Dat dus en daarvoor hoef je niet in een dorp te wonen dit heb je vrijwel overal . Natuurlijk is maar een deel van het publiek maar wel het meest overheersende .quote:Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ehqo het volgende:
[..]
Mah, bij mij staan de meeste uitgaansgelegenheden ook niet echt bekend om hun intelligente muzieksmaak. Het is simpel en toegankelijk, en met een reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 maart 2009 14:32 schreef Siniti het volgende:
zoiets:Is er ook muziek die je wel leuk vindt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll throw my apples if you get too close to me.
jawelquote:Op zondag 8 maart 2009 14:43 schreef Appletree het volgende:
[..]
Is er ook muziek die je wel leuk vindt?
Dat is waar.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
jawel
Ik laat daarmee alleen even zien hoe belachelijk veel verschillende genres mensen maken, het enige dat in die lijst staat is hardcore, metal en hiphop
Joy Divisionquote:Op zondag 8 maart 2009 15:00 schreef SexPistol het volgende:
Simple Plan.. Simpelweg omdat 99% van het publiek wannabe emo's zijn die geen wereldbesef hebben. Daarbij komt die hypocriete semi-depressieve tekstenEcht een zeer slappe versie van Joy Division (maar daar luistert natuurlijk geen een SP-fan naar omdat het niet stoer is. SP is van de huidige emo-garde
)
Muse is ook kut btw, wat een homo stemLijkt wel of Gordon zingt als ie anaal wordt genomen
Verder heb ik niets met 99% van alle Metal (sommige nrs van Metallica vind ik wel oke).
En natuurlijk rap en R&B en die meuk... Waar alle zwarten op zitten te dansen..
En iedereen die niet van rock houdt is een zwakbegaafde mafkees die niet weet wat muziek is..
Mja daarom is muziek een kwestie van smaak, ik vind new order en joy division ook goed, en rock muziek ook erg goed.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:00 schreef SexPistol het volgende:
Simple Plan.. Simpelweg omdat 99% van het publiek wannabe emo's zijn die geen wereldbesef hebben. Daarbij komt die hypocriete semi-depressieve tekstenEcht een zeer slappe versie van Joy Division (maar daar luistert natuurlijk geen een SP-fan naar omdat het niet stoer is. SP is van de huidige emo-garde
)
Muse is ook kut btw, wat een homo stemLijkt wel of Gordon zingt als ie anaal wordt genomen
Verder heb ik niets met 99% van alle Metal (sommige nrs van Metallica vind ik wel oke).
En natuurlijk rap en R&B en die meuk... Waar alle zwarten op zitten te dansen..
En iedereen die niet van rock houdt is een zwakbegaafde mafkees die niet weet wat muziek is..
Vind je het niet een beetje arrogant te denken dat jij precies weet wat kunst is en wat niet? Het is niet zo simpel.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Dat klopt, maar rock in het algemeen (dus alle stromingen binnen rock, ook punk en metal etc etc) kan kunst bevatten. Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Het wilt niet zeggen dat ALLES binnen de rock goed is. Er zit ook heel veel troep tussen. Maar over het algemeen is wel duidelijk dat rock gewoon de meeste kunst bevat. Denk maar eens aan Frank Zappa. Die man is geen muzikant meer, hij is een artiest. Is Ice Cube een artiest, denk je? Of is Tupac een artiest? Usher? Rihanna? Ga zo door. Het is maar waar de nuances liggen. Bij veel rockartiesten zie je ook vaak dat mensen zitten te luisteren om het te luisteren ('Yes, ik luister naar Simple Plan/Tokio Hotel. Nu hoor ik bij de emo-gang").
Zwakbegaafd is inderdaad een te groot woord. Je hebt gelijk. Het is wel waar dat ze niet weten wat muziek inhoudt
Je zou ook kunnen zeggen dat de teksten die tupac en misschien andere rappers schreven kunst waren. In andere woorden is er geen enkele definitie van kunst waardoor je deze lijn zo kan trekken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Dat klopt, maar rock in het algemeen (dus alle stromingen binnen rock, ook punk en metal etc etc) kan kunst bevatten. Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Het wilt niet zeggen dat ALLES binnen de rock goed is. Er zit ook heel veel troep tussen. Maar over het algemeen is wel duidelijk dat rock gewoon de meeste kunst bevat. Denk maar eens aan Frank Zappa. Die man is geen muzikant meer, hij is een artiest. Is Ice Cube een artiest, denk je? Of is Tupac een artiest? Usher? Rihanna? Ga zo door. Het is maar waar de nuances liggen. Bij veel rockartiesten zie je ook vaak dat mensen zitten te luisteren om het te luisteren ('Yes, ik luister naar Simple Plan/Tokio Hotel. Nu hoor ik bij de emo-gang").
Zwakbegaafd is inderdaad een te groot woord. Je hebt gelijk. Het is wel waar dat ze niet weten wat muziek inhoudt
Dat vind jij, dat is jouw mening. En dat is prima, maar ga het niet als feit lopen verkondigen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:38 schreef SexPistol het volgende:
Rap en R&B hebben geen kunstzinnige waarde. Het heeft namelijk niet veel variatie.
Zoals ik al eerder zei, ziet iedereen kunst anders. Er zijn mensen die Mondriaan kunst vinden, terwijl ik denk dat een 5 jarig kind dat zou kunnen maken. Het zelfde is er dus met muziek.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef SexPistol het volgende:
Ik kan jullie niet precies vertellen wat kunst is, nee. Wel wat een kunstzinnige waarde heeft. Muziek heeft bij mij (!) pas waarde als er emotie is.
@Tracy, ik heb het verkeerd gezegd. De meeste rap en R&B heeft geen kunstzinnige waarde. Ik meen mij een nummer te herinneren van Flipsyde die heel erg mooi is. Dat soort nummers hebben een verhaal. Als ik bijvoorbeeld Kempi (ik pak maar ff een naam) hoor met als tekst 'Ik geef je rap en borie, jupjup', dan vind ik daar geen kunst aan, om eerlijk te zijn :/ .
Kom jij met vijf nummers van R&B die JIJ als kunst ziet dan. Dan geef ik mijn ongelijk toe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |