Eind 2009 vind ik niet lang genoeg. Ik richt me volledig op grondstof gerelateerde fondsen, voor de lange termijn, want als de reëele economie weer gaat draaien krijgen we weer gigantische tekorten.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:34 schreef BlaZ het volgende:
Nog tips voor lange termijn aandelen? Zeg eind 2009 ...
feliquote:Op maandag 23 februari 2009 18:37 schreef edwinh het volgende:
Wat een dag zeg ik had wel het vermoeden dat we deze week richting oude bodem zouden gaan maar op maandag, nee ik dacht een procentje erbij vandaag, anyway ik zit nog volop in de short en puts vanaf aex 260.
Jawel hoor, in euro's wel. Ik krijg er nu meer voor in euro's dan vorig jaar juli. Ik heb het dan wel over fysiek zilver heh, niet over allerlei afgeleide producten.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zilver is nog lange niet terug op het hoogtepunt van vorig jaar. Zal daar ook trouwens niet terugkomen.
Nog tips voor lange termijn aandelen? Zeg eind 2009 ...
ach ik had vandaag echt een plus verwacht hoor, maar kan me wel wat permiteren.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
feliik ben toch te vroeg gestopt met shorten afgelopen vrijdag
Dat sowieso.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Schat ik de gemiddelde belegger dan te slim in denk je ?
Geen probleem hoor, nuance is my middle namequote:Op maandag 23 februari 2009 18:37 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, oké, 'overdrijven' is my middle name.
Ik heb dat ING verhaal gemist, maar volgens mij was die daling al ingezet voor RTLZ erover berichtte ? Ik ben er wél van overtuigd dat de media in z'n geheel een enorme invloed heeft op sentiment van de 'gewone mens', de angst zit er zo in en dan krijg je al snel een self-fulfilling prophecy.quote:Nu ik er nog eens over nadenk zal het imho vooral een versnellend effect hebben en misschien wat minder een verergerend effect. Dat de daling in Nederland gemiddeld genomen één dag eerder toeslaat ofzo. Neem bijvoorbeeld de berichten over ING vorige week: ING was toch wel gekelderd, het zat er aan te komen, maar het is RTLZ geweest die op een zeker moment het vuurtje heeft opgestookt. Ze hadden daar ook nog even mee kunnen wachten, of het aan een ander kunnen overlaten.
De reële waarde van aandelen is hoeveel dividendrendement je erover maakt. Dividend is sterk afhankelijk van de winst, en de winst is sterk afhankelijk van economische groei. Als er een diepe recessie is betekent dit geen of lagere winsten en het verlagen of schrappen van dividend. Een aandeel zonder dividend is eigenlijk op dat moment 0,00 waard, of je moet het geld hebben om een meerderheidsbelang te verwerven in een bedrijf waar je nog toekomst in ziet.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat wel invloed heeft op de stemming, zowel bij de mensen thuis en op de werkvloer, en dat dat een versnellend/verergerend effect heeft op de dalende koersen. De beurs is namelijk voor 90% psychologie.
Maar nee, je zult mij niet horen beweren dat RTLZ verantwoordelijk zou zijn voor de crisis.
Ik ookquote:
Nee, ik lees nauwelijks boeken. Ik denk gewoon logisch na.quote:
Nah, dat hebtie van Selang, die gelukkig snel weer terug komt van vakantie zodat hij weer meerdere kwaliteitsposts kan gevenquote:
Plan A : er wordt gereageerd op situatie's en plan B : zie plan A.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:58 schreef pberends het volgende:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=23/02/2009&tijd=12:13:00&lengte=15&title=Titel
Kees de Kort.
Mooi, dan lijken we een beetje op elkaar!quote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, ik lees nauwelijks boeken. Ik denk gewoon logisch na.
Plaatje heb ik van Selang inderdaad!quote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, dat hebtie van Selang, die gelukkig snel weer terug komt van vakantie zodat hij weer meerdere kwaliteitsposts kan geven![]()
Maakten ze zich druk om de koersval of over de berichtgeving ? Als in, waren ze bang dat nu iedereen ging PINnen ? Ach wat de neuk, je moet toch iemand - behalve jezelf - de schuld geven.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:45 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ik weet wel dat ING na afloop RTLZ de schuld gaf, dus dan bedenk ik de rest er gewoon bij. Zo ben ik dan.
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:38 schreef edwinh het volgende:
AEX Index Sprinter Short 269,00 225,45%, begint er op te lijken kijken hoe hoog ik hem krijgen
Volgens mij was het zo dat ING RTLZ de schuld gaf van de koersval vanwege de berichtgeving. Maar zoals gezegd, ik heb het eigenlijk ook maar amper gevolgd.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maakten ze zich druk om de koersval of over de berichtgeving ? Als in, waren ze bang dat nu iedereen ging PINnen ? Ach wat de neuk, je moet toch iemand - behalve jezelf - de schuld geven.
HAHAquote:Op maandag 23 februari 2009 18:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Plan A : er wordt gereageerd op situatie's en plan B : zie plan A.
.
Het blijft lachen met die Kees.
Dan kunnen we er beter niet over lullen hier Lem, als de verkeerde mensen het lezen heb ik ING aan mijn broek morgen (en jij ook !).quote:Op maandag 23 februari 2009 18:54 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij was het zo dat ING RTLZ de schuld gaf van de koersval vanwege de berichtgeving. Maar zoals gezegd, ik heb het eigenlijk ook maar amper gevolgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |