Fucking irritant inderdaad! Om thuis te luisteren of in de auto is reggae wel relaxed, maar ga niet fucking Buffalo Soldier draaien oom 3 uur...quote:Op zondag 8 maart 2009 12:12 schreef Manta_Ray het volgende:
Hoewel ik gangsterrap en die hele 'urban'-stroming doorgaans erg vervelend vind, hoor ik zo nu en dan nog wel eens een vet hiphopnummer.
Reggae daarentegen trek ik per definitie slecht. Het is zo sloom en gezapig. Vooral in paradiso tijdens de noodlanding hadden ze nog wel eens de vreemde gewoonte om om 3 uur in de grote zaal reggae aan te zetten, wat voor mij dan eigenlijk reden genoeg was om af te haken. Ik kan eigenlijk ook geen enkel moment of omstandigheid bedenken waarin ik wel op bijv. Bob Marley zou zitten te wachten.
Ska komt daar direct na, van die hyperactieve geveinsde vrolijkheid allemaal![]()
Ja ok, maar dat is wel de nauwe interpretatie, of een subgenre. (Voor zover bij Indie van een genre te spreken is)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hoort het te zijn, maar typ maar eens indie in bij last.fm en je komt uit bij alle muziek waar ik de schijt aan heb. Of zie I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 .
[..]
Voila, alle muziek op een rijtje die ik niet leuk vind
Emotionele hard-rock ballads!quote:Op maandag 9 maart 2009 23:20 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik kan niet tegen die semi-rock tracks van tegenwooridg met die nichterige gasten en dat vocoder-effect of dat 'reversed reverb'
Staind? Nickelback (hoewel die uit Canada komen?)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Emotionele hard-rock ballads!Met van die grungy stemmen.
Zoals 3 Doors Down en hoe heet die andere band ook al weer met die grommende Amerikaanse Dinand.
Stroming die ze heeft voortgebracht? Als je "kleinkunst" bedoelt, dat bestaat al een tijdje hoor.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:27 schreef Aschkael het volgende:
dat zijn er twee:
- de stroming die roosbeef heeft voortgebracht;
- de stroming waar ze deel van uitmaakt.
Ja! Die tweede (Canadees dusquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Staind? Nickelback (hoewel die uit Canada komen?)
Droevig inderdaad. Dan liever die NME-britpop-bandjes van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:23 schreef Beregd het volgende:
of de nu metal, met papa roach en linkin park. Toen waren we heel erg diep gezakt.
Het grappige is ook dat alles tegenwoordig indie is als het niet een wereldhit voortbrengtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat hoort het te zijn, maar typ maar eens indie in bij last.fm en je komt uit bij alle muziek waar ik de schijt aan heb. Of zie I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #43 .
[..]
Voila, alle muziek op een rijtje die ik niet leuk vind
U2 en Red Hot Chili Peppers zijn niet van 'nu'. Die zijn al 15 jaar over hun hoogtepunt heenquote:Op maandag 9 maart 2009 20:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
"indie"en sommige bandjes van nu zoals U2, red hot chili peppers, enz.
Ik herken hier ook heel weinig in, gelukkig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:08 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het grappige is ook dat alles tegenwoordig indie is als het niet een wereldhit voortbrengt. Maar het naarste aan die al dan niet zelfbenoemde Indie-bands vind ik toch die onverschilligheid die er altijd van af druipt. En ook dat "wij zijn cool want we vermijden alles wat ons mainstream kan gaan doen lijken"-principe met van die mislukte quasi-artistieke geluidjes en zeurderige iele stemmetjes (die toevallig alle indiebands lijken voort te brengen)...
Sorry pfaf, ik ben nog steeds niet over die mening heen![]()
En ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen underground en indiequote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik herken hier ook heel weinig in, gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een Indieband is per definitie underground, een undergroundband hoeft niet indie te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:33 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen underground en indie. Kortom, waarom is daar plotseling een naamsverandering op ingetreden?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het genre "muziek"
Als je ziet wat dat allemaal heeft voortgebrachtWat is er mis met Vanilla Ice!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het genre "muziek"
Als je ziet wat dat allemaal heeft voortgebrachtEens met alle 'artiesten' in de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er gewoon niet vrijwillig naar luisteren.![]()
Die's niet indiequote:
Dat kan toch? Er zijn maatschappijen die een goede stal hebben en die een slechte stal hebben. Misschien dat alles wat op EMI uitgebracht wordt toevaqllig niet in mijn straatje past.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Die's niet indie
(de bedoelin was natuurlijk om aan te geven hoe onzinnig het is om "Indie" als een muziekstroming aan te geven. da's net zoiets als zeggen: "Alles wat op EMI uitgegeven is, is slecht" )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |