Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
Wat voor pastasaus heb je, Greys? Als dat ook al vet bevat, zou ik zeggen: laat die feta maar hangen. Los van het feit dat ei en feta me een ranzige combi lijkt
En kap eens met die eierkoeken, ga eens wat substantieler eten dan crackers met slankie!
Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:12 schreef Greys het volgende:
Muis, die TT![]()
[..]
Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?
Feta zal ik laten zitten. Ik hou het wel bij wat ei door de sla en wat tomaat en komkommer.
Eierkoeken: kap ik nog even niet mee, sorryIk moet een manier zien te vinden die voor mij te doen is zonder te flippen en weer naar mijn sigaretten te grijpen. Die eierkoek - ik zal het vanaf nu bij 1 per dag houden - is voor mij tijdens lijnen iets 'lekkers, zodat ik niet het idee heb dat ik mezelf aan het kwellen ben
Ik ken mezelf, anders hou ik het niet vol. Ontbijten kan/doe ik nooit, dus ik ben al blij dat ik dan een eierkoek eet voordat ik ga werken.
En dat zegt me dus - nog steeds helaasquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
Greys: Jouw lijstje is bijna alleen maar carbs!!
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.quote:Wel goed dat je weer serieus bezig bent!
Oke. Even simpele vraag:quote:Ik zou als lunch bv een stukje koud vlees met een salade meenemen, of had je nu geen koelkast op het werk?
Ohhhhhhhhhh ja, sorryquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?
Heel goed van jullie! Heel crisisbewust!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:21 schreef Laureline het volgende:
Wij gaan vandaag als uitdaging(spannend leven hier
) alle restjes groente en kliekjes opmaken bij het avondeten, ipv naar de winkel. We hebben nu als maaltijdsoep bedacht: spinazie-broccolisoep met gefruite uitjes en stukjes magere rookworst. Kan toch wel?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Greys het volgende:
Even een Vik-je-bent-stoer-zoen nog snel![]()
Tot later!
Minilotje?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter. Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen
Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!"
.
al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer?
D'r is niks mis met roomboterquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]![]()
.
Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter. Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen
Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!"
.
@ cc: ik ben best ongeduldig hoor(ongeduldiger dan ik hier laat blijken iig). Maar ik moet er maar op rekenen dat het gewoon flink wat tijd kan gaan kosten. Ik behoor iig niet tot de lucky few die vrijwel meteen kunnen spraakverstaan.
@ vmw: heb eigenlijk geen last meer van duizeligheid, alleen bij het liggen en opstaan zo af en toe
@ Muis: foei, met je roomboter!(al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer? Een studente psychologie die hier regelmatig kwam...). En pas je wel goed op jezelf, Muis!
.
@ Co: wat ben je slank!Nu niet meer afvallen hoor! (al is het alleen maar omdat ik dan al helemaal stikjaloers word
)
En wie is eierkoekje? Greys?BJ! Hoe gaat het met je?
Zo, nu ben ik bijgelezen en bijgereageerdAls ik iemand vergeten ben, geef dan maar even een gil
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheidquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:20 schreef Greys het volgende:
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.
Hiervoor deed ik maar wat en af en toe eens een streng dagje dat dan altijd halverwege mislukte
Maar toen was het ook niet echt nodig, afvallen. Ik vond mezelf best slank en als ik naar die kont-badkamer foto keek vond ik mezelf gewoon 'goed' en niet te dik of te dun.
Ik koop een voordeelverpakking kipfilet, laat dat een minuut of 20 koken en laat het dan uitlekken. Alles gaat in een tupperware doos in de koelkast en als ik zin heb in een tussendoortje of kip voor op brood nodig heb, ligt het voor het grijpen. Soms snij ik ook een paar filetjes in blokjes en die vries ik in, zodat ik als ik geen zin heb om te koken binnen no time rijst + kip + prei ofzo op m'n bord heb.quote:Oke. Even simpele vraag:
'Een stukje koud vlees'. Noem eens een voorbeeld? Hoe kom ik er aan? Bedoel je dan een leftover van de avond er voor ofzo, fricandeau of rosbief of...? Want ons vlees 's avonds gaat eigenlijk altijd op dus ik heb de volgende dag nooit stukjes koud vlees
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nouquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Minilotje?
En klinkt goed Viking, dat je zo'n gek woord al verstaat. Toch lijkt het me heel erg zwaar allemaal, succes ermee.
Zo ben ik er ook ingekomenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
[..]
Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou. Het was iets met een A geloof ik.
Alcarinquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou. Het was iets met een A geloof ik.
Ja! Die was het!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namen.
Ik ben hierheen gelokt voor de gezelligheid door niet nader te noemen persoon (he Co?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.quote:Ik koop een voordeelverpakking kipfilet, laat dat een minuut of 20 koken en laat het dan uitlekken. Alles gaat in een tupperware doos in de koelkast en als ik zin heb in een tussendoortje of kip voor op brood nodig heb, ligt het voor het grijpen. Soms snij ik ook een paar filetjes in blokjes en die vries ik in, zodat ik als ik geen zin heb om te koken binnen no time rijst + kip + prei ofzo op m'n bord heb.
Ik kook ze wel met een bouillonblokje erbijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben hierheen gelokt voor de gezelligheid door niet nader te noemen persoon (he Co?![]()
)
Nou nee hoor, niet gelokt. Meer van 'Ik zit daar-en-daar en daar is het ook gezellig!'. En daarna ben ik eigenlijk nooit meer weggegaan! Nou ja, een aantal keer dramatisch gegild dat ik het hier gehad had door gedoetjes... dat wel
[..]
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.
Het klinkt ook zo... smakeloosOf is het dat niet? Gekookte kip? Ik hou van gebraden en gerookte kip, maar als gekookte ook goed te doen is, gekookt it will be!
En krijg jij een kilo dan binnen de houdbare datum op? (Nog even voor de duidelijkheid voor deze keukenprinses: je mikt die kipfilets in zijn geheel in een grote pan kokend water?)
Ik heb het twee uur geleden, nog voordat ik het hier kwam posten, op valtaf.nl in zitten voerenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:30 schreef Laureline het volgende:
En een eierkoek is maar 90 kcal zie ik net! De helft van een boterham pindakaas. Nou, dan zou ik er ook niet te moeilijk over doen.
Greys, ik zou wel iedere dag even je eten invoeren op de caloriechecker, dat helpt mij tenminste goed: zie je ineens hoeveel (of hoe weinig!) je gegeten hebt, en hoeveel je nog 'mag'. Door te zorgen dat die lijstjes bij mij niet te dol worden (dus altijd onder de 2000 blijven), val ik best goed af. Ook eet ik vrij veel eiwit, omdat ik hier las dat je dan veel sneller verzadigd blijft, dus veel zuivel, vis of mager vlees. Maar verder zal het me worst wezen of die calorieën nou van macrobiotische granen komen of een verse Zeeuwse bolus
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik kook ze wel met een bouillonblokje erbijvoor de smaak.
Nou ja, die ene keer dat ik het probeerde en weer eens veel te weinig geduld had, waardoor er op een gegeven moment een gehakselde kipfilet in het water dreef omdat 'm steeds doorsneed om te kijken of ie al gaar was
Dankjewelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:43 schreef Mini_rulez het volgende:
Goed dat je het zo serieus aanpakt Greys!
In het begin is calorieën tellen zoals Laureline zegt en af en toe de verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten checken misschien wel een goed idee. Op den duur ontwikkel je vanzelf wel een gevoel voor hoe ongezond dingen zijn en wat voor voedingsstoffen erin zitten en dan kun je wat meer op gevoel gaan werken.
Ik ben 1.82. Dan maar op 1500 gaan zitten denk je?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Je bent lang, toch? Dan zou ik zeker niet lager dan 1400 gaan.
Ja!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Betekent dat ook dat we voortaan geacht worden om je lijstjes eens kritisch te bekijken?
Ik wil je (ook) wel om je lijstje vragen heurrrquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Greys het volgende:
Co, eigenlijk zou het fijn zijn als je iedere dag even om mijn lijstje kon vragen. Dat klinkt belachelijk kinderachtig enzo, maar dat is dan een stok achter de deur dat ik hier elke dag het lijstje verplicht moet posten.
Das goed hoor liefje. Als jij me een lijst stuurt van alle dingen die je lekker vindt, wil ik ook wel een menuutje voor je in elkaar zetten!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]Dit had ik zelf kunnen schrijven!
![]()
Tenminste, nog nooit kip gekookt, maar ik zie bij mezelf ook al een aan flarden gesneden filetje drijven!
[..]
DankjewelNu hopen dat ik het vol hou, maar ik had het Co beloofd dat ik vanaf gister op mijn eten zou gaan letten om de ikbenmetrokengestoptschade verder te beperken en wellicht al wat schade weg te kunnen werken. Co, eigenlijk zou het fijn zijn als je iedere dag even om mijn lijstje kon vragen. Dat klinkt belachelijk kinderachtig enzo, maar dat is dan een stok achter de deur dat ik hier elke dag het lijstje verplicht moet posten.
ik ben ermee begonnen omdat ik niet zo goed tegen zuivel kan en wel meer eiwitten binnen wilde krijgen. Een stukje gekookte kip krijg ik ook veel makkelijker weg op de vroege ochtend dan een bak kwark. Tussen de middag gaat het vaak op brood of in een salade (salade bij mij bestaat uit een paar flinters sla en 'goodies', stukjes appel, kaas, eigenlijk alles wat geen sla is). Mijn geheime wapen om de kip lekker te maken is dit kruidenzout, ook voor de CUL-ers onder ons een aanrader:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Greys het volgende:
Bekentenis: ik heb nog nooit van mijn leven kip gekookt.
Het klinkt ook zo... smakeloosOf is het dat niet? Gekookte kip? Ik hou van gebraden en gerookte kip, maar als gekookte ook goed te doen is, gekookt it will be!
En krijg jij een kilo dan binnen de houdbare datum op? (Nog even voor de duidelijkheid voor deze keukenprinses: je mikt die kipfilets in zijn geheel in een grote pan kokend water?)
168 is toch niet zo klein? Ik ben maar 6 cm langer en ik ben "lang", dus dat snap ik ook nooit zo goed..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
PF!! 158??Ik ben 168 (da's al klein zat!) heb lengtemaat 34 gekocht omdat 32 net te kort was. (34 is iets te lang, maar niet met hakken). En ik heb geen brede heupen, maar in de rondte ben ik niet superdun en m'n kont is er ook nog steeds. Vind ik allemaal niet erg. Waar ik wel een beetje van baal is dat m'n borsten echt zijn gekrompen. Maar goed je kan niet alles hebben, I guess. En wat Tink zegt klopt ook wel hoor: maat 28 ziet er eigenlijk wel hetzelfde uit, als je 'm vult dan. En Als Greys met haar lengte maat 26 zou hebben, dan zou dat ridicuul dun zijn!!
Greys: Jouw lijstje is bijna alleen maar carbs!! Wel goed dat je weer serieus bezig bent! Ik zou als lunch bv een stukje koud vlees met een salade meenemen, of had je nu geen koelkast op het werk?
Hmja, daar zit wel wat in. Anders begin je gewoon eens met 1500 en kijk je hoe dat werkt? Als je bijna niet afvalt kun je altijd nog lager gaan zitten. Toevallig vanochtend nog iets gelezen over de langdurige schade die je kunt krijgen als je lange tijd te weinig eet, dus misschien ben ik er nu wat té huiverig voor.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben 1.82. Dan maar op 1500 gaan zitten denk je?
Ik dacht iets krapper te gaan zitten in verband met het stoppen met roken en ik weet nog steeds niet zeker of je stofwisseling daar nou wel of niet van vertraagt tijdelijk, of dat ik die 7 kilo er allemaal zelf aan heb zitten vreten
Da's goed hoor, graag! Zit jij me ook maar achter mijn kont aan!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil je (ook) wel om je lijstje vragen heurrr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |