abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66828724
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:51 schreef Appletree het volgende:
[ afbeelding ]

Een vergelijking tussen muzieksmaak en SAT scores.

Ik luister natuurlijk alleen maar Beethoven en ik heb een hekel aan Lil' Wayne
pi_66828784
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:58 schreef SexPistol het volgende:
@AppleTree, ik snap de score uitleg niet :$ ?
SAT is een test die in de VS wordt gemaakt op de middelbare school, zodat universiteiten beter je niveau kunnen bepalen en kunnen zien wat je capaciteiten zijn. Acceptatie tot toelating bij een goede universiteit is daar heel belangrijk, dus een goede score zou leuk zijn.

Mensen die lage SAT scores hadden, gaven vaker aan Lil' Wayne te luisteren, terwijl Beethoven, Sufjan Stevens en Counting Crows wordt geluisterd door de meer intelligente kinderen. In Google kan je het terugvinden onder 'musicthatmakesyoudumb'.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:08:34 #78
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_66828793
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:54 schreef SexPistol het volgende:

@Tracy, ik heb het verkeerd gezegd. De meeste rap en R&B heeft geen kunstzinnige waarde. Ik meen mij een nummer te herinneren van Flipsyde die heel erg mooi is. Dat soort nummers hebben een verhaal. Als ik bijvoorbeeld Kempi (ik pak maar ff een naam) hoor met als tekst 'Ik geef je rap en borie, jupjup', dan vind ik daar geen kunst aan, om eerlijk te zijn :/ .

Kom jij met vijf nummers van R&B die JIJ als kunst ziet dan. Dan geef ik mijn ongelijk toe
Kempi, tja, zo zijn er in elk genre wel artiesten aan te wijzen die géén kunst maken. Oké, wat recente R&B wat ik wel kunst vind:

D'Angelo - Untitled
Lauryn Hill - Doo Wop
R. Kelly - Ignition (Remix)
Alicia Keys - U Don't Know My Name
Angie Stone - Wish I Didn't Miss You
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_66828829
Ik kan opzich alles wel pruimen op 1 genre na. Alles wat R&B gerelateerd is, vind ik verschrikkelijke drama.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  zondag 8 maart 2009 @ 16:17:34 #80
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_66829087
Dan vraag ik me af waar The Sex Pistols, Joy Division, Alice in Chains en Frank Zappa staan . Toch wel de bands/artiesten waar ik het vaakst naar luister. Over het algemeen staan de bands artiesten die ik wel oke vind hoog (Pink Floyd, Cold Play, Radio Head).
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
pi_66829219
Hardcore, metal, Bubbling, Coldplay, en toch wel heel vaak; Nederlandstalig.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_66829370
Kwam tijdje terug nog een overzicht tegen van allerlei elektronische muziek. Vond de site wel cool eigenlijk
http://techno.org/electronic-music-guide/
pi_66829547
- skihutzooi
- metal
- hardcore
pi_66829801
Kamperherrie, palingsound, de stroming die tegenwoordig voor Rythm and Blues door moet gaan, skihut, alles met een housebeat(valt bij mij niet eens in de categorie muziek), Urban en gangsta rap treik ik echt niet.

Maar de mooiste muziek vind je ook niet in een top 40 met een enkele uitzondering daargelaten.
pi_66829940
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:17 schreef SexPistol het volgende:
Radio Head
dat vind ik echt afgrijselijk. die stem
  zondag 8 maart 2009 @ 16:48:01 #86
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_66830005
Enkele nummers zijn wel oke. Ik vind ze niet geweldig of zo.
pi_66830172
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:21 schreef Miam het volgende:
Hardcore, metal, Bubbling, Coldplay, en toch wel heel vaak; Nederlandstalig.
Jaaa! Bubbling, oef man dat is echt in het kwadraat. En ben zelf ook absoluut geen voorstander van nederlandse muziek
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66830210
Ik heb ook een hekel aan jazzmuziek. Ik word er godsgruwelijk nerveus van.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:56:39 #89
38549 dewd
100% pure
pi_66830250
quote:
Dan vraag ik me af waar The Sex Pistols, Joy Division, Alice in Chains en Frank Zappa staan . Toch wel de bands/artiesten waar ik het vaakst naar luister. Over het algemeen staan de bands artiesten die ik wel oke vind hoog (Pink Floyd, Cold Play, Radio Head).
Ik denk dat Zappa fans toch wel vrij hoog in het lijstje staan. De man was briljant dat onderstreep ik wel, maar zijn muziek kon ik vaak niet waarderen. Toch heb ik nog nooit iemand over hem horen praten dat hij niet goed zou zijn. Dat zou ik ook echt niet begrijpen.
pi_66830382
* Siniti vraagt zich af waar progressive rock zou staan

Ergens bij Hendrix in de buurt denk ik?
pi_66830565
grappig dat iedereen zegt hardcore te haten maar ik denk niet dat jullie veel track hebben beluisterd.. of alleen van die 'MOH ANGERFIST NL TERROR OF MY SPEEDCORE" troep..

Ik heb een hekel aan die popiejopie 'rap' r&b muziek die vaak op TMF voorbijkomt waar negers met gouden ketting voor een laaggeplaatste camera staan te dansen en 't over bitches hebben. Voor de rest kan ik alles waarderen
pi_66830622
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef julian6 het volgende:
grappig dat iedereen zegt hardcore te haten maar ik denk niet dat jullie veel track hebben beluisterd.. of alleen van die 'MOH ANGERFIST NL TERROR OF MY SPEEDCORE" troep..
Leef ermee dat niet iedereen muziek kan waarderen waar geen melodie in zit.
pi_66830735
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:08 schreef Siniti het volgende:

[..]

Leef ermee dat niet iedereen muziek kan waarderen waar geen melodie in zit.
geen melodie? Dat hebben de meeste mainstream Hardcore nummers wel

zondag 8 maart 2009 @ 17:12:18 #94
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_66830741
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef julian6 het volgende:

Ik heb een hekel aan die popiejopie 'rap' r&b muziek die vaak op TMF voorbijkomt waar negers met gouden ketting voor een laaggeplaatste camera staan te dansen en 't over bitches hebben. Voor de rest kan ik alles waarderen
Ik ben nog steeds gecharmeerd van;
Euromasters
Neophyte
Speedy J
Joey Beltram
Scooter.....
KLF
Dr Macabre
3 Steps Ahead.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  zondag 8 maart 2009 @ 17:12:35 #95
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_66830756
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:56 schreef dewd het volgende:

[..]

Ik denk dat Zappa fans toch wel vrij hoog in het lijstje staan. De man was briljant dat onderstreep ik wel, maar zijn muziek kon ik vaak niet waarderen. Toch heb ik nog nooit iemand over hem horen praten dat hij niet goed zou zijn. Dat zou ik ook echt niet begrijpen.
Zappa is idd echt geniaal. Zo te zien heb jij wel veel muziekkennis .
pi_66830817
quote:
Ik vraag me af waar de contemplatieve space drones van Mathias Grassow staan. En de psycho-actieve desert ambient van Steve Roach. En de begraven complexiteiten van Gas.
Din jävla kuk!
  zondag 8 maart 2009 @ 17:15:41 #97
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_66830868
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Zappa is idd echt geniaal. Zo te zien heb jij wel veel muziekkennis .
Zappa is zwaar ondergewaardeerd, als er 1 iemand is die een kunstenaar in de muziek zich mag noemen, is hij het zeker!
Net als Jimmy Page, Robert Plant, Bob Dylan, Peter Greene, Grace Slick, David Bowie, Iggy Pop om maar wat te noemen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  zondag 8 maart 2009 @ 17:20:04 #98
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_66831033
Mwah, persoonlijk vind ik dat hij boven die namen staat. Simpelweg in de structuur van zijn nummers (heel raar gespeeld) en het feit dat ie heel erg goed gitaar kon spelen (Hendrix vond hem zelfs de beste van de wereld).
Over de afzet van zijn platen maar te zwijgen . Hij had volges mij als artiest het meest uitgebracht, of denk ik nu verkeerd?

Niet dat die namen verkeerd zijn. Integendeel. Het geeft alleen maar aan hoe goed Zappa is naar mijn mening.
Zappa staat bij mij op een voetstuk en komt er ook nooit meer af.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:20:29 #99
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_66831048
- Carnavalsmuziek
- Simpele/toegankelijke muziek
- Bijna alles uit de top 40
- Veel muziek dat op niet-underground radiozenders gedraaid wordt
- Veel muziek dat in niet-underground kroegen/discotheken gedraaid wordt
- Bijna alles dat in Heerlen gedraaid wordt. Eigenlijk wel logisch want daar wonen veel Sjonnies en Anita's en die willen simpele hersenloze muziek.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:21:40 #100
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_66831090
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef julian6 het volgende:

[..]

geen melodie? Dat hebben de meeste mainstream Hardcore nummers wel

alsof je op de kermis rondloopt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: