alleen een condoom vind ie niet goed genoeg. 'wat nou als het breekt?' is nl. een paar keer gebeurd in het begin.
Ik heb zowieso microginon30 en 50, steradril, ministat en nu de yasmin gehad. Kunnen er nog meer zijn, maar dat weet ik echt niet meer.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij die laatste Stediril bedoelt, de vetgedrukte pillen hebben allemaal dezelfde hormonen (Rigevidon hoort ook in het rijtje, de pillen met deze hormonen worden het meest geslikt in NL). Van Ministat weet ik niet veel. De Yasmin is voor veel vrouwen prettig, maar hij valt niet bij iedereen goed. Volgens mij had SHE hier veel last van.
Marvelon en Mercilon zijn pillen die ik zou overwegen als ik hormonen zou willen slikken. De nuvaring heeft ook andere hormonen dan je tot nu toe geslikt hebt.
Je kunt ook naast het condoom de kalender en je verstand gebruiken, verstand is sowieso altijd beter dan blind iets slikken en niet weten hoe je lijf werkt.
edit: Even herlezen, disclaimer: met dat verstand gebruiken bedoel ik niet dat jij dat nu niet doet, maar algemeen. Het staat er een beetje bot, geloof ik
Heb je geen Zweedse studiegenoten bij wie je kunt peilen wat de procedures zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:52 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, dat is absoluut een optie. Alleen voel ik me daar niet echt vertrouwd mee hier in Zweden, aangezien ik niet precies weet waar ik heen moet gaan, etc. En hoe het zit met de kosten natuurlijk.
Maar goed, genoeg gezeurd..
mannen. Ja. maar ik kan inderdaad wel eens peilen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb je geen Zweedse studiegenoten bij wie je kunt peilen wat de procedures zijn?
Je komt pas in aanmerking voor een CI als hoorapparaten niet meer helpenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:51 schreef progje het volgende:
Dit heb je vast als een uitgebreid verteld.. Maar wat is nou het voordeel van een CI i.p.v. een gehoorapparaat?
het gaat eigenlijk heel goed. Alleen door drukte dus niet meer aan het posten hier. maar verder gaat het goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
BJ! Hoe gaat het met je?
ow dat is een oud dieptepunt hoor...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:20 schreef conleche het volgende:
Hoi BJ! Lukt het een beetje om op gewicht te blijven? Ik zie dat je behoorlijk onder streef zit.
* Streng (doch rechtvaardig) kijkt....
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ow dat is een oud dieptepunt hoor...
mijn streef was tussen de zeg maar 69,5 en 71,5 en daar zit ik nu steeds tussen... dus dat gaat goed
![]()
laatst gewogen paar dagen geleden:
70,7
ik ook op jou...quote:
2 crackers en sla is natuurlijk overdreven maar het is zeker wel mogelijk om je systeem flink om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:39 schreef Laureline het volgende:
En Conleche, wel fijn dat je spijsvertering weer helemaal up to speed is! Dat geeft wel hoop voor mensen die in het verleden hebben gecrashdieet.
Maar is het echt mogelijk je systeem dan zo om zeep te helpen? Ik hoor wel eens vaker mensen klagen dat ze echt niets kunnen eten zonder meteen aan te komen ("als ik 2 blaadjes sla en een cracker eet kom ik nog aan, ik kan echt niets hebben!"), maar dan vraag ik me altijd af of ze niet stiekem handenvol hagelslag achterover slaan en dat niet vertellen, of dat het echt mogelijk is je systeem zo te verneuken dat je inderdaad voor de rest van je leven op 2 crackers en sla moet leven...
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:39 schreef Laureline het volgende:
En Conleche, wel fijn dat je spijsvertering weer helemaal up to speed is! Dat geeft wel hoop voor mensen die in het verleden hebben gecrashdieet.
Maar is het echt mogelijk je systeem dan zo om zeep te helpen? Ik hoor wel eens vaker mensen klagen dat ze echt niets kunnen eten zonder meteen aan te komen ("als ik 2 blaadjes sla en een cracker eet kom ik nog aan, ik kan echt niets hebben!"), maar dan vraag ik me altijd af of ze niet stiekem handenvol hagelslag achterover slaan en dat niet vertellen, of dat het echt mogelijk is je systeem zo te verneuken dat je inderdaad voor de rest van je leven op 2 crackers en sla moet leven...
thxquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:47 schreef kwakveense het volgende:
hoi BJ, lekker dat je bijna klaar bent, en supergoed dat je stabiel bent zeg!
.
In het begin voerde ik echt alles in. Dat was ook om de verhoudingen KH's, eiwitten, vetten vast te stellen. Maar als dat je niet uitmaakt kan je zaken als groenten wel weghalen, omdat die nauwelijks cals bevatten. Dan tel je er aan het einde van de dag gewoon 100 cals bij op en dan zit je meestal wel goed. Maar ik vond het eigenlijk altijd wel leuk om te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:58 schreef Greys het volgende:
Oh ik heb nog een vraagje:
Zo'n avondmaaltijd, dat duurt toch allemaal veel te lang om dat allemaal op valtaf.nl ofzo in te vullen? Ik heb de prei, peen, gehakt, puree enzo niet gewogen dus ik weet niet hoe ik het in moet vullenEn dan de sla met tomaat en ei en komkommer, ook allemaal apart wegen en invoeren? En dan de pasta nog apart? Hoe doen jullie dat met dat invoeren, dat wordt dan toch haast een dagtaak met wegen en invoeren enzo?
Ik vind het eerder genant dat ik hier al zo lang rondhang en schijnbaar nooit echt goed heb opgelet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:42 schreef Chicolate het volgende:
Greys, ik vind het echt leuk om je zo bewust met je eten bezig te zien. Zou bijna denken dat je het echt leuk vindt.
Ja wel, maar ik heb ze daar achter moeten laten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:02 schreef Greys het volgende:
DaD, dat soort middagen moeten ook kunnen hoor!
Waren er nog wat koekjes over?
Ja, ze heeft haar waterbak daarna voor de helft leeggelebberd, dus het was een goede Bink-workoutquote:
Welkom en succes!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hoi allemaal,
Ik had me hier een paar maanden geleden eens gemeld, maar was het toen min of meer vergeten en ben ergens uit de lijst verwijderd, logisch.
Ik ga weer meedoen nu!
Oh echt, haha ok. Dan kom ik er nu vanzelf weer in als het goed isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ze heeft haar waterbak daarna voor de helft leeggelebberd, dus het was een goede Bink-workout
@PurePoison: welkom terug!
Had je je via de openingspost in het lijstje aangemeld? Stond je er ooit bij in dat rijtje? Want als je dan eenmalig je huidige gewicht weer invoert dan sta je er automatisch direct weer bij als je daarna de pagina even F5't!
Wij gooien nooit iemand uit het lijstje, dat gaat automatisch als je een tijdje niets doet daar
Dankjewel hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Welkom en succes!
Ik vind je al erg slank op die foto!Maar goed, het is jouw keuze natuurlijk.
Als je een update invoert op dieet-web.nl kom je vanzelf weer in het lijstje.
-edit- Ah, dat zei Greys ook al...
Ik heb eierkoeken gekocht vandaagquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:09 schreef Greys het volgende:
'Eierkoek' in de TT works magic.
Iedereen is ontopic
Ik hoop dat ik ook op dat punt kom ooit. Dat sporten leuk wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:31 schreef Quinazoline het volgende:
Zo, ik heb net een uur gesquashd. Sporten is leuk tegenwoordig! Nu ben ik nog even wat eten aan het warm maken, en dan dadelijk nog een beetje eten. Tis allemaal wel iets later geworden dan gepland eigenlijk.
Misschien niet echt slankverantwoord, maar ik ben erg benieuwd naar de twee nieuwe monatoetjes: Appeltaart en Stroopwafel ! Iemand die deze al geprobeerd heeft?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:43 schreef Greys het volgende:
Nienna, Merel en Poezzie!
Merel, appeltaartsmaak yoghurt is lekker he?
Ze hebben van Optimel magere kwark met magere yoghurt in de smaak appel-kaneel! Ook superlekker en heel erg Slankverantwoord!
Het heeft ook wel een paar jaar geduurd eerlijk gezegd. Maar deze week ben ik dus al twee keer geweest, en ga sowieso morgen weer. Ik ben ook heeeeeeeel erg verbaasd, maar het is wel heel leuk dat het leuk isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ook op dat punt kom ooit. Dat sporten leuk wordt.
Nou ja, eerst maar eens het punt dat ik er mee ga beginnen
Goed van je!
Ja! Met die gezellige Delftsblauwe bovenkantjes!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Misschien niet echt slankverantwoord, maar ik ben erg benieuwd naar de twee nieuwe monatoetjes: Appeltaart en Stroopwafel ! Iemand die deze al geprobeerd heeft?
Overigens ontzettend lekker (en ongezond..): Mona YoghurtCitroenKwark met Stukjes. Die is zo ontzettend lekker.
Ok, die ga ik proberen! Zaterdag vieren we namelijk de verjaardag van mijn vriend, dat wordt dan toch al een ongezonde dag - kan ik er net zo goed nog een lekker toetje bij nemenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Met die gezellige Delftsblauwe bovenkantjes!
Ze zijn heel erg lekker, vooral de stroopwafel. Ik vond die appeltaart ook best lekker, maar dan kan je echt net zo goed de wél slankverantwoorde versie van Optimel nemen
He bahhhhhhhhh! Dat lijkt me dus echt niet lekkerquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:48 schreef Greys het volgende:
Muizelientje!
Ik zocht naar een eierkoek plaatje en zie, je hebt ze ook in de heel erg slechte versie!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je taille is het slankste punt, meestal tussen onderste rib en navel. Dus of je bent een appel, of je mag nog een keer metenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:59 schreef Syrena het volgende:
Taille (net onder m'n navel gemeten): 84 cm.
Ik had een plaatje gezocht en kwam toen dit tegen:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Je taille is het slankste punt, meestal tussen onderste rib en navel. Dus of je bent een appel, of je mag nog een keer meten
Bij die laatste las ik wat andersquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:59 schreef Syrena het volgende:
Ik zag alweer wat namen van toetjes voorbijkomen waarvan ik dachtWie offert zich op om de stroopwafelvariant te proberen?
Ik niet, want ik moet 'm dan in mijn eentje opeten wegens lactose-intolerante huisgenoot. En ik kan niet posten, want er zit een banner precies over m'n venster... irritant.
(knip en refresh en plak)
Ik heb even gemeten:
Bovenbenen: 57 cm
Heup: 100 cm
Taille (net onder m'n navel gemeten): 84 cm.
Die doe ik morgenvroeg nog eens, ik ben een beetje erg opgeblazen van de jus-met-uitjes. Allergisch voor, maar het moest op![]()
Kuit: 38 cm.
Voor het slapengaan ga ik buikspieroefeningen doen, lunges en squats. Elke dagEn volgende week weer meten. Zo.
Ik zit het ook tien keer te lezen "Wat kan ze dan anders lezen dan...." Kwartje valtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bij die laatste las ik wat anders![]()
![]()
Evening
Ik dacht ook al, hoe doet ze dat dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:06 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik zit het ook tien keer te lezen "Wat kan ze dan anders lezen dan...." Kwartje valtOh.
Die kun je heul niet opmeten joh!
Leg 'm mij 'ns uit, want ik snap ut nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:06 schreef Syrena het volgende:
Ik zit het ook tien keer te lezen "Wat kan ze dan anders lezen dan...." Kwartje valtOh.
Die kun je heul niet opmeten joh!
de tint heet blush baby, moet je maar even googelenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb van die schattig-roze blush van Clinique. Moet je wel flink kwasten voor de clown-look
Wat voor tint heb jij dan?
Ze las iets anders dan kuitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Leg 'm mij 'ns uit, want ik snap ut niet
Moe maar voldaanquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
Elisabeeb! how is 't?
quote:
Daar zat dan geen gehakt in of wat?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:53 schreef Muis006 het volgende:
[..]
He bahhhhhhhhh! Dat lijkt me dus echt niet lekker![]()
En verder hoionze pasta was erg lekker, en in de hele pan (meer dan 2 liter saus) zat nog geen 3 gram vet
Oh, jawel, mager gehaktquote:
Dat boek heb ik vroegah nog gelezen volgensmij. Net alsquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Leesvoer: HELP! Hoeveel hoofdstukken heeft het boek weg uit de peel?
Fantastisch. Ik ga echt stuk hier!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Ik ook!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en ik zag een mooie platte Co-Buik!
OMG.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Nah, dat wilde ik net zeggenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:40 schreef Muis006 het volgende:
L'amour est un oiseau rebelle que nul ne peut apprivoiser,
et c'est bien en vain qu'on l'appelle, s'il lui convient de refuser.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Wat zijn kampioentjes? Als hoeveelheid vind ik je lijstje helemaal niet zo veel klinken eigenlijk. Maar ik eet dan ook meestal heel erg veelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wowies, het tempo komt terug!![]()
Lijstjeeee!
O: Special K met melk (ongeveer twee derde portie)
L: kampioentje met komijnenkaas (hehe ik tikte konijnenkaas), bakje yoghurt met een cupje jam erdoor
T: Kampioentje met komijnenkaas
D: Boerenkool met worst![]()
Heb het idee dat het voor een 'ik let goed op'-lijstje best veel is, maar ik vond het ook best gezondEn ik heb veel gelopen vandaag
Sowieso ongeveer 30 minuten van station naar huis (nog steeds geen fiets
) en verder standaard rondhobbelen en van/naar werk.
Wat dacht je van Max Havelaarquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik denk terug aan de nacht dat ik probeerde Eline Vere in 1 x uit te lezen....
Depressie in het kwadraat? Wat een boek was dat...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik denk terug aan de nacht dat ik probeerde Eline Vere in 1 x uit te lezen....
Vanzelfsprekend! Majonaise trottoir de Paris!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef Muis006 het volgende:
Ja zie je wel, ik wist gewoon dat het wat voor jou was!
He, wat jammer nouquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:46 schreef Muis006 het volgende:
[..]
WIST JE
Dat ik familie ben van Multatuli![]()
Hij is een oudoom ofzoiets van mijn vader!
Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *andere zin* . Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *2 andere zinnen* Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie.quote:
Nee, maar ik had hem al op mijn boekenlijst gezet (er stond een heel goed boekverslag op internet) en steeds uitgesteld totdat ik nog maar 1 dag had voor het mondelingquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Depressie in het kwadraat? Wat een boek was dat...
Kampioentjes zijn die kleine vierkantige bruine afbakbroodjes met maanzaad en sesamzaad enzo!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat zijn kampioentjes? Als hoeveelheid vind ik je lijstje helemaal niet zo veel klinken eigenlijk. Maar ik eet dan ook meestal heel erg veel.
En 2 uur taekwondo is 1 uur geworden. Eerste training was opeens superintensief, halfuur non-stop op kussens trappen en ik werd kotsmisselijk?En voor mijn knie is het ook beter om steeds een uurtje te trainen, als ik moe ben is de kans dat ik hem verdraai/overbelast een stuk groter. Dus
. Ga donderdagavond waarschijnlijk wel zwemmen, dan heb ik dinsdag-woensdag-donderdag-vrijdag iets van sport. Ook prima.
Ohhhh Eliesquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend! Majonaise trottoir de Paris!
Ik heb Max Havelaar nog nooit gelezenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
He, wat jammer nou.
hihi geintje heurrGrappig!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *andere zin* . Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *2 andere zinnen* Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie.
[..]
Nee, maar ik had hem al op mijn boekenlijst gezet (er stond een heel goed boekverslag op internet) en steeds uitgesteld totdat ik nog maar 1 dag had voor het monderlingToen moest ik wel
Heb het boek niet helemaal gelezen trouwens3 x raden over welk boek ik het meest moest vertellen
Et omelet du fromage! Avec le toilette et le bonbon!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend! Majonaise trottoir de Paris!
Als je dat wel had gedaan had je niet zo trots verteld dat jij en Multatuli related zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik heb Max Havelaar nog nooit gelezen
Ik denk het ook nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Als je dat wel had gedaan had je niet zo trots verteld dat jij en Multatuli related zijn
Gij mazzelaar! Dit was dus het enige boek wat ik dus niet helemaal gelezen had, en daar vroegen ze dus naarquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:50 schreef Goodbye het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik had drie boeken gelezen en rarara naar welke boeken vroeg ze?die drie boeken dus, ik heb geloof ik nog nooit zoveel mazzel gehad!
![]()
Heb jij eoa blitse hertaalde editie gelezen ofzo?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *andere zin* . Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie. *2 andere zinnen* Ik ben Max Havelaar en ik ben handelaar in koffie.
[..]
Nee, maar ik had hem al op mijn boekenlijst gezet (er stond een heel goed boekverslag op internet) en steeds uitgesteld totdat ik nog maar 1 dag had voor het mondelingToen moest ik wel
Heb het boek niet helemaal gelezen trouwens3 x raden over welk boek ik het meest moest vertellen
Ik heb hem wel gelezen (moet ook wel hè, als neerlandicaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:53 schreef Muis006 het volgende:
Heeft iemand hier ooit De Avonden gelezen?
Ik gelukkig niet, maar mijn zus vond het een nachtmerrie.
Hahaha, ja dat geloof ik dan wel weer!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik denk het ook nietmaar mijn docent Nederlands vond het helemaal geweldig.
Ah ik dacht aan van die plakken kant-en-klaar ontbijtkoekquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kampioentjes zijn die kleine vierkantige bruine afbakbroodjes met maanzaad en sesamzaad enzo!
Ongeveer 150 kcal per stuk volgens de verpakking, best veel voor van die kleine broodjesMaar had over van gisteren (als avondeten).
[ afbeelding ]
Klinkt goed, dat sport plan!Mijn plan: na Portugal (2 weken vanaf 23 maart, voor school) een les karate meedraaien
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Mijn leraar vroeg: "bij welke stroming hoort dit boek!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Muis006 het volgende:
Ik weet nog dat ik het Wederzijds Huwelijksbedrog had gelezen (geweldig boek trouwens!) en dat mijn leraar vroeg:
Wie bedriegt wie?
Bij mij werd er dus gevraagd naar Eline Vere, Twee Vrouwen en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Ik moest ook een karaktervergelijking maken tussen Eline en Floortje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:52 schreef Goodbye het volgende:
Op mijn mondeling vroeg ze onder andere naar karakter, en dat boek had ik al een paar keer gelezenEn we hadden dezelfde visie, dus dat was nog best leuk praten ook
Ik heb elk woord wat ik van dat boek heb gelezen zorgvuldig uit mijn herinneringen gewerktquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb jij eoa blitse hertaalde editie gelezen ofzo?Mijn Max Havelaar is makelaar in koffie
.
En ik ga me ter sponde begeven, want ik ben op!.
Aanschouw maatje 26!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:41 schreef cyclechick het volgende:
Waar checken julllie dat? Ik wil ook zien
O ja dat was hetquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb jij eoa blitse hertaalde editie gelezen ofzo?Mijn Max Havelaar is makelaar in koffie
.
En ik ga me ter sponde begeven, want ik ben op!.
HAHAHA ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mijn leraar vroeg: "bij welke stroming hoort dit boek!!"
Ik, op van de zenuwen: "EehGeen idee?
![]()
"
Hij: "DAT WEET JE ECHT WEL!"
Ik: "Nou, neeeigenlijk niet".
Hij: "IK HELP JE WEL! Het begint... met een R! Een R! Kom op!"
Ik: "Eh... Renaissance?" (in de war van de stress en het enthousiasme van de docent)
Hij: *slaat half achterover op zn stoel*"NEEEEE!!! DE R! DE NEO-ROMANTIEK! OHHHH DAT KON JE WEEETEN!"
Ik: "Neo-Romantiek begint met een N"
Ik had een 6.5 geloof ik
Oh, die derde heb ik ook gelezen! Zoveel mogelijk ellende in één boek proppenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij mij werd er dus gevraagd naar Eline Vere, Twee Vrouwen en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Ik moest ook een karaktervergelijking maken tussen Eline en Floortje.
Verder had ik nog Het Gouden Ei gelezen (net zoals iedereen, dus daar vroegen ze niet naar) Isabel Allende en dan nog wat andere boeken, maar die titels weet ik niet meer.
Ik ken serieus mensen die dat boek elk jaar opnieuw lezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:53 schreef Muis006 het volgende:
Heeft iemand hier ooit De Avonden gelezen?
Ik gelukkig niet, maar mijn zus vond het een nachtmerrie.
Oh het wederzijds huwelijksbedrog, die las ik toen ik in het ziekenhuis zat te wachten op de KNO arts. Of was het op een rontgenfoto? Nouja, een van die 2. Nog nooit zo snel een boek gelezen, de ene helft was Nederlands en de andere helft middeleeuws gebrabbelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Muis006 het volgende:
Ik weet nog dat ik het Wederzijds Huwelijksbedrog had gelezen (geweldig boek trouwens!) en dat mijn leraar vroeg:
Wie bedriegt wie?
Ik ga twee weken naar Portugal voor een internationale cursus over Shakespearequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ah ik dacht aan van die plakken kant-en-klaar ontbijtkoek. En Portugal, waarom/wanneer ga jij naar Portugal?
Mag ik mee?
Het Wederzijds Huwelijksbedrog stamt volgens mij uit de 18e eeuw, dus het lijkt me sterk dat er middeleeuws gebrabbel in stondquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh het wederzijds huwelijksbedrog, die las ik toen ik in het ziekenhuis zat te wachten op de KNO arts. Of was het op een rontgenfoto? Nouja, een van die 2. Nog nooit zo snel een boek gelezen, de ene helft was Nederlands en de andere helft middeleeuws gebrabbel.
Syrena plaatste een linkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Greys het volgende:
Wie is er trouwens begonnen het tot nu toe zo goed als volledige ontopic topic om zeep te helpen?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Greys het volgende:
Wie is er trouwens begonnen het tot nu toe zo goed als volledige ontopic topic om zeep te helpen?
Zij!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef Syrena het volgende:
Is dat jouw manier om te bekennen dat jij noch Max Havelaar noch De Avonden noch Eline Vere gelezen hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Greys het volgende:
Ikkes, want ik heb geen eierkoeken opquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Greys het volgende:
Rond 1712 (google is je vriend)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het Wederzijds Huwelijksbedrog stamt volgens mij uit de 18e eeuw, dus het lijkt me sterk dat er middeleeuws gebrabbel in stond.
Ik heb ook geen van die drie gelezen hoor!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is dat jouw manier om te bekennen dat jij noch Max Havelaar noch De Avonden noch Eline Vere gelezen hebt?
Ik wist het zonder Googlequote:
Huu, en de Beatrijsquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen van die drie gelezen hoor!
Wel Karel ende Elegast
Schattigquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wel Karel ende Elegast
Ik had 't al een keer op de basisschool gelezen (mijn zus is 7 jaar ouder en deed destijds eindexamen mavo). We waren toen een nachtje bij mijn vader, en ik had mijn boek al uit en kreeg dat boek toen van haar om te lezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, die derde heb ik ook gelezen! Zoveel mogelijk ellende in één boek proppenIk heb dat in de eerste klas gebruikt voor een voorleesbeurt (
op een gymnasium nog wel) en toen had ik het hoogste cijfer van de klas
![]()
Ik nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wist het zonder Google![]()
Stond op de uni op m'n leeslijst 17e en 18e eeuwse literatuur
.
Ik ook. En Beatrijs. En Jolien van Nimwegen oder so.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wel Karel ende Elegast
Die had ik ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wel Karel ende Elegast
Heb je wel eens iets van Hadewijch of Jan van Ruusbroec gelezen, die mystici? Dát is pas een helquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Huu, en de Beatrijs![]()
Ik vind Nederlandse literatuur over het algemeen niet tofUitzonderingen daar gelaten.
Doe mij maar literatuur van Groot Britannië
Krijg Karel daar op het einde geen vrouw kado?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wel Karel ende Elegast
Mariken van Nieumeghenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ook. En Beatrijs. En Jolien van Nimwegen oder so.
Niet Mariken/Marieke/Maryke van Nimwegen?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ook. En Beatrijs. En Jolien van Nimwegen oder so.
GMTAquote:
ik ook. vooral omdat ik de ontdekking van de hemel gelezen had geloof ik. Maar, dat was ook maar op de havo...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:57 schreef Muis006 het volgende:
[..]
HAHAHA ik zie het al voor me![]()
Dat soort vragen kreeg ik nietwe hadden het vooral over Pieter Langedijk en daarna ging het over Siegfried en toen vertelde mijn docent voornamelijk dat ie H.Mulisch zo'n walgelijke vent vindt
ik had een 9
Nee dat klopt!! En op het einde gaat ze vliegen ofzo. Of valt ze van heel hoog. Maar watdefoookzzz ze overleeft het!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:04 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Met d'r tante die d'r een hoer noemde
Of haal ik weer dingen door elkaar?
Nou echt niet hoor. Ik vind middelnederlands veel leesbaarder. Volgens mij komt dat doordat literatuur in de middeleeuwen vooral bedoeld was om voor te dragen, dus moesten het korte zinnetjes zijn, lekker rijmen etc, terwijl de zeventiende-eeuwse auteurs echt voor een geletterd publiek schreven.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Chicolate het volgende:
Oh ja, The Lord of The Flies. Dat is toch niet zo vreselijk oud?Vragen over welke tijd het ging ... en ik had het boek ook nog eens niet uitgelezen, want het was Engels en veel saaier dan het klonk. Gullivers Travels ook niet uitgelezen trouwens. Kwam tot het derde eiland, toen was mijn tijd op.
@Viking: ik zie het verschil niet, het is allebei even onleesbaar.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
<OT>
En Greijschjen van Eijerkoekschen!![]()
</OT>
Hihihihi!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
<OT>
</OT>
Het wederzijds huwelijksbedrog was een toneelstuk. Ik heb de toneelversie gelezen (met heer:"tekst" dame:"tekst"), daar werd het niet leesbaarder van. Gelukkig stond de vertaling ernaastquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou echt niet hoor. Ik vind middelnederlands veel leesbaarder. Volgens mij komt dat doordat literatuur in de middeleeuwen vooral bedoeld was om voor te dragen, dus moesten het korte zinnetjes zijn, lekker rijmen etc, terwijl de zeventiende-eeuwse auteurs echt voor een geletterd publiek schreven.
Wat ik ook een erg mooi boekje vond: De reis van Sint Brandaan. Dat geeft zo'n leuk beeld van het wereldbeeld van de middeleeuwer.
De aanslag, leuk boek welquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:08 schreef Viking84 het volgende:
Van Mulisch heb ik alleen De aanslag en - tromgeroffel - Twee vrouwen gelezenDe ontdekking van de hemel staat nog ongelezen in de kast
.
Nou jij hebt er meer van onthouden dan ikquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:07 schreef Goodbye het volgende:
Beatrijs ken ik beterZe zit in een klooster, maar wordt verliefd. Ze vertrekt met een man en leeft zeven jaar in ZONDE (oeehhoeh) en krijgt kindjes. De man gaat alleen weg op een gegeven moment en dan wordt ze hoer, toch? Naja, op 't einde gaat ze weer terug naar 't klooster en blijkt dat Maria haar plek zolang maar heeft opgevuld. En dan kan ze mooi weer terug
Oja. Dat komt om dat ze elke avond nog maria weesgegroetjes deed ofzo.
Goed niettttt?
Ik zat dan ook meer te denken aan middelnederlands vsquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het wederzijds huwelijksbedrog was een toneelstuk. Ik heb de toneelversie gelezen (met heer:"tekst" dame:"tekst"), daar werd het niet leesbaarder van. Gelukkig stond de vertaling ernaast.
En ik begin behoorlijk chagarijnig van die banner onderaan te worden, kan ik die niet uitzetten ofzo? Hij zit steeds voor mijn invoerknop/smileys/tekst.
Waarom weet je dat uit je hoofd?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou jij hebt er meer van onthouden dan ik.
Maar ik weet de beginregels nog:
Van dichten comt mi cleine baete
Di lieden raden mi dat ic t late
Dat ik minen sin niet en vertare
Maar om die doogt van hare
Die moeder ende maegd is bleven
Hebbic een scone mieracel opheven
(met ongetwijfeld een heleboel spelfouten, maar goed)
Gniffelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
<OT>
</OT>
Waarom at ie een scone?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar ik vind de ontdekking van de hemel (hoe cliche dan ook) een van de meesterwerken van de nederlandse literatuur. Volgens mij voor het eerst gelezen op m'n 15e, en daarna bijna elk jaar nog een keer. Echt, een geweldig boek.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Muis006 het volgende:
Ik vind Mulisch echt een naar narcistisch mannetje
Lol!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
een schoon mirakel is dat Muisje!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:12 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Waarom at ie een scone?
Had ie honger?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:12 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Waarom at ie een scone?
Had ie honger?
Weet ik veel!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waarom weet je dat uit je hoofd?![]()
Wij bespraken de Beatrijs klassikaal en ik vond het zowaar leukMaar het is wel echt al járen geleden.
Ik denk dat men toen slanker was dan nu hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:14 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja vastdat zeggen ze gewoon omdat ze allemaal moddervet waren toentertijd!
Die twee ken ik geen van beide echt goed!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:11 schreef Muis006 het volgende:
Is Maria afgehaakt?
* Muis006 roept snel wat over the Picture of Dorian Gray en de Discworldserie
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:12 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Waarom at ie een scone?
Had ie honger?
Nou dhr. Langendijk had toch op zijn minst een bierbuikjequote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:15 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk dat men toen slanker was dan nu hoorVeel lichamelijke arbeid.
Toen was mollig/dik nog het schoonheidsideaal!
Ken je ook het Roelantslied? Dat is wel heel andere taalquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Weet ik veel!
Wij hadden een docent die de eerste regels voorlas en ze zijn echt blijven hangen
En het Egidiuslied (eind veertiende eeuw) vind ik ook zo mooi. Kreeg er tranen van in m'n ogen
.
Egidius, waer bestu bleven, mi lanct na di, gheselle mijn. Du coors die doot, du liets mi tleven
Dat was gheselscap, goet ende fijn. Het sceen teen moeste ghestorven sijn
Nu bestu in den troon verheven, claerre dan der zonnen scijn, alle vruecht es di ghegheven
Egidius, waer bestu bleven, mi lanct na di gheselle mijn. Du coors die doot, du liets mi tleven
Nu bidt vor mi, ic moet nog sneven, ende in de weerelt liden pijn. Verware mijn stede di beneven!
Ic moet nog zinghen een liedekijn, nochtan moet emmer ghestorven sijn
Egidius, waer bestu bleven, mi lanct na di gheselle mijn. Du coors die doot, du liets mi tleven
Soms denk ik dat ik gewoon mediëvist had moeten worden(niet dat daar wel werk in te vinden is, maar goed
)
Mollig / dik én bleek, want je zou maar eens voor een landarbeider aangezien worden hèquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:15 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk dat men toen slanker was dan nu hoorVeel lichamelijke arbeid.
Toen was mollig/dik nog het schoonheidsideaal!
Ik ken het verhaal heel globaal; heb het nooit hoeven lezenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ken je ook het Roelantslied? Dat is wel heel andere taal
Welterusten, en de Discworld serie moet je écht lezen!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Die twee ken ik geen van beide echt goed!![]()
Nu haak ik wel echt af, trusten!![]()
Hehehe, scones.
Stel je voor dat je dún en bruin was! The horror!!!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mollig / dik én bleek, want je zou maar eens voor een landarbeider aangezien worden hè.
Trustenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Die twee ken ik geen van beide echt goed!![]()
Nu haak ik wel echt af, trusten!![]()
Hehehe, scones.
Ik wel, voor het vak Europese literatuurgeschiedenis.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal heel globaal; heb het nooit hoeven lezen.
Francois Boulangier de port salut qui. Beaumonde cést tres bien!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef Muis006 het volgende:
Ohhhh EliesI aime it beacoup when you parle le Francais to moi!
[ afbeelding ]
Ce soir?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Francois Boulangier de port salut qui. Beaumonde cést tres bien!
Nuecken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |