Telegraaf heeft z'n zaakjes zelfs beter voor elkaarquote:
Die aardige mensen van de Binckwebsite hebben voor mij uitgerekend een rendement van -1,82%quote:Op maandag 23 februari 2009 16:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat de verliezen meevallen!
Moet nog kunnen in dat laatste half uurtjequote:Op maandag 23 februari 2009 17:00 schreef buachaille het volgende:
AEX: 224,53 nog 6 punten en het diepterecord van de 2002 wordt bereikt.
In de week/ 1 maand en 2 maanden grafiek staat het nog niet helemaal oversold.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Sja voorzichtig long instappen, wetende dat je ergens deze week een kei vette groene + verwacht of toch nog even mee shorten. Alle indicatoren mogen dan wel oversold aan geven, dat maakt geen ene flierefluit uit. Ik maak mn beslissing wel in 15 minuten.
Ga je binnenkort in de aandelen of blijf je bij het daghandelen met turbo's?quote:Op maandag 23 februari 2009 17:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Sja voorzichtig long instappen, wetende dat je ergens deze week een kei vette groene + verwacht of toch nog even mee shorten. Alle indicatoren mogen dan wel oversold aan geven, dat maakt geen ene flierefluit uit. Ik maak mn beslissing wel in 15 minuten.
[Kristallenbolmodus]quote:Op maandag 23 februari 2009 17:11 schreef star_gazer het volgende:
223.7Zouden we vandaag de 220 al halen?
Mochten we onder de 220 gaan, begin ik met wekelijks (defensieve) aandelen in te kopen, om daarna over te gaan op wat meer volatiele aandelen.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:11 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ga je binnenkort in de aandelen of blijf je bij het daghandelen met turbo's?
nabeurs is herstel weer wegquote:Op maandag 23 februari 2009 17:33 schreef M.Melandri het volgende:
wel flink herstel bij Aegon op et eind, enige financial met beperkt minnetje
Zelfs op RTLZ hadden ze het nu over de 150 grens... Als de 220 doorbroken wordt tenminstequote:Op maandag 23 februari 2009 17:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een dag weer.
Iedereen lijkt nu weer uberbearish, 200, 175, 150 punten, het kan allemaal weer. Ik doe even niets, ik hou gewoon m'n positie in Nyrstar. Staat de AEX op 200 begin ik weer licht in te stappen, zakt het verder dan koop ik meer, en stijgt de beurs toch profiteer ik toch mee via Nyrstar waarschijnlijk.
Ben erg benieuwd of we direct naar de 150 gaan dan. Je zou toch rond de 200 weer een tijdelijke bodem verwachten en vervolgens weer rond de 175. Uiteindelijk ga ik ook uit van 150 punten, maar pas veel later dit jaar.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zelfs op RTLZ hadden ze het nu over de 150 grens... Als de 220 doorbroken wordt tenminste
Mja, lekkere paniekzaaiers bij RTLZ. Ik zeg niet dat ze ongelijk hebben, maar minimaal 5% van die crisis komt op het conto van RTLZ.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zelfs op RTLZ hadden ze het nu over de 150 grens... Als de 220 doorbroken wordt tenminste
quote:Op maandag 23 februari 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Was B.A. Baracus soms overleden om half 4?
quote:Op maandag 23 februari 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Was B.A. Baracus soms overleden om half 4?
Hoe kom je daar nou bij ? De beleggers die er toe doen op de beurs laten zich echt niet leiden door RTLZ ofzo hoor. Of hap ik nu weer teveel ?quote:Op maandag 23 februari 2009 18:07 schreef Lemmeb het volgende:
Mja, lekkere paniekzaaiers bij RTLZ. Ik zeg niet dat ze ongelijk hebben, maar minimaal 5% van die crisis komt op het conto van RTLZ.
Ik denk serieus dat wel invloed heeft op de stemming, zowel bij de mensen thuis en op de werkvloer, en dat dat een versnellend/verergerend effect heeft op de dalende koersen. De beurs is namelijk voor 90% psychologie.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij ? De beleggers die er toe doen op de beurs laten zich echt niet leiden door RTLZ ofzo hoor. Of hap ik nu weer teveel ?
Van dat psychologische effect ben ik ook overtuigd en ik merk ook wel eens dat ik me min of meer laat leiden door sentiment (al dan niet via RTLZ). Maar zelfs 5% vind ik overdreven, ik zou er sowieso geen percentage aan durven hangen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk serieus dat wel invloed heeft op de stemming, zowel bij de mensen thuis en op de werkvloer, en dat dat een versnellend/verergerend effect heeft op de dalende koersen. De beurs is namelijk voor 90% psychologie.
Maar nee, je zult mij niet horen beweren dat RTLZ verantwoordelijk zou zijn voor de crisis.
Ik denk dat je je daarin vergist, veel mensen gaan nog steeds puur af op meningen van anderen en kopiëren dat. Alleen is het wel zo dat het percentage 'groot' handelaren t.o.v de particuliere beleggertjes achter de PC natuurlijk vrij groot is. En juist die laatste groep reageert vaak als kip zonder kop en loopt achter elke schreeuwlelijkerd aan.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij ? De beleggers die er toe doen op de beurs laten zich echt niet leiden door RTLZ ofzo hoor. Of hap ik nu weer teveel ?
Zilver is nog lange niet terug op het hoogtepunt van vorig jaar. Zal daar ook trouwens niet terugkomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:25 schreef Lemmeb het volgende:
Fuck, ik heb m'n zilver vorig jaar juli al verkocht, net voor het in elkaar zakte.
Ouders geen geld meer voor PS en xboxjesquote:BILLUND (AFN) - De Deense speelgoedfabrikant Lego heeft ondanks de wereldwijde economische crisis een erg succesvol jaar achter de rug. Zowel de winst als de omzet ging vorig jaar flink omhoog. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het grootste speelgoedbedrijf van Europa.
Schat ik de gemiddelde belegger dan te slim in denk je ?quote:Op maandag 23 februari 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat je je daarin vergist, veel mensen gaan nog steeds puur af op meningen van anderen en kopiëren dat.
Nou, oké, 'overdrijven' is my middle name.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Van dat psychologische effect ben ik ook overtuigd en ik merk ook wel eens dat ik me min of meer laat leiden door sentiment (al dan niet via RTLZ). Maar zelfs 5% vind ik overdreven, ik zou er sowieso geen percentage aan durven hangen.
Eind 2009 vind ik niet lang genoeg. Ik richt me volledig op grondstof gerelateerde fondsen, voor de lange termijn, want als de reëele economie weer gaat draaien krijgen we weer gigantische tekorten.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:34 schreef BlaZ het volgende:
Nog tips voor lange termijn aandelen? Zeg eind 2009 ...
feliquote:Op maandag 23 februari 2009 18:37 schreef edwinh het volgende:
Wat een dag zeg ik had wel het vermoeden dat we deze week richting oude bodem zouden gaan maar op maandag, nee ik dacht een procentje erbij vandaag, anyway ik zit nog volop in de short en puts vanaf aex 260.
Jawel hoor, in euro's wel. Ik krijg er nu meer voor in euro's dan vorig jaar juli. Ik heb het dan wel over fysiek zilver heh, niet over allerlei afgeleide producten.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zilver is nog lange niet terug op het hoogtepunt van vorig jaar. Zal daar ook trouwens niet terugkomen.
Nog tips voor lange termijn aandelen? Zeg eind 2009 ...
ach ik had vandaag echt een plus verwacht hoor, maar kan me wel wat permiteren.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
feliik ben toch te vroeg gestopt met shorten afgelopen vrijdag
Dat sowieso.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Schat ik de gemiddelde belegger dan te slim in denk je ?
Geen probleem hoor, nuance is my middle namequote:Op maandag 23 februari 2009 18:37 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, oké, 'overdrijven' is my middle name.
Ik heb dat ING verhaal gemist, maar volgens mij was die daling al ingezet voor RTLZ erover berichtte ? Ik ben er wél van overtuigd dat de media in z'n geheel een enorme invloed heeft op sentiment van de 'gewone mens', de angst zit er zo in en dan krijg je al snel een self-fulfilling prophecy.quote:Nu ik er nog eens over nadenk zal het imho vooral een versnellend effect hebben en misschien wat minder een verergerend effect. Dat de daling in Nederland gemiddeld genomen één dag eerder toeslaat ofzo. Neem bijvoorbeeld de berichten over ING vorige week: ING was toch wel gekelderd, het zat er aan te komen, maar het is RTLZ geweest die op een zeker moment het vuurtje heeft opgestookt. Ze hadden daar ook nog even mee kunnen wachten, of het aan een ander kunnen overlaten.
De reële waarde van aandelen is hoeveel dividendrendement je erover maakt. Dividend is sterk afhankelijk van de winst, en de winst is sterk afhankelijk van economische groei. Als er een diepe recessie is betekent dit geen of lagere winsten en het verlagen of schrappen van dividend. Een aandeel zonder dividend is eigenlijk op dat moment 0,00 waard, of je moet het geld hebben om een meerderheidsbelang te verwerven in een bedrijf waar je nog toekomst in ziet.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat wel invloed heeft op de stemming, zowel bij de mensen thuis en op de werkvloer, en dat dat een versnellend/verergerend effect heeft op de dalende koersen. De beurs is namelijk voor 90% psychologie.
Maar nee, je zult mij niet horen beweren dat RTLZ verantwoordelijk zou zijn voor de crisis.
Ik ookquote:
Nee, ik lees nauwelijks boeken. Ik denk gewoon logisch na.quote:
Nah, dat hebtie van Selang, die gelukkig snel weer terug komt van vakantie zodat hij weer meerdere kwaliteitsposts kan gevenquote:
Plan A : er wordt gereageerd op situatie's en plan B : zie plan A.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:58 schreef pberends het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=23/02/2009&tijd=12:13:00&lengte=15&title=Titel
Kees de Kort.
Mooi, dan lijken we een beetje op elkaar!quote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, ik lees nauwelijks boeken. Ik denk gewoon logisch na.
Plaatje heb ik van Selang inderdaad!quote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, dat hebtie van Selang, die gelukkig snel weer terug komt van vakantie zodat hij weer meerdere kwaliteitsposts kan geven![]()
Maakten ze zich druk om de koersval of over de berichtgeving ? Als in, waren ze bang dat nu iedereen ging PINnen ? Ach wat de neuk, je moet toch iemand - behalve jezelf - de schuld geven.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik weet wel dat ING na afloop RTLZ de schuld gaf, dus dan bedenk ik de rest er gewoon bij. Zo ben ik dan.
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:38 schreef edwinh het volgende:
AEX Index Sprinter Short 269,00 225,45%, begint er op te lijken kijken hoe hoog ik hem krijgen
Volgens mij was het zo dat ING RTLZ de schuld gaf van de koersval vanwege de berichtgeving. Maar zoals gezegd, ik heb het eigenlijk ook maar amper gevolgd.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maakten ze zich druk om de koersval of over de berichtgeving ? Als in, waren ze bang dat nu iedereen ging PINnen ? Ach wat de neuk, je moet toch iemand - behalve jezelf - de schuld geven.
HAHAquote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Plan A : er wordt gereageerd op situatie's en plan B : zie plan A.
.
Het blijft lachen met die Kees.
Dan kunnen we er beter niet over lullen hier Lem, als de verkeerde mensen het lezen heb ik ING aan mijn broek morgen (en jij ook !).quote:Op maandag 23 februari 2009 18:54 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij was het zo dat ING RTLZ de schuld gaf van de koersval vanwege de berichtgeving. Maar zoals gezegd, ik heb het eigenlijk ook maar amper gevolgd.
3 Keer niks, hij schreeuwt al jaren in de leegte. Het is die Middelkoop met zijn interviewtje !quote:Op maandag 23 februari 2009 18:56 schreef Lemmeb het volgende:
Nu we het er toch over hebben: hoeveel zou Kees bijgedragen hebben aan de hevigheid van de crisis?
Jajoh, is ook zo. Maar het werkt hier nu eenmaal zo op FOK! dat als je een beetje een geloofwaardig verhaal ophangt en dat een beetje leuk brengt, dat de meesten daar vanzelf wel intrappen. Dat dat voor jou nou net niet geldt kan ik ook niet helpen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dan kunnen we er beter niet over lullen hier Lem, als de verkeerde mensen het lezen heb ik ING aan mijn broek morgen (en jij ook !).
Schiffquote:Op maandag 23 februari 2009 18:58 schreef elcastel het volgende:
Godver nou ben ik de naam kwijt van een analist uit de VS. Peter Finch ? Effe Googlen maar weer.
-edit- Nee dus..
Thanks !quote:
Nou, ik lees hier ook met de nodige interesse hoor. Het meeste is loos gelul in mijn ogen, maar ik hou van een brede blik, en er loopt genoeg kennis rond om je heen, ook hier.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:58 schreef Lemmeb het volgende:
Jajoh, is ook zo. Maar het werkt hier nu eenmaal zo op FOK! dat als je een beetje een geloofwaardig verhaal ophangt en dat een beetje leuk brengt, dat de meesten daar vanzelf wel intrappen. Dat dat voor jou nou net niet geldt kan ik ook niet helpen.
Ik hou er vooral van als mensen zelf met verfrissende ideeën komen. Dat nablaten van blogs kan iedereen. Gewoon zelf nadenken en interessante meningen posten, ook al is het soms misschien niet helemaal waterdicht (dat is dan weer reden voor discussiequote:Op maandag 23 februari 2009 19:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou, ik lees hier ook met de nodige interesse hoor. Het meeste is loos gelul in mijn ogen, maar ik hou van een brede blik, en er loopt genoeg kennis rond om je heen, ook hier.
die gaat op de -0.5% tot -1% sluiten denkik. Licht er een beetje aan of het ppt hem nog omhoog krijgtquote:
onder de 220 kan wel eens lijden tot een algehele verkoop golf die zijn weergaan niet kent ( athans dat hoop ik dan hequote:Op maandag 23 februari 2009 20:33 schreef M.Melandri het volgende:
gewoon klein verlies morgen voor AEX, woensdag omhoog
Is dat ook je verwachting dan? Ik denk dat we in maart nog wel een aanval doen...quote:Op maandag 23 februari 2009 20:36 schreef edwinh het volgende:
[..]
onder de 220 kan wel eens lijden tot een algehele verkoop golf die zijn weergaan niet kent ( athans dat hoop ik dan he)
S&P stond in november 2008 op een intraday van 740 punten, daar blijft ie nog boven vooralsnog.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:00 schreef Espabilado het volgende:
Oi 52w low vandaag in usa en morgen ws ook voor de AEX
Die zijn al bezig geweest met BANK OF AMERICA en CITIGROUP INC (+9.50 en +16.92% respectievelijk), maar het mag niet batenquote:
quote:Op maandag 23 februari 2009 21:07 schreef Billary het volgende:
[..]
Die zijn al bezig geweest met BANK OF AMERICA en CITIGROUP INC (+9.50 en +16.92% respectievelijk), maar het mag niet baten
Bedoel dan de daling van de DOW..quote:
was dat op day-low, of sluiting?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:04 schreef pberends het volgende:
[..]
S&P stond in november 2008 op een intraday van 740 punten, daar blijft ie nog boven vooralsnog.
PTT is hun laatste geld aan BAC en C kwijt, geen geld meer voor de rest van de markt.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:07 schreef Billary het volgende:
[..]
Die zijn al bezig geweest met BANK OF AMERICA en CITIGROUP INC (+9.50 en +16.92% respectievelijk), maar het mag niet baten
Ligt er denk ik aan hoe WS eindigt... PPT heeft wel eens eerder 200+ punten weggekocht.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ga je ook een dagje de kroeg in, damn wat een dag. "De" grens nog niet gebroken, morgen dus weer een spannende dag.
Oké, maar heb liever toch een opleiding achter de hand, mocht ik eventueel falenquote:Op maandag 23 februari 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hoeft niet eens een bachelor te hebben om full-time trader te worden. Ik woon zelf in londen en daar kun je als 1e jaar je al overal aanmelden bij verscheidene trading bureaus. Een goed mathematisch geheugen, door de psychologie test heen komen en een vlotte babbel hebben en je kunt al aan de slag. Daar heb je geen diploma voor nodig.
Jij zit short?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef edwinh het volgende:
mooi dit is juist wat we nodig hadden om morgen door de 220 te zakken........
jah al vanaf 260 ongeveer, diverse sprinters en diverse puts en owjah goud longquote:
lol, hier is het ras-voorbeeld van "de één zijn dood...."quote:Op maandag 23 februari 2009 22:01 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah al vanaf 260 ongeveer, diverse sprinters en diverse puts en owjah goud long
ohhh ArcelorMittal 16,07 15,14 -0,93 -5,80% In nyc
tja zat jij nog long dan?quote:Op maandag 23 februari 2009 22:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
lol, hier is het ras-voorbeeld van "de één zijn dood...."Prachtig.
Nope, ik ben de ras-echte, originele ramptoerist. Ik sta aan de overkant in de kijkers-filequote:Op maandag 23 februari 2009 22:04 schreef edwinh het volgende:
[..]
tja zat jij nog long dan?
zonet op cnn BREAKING
NEWS Dow, S&P end at lowest level since 1997, after 3% drops, as investors can't shake their worries about the economy.
We zullen zienquote:Op maandag 23 februari 2009 22:05 schreef pberends het volgende:
S&P toch dik 2% lager geeindigd dan toen Amsterdam dicht ging. Als de futures er nog slechter bijstaan dan zit je zo aan die 218 punten. Wat er daarna volgt, geen idee.
ja we kunnen haast niet anders dan morgen door de 220 zakken met deze uitslagen om het scorebord.....ik ben benieuwd, zal er dan paniek ontstaan of zal het rustig naar 200 zakken......Een ding is me wel duidelijk het PPT is niet meer bij machte om nog een rally te veroorzaken momenteel. Dat zegt wel wat, we gaan vallen en hard ook.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:05 schreef pberends het volgende:
S&P toch dik 2% lager geeindigd dan toen Amsterdam dicht ging. Als de futures er nog slechter bijstaan dan zit je zo aan die 218 punten. Wat er daarna volgt, geen idee.
Hoewel dat Consumer hero Captain Crunch isquote:Op maandag 23 februari 2009 22:16 schreef Espabilado het volgende:
Wat we nodig hebben in deze tijden is een superheld... Captain Consumer oid.
edit: goh ik denk ik bedenk wat origineels maar nee:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:16 schreef Espabilado het volgende:
[ afbeelding ]
Zozo, Mittaltje.quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
23-02-2009 22:26:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX-fondsen met een notering in de VS staan na het slot van Wall Street alle 7 op verlies in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 3,57 punten (-1,59%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 3,054 (-4,09); ArcelorMittal 15,16 (-5,66); ASML 11,58 (-2,03); ING 3,527 (-1,40); Kon. Olie 17,98 (-2,23); Philips 12,26 (-2,54); Unilever 15,09 (-1,44)
T2 kan nog wel wat klappen krijgen idd...quote:Op maandag 23 februari 2009 22:33 schreef pberends het volgende:
TomTom trekt de beurs morgen naar de 150.
Er is meer behoefte aan een Captain Save & Produce.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:16 schreef Espabilado het volgende:
[ afbeelding ]
Nog even en het winst per aandeel is hoger dan in 2007quote:Op maandag 23 februari 2009 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
T2 kan nog wel wat klappen krijgen idd...
Heb mezelf voorgenomen nooit in dit fonds te stappenquote:Op maandag 23 februari 2009 22:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Nog even en het winst per aandeel is hoger dan in 2007.
Maar ik denk dat TomTom nieuwe aandelen gaat uitgeven. Echter is het na de afstort best interessant om een kleine positie in te nemen.
Je hebt altijd sterke bearmarktrally's, we gaan echt niet in 1 streep naar de 150 punten.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:38 schreef M.Melandri het volgende:
Ben ik de enige die in een rebound gelooft voor overmorgen?
Geen idee, volgens mij is het puur sentiment. Het is een ubercyclisch aandeel, dus bij een negatief sentiment zijn er zo weer vele procenten vanaf.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:47 schreef ruben3123 het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom AMG vandaag zoveel naar beneden is gegaan? Is er weer een slecht cijfer uit de staalindustrie gekomen of zo?
staan volgens mij toch veel lager dan in november, itt bijv AM...volgens mij zit et lang niet goed bij AMGquote:Op maandag 23 februari 2009 23:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij is het puur sentiment. Het is een ubercyclisch aandeel, dus bij een negatief sentiment zijn er zo weer vele procenten vanaf.
Wel opvallend hoe elke bearmarktrally-top de oude bodem uit de vorige crash lijkt te pakken.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Je hebt altijd sterke bearmarktrally's, we gaan echt niet in 1 streep naar de 150 punten.
Verschil is dat sommige analisten negatief zijn over AM, die zou naar de 13 euro ofzo moeten, terwijl de meest negatieve adviezen voor AMG op 10 euro liggen. Zouden al die analisten wat over het hoofd zien? Niet dat ik er teveel waarde aan hecht, maar goed.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
staan volgens mij toch veel lager dan in november, itt bijv AM...volgens mij zit et lang niet goed bij AMG
Hmm heb ff op iex.nl naar het aandeel gezocht, kwam reactie tegen dat grote partij het aandeel zit te shorten... zou ook kunnen...helemaal in de AMX is dat makkelijk te doen met die lage omzetten (zie rare sprongen van Heijmans bijv)quote:Op maandag 23 februari 2009 23:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Verschil is dat sommige analisten negatief zijn over AM, die zou naar de 13 euro ofzo moeten, terwijl de meest negatieve adviezen voor AMG op 10 euro liggen. Zouden al die analisten wat over het hoofd zien? Niet dat ik er teveel waarde aan hecht, maar goed.
Daar gaat een leuke shortsqueeze komen dus de komende weken. Maar ik stap nu nog niet in.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hmm heb ff op iex.nl naar het aandeel gezocht, kwam reactie tegen dat grote partij het aandeel zit te shorten... zou ook kunnen...helemaal in de AMX is dat makkelijk te doen met die lage omzetten (zie rare sprongen van Heijmans bijv)
Als dat gerucht waar is.....ach mss knal ik em er morgen gewoon inquote:Op maandag 23 februari 2009 23:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar gaat een leuke shortsqueeze komen dus de komende weken. Maar ik stap nu nog niet in.
Heb hier geen verstand van....quote:Geen opties.
Verkopen van geleende aandelen, premie voor de uitlener, later koopt de shorter (shortselling) de aandelen terug en dat alles voor het risico van de shorter.
Niet verwarren met naked shortselling.
Daarom zijn banken niet te vertrouwenquote:Op maandag 23 februari 2009 23:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb hier geen verstand van....
Je kan het zien in de achtergrond bij de beursupdates van RTLZ. Ik kan me niet herinneren dat ik spectaculaire reacties heb gezien.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 02:35 schreef TeringHenkie het volgende:
Toch vraag ik me een beetje af hoe dat gaat op de gemiddelde trading floor.
Zien ze dan via Bloomberg de cijfers verschijnen en beginnen ze dan maar met z'n allen op SELL BESTENS te rammen voordat de andere partijen dat doen?
quote:Op maandag 23 februari 2009 23:39 schreef Gremen het volgende:
[..]
Daarom zijn banken niet te vertrouwen
Neem bijv een internet broker als alex en stel het volgende voor:
Alex bewaard jouw aandelen (en die van duizenden andere particulieren)
Deze verkopen ze allemaal, ze cashen de huidige waarde, maar waardoor wel de prijs daalt (van jouw aandeel!)
Daarna kopen ze je aandelen weer terug voor de lagere prijs.
Jij hebt niks in de gaten, behalve dat je aandelen minder waard zijn geworden.
Alex heeft er op verdient
en het huidige systeem met geld als schuld is wel goed?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 06:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een grapje zeker? Want deze 'constructie' is "fundamentally flawed".
Ehhh, je snapt duidelijk niet waar ik precies op doel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 06:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en het huidige systeem met geld als schuld is wel goed?
Spannendquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:17 schreef pberends het volgende:
Futures VS trekken iets aan, AEX lijkt op 223 te openen.
Even lachen jongensquote:Stress test
Amerikaanse toezichthouders zullen deze week een groot aantal banken onderwerpen aan een zogeheten stress test. Die test is bedoeld om vast te stellen welke banken, onder nog slechtere omstandigheden, aanvullend kapitaal nodig hebben. De banken in kwestie kunnen, als zij er niet in slagen zelf geld op te halen in de markt, wederom een beroep doen op overheidsgeld. De Fed liet gisteren weten in reactie op de stress test weten dat het ‘vierkant achter de banken staat en er zorg voor zal dragen dat het hen aan funding niet zal ontbreken.’
Politiek draait om hete brij heen
Obama heeft herhaaldelijk gesteld geen trek te hebben in het, al dan niet gedeeltelijk, nationaliseren van een aantal banken. Het fenomeen nationalisatie ligt gevoelig in het bolwerk van het kapitalisme. Echter, wie eens wat nader de cijfers en de verkregen steun van Citigroup beschouwt, kan weinig anders concluderen dan dat Citigroup effectief al genationaliseerd is. De market cap van Citigroup bedroeg gisteren minder dan $ 12 miljard. De Amerikaanse overheid houdt echter al $ 52 miljard aan preferente aandelen Citigroup.
American Express wil klanten kwijt
Soms is de werkelijkheid meer bizar dan Hollywood scenarioschrijvers kunnen verzinnen. Wat te denken van de actie van ’s werelds grootste creditcard maatschappij, American Express, om klanten te betalen als zij hun kaart inleveren. Het bedrijf heeft een groep klanten gemaand de volledige creditcard schuld af te lossen voor eind april en hun creditcard in te leveren. Beloning: $ 300. Volgens een woordvoerder van de creditcard maatschappij heeft ‘een selecte groep klanten een incentive nodig om zijn schulden af te betalen.’ American Express heeft door de crisis te kampen met een toenemend aantal klanten dat de schulden op zijn creditcard niet terug kan betalen. Dat is terug te zien in de beurskoers van het aandeel: vorig jaar mei kostte een aandeel American Express nog $ 50. Wie vandaag naar de koers kijkt, ziet een notering rond de $ 12,50.
ING gaat het zo ook niet lang uithouden, vertrouwen lijkt wel totaal weg te zijn daar.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Klein beetje lager bij opening, maar ING meteen weer meer dan 4% onderuit...
Inderdaad... Echter gaat het met T2 ook niet heel erg goed... -11% atmquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:06 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ING gaat het zo ook niet lang uithouden, vertrouwen lijkt wel totaal weg te zijn daar.
Je ziet hetzelfde gebeuren als bij Fortis destijds. Kan Bos ING eventueel nationaliseren of is de ING daar te groot voor?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:06 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ING gaat het zo ook niet lang uithouden, vertrouwen lijkt wel totaal weg te zijn daar.
Hehe, zeker een grapjequote:Op dinsdag 24 februari 2009 06:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een grapje zeker? Want deze 'constructie' is "fundamentally flawed".
Aegon doet het ook lekkerquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:25 schreef pberends het volgende:
Gamma min 14% weer, wat een aandeel.
Olifantje was aandelen aan't dumpen zo te zienquote:
Dat gaat een lage eindstand wordenquote:Het vertrouwen van de Nederlandse producent is in februari tot een nieuw dieptepunt gekelderd. Dit blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Het vertrouwen onder Nederlandse producenten zag in februari een sterke daling, naar -22,9 van -19,7 in januari. Dit is het laagste niveau sinds 1985, toen het producentenvertrouwen voor het eerst maandelijks werd berekend.
Daarmee sneuvelt het diepterecord van december, toen de indicator een voor dat moment historisch lage stand van -20,1 bereikte.
En 't is breed gedragen, er is geen enkele sprake van rare koersbewegingen of paniekreactiesquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:49 schreef appelsientje het volgende:
Yup... we gaan vandaag echt door de 220
Enkel ING, die -13% opende, eventjes pluste en nu weer negatief staat.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
En 't is breed gedragen, er is geen enkele sprake van rare koersbewegingen of paniekreacties.
Een daling van de index afschuiven op 1 sector is zo 2008quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Enkel ING, die -13% opende, eventjes pluste en nu weer negatief staat.
Dalingen zoals vandaag is puur en alleen paniek reacties. Zoals eerder al gezegd heeft dit niks met realiteit te maken, dit is puur het negatieve sneeuwbal effect. Men lult elkander de afgrond in en gaat dan zich afvragen waarom we in de put zitten. Het enige verschil is dat het een aantal maanden heeft moeten duren om deze negatieve bullcrap te blijven zeggen tot het vetrouwen zo diep was gedaald dat we ipv. zijwaarts weer naar beneden kunnen. En dat betekent domweg short blijven gaan tot er eindelijk weer wat 'normalere' cijfers op de beurskoersen komen te staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
En 't is breed gedragen, er is geen enkele sprake van rare koersbewegingen of paniekreacties.
Dat mag dan misschien wel allemaal zo zijn, maar die onderhandelingen van Citi en RBS komen ten eerste niet uit de lucht vallen. En ten tweede komen die vertrouwen cijfers ook niet uit de lucht vallen, maar deze en eind vorige week gingen we als een speer naar beneden, terwijl anderhalf week geleden dat niet het geval was. Is er theoretisch een groot verschil dan? Het enige verschil is het niveau van paniek, na maandenlang negatief gelul kunnen we weer een rit naar beneden maken. Het probleem in deze tijden is dat elk positief geluidje knetterhard wordt weggedrukt. En zolang een shitload aan gezonde bedrijven ook hardt worden afgestraft blijft dit voor mij blinde paniek. Het biedt iig weer een hoop werk aan de winkel want bepaalde aandelen worden zo wel weer goedkoopquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
De vorig keer dat we tegen de 220 grens aankwamen hadden we dagen van 6 tot 8% daling ertussen zitten met enorm snelle rally's. Daarnaast is 't niet allemaal crap aangezien in de VS citigroup en in de UK RBS nog steeds over volledige nationalisatie aan 't onderhandelen zijn, en wat dacht je van alle vertrouwenscijfers. Nu komen die laatste ook voort uit paniek, maar vertrouwen is de basis voor kooplust en dus economische groei.
Kul, of het nu Obama of McCain was geweest, en wat ze ook gedaan zouden hebben. Dit soort paniek reacties hadden ze toch niet kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:38 schreef buachaille het volgende:
Gaat lekker sinds die Obama in het Witte Huis is gaan zitten. Door die idioot is men wereldwijd het vertrouwen in de US kwijtgeraakt.
Was dan ook een reactie op de opmerking over rare koersbewegingenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Een daling van de index afschuiven op 1 sector is zo 2008.
Ben jij dezelfde persoon als RvLaak? En zoja, waarom heb je dan verschillende accounts met bijna dezelfde naam?quote:
Technische Analyses werken niet als alles naar beneden gaat. Zie de daling van midden september 2008 tot eind oktober 2008. Dat was gewoon alles in de verkoop gooien.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Het breken van de 220 heeft niet echt gezorgd voor een ver- of inkoop golf...
Juist, ik heb de afgelopen 3 jaar dan ook alleen maar geld verdient met vinger in mn mond en dan de lucht in en kijken welke kant het gaat waaien. Overigens werkt fundamentele analyse op dit moment ook niet, ik zou financials bijv. niet vertrouwenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:59 schreef Lemmeb het volgende:
Technische Analyse is sowieso een hoop gelul, echt.
Mja, en dan zeggen sommige nog dat er geen paniek in de tent is. Terwijl men aandelen dumpt van verder gezonde bedrijven !quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:05 schreef merry77 het volgende:
ik geloof dat ik mijn geld gewoon maar ga weggeven, want dit is echt niet leuk meer. Gewoon goede aandelen knallen naar beneden alsof het niets is.
Wat had ik een heleboel leuke andere dingen kunnen doen.
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX zal zijn test van 217,80 punten, het dieptepunt van maart 2003, succesvol testen en op de korte termijn een rally maken richting 240 punten, "dat is in mijn verwachting het meest waarschijnlijke scenario voor de AEX", aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. "Het sentiment is zeer somber en de markt is zeer oversold. We zijn vanaf 9 februari van dit jaar vanaf het niveau van 263 punten in feite non-stop aan het dalen. Als er een niveau is aan te wijzen waarop de AEX een bodem zou moeten kunnen vinden dan is het rond het laagste punt van 2003", aldus Van den Akker. Hij geeft aan dat als de index boven de intra-day weerstand van 221,60 punten uitkomt, de bodemvorming meer 'body' krijgt. Een slot boven 227 punten impliceert volgens Van den Akker een definitieve bevestiging van het dieptepunt voor de korte termijn. De AEX noteert dinsdag rond 11.20 uur 2,5% lager op 218,36 punten. (ANS)
Als TA echt zou werken, waarom zijn er dan nog geen mensen oneindig rijk mee geworden? Ik bedoel als het zo makkelijk was, dan zou iedereen toch als een trein omhoog gaan?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist, ik heb de afgelopen 3 jaar dan ook alleen maar geld verdient met vinger in mn mond en dan de lucht in en kijken welke kant het gaat waaien. Overigens werkt fundamentele analyse op dit moment ook niet, ik zou financials bijv. niet vertrouwenfuck knows of weer ergens een foutje is gemaakt met een afboeking waardoor er weer miljarden verdwijnen.
TA kan wel degelijk werken het is maar net hoe je het toepast. Ten tijde van crisis en ramp werkt namelijk geen enkel model.
Het hangt er ook vanaf hoeveel mensen gebruik maken van die toepassing.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
TA kan wel degelijk werken het is maar net hoe je het toepast. Ten tijde van crisis en ramp werkt namelijk geen enkel model.
Ik ken wel degelijk mensen die met TA rijk zijn geworden of die meer geld hebben verdient in groene periode's dan hun 'fundamentele' collega's. TA is veel meer dan puur een modelletje volgen en kopen en verkopen op de afgesproken punten. Mensen zeggen vaak dat het niet werkt omdat ze niet weten hoe ze het moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als TA echt zou werken, waarom zijn er dan nog geen mensen oneindig rijk mee geworden? Ik bedoel als het zo makkelijk was, dan zou iedereen toch als een trein omhoog gaan?
1 voor thuis & 1 voor op mn werk. Ik weet het ww van mn thuis account niet en ben te lui om dat op te gaan zoekenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ben jij dezelfde persoon als RvLaak? En zoja, waarom heb je dan verschillende accounts met bijna dezelfde naam?
Ik snap daar het nut ook niet van in. Aandelenkoersen en bewegingen drvan representeren niets meer dan continu bijgestelde verwachtingen die men van dat bedrijf heeft.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:59 schreef Lemmeb het volgende:
Technische Analyse is sowieso een hoop gelul, echt.
quote:Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is in februari gedaald tot het laagste punt ooit gemeten binnen de zogeheten Ifo-index, opgesteld door het Ifo Institut fur Wirtschaftsforschung. Het cijfer wijst erop dat de recessie in Duitsland zich verder zal verdiepen. De Ifo-index daalde naar 82,6 van 83,0 in januari. Vooraf geraadpleegde economen hadden verwacht dat de Ifo-index ongewijzigd zou blijven op 83,0.
De Ifo-index geldt als een belangrijke barometer voor de economie van Duitsland, de grootste economie in de eurozone. De peiling van het vertrouwen onder Duitse ondernemers wordt sinds 1991 uitgevoerd.
De ongeveer 7,000 bedrijven die werden geraadpleegd binnen het onderzoek waren somber over het huidige bedrijsklimaat. De deelindex die dit meet daalde in februari naar 84,3 van 86,8 een maand eerder.
'De aanhoudende daling van de index voor huidige omstandigheden suggereert dat het bruto binnenlands product vrij sterk zal krimpen in ieder geval het begin van het jaar', zei Jennifer McKeown, econoom bij Capital Economics.
De algemene verwachting onder economen is dat de Duitse economie dit jaar 2% tot 3% zal krimpen, de sterkste neergang sinds de Tweede Wereldoorlog. De hoofdeconoom van Deutsche Bank, Norbert Walter, zei maandag tegenover dagblad Bild zelfs een krimp van tenminste 5% te voorzien.
quote:De hoeveelheid nieuwe industriele orders in de eurozone is in het afgelopen jaar sterker gedaald dan ooit tevoren, na wederom een duikeling in december. Dit wijst erop dat er op korte termijn geen herstel te verwachten valt in de economieen die de eenheidsmunt gebruiken.
De industriele orders daalden met 5,2% in december en met 22,3% ten opzichte van een jaar eerder, meldt Eurostat, het statistiekbureau van de Europese Unie.
De verslechtering was in lijn met de verwachtingen. Analisten waren uitgegaan van dalingen van 5,0% op maandbasis en 22,5% op jaarbasis.
In november daalden de orders met 5,4% en 27,4% op jaarbasis - dat waren de sterkste dalingen ooit gemeten. De cijfers over november werden herzien van de eerder gemelde dalingen van 4,5% en 26,2%.
Over heel 2008 gemeten daalden de nieuwe industriele orders gemiddeld met 5,0%, na een toename van 8,3% in 2007. Het is de sterkste daling op jaarbasis sinds de metingen begonnen in 1995, aldus Eurostat.
Wat ik al helemaal hilarisch vind, is dat de analist bij ING werkt...quote:
Je wilt toch niet gaan beweren dat ING-mensen fouten kunnen maken... Toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:06 schreef Lemans24 het volgende:
Die analyse van Roelof-Jan, 'the man from ING' is gewoon een lachertje. Wisselt constant van mening en is totaal onrealistisch. Als alle beurzen de 2003 lows doorbreken, waarom zou de AEX dan ineens gaan rallyen?
Je zag niet in dat de crisis in Oktober vorig jaar nog moest beginnen?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:10 schreef Light het volgende:
[..]
Die heb ik eind vorig jaar nog bijgekocht. Toen stond de koers op 9 euro.
Heerlijk deze flapdrol, was hij niet uberbearish in z'n nieuwsbrief hahaha.quote:
Nu -20% zelfs op 3,82quote:
valt wel mee. Toen ing op -12% stond, stond de AEX <219. Nu >220 en ing -21.5%quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:24 schreef Lemans24 het volgende:
't maakt eigenlijk niet uit wat Philips, Unilever enzo doen, ING haalt de hele AEX hard onderuit. Wordt een -30% tje.
ING weegt nu helemaal geen reet meer in de AEX.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
valt wel mee. Toen ing op -12% stond, stond de AEX <219. Nu >220 en ing -21.5%
Geen idee, hoe deden ze dat bij Bear Sterns?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:34 schreef appelsientje het volgende:
Stel dat ik nu aandelen van ING ga kopen... en het wordt een staatsbedrijf... dan neemt de regering het toch over voor het geldbedrag wat ING op dat moment ongeveer waard is? En dan moet ik mijn aandelen verkopen?
Nee, daar is geen enkele garantie op. Grote kans dat als nationalisatie noodzakelijk is er geen aandelen van de beurs gekocht worden (duurt te lang) maar aandelen van de dochterondernemingen van ING. ING blijft dan net als Fortis als een lege huls achter.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:34 schreef appelsientje het volgende:
Stel dat ik nu aandelen van ING ga kopen... en het wordt een staatsbedrijf... dan neemt de regering het toch over voor het geldbedrag wat ING op dat moment ongeveer waard is? En dan moet ik mijn aandelen verkopen?
Zie Fortis. Bedrijf werd gewoon ingelijfd binnen het overheidsapparaat. Aandeelhouders hadden "niets" meer over. Enkel de kruimels die Bos cs niet wilde hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:34 schreef appelsientje het volgende:
Valt wel reuze mee hoor, RSI staat vrij laag, maar kan nog lager.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn we inderdaad zwaar oversold.
Dat denk ik niet, Fortis is ook nog steeds actief op de beurs.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:34 schreef appelsientje het volgende:
De wegingen zijn toch niet op basis van prijs?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:35 schreef pberends het volgende:
[..]
ING weegt nu helemaal geen reet meer in de AEX.
Tuurlijk wel. Waar zou het anders op gebaseerd zijn?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:37 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
De wegingen zijn toch niet op basis van prijs?
ING doet ook zwalkende uitspraken. Vrijdag was er nog sprake van dat Hommen op zakenreis was in de VS om met de Amerikaanse overheid over steun te praten, maandag ontkent een ING-medewerker alles. Bos roept opzichtig dat er niks aan de hand is bij ING. Tsja, zo'n grapje als bij Fortis kan je als overheid natuurlijk maar één keer uithalen, daarna vertrouwen beleggers je gewoon niet meer, en niet onterecht.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:35 schreef Zero2Nine het volgende:
ING lijkt gewoon blinde paniek, maar het is een sneeuwbaleffect natuurlijk.
2,80 is het, koopje.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef Salitos1 het volgende:
3,80 voor ING? ...gaat dit wel goed?????
Wat ik eigenlijk bedoel is dat de wegingen op een bepaald moment wordt vastgesteld (ING is x% van de AEX waarde) en om de zoveel tijd wordt aangepast. Ik meende dat bijv. Fortis en Shell in Maart worden afgewaardeerd qua weging.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Waar zou het anders op gebaseerd zijn?
Ja dat versterkt elkaar ook weer. ING weet zich naar buiten toe ook geen houding te geven met zulke klappers. Je kan zeggen dat er niets aan de hand is, maar dat lijkt ongeloofwaardig. Toegeven dat er iets aan de hand is en je gaat ook hard onderuit. Het enige dat nog over blijft is echt een oplossing presenteren. Ofwel een nationalisatie of een eigen verbeterplan met scherpe kostenbesparingen en een flinke verliesname.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
ING doet ook zwalkende uitspraken. Vrijdag was er nog sprake van dat Hommen op zakenreis was in de VS om met de Amerikaanse overheid over steun te praten, maandag ontkent een ING-medewerker alles. Bos roept opzichtig dat er niks aan de hand is bij ING. Tsja, zo'n grapje als bij Fortis kan je als overheid natuurlijk maar één keer uithalen, daarna vertrouwen beleggers je gewoon niet meer, en niet onterecht.
Maarja, ook al telt ING 10 keer zwaarder mee, als het laag staat dan heeft een verandering toch veel minder invloed. een procentuele verandering van 20% staat nog maar voor 50 eurocent ofzo. in de hoogtij dagen ging er met een daling van 2% hetzelfde vanaf.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat de wegingen op een bepaald moment wordt vastgesteld (ING is x% van de AEX waarde) en om de zoveel tijd wordt aangepast. Ik meende dat bijv. Fortis en Shell in Maart worden afgewaardeerd qua weging.
Maar ik kan het natuurlijk ook vaudt hebben.
Hoeveel winst had je? 300%?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:50 schreef edwinh het volgende:
deel van mijn sprinters verkocht. ik verwacht zeker geen direct val tot 200 pnt eerst effe weer 235 aantikken.
Jij zou weer nieuwsposter moeten wordenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef pberends het volgende:
AEX duikt naar laagste niveau sinds 1995
Das niet helemaal waar hoor, de AEX had en dieptepunt van 217,80 in 2003, daar is de index vandaag nog niet onder geweest.
Precies wat je zegt, nog niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef pberends het volgende:
AEX duikt naar laagste niveau sinds 1995
Das niet helemaal waar hoor, de AEX had en dieptepunt van 217,80 in 2003, daar is de index vandaag nog niet onder geweest.
nee nog net niet, die sprinters heb ik btw nog ik heb de 304 verkochtquote:
Of ze moeten bij de ANP gewoon beter hun werk doenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij zou weer nieuwsposter moeten worden.
Goede vraag idd.. Kan nergens nieuws vinden...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:44 schreef Johnnie_F het volgende:
Ing ineens weer hard omhoog... hoe kan dat dan?
Precies. Er is echt een legioen aan mensen die bang zijn de boot missen en volop kopen. Overigens is de timing niet eens heel verkeerd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:51 schreef Zero2Nine het volgende:
Het wordt gewoon simpelweg aantrekkelijk om te kopen.
tja, een paar centen maken al veel verschil nu he.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:44 schreef Johnnie_F het volgende:
Ing ineens weer hard omhoog... hoe kan dat dan?
Denk dat hij de sprong van 219 naar 221 bedoelt...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, een paar centen maken al veel verschil nu he.
Waarom gebruik je dan niet gewoon altijd die voor op je werk? Of ben je ook te lui om even een keer uit en weer in te loggen?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:42 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
1 voor thuis & 1 voor op mn werk. Ik weet het ww van mn thuis account niet en ben te lui om dat op te gaan zoeken.
Ik weet wel welke topics in actief in benquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom gebruik je dan niet gewoon altijd die voor op je werk? Of ben je ook te lui om even een keer uit en weer in te loggen?
Mij maakt het niet uit hoor, maar lijkt me voor jezelf ook veel makkelijker ivm je AT enzo.
Als je die miljard afschrijvingen buiten beschouwing laat, blijft er zowaar een beetje operationele winst overquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:25 schreef slap het volgende:
Tommie doet 2,6% plussen. Ze moeten bijna een miljard afschrijven! Een grote gokkast...alles.
Gister stonden ze eerst ook in de plus, maar snel was het feest daarquote:WS zal wel hoger beginnen nu het verlies van gisteren.
Ach, saai is t nietquote:
Ik ben benieuwd of die 220 het houdt (vandaag). Even kijken of de futures groen blijven.quote:
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20090224-707620.htmlquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:41 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Gister stonden ze eerst ook in de plus, maar snel was het feest daar
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20090224-707620.htmlquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:41 schreef TheRoach het volgende:
[..]
quote:NEW YORK (Dow Jones)--U.S. stock futures nudged higher Tuesday ahead of testimony from Federal Reserve Chairman Ben Bernanke, with traders waiting to see if the Fed chairman can shake markets out of the gloom that has sent stocks to nearly 12-year lows.
S&P 500 futures (SPY) rose 6.3 points to 751.30 and Nasdaq 100 futures (QQQQ) rose 3.5 points to 1139.2. Dow industrial futures (DIA) rose 61 points.
U.S. stocks dropped Monday, as gains in the beleaguered banking sector couldn't offset weakness throughout the broader market as the U.S. government ...
Oh, daar luister ik nooit naar, naar die analisten. Een soort moderne waarzeggers.quote:
Zet de roze bril dus maar vast opquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:01 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20090224-707620.html
[..]
Ik zeg ook niet dat ze in de plus blijvenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:41 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Iemand al gekeken?quote:Kijktip: Inside the meltdown
Donderdag 19 Februari 2009 at 7:35 pm
De Amerikaanse rubriek Frontline maakte de beste documentaire over de kredietcrisis tot nu toe. Subprime, Bear Stearns, Fannie en Freddie, Lehman, beurscrash en bailout in zes delen hier online te zien. Verteld door de hoofdrolspelers zelf.
PPT?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:37 schreef Lemmeb het volgende:
Kan iemand dit verklaren:
[ afbeelding ]
Die twee spikes naar beneden twee dagen achter elkaar op precies hetzelfde moment?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |