abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63869228
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

- Bespreek hier je eet schema's - Reageer alleen inhoudelijk! - Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier! - Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust! - Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's - Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Eten: Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Trainen: Thuis trainen doe je zo: klik

Een fitnessschema voor op de sportschool vind je hier

Succes iedereen!

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

Link naar de OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 09-12-2008 13:28:32 ]
pi_63869530
vandaag maar weer eens gaan fitnessen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63870051
tvptje, voor als ik niet meer omval als ik ook maar íets zonder krukken probeer te doen ( evenwicht? Wat is dat?)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63870080
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.

Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63870137
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.

Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
pi_63870303
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef vamperotica het volgende:

[..]

13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)

Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter

Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
pi_63870536
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)

Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter

Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
Ah.. dus niet 13 weken stil gezeten door je polsjes!
Rest is net zo goed klote hoor!!

Ik heb een paar weken mn been gebroken en los van een paar dingetjes met wat gewichtjes kom ik niet ver....

Was 10 kilo afgevallen, zit er nu 1 weer aan... Wil er nog 15 kwijt....
pi_63876201
Ai je been breken is erg vervelend. Daar ben altijd wel een paar weken zoet mee. Maar goed gezondheid gaat voor. Straks gewoon weer lekker knallen.
pi_63881159
Hardlopen......hoe ga ik dat in mijn schema passen
Tot nu toe lukt alleen het 2x in de week dansen, dus kom niet verder dan 3 uur in de week sporten
pi_63887568
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
pi_63887719
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Vrij essentieel...

Tja saai... ik verkoop mezelf altijd een goede schop onder de kont en voor je het weet loop ik buiten op m'n gympen...

Tevens een TVP.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:20:08 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63888007
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoeveel moet je afvallen?

Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.

En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.

En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
pi_63888072
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?

Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:23:25 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63888092
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:

Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
pi_63888157
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hoeveel moet je afvallen?

Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.

En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.

En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio . Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
pi_63888175
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
Ik heb een wat verstijfde omgeving nodig, anders valt 't zo op .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63891720
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:

Rekken, strekken en mobiliteits oefeningen. Niet koud aan beginnen. Eerst wat opwarmen of bijvoorbeeld na een trainings sessie.
pi_63901037
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:25 schreef zquing het volgende:

[..]

M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio . Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
pi_63901198
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:30 schreef Koert het volgende:

[..]

Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
Maar cardio is saai..........

Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.

En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
pi_63901239
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.

Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
pi_63901289
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Koert het volgende:

[..]

't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.

Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolisme
pi_63901364
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.

En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
Ik geef toe dat ik op een ergometer ook erg saai vind, en duurtraining op een spinfiets al helemaal. Maar met een doel voor ogen houd ik het toch vol. Misschien moet jij voor ogen houden wat je kwijt wilt raken, als motivatie.

Hoe ik mn cardio minder saai maak... Buiten hardlopen vind ik leuk, paar km zwemmen is ook altijd leuk en buiten fietsen vind ik ook leuk. Alleen de cardio zooi in de sportschool is saai, miss muziekje in je oren ofz?

Blijft n feit dat 3x 30min op de ergometer retesaai is
pi_63901443
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
pi_63901525
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef Rigital het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
jaar abonnement, gebrek aan geld, goed excuus om naar amsterdam te gaan
pi_63902149
Ik heb gister 20 minuten cardio gedaan na een les body pump... ik moet zeggen dat het wel voelt alsof het meer effect heeft dan wanneer ik de cardio voor de les zou doen.
Volgende keer wellicht een half uur cardio (20 minuten is weinig, maar ja), maar het was erg laat en de sportschool ging bijna dicht .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')