13 weken???quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.
Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
Ah.. dus niet 13 weken stil gezeten door je polsjes!quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)
Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter
Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
Vrij essentieel...quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Hoeveel moet je afvallen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?
Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardioquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hoeveel moet je afvallen?
Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.
En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.
En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
Ik heb een wat verstijfde omgeving nodig, anders valt 't zo opquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
Rekken, strekken en mobiliteits oefeningen. Niet koud aan beginnen. Eerst wat opwarmen of bijvoorbeeld na een trainings sessie.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?
Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor makenquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:25 schreef zquing het volgende:
[..]
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio. Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
Maar cardio is saai..........quote:Op woensdag 10 december 2008 11:30 schreef Koert het volgende:
[..]
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.
Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolismequote:Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Koert het volgende:
[..]
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.
Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
Ik geef toe dat ik op een ergometer ook erg saai vind, en duurtraining op een spinfiets al helemaal. Maar met een doel voor ogen houd ik het toch vol. Misschien moet jij voor ogen houden wat je kwijt wilt raken, als motivatie.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar cardio is saai..........
Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.
En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar cardio is saai..........
Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.
En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
jaar abonnement, gebrek aan geld, goed excuus om naar amsterdam te gaanquote:Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef Rigital het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |