R&B is geweldig.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:43 schreef geelkuikentje het volgende:
R&B valt niet onder muziek. Dat is gewoon zooi![]()
Prima dat er fans zijnquote:Op zondag 8 maart 2009 11:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
R&B is geweldig.
Begrijp alleen niet dat ze de moderne R&B R&B durven te noemen.
Hou jij alleen van klassiek?quote:Op zondag 8 maart 2009 11:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hardcore, hardstyle, dirty dutch housepiratenmuziek, bijna alle vormen van rock en de kinderrap van tegenwoordig.
die was ik nog vergetenquote:
Dit is R&Bquote:Op zondag 8 maart 2009 11:52 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Prima dat er fans zijn
Ik vind het alleen niks
Zo.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:38 schreef dewd het volgende:
Hekel wil ik niet zeggen want in bijna elke genre zit toch wel een nummer wat ik kan waarderen.
Over het algemeen en in willekeurige volgorde:
Techno, hardstyle etc, Nederlandstalig en dan met name die volendamse bagger.
Rap, r&b, negerinnen die niet kunnen zingen maar alleen maar kunnen schreeuwen. Zo irritant is dat.
emo bandjes met nichterige zangers
onverstaanbare muziek zoals bijvoorbeeld terror of speed metal, wat bezielt die gasten.
De 13 in een dozijn ''dans" nummers die in de top40 voorkomen.
Hmm ben vast nog wel wat vergeten
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:12 schreef Manta_Ray het volgende:
Hoewel ik gangsterrap en die hele 'urban'-stroming doorgaans erg vervelend vind, hoor ik zo nu en dan nog wel eens een vet hiphopnummer.
Reggae daarentegen trek ik per definitie slecht. Het is zo sloom en gezapig. Vooral in paradiso tijdens de noodlanding hadden ze nog wel eens de vreemde gewoonte om om 3 uur in de grote zaal reggae aan te zetten, wat voor mij dan eigenlijk reden genoeg was om af te haken. Ik kan eigenlijk ook geen enkel moment of omstandigheid bedenken waarin ik wel op bijv. Bob Marley zou zitten te wachten.
Ska komt daar direct na, van die hyperactieve geveinsde vrolijkheid allemaal![]()
R&B zooi vinden en wel naar Lady GaGa luisteren.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:43 schreef geelkuikentje het volgende:
R&B valt niet onder muziek. Dat is gewoon zooi![]()
zie last.fm voor details wat ik wel tof vind
Reggae en ska zijn zooooooooooo bruut.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:12 schreef Manta_Ray het volgende:
Hoewel ik gangsterrap en die hele 'urban'-stroming doorgaans erg vervelend vind, hoor ik zo nu en dan nog wel eens een vet hiphopnummer.
Reggae daarentegen trek ik per definitie slecht. Het is zo sloom en gezapig. Vooral in paradiso tijdens de noodlanding hadden ze nog wel eens de vreemde gewoonte om om 3 uur in de grote zaal reggae aan te zetten, wat voor mij dan eigenlijk reden genoeg was om af te haken. Ik kan eigenlijk ook geen enkel moment of omstandigheid bedenken waarin ik wel op bijv. Bob Marley zou zitten te wachten.
Ska komt daar direct na, van die hyperactieve geveinsde vrolijkheid allemaal![]()
Ik heb alleen de cd gedownload om te weten wat het was. Wow paar nummer verkennen van iets wat je niet kent. Probeer wel zo veel mogelijk mijn muzieksmaak te verbreden. En ja lady gaga is niksquote:Op zondag 8 maart 2009 12:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
R&B zooi vinden en wel naar Lady GaGa luisteren.!
Ik vind eigenlijk alle muziek wel prima. Ik luister zelf niet naar bepaalde stromingen maar ik heb er geen hekel aan. Wel vind ik alle 'punk/emo' bandjes met gay zanger irritant worden. En R&B vind ik ook een slap aftreksel van hiphop.
was het haar geweldige naam of de mooie albumcover die je over de streep trok om het te luisteren?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:47 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik heb alleen de cd gedownload om te weten wat het was.
Echte R&B is geweldig. De 'R&B' van tegenwoordig is zooi.quote:
Sowieso de mooie naam en de mooie albumcoverquote:Op zondag 8 maart 2009 12:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
was het haar geweldige naam of de mooie albumcover die je over de streep trok om het te luisteren?
Gitarenquote:Op zondag 8 maart 2009 13:05 schreef Sanderrrr het volgende:
Zowat alle muziek waar gitaren in voorkomen..
Ja daar zeg je wat.quote:
En goed en mooi, en dan nog superlatieven.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja daar zeg je wat.
Er zijn inderdaad mensen die 'Anton aus Tirol' echt leuk, grappig en gezellig vinden.
'gezellige' muziek sowiesoquote:Op zondag 8 maart 2009 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja daar zeg je wat.
Er zijn inderdaad mensen die 'Anton aus Tirol' echt leuk, grappig en gezellig vinden.
Autist.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef Steve-O het volgende:
Loop een willekeurige kroeg/discotheek in en je hebt mijn antwoord.
Mah, bij mij staan de meeste uitgaansgelegenheden ook niet echt bekend om hun intelligente muzieksmaak. Het is simpel en toegankelijk, en met een reden.quote:
eens.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ehqo het volgende:
[..]
Mah, bij mij staan de meeste uitgaansgelegenheden ook niet echt bekend om hun intelligente muzieksmaak. Het is simpel en toegankelijk, en met een reden.
Dat dus en daarvoor hoef je niet in een dorp te wonen dit heb je vrijwel overal . Natuurlijk is maar een deel van het publiek maar wel het meest overheersende .quote:Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ehqo het volgende:
[..]
Mah, bij mij staan de meeste uitgaansgelegenheden ook niet echt bekend om hun intelligente muzieksmaak. Het is simpel en toegankelijk, en met een reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 maart 2009 14:32 schreef Siniti het volgende:
zoiets:Is er ook muziek die je wel leuk vindt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll throw my apples if you get too close to me.
jawelquote:Op zondag 8 maart 2009 14:43 schreef Appletree het volgende:
[..]
Is er ook muziek die je wel leuk vindt?
Dat is waar.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
jawel
Ik laat daarmee alleen even zien hoe belachelijk veel verschillende genres mensen maken, het enige dat in die lijst staat is hardcore, metal en hiphop
Joy Divisionquote:Op zondag 8 maart 2009 15:00 schreef SexPistol het volgende:
Simple Plan.. Simpelweg omdat 99% van het publiek wannabe emo's zijn die geen wereldbesef hebben. Daarbij komt die hypocriete semi-depressieve tekstenEcht een zeer slappe versie van Joy Division (maar daar luistert natuurlijk geen een SP-fan naar omdat het niet stoer is. SP is van de huidige emo-garde
)
Muse is ook kut btw, wat een homo stemLijkt wel of Gordon zingt als ie anaal wordt genomen
Verder heb ik niets met 99% van alle Metal (sommige nrs van Metallica vind ik wel oke).
En natuurlijk rap en R&B en die meuk... Waar alle zwarten op zitten te dansen..
En iedereen die niet van rock houdt is een zwakbegaafde mafkees die niet weet wat muziek is..
Mja daarom is muziek een kwestie van smaak, ik vind new order en joy division ook goed, en rock muziek ook erg goed.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:00 schreef SexPistol het volgende:
Simple Plan.. Simpelweg omdat 99% van het publiek wannabe emo's zijn die geen wereldbesef hebben. Daarbij komt die hypocriete semi-depressieve tekstenEcht een zeer slappe versie van Joy Division (maar daar luistert natuurlijk geen een SP-fan naar omdat het niet stoer is. SP is van de huidige emo-garde
)
Muse is ook kut btw, wat een homo stemLijkt wel of Gordon zingt als ie anaal wordt genomen
Verder heb ik niets met 99% van alle Metal (sommige nrs van Metallica vind ik wel oke).
En natuurlijk rap en R&B en die meuk... Waar alle zwarten op zitten te dansen..
En iedereen die niet van rock houdt is een zwakbegaafde mafkees die niet weet wat muziek is..
Vind je het niet een beetje arrogant te denken dat jij precies weet wat kunst is en wat niet? Het is niet zo simpel.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Dat klopt, maar rock in het algemeen (dus alle stromingen binnen rock, ook punk en metal etc etc) kan kunst bevatten. Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Het wilt niet zeggen dat ALLES binnen de rock goed is. Er zit ook heel veel troep tussen. Maar over het algemeen is wel duidelijk dat rock gewoon de meeste kunst bevat. Denk maar eens aan Frank Zappa. Die man is geen muzikant meer, hij is een artiest. Is Ice Cube een artiest, denk je? Of is Tupac een artiest? Usher? Rihanna? Ga zo door. Het is maar waar de nuances liggen. Bij veel rockartiesten zie je ook vaak dat mensen zitten te luisteren om het te luisteren ('Yes, ik luister naar Simple Plan/Tokio Hotel. Nu hoor ik bij de emo-gang").
Zwakbegaafd is inderdaad een te groot woord. Je hebt gelijk. Het is wel waar dat ze niet weten wat muziek inhoudt
Je zou ook kunnen zeggen dat de teksten die tupac en misschien andere rappers schreven kunst waren. In andere woorden is er geen enkele definitie van kunst waardoor je deze lijn zo kan trekken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Dat klopt, maar rock in het algemeen (dus alle stromingen binnen rock, ook punk en metal etc etc) kan kunst bevatten. Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Het wilt niet zeggen dat ALLES binnen de rock goed is. Er zit ook heel veel troep tussen. Maar over het algemeen is wel duidelijk dat rock gewoon de meeste kunst bevat. Denk maar eens aan Frank Zappa. Die man is geen muzikant meer, hij is een artiest. Is Ice Cube een artiest, denk je? Of is Tupac een artiest? Usher? Rihanna? Ga zo door. Het is maar waar de nuances liggen. Bij veel rockartiesten zie je ook vaak dat mensen zitten te luisteren om het te luisteren ('Yes, ik luister naar Simple Plan/Tokio Hotel. Nu hoor ik bij de emo-gang").
Zwakbegaafd is inderdaad een te groot woord. Je hebt gelijk. Het is wel waar dat ze niet weten wat muziek inhoudt
Dat vind jij, dat is jouw mening. En dat is prima, maar ga het niet als feit lopen verkondigen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Zoals ik al eerder zei, ziet iedereen kunst anders. Er zijn mensen die Mondriaan kunst vinden, terwijl ik denk dat een 5 jarig kind dat zou kunnen maken. Het zelfde is er dus met muziek.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef SexPistol het volgende:
Ik kan jullie niet precies vertellen wat kunst is, nee. Wel wat een kunstzinnige waarde heeft. Muziek heeft bij mij (!) pas waarde als er emotie is.
@Tracy, ik heb het verkeerd gezegd. De meeste rap en R&B heeft geen kunstzinnige waarde. Ik meen mij een nummer te herinneren van Flipsyde die heel erg mooi is. Dat soort nummers hebben een verhaal. Als ik bijvoorbeeld Kempi (ik pak maar ff een naam) hoor met als tekst 'Ik geef je rap en borie, jupjup', dan vind ik daar geen kunst aan, om eerlijk te zijn :/ .
Kom jij met vijf nummers van R&B die JIJ als kunst ziet dan. Dan geef ik mijn ongelijk toe
quote:Op zondag 8 maart 2009 15:51 schreef Appletree het volgende:
[ afbeelding ]
Een vergelijking tussen muzieksmaak en SAT scores.
Ik luister natuurlijk alleen maar Beethoven en ik heb een hekel aan Lil' Wayne
SAT is een test die in de VS wordt gemaakt op de middelbare school, zodat universiteiten beter je niveau kunnen bepalen en kunnen zien wat je capaciteiten zijn. Acceptatie tot toelating bij een goede universiteit is daar heel belangrijk, dus een goede score zou leuk zijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:58 schreef SexPistol het volgende:
@AppleTree, ik snap de score uitleg niet :$ ?
Kempi, tja, zo zijn er in elk genre wel artiesten aan te wijzen die géén kunst maken. Oké, wat recente R&B wat ik wel kunst vind:quote:Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef SexPistol het volgende:
@Tracy, ik heb het verkeerd gezegd. De meeste rap en R&B heeft geen kunstzinnige waarde. Ik meen mij een nummer te herinneren van Flipsyde die heel erg mooi is. Dat soort nummers hebben een verhaal. Als ik bijvoorbeeld Kempi (ik pak maar ff een naam) hoor met als tekst 'Ik geef je rap en borie, jupjup', dan vind ik daar geen kunst aan, om eerlijk te zijn :/ .
Kom jij met vijf nummers van R&B die JIJ als kunst ziet dan. Dan geef ik mijn ongelijk toe
Jaaa! Bubbling, oef man dat is echtquote:Op zondag 8 maart 2009 16:21 schreef Miam het volgende:
Hardcore, metal, Bubbling, Coldplay, en toch wel heel vaak; Nederlandstalig.![]()
Ik denk dat Zappa fans toch wel vrij hoog in het lijstje staan. De man was briljant dat onderstreep ik wel, maar zijn muziek kon ik vaak niet waarderen. Toch heb ik nog nooit iemand over hem horen praten dat hij niet goed zou zijn. Dat zou ik ook echt niet begrijpen.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:17 schreef SexPistol het volgende:
Dan vraag ik me af waar The Sex Pistols, Joy Division, Alice in Chains en Frank Zappa staan. Toch wel de bands/artiesten waar ik het vaakst naar luister. Over het algemeen staan de bands artiesten die ik wel oke vind hoog (Pink Floyd, Cold Play, Radio Head).
Leef ermee dat niet iedereen muziek kan waarderen waar geen melodie in zit.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef julian6 het volgende:
grappig dat iedereen zegt hardcore te haten maar ik denk niet dat jullie veel track hebben beluisterd.. of alleen van die 'MOH ANGERFIST NL TERROR OF MY SPEEDCORE" troep..
geen melodie? Dat hebben de meeste mainstream Hardcore nummers welquote:Op zondag 8 maart 2009 17:08 schreef Siniti het volgende:
[..]
Leef ermee dat niet iedereen muziek kan waarderen waar geen melodie in zit.
Ik ben nog steeds gecharmeerd van;quote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef julian6 het volgende:
grappig dat iedereen zegt hardcore te haten maar ik denk niet dat jullie veel track hebben beluisterd.. of alleen van die 'MOH ANGERFIST NL TERROR OF MY SPEEDCORE" troep..
Ik heb een hekel aan die popiejopie 'rap' r&b muziek die vaak op TMF voorbijkomt waar negers met gouden ketting voor een laaggeplaatste camera staan te dansen en 't over bitches hebben. Voor de rest kan ik alles waarderen
Zappa is idd echt geniaal. Zo te zien heb jij wel veel muziekkennisquote:Op zondag 8 maart 2009 16:56 schreef dewd het volgende:
[..]
Ik denk dat Zappa fans toch wel vrij hoog in het lijstje staan. De man was briljant dat onderstreep ik wel, maar zijn muziek kon ik vaak niet waarderen. Toch heb ik nog nooit iemand over hem horen praten dat hij niet goed zou zijn. Dat zou ik ook echt niet begrijpen.
Ik vraag me af waar de contemplatieve space drones van Mathias Grassow staan. En de psycho-actieve desert ambient van Steve Roach. En de begraven complexiteiten van Gas.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:17 schreef SexPistol het volgende:
Dan vraag ik me af waar The Sex Pistols, Joy Division, Alice in Chains en Frank Zappa staan. Toch wel de bands/artiesten waar ik het vaakst naar luister. Over het algemeen staan de bands artiesten die ik wel oke vind hoog (Pink Floyd, Cold Play, Radio Head).
Zappa is zwaar ondergewaardeerd, als er 1 iemand is die een kunstenaar in de muziek zich mag noemen, is hij het zeker!quote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef SexPistol het volgende:
[..]
Zappa is idd echt geniaal. Zo te zien heb jij wel veel muziekkennis.
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef julian6 het volgende:
[..]
geen melodie? Dat hebben de meeste mainstream Hardcore nummers wel![]()
Zo'n onzin, zo heb ik ook verhalen gehoord dat hij Rory Gallegher het beste vond en nog wel meer gitaristenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef SexPistol het volgende:
(Hendrix vond hem zelfs de beste van de wereld).
Als je dat al een melodie noemtquote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef julian6 het volgende:
[..]
nee, dit helpt me niet overtuigenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef julian6 het volgende:
[..]
dit valt idd nog wel mee qua melodie, vaak zitten er van die hele cheesy kermis riedeltjes in.quote:
oef, dat vind ik inderdaad herrie. Maarja, zo vind ik cascada leuk, terwijl bijna iedereen dat échte takke herrie vindquote:
Slap aftreksel van Jimi Hendrixquote:Op zondag 8 maart 2009 17:29 schreef IJsblock het volgende:
Stevie Ray Vaughan mag je niet vergeten bij de gitaristen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Slap aftreksel van Jimi Hendrix
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
Ik hoor nog steeds geen melodieën hoorquote:
Maar wel grootste deel van 1e nummer en laatste nummer voegde je later toequote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef julian6 het volgende:
Als je het nummertje nou is afluisterde in plaats van na 10 seconden te stoppen.. Je kunt in 4 min niet beide nummers geluisterd hebben
dit zijn melodietjes die ook op t album van de jostiband staanquote:
Jimi hendrix was once asked 'what is it like being the greatest living guitarist?' and he looked up and said 'i dunno,ask rory gallagher that question sir'quote:Op zondag 8 maart 2009 18:19 schreef SexPistol het volgende:
Zappa kan zonder twijfel tot de belangrijkste componisten gerekend worden van de 2e helft van de 20e eeuw. Daarenboven beschouwde Jimi Hendrix hem als de beste gitarist die er rondliep - beter dan Hendrix zelf. Over zijn vocale kwaliteiten was Zappa minder tevreden. Zo stelde hij in een interview, dat wanneer hij auditie zou moeten doen voor zijn eigen band, hij niet zou worden aangenomen.
Bron: wikipedia.nl
Ik ben niet zo'n wikipediagelover, maar ik ben van mening dat mensen die over dit soort personen een wikipedia-artikel schrijven geen onzin neerzetten
Verder kan het best zo zijn dat het onzin is
Deze dan?quote:
Das een melodie van het niveau groep 3quote:Op zondag 8 maart 2009 20:26 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Deze dan?
vanaf 0:50
(en plak "&fmt=18" achter de URL)
Ik snap zeker wat je bedoeltquote:Op zondag 8 maart 2009 19:57 schreef Siniti het volgende:
[..]
Jimi hendrix was once asked 'what is it like being the greatest living guitarist?' and he looked up and said 'i dunno,ask rory gallagher that question sir'
Na snel googlen op Jimi Hendrix Rory Gallagher, kan net zo goed onzin zijn maar je snapt nu wat ik bedoel
Ik heb niet veel van Zappa gehoord, maar wat ik heb gehoord:quote:Op zondag 8 maart 2009 20:38 schreef SexPistol het volgende:
[..]
Ik snap zeker wat je bedoeltWe kunnen wel vaststellen dat Zappa gewoon een hele goede gitarist was. Misschien een van de besten. Ik denk wel dat je ermee eens bent
Ik kan je geen albums oid aanraden, wel een paar nrs.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik heb niet veel van Zappa gehoord, maar wat ik heb gehoord:![]()
![]()
Kan je anders een paar van Zappa's meest guitarheavy albums aanraden?
kzal eerst even met deze beginnenquote:Op zondag 8 maart 2009 21:14 schreef SexPistol het volgende:
[..]
Ik kan je geen albums oid aanraden, wel een paar nrs.
youtubes
Ik kan er nog meer sturen als je wilt
Sorry maar als de eerste te erg aanwezige luide kick is afgelopen begint meteen de tweede en dat trek ik echt niet, ergo, ik heb niet veel met hardcore.quote:
quote:
The Fast Show Rulesquote:-What are you gonna play for us tonight?
-Well, trumpet!
-No, what tune?
-Tune? This is jazz!
quote:Op zondag 8 maart 2009 11:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
R&B is geweldig.
Begrijp alleen niet dat ze de moderne R&B R&B durven te noemen.
Hier man, dit is toch hartstikke goedquote:Op maandag 9 maart 2009 15:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vond jouw sneer naar freejazz alleen niet zo leuk
Tool en Steve Vai horen wat mij betreft niet in dat rijtje thuis. Dat zijn nou juist artiesten die weliswaar virtuoos zijn, maar de compositie belangrijker vinden dan dat. Klassieke gitaarsolo's doet Tool niet aan, en Steve Vai liet in "For the Love of God" (of je er nou van houdt of niet) al horen dat toon belangrijker is dan het aantal nootjes per seconde.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:00 schreef wallofdolls het volgende:
Hiphop kan ik mee leven
Waar ik niet mee kan leven zijn bands en artiesten die expliciet de nadruk leggen op virtuositeit (je kent ze wel, Dream Theater, Tool, Steve Vai, Yngwie Malmsteen, Joe Satriani) en daarmee impliceren dat ze goede muziek maken omdat ze moeilijke dingen doen terwijl ze precies het averechtse effect bereiken.
Ik vind de toon van For the Love of God al een van de slechtste tonen in de geschiedenis van de gitaarhelden dus daar kan ik niet zo veel mee. Toch wel, het is de toon die ik uit mn goedkope versterker krijg als ik heel erg mn best doe (en laat ik dat nu ook net een behoorlijke baggertoon vinden). Tool.. ik vind een aantal nummers van Aenima heel erg goed, maar het meeste draait toch om onnodig moeilijke composities maken die op elkaar lijken. Ik heb ook wel genoeg aan de dingen die ik op liveplaten en dvd's van ze heb gezien, maar het verneuken van No Quarter is toch wat ik ze het meeste aanrekenquote:Op maandag 9 maart 2009 15:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Tool en Steve Vai horen wat mij betreft niet in dat rijtje thuis. Dat zijn nou juist artiesten die weliswaar virtuoos zijn, maar de compositie belangrijker vinden dan dat. Klassieke gitaarsolo's doet Tool niet aan, en Steve Vai liet in "For the Love of God" (of je er nou van houdt of niet) al horen dat toon belangrijker is dan het aantal nootjes per seconde.
Ga Tool een keer live zien en je zal zien wat ik bedoel. Het gaat echt niet om krachtpatsen.
Sorryquote:Op maandag 9 maart 2009 15:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vond jouw sneer naar freejazz alleen niet zo leuk
quote:Op maandag 9 maart 2009 16:15 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is nou juist het toffe aan jazz. Dat urenlange gejam en geimproviseer en maar een beetje aanklooien. En dat er dan iemand uit de zaal opstaat, een instrument pakt en even een half uurtje mee gaat spelen. Jazz.
Of deze :quote:Op maandag 9 maart 2009 16:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha daar moet ik dus elke keer aan denken.
Preciesss. Eindeloosheidquote:Op maandag 9 maart 2009 16:15 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is nou juist het toffe aan jazz. Dat urenlange gejam en geimproviseer en maar een beetje aanklooien. En dat er dan iemand uit de zaal opstaat, een instrument pakt en even een half uurtje mee gaat spelen. Jazz.
Hahaha, briljant, volgens mij dat ik zelf ook zo zou kunnen gaan staanquote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 16:35 schreef wallofdolls het volgende:
Hahaha, briljant, volgens mij dat ik zelf ook zo zou kunnen gaan staan
Dat is toch een neger?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:21 schreef MarMar het volgende:
Je hebt jazz en jazz...
Zelfde met hiphop.. een NWA is toch niet te vergelijken met een wigger als 50 ct
quote:Op zondag 8 maart 2009 11:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Alle muziek met minder dan 2 electrische gitaren!
Ik vind The Mars Volta wel goed, maar heb me er nog niet genoeg in verdiept om op mijn lijstje te zettenquote:Op maandag 9 maart 2009 17:18 schreef wallofdolls het volgende:
Het valt me mee dat The Mars Volta of inkapselend genre nog niet genoemd is.
Het gaat er nu over aan welke artiest je n hekel hebt hequote:Op maandag 9 maart 2009 17:20 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik vind The Mars Volta wel goed, maar heb me er nog niet genoeg in verdiept om op mijn lijstje te zetten
Oh wacht verkeerde topicquote:Op maandag 9 maart 2009 17:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het gaat er nu over aan welke artiest je n hekel hebt he
quote:Op maandag 9 maart 2009 12:00 schreef wallofdolls het volgende:
Hiphop kan ik mee leven
Waar ik niet mee kan leven zijn bands en artiesten die expliciet de nadruk leggen op virtuositeit (je kent ze wel, Dream Theater, Tool, Steve Vai, Yngwie Malmsteen, Joe Satriani) en daarmee impliceren dat ze goede muziek maken omdat ze moeilijke dingen doen terwijl ze precies het averechtse effect bereiken. Idem dito geldt het voor bands die slechts geent zijn op een zwartgallig imago (zoals wij daar hebben: iedere vorm van heavy metal), welke er eveneens toe leidt dat er voor goede muziek totaal irrelevante grenzen worden opgezocht.Die "kijk mij moeilijke dingen spelen"band of mensen zijn behoorlijk irritant. Vaak levert het ook helemaal geen lekkere muziek op maar meer een indrukwekkend staaltje van hun kunnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is tenminste indrukwekkend te noemen tot een bepaalde hoogte. Zoiets kun je niet doen met rap, hiphop en/of trance gewoon.
Maar ik laat me graag verrassen, als iemand een hiphop/rap nummer weet die zegt, dit is een knap staaltje werk zie ik het graag.
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:15 schreef dewd het volgende:
[..]
Die "kijk mij moeilijke dingen spelen"band of mensen zijn behoorlijk irritant. Vaak levert het ook helemaal geen lekkere muziek op maar meer een indrukwekkend staaltje van hun kunnen.
Maar dat is tenminste indrukwekkend te noemen tot een bepaalde hoogte. Zoiets kun je niet doen met rap, hiphop en/of trance gewoon.
Maar ik laat me graag verrassen, als iemand een hiphop/rap nummer weet die zegt, dit is een knap staaltje werk zie ik het graag.
Seconded.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:21 schreef fathank het volgende:
Owja, ik heb ook een hekel aan dat irritante britpop van die 13 in een dozijn kutbandjes
Menstruatiemetal.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
within temptation vind ik zelf het toppunt van vrouwelijke zeurderigheid..
Dat hoort het te zijn, maar typ maar eens indie in bij last.fm en je komt uit bij alle muziek waar ik de schijt aan heb. Of zie I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 .quote:Op maandag 9 maart 2009 20:19 schreef Desunoto het volgende:
Indie is inderdaad heel breed.
Ik denk dan aan artiesten die (nog) geen contract hebben bij een grote platenmaatschappij.
Voila, alle muziek op een rijtje die ik niet leuk vindquote:ranz Ferdinand, Arctic Monkeys, Infadels, OK Go, Maxïmo Park, The Kooks, Kaiser Chiefs, We are Scientists, Modest Mouse, Bloc Party, The Killers, The Strokes, Razorlight, The Fratellis, Mystery Jets, The Wombats, Jack Penate, Los Campesinos en Reverend&The Makers te horen?
Dat is inderdaad een aardig lijstje kutmuziek ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hoort het te zijn, maar typ maar eens indie in bij last.fm en je komt uit bij alle muziek waar ik de schijt aan heb. Of zie I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 .
[..]
Voila, alle muziek op een rijtje die ik niet leuk vind
Fucking irritant inderdaad! Om thuis te luisteren of in de auto is reggae wel relaxed, maar ga niet fucking Buffalo Soldier draaien oom 3 uur...quote:Op zondag 8 maart 2009 12:12 schreef Manta_Ray het volgende:
Ja ok, maar dat is wel de nauwe interpretatie, of een subgenre. (Voor zover bij Indie van een genre te spreken is)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hoort het te zijn, maar typ maar eens indie in bij last.fm en je komt uit bij alle muziek waar ik de schijt aan heb. Of zie I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 .
[..]
Emotionele hard-rock ballads!quote:Op maandag 9 maart 2009 23:20 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik kan niet tegen die semi-rock tracks van tegenwooridg met die nichterige gasten en dat vocoder-effect of dat 'reversed reverb'
Staind? Nickelback (hoewel die uit Canada komen?)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Emotionele hard-rock ballads!Met van die grungy stemmen.
Zoals 3 Doors Down en hoe heet die andere band ook al weer met die grommende Amerikaanse Dinand.
Stroming die ze heeft voortgebracht? Als je "kleinkunst" bedoelt, dat bestaat al een tijdje hoor.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:27 schreef Aschkael het volgende:
dat zijn er twee:
- de stroming die roosbeef heeft voortgebracht;
- de stroming waar ze deel van uitmaakt.
Ja! Die tweede (Canadees dusquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Staind? Nickelback (hoewel die uit Canada komen?)
Droevig inderdaad. Dan liever die NME-britpop-bandjes van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:23 schreef Beregd het volgende:
of de nu metal, met papa roach en linkin park. Toen waren we heel erg diep gezakt.
Het grappige is ook dat alles tegenwoordig indie is als het niet een wereldhit voortbrengtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
U2 en Red Hot Chili Peppers zijn niet van 'nu'. Die zijn al 15 jaar over hun hoogtepunt heenquote:Op maandag 9 maart 2009 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
"indie"en sommige bandjes van nu zoals U2, red hot chili peppers, enz.
Ik herken hier ook heel weinig in, gelukkig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:08 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het grappige is ook dat alles tegenwoordig indie is als het niet een wereldhit voortbrengt. Maar het naarste aan die al dan niet zelfbenoemde Indie-bands vind ik toch die onverschilligheid die er altijd van af druipt. En ook dat "wij zijn cool want we vermijden alles wat ons mainstream kan gaan doen lijken"-principe met van die mislukte quasi-artistieke geluidjes en zeurderige iele stemmetjes (die toevallig alle indiebands lijken voort te brengen)...
Sorry pfaf, ik ben nog steeds niet over die mening heen![]()
En ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen underground en indiequote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik herken hier ook heel weinig in, gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een Indieband is per definitie underground, een undergroundband hoeft niet indie te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen underground en indie. Kortom, waarom is daar plotseling een naamsverandering op ingetreden?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het genre "muziek"
Als je ziet wat dat allemaal heeft voortgebrachtWat is er mis met Vanilla Ice!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het genre "muziek"
Als je ziet wat dat allemaal heeft voortgebrachtEens met alle 'artiesten' in de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er gewoon niet vrijwillig naar luisteren.![]()
Die's niet indiequote:
Dat kan toch? Er zijn maatschappijen die een goede stal hebben en die een slechte stal hebben. Misschien dat alles wat op EMI uitgebracht wordt toevaqllig niet in mijn straatje past.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Die's niet indie
(de bedoelin was natuurlijk om aan te geven hoe onzinnig het is om "Indie" als een muziekstroming aan te geven. da's net zoiets als zeggen: "Alles wat op EMI uitgegeven is, is slecht" )
quote:RnB was een van de voorgangers van rock-'n-roll. Het bevatte sterke invloeden uit de jazz, jumpblues en gospel, maar beïnvloedde op zijn beurt ook de jazz. RnB, blues en gospel werden gecombineerd met bebop om hardbop te maken.
....
Aan het begin van de jaren '60 nam RnB meer en meer invloeden over van gospel met artiesten zoals Ray Charles, Sam Cooke, James Brown en Aretha Franklin, en kreeg het de naam soul. Barry Pearson schreef dat dit een naam was die door de zwarte gemeenschap aan de muziekindustrie opgelegd werd. Hoe dan ook, een goede 10 jaar later kende de RnB een ware comeback. In de loop van de jaren '60 steeg het aantal blanken dat het label RnB op hun muziek kleefden (en soms ook blue-eyed soul, terwijl het eerder naar de rock-'n-roll neigde), zoals The Yardbirds, The Rolling Stones, The Pretty Things, The Small Faces, The Animals, The Spencer Davis Group en The Who.
quote:Urban pop (ookwel neo-R&B, of simpelweg R&B genoemd) is een hedendaags urban muziekgenre, dat vaak verward wordt met traditionele rhythm and blues en commerciële hip hop. Echter, met laatsgenoemd genre wordt alleen muziek bedoeld waarin rap voorkomt. Dit muziekgenre bevat invloeden uit de hip-hop en motown en wordt vooral gemaakt door Afro-Amerikanen, maar is meer commerciëel gericht dan rhythm and blues of hiphop. Vandaag de dag hebben veel popmuziek-artiesten urban pop-invloeden in hun muziek. Voorbeelden zijn Christina Aguilera, Mariah Carey en Justin Timberlake.
Bekende voorbeelden van urban popartiesten zijn: Beyoncé, Rihanna, The Pussycat Dolls, Usher, Chris Brown en Ne-Yo.
Het genre wordt ook in het Nederlands uitgevoerd. Voorbeelden zijn o.a.: Brace, Gio en Ninthe.
Juist. Dat zou kunnen, maar EMI heeft zo'n breed spectrum aan artiesten dat dat wel heel vreemd zou zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:58 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat kan toch? Er zijn maatschappijen die een goede stal hebben en die een slechte stal hebben. Misschien dat alles wat op EMI uitgebracht wordt toevaqllig niet in mijn straatje past.
Het klopt toch? Ik neem aan dat mensen die R&B noemen ook echt R&B bedoelen uit het tweede stukje, en niet RnB uit het eerste stukje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:06 schreef wallofdolls het volgende:
Het stoort me vooral dat mensen R&B niet snappen:
[..]
[..]
Ik bedoelde ook dat tweede stukje. Rihanna, Ne-Yo en zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:34 schreef wallofdolls het volgende:
Dat het vaak zo genoemd wordt zegt niet dat het klopt? R&B <-> urban pop
Het gaat er toch dat je me snapt?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:06 schreef wallofdolls het volgende:
Het stoort me vooral dat mensen R&B niet snappen:
[..]
[..]
Nou, dat was eigenlijk het punt. Als jij R&B zegt, bedoel je dat de originele R&B of Urban pop?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:44 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Het gaat er toch dat je me snapt?
Als ik zeg dat ik aan R&B een hekel heb weet jij precies wat ik bedoel. Interesseert mij nou of dat eigenlijk urban pop heet.
TMF shitzooiquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, dat was eigenlijk het punt. Als jij R&B zegt, bedoel je dat de originele R&B of Urban pop?
Kijk. Een jongeling die nadenkt voordat ie begint te brullenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, dat was eigenlijk het punt. Als jij R&B zegt, bedoel je dat de originele R&B of Urban pop?
R&B achtige shitzooi op TMF.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:59 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nee want er is ook britpop en ex-indie op TMF
Ik vind Arctic Monkeys wel opquote:
lijken.quote:The Yardbirds, The Rolling Stones, The Pretty Things, The Small Faces, The Animals, The Spencer Davis Group en The Who.
wat snap je niet aanquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:21 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind Arctic Monkeys wel op
[..]
lijken.
Dus je hebt n hekel aan onder anderen Arctic Monkeys?
Tering. Moet ik het nu nog een keer zeggen? Ik loop gewoon wat te etteren. Dan moet je niet meteen gaan lopen huilen dat ik een wijsneus benquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:55 schreef Beregd het volgende:
Niemand gebruikt neo-R&B of urban pop, iedereen gebruikt gewoon R&B (zoals ook aangegeven in jouw bron), behalve een aantal wijsneuzen zoals jij, die te lui zijn te kijken naar de context.
Doe dat dan nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:02 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tering. Moet ik het nu nog een keer zeggen? Ik loop gewoon wat te etteren.
Net hetgeen een wijsneus zou doenquote:Ik wees er alleen maar op dat mensen geen benul hebben waarover ze praten omdat er meer hondjes zijn die Fikkie heten.
Tja, op zich niet zo gek. Het gaat over "muziekstromingen" . Weinig zo discutabel als welk muziekje in welk hokje past.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:54 schreef ScottTracy het volgende:
Jammer dat dit topic dreigt uit te monden in de oeverloze discussie over de labels die je op muziek plakt en de benamingen van genres.
Nee, jij gaat lopen wijsneuzen en dan huilen omdat mensen je een wijsneus noemenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:02 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tering. Moet ik het nu nog een keer zeggen? Ik loop gewoon wat te etteren. Dan moet je niet meteen gaan lopen huilen dat ik een wijsneus ben. Natuurlijk begrijp ik de context wel. Ik wees er alleen maar op dat mensen geen benul hebben waarover ze praten omdat er meer hondjes zijn die Fikkie heten.
Eigenlijk had ik dit topic willen starten met mijn pleidooi over dat het niet de stromingen zijn die tellen maar de creme de la creme van elke stroming. Oftewel: alleen dat wat briljant is telt, waar het ook vandaan komt.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, jij gaat lopen wijsneuzen en dan huilen omdat mensen je een wijsneus noemen
Van nuquote:Op maandag 9 maart 2009 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
"indie"en sommige bandjes van nu zoals U2, red hot chili peppers, enz.
U2 kwam vorige week op één binnenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
U2 en Red Hot Chili Peppers zijn niet van 'nu'. Die zijn al 15 jaar over hun hoogtepunt heen
Dus OF het was Bob Dylan, óf ze hebben een emo kapsel, skinny jeans enz enzquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Ziewoarut het volgende:
Je kan ze bijna aan het uiterlijk al herkennen; Boy Dylan óf emo kapsel, skinny jeans enz enz
En hun 'kijk mij nonchelant zijn'-uitstraling en vervolgens een air hebben van hier tot tokyo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef Morrigan het volgende:
Al die Britpop-bandjes van tegenwoordig met hun semi-artistieke uiterlijk.
Inderdaad zeg. Dan ook maar gelijk post-hardcore noemen wat nergens meer over gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Ziewoarut het volgende:
Post-grunge (echte grunge)
Jonge 'vlotte' indie/britpop-bandjes die allemaal ooooh zo vernieuwend (kuch) en orgineel (kuch) klinken. Je kan ze bijna aan het uiterlijk al herkennen; Boy Dylan óf emo kapsel, skinny jeans enz enz
Je bedoeltquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:31 schreef emokid het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Dan ook maar gelijk post-hardcore noemen wat nergens meer over gaat.
Oh en screamo.
Uitstekende omschrijvingquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:02 schreef Ziewoarut het volgende:
Jonge 'vlotte' indie/britpop-bandjes die allemaal ooooh zo vernieuwend (kuch) en orgineel (kuch) klinken. Je kan ze bijna aan het uiterlijk al herkennen; Boy Dylan óf emo kapsel, skinny jeans enz enz
En dan kijk je bij related videos naar John Coltrane en weet je weer waarom Jazz zo prachtig is.quote:
Prachtig om te zien hoe iemand zo één is met zijn instrument. De rest van de band ook trouwens.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:34 schreef Os__ het volgende:
[..]
En dan kijk je bij related videos naar John Coltrane en weet je weer waarom Jazz zo prachtig is.
Als je dan echt muziek wilt luisteren met kunstwaarde...
Hoe heet dat? Avant-garde jazz? Tenminste dat zijn youtube tags.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef wallofdolls het volgende:
mensen die hier een hekel aan hebben
Dit is ook wel behoorlijk heavy stuff. Avant-garde jazz ja. Ik kan zeker snappen dat mensen dit niet kunnen waarderen en hier heel zenuwachtig van worden. Ik vind het mooi als ik erg echt voor ga zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Hoe heet dat? Avant-garde jazz? Tenminste dat zijn youtube tags.
Indien correct, voeg ik dat ook maar toe aan m'n 'hekel aan' lijstje.
Moeilijk he, lezen...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dus OF het was Bob Dylan, óf ze hebben een emo kapsel, skinny jeans enz enz?
Avant-garde jazz hekelen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Hoe heet dat? Avant-garde jazz? Tenminste dat zijn youtube tags.
Indien correct, voeg ik dat ook maar toe aan m'n 'hekel aan' lijstje.
In dat nummer zat echt helemaal niets. Ik kon er geen melodie in horen. En als er al een melodie was op sommige stukjes, was het ronduit saai. Het grootste deel klonk als compleet willekeurige noten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:58 schreef emokid het volgende:
[..]
Avant-garde jazz hekelen.![]()
![]()
![]()
Het moet niet gekker worden.
Prachtig nummer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef wallofdolls het volgende:
japfreak...quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:24 schreef emokid het volgende:
Zegt de japfreak die melodieën wilt horen. Een deel klonk als willekeurige noten? Jij weet volgens mij niet eens wat avant-garde inhoudt.
Ik moet toch bekennen dat ik dit ook niet kan waarderenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef wallofdolls het volgende:
Daar gaat dit topic over.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:32 schreef emokid het volgende:
Je hoeft het ook niet te waarderen. Maar om er een hekel aan te hebben?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Over het paard getilde Britse pseudo-artiesten, Radiohead
"Saai" ?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:11 schreef Desunoto het volgende:
[..]
In dat nummer zat echt helemaal niets. Ik kon er geen melodie in horen. En als er al een melodie was op sommige stukjes, was het ronduit saai. Het grootste deel klonk als compleet willekeurige noten.
Mjah, ik luister net zo lief naar een krolse kat, ik kan hier echt helemaal niks mee. Als je mij wilt pijnigen, zet dit dan aan 's ochtends vroegquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef wallofdolls het volgende:
Dit is nog peanuts. Eén album van hem werd vergeleken als een stal koeien die onverdoofd geslacht wordtquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mjah, ik luister net zo lief naar een krolse kat, ik kan hier echt helemaal niks mee. Als je mij wilt pijnigen, zet dit dan aan 's ochtends vroeg
Ik zei ook 'sommige'quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:54 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Mits ongeinspireerde eenheidsworst, eens.
Verder heb ik nogal een zwak voor dat genre.
Tja dEUS....quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:18 schreef pfaf het volgende:
Tsja, het blijft vaag en hokjes blijven onmogelijk. Tong noemt Jazz als onmogelijk, maar is Nine Threads* van dEUS dan geen jazz? En aan dat nummer kun je onmogelijk een hekel hebben.
Ik lees net overigens krolse katten, Koen Holtkamp heeft vorig jaar een geniaal album gemaakt met straatgeluiden, wellicht dat dat wat is voor sommigen om een hekel aan te hebben?
*
Tering nou, wat ben ik die "muziek" van dat mens nu al zat zeg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:59 schreef Desunoto het volgende:
Lady Gaga is trouwens ook een vreselijk mens met muziek nog erger dan vreselijk.
Nee, gewoon nee. Het feit dat de jeugd van tegenwoordig er bij zat gaf me al weinig hoop.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
en iemand die het soleren verstond. Die ook een briljant geluid had.
Dit soort muziek kan ik zeker waarderen. Alleen dan wel zonder de feesten, want ik wil dan wel echt van de muziek genieten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:18 schreef Sapstengel het volgende:
Iets wat weinig mensen kunnen waarderen:
Ik vind het wel chill op z'n tijd. Helemaal op van die illegale loodsfeestjes, keiharde noise uit een muur speakers. Zelfde geld voor flashcore, weinig mensen vinden het vet, maar je spaced hem echt keihard als je voor 50m² aan speakers staat waar het keihard uit komt dreunen.
Die feesten lijken me juist wel vet, ik heb alleen geen flauw idee waar dat soort dingen plaats vinden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dit soort muziek kan ik zeker waarderen. Alleen dan wel zonder de feesten, want ik wil dan wel echt van de muziek genieten.
Als je De Jeugd al niet goed vindt dan is er denk ik weinig hoop meerquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:26 schreef dewd het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Het feit dat de jeugd van tegenwoordig er bij zat gaf me al weinig hoop.
En Burial wil ik niet echt onder de rap/hiphop scharen meer eletronica en daar had ik het in mijn post niet over. Beetje eentonig maar die kan ik nog wel pruimen, de rest is echt precies waarom ik die muziek niet kan aanhoren.
Ik neem aan dat Jimmy Page niet te hoog gegrepen is?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:26 schreef dewd het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Het feit dat de jeugd van tegenwoordig er bij zat gaf me al weinig hoop.
En Burial wil ik niet echt onder de rap/hiphop scharen meer eletronica en daar had ik het in mijn post niet over. Beetje eentonig maar die kan ik nog wel pruimen, de rest is echt precies waarom ik die muziek niet kan aanhoren.
Ik hoor m zelf pas voor t eerst helemaal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef wallofdolls het volgende:
Spelen met taal over briljante beatsquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:54 schreef Desunoto het volgende:
De Jeugd van Tegenwoordig vind ik ook bagger trouwens. Opgezwolle ook.
Snap niet hoe mensen dat goed kunnen vinden.
Mijn poging:quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:26 schreef dewd het volgende:
[..]
Dat ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:29 schreef AgeEll het volgende:
Alle skhut/oranje tv/sterren.nl/tros tvmuziekplein/piratenfeest kutdronkenlappen lallen maar wat mee kutmuziek- geen woorden voor
dat haat ik echt - dat is niet 'gezellig' - het is verschrikkelijk
Hoezo?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:09 schreef emokid het volgende:
Ik houd van hip-hop maar Opgezwolle is inderdaad uitgekauwde teringzooi.
Originele teksten, tot je elke koter op straat het hoort uitroepen. Het wordt veel te snel oud en de biets zijn repetitief. Bovendien is het trucje nu allang al oud, in 2005 waren ze hip, net als Brainpower dat ooit was.. in een ver verleden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hoezo?
Ze maken originele teksten.
Lekker is dat. Dus omdat iets vaak wordt 'gebruikt' omdat het goed is, is het plotseling niet goed meer?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:34 schreef emokid het volgende:
[..]
Originele teksten, tot je elke koter op straat het hoort uitroepen. Het wordt veel te snel oud en de biets zijn repetitief. Bovendien is het trucje nu allang al oud, in 2005 waren ze hip, net als Brainpower dat ooit was.. in een ver verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |